Automapa w Łodzi

  • 106 Odpowiedzi
  • 17405 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 03, 2005, 00:40:36 »
Cytat: meach
Podsumowanie:Am nie ułatwia życia. Gdy jej się zaufa wręcz je utrudnia
Znacznie szybciej jedzie się do celu na ręcznej nawigacji.
Meach, wystarczyłoby gdybyś zerknął na ekran od czasu do czasu. Tam wszystko staje się proste, jak życie z elektrogolarkami firmy Braun.

Jeśli zaś większą wagę przykładasz do seksu niż do nawigacji, to faktycznie p. Zosia może być bardziej przydatna. A i koszty rzeczywiście niewielkie, ale tylko jeśli zaprosisz ją do baru mlecznego, a ją samą zaspokoisz na tylnym siedzeniu auta zaparkowanego na leśnym parkingu. W przeciwnym razie koszty mogą przekroczyć cenę licencji AutoMapy.
No, chyba że była to Zosia ze sklepu z zabawkami dla dużych chłopców. Taka nadmuchiwana...

Co się tyczy Chińczyków, to polecam PaPaGo. Zrobili to bardzo dobrze. Nie ma czym się martwić. Zbytnio.

Cytat: wojo
A tym co mają jakiś sprzęt z GPS proponuję w ramach prac społecznych
pochodzić po swoim mieście i odnotować błędy AM żeby panowie z AM nie musieli tego sami robić, przecież oni muszą mieć czas na odpoczywanie, bo tak się napracowali tworząc ten prze-doskonały program.
Co tam wojo? Długi weekend się skończył i postanowiłeś dać głos? To jeszcze nie Wigilia. Musisz te trzy tygodnie poczekać.

Kupiłeś już jakiś program do nawigacji do swojego GPSa, czy nadal używasz go jako przycisk do papieru?

POZDRAWIAM PIRATÓW

*

Offline wojo

  • ***
  • 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • [move]SPV M3000 2GB Pathfinder v1.2[/move]
    • www.archos.pl
  • Sprzęt: SPV M3000 WM5.0; iPAQ hx2410 WM5.0;
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 03, 2005, 09:54:16 »
Jak ktoś jest rasowy to potrafi gadać cały rok. Dziwię się tylko że
kundel 3 tygodnie przed Wigilią zaczął gadać.

Człowieku, ja Ci nie ubliżałem więc nie wiem czemu Ty mi ubliżasz!!
Nie znasz mnie osobiście a ubliżasz, nawet nie wiesz kim jestem.
A może jestem hyclem i wyłapuje bezpańskie kundle?
Uważaj co do kogo piszesz (nie jest to groźba tylko rada)
raz na wozie raz pod wozem
---------------------------------
iPAQ hx2410 WM5.0; SD 1GB & 2GB; CF 1GB
SPV M3000; miniSD 2GB
ARCHOS AV400 40GB
GPS HOLUX GPSlim 236
dodatkowo: NOKIA 6230i, MacBook C2D 2Ghz 2GB RAM

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 03, 2005, 10:47:53 »
Cytat: Moi
Kupiłeś już jakiś program do nawigacji do swojego GPSa, czy nadal używasz go jako przycisk do papieru?

P.S. Nie jestem zbyt bojaźliwy.

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 03, 2005, 11:08:39 »
Cytat: Moi
No, to ja jednak pociągnę wątek z tymi screenami, bo to świetna ilustracja tego, że o AutoMapie wygłaszają najbardziej negatywne opinie ludzie, którzy nie mają pojęcia o jej funkcjonowaniu.
Tu są dwa screeny:

[pic=http://www.kubicki.pl/Gkalwaria.gif][pic=http://www.kubicki.pl/Gkalwaria.jpg]

Po lewej jest screen Woja, po prawej mój.

Wojo zapytuje dlaczego AM prowadzi go naokoło, najpierw do góry, potem w dół? Czemu nie na skróty?
Tymczasem, wystarczy wyłączyć opcję prowadzenia trasy "tylko po drogach krajowych" (w tym przypadku drogi nr nr 79 i 50), żeby AM skróciła przejazd.

To nie jest off-topic. Kto czyta wątek, wie dlaczego.

Moi to włącz sobie tą opcję w łodzi i ręczę ci że pojeździsz sobie po parku albo po ulicach których brak lub nadają się do jazdy samochodem terenowym

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 03, 2005, 11:48:00 »
ano zobczymy tylko nie wiadomo kiedy narazie czekamy na 3.9

*

Offline Meach

  • *
  • 66
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 03, 2005, 12:19:05 »
Adam Adam to Automapa nie widzi wiaduktów nie ja,
i wiele innych defektów dyskwalifikuje ten program. { do utrudniania nawigacji}.  Zapewniam Cię że życie jest prostsze bez tego porąbanego programu. Gdybym chciał wymienić wszystkie wady AM które mnie wkurzaja brakłoby Ci czasu na czytanie Nie walczy się z faktami

PS: Pani Zosia to moja rodzona Małżonka-dla czystego wszystko jest czyste Pozdrawiam Mieczysław

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 03, 2005, 12:40:19 »
Cytat: plusfoto
Moi to włącz sobie tą opcję w łodzi i ręczę ci że pojeździsz sobie po parku albo po ulicach których brak lub nadają się do jazdy samochodem terenowym
Jeździłem po Łodzi (której kompletnie nie znam) z AutoMapą ze trzydzieści razy.
Dojechałem/przejechałem wszędzie, tak jak chciałem. Jeśli gdzieś napotkałem zakaz wjazdu, to nie taranowałem autem zamkniętej na kłódkę bramy, tylko zjeżdżałem gdziekolwiek w bok a AM wyznaczała nową trasę.

Mojej ulicy (w całości) i mojego bloku w Kielcach nie ma w żadnym programie nawigacyjnym (nie sprawdzałem w MapieMap, ale nie widzę powodu, dla którego miałyby się tam znaleźć, nie figurując w GPMapie). Mimo, że mieszkam tam od jakichś siedmiu lat.
Jest jeszcze wiele innych błędów, które nie świadczą najlepiej o poziomie planu Kielc.
Czy to oznacza, że powinienem odradzać używanie AutoMapy osobom wybierającym się do Kielc? Absolutnie nie. Polecam, bo do tysięcy lokalizacji, które są zwykle poszukiwane przez odwiedzających moje miasto można dotrzeć bez problemu.

Jeśli chcesz używać jakiegokolwiek programu nawigacyjnego do inwentaryzacji kartograficznej, geodezyjnej i jakiej tam jeszcze innej, to się srodze zawiedziesz. Geodezja i kartografia sama ma burdel w swoich zasobach.
Program nawigacyjny ma ułatwić dotarcie do konkretnego celu. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym celu nie osiągnął. Ale jeśli chcesz dojechać gdziekolwiek bez udziału własnej świadomości, bazując jedynie na sofcie GPS, to z pewnością będziesz miał problemy. Nazwa softu i obszar geograficzny nie mają tu znaczenia.

Nidy nie zapomnę poruty, jaka mnie spotkała kiedy wiozłem delegację pewnego polskiego miasta do zaprzyjaźnionego miasta w Niemczech. Ponieważ PDA był w uchwycie, AutoMapa w osobie Jadzi gadała na cały regulator, to rozmowa zeszła na nawigację GPS. Przekonywałem siedzącego obok mnie burmistrza, że bez tego wynalazku nie sposób się w ogóle poruszać w United Europe, zaś AM to jeszcze pryszcz (to była wersja 3.7 i mapy serii k), zobaczy jak przełączę na granicy na TomToma - pełny odjazd i idealne odwzorowanie układu dróg.
Ledwie przekroczyliśmy granicę, trafiliśmy na zupełnie nowe rozwiązanie komunikacyjne skrzyżowania dwóch dróg. Sugerując się wyłącznie nawigacją nie zwróciłem uwagi na wcześniejszy o sto metrów od dotychczasowego zjazd. Wjechaliśmy na węzeł ślimaków, których dotychczas nie było, nie znajdowały się na mapie i TomTom (v.3) całkiem zgłupiał. Nie potrafił wytyczyć żadnej trasy. Trzeba było przystanąć (w niedozwolonym miejscu!), rzucić okiem na układ nowego skrzyżowania i samemu podjąć decyzję jak wybrnąć z tej sytuacji. Straciliśmy parę minut, ale szczególnego dramatu nie było.
Wiem natomiast, że burmistrz nabrał zdecydowanego dystansu do GPS-owych nowinek. No, ale jakiej reakcji można było się spodziewać, skoro przedstawiłem mu TomToma jako najlepszy program na świecie? To, że potem dojechaliśmy już bez żadnych problemów nie miało większego znaczenia. Może poza drobiazgiem, że TT nie  znalazł w door-to-door adresu ratusza 21-tysięcznego miasteczka (Prenzlau). Jednak oznakowanie w Niemczech jest tak fantastyczne, że wyznaczywszy środek docelowej ulicy dojechałem wg. strzałek informacyjnych.

Być może w nowej wersji TomToma i map te błędy zostały już poprawione. Ale zarówno wtedy, jak i teraz uważam TTN za program absolutnie bardzo dobry, może i najlepszy.
Jak jednak miałbym przekonać o tym wspomnianego burmistrza? Jak mógłbym mu dowieść, że autonawigacja to genialny wynalazek? Wsadzić go na siłę do auta i przewieźć jakieś 100.000 kilometrów, w ciągu których nie ma żadnego błędu? Wątpię, żeby to się udało...

Z tą Łodzią i błędami AutoMapy właśnie przypominacie mi owego zaprzyjaźnionego burmistrza.

*

Offline Meach

  • *
  • 66
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 04, 2005, 13:33:37 »
Adam miło się z Tobą rozmawia.

CHciałbym abyś zrozumiał właściwie intencje tych co wytykają błędy AM do dyskwalifikacji włącznie.

Powiedzmy wszyscy głośno tak: MY CHCEMY DOBREJ AM! Nie bezbłędnej,nie doskonałej ale poprostu dobrej.Dobra mapa to taka: Otwiera bezbłędnie port BT. w każdym PDA
Zawiera aktualne mapy-powiedzmy z przed dwóch lat ,a nie z przed dziesięciu Ile mają wiadukty w warszawie?
ITD.
Nie chodzi o jakąś uliczkę na osiedlu ale oto :Z łodzi do torunia droga stara jak świat i prosta ale nie dla AM Co jakiś czas każe ci skręcać w kartole

Od pewnego czasu stało się dla niektórych ludzi jasne,że płacą za nowy produkt a otrzymują przeżytek już dawno nie aktualny

Cieszył byś się gdyby Ci ktoś sprzedał mercedesa z podłogą od malucha

Ludzie zgłaszają błędy i naiwnie myślą że AM coś poprawi A prawda jest taka że tego jest tyle że nieda się i nie można tego naprawić .

Trzeba zrobić od nowa od podstaw a nie dodawać więcej sknoconych pomysłów.

Jak jest dobry dokladny początek ,dobra podłoga to na niej można robić wiele zmian i experymentów Wyniki napewno nie wszystkim bendą odpowiadać ale bendą to dobre produkty.I nikt z tego nie będzie się musiał tłumaczyć lub brać w obronę

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 04, 2005, 15:41:48 »
Cytat: meach
Powiedzmy wszyscy głośno tak: MY CHCEMY DOBREJ AM! Nie bezbłędnej,nie doskonałej ale poprostu dobrej.Dobra mapa to taka: Otwiera bezbłędnie port BT. w każdym PDA
Poczytaj o problemach z otwieraniem portu BT w PPC / Windows Mobile. Jest to spieprzone nie tylko przez  Microsofta, ale i różnych producentów palmtopów, którzy to rozwiązanie implementują. AutoMapa nie jest tu wyjątkiem. TomTom także ma z tym problemy (z zamykaniem też). Choć trzeba przyznać, że w AM powinno to byc bardziej dopracowane.

Cytat: meach
Zawiera aktualne mapy-powiedzmy z przed dwóch lat ,a nie z przed dziesięciu Ile mają wiadukty w warszawie?
Którego wiaduktu w Warszawie brak? (Hynka/Łopuszańska/Krakowska już jest).

Cytat: meach
ITD. Nie chodzi o jakąś uliczkę na osiedlu ale oto :Z łodzi do torunia droga stara jak świat i prosta ale nie dla AM Co jakiś czas każe ci skręcać w kartole
Masz na myśli trasę przez Zgierz, Łęczycę, Włocławek? Gdzie Ci AutoMapa każe skręcać? Bo faktycznie trasa jest prosta jak drut, cały czas E-75...
Może masz ustawioną trasę Krótką, z dopuszczalnymi drogami lokalnymi? (Sprawdziłem, jest niemal identyczna).

Cytat: meach
Od pewnego czasu stało się dla niektórych ludzi jasne,że płacą za nowy produkt a otrzymują przeżytek już dawno nie aktualny
To jest właśnie typowa reakcja i opinia, jak u wspomnianego przeze mnie burmistrza.
Powiem Ci tak - ja jestem zapalonym kierowcą, w różnych  tego przejawach, zapalonym turystą motoryzacyjnym - niewiele jest krajów w Europie i miejsc w Polsce, w których nie byłem. Rzadko bywają weekendy, w czasie których nie pokonam kilkuset kilometrów.

Moja Żona przez prawie dwadzieścia lat była skazana na pełnienie roli pilota. Nie na darmo napisano książkę pt. "DLACZEGO mężczyźni nie słuchają, a kobiety nie umieją czytać map". Podczas tylu wspólnie przejeżdżanych tysiącach kilometrów wielokrotnie dochodziło do koszmarnych awantur, mało nie zakończonych rozwodem. Być może  kwestią jest i było to, że jeżdżę bardzo szybko. Dla wszystkich moich domowników prędkość powyżej 200 km/h nie jest czymś nienaturalnym. Łatwo coś po drodze przeoczyć (znak, zjazd, drogowskaz).
Kiedy już jeździłem wg. GPS i np. wczesnotomtomowych produktów czy Mapopolis, Żona nadal musiała mnie wspomagać i weryfikować w czasie rzeczywsitym błędy softu/map. Także moje.
Sytuacja zmieniła się radykalnie od czasu AutoMapy Polska 50k i TomToma 3. Podróże stały się dla mojej Żony przyjemnością. Ona kocha oba te programy, bo zwalniają ją całkowicie z wieloletniego, męskiego, szowinistycznego ucisku partnera-kierowcy. A ja jestem spokojny, bo nawet jeśli program albo ja popełnimy jakiś błąd, to jego poprawa jest dokonywana błyskawicznie. Nie ma najmniejszych nawet szans na to, bym nie dojechał dokądkolwiek w Europie. Nie ma też ślęczenia nad mapami przez podróżą i opisywania tzw. itinerera. Włączam GPS, PDA, soft do nawigacji i jadę. W ciemno. Z absolutnym przekonaniem, że trafię. Nie ma przy tym zupełnie żadnego znaczenia czy to dzień, czy noc.

Cytat: meach
Cieszył byś się gdyby Ci ktoś sprzedał mercedesa z podłogą od malucha
Z pewnością - nie. Ale i mercedesa da się "zarżnąć", czego doświadczyłem osobiście. Diesla...

Cytat: meach
Ludzie zgłaszają błędy i naiwnie myślą że AM coś poprawi A prawda jest taka że tego jest tyle że nieda się i nie można tego naprawić.
Trzeba zrobić od nowa od podstaw a nie dodawać więcej sknoconych pomysłów.
A skądże to takie autorytatywne stwierdzenia?

Cytat: meach
Jak jest dobry dokladny początek ,dobra podłoga to na niej można robić wiele zmian i experymentów Wyniki napewno nie wszystkim bendą odpowiadać ale bendą to dobre produkty.I nikt z tego nie będzie się musiał tłumaczyć lub brać w obronę
I uważasz, że nie znajdzie się żaden malkontent, któremu nie będzie coś odpowiadało? Tylko tego jednego możesz być pewien - zawsze się znajdzie.

[Dodano: 2005-12-04 18:13:06]
Cytat: kwieto
Jak slusznie zauwazyles bylo to "zupelnie nowe rozwiazanie komunikacyjne" - takie sytuacje rozumiem, i np. "wybaczam" Automapie ze przejscie graniczne w Ozennej traktuje jako drogowe, choc takim nigdy nie bylo. Ale fakt, jest to przejscie do ktorego niedawno podciagnieto/wyremontowano droge, prawdopodobnie liczac na to ze wkrotce zostanie ono otwarte dla ruchu kolowego. Wybaczam tez  to, ze gubi sie w Pilznie, gdzie konczona jest jeszcze przebudowa drogi.
Natomiast nie rozumiem bledow w miejscach ktore nie zmienily sie od lat paru-parunastu-parudziesieciu.
Bo nie rozumiesz podstawowego problemu - mapy były robione na nieaktualnych podkładach. Zaś aktualnych nie było i nie ma, lub są tak rozproszone co do autorstwa i formy, że ich integracja trwałaby wieki. Nikt inaczej map nie sporządza.
To różni mapy Polski od map cywilizowanych krajów.
Pozostaje tylko mozolnie poprawiać błędy. Bez względu na ich ilość. Dzieje się tak w każdym polskim sofcie do nawigacji.

Cytat: kwieto
Obok Warszawy jest sporo takich miejsc w calej Polsce - prom w Baranowie Sandomierskim, Skrzyzowania w Radomiu, Mielcu...
Jest pewnie i wiele innych. I co z tego? Czy to dyskwalifikuje program? Czy uważasz, że w TomTomie (o czym pisałem i w tym wątku) nie ma takich rzeczy? Także w Holandii, w Amsterdamie? Czy również uważasz, że TomToma nie można zrozumieć i trzeba go zdyskwalifikować?
BTW - o  co chodzi z tymi skrzyżowaniami w Mielcu i w Radomiu?

Cytat: kwieto
Jest jednak rowniez druga os "zarzutow" wobec AM. chodzi o niedopracowania samego programu:
- Powolnosc AM, objawiajaca sie zarowno w wolnym wyznaczaniu tras oraz ich przeliczaniu po zjechaniu z trasy, jak tez i w sygnalizowaniu zjazdow po ich minieciu i tym podobnych kwiatkach (w porownaniu z TT AM jest strasznie woooolna - fakt, porownuje ja na roznych palmtopach - T|X vs. A730W, jednak IMO nie powinno miec to az takiego znaczenia, zwlaszcza ze to ASUS ma szybszy procesor)
Nie ma wątpliwości co do tego, że AM jest wolniejsza od TomToma. Z pewnością w  wyznaczaniu tras i re-routingu. Ale żeby była powolna w stopniu utrudniającym jej użytkowanie, to absolutnie się nie zgodzę. Używałem i używam jej aktualnie również na iPAQ 3970 z PPC 2002. Nie wiem czy jest ktoś na Forum jeżdżący z prędkościami takimi jak ja. Również po mieście, w tym i po Warszawie.  Jeśli tak, to nie tymi samymi trasami co ja, bo nie stwierdziłem, żeby ktoś mnie wyprzedzał. Z jednego końca miasta na drugie w szczycie przejeżdżam w 35 minut średnio. Z Bielan do Anina niemal co drugi dzień.
Piszę o tym wyłącznie dlatego, że przy takich założeniach powinienem mieć permanentny problem z "nadążaniem" AutoMapy. A takiego nie mam. Nigdy. Również na autostradach oraz po zjechaniu z trasy.
Natomiast jeśli PDA jest przeładowane programami, jak ja mam to np. w 4700, miejsca wolnego w RAMie jest kilka/kilkanaście mega, to najszybszy procesor nie nadąża. AM sie czasem nie otworzy. Ale nie otworzy się także TomTom, Text/Planmaker, systemy tłumaczące, i wiele innych programów. Lub będą działały z szybkością żółwia.
Chcesz korzystać bez problemu z AM - musisz mieć do dyspozycji ok. 25MB RAM. Nie wiem jak mogło Ci się to zdarzać w A730W. Mnie na 5550, też z RAM 128MB po prostu AM hula nieprzytomnie.

Cytat: kwieto
- dziwne rozwiazania funkcjonalnosci - brak integracji AM z ksiazka adresowa (dla przykladu, zarowno PalmOS-owy Handmap jak i TT maja taka funkcjonalnosc), dziwne rozwiazania wyznaczania tras ("przelajowa" ktorej nie da sie przejechac nawet terenowka, chyba ze ktos ma amfibie potrafiaca przebic sie przez domy :").
TTN5 ma integrację z książką adresową, ale np. z PPC 2002 na 3970 to nie działa (z Outlookiem).
A nie jest dziwnym rozwiązaniem funkcjonalności, że jak dodasz via w czasie pokonywania trasy, to wszystkie wcześniej wprowadzone vias szlag trafia?
A nie jest równie dziwne, że trzeba mieć podłączonego GPSa, żeby planować trasę z via?
A nie jest dziwne, że zlikwidowano możliwość zapisu śladu GPS?
A nie jest dziwne to, że program pożera prawie 100% zasobów procesora i nie można niczego większego (np. MP3) uruchomić w tle?
A nie jest dziwne to, że jeśli wstawisz do slotu GPS na CF już po uruchomieniu TomToma, to nie ma szans na jego wykorzystanie (trzeba wyjść z TTN i ponownie go uruchomić, a GPS/CF musi byc w tym momencie w slocie)?
To wszystko (i wiele innych) jest przypadłościami nowego TTN5. Nie ma softu idealnego. Do każdego można się przyczepić.

Zgadzam się natomiast, że trasa 4x4 będąca de facto funkcją dla lotników (bo nawet nie dla amfibii) - ma w AutoMapie absolutnie idiotyczną nazwę, zaś możliwości wyznaczenia prawdziwej trasy pieszej/rowerowej/off-roadowej brak.

Cytat: kwieto
O ile wiec stwierdzenie ze nawigacja jest tylko wsparciem, inaczej mozna wjechac do kanalu rozumiem jesli rozmawiamy o pierwszym typie problemow - dokladnosci map.
Jesli zas idzie o pozostale - tu programisci Automapy musza zakasac rekawy i po prostu to poprawic. Czego sobie i innym zycze, oby juz w wersji 4.0
Podobnie, jak programiści TomToma, czego również sobie życzymy, oby już w wersji 6.0 (ciekawe jak będzie wyglądała AM w wersji 6?).

Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 04, 2005, 18:47:01 »
Cytat: Moi
Nie wiem czy jest ktoś na Forum jeżdżący z prędkościami takimi jak ja.
Nie ma. Część siedzi, a reszta wyginęła ........ podczas jazdy :))

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #100 dnia: Grudzień 04, 2005, 19:46:44 »
Cytat: gps maniak
Cytat: Moi
Nie wiem czy jest ktoś na Forum jeżdżący z prędkościami takimi jak ja.
Nie ma. Część siedzi, a reszta wyginęła ........ podczas jazdy :))
Być może z tego powodu, że nie brali pod uwagę drobnego faktu, że nie są sami na jezdni... ;)

Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #101 dnia: Grudzień 04, 2005, 23:25:35 »
Cytat: kwieto
o ile dobrze zrozumialem, wlasnie o to idzie - o prezentowanie AM jako soft (niemalze) idealny
Nic nie mów :(  To jest chyba największy problem AutoMapy.
To, że wśród setek czy też tysięcy normalnych userów jest niestety garstka nawiedzonych, którym nie wolno nic, ale to nic złego powiedzieć na ich ukochany soft. Każde najmnijesze chociaż słowo krytyki traktowane jest jak nieuzasadniony atak wrednego wroga. Po prostu AM na niektórych mniej odpornych userów działa tak jak taka jedna słynna rozgłośnia radiowa: robi totalne pranie mózgu ;)

Dla wyjasnienia: Moim zdaniem Adam jest akurat umiarkowanym (no, chyba że się nie zapomni ) i raczej rozsądnym obrońcą AM. Czy jest rozsądnym kierowcą to już odrębne zagadnienie :)) :))

Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #102 dnia: Grudzień 05, 2005, 11:38:37 »
Cytat: Moi
Jednak jeśli wszystkie porównywalne na rynku programy kosztują podobne pieniądze (AM - 650, MM - 600, GPM - 730), to mówienie o jakiejś astronomii w przypadku AM jest nadużyciem.
Trochę OT, ale żeby doprecyzować to zgłaszam drobną uwagę:
GPM kosztuje 730,- tylko jako produkt dokupowany osobno np. do odbiorników "made in USA".
W tzw. "pakiecie" cena GPMapy jest kalkulowana przez polskiego dystrybutora Garmina na poziomie 310,- zł brutto.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #103 dnia: Grudzień 05, 2005, 18:03:27 »
Cytat: gps maniak
Trochę OT, ale żeby doprecyzować to zgłaszam drobną uwagę:
GPM kosztuje 730,- tylko jako produkt dokupowany osobno np. do odbiorników "made in USA".
W tzw. "pakiecie" cena GPMapy jest kalkulowana przez polskiego dystrybutora Garmina na poziomie 310,- zł brutto.
Lechu, do Maybacha dodaliby pewnie w salonie Mercedesa z 10 GPMap za darmo i wcale to nie oznacza, że kalkulację można też szacować na poziomie 0 PLN brutto.

GPMapa kosztuje po prostu 732 zł dla każdego kto chce ją kupić, bez względu na to gdzie i z jakimi innymi mapami nabył swojego Garmina. Nie trzeba sprowadzać sprzętu z USA lub tam na miejscu go kupować. Wystarczy nabyć go w Excelu w Szczecinie - u generalnego przedstawiciela Garmina na Polskę. Wystarczy, że przyjdziesz następnego dnia i u tegoż samego Excela kupowaną osobno/dodatkowo GPMapę dostaniesz wyłącznie za 732 PLN. Ani grosza mniej.

Ponadto, jeśli GPMapa miałaby kosztować 310 PLN, to dlaczego cena upgrade 4.0 jest kalkulowana jako 30% od 732 zł? Dla każdego. Nie ma znaczenia czy wersję 3.0 GPMapy kupił z samolotem z awioniką Garmina, z Maybachem, czy z najtańszym odbiornikiem Garmina sprzedawanym w bundlu z mapą/mapami.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 11, 2006, 22:17:48 »
Minęły 4 miesiące i coś mi się zdaje, że AutoMapa będzie miała ... 2 nowych klientów :lol:
Cytat: "kwieto"
...Dlatego rozumialbym gdyby Automapa plasowala sie gdzies miedzy TomTom a np. HandMapem, czyli na poziomie 400-500zl brutto za komplet calej Polski ...

Cytat: "wojo"
... Jak mi sprzedaż za 500zł to jesze dziś ją kupie. Chociaż uważam że to górny próg cenowy :) ...

Dziś nie ma już problemu, by kupić AM za 450-480zł, najtańszą ofertę (nie wysilając sie zbytnio) znalazłem za 430zł.
To jak - kupujecie, czy w międzyczasie zmieniły sie Wam poglądy?;-) :roll: :P
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 12, 2006, 01:22:27 »
A cena z postu oczko wyżej - ani drgnęła...  :twisted:

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 12, 2006, 11:17:25 »
Cytat: "nocny_m"
Minęły 4 miesiące i coś mi się zdaje, że AutoMapa będzie miała ... 2 nowych klientów :lol:
Cytat: "kwieto"
...Dlatego rozumialbym gdyby Automapa plasowala sie gdzies miedzy TomTom a np. HandMapem, czyli na poziomie 400-500zl brutto za komplet calej Polski ...


Dziś nie ma już problemu, by kupić AM za 450-480zł, najtańszą ofertę (nie wysilając sie zbytnio) znalazłem za 430zł.
To jak - kupujecie, czy w międzyczasie zmieniły sie Wam poglądy?;-) :roll: :P


Zmienily mi sie poglady :"P

Wyjasniam:

Po pierwsze - sprzedalem pocketa i kupilem palma.
Tak sie sklada ze dla mnie nawigacja jest dodatkiem do pozostalej funkcjonalnosci palmtopa a nie odwrotnie - a tu o wiele lepiej spisuja sie urzadzenia na Palm OS (przynajmniej JA uznaje je za spisujace sie lepiej - dopisek by uniknac wojen systemowych)

Powyzsze dosc znacznie podwyzsza "bariere wejscia" bo chcac kupic AM musialbym sprzedac palma i kupic pocketa (dodatkowy koszt) - z gory akceptujac jego mniejsza funkcjonalnosc i wyzsza "uciazliwosc" codziennego dzialania (znowu - dodatkowy "koszt" braku komfortu).

Podobnego problemu nie mam z TT, a w przypadku Garmina bariera wejscia niedawno sie obnizyla (wypuszczenie Que dla urzadzen opartych o Palm OS - co prawda w dosc zaporowych cenach)


Po drugie - mapy.
Nie ukrywam, ze dla mnie mapy Polski to tylko czesc funkcjonalnosci ktorej oczekuje. Szczerze mowiac najmniej zalezy mi na szczegolowych planach miast, najbardziej - na w miare szczegolowej mapie jak najwiekszego terenu. Przy czym na Polsce zalezy mi stosunkowo najmniej (bo w razie czego zapytam o droge, a np. na Wegrzech ze zrozumieniem informacji od "miejscowego" moge miec problem :"P)

I tak w miejscach "trudnych" lepiej jest korzystac z turystycznych map papierowych, ktore sa po prostu dokladniejsze i czytelniejsze (chocby ze wzgledu na format ;"P). Ewentualnie wskanowac te mapy do programu typu Path Away czy Ozzie Explorer.

W kazdym razie - dla mnie wieksza atrakcja niz 100% pokrycia Polski jest mozliwosc nawigacji po:
- calej Europie zachodniej, a tu ani widu ani slychu jsli idzie o AM - niby AM 4.0 wchodzi w ostatnia faze prac, ale oprocz screenow nic o niej nie wiadomo (poza tym, ze screeny te sugeruja ze na mapach nie bedzie juz obrysow budynkow) - w tym rowniez kiedy zostanie wydana na rynek.

- Europie wschodniej, gdzie tym bardziej ani widu ani slychu w przypadku AM. Dla TT Go jest mapa "Eastern Europe", ktora jest wystarczajaco dokladna by przeprowadzic mnie w trakcie majowego dlugiego weekendu z Polski w okolice Huedin (Rumunia - miedzy Oradea a Kluzem) i miec ten region (gory Bihor) na tyle dokladny zebym nie mial problemu z dotarciem w miejsca ktore mnie najbardziej interesuja. Patrzylem na mapy dedykowane dla Garmina - tu mamy jeszcze lepsza dokladnosc, aczkolwiek nie wiem czy sa routowalne - co zreszta jest najmniejszym problemem. (zgoda, obniza komfort, natomiast pozwala sie zorientowac gdzie jestem - a to najwazniejsze w nieznanym terenie).

To znowu (w polaczeniu z punktem 1) obniza dla mnie atrakcyjnosc AM.
Gdybym mial pocketa, cena ktora podajesz bylaby dla mnie na tyle atrakcyjna ze pewnie bym sie na AM skusil - niezaleznie od kupna TT lub QUE.
Natomiast w chwili obecnej musialbym dodatkowo kupic sprzet na ktorym Automapa sie uruchomi, a to juz mi sie nie oplaca... Zwlaszcza ze ze wzgledu na pamieciozernosc wersji 3.9 nie moglby to byc pierwszy z brzegu pocket ale cos spelniajacego wymagania AM co do pamieci itd - co podbija cene urzadzenia:(
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.