Automapa w Łodzi

  • 106 Odpowiedzi
  • 17400 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 09, 2005, 12:47:50 »
Jeszcze raz dochodzę do wniosku że relatywizm tego świata jest zadziwiający - ludzie niby jednakowo logicznie odbierający rzeczywistość, patrząc na tą samą rzecz czasami mają całkowicie przeciwstawne odczucia i wrażenia.

Wojo - wcale nie odbieram AutoMapy jako bubel. Wręcz przeciwnie - mając na co dzień do wyboru całą gamę programów zainstalowanych na pockecie, wśród nich i GPMapę i TTN5 i MN5 i Destinatora i HandMap i jeszcze parę pomniejszych, to właśnie na AutoMapę pada mój wybór i jej używam jeżdżąc po kraju.

Błędy w mapach oczywiście są!
Jest ich natomiast o wiele mniej niż w poprzednich edycjach. Mapy są coraz dokładniejsze i zawierają coraz więcej danych. Parę ostatnich dni spędziłem jeżdżąc po małych miasteczkach Wielkopolski, i tam gdzie poprzednio były tylko kiepsko odwzorowane ulice bez nazw (np. Międzychód) teraz mam dokładną nawigację.

Więc trudno się zgodzić z opiniami że AM to firma krzak, która za bubel tylko wydziera naiwnym kasę i za chwilę i tak zniknie z horyzontu. Jak dla mnie to z każdą nową wersją map robią całkiem spore postępy i program w nawigacji staje się coraz bardziej wiarygodny.

Powiedziałbym że AM prezentuje całkiem dobrą klasę jeżeli chodzi o funkcjonalność programu i średni poziom jeżeli chodzi o dokładność map. Oczywiście wiele brakuje do dokładności map Niemiec czy GB, ale porównując do innych krajów EU nie jest już tak źle. Parę miesięcy pracowałem w Grecji, kraju teoretycznie nastawionym na turystykę i turystów i tam dopiero była porażka.

Powiem tak - kilka lat temu wydałem kasę na AM i nie uważam tego za wyrzucone pieniądze. Zainwestowałem w nich i w zamian miałem sporo frajdy i znacznie mniej stresu przy podróżach. Zdarzały i zdarzają się wpadki, jakieś zamknięte ulice, źle opisane skrzyżowania itd. ale w ogólnym rozrachunku wychodzę na plus.

Jeżeli uważasz AM za bubel nie warty zachodu to moja skromna sugestia - poczekaj z zakupem jakiegokolwiek programu nawigacyjnego na pocketpc, bo żaden aktualnie dostępny (a oferujący obszar Polski) nie spełni Twoich oczekiwań.
Ja jak Moi - nieco stary jestem i na czekanie już sobie pozwolić nie mogę. Za parę lat może i pokażą się super niezawodne systemy nawigacyjne, tyle że dla mnie wystarczy pewnie wtedy rozkład korytarzy szpitalnych.

*

Offline wojo

  • ***
  • 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • [move]SPV M3000 2GB Pathfinder v1.2[/move]
    • www.archos.pl
  • Sprzęt: SPV M3000 WM5.0; iPAQ hx2410 WM5.0;
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 09, 2005, 13:25:43 »
Cytat: kwieto
Na koniec mala uwaga - mowi sie o tym  ile procent stanowia poprawki zgloszone przez uzytkownikow w calosci update'ow na zachodzie i w Polsce (podaje sie niecale 10% dla AM i okolo 70% dla np. TomTom, etc.). Takie dane nie maja sensu jesli nie podamy wolumenu poprawek w obu przypadkach.
Czym innym jest np. 70% poprawek w stosunku do calkowitej ilosci 100, a czym innym 10% w stosunku do całkowitej ilosci 1 000.
A sadzac po wielkosci kategorii "bledy automapy" w AM nalezy spodziewac sie znacznie wiekszej ilosci poprawek w jednorazowym update niz np. w TomTom'ie.

Ciekawe co będzie jak AM wyda mapy Europy :) i okaże się że mapy brali
od armii radzieckiej :) (w sumie to od niech mogą być najdokładniejsze
:) ).
Ciekawe kto im wtedy będzie poprawiał błędy, jaka będzie dokładność
w stosunku do konkurencji :)
raz na wozie raz pod wozem
---------------------------------
iPAQ hx2410 WM5.0; SD 1GB & 2GB; CF 1GB
SPV M3000; miniSD 2GB
ARCHOS AV400 40GB
GPS HOLUX GPSlim 236
dodatkowo: NOKIA 6230i, MacBook C2D 2Ghz 2GB RAM

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 09, 2005, 13:45:09 »
Kwieto, tak mówisz, jakbyś miał przed sobą audytorium nie mające pojęcia o innych programach i ślepo zapatrzonych w AutoMapę.
HandMapa kupiłem kiedy tylko ukazały się mapy Polski. Kupiłem wszystkie cztery części PL i cztery miasta (Wwa, Szczecin, Poznań, Kielce). Przetestowałem na drogach PL oraz w Kielcach i w Szczecinie.
Dalsze testowanie uznałem za pozbawione sensu (miałem już wtedy AM). Jeśli uważasz HandMapa za produkt porównywalny, a nawet przewyższający AM w niektórych funkcjonalnościach, to daruj sobie dalsze wywody, bo to jakieś kosmiczne nieporozumienie. To samo tyczy PDA Nawigatora. Czemu ludzie nie kupują tych produktów masowo? Przecież są tanie jak barszcz, w porównaniu z AutoMapą. Może najdzie Cię jakaś refleksja...?

Nie porównuj (po raz tysięczny na tym Forum) ceny AutoMapy z cenami programów zachodnioeuropejskich. AM robi swoje mapy sama (podobnie jak GPMapa), ich wykonanie kosztuje o wiele więcej czasu i pracy, niż sporządzenie map dowolnego kraju "starej" Unii.
A w ilu milionach egzemplarzy sprzedawane są licencje na mapy Europy? W związku z tym, ile powinna kosztować jedna licencja tam, ile tu, aby zamortyzować koszty poniesione na produkcję?
Porównuj cenę AM do GPMapy, czy do podobnych produktów z innych krajów byłych demoludów, gdzie sytuacja w branży jest podobna do naszej. AutoMapa nie jest tu żadnym wyjątkiem. Mało tego - jest relatywnie tania.

Zaciekawiło mnie "zrzynanie" przez AM z TomToma. Po raz pierwszy używałem TomToma ładnych parę lat temu, potem przez różne jego wcielenia, aż do TTN5. Byłoby całkiem fajnie, gdyby AutoMapa coś z TTN "zerżnęła", bo wzorzec jest faktycznie dobry. Niestety, nic takiego nie ma miejsca.

Na koniec - ilość przewidywanych na ten rok zgłoszeń błędów dla map TeleAtlasa wynosi 50.000, z czego szacuje się, że użytkownicy zgłoszą 38.000. Weźmy tu pod uwagę stan dokładności istniejących już map.

I jeszcze, co do nagradzania przez AM użytkowników zgłaszających błędy w mapach - jestem niezmiennie za.

Równie niezmiennie jestem za tym, byśmy mniej mówili o tym co nam się wydaje, a bardziej opierali się na faktach i liczbach, szczególnie tych porównywalnych.

*

Offline wojo

  • ***
  • 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • [move]SPV M3000 2GB Pathfinder v1.2[/move]
    • www.archos.pl
  • Sprzęt: SPV M3000 WM5.0; iPAQ hx2410 WM5.0;
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 09, 2005, 14:07:43 »
A ja właśnie mówię o takich postach jak powyżej, gdzie zarzuca się
czytelnia różnymi liczbami, co to nie AutoMapa, jaka jest wspaniałą.
Poza tym teksty w stylu TRZEBA SIĘ CIESZYĆ BO JEST CO JEST, A GDY NIE
AM TO NIC BY NIE BYŁO, to są teksty NIE DLA IDIOTÓW, bo to że jest AM
a nie ma nic innego to nie znaczy że mam klaskać uszami i zgadzać się
na wszystko. Może każdy użytkownik AM powinien społecznie co wekend
zrobić 150km dla AM żeby im poprawki nanieś, powinien być taki zapis w
licencji :)
Czyli dla Ciebie (Moi (Adam Kubicki)) AM jest idealnym produktem za te
pieniądze, i z ręką na sercu polecasz ją innym...

Zarzucanie cenami, liczbami i położeniem geograficznym do mnie nie przemawia,
AM zdziera z ludzi kasę i to jest PEWNE, bo dopóki mają monopol (na Polskim rynku)
to zdzierają ile mogą. Jak wejdzie konkurencja to zejdą z ceny (a i
tak nie będą stratni).
Wkurzające jest to, że np. na takim forum jak napiszesz coś źle o AM
to od razu jest kontra: jaka to AM jest SUPER i te liczy mówią same za
siebie...
raz na wozie raz pod wozem
---------------------------------
iPAQ hx2410 WM5.0; SD 1GB & 2GB; CF 1GB
SPV M3000; miniSD 2GB
ARCHOS AV400 40GB
GPS HOLUX GPSlim 236
dodatkowo: NOKIA 6230i, MacBook C2D 2Ghz 2GB RAM

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 09, 2005, 14:16:11 »
Kup sobie GPMapę - naprawdę polecam, bo to bardzo dobry produkt.
Złamiesz (nieistniejący) monopol AutoMapy.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 09, 2005, 16:54:08 »
Cytat: kwieto
Hmmm, nie obraz sie, ale mysle ze reagujesz na moj post cokolwiek emocjonalnie.
Proponowalbym jednak oderwac sie od emocji a skupic na rzeczowej dyskusji.
Za stary jestem na takie marne "kiwki" erystyczne. Daruj sobie...

Cytat: kwieto
Primo, mowie o HandMapie, a nie o PDA Nawigatorze (ktorego faktycznie odstawilem w kat zaraz po kupieniu HM.
Ale o PDA Nawigatorze wspominasz. Ja też. Moim zdaniem różnica między tymi dwoma programami, w kontekście nawigacji samochodowej, jest nieznaczna.

Cytat: kwieto
Secundo, mowie o SWOJEJ opinii, i o tym co jest funkcjonalne DLA MNIE - np. o klase lepsza wspolpraca z odbiornikiem GPS, czy mozliwosc przypisania lokalizacji na mapie do kontaktow z ksiazki adresowej.
Ty mozesz miec na ten temat zupelnie inne zdanie, na tym zreszta polega wolnosc pogladow :")
Wolnośc poglądów w tym przypadku manifestuje się głównie przez głosowanie swoimi własnymi pieniędzmi przy ladzie sklepowej. I tutaj Twoja opinia wygląda bardzo blado w porównaniu z tzw. społeczeństwem. Czyżby TWÓJ subiektywizm w ocenie HandMapa był bardziej uzasadniony od obiektywizmu społeczeństwa?

Cytat: kwieto
Tertio, mowie o wersji HM na Palm OS. Byc moze wersja pod winde jest gorsza - nie wiem bo nie mialem okazji jej uzywac. Natomiast znam programy ktore na roznych platformach zachowuja sie kompletnie inaczej - chocby Office firmy Microsoft :")
Nie w tym przypadku. Obie wersje mają te same funkcje.

Cytat: kwieto
Quattro, nie twierdze ze HM jest per saldo lepszy od Automapy. Gdyby tak bylo, nie testowalbym jej w tej chwili. Natomiast zauwazam, ze w mojej opinii jest sporo takich funkcji w ktorych jest znacznie lepiej dopracowany niz Automapa.
Wymień je i porównaj z ilością funkcji, których nie ma w HandMapie.

Cytat: kwieto
Szczerze mowiac, powyzsza argumentacja brzmi troche jak za czasow socjalistycznych, gdzie nalezalo wielbic rodzimy produkt (gorszy od odpowiednikow zachodnich) wylacznie dlatego ze byl rodzimy i najlepszy z tych ktore byly dostepne u nas.
Nie widze powodu placenia wiecej tylko dlatego ze producent nie moze zjechac z kosztami, skoro innym sie to jakos udaje. W gospodarce wolnorynkowej ten kto nie radzi sobie na rynku i ma zbyt drogi produkt, po prostu wypada z gry.
Przecież to jest czysta arytmetyka i nie widzę powodu, by do zwykłego równania dorabiać bzdurne filozofie.
Gdyby zachodni producenci potrafili zapanować nad kosztami produkcji map Polski, to mapy te dawno byłyby już w TomTomie, Navigonie, czy Destinatorze. I nie wypuszczaliby gniota w stylu 6%, czy 18% pokrycia.

Cytat: kwieto
Tak samo jak nie widze powodu by doplacac do nierentownych kopalni (niezaleznie od wysilku ktory w wydobycie wegla wkladaja gornicy), tak samo nie widze powodu by przeplacac za produkt ktory nie jest w pelni satysfakcjonujacy.
Więc nie kupuj AM. Kup inny produkt, lub zostań przy HandMapie. Masz z tym jakiś problem?

Cytat: kwieto
Jak juz wspomnialem - same mapy nie roznia sie specjalnie dokladnoscia od map HandMapowych (sprawdzalem), nie widze wiec powodu by za opcje wyznaczania i nawigacji wg. wytyczonej trasy placic 400% wiecej.
Sugerujesz się planem Warszawy, który w każdej edycji map, wszystkich programów, jest dość dobry. Nawet w pierwszym wydaniu map DX do systemów samochodowych, który poza Stolicą nie nadawał się do niczego.
A jeśli wyznaczanie trasy i nawigowanie głosowe turn-by-turn nie jest dla Ciebie esencją programu do nawigacji samochodowej, to o czym my w ogóle rozmawiamy?

Cytat: kwieto
Nie uzywalem TomToma, mowie to co widze w porownaniu ze screenshotami z TomTom, ktore widzialem znacznie wczesniej.
TomToma nie używałeś, ale lekko rzucasz oskarżenia o "zrzynaniu"? Żałosne...

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Na koniec - ilość przewidywanych na ten rok zgłoszeń błędów dla map TeleAtlasa wynosi 50.000, z czego szacuje się, że użytkownicy zgłoszą 38.000. Weźmy tu pod uwagę stan dokładności istniejących już map.
Znowu liczby-nieliczby. Teleatlas o ile mi wiadomo obejmuje obszar calej Europy Zachodniej, zgadza sie? Czyli powierzchnie kilka-kilkanascie razy wieksza niz obszar Polski.
Wystandaryzujmy te dane (czyli przeliczmy np. ilosc zgloszen na km kwadratowy pokrycia map, uwzgledniajac ich dokladnosc) i wtedy rozmawiajmy. To po pierwsze.
Przelicz sobie sam. Dane są dostępne w sieci.
Ciekawe jak uwzględnisz w przeliczeniach dokładność map...

Cytat: kwieto
Po drugie, ile w tym czasie zgloszen dotyczacych bledow szacuje Automapa? Jakos zapomniales tej wielkosci podac... :/
Bo jej nie znam. Nawet jeśli jest to liczba większa, identyczna, mniejsza, to co to zmienia? Co chciałbyś przez to udowodnić/wykazać/whatever?
Ja chciałem pokazać stopień bezinteresownego wsparcia produktu przez userów. A Ty?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 09, 2005, 17:49:09 »
Cytat: kwieto
... Nie widze powodu placenia wiecej tylko dlatego ze producent nie moze zjechac z kosztami, skoro innym sie to jakos udaje. W gospodarce wolnorynkowej ten kto nie radzi sobie na rynku i ma zbyt drogi produkt, po prostu wypada z gry.
Tak samo jak nie widze powodu by doplacac do nierentownych kopalni (niezaleznie od wysilku ktory w wydobycie wegla wkladaja gornicy), tak samo nie widze powodu by przeplacac za produkt ktory nie jest w pelni satysfakcjonujacy.

No i słusznie, wskaż mi tylko produkt, który w Polsce (nie w Wa-wie)
spisze sie porównywalnie do AM, a za który nie przepłacę.
Chętnie go przetestuję.

Cytat: kwieto
Jak juz wspomnialem - same mapy nie roznia sie specjalnie dokladnoscia od map HandMapowych (sprawdzalem), nie widze wiec powodu by za opcje wyznaczania i nawigacji wg. wytyczonej trasy placic 400% wiecej.

To może wrzucisz jakiegoś sceeena?
Tylko nie z Wawy, mogą być Katowice,
np okolice TV K-ce (N 50°17'45' E 19°00'21)
Bardzo jestem ciekaw co mi tu HandMapa zaoferuje.

Cytat: kwieto
Nie uzywalem TomToma, mowie to co widze w porownaniu ze screenshotami z TomTom, ktore widzialem znacznie wczesniej.

Hehehe, znaczy że co?
Lasy na ekranie też są zielone, a drogi też są w kształcie kresek?;)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline dudek

  • 13
  • Sprzęt: TT Go930T
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 09, 2005, 18:54:05 »
witam.
ciekawa dyskusja - i - dla mnie owocna. przymierzam się do zakupu, i szala przechyla się w stronę AM.
(potrzebuję mapę obszaru Polski zachodniej)

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 09, 2005, 19:19:51 »
Panowie i może Panie ale ze mnie d...k - a profesor bardzo dawno mi mówił trochę logiki synu - automapa przecież się reklamuje że korzysta z map wojskowych więc nikt nie powinien się dziwić że czasem automapa puści kogoś alejkami parkowymi albo w ulicę której nie ma lub przez cmentarz a niektorych jest brak. Przeciż tam są zaznaczone trasy którymi moze przejechać pojazd wojskowy a niektórych nie ma bo są dla wojska nieprzydatne

*

Offline wojo

  • ***
  • 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • [move]SPV M3000 2GB Pathfinder v1.2[/move]
    • www.archos.pl
  • Sprzęt: SPV M3000 WM5.0; iPAQ hx2410 WM5.0;
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 09, 2005, 19:28:16 »
Jak widać po tych postach są ludzie ślepo zapatrzeni w produkt AutoMapa, można to zrozumieć, ale po co pisać posty na 100 lini zachwalające AutoMape, i to rzucając w koło te same argumenty.
Dla mnie z tej dyskusji wynika jedno: AutoMapa to bubel, bez alternatywy i dlatego ludzie ją kupują.

Co to za argumenty że nawigacja ma komunikaty głosowe i kieruje nas trasą, to posiada AM :), są setki przypadków gdzie kieruje Cie złą trasą, i krzycyz abyś skręcił np. pod prąd, jak nie skręcisz to krzyczy byś zawrócił i tak w kółko.

AM powinna zrobić promocje, za każdy znaleziony błąd powinna przedłużać licencje o dzień, problem w tym że wtedy można by było na takiej licencji jeździć aż do śmierci :)
raz na wozie raz pod wozem
---------------------------------
iPAQ hx2410 WM5.0; SD 1GB & 2GB; CF 1GB
SPV M3000; miniSD 2GB
ARCHOS AV400 40GB
GPS HOLUX GPSlim 236
dodatkowo: NOKIA 6230i, MacBook C2D 2Ghz 2GB RAM

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 09, 2005, 19:52:24 »
Cytat: kwieto

Cytat: nocny_m
To może wrzucisz jakiegoś sceeena?
Tylko nie z Wawy, mogą być Katowice,
np okolice TV K-ce (N 50°17'45' E 19°00'21)
Bardzo jestem ciekaw co mi tu HandMapa zaoferuje.

Moze byc problem :"P
Sprzedalem juz Tungstena i nie mam na czym odpalic Palmowej wersji HM. Pocketowej nie kupie specjalnie do testowania porownywalnosci map i terenow. Przy czym aby taki test byl rzetelny trzeba by porownac rozne rejony, bo moze sie okazac ze jeden program jest np. dokladniejszy na poludniu a drugi na polnocy :"P
Jesli znajde jakis soft do emulacji P-OS na ktorym pojdzie HandMap to wrzuce screenshot


Proszę bardzo...

[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0058.JPG]   [pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0062.JPG]

Obu programów nie ma co porównywać bo to zupełnie nie ta sama klasa.
HandMap nie ma zupełnie routingu, więc żadnego planowania tras - jedynie kierunek na cel.
Brak automatycznego przełączania map czy jakiejkolwiek współpracy pomiędzy mapami...

Jedyne co odróżnia HandMap od innych "zabawkowych" aplikacji to szczegółowość map - jest na całkiem niezłym poziomie, choć o jakichkolwiek aktualizacjach zawartości nie było jak dotąd żadnej informacji.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 09, 2005, 20:44:57 »
Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Moim zdaniem różnica między tymi dwoma programami, w kontekście nawigacji samochodowej, jest nieznaczna.
Des gustibus non disputantum est, ale zapytam - uzywales obu tych programow?
Nie wydaje mi sie...
Testowanie byłoby tu bardziej odpowiednim słowem. PDA Nawigator stoi sobie na półce, kupiony za 99 PLN i dokładnie jest tyle wart.
HandMapa kupiłem za w sumie ok. 200 PLN (mapy, program plug-in, VAT). Użyłem go pewnie z 5 razy i uznałem, że wystarczy.
Gust jest rzeczą istotną w kwiaciarni i u krawca. W programach użytkowych liczy się przydatność i funkcjonalność.

Cytat: kwieto
Jako czlowiek po studiach ekonomicznych powiem, ze mowa o "wolnosci pogladow" w przypadku produktow na rynku swiadczy o bardzo duzej naiwnosci.
Uprzedzam zarzut - nie, nie mam na mysli zadnych tajemniczych sil ktore nami manipuluja, spiskow gospodarczych czy innych takich :"P. Po prostu i zwyczajnie - konsument nie ma dostepu do pelnej i rzetelnej informacji rynkowej, wiec kieruje sie pewnymi uproszczeniami.
Ja zaś jako człowiek z gminu cieszę się, że czasem trafią się jednostki po studiach ekonomicznych, które wyprowadzą nas, błądzących, z rynkowych manowców na prostą i świetlistą drogę używania programów o niewielkiej wartości użytkowej.

Cytat: kwieto
Dlaczego jest popularny np. Windows? Nie zartujmy, przeciez nie dlatego ze jest dobry :")
Dlatego, że nie wymaga od użytkownika niemal żadnej wiedzy o komputerze, którego używa. W zupełności wystarczy dla osiągnięcia oszałamiającego powodzenia.

Cytat: kwieto
Ludzie masowo wierza w bzdury, np. w to ze lepszy obiektyw do makrofotografii to taki ktory ostrzy z mniejszej odleglosci, a nie taki ktory ma lepsza skale odwzorowania :"P
Albo np. nie moga uwierzyc ze na Macintoshu mozna uzywac Office Microsoftu (ktore jest zreszta lepiej wykonane niz wersja pecetowa) i tak dalej i tak dalej....



Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Wymień je i porównaj z ilością funkcji, których nie ma w HandMapie.
- mozliwosc ustawiania ktore elementy obrazu beda widoczne przy jakiej skali
AM ma w tym zakresie nieco większe możliwości.

Cytat: kwieto
- podglad sygnalu z odbiornika GPS wraz z pelna widocznoscia wszystkich satelit widzianych przez odbiornik (a nie tylko osmiu) oraz sily z jaka odbierany jest sygnal z kazdego z nich
Z pewnością należy śledzić, czy widocznych jest więcej, niż 8 satelitów, bo ma to ogromny wpływ na nawigację. Podobnie sygnał każdego z nich. Kup dobry odbiornik - nie będziesz miał problemu.

Cytat: kwieto
- wieksza stabilnosc pracy z odbiornikiem GPS (moze wynika to z urzadzenia, choc nie sadze - HM uzywalem na Tungstenie T), oraz wiecej mozliwosci konfigurowania go.
Ja nie mam żadnych problemów ze stabilnością pracy z jakimkolwiek odbiornikiem GPS. A w tej chwili mam ich pięć różnych oraz 3 PDA.

Cytat: kwieto
- mozliwosc przyporzadkowania adresom z ksiazki telefonicznej lokalizacji na mapie
Zgadzam się. Zresztą jest to bodaj jedyna funkcjonalność różniąca wersje PalmOS i PPC/WM.

Cytat: kwieto
- mozliwosc wyszukiwania skrzyzowan
Zgadzam się.

Cytat: kwieto
W HandMapie nie ma:
- wyznaczania tras i zwiazanej z nim nawigacji glosowej
I to jest całe clou autonawigacji. Na każdym forum dotyczącym GPS, w dowolnym języku, powiedzą Ci, że ten fakt dyskredytuje program.

Cytat: kwieto
- ostrzegania o poi
Drobiazg, choć miły.

Cytat: kwieto
Tyle z pamieci, niestety nie mam HM teraz przed soba.
Pomogę:
http://www.automapa.com/?PEI=13252

Cytat: kwieto
Okazuje sie jednak (watek - porownanie GP Mapy i Automapy) ze AM mimo iz dysponuje wiekszym pokryciem, ma rowniez wiecej bledow. Pytanie czy stawiamy na ilosc czy jakosc?
Poza tym znowu wracam do "emocjonalnego" wypowiadania sie - przeciez nie chodzi mi o to, zeby udowodnic ze AM jest do luftu, a tylko i wylacznie o to, ze jest programem wymagajacym zbyt duzych ewolucji by uzasadniona byla az tak wysoka cena za niego.
Porównanie AM i GPM się nie odbyło. Ponieważ korzystam z obu, to mój typ brzmi: remis.
A czemu nie wspominasz o cenie GPMapy? Emocje Ci nie pozwalają?

Cytat: kwieto
Zwlaszcza w porownaniu z oferta konkurencji ktora w gruncie rzeczy jest bardzo zblizona.
OK, TomTom nie ma rozbudowanej sieci drog w Polsce. Tyle ze za 800zl dostajesz kompletny zestaw dokladnych map Europy. + slabowita Polske (co pewnie zmieni sie za pol roku czy rok)
Do tego w wersji na Winde lub na Palm OS
Automapa za te sama cene oferuje jeden kraj i tylko na Windows.
Ponieważ AutoMapa dysponuje wyłącznie mapą Polski, to ograniczmy się do dyskusji o programach dotyczących tego terenu. Znasz program do autonawigacji (nie przeglądarkę map, z możliwością ujrzenia swojej pozycji GPS na mapie), który miałby porównywalną szczegółowość i funkcjonalność? Ja znam. GPMapa. Ile kosztuje? Sprawdź sam.
Do porównywania z softem zachodnim wrócimy w momencie, kiedy zaproponują równie szczegółowe mapy Polski. Na razie nie spełniają warunku przyzwoitości.

Cytat: kwieto
I znowu mijasz sie z prawda jesli idzie o podawanie liczb owe "6 czy 18%"- dokladnie pokrycie TomTom to 96% drog glownych i pierwszej/drugiej kategorii, plus dokladne pokrycie Warszawy. Jak na nawigacje "przelotowa" wystarczy.
Ale ja nie jestem pilotem. Jeżdżę po drogach, w różnych miejscach Polski, nie tylko po Warszawie i po głównych drogach.
I nie mów: "znowu mijasz sie z prawdą". Przyłapiesz mnie na kłamstwie, będzie to uzasadnione. Chcesz kreować fakty metodą pewnego ministra propagandy?

Cytat: kwieto
Znowu wiec wytkne Ci "emocjonalny" sposob prowadzenia rozmowy - bez sprawdzania liczb, a powolywanie sie na dane ktore nie istnieja lub sa bledne.
http://www.tomtom.com/products/section.php?ID=109&Section=241&Language=1
Chcesz poprawiać TomToma? Czy też prowadzisz rozmowę w sposób "emocjonalny"?

Cytat: kwieto
Przypomne tez ze nie neguje tego ze AM ma najlepsze pokrycie sieci drogowej naszego kraju. Tyle ze W mojej opinii to zbyt malo by zadac za program tyle samo co za program ktory ma dokladne pokrycie europy + w niektorych miejscach funkcjonalnosci w stylu bieżące powiadamianie o korkach.
Sukces programu do autonawigacji, przy spełnieniu warunków brzegowych funkcjonalności, to w największej mierze szczegółowość jego map. Jeżeli mapa jest niedostateczna, żaden wodotrysk tego nie skompensuje.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Więc nie kupuj AM. Kup inny produkt, lub zostań przy HandMapie. Masz z tym jakiś problem?
Nie. Jakbys odpuscil sobie troszke emocje, moze zauwazylbys, ze nie tyle mowie tu "automapa jest do %#@#$^@$" co: - "ten program wymaga dopracowania i na obecnym etapie jest zbyt drogi w stosunku do opcji ktore oferuje".
A gdybyś Ty odpuścił emocje, to kupiłbyś inny produkt, a nie utyskiwał na program, który Ci nie pasuje. Nie pasuje - nie kupuj. Gdzie tu emocje? Czysta logika.
Mnie pasuje - kupuję. Gdzie tu emocje? J.w.

Cytat: kwieto
Jest w AM duzo kiksow ktore sa tak oczywiste ze glowa boli - np. to ze wyznaczenie trasy przelajowej (czyli jesli mowa o AUTOmapie rozumiem ze chodzi o trase wyznaczona najgorszymi drogami jakimi da sie przejechac) sprawilo ze trasa zostala wytyczona dokladnie przez srodek jeziora Sniardwy.
Ja przed użyciem skomplikowanego produktu czytam instrukcję jego obsługi. Pozwala mi to uniknąć m.in. testowania samochodu jako amfibii.

Cytat: kwieto
Uzywanie danego programu nie oznacza ze musze ten program wielbic i ze nie zauwazam jego wad. Nie oznacza tez, ze nie mam prawa wypowiadac opinii na temat tych wad.
Chcialem sprawdzic jak wyglada system nawigacyjny z wyznaczaniem tras, dlatego zmienilem Palm OS na Pocket PC i zaczalem testowac Automape.
To był powód, dla którego porzuciłem PalmOS dwa i pół roku temu.

Cytat: kwieto
Na dzien dzisiejszy juz wiem ze windows we wszelkich postaciach nie jest systemem dla mnie i ze bardzo szybko wroce do Palm OS-a, teraz przyszla kolej na rozwazania nad Automapa.
Jesli TomTom wypusci update dajace w Polsce pokrycie drog trzeciej kategorii, natychmizst rozstane sie z Automapa bez zalu (chyba ze AM do tej pory wymysli co zrobic aby byc bardziej konkurencyjna) :")
Nie zamierzam wszczynać platformowej flame war.
A co do AM - już powiedziałem: nie podoba Ci się - nie kupuj.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Sugerujesz się planem Warszawy, który w każdej edycji map, wszystkich programów, jest dość dobry. Nawet w pierwszym wydaniu map DX do systemów samochodowych, który poza Stolicą nie nadawał się do niczego.
Nie tylko, rowniez Polska jako taka.
Nie chce mi się wgrywać HandMapa i map Polski, aby udowadniać jak bardzo się mylisz. Podam tylko dwie cyfry: mapa PL w HM - 6,5MB, mapa PL w AM - 33,7MB. O czym Ty mówisz?

Cytat: kwieto
Co do Warszawy - w HM jest mniej bledow, przynajmniej w okolicach po ktorych jezdze.
Może wrzucisz jakieś screeny na potwierdzenie tych słów?

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
A jeśli wyznaczanie trasy i nawigowanie głosowe turn-by-turn nie jest dla Ciebie esencją programu do nawigacji samochodowej, to o czym my w ogóle rozmawiamy?
Nie wiem czy jest.
Jak wspomnialem - byl to powod dla ktorego zmienilem Palm OS na Pocket PC, wiec jest dosc istotny. Pytanie o jakosc tego systemu - Automapa juz pare razy wyprowadzila mnie w totalne manowce (bo trasa "krotka" jest w jej rozumieniu tym samym co "przelajowa" w moim rozumieniu, a opcji wyznaczania klas drog po ktorych chcemy jezdzic dla kazdego rodzaju tras brakuje), tudziez kazala mi krecic petelki by skrecic w lewo (autentycznie - skrecic w lewo zawrocic, wyjechac znowu na te sama droge i ponownie skrecic w lewo 100m dalej).
Bo Ty nie masz żadnego doświadczenia z programami do autonawigacji. Używałeś wyłącznie programu bez routingu i prowadzenia po wyznaczonej trasie. Więc jednostkowe przypadki są dla Ciebie szokiem.
Poza tym - przeczytaj instrukcję.

Cytat: kwieto
Przy takiej nawigacji zaczynam sie zastanawiac czy jest mi ona w ogole potrzebna...
Na razie nie jestem w stanie ocenic jak istotna czesc wszystkich tras stanowia takie z kiksami.
Ale uzurpujesz sobie prawo do twierdzenia, że AM to produkt niedopracowany, zawierający mnóstwo "kiksów, że głowa boli".

Cytat: kwieto
Poki co jestem jednak nawigacja glosowa (w systemie miejskim) mocno zawiedziony.
Brak przede wszystkim:
- mozliwosci okreslenia zakresu kategorii drog ktorymi chcemy jechac (np. krotka, ale tylko ulicami nie gorszymi niz....)
Znów - przeczytaj instrukcję.

Cytat: kwieto
- mozliwosci ustalenia czasowych utrudnien w ruchu i objazdow (np. omijaj droge x od punktu y do z w godzinach od n-tej do m-tej)
A znasz program, który to realizuje?

Cytat: kwieto
Z kolei do jezdzenia po kraju, jesli nie kluczy sie po duzych miastach, wyznaczanie tras i nawigacja glosowa sa w gruncie rzeczy zbednym bajerem - wystarczajaco dobrze orientuje sie w terenie za pomoca atlasu samochodowego, informacja ze mam skrecic za 50 kilometrow mnie nie zbawi...
Wiesz, jak droga jest prosta, to i kierowca nie jest potrzebny. Wystarczy cegła na pedale gazu.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
TomToma nie używałeś, ale lekko rzucasz oskarżenia o "zrzynaniu"? Żałosne...
Moze zle sie wyrazilem - chodzi mi o zauwazalna inspiracje w sposobie zorganizowania. slowo zrzynaja umiescilem dlatego zreszta w cudzyslowiu
Byc moze po prostu zrobienie nawigacji z wyznaczaniem tras wymaga podobnego zorganizowania calosci systemu - nie wiem.
Posluze sie analogia - sa np. programy biurowe ktore inspiruja sie innymi (np. open office "zrzyna" z MS office), sa rowniez takie ktore poszukuja wlasnych rozwiazan (np. Mellel)
Więc może zanim znów źle się wyrazisz - najpierw przemyśl.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Przelicz sobie sam. Dane są dostępne w sieci.
Khem, to Ty zaczales przytaczac liczby, wiec po Twojej stronie lezy zapewnienie ich rzetelnosci, nieprawdzaz?
Chyba ze znowu bylo to cos takiego jak owe "6 czy 18%" TomToma?
Jesli dane sa dostepne w sieci, to moglbys po prostu podac linka do nich, to wystarczy :")
Proszę uprzejmie:
www.tomtom.com - tu znajdziesz pokrycie.
pl.wikipedia.org - tu znajdziesz powierzchnie.
Chcesz, żebym ślęczał pół nocy nad przeliczeniami, których akurat ode mnie zażądasz? No więc się nie doczekasz.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Ciekawe jak uwzględnisz w przeliczeniach dokładność map...
Wystarczy np. pomnozyc ilosc zgloszen przez procent pokrycia terenu z zadana dokladnoscia i juz mamy jakis wystandaryzowany wskaznik. Lepszy, gorszy - cos na czym mozna oprzec dalsza rozmowe.
Linki masz. Kalkulator pewnie też.

Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
Po drugie, ile w tym czasie zgloszen dotyczacych bledow szacuje Automapa? Jakos zapomniales tej wielkosci podac... :/
Cytat: Moi
Bo jej nie znam.
Khem, przed chwila pisales ze "dane sa dostepne w sieci".
To w koncu jak?
Zwyczajnie - TeleAtlas te dane podaje, AutoMapa nie. O niczym nie zapominam.

Cytat: kwieto
Podajesz jaka wielkosc ktora ma cos dac w porownaniu z inna wielkoscia - a tej drugiej nawet nie znasz?
Zdaje sie ze apelowales o rzetelnosc?
Ja posługiwałem się procentami. Ty wymogłeś na mnie wartości bezględne. Mnie nie były potrzebne - o czym niżej.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Nawet jeśli jest to liczba większa, identyczna, mniejsza, to co to zmienia? Co chciałbyś przez to udowodnić/wykazać/whatever?
Ja chciałem pokazać stopień bezinteresownego wsparcia produktu przez userów. A Ty?
Ja - ze stopnia bezinteresownego wsparcia produktu ze strony userow nie da sie ocenic podajac jedynie wielkosci procentowe, zwlaszcza jesli dotycza one roznych populacji.
jak wspomnialem wyzej - 70% ze stu poprawek daje nam wartosc 70zgloszonych poprawek, natomiast 10% z tysiaca poprawek daje wielkosc 100 zgloszonych poprawek.
I nagle okazuje sie ze ilosciowo owe 10% jest liczba znacznie wieksza niz 70%.
Porownanie ilosci procentowych, bez podania wielkosci liczbowych do ktorych sie one odnosza jest po prostu nierzetelne, gdyz zwyczajnie wprowazdza rozmowcow w blad.
Tak samo podanie samych wartosci liczbowych pachnie nierzetelnoscia.
Jesli np. rocznie 38 000 poprawek zglosi 76 000 uzytkownikow, to oznacza, ze srednio jedna poprawke zglasza co drugi uzytkownik. Jesli natomiast np. w przeciagu roku 200 poprawek zglosi 50 uzytkownikow, to okaze sie, ze srednio kazdy uzytkownik zglosil 4 poprawki.
Ktorzy uzytkownicy sa bardziej zaangazowani - ci co zglosili 38 000, czy ci co zglosili 200 poprawek?
Reasumujac, abysmy mogli rzetelnie rozmawiac o zaangazowaniu uzytkownikow, musileibysmy wiedziec ilu uzytkownikow ma jaki system oraz ile poprawek wplynelo od uzytkownikow badanych systemow w danym samym okresie czasu. Z kolei wolumen poprawek jako takich daje nam pojecie o dokladnosci systemu oraz sprawnosci usuwania usterek przez konkurentow.
Jesli nie dysponujemy tymi danymi, to wszelkie podawanie ilosci czy procentow jest tylko mamieniem i robieniem ludziom wody z mozgu.
Mnie chodziło wyłącznie o porównanie stopnia zaangażowania producenta map i użytkowników tych map w proces poprawy błędów. Do tego procentowy udział jednych i drugich w całości poprawek zupełnie wystarczy. Nie ma znaczenia ilu jest użytkowników, ile błędów poprawiono, ile błędów przypada na jednego użytkownika, etc. Wykazałem, że nieprawdą jest, że poprawki błędów w AutoMapie są niemal wyłączną zasługą użytkowników. I wykazałem, czyż nie?
A to co Ty chcesz wykazać, to juz musisz sam wyartykułować. Na razie sam chyba nie wiesz o co Ci chodzi. Mniej emocji....

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 09, 2005, 21:13:25 »
Panowie sprawa jest prosta i to napisałem w pierwszym "inicjacyjnym" poście tego tematu automapa przy wybraniu trasy szybkiej wcale nie jest taka zła chociaż p. Jadzia czasem gada bzdury i zdrzają się ale tylko zdarzają się błędy. zupełnie inaczej się ma sprawa w opcji trasy krótkiej tu jest delikatnie mówiąc źle i to dzięki planom. Natomiast przy trasie przełajowej tragicznie bo czsem trasa poprostu biegnie z punktu a do punktu b idealnie po prostej a ja jadę anie lecę

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 09, 2005, 21:33:40 »
Cytat: wojo
Dla mnie z tej dyskusji wynika jedno: AutoMapa to bubel, bez alternatywy i dlatego ludzie ją kupują.
Kupiłeś tę GPMapę, jak Ci radziłem?

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 09, 2005, 21:47:55 »
ludzie kupują bo nie mają wyjścia problem polega natym że brak wersji demo oczywiście aktualnej chocby trzydziestodniowej lub nawet dzieśięcidniwej automapa oferuje jedynie starszą wersję i tylko wybrane plany czywiście starsze wersje. Trudno wymagać od mieszkańca Szczecina żeby dla testowania automapy jechał do W-wy lub Zakopanego i tak chcesz zobaczyć co to jest to to kup

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 09, 2005, 22:01:02 »
Moi, że Ci się chce... Szacunek.
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

*

Offline wojo

  • ***
  • 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • [move]SPV M3000 2GB Pathfinder v1.2[/move]
    • www.archos.pl
  • Sprzęt: SPV M3000 WM5.0; iPAQ hx2410 WM5.0;
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 09, 2005, 22:31:46 »
Ale kto tu wiesz psy na AM.
Ja tylko chciałem napisać (przestrzec tych co chcą zakupić AM), że AutoMapa to bubel (przy cenie 1000zł).
Jak by kosztowała maksymalnie 500zł to byłby to dobry program do nawigacji po Polsce (dobry bo jedyny), z mnóstwem błędów i niedoróbek.


Kiedyś na rynku nie było odtwarzaczy DVD z możliwością odtwarzania
divx. Rządził KISS który kosztował koło 2000zł. Jakiś czas później
jedna firma wpadła na pomysł robienia odtwarzaczy z podobnymi
możliwościami (BELOOWOD) jej odtwarzacze kosztowały 700zł i były pełne
niedoróbek, zero supportu i ogólnie klientów mieli w d...
Ale ponieważ byli dużo tańsi, coś tam dało się oglądać to było git,
ludzie kupowali to jak świeże bułeczki.
Potem pojawiła się Manta Emperor1 za 300zł i miała tą samą
funkcjonalność a była jeszcze tańsza :), czyli chcieć to móc.
Odtwarzała divx z polskimi napisami (dużo lepiej niż Belwood) miała
znakomity support a nowy soft z poprawkami pojawiał się co dwa
tygodnie. Robili wszystko co chcieli mieć klienci, a cena ich produktu
była tak niska.
Oczywiście Belwood nagle kosztował 400zł :), a potem nawet 280zł :).
Do tego wszystkie okazało się że Emperor1 ma kilka wad (nie
wpływających na komfort użytkowania (dla przeciętnego użytkownika),
po prostu nie miał kilku funkcji a które były na pudełku.
Co zrobiła Manta, naprawiła błędy, wydała Emperor2 i wszystkim tym
którzy się zgłosili wymieniła za friko Emperor1 na Emperor2 :)
I to wszystko przy cenie 300zł za DVD.




[Dodano: 2005-11-09 22:38:10]
Cytat: Moi
Cytat: wojo
Dla mnie z tej dyskusji wynika jedno: AutoMapa to bubel, bez alternatywy i dlatego ludzie ją kupują.
Kupiłeś tę GPMapę, jak Ci radziłem?

Tak, już lece kupić :) bo Ty ją poleciłęś. Wystarczy że Wszystkim polecasz AM :)
raz na wozie raz pod wozem
---------------------------------
iPAQ hx2410 WM5.0; SD 1GB & 2GB; CF 1GB
SPV M3000; miniSD 2GB
ARCHOS AV400 40GB
GPS HOLUX GPSlim 236
dodatkowo: NOKIA 6230i, MacBook C2D 2Ghz 2GB RAM

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 09, 2005, 22:41:22 »
względem ceny to musiszt rochę zjechać 900 coś tam to cena sugerowana a do kupienia to gdzieś 600-650

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 09, 2005, 22:49:12 »
Cytat: kwieto
Pod P-OSem mapy automatycznie sie przelaczaja...
Chyba ze mowisz o wlaczaniu sie dokladniejszej/mniej dokladnej mapy przy skalowaniu, ale tego w Automapie rowniez nie ma.

W HandMap który mam zainstalowany (wersja 3.6.4), nie ma przełączania automatycznego map. W momencie gdy wskaźnik GPS znajduje się poza zakresem aktualnie aktywnej mapy, program nie przełącza się na właściwą. Dodatkowo nie ma możliwości ustawienia celu na innej poza aktywną mapą.
W AM przy zoomowaniu następuje przełączenie map na szczegółową.

Cytuj
Natomiast Twoje screenshoty pokazaly wlasnie "podobienstwo" dokladnosci programow - paru drog nie ma w HM, paru nie ma w AM. W sumie HM pokazuje wiecej drozek niz AM, pytanie jak jest z odniesieniem obu tych planow do tego co w rzeczywistosci?

Nie jest to do końca prawda. O ile dokładność planów szczegółowych miast jest porównywalna, a przynajmniej można uzyskać zbliżone skale wyświetlania, to jakość i dokładność Polski 50k jest o wiele wyższa niż czterech map HandMap.
Maksymalna skala wyświetlania w przypadku HandMap to około 1:5000, czyli efektywnie na ekranie nie można zobaczyć obszaru  mniejszego niż około 2.6 km (na szerokość ekranu).

Ogólnie nie mam nic przeciwko HandMap, zawsze dyskutując o jego zaletach i wadach podkreślałem dobry stosunek ceny do wartości otrzymywanej, jednakże porównywanie go do funkcjonalności AM to chyba pewna przesada.

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 09, 2005, 23:31:28 »
Szczerze mowiac odpuscilem sobie ten watek juz gdzies w polowie... wiec moze czegos nie wiem, ale caly czas powtarzacie ze AM kosztuje 1.000zl. HALO! Wake up Neo... AM juz dawno mozna kupic za nieco ponad 600zl. To tylko troche wiecej niz 100zl ponad wasz prog cenowy. Wiec o co w ogole toczy sie ta dyskusja?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 10, 2005, 01:08:09 »
Cytat: kwieto
Prosba o rzetelnosc w liczbach (procenty, hihi) odbija sie jak groch o sciane, byc moze nie czujesz ze porownywanie danych procentowych dla roznych populacji nijak sie ma do rzeczywistosci i tylko wprowadza w blad.
Czyli np. umieralności niemowląt w Zanzibarze nie da się porównać z Grenlandią, zaś procentowego udziału kobiet w populacji Vanuatu nie należy porównywać z podobnym udziałem na Wyspach Tonga?
Nastąpiła jakaś rewolucja w statystyce? Coś przeoczyłem?
Spałeś, kolego, na wykładach i ćwiczeniach z podstaw statystyki. I tyle....

Cytat: kwieto
Wyjasniajac kilka kwestii:
Cytat: Moi
Gust jest rzeczą istotną w kwiaciarni i u krawca. W programach użytkowych liczy się przydatność i funkcjonalność.
To co nazywam "gustem" dootyczy funkcjonalnosci i przydatnosci.
Aczkolwiek to co funkcjonalne dla mnie, nie musi byc funkcjonalne dla Ciebie i vice versa (o czym juz pare razy wspominalem)
Dla całego świata jest funkcjonalne, a dla Ciebie nie. Nie zastanawia Cię to?

Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
Dlaczego jest popularny np. Windows? Nie zartujmy, przeciez nie dlatego ze jest dobry :")
Cytat: Moi
Dlatego, że nie wymaga od użytkownika niemal żadnej wiedzy o komputerze, którego używa. W zupełności wystarczy dla osiągnięcia oszałamiającego powodzenia.
 
Nie obraz sie, ale to co napisales jest swietna ilustracja na to co napisalem powyzej - konsument nie posiadajacy dokladnej informacji o wszystkich produktach na rynku (i nie majacy mozliwosci gruntownego przeanalizowania jej - chocby z braku czasu) podejmuje decyzje opierajac sie na uproszczeniach - czesto niezgodnych z rzeczywistoscia.
Porownujac winde np. Mac OS X (a nawet classicach), pod wzgledem przyjaznosci dla uzytkownika wypada bardzo blado - jesli idzie o skomplikowanie obslugi to winda w porownaniu z OS X wymaga niemal wyzszych studiow informatycznych, jesli sam chcialbys zarzadzac swym komputerem :") Znam uzytkowniko innych platform (np. Irix), ktorzy podobnie oceniaja "latwosc obslugi" windowsa.
Nie bede wszczynal osowych wojen, w kazdym razie - winda jest jednym z najgorzej dzialajacych i najbardziej uciazliwych dla uzytkownika systemow operacyjnych jakie znam.
Byc moze to co dla mnie jest uciazliwe, dla Ciebie swiadczy o funkcjonalnosci, nie upieram sie :"PPPP
I to jest kolejna Twoja subiektywna opinia, do której masz prawo. Olbrzymia większość pozostałych użytkowników PC-tów na całym świecie ma inne zdanie. Ty także pozwól im zachować wolę wyboru, nie uzurpuj jej tylko dla siebie i własnej nieomylności.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Z pewnością należy śledzić, czy widocznych jest więcej, niż 8 satelitów, bo ma to ogromny wpływ na nawigację. Podobnie sygnał każdego z nich. Kup dobry odbiornik - nie będziesz miał problemu.
Z pewnoscia jest to opcja ktora w razie klopotow z odbiornikiem pozwala na wyeliminowanie oczywistych przyczyn klopotow i pozwala sie skoncentrowac na sednie sprawy. W HandMapie praktycznie tego nie uzywalem, kiedy zaczalem miec problem z odbiornikiem przy Automapie - zdziwilem sie ze tutaj tej opcji nie ma.
Acha, problem dotyczy automapy i jej sterowania odbiornikiem, a nie odbiornika jako takiego.
Opisany jest w jednym z watkow ponizej.
O jakim "sterowaniu odbiornikiem" mówisz? Włączasz i jedziesz.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Ja nie mam żadnych problemów ze stabilnością pracy z jakimkolwiek odbiornikiem GPS. A w tej chwili mam ich pięć różnych oraz 3 PDA.
Tylko sie cieszyc.
Ja natomiast mam i wszystko wskazuje na to ze winna jest automapa. Niestety, jak wspomnialem wyzej, nie ma ona funkcji "diagnostycznych" i nie moge tego zweryfikowac.
Nie możesz zweryfikować, ale wszystko wskazuje na to, że winna jest AutoMapa. To ci dopiero rzetelność...

Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
W HandMapie nie ma:
- wyznaczania tras i zwiazanej z nim nawigacji glosowej
Cytat: Moi
I to jest całe clou autonawigacji. Na każdym forum dotyczącym GPS, w dowolnym języku, powiedzą Ci, że ten fakt dyskredytuje program.
Dyskredytuje lub nie, wszystko zalezy od tego, do czego potrzebujesz programu.
Bledny routing moze byc gorszy niz brak routingu, ale o tym ponizej.
Każdy normalny użytkownik autonawigacji potrzebuje tego programu głównie do wyznaczenia trasy i poprowadzenia do celu. To tak trudno pojąć?

Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
Tyle z pamieci, niestety nie mam HM teraz przed soba.
Cytat: Moi
Pomogę:
http://www.automapa.com/?PEI=13252
Khem, jak w opisie funkcji HandMapa ma mi pomoc lista tego co jest w Automapie? :"P
Ależ to elementarne, drogi Watsonie. Są tam wymienione wszystkie funkcje, których nie ma w HandMapie. Chyba już późno i słabo kojarzymy....

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Porównanie AM i GPM się nie odbyło. Ponieważ korzystam z obu, to mój typ brzmi: remis.
A czemu nie wspominasz o cenie GPMapy? Emocje Ci nie pozwalają?
Nie wspominam, bo jej nie znam, a w kazdym razie nie znalem piszac powyzszy post.
W watku dotyczacym porownania byl podany przyklad skrzyzowania, ktore wg TeleAtlasu (AFAIK z tego korzysta Mapsonic, TomTom), oraz GPMapy bylo odwzorowane prawidlowo, Automapa pokazuje je zle. TomTom kosztuje tyle co Automapa, wychodzi na to ze bledow ma mniej? A jako bonus dostaje jeszcze dokladne mapy Europy :")
Na podstawie jednego skrzyżowania wysnuwasz wniosek, że TomTom ma błędów mniej niż AutoMapa. Z tej statystyki powinieneś mieć pałę!

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Ponieważ AutoMapa dysponuje wyłącznie mapą Polski, to ograniczmy się do dyskusji o programach dotyczących tego terenu. Znasz program do autonawigacji (nie przeglądarkę map, z możliwością ujrzenia swojej pozycji GPS na mapie), który miałby porównywalną szczegółowość i funkcjonalność? Ja znam. GPMapa. Ile kosztuje? Sprawdź sam.
Sprawdzilem. 732 zlote, czyli dokladnie tyle co Automapa:
http://gps24.pl/gpmapa-mapa-polski-p-141.html?sort=2a&page=1
AutoMapę bez wysiłku kupisz za 630-650 PLN. Spróbuj kupić taniej GPMapę.

Cytat: kwieto
Jesli kupie ja z odbiornikiem GPS (1652zl, sam odbiornik okolo 760zl), wychodzi na to ze mam porownywalna mape Polski + mapy calej europy za cene niecalych 900 zl...
GPMapa daje plany adresowe 317 miast. Czy dobrze przypuszczam, ze Automapa oferuje to tylko dla tych ktore maja osobne plany, czyli okolo 30?
Kalkulacja ceny jest prawidłowa, pod warunkiem, że jesteś zainteresowany mapami innych krajów i nie masz odbiornika GPS i/lub nie chcesz mieć przyzwoitego odbiornika GPS. Podkreślam, że mówimy o programie do nawigacji po Polsce.
Co do tych 317 planów adresowych, to już tu odbywały się dyskusje. Jeśli GPMapa wlicza w to także wsie, w których są cztery ulice, to istotnie można dojść do takiej liczby. A ile miejscowości na mapie GOP, Trójmiasta, Warszawy ma plany adresowe?

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Do porównywania z softem zachodnim wrócimy w momencie, kiedy zaproponują równie szczegółowe mapy Polski. Na razie nie spełniają warunku przyzwoitości.
Mimo wszystko, GPMapa daje jednak oferte lepsza - dokladniejsze mapy, wiecej planow adresowych, cena podobna lub nieco wyzsza w komplecie z dokladnymi planami calej Europy...
Na czym opierasz swoje opinie w kwestii dokładności GPMapy? Znów na tym jednym skrzyżowaniu? Gratuluję.
Cena GPMapy wynosi, jak sam powiedziałeś, 732 PLN. I ani złotego mniej. Nigdzie.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
I nie mów: "znowu mijasz sie z prawdą". Przyłapiesz mnie na kłamstwie, będzie to uzasadnione. Chcesz kreować fakty metodą pewnego ministra propagandy?
A Ty chcesz czarowac rzeczywistosc wzorem pewnych partii okreslanych jako "populistyczne"?
No, więc gdzie minąłem się z prawdą? Tu gdzie pod spodem "wycofujesz swój zarzut"?


Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Chcesz poprawiać TomToma? Czy też prowadzisz rozmowę w sposób "emocjonalny"?
Jesli 96% sieci drog pierwszej i drugiej kategorii + 99% mapy drogowej Warszawy oznacza 18% calej Polski, to wycofuje swoj zarzut.
Zostawiam jednak uwage na marginesie ze miedzy "6 czy 18%" a "18%" jest pewna roznica, powiedzmy, psychologiczna. Stad moje pytanie o wzorce brane z populistow :"P
Róznica nie jest psychologiczna. Wynosi dokładnie 12% (z matmy też pała?).
18% pokrycia Polski ma TeleAtlas, 6% Navteq. To dwaj najwięksi na świecie producenci map.
Żadnego populizmu, czyste fakty.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Sukces programu do autonawigacji, przy spełnieniu warunków brzegowych funkcjonalności, to w największej mierze szczegółowość jego map. Jeżeli mapa jest niedostateczna, żaden wodotrysk tego nie skompensuje.
Skompensuje... Klient czesto kupuje produkty ktore maja miec wiecej funkcji, natomiast nie patrzy na to czy te funkcje maja jakikolwiek sens, o jakosci nie wspominajac. Powracamy do tematu popularnosci Windows :")
Fakt, jakiż sens może mieć automatyczne wyznaczanie trasy i prowadzenie użytkownika zakręt  po zakręcie? Dla Ciebie żaden. Dla wszystkich pozostałych - podstawowy.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
A gdybyś Ty odpuścił emocje, to kupiłbyś inny produkt, a nie utyskiwał na program, który Ci nie pasuje. Nie pasuje - nie kupuj. Gdzie tu emocje? Czysta logika.
Mnie pasuje - kupuję. Gdzie tu emocje? J.w.
Emocje sa w Twojej reakcji np. na moja ocene funkcjonalnosci Automapy.
Caly dzien usilujesz mnie przekonac ze bladze mowiac o tym, ze Automapa jest przy obecnej funkcjonalnosci i dokladnosci zbyt droga. A przeciez to tylko i wylacznie moja opinia, czy naprawde trzeba mnie "ewangelizowac"?
Pozwol mi pozostac "nieoswieconym" i wybrac sobie program ktory bedzie MNIE pasowal.
Ja Ciebie nie ewangelizuję. Nie chcę tylko, by osoby przypadkowo czytające posty kogoś, kto nie ma pojęcia o autonawigacji, wzięly je za dobrą monetę.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Ja przed użyciem skomplikowanego produktu czytam instrukcję jego obsługi. Pozwala mi to uniknąć m.in. testowania samochodu jako amfibii.
Umieszczenie wyjasnien w instrukcji obslugi nie oznacza ze dana funkcja staje sie przez to logiczna. Trasa przelajowa a mapie (podkreslam) _samochodowej_, ktora biegnie przez las (nieprzejezdny nawet dla terenowek), srodek jeziora (jak wyzej) a nawet na przestrzal przez kilkupietrowe bloki (jak wyzej), jest dla mnie, jako uzytkownika _samochodu_ bezuzyteczna.
To ze zostanie tak lub siak uzasadniona niczego nie zmienia.
To z niej nie korzystaj. Tylko rób to świadomie (instrukcja!), a nie metodą prób i błędów, bo faktycznie może się to skończyć tragicznie.

Cytat: kwieto
Natomiast chetnie widzialbym np. trase "krajoznawcza" - biegnaca drogami najgorszej kategorii z ryzykiem nieprzejezdnosci - ale jednak drogami.
Może kiedyś.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Może wrzucisz jakieś screeny na potwierdzenie tych słów?
Na trasie ktora przemierzam codziennie - petelka: Mokotow - Janki - Mokotow (w sumie okolo 35 km) sa dwa bledy: jeden dotyczy braku wiaduktu na skrzyzowaniu al. Krakowskiej i Hynka, drugi routingu przy jezdzie ulica Poleczki. Oba te miejsca AFAIK nie zmienily sie przez ostatnie kilkanascie lat...
Sprawdzajac dalej, w okolicy mam jeszcze piec bledow (brak drogi, droga nieprzejezdna, teren zamkniety (to mozna wybaczyc), brak drogi, brak przejazdu przez tory), oraz kolejne szesc kawalek dalej wzdluz doliny Sluzewieckiej (w tym np. droge ktora wg automapy mialaby wiesc przez cmentarz - ktory raczej nie powstal miesiac temu?)
Czyli w miescie ktore wg Ciebie jest najlepiej skatalogowane przez wszystkich producentow softu (w tym Automape, jesli dobrze rozumiem) wzdluz 35km - 40 km (jesli uwzglednimy doline Sluzewiecka) trasy mamy po drodze okolo 12 bledow. Wychodzi 1 blad na 3.5km trasy :"P
Więc masz dwa błędy na tych 35 km, które codziennie pokonujesz, czy dwanaście? Co to za żonglerka? To jest ta rzetelność?

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Bo Ty nie masz żadnego doświadczenia z programami do autonawigacji. Używałeś wyłącznie programu bez routingu i prowadzenia po wyznaczonej trasie. Więc jednostkowe przypadki są dla Ciebie szokiem.
Poza tym - przeczytaj instrukcję.
Jeden blad na 3,5km trasy (srednio) jest dla Ciebie jednostkowym przypadkiem? Hmmmm....
Licze sie z bledami w routingu, np. z tym, ze nie bede mial idealnie aktualnych ulic jednokierunkowych, ze gdzies zostanie postawiony zakaz wjazdu ktorego na mapie nie ma, ze ktos ogrodzi teren i droga teoretycznie widoczna zniknie (typowy przyklad przy jezdzie bocznymi drogami na mazurach, czesc drog zaznaczonych w AM nie istnieje - jednak biorac pod uwage jakosc tych drog, specjalnie mnie to nie dziwi).
Ale my mowimy o bledach gdy chodzi o miejsca ktore nie zmienily sie od kilkunastu lat, w dodatku mieszcza sie niemalze w centrach duzych miast (wspomniane skrzyzowanie Hynka z Al. Krakowska w Warszawie).
I to jest całe Twoje dowodzenie. Jeden błąd na 3,5 km trasy (średnio). Przecież to jest zwykła manipulacja, a Ty myślisz, że nikt się tego nie dopatrzy?
Ja mieszkam w Warszawie od czterech miesięcy. Bez AutoMapy ginąłbym kilka(naście/dziesiąt) razy dziennie. A z AM absolutnie daję sobie radę i nie dostrzegam większych problemów w nawigacji. Nie zdarzyło mi się, bym nie osiągnął celu.

Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
Przy takiej nawigacji zaczynam sie zastanawiac czy jest mi ona w ogole potrzebna...
Na razie nie jestem w stanie ocenic jak istotna czesc wszystkich tras stanowia takie z kiksami.
Cytat: Moi
Ale uzurpujesz sobie prawo do twierdzenia, że AM to produkt niedopracowany, zawierający mnóstwo "kiksów, że głowa boli".
Owszem bo to co widze poki co (patrz powyzsze zestawienie bledow w okolicach trasy ktora jade do pracy) sprawia ze glowa zaczyna bolec... zwlaszcza ze jest to podobno miasto ktore wszystkie firmy maja najlepiej opracowane...
No więc na trasie (średnio co 3,5 km), czy w jej okolicach? To ja powiem wprost. Jesteś manipulantem. Masz na to jakiś komentarz?

Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
Poki co jestem jednak nawigacja glosowa (w systemie miejskim) mocno zawiedziony.
Brak przede wszystkim:
- mozliwosci okreslenia zakresu kategorii drog ktorymi chcemy jechac (np. krotka, ale tylko ulicami nie gorszymi niz....)
Cytat: Moi
Znów - przeczytaj instrukcję.
Prosze, podpowiedz mi jak mam przestawic, zeby drogi trzeciej kategorii byly widoczne dopiero od skali np. 1:10 000?
A co ma widocznośc dróg, do ich uwzględniania w routingu? Mieszasz pojęcia.

Cytat: kwieto
Cytat: kwieto
- mozliwosci ustalenia czasowych utrudnien w ruchu i objazdow (np. omijaj droge x od punktu y do z w godzinach od n-tej do m-tej)
Cytat: Moi
A znasz program, który to realizuje?
Nie, co nie znaczy ze nie brakuje mi tej opcji. Pisze o moim zawodzie routingiem jako takim.
Masz blade pojęcie o routingu jako takim.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Chcesz, żebym ślęczał pół nocy nad przeliczeniami, których akurat ode mnie zażądasz? No więc się nie doczekasz.
Chce, abys podajac dane podawal je rzetelnie, albo nie podawal w ogole.
O rzetelności była juz mowa powyżej. Niejednokrotnie.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Linki masz. Kalkulator pewnie też.
To Ty podawales dane, ktore mialy cos udowodnic.
Ja mowie ze nie udowadniaja, jesli nie podasz tych danych rzetelnie. Jesli nie masz na to ochoty, po prostu uznaje ze wycofujesz sie z danych ktore podales wczesniej.
Nie. To Ty żądasz ciągle nowych danych, chcąc udowodnić jakieś swoje tezy. Jeśli myślisz, że ja będę Ci je wyszukiwał/wyliczał to mnie trochę zbyt słabo oceniasz.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Zwyczajnie - TeleAtlas te dane podaje, AutoMapa nie. O niczym nie zapominam.
Acha, czyli prownujesz TeleAtlas z Automapa, przy czym nie masz zadnych danych dotyczacych Automapy.
Coz, jest to logika chyba mi niedostepna :(
Tak - porównuję procenty. Znam je i tu, i tu. Na początku było już o Zanzibarze.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Ja posługiwałem się procentami. Ty wymogłeś na mnie wartości bezględne. Mnie nie były potrzebne - o czym niżej.
Powtarzam po raz n-ty - procenty w odniesieniu do roznych populacji (roznych liczebnosci grup), oraz do roznych wartosci dla kazdej z tych grup nie mowia dokladnie NIC....
Jesli chcesz rozmawiac o aktywnosci uzytkownikow, to prosze podaj rzetelne dane - takie w oparciu o ktore mozna cos wywnioskowac.
Jesli takich danych nie masz, uznajmy temat za zamkniety i juz.
Znów, patrz pierwszy akapit.

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Mnie chodziło wyłącznie o porównanie stopnia zaangażowania producenta map i użytkowników tych map w proces poprawy błędów. Do tego procentowy udział jednych i drugich w całości poprawek zupełnie wystarczy.
Nie wystarczy, co wykazalem powyzej - udowadniajac ze 10% dla jednej grupy moze byc wielkoscia wieksza niz 70% dla drugiej grupy.
I co z tego?

Cytat: kwieto
Cytat: Moi
Nie ma znaczenia ilu jest użytkowników, ile błędów poprawiono, ile błędów przypada na jednego użytkownika, etc. Wykazałem, że nieprawdą jest, że poprawki błędów w AutoMapie są niemal wyłączną zasługą użytkowników. I wykazałem, czyż nie?
Owszem, tylko ze nijak sie to ma do oceny zaangazowania uzytkownikow w proces poprawiania bledow, a jedyne co mozna z tego wywnioskowac to to ze prawdopodobnie tych bledow jest bardzo duzo - prawdopodobnie znacznie wiecej niz np. w TeleAtlasie.
A to dobre. "Mozna z tego wywnioskowac to to ze prawdopodobnie tych bledow jest bardzo duzo - prawdopodobnie znacznie wiecej niz np. w TeleAtlasie."
Z logiki też pała? Kto Cię wyuczył takiego wnioskowania? Miałeś chociaż jakąś jedną trójkę na tych (jak to mówią: ekhm) studiach ekonomicznych?

Cytat: kwieto
Nie majac tych danych mozemy jedynie gdybac.
Wystarczy zby automapa miala 2x wiecej poprawek niz TeleAtlas, zeby przy tej samej ilosci zgloszen od uzytkownikow procentowo byla to wartosc dwukrotnie mniejsza.
A sama ilosc zgloszonych poprawek nie swiadczy o aktywnosci uzytkownikow, bo to mozna ocenic dopiero wtedy gdy porownamy ilosc zgloszen/jednego uzytkownika... Podstawy statystyki sie klaniaja.
Twojej "porewolucyjnej" statystyki, chyba.

Cytat: kwieto
I tym optymistycznym akcentem proponuje zakonczyc nasza wymiane zdan.
Z mojego punktu widzenia nic ona nie wnosi, a kopac sie z koniem nie mam zamiaru.
Przede wszystkim nie masz do tego podstaw.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 10, 2005, 01:18:54 »
Cytat: kwieto
Zarazem twierdzisz, ze Twoj zacinajacy sie rozen jest swietny - przynajmniej na tyle zeby dac za niego tyle samo pieniedzy co za rozen na baterie.

Wolałbym ten na baterie, ba nawet jeden kupiłem jeden taki grill,
(marki Destinator PN), problem w tym, że nie da sie w nim kurczaka upiec,
tylko chicken, Hühnchen, albo pollo ;)
Drugi raz nie dam się naciąć póki nie sprawdzę, że warto.

Cytat: kwieto
 Do tego twierdzisz ze zacinanie sie rozna nie jest spowodowane bledami producenta (choc wszystkie rozny takie jak Twoj sie zacinaja) - a wine za to ponosza uzytkownicy ktorzy nie pomagaja wytworcy w produkcji.

Nie, twierdzę tylko, że nie ma idealnego rożna,
są tylko mniej lub bardziej niedoskonałe,
a ten ponoć wspaniały to mi się potrafi zaciąć 3x na godzinę
i to tak, ze muszę wyjąć baterie żeby sie odblokował.

Cytat: kwieto
Zarazem tlumaczysz ze cena jest tak wysoka, bo stal u nas droga, a producent ciezko pracuje (choc rozny nadal sie zacinaja).

Tak ja bym to widzial :"PP

Nie w tym rzecz, u nas mamy 'handmade' a nie 'massmade'


Cytat: kwieto
Gdzie?
Ja nie widze ce nizszych niz 750zl...

słabo szukasz, 'automapa' w google i na pierwszej stronie, 649, 658, 699 ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 10, 2005, 05:20:53 »
Ehh... Przebrnąłem przez ten wątek...
Panowie sugeruję poczekać do grudnia OK ?? no może znająć poślizgu producentów do stycznia... Z róznych źródeł wiem ze bede w Tomtomie, GPMapie, i Automapie zmiany ... Tomtom bedzie miał 40/41 planów "szczegółowych" miast, GPMapa 1000, AM wersję 4.0 na innych zasadach w innej cenie. Mam okazję stykac się z KAŻDYM z tych trzech programów na codzien i w życiu nie przyszłoby mi "porównywać" ich na liczby, procenty bo to faktycznie demagodia...
Ta dyskusja przypomnina inne nierozumiałe ( i nie rostrzygniete) dysputy o tym czy symbian  czy PPC jest lepszy... Kazdy ma wybór i wybiera co dla niego wygodniejsze... Owszem forum jest po to zeby dyskutować ale nie uważacie Panowie że nieco się zagalopowaliście ?? ŻADEN ze wspomnianych programów nie jest idealny: ja wybrałem Tomtoma (bo jako miłośnik symbiana na razie nie mam innej alternatywy) kilkunastu moich znajomych GPMape. ( bo możliwośc zastosowania w szerokiej gamie odbiorników-w róznym zakresie cenowym i zastosowań z przewagą turystyki niekoniecznie samochodowej) a moi klienci "wybierają" Automapę.... Pisałem już na forum i prywatnie z userami że mogę pomóc w porówaniu "na żywo" tych trzech czy czterch (wliczająć w to destinatora z którym nie jeżdziłem po Polsce) wiądących proszków na rynku ! Więc jesli macie ochote nie tylko toczyć dysputy "nieco na sucho" to ja daje mapy i odbiorniki, brakuje DUŻEGO samochodu (zeby ze cztery osoby mogły ustawiać, "screszotować" porównywać i wyrazić swoje opinie na forum no i oczywiście kierowcy bo prowadzić  to ja nie lubie :D Na pewno nie objedziemy całej Polski ale ja jestem otwarty na propozycje....
Co do ceny AM 1000 zł to faktycznie przesada. Za mniej niż 1000 to przy odrobinie zainteresowania uzytkowników tego forum mogę zrobić komplet z odbiornikiem GPS na BT.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 10, 2005, 09:01:10 »
Cytat: xpablo
Panowie sugeruję poczekać do grudnia OK ?? no może znająć poślizgu producentów do stycznia... Z róznych źródeł wiem ze bede w Tomtomie, GPMapie, i Automapie zmiany ... Tomtom bedzie miał 40/41 planów "szczegółowych" miast, GPMapa 1000, AM wersję 4.0 na innych zasadach w innej cenie. Mam okazję stykac się z KAŻDYM z tych trzech programów na codzien i w życiu nie przyszłoby mi "porównywać" ich na liczby, procenty bo to faktycznie demagodia...
Nie wiem skąd te doniesienia o update map Polski TomToma.

Ja rozumiem firmę Bajtel, jako jedynego dystrybutora TT na Polskę, że stara się przekonać klientów do zakupu jak największej liczby licencji TomToma (nb. najchętniej w towarzystwie TT GO 700) zanim pojawią się nowe wersje AutoMapy i GPMapy. Lub żeby klienci przynajmniej nie brali pod uwagę bardzo istotnej różnicy w szczegółowości map Polski pomiędzy TTN i dwoma pozostałymi.

A jak to zrobić? Ano, rozpuścić wieść o tym, że TomTom już od ponad roku pracuje nad nową mapą Polski i już, już niebawem (wg. Bajtela powinno się to nawet stać jakiś czas temu) będzie nowa, wspaniała mapa naszego kraju w TTN.

A ja pytam skąd ten news? Czy zdarzyło się, aby TomTom wypuścił update map częściej, niż raz w roku? Ja nie pamiętam. Bajtel odpowiada, że braki w mapach Polski są duże, inwestycje w nowe rozwiązania w infrastrukturę drogową tak intensywne, że TT postanowił update PL wydać. Bardzo bym się cieszył, bo Polska złamałaby niedobrą tradycję rzadkich poprawek map TomToma. Jednak wątpię, by ten uczynił wyłom akurat dla naszego kraju.

A skąd miałby TomTom te nowe, wspaniałe mapy mieć? Od AND? To ja wysiadam. Od Navteqa? Ten ich nie ma sam. Pozostaje TeleAtlas. Znaczyłoby to, że TeleAtlas miał te mapy już dużo wcześniej, tylko się do tego nie przyznawał. Dziwne... Ale dużo bardziej dziwna byłaby nieracjonalność ekonomiczna TeleAtlasu, który mając wcześniej mapy Polski teraz fundowałby sobie za 6,5 mln EUR zakup od PPWK GeoInvent i licencji Navigo.
Nie trzyma się to kupy...

Przy bardzo ryzykownym i optymistycznym założeniu, nowe mapy Polski mogą pojawić się za jakieś pół roku. Czyli w tradycyjnej dacie update/upgrade TomToma.
Ale przecież już teraz idą Święta, Gwiazdka, Mikołaj, a dla firm budżetowych końcówka na skonsumowanie funduszy celowych. Dlaczego TomTom miałby nie brać udziału w krojeniu tego tortu? Trzeba było coś wymyślić...

Obym okazał się fałszywym prorokiem, jak w przypadku ceny upgrade TTN3->TTN5 na całą Europę. Tyle, że w tamtej sytuacji decyzja biznesowa należała wyłącznie do TomToma. Tu nie.

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 10, 2005, 09:32:57 »


[Dodano: 2005-11-09 23:57:36]
Cytat: jakub kańczugowski
Szczerze mowiac odpuscilem sobie ten watek juz gdzies w polowie... wiec moze czegos nie wiem, ale caly czas powtarzacie ze AM kosztuje 1.000zl. HALO! Wake up Neo... AM juz dawno mozna kupic za nieco ponad 600zl. To tylko troche wiecej niz 100zl ponad wasz prog cenowy. Wiec o co w ogole toczy sie ta dyskusja?


Gdzie?
Ja nie widze ce nizszych niz 750zl...[/quote]


zaprasam do siebie masz za 660

*

Offline wojo

  • ***
  • 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • [move]SPV M3000 2GB Pathfinder v1.2[/move]
    • www.archos.pl
  • Sprzęt: SPV M3000 WM5.0; iPAQ hx2410 WM5.0;
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 10, 2005, 09:41:53 »
Jak mi sprzedaż za 500zł to jesze dziś ją kupie. Chociaż uważam że to górny próg cenowy :)

Takie pisanie że AM już za 600zł można kupić, jest bez sensu, bo mimo tych 600zł AM nadal jest pełna niedoróbek.
500zł to jest górny próg cenowy i jak narazie przy takiej cenie to zacząłbym się zastanawiać nad kupnem, a napewno bym tego nie potraktował jak promocje.
raz na wozie raz pod wozem
---------------------------------
iPAQ hx2410 WM5.0; SD 1GB & 2GB; CF 1GB
SPV M3000; miniSD 2GB
ARCHOS AV400 40GB
GPS HOLUX GPSlim 236
dodatkowo: NOKIA 6230i, MacBook C2D 2Ghz 2GB RAM

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 10, 2005, 10:34:41 »
Kwieto, jak mawiał Boguś Linda: nie chce mi się z Tobą gadać.

Ja używam procentu błędów zgłoszonych przez użytkowników w TA i w AM, w stosunku do 100% wszystkich poprawionych błędów, wyłącznie po to, aby zadać kłam stwierdzeniu, że gdyby nie userzy, to poprawek w AM w ogóle by nie było.
Ty zaś mówisz, że ilości bezwzględne, że aktywność, że pokrycie, że populacja, że numer buta. I bez tego ani rusz. Dyskutuj sam ze sobą.

Na podstawie jednego skrzyżowania twierdzisz, że jest mniej błędów w TomTomie, niż w AutoMapie. Znajdź sobie dyskutanta na podobnym poziomie ("statystycznych" - niezła populacja) argumentów.

Manipulujesz, podając ilość błędów raz na trasie, raz w okolicach trasy i przeliczasz to wszystko na jeden kilometr trasy. Dyskutuj ze ślepym i głuchoniemym. Może się nie zorientuje.

Twierdzisz, że naród durny i nie wie co kupuje, natomiast Ty, jako wybitny znawca autonawigacji, twierdzący, że autorouting i instrukcje turn-by-turn to chyba zbędny gadżet, wiesz lepiej. Dyskutuj z kimś, kto ma o autonawigacji podobnie żałosne pojęcie.

Ja piszę, że TeleAtlas oferuje 18% pokrycia Polski, Navteq 6%, a Ty mi wmawiasz, że sam nie wiem i może sugeruję, że to może gdzieś pośrodku. W przeciwieństwie do Ciebie ja wiem. Jeśli chcesz się bawić w podobne manipulacje, znajdź kogoś, kto taką konwencję zaakceptuje, w dodatku nie będzie wiedział o czym mowa. Ja nie jestem do tego właściwą osobą.

Ty wywodzisz tezy:"Owszem, tylko ze nijak sie to ma do oceny zaangazowania uzytkownikow w proces poprawiania bledow, a jedyne co mozna z tego wywnioskowac to to ze prawdopodobnie tych bledow jest bardzo duzo - prawdopodobnie znacznie wiecej niz np. w TeleAtlasie.", a mnie zarzucasz nielogiczność wypowiedzi i manipulowanie statystyką. Powinieneś dyskutować wyłącznie z osobami, które skończyły studia ekonomiczne, te Twoje, bo z podobną logiką nie dogadasz się z nikim innym.

Na koniec - używaj google.pl. Bo, jeśli będziesz szukał w wersji np. chińskojęzycznej Google, to znajdziesz jeszcze mniej. A tak, to na pierwszej stronie wyników, w linkach po prawej, od razu znajdziesz AM XL za 649 PLN.
Po co sobie tak komplikujesz życie? A przy okazji innym...

Chyba faktycznie EOT. Nie ma sensu...

Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 10, 2005, 11:12:26 »
Jaka fajna kłótnia. I to beze mnie !!! A myślałem że to zawsze ja jestem przyczyną wszystkich kłopotów AM.

Przebrnąłem przez ten wątek, a teraz ...... chociaż pogoda niepewna czas odpalić brykę, plecak na plecy i w góry. Ostatnia okazja by nie łazić po kolana w śniegu.

Ze mną oczywiście GPS + routowalna mapa samochodowa Polski (przejazdówka) - tym razem mojego autorstwa :))
W rezerwie GPMapa. Pocket tradycyjnie zostaje w domu.

Pozdrawiam, życzę udanego weekendu.  Lechu

*

Offline wojo

  • ***
  • 478
  • Płeć: Mężczyzna
  • [move]SPV M3000 2GB Pathfinder v1.2[/move]
    • www.archos.pl
  • Sprzęt: SPV M3000 WM5.0; iPAQ hx2410 WM5.0;
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 10, 2005, 19:01:34 »
Dobre podsumowainie :)
I chyba do zamknięcia :)
raz na wozie raz pod wozem
---------------------------------
iPAQ hx2410 WM5.0; SD 1GB & 2GB; CF 1GB
SPV M3000; miniSD 2GB
ARCHOS AV400 40GB
GPS HOLUX GPSlim 236
dodatkowo: NOKIA 6230i, MacBook C2D 2Ghz 2GB RAM

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
Automapa w Łodzi
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 10, 2005, 19:16:37 »
wojo, a czemu akurat 500, a nie 480? Uzasadnij proszę tą cenę. Bo po mojemu, każdy ma jakiś inny próg wartości czegoś. AM po prostu nie jest dla Ciebie i to tyle. Nie kupisz za 600, bo warta jest Twoim zdaniem 500, to nie będziesz miał. Przynajmniej na razie.
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."