I słusznie.Też twierdzę,że postęp w elektronice jest na tyle duży,że soft powinien też ewoluować.Z kompatybilnością "w dół"
Jeśli mamy mówić w tym kontekście o sofcie, to nie o programach nawigacyjnych, tylko o firmware w odbiornikach GPS. Z tym, że ten rodzaj oprogramowania jest silnie związany z architekturą chipsetu i wydajnością (mocą obliczeniową - a tu zużycie baterii!!!) układów elektronicznych w chipsecie.
Soft nawigacyjny dostaje gotowe dane w postaci właśnie sentencji NMEA (rzadziej firmowym lub SiRF), które tylko obrazuje na ekranie.
Przyspieszenie odczytów (zwiększenie częstotliwości) i ich przetworzenie na zrozumiałe dla aplikacji nawigacyjnej dane jest wyłączną domeną odbiornika (elektronika+firmware).
Zwracam tylko uwagę, że zwiększenie częstotliwości odczytu pozycji poniżej 1 sekundy (jak to jest teraz) spowodowałoby problemy z przetwarzaniem grafiki (mapy). Odświeżanie co 1 s już skutkuje w wielu aplikacjach i na wielu PDA brakiem płynności w scrollowaniu mapy - stąd możliwość przestawania tego parametru na 2 i więcej sekund.
Tak więc problem nie jest prosty i wąże się z kilkoma aspektami.
Z tego co wiem Sirf jest i tak już pewnym standardem,nowszym,więc kto wie kiedy NMEA pójdzie w niepamięć...(np przesył 4800 kb a 115 w Sirfie).
SiRF nie jest jedynym producentem chipsetów. Żaden z pozostałych nie jest zobowiązany stosować protokołu SiRFa. Zaś prawie każdy producent odbiorników GPS do zastosowań komercyjnych implementuje protokół NMEA. Ponadto, protokoły firmowe bazują na filozofii NMEA i/lub są jedynie szerszą lub węższą modyfikacją NMEA, ułatwiającą/limitującą prawidłową współpracę odbiornika z firmowymi programami nawigacyjnymi. Różnią się także sposobem przesyłu danych (tekstowy, cyfrowy).
Dodam jeszcze, że 4800 kbps jest wystarczającą szybkością dla przesłania niezbędnych danych z odbiornika GPS do aplikacji nawigacyjnej (starczy nawet 1200 kbps). Mówię o większości softu komercyjnego (turystyka, nawigacja samochodowa), gdzie używa się tylko 3-4 sentencji NMEA co 1 s oraz 2-3 sentencji dodatkowo co 3-5 sekund.
Nieco inaczej jest pewnie w sofcie znacznie bardziej zaawansowanym, stosowanym w lotnictwie, żegludze, geodezji, etc.