PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Killer_su w Styczeń 05, 2006, 21:54:48
-
Witam,
Czyżby AM współpracowała z odbiornikiem GPS tylko przez NMEA :?: :!:
Nie udało mi się zmusić AM do współpracy z Haicom HI-406BT inaczej jak tylko po przełączeniu odbiornika na NMEA. I to żeby było śmieszniej AM nie oferuje takiego "przełącznika".
Jeżeli to co podejrzewam to prawda to straszne pójście na łatwiznę ze strony AM...
Pozdrawiam
Konrad
-
Czyżby AM współpracowała z odbiornikiem GPS tylko przez NMEA :?: :!:
Tak. A to coś oryginalnego?
Nie udało mi się zmusić AM do współpracy z Haicom HI-406BT inaczej jak tylko po przełączeniu odbiornika na NMEA. I to żeby było śmieszniej AM nie oferuje takiego "przełącznika".
A które programy (prócz Destinatora - SiRF/NMEA) oferują takie "przełączniki"?
Jeżeli to co podejrzewam to prawda to straszne pójście na łatwiznę ze strony AM...
Podobnie jak w większości programów do nawigacji samochodowej.
-
Oryginalnego na pewno nie, ale dla mnie to coś dziwnego, bo chciałbym, żeby oprogamowanie wykorzystywało wszystkie funkcje sprzętu - te bardziej zaawansowane też, a nie szło po najniższej linii oporu.
Programów obsługujących inne protokoły niż NMEA jest sporo np. ja mam jeszcze SIRFDemoPPC.
Co do przełącznika to ciekaw jestem jak bym uruchąmił tę zafajdaną AM nie mogąc przełączyć odbiornika w odpowiedni tryb. Na szczęście mogę to zrobić przy pomocy wspomnianego wcześniej programu.
Ale rozumiem że dla Ciebie zlewka na klienta jest sprawą normalną i że w swojej miłości do AM jesteś zaślepiony i nieprzejednany :lol:
-
Nie uruchomisz odczytu GPS w niemal żadnym programie do nawigacji (poza Destinatorem), jeśli przestawisz protokół z NMEA na SiRF.
Każdy producent zakłada, że użytkownik korzysta z fabrycznych ustawień odbiornika GPS, czyli trybu NMEA, który jest standardem.
Nie ma znaczenia czy to jest AM, czy TomTom, czy MN|4 Navigona, czy ViaMichelin, czy Route66, czy CoPilot, czy TeleType i sto innych.
Uważasz, że wszyscy ci producenci lekceważą swoich klientów?
-
P.S. SIRFDemo jest programem zdecydowanie narzędziowym. Jego przydatność do nawigacji jest znikoma.
-
ja dodam tylko, ze nawet pomimo tego, ze Destinator ma tryb SiRF to dziala on srednio - przynajmniej w wersji D3 nie udalo mi sie go zmusic do dzialania, a problem byl swego czasu szeroko opisywany na zachodnich forach
Killer_su - dlaczego wg ciebie AM i inni producenci poszli na latwizne? jestes chyba pierwsza osoba na forum, ktora sie tak tym zbulwersowala...
-
Przecież to normalne, że większość producentów oprogramowania nawigacyjnego (a nie narzędziowego jak sirfdemo) opiera się na jednym standardzie transmisji NMEA, który zresztą jest fabrycznie ustawiony w znakomitej większości odbiorników. Nie wiem w czym Sirf miał by być bardziej zaawansowany, bo ani nie poprawia czułości odbioru, ani niczego innego. Co innego sprawa dodania do automapy programiku narzędziowego do testowania gps i przełączania z Sirf na NMEA - pisałem o tym kiedyś do AM i obiecują, że coś takiego będzie w AM 4.
-
Killer_su - dlaczego wg ciebie AM i inni producenci poszli na latwizne? jestes chyba pierwsza osoba na forum, ktora sie tak tym zbulwersowala...
Może się nie zbulwersowałem :-) Ale na łatwiznę poszli, bo zamiast implementować zaawansowany protokół interpretują tylko ciągi tekstowe zczytywane z portów - nie tak dokunuje się postepu :lol:
No, ale masz rację, że może się troche czepiam...
Wracając do AM to kiedy odbiornik pracuje w SIRF Jadzia twierdzi, że "szuka sygnału gps", co nie jest prawdą bo sygnal jest, tylko AM nie potrafi z niego skorzystać. :lol:
-
Witam,
wg mnie implementowany jest tylko protokół nmea bo jest jedynym standardowym protokołem, protokół sirf, garmin itp. są protokołami dostępnymi tylko w chip-ach danego producenta i żeby było sprawiedliwie - należałoby je także wdrożyć ;)
pozdro
Paweł
-
I słusznie.Też twierdzę,że postęp w elektronice jest na tyle duży,że soft powinien też ewoluować.Z kompatybilnością "w dół"
Z tego co wiem Sirf jest i tak już pewnym standardem,nowszym,więc kto wie kiedy NMEA pójdzie w niepamięć...(np przesył 4800 kb a 115 w Sirfie).
Palmus
-
I słusznie.Też twierdzę,że postęp w elektronice jest na tyle duży,że soft powinien też ewoluować.Z kompatybilnością "w dół"
Jeśli mamy mówić w tym kontekście o sofcie, to nie o programach nawigacyjnych, tylko o firmware w odbiornikach GPS. Z tym, że ten rodzaj oprogramowania jest silnie związany z architekturą chipsetu i wydajnością (mocą obliczeniową - a tu zużycie baterii!!!) układów elektronicznych w chipsecie.
Soft nawigacyjny dostaje gotowe dane w postaci właśnie sentencji NMEA (rzadziej firmowym lub SiRF), które tylko obrazuje na ekranie.
Przyspieszenie odczytów (zwiększenie częstotliwości) i ich przetworzenie na zrozumiałe dla aplikacji nawigacyjnej dane jest wyłączną domeną odbiornika (elektronika+firmware).
Zwracam tylko uwagę, że zwiększenie częstotliwości odczytu pozycji poniżej 1 sekundy (jak to jest teraz) spowodowałoby problemy z przetwarzaniem grafiki (mapy). Odświeżanie co 1 s już skutkuje w wielu aplikacjach i na wielu PDA brakiem płynności w scrollowaniu mapy - stąd możliwość przestawania tego parametru na 2 i więcej sekund.
Tak więc problem nie jest prosty i wąże się z kilkoma aspektami.
Z tego co wiem Sirf jest i tak już pewnym standardem,nowszym,więc kto wie kiedy NMEA pójdzie w niepamięć...(np przesył 4800 kb a 115 w Sirfie).
SiRF nie jest jedynym producentem chipsetów. Żaden z pozostałych nie jest zobowiązany stosować protokołu SiRFa. Zaś prawie każdy producent odbiorników GPS do zastosowań komercyjnych implementuje protokół NMEA. Ponadto, protokoły firmowe bazują na filozofii NMEA i/lub są jedynie szerszą lub węższą modyfikacją NMEA, ułatwiającą/limitującą prawidłową współpracę odbiornika z firmowymi programami nawigacyjnymi. Różnią się także sposobem przesyłu danych (tekstowy, cyfrowy).
Dodam jeszcze, że 4800 kbps jest wystarczającą szybkością dla przesłania niezbędnych danych z odbiornika GPS do aplikacji nawigacyjnej (starczy nawet 1200 kbps). Mówię o większości softu komercyjnego (turystyka, nawigacja samochodowa), gdzie używa się tylko 3-4 sentencji NMEA co 1 s oraz 2-3 sentencji dodatkowo co 3-5 sekund.
Nieco inaczej jest pewnie w sofcie znacznie bardziej zaawansowanym, stosowanym w lotnictwie, żegludze, geodezji, etc.
-
:evil:
Uzytkownik globalsata bt 338 z ipaqem 5550 chciał bym porównać co jest najlepiej dla mnie z Automapą.
Testowałem Destinatora z NMEą i Sirfstarem 3 i co mówić ostatni protokół lepiej mi pasuje. (szybki i nie zawodny w Francji, NMEA bardzo wolny)
Szkoda iż Automapa nie daje takej możliwości :cry:
Pozdrawiam