To jest nowy wątek ale ma swój cel - chodzi o uporządkowanie tego zagadnienia. Jako twórca będę edytował pierwszy post w zależności od wypowiedzi w tym wątku - w ten sposób uda się mieć pełną listę. Każda wypowiedź potwierdzająca przydatność opcji będzie powodowała zwiększenie jej wagi (liczba w nawiasie okrągłym=liczba oddanych głosów) - im wyższa waga tym wyżej na liście. Może to skomplikowane ale mam nadzieję, że uda się to zrealizować (na innych forach i w innych tematach to działało). Proszę o głosowanie i ew. zgłaszanie własnych propozycji. Dla ułatwienia w nawiasach kwadratowych jest id pomysłu – łatwo można się odnieść do niego wtedy. [ostatnie id: X – to jest informacja porządkowa]
System wag:
-1 – uważam tą funkcję za bzdurną
0 - neutralne
1- fajnie byłoby
2 – dość przydatne
3 – bardzo przydatne
4- konieczne
Oto lista:
- (5:7) wprowadzenie mechanizmu wyświetlania POI i PU tak by ikony nie nakładały się na siebie [1]
- (6:6) personalizacja menu - użytkownik powinien mieć możliwość samodzielnego wyboru ikon, które chce mieć w menu [2]
- (5:6) zintegrowanie obsługi POI i PU – podział na dwie części jest nienaturalny. [22]
- (3:5) obsługa preferowanych przejazdów przez miasto – gdy użytkownik ma swój ulubiony sposób [36]
- (3:5) dodanie do opcji „punkty trasy” opcji sortującej kolejność punktów tak by można je było jak najszybciej objechać (gdy jest potrzeba odwiedzenia wszystkich punktów ale kolejność nie jest istotna) [13]
- (2:4) automatyczny zapis wskazań komputera pokładowego po dojechaniu do celu (czas przejazdu, czas postoju, max prędkość, średnia) [53]
- (5:3) dodanie funkcji zmiany zapisu śladu GPS na trasę [41]
- (5:3) Możliwość tymczasowego dodawania do map brakujących odcinków ulic - na podstawie nagranych śladów GPS. [50]
- (4:3) takie zmodyfikowanie sposobu przechowywania map by na listach wyniku wyszukiwania nie były powielane nazwy ulic (np. Sienna w Warszawie jest wyświetlana raz jako Sienna w dzielnicy Wola a raz jako Sienna w dzielnicy Centrum – choć to cały czas ta sama ulica [17]
- (3:3) Szybki zapis własnego POI, bez potrzeby wpisania kategorii, to można uzupełnić na parkingu, a nie w czasie jazdy (bezpieczeństwo) [62]
- (3:3) gdy nawigacja nie ma miejsca (nie jest określony punkt docelowy) wyświetlanie na górze ekranu ulicy/drogi, po której się jedzie [8]
- (3:3) dodanie opcji raportowania błędu w AM – po wybraniu jej program zapamiętałby wygląd ekranu, parametry trasy i inne ważne informacje oraz wyświetlił okienko dialogowe umożliwiające wpisanie komentarza (ideałem byłaby możliwość nagrania komentarza głosowego) [21]
- (3:3) umożliwienie nawigacji do ulicy (bez podawania numeru) – w takim przypadku w menu podręcznym po wybraniu ulicy odblokowana byłaby opcja „ustaw jako…” – AM powinna nawigować do punktu znajdującego się w środku długości ulicy [14]
- (3:3) dodanie obsługi ulubionych celów podróży – gdy często jeździ się w te punkty – najlepiej by po wybraniu opcji „punkty ulubione” pojawiała się wyraźna lista celów podróży umożliwiająca łatwy wybór jednego z nich [16]
- (3:3) wydzielenie z POI znanych marek stacji paliw, hoteli, restauracji i przypisanie im odpowiednich ikon oraz zapowiedzi słownych. [46]
- (3:3) możliwość przywiązania do klawiszy sprzętowych grupy funkcji (pojawiałoby się po użyciu klawisza menu z listą funkcji do wyboru) [4]
- (2:3) dodanie opcji unikania punktów poboru opłat przy wyznaczaniu trasy [34]
- (2:3) możliwość dodania komunikatu głosowego do właśnie wprowadzanego PU – zwiększy to bezpieczeństwo podczas jazdy – resztę można wtedy uzupełnić już na postoju [35]
- (2:3) dodanie opcji nawigacji do najbliższego POI/PU danej kategorii – np. do najbliższej stacji paliw. Dodatkowo powinna być opcja umożliwiająca wymuszenie nawigacji do najbliższego punktu na wprost (czyli do stacji, hotelu przed nami – by nie trzeba było cofać się). Wybranie tej opcji powinno wyświetlić listę najbliższych celów (wraz z odległością do nich) z możliwością prostego wyboru jednego z nich. [20]
- (2:3) takie zmodyfikowanie działania AM by po całkowitym wyzerowaniu PDA (zabrakło na dłużej prądu) dało się uruchomić AM tylko z karty pamięci [25]
- (2:3) ciągłe zapisywanie do przez AM ostatnich kilkunastu minut drogi w postaci śladu GPS. Umożliwiłoby to łatwiejsze raportowanie błędów w mapie – teraz trzeba cofnąć się i ponownie przejechać odcinek drogi [27]
- (2:3) przyspieszenie pracy AM [39]
- (2:3) wydzielenie nowej opcji – szukaj najbliższej stacji paliw z możliwością przypisania jej do klawisza funkcyjnego. Przy nawigacji samochodowej jest to jednak dość częsta czynność [48]
- (1:3) zmiana wyglądu edycji PU tak by była wyświetlana duża klawiatura (bez tego są problemy z wprowadzaniem polskich znaków jeśli nie jest oprogramowanie obsługujące je zainstalowane) [15]
- (1:3) tryb „rozciągania” gęstych dróg – przy aktywacji tego trybu na ślimakach, zjazdach/wjazdach drogi byłyby rysowane jako rozciągnięte – tak by łatwo było widzieć ich strukturę [43]
- (1:3) wyświetlanie podpisu pod POI i PU [45]
- (1:3) dodanie w listach znalezionych obiektów strzałki symbolizującej w którym kierunku się znajdują w stosunku do aktualnego położenia (obok odległości) – ułatwiłoby to wybór, np. stacji paliw do której się chce dojechać [47]
- (1:3) wyszukiwanie skrzyżowań dróg [71]
- (5:2) dodanie w ustawieniach wyszukiwania opcji umożliwiającej zawężenie szukania tylko do nazw geograficznych (przykład: wybranie wyszukiwania „Warszawa” daje kilkadziesiąt rezultatów – nazwy dzielnic, nazwy stacji kolejowych, etc. [19]
- (5:2) tzw. matcher przy wyszukiwaniu – na bieżąco AM dopasowuje kolejne pasujące z bazy obiekty. Opcja ta powinna być łatwo wyłączalna klawiszem ekranowym. [37]
- (5:2) możliwość wyłączenia wyświetlania priorytetu dla danego PU (lub ew. globalnie dla wszystkich lub kategorii) – chyba mało osób korzysta z kategorii [44]
- (4:2) dodanie mechanizmu umożliwiającego wyznaczanie dróg alternatywnych – np. z Warszawy do Szczecina można jechać przez Poznań lub Bydgoszcz – a drogi są dość porównywalne [11]
- (3:2) dodanie „trybu jazdy szybkiej” – aktywacja po przekroczeniu zadanej prędkości, dezaktywacja po zwolnieniu lub zbliżeniu się do miejsca manewru na odległość/czas mniejszy niż zadany – w tym trybie zamiast mapy wyświetlana jest informacja o prędkości, odległości do manewru najbliższego, informacja o najbliższym manewrze, nazwa ulicy/drogi po której się jedzie, numer kilometra drogi, odległość do większych miast na przedzie, tyle, w lewo i prawo od aktualnego położenia, informacji o odległości do najbliższych stacji paliw (np. kilka najbliższych) [42]
- (3:2) zmiana odległości wyświetlanej w komputerze podróżnym z liczonej po współrzędnych (na przełaj) na faktyczną – liczoną po drodze [6]
- (2:2) dodanie opcji unikania zawracania – w tym trybie AM za wszelką cenę starałaby się wyznaczać po zjechaniu z trasy drogę bez zawracania [10]
- (2:2) Wyodrębnienie WSZYSTKICH komunikatów głosowych jako pliki *.wav do folderu "Voices" - umożliwienie zastąpienie ich własnymi nagraniami. [49]
- (2:2) wydzielenie dwóch skal jazdy - jedna dla terenu miasta (zwykle wtedy potrzebujemy większej dokładności) a inna dla pozostałych terenów [3]
- (2:2) możliwość przełączenia w trybie nawigacji informacji wyświetlanej na górze ekranu – z ulicy do której się zmierza na ulicę (drogę) po której się jedzie [7]
- (2:2) dodanie w menu obok przycisku „X” przycisku (np. „M”) po wybraniu którego następowałby powrót do menu głównego. Aktualnie nie można wrócić z podmenu do menu głównego inaczej niż przez wyjście i ponowne wejście do menu) [24]
- (2:2) dodanie możliwości wyłączenia wyświetlania w dolnym prawym rogu ekranu przycisków wywoływania menu – puknięcie w ten róg powinno wywoływać menu automatycznie [23]
- (2:3) zmiana wyznaczania nowej trasy po przejechaniu zjazdu tak by było więcej czasu na nowy manewr (teraz jadąc 50km/h w mieście po przejechaniu skrętu AM wpada w rytm wyznaczania nowej trasy tak, że trzeba skręcać w najbliższą drogę – którą się właśnie przejeżdża) [30]
- (2:2) lista manewrów (itinerarium) – jako alternatywny sposób wyświetlania trasy [33]
- (1:2) zmiana sposobu wyświetlania PU, które zostały zaznaczone jako "z lewej strony" i "z prawej strony" tak by faktycznie je rysować z tej lub tej strony drogi [5]
- (1:2) możliwość zdefiniowania przez użytkownika preferowanych skal i przypisania ich do klawisza sprzętowego (wciskanie klawisza przełącza kolejne skale preferowane [9]
- (1:2) dodanie do opcji „punkty trasy” możliwości dodania punktu (dodatkowy przycisk) i jednoczesne udostępnienie tej opcji gdy nie jest zdefiniowany żaden punkt trasy [12]
- (1:2) dodanie w klawiaturze ekranowej (w trybie numerycznym) klawisza „/” – ułatwi to wyszukiwanie adresów typu „ulica 1/3/7” [18]
- (1:2) możliwość przypisania do klawisza sprzętowego przełącznika trybu wyświetlania pilot/komputer/brak – teraz są dwie rozdzielne opcje wyłączające komputer i tryb pilot – wymaga to zaangażowania aż 2 klawiszy sprzętowych [26]
- (1:2) jedna licencja, która obejmuje PPC oraz PC (ew. na PC bez nawigacji) [69]
- (1:2) pokazywanie paska postępu przy wyznaczaniu długich tras [72]
- (1:2) taka zmiana wyświetlania dróg by łatwo dało się odróżnić drogi gruntowe od utwardzonych [77]
- (6:1) tryb 3D (trójwymiarowy) [31]
- (3:1) możliwość wyłączenia ekranu powitalnego AM (szybki start) [38]
- (2:1) wydzielenie opcji „ustawienia” i umieszczenie w niej wszystkich ustawień programu – teraz trzeba biegać po różnych częściach programu by zmienić ustawienia [28]
- (2:1) dodanie opcji wyłączającej wyświetlanie całej trasy po jej wyznaczeniu gdy samochód stoi w miejscu [29]
- (2:1) dodanie możliwości przypisania dźwięku/ikony do punktu a nie tylko do kategorii – dla ułatwienia mogłoby to dotyczyć tylko punktów znajdujących się w kategorii „pojedyncze” [40]
- (3) synchronizacja listy PU z Outlookiem (książka adresowa) [32]
- (2) Wprowadzenie obsługi rozdzielczości HiRes. (52)
- (2) Mozliwośc systemowego wyłączenia diod, a w zamian delikatne ikonki BT oraz ładowania (najlepiej stopień naładowania baterii) aby nie rozpraszały błyskami podczas jazdy po zmroku [59]
- (2) Zwiększenie ilości punktów przelotowych trasy, (minimum 30) 9 to za mało [64]
- (1) Przywrócenie opcji trasy Pieszej (bez uwzględnienia znaków zakazu i jednokierunkowości). [51]
- (1) blokowanie odcinka od do (istotne przy objazdach) [54]
- (1) możliwość pomiaru odległości linią łamaną (ułatwiona wersja trasy 4x4) [55]
- (1) wyznaczona trasa zaznaczona markerem (widoczna kategoria drogi ) obecnie niebieski kolor zasłaniający drogę [56]
- (1) Obrót ekranu o 90 stopni [57]
- (1) Możliwość dedykowania klawiszy do zmiany głośności [58]
- (1) Możliwość dedykowania klawisza do wyłączania AM, ale po utrzymaniu klawisza np. przez 3 sekundy [60]
- (1) Poprawne działanie, informuj o wszystkich zakrętach [61]
- (1) Punkty pośrednie na trasie, przydałby się komunikat głosowy np. punkt przelotowy 1, 2, 3 [63]
- (1) TMC, traffic info&rerouting – czyli system komunikatów drogowych i modyfikacja trasy zgodnie z nimi [65]
- (1) mechanizm unikania przepraw promowych [66]
- (1) odtwarzanie dema trasy [67]
- (1) możliwość podziału mapy Polski na segmenty i wgrywania kawałków zamiast całej mapy [68]
- (1) dodatkowe przełączniki: włącz/wyłącz instrukcje głosowe, włącz/wyłącz ostrzeganie dźwiękowe poi/pu, włącz/wyłącz wszystkie komunikaty głosowe/dźwiękowe – z możliwością przypisania do klawiszy [70]
- (1) funkcja: opuść najbliższy punkt pośredni zaplanowanej trasy [73]
- (1) dostęp do numeru licencji na serwerze AM (po zalogowaniu) [74]
- (1) rozbudowanie funkcji Pokaż Ślad o możliwość doczytania śladu z innych plików [75]
- (1) wprowadzenie definiowalnych przez użytkownika prędkości średnich na poszczególnych kategoriach dróg j jednoczesnym wprowadzeniem wyświetlania prognozowanego czasu podróży po wyznaczeniu trasy [76]