AutoMapa - lista życzeń

  • 64 Odpowiedzi
  • 10439 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline corona

  • ***
  • 251
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 29, 2005, 22:08:50 »
MOI OK :)

Jak AM nie zareaguje na nasze postulaty, zawsze możemy sie oflagować :)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 29, 2005, 22:15:53 »
Cytat: corona
Jak AM nie zareaguje na nasze postulaty, zawsze możemy sie oflagować :)

Bardzo bym tylko prosił o niepostulowanie głodówki. To mój słaby punkt... :))

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 29, 2005, 22:36:30 »
Nie było mnie parę dni i już się gubię w tym wszystkim.

Skaczecie Panowie po tematach, zmieniacie wątek, już nic z tego nie wiadomo.

Może najpierw coś ustalmy a potem to zastosujmy bo jak widać JerryT się namęczył i tylko pare osób oddało głoś a temat przemienił się z ankiety w dyskusję.

Może ktoś zrobi wreszcie porządek bo nic nigdy nie ustalimy a wymiana zdań i poglądów jak widać do niczego nie prowadzi bo jak podejrzewam producent AM też się w tym gubi.

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 29, 2005, 23:03:36 »
Chyba tego jeszcze nie ma na liscie a to b. stary blad ktorego AM nie poprawila - czyli olala.
- przerobienie ekranow (np wyszukiwanie) ktore maja windowsowy krzyzyk w prawym gornym rogu, ktory zamiast wylaczyc wyszukiwanie wylacza całą AutoMape.
- poprawienie paskow przewijania w listach znalezionych (tych powiekszonych) bo nie dzialaja prawidlowo i wyglada to na taki polprodukt.

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 29, 2005, 23:58:32 »
Cytat: maciekp
Chyba tego jeszcze nie ma na liscie a to b. stary blad ktorego AM nie poprawila - czyli olala.
- przerobienie ekranow (np wyszukiwanie) ktore maja windowsowy krzyzyk w prawym gornym rogu, ktory zamiast wylaczyc wyszukiwanie wylacza całą AutoMape.
- poprawienie paskow przewijania w listach znalezionych (tych powiekszonych) bo nie dzialaja prawidlowo i wyglada to na taki polprodukt.

To są normalne błędy trzeba to do AM zwyczajnie zaraportować. Myślę, że wybiega to poza listę życzeń. Jak się mylę to proszę o skorygowanie mnie

[Dodano: 2005-03-30 00:10:06]
Do tego miejsca dodałem głosy. Pojawiły się nowe postulaty [53] do [64] - Ci, którzy chcą zagłosować (z pominięciem tych, którzy je powyżej zgłosili) proszę o ew. oddanie głosów dodatkowych - dotyczy tylko tych, którzy już głosowali, bo inni mogą już wybierać z pełnej listy.
Co do AM musi – otóż AM nic nie musi – wypadałoby aby uwzględnili naszą wolę i mam nadzieję, że to zrobią. Ja przez długi okres czasu dobijałem się do nich z różnymi postulatami – nie uwzględniali ich ale z czasem lwia część się znalazła w programie.

System wag:

Myślę, że trzeba zrobić tak:

-1 – uważam tą funkcję za bzdurną
1- fajnie byłoby
2 – dość przydatne
3 – bardzo przydatne
4- konieczne

Dla każdego punktu będę podawał 2 wartości – ilość głosów (to co teraz) oraz sumę flag przydzielonych, np. [3:12] – głosów było 3 a suma flag to 12.

Proszę tylko by Ci, którzy dotychczas oddali głosy oddali je ponownie ale z zaznaczeniem jaka flaga dla jakiego ID

*

Offline cichy

  • **
  • 119
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 30, 2005, 00:30:37 »
Widzę że to chyba plan 100-letni dla AM.

*

Offline ao

  • **
  • 121
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 30, 2005, 00:49:42 »
Cytat: troll
- automatyczny zapis wskazań komputera pokładowego po dojechaniu do celu /czas przejazdu, czas postoju, max prędkość, srednia/

Dla mnie rewelacja! Ten zapis powinien być tworzony zawsze, nie tylko jak włączymy opcję komputer pokładowy w menu i musiałby być w jakimś „zjadliwym” formacie - czytanym nie tylko przez AM.
Moje głosy - już z wagami:

[2:3] [1:3] [22:4] [41:3] [50:3] [13:3] [36:4] [38:4] [53:4] [62:3]

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 30, 2005, 03:52:01 »
Cytat: JerryT
Myślę, że trzeba zrobić tak:
-1 – uważam tą funkcję za bzdurną
1- fajnie byłoby
2 – dość przydatne
3 – bardzo przydatne
4- konieczne
Dla każdego punktu będę podawał 2 wartości – ilość głosów (to co teraz) oraz sumę flag przydzielonych, np. [3:12] – głosów było 3 a suma flag to 12.

Całkowicie się z tym zgadzam, bardzo dobry pomysł.

Co do przeniesienia wszystkich zgłoszeń, to uważam, że powinny być jeszcze (chyba, że ktoś "uzasadni niezasadność"):

- TMC (kiedyś) / traffic info & re-routing;
- klawiatura QWERTY;
- unikanie przepraw promowych;
- demo trasy (jak odtwarzanie śladu);
- możliwość podziału mapy Polski na segmenty i wgrywania kawałków zamiast całej mapy;
- jedna licencja, która obejmowałaby Pocketa i PC-ta (to drugie bez nawigacji);
- rozgraniczenie obsługi .wav: włącz/wyłącz instrukcje głosowe, włącz/wyłącz ostrzeganie dźwiękowe o poi/pu, wyłącz wszystkie komunikaty głosowe/dźwiękowe;
- możliwość usunięcia wybranych kategorii POI;
- wyszukiwanie skrzyżowań dróg;
- pokazywanie paska postępu przy wyznaczaniu długich tras;
- opuść najbliższy punkt pośredni zaplanowanej trasy.

Tyle z tego, co pobieżnie przejrzałem we wcześniejszych wątkach.

Dalej - wyciąłbym poniższą pozycję:

- (1) Mozliwośc systemowego wyłączenia diod, a w zamian delikatne ikonki BT oraz ładowania (najlepiej stopień naładowania baterii) aby nie rozpraszały błyskami podczas jazdy po zmroku [59] - Była już dyskusja na ten temat. Zakończyła się stwierdzeniem - To se ne da. A może jestem w błędzie?

A tu prosiłbym o wyjaśnienie, dla pełnego zrozumienia przez mój upośledzony umysł:

-  (2) możliwość dodania komunikatu głosowego do właśnie wprowadzanego PU – zwiększy to bezpieczeństwo podczas jazdy – resztę można wtedy uzupełnić już na postoju [35]
- (2) obsługa preferowanych przejazdów przez miasto – gdy użytkownik ma swój ulubiony sposób [36] - Jak to miałoby wyglądać?
- (2) ciągłe zapisywanie do przez AM ostatnich kilkunastu minut drogi w postaci śladu GPS. Umożliwiłoby to łatwiejsze raportowanie błędów w mapie – teraz trzeba cofnąć się i ponownie przejechać odcinek drogi [27] - Jak kasować wcześniejsze zapisy?
- (2) zmiana wyznaczania nowej trasy po przejechaniu zjazdu tak by było więcej czasu na nowy manewr (teraz jadąc 50km/h w mieście po przejechaniu skrętu AM wpada w rytm wyznaczania nowej trasy tak, że trzeba skręcać w najbliższą drogę – którą się właśnie przejeżdża) [30] - Więcej czasu, czyli ile? Ja zwalniam, lub się zatrzymuję.
- (2) przyspieszenie pracy AM [39] - ?????
- (1) dodanie do opcji „punkty trasy” możliwości dodania punktu (dodatkowy przycisk) i jednoczesne udostępnienie tej opcji gdy nie jest zdefiniowany żaden punkt trasy [12] - Tego nie rozumiem, bo przecież i tak musisz taki punkt wskazać - albo na mapie, albo na liście POI/PU. Jak przytrzymasz go stylusem, to w menu podręcznym masz te wszystkie możliwości, bez względu na to, czy trasa jest wyznaczona, czy też nie ma jeszcze żadnego jej punktu.


I uwagi:

- (2) dodanie do opcji „punkty trasy” opcji sortującej kolejność punktów tak by można je było jak najszybciej objechać (gdy jest potrzeba odwiedzenia wszystkich punktów ale kolejność nie jest istotna) [13]
Bardzo trudne do zrealizowania - tzw. algorytm (problem) komiwojażera. Specjalistyczne programy logistyczne słabo sobie z tym dają radę.
- (2) takie zmodyfikowanie działania AM by po całkowitym wyzerowaniu PDA (zabrakło na dłużej prądu) dało się uruchomić AM tylko z karty pamięci [25]
Myślę, że byłoby to możliwe tylko wtedy, gdyby się kupowało soft i mapy na SD. Ma to byc w TTN5 - instalacja uruchamia się automatycznie przy pierwszym umieszczeniu karty w slocie. Piracki rynek, jakim nadal jest Polska, wymusza daleko idące zabezpieczenia.

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 30, 2005, 04:18:24 »
Cytat: Moi
Co do przeniesienia wszystkich zgłoszeń, to uważam, że powinny być jeszcze (chyba, że ktoś "uzasadni niezasadność"):

1- TMC (kiedyś) / traffic info & re-routing;
2- klawiatura QWERTY;
3- unikanie przepraw promowych;
4- demo trasy (jak odtwarzanie śladu);
5- możliwość podziału mapy Polski na segmenty i wgrywania kawałków zamiast całej mapy;
6- jedna licencja, która obejmowałaby Pocketa i PC-ta (to drugie bez nawigacji);
7- rozgraniczenie obsługi .wav: włącz/wyłącz instrukcje głosowe, włącz/wyłącz ostrzeganie dźwiękowe o poi/pu, wyłącz wszystkie komunikaty głosowe/dźwiękowe;
8- możliwość usunięcia wybranych kategorii POI;
9- wyszukiwanie skrzyżowań dróg;
10- pokazywanie paska postępu przy wyznaczaniu długich tras;
11- opuść najbliższy punkt pośredni zaplanowanej trasy.

Może po kawałku bo coś duży ten pościk się zrobił.

1 - może to ktoś rozwninie troszkę bardziej opisowo
2. klawiatura querty nie ma sensu na ekranie podłużnym - klawisze będą zbyt małe
3. dodam do listy - ale w dzień bo lekko padam
4. dodam do listy - choć myślę, że przydatność takiej funkcji jest co najwyżej znikoma
5-8. dodam do listy
9 - sam o tym zapomniałem a takie przydatne - też dodam
10 - to już trenowałem z AM - nie da się bo algorytm nie wie zawczasu ile mu to zajmie i ile jeszcze do końca - ale dodam - może coś się zmieni w przyszłości
11- dodam do listy


Cytat: Moi
Dalej - wyciąłbym poniższą pozycję:

- (1) Mozliwośc systemowego wyłączenia diod, a w zamian delikatne ikonki BT oraz ładowania (najlepiej stopień naładowania baterii) aby nie rozpraszały błyskami podczas jazdy po zmroku [59] - Była już dyskusja na ten temat. Zakończyła się stwierdzeniem - To se ne da. A może jestem w błędzie?

Szczerze mówiąc ja też - ale niech sobie będzie - umrze na szarym końcu listy - chyba, że się mylimy. Chciałbym uniknąć roli wyroczni - chcą userzy - niech będzie na liście

Cytat: Moi

A tu prosiłbym o wyjaśnienie, dla pełnego zrozumienia przez mój upośledzony umysł:

-  (2) możliwość dodania komunikatu głosowego do właśnie wprowadzanego PU – zwiększy to bezpieczeństwo podczas jazdy – resztę można wtedy uzupełnić już na postoju [35]

Chodzi o to by podczas jazdy można było zaznaczyć punkt i zamiast wpisywać cokolwiek to wypowiedzieć tekst, który zostanie nagrany - nie wiem czy wszystkie PDA ale mój ma wbudowany dyktafon - zdecydowanie ułatwiłoby to życie

Cytat: Moi
- (2) obsługa preferowanych przejazdów przez miasto – gdy użytkownik ma swój ulubiony sposób [36] - Jak to miałoby wyglądać?

Można to na kilka sposobów rozwiązać. Np. przez zdefiniowanie dla danego miasta kilku punktów, przez które się przejeżdża. Inna możliwość to zapamiętanie śladu przejazdu i potem używanie automatyczne ich. Oczywiście ideałem byłby algorytm samo uczący się w AM - jeśli kilka razy przejadę inaczej niż wyznaczyła to znaczy, że tak wolę - ale to już jest raczej science fiction

Cytat: Moi
- (2) ciągłe zapisywanie do przez AM ostatnich kilkunastu minut drogi w postaci śladu GPS. Umożliwiłoby to łatwiejsze raportowanie błędów w mapie – teraz trzeba cofnąć się i ponownie przejechać odcinek drogi [27] - Jak kasować wcześniejsze zapisy?

To już zupełnie nie jest trudne dla programu. Zwyczajnie loguje do pliku i jak przekroczony zostanie bufor to tnie dane na początku pliku w miarę jak dopisuje na końcu.

Cytat: Moi
- (2) zmiana wyznaczania nowej trasy po przejechaniu zjazdu tak by było więcej czasu na nowy manewr (teraz jadąc 50km/h w mieście po przejechaniu skrętu AM wpada w rytm wyznaczania nowej trasy tak, że trzeba skręcać w najbliższą drogę – którą się właśnie przejeżdża) [30] - Więcej czasu, czyli ile? Ja zwalniam, lub się zatrzymuję.

Świetnie - spróbuj się zatrzymać jak masz zakaz zatrzymywania się lub zwolnić jadąć w szczycie w Wwie. To na prawdę jest dość proste do zrealizowania - mi aktualny sposób wyznaczania nowej trasy bardzo zycie utrudnia w Wwie, gdzie ruch jest dość duży, dynamiczny a uliczek czasami dużo jedna po drugiej - pomylić się jest bardzo łatwo

Cytat: Moi
- (2) przyspieszenie pracy AM [39] - ?????
Twórcy AM zdają sobie sprawę z tego, że przy mapach zapisanych na karcie AM działa dużo wolniej. Mogą dodać algorytmy, które będą pracowały na plikach tymczasowych. To samo jest z obsługą PU - mam aktualnie ze 3000PU i, złośliwie, plik na karcie - od momentu wybrania "pokaż szczegóły" do wyswietlenia ich upływa ponad 10 sekund. To także można inaczej zrealizować.

Cytat: Moi
- (1) dodanie do opcji „punkty trasy” możliwości dodania punktu (dodatkowy przycisk) i jednoczesne udostępnienie tej opcji gdy nie jest zdefiniowany żaden punkt trasy [12] - Tego nie rozumiem, bo przecież i tak musisz taki punkt wskazać - albo na mapie, albo na liście POI/PU. Jak przytrzymasz go stylusem, to w menu podręcznym masz te wszystkie możliwości, bez względu na to, czy trasa jest wyznaczona, czy też nie ma jeszcze żadnego jej punktu.
Chodzi o to bym mógł sobie wejść do opcji "punkty trasy" i tam powybierać wszystkie szybko i wygodnie. Gdy lista punktów jest pusta to opcja jest aktualnie niedostępna. Tak samo jak nie ma opcji dodania punktu tam. Trzeba naokoło to robić - wtedy AM przelicza trasę, wyświetla mapę - trwa to bardzo długo. A tak przygotowuję przebieg trasy (punkty) i klikam "Oblicz trasę"

Cytat: Moi
I uwagi:

- (2) dodanie do opcji „punkty trasy” opcji sortującej kolejność punktów tak by można je było jak najszybciej objechać (gdy jest potrzeba odwiedzenia wszystkich punktów ale kolejność nie jest istotna) [13]
Bardzo trudne do zrealizowania - tzw. algorytm (problem) komiwojażera. Specjalistyczne programy logistyczne słabo sobie z tym dają radę.

Nie chodzi o jakiś skomplikowany algorytm high end - ale można choć troszkę to wesprzeć, np. sortując punkty po współrzędnych. Poza tym można także policzyć długości dróg pomiędzy punktami (od pierwszego do każdego, od drugiego do każdego - i na tej podstawie zrobić małą optymalizację)

Cytat: Moi
- (2) takie zmodyfikowanie działania AM by po całkowitym wyzerowaniu PDA (zabrakło na dłużej prądu) dało się uruchomić AM tylko z karty pamięci [25]
Myślę, że byłoby to możliwe tylko wtedy, gdyby się kupowało soft i mapy na SD. Ma to byc w TTN5 - instalacja uruchamia się automatycznie przy pierwszym umieszczeniu karty w slocie. Piracki rynek, jakim nadal jest Polska, wymusza daleko idące zabezpieczenia.
[/quote]

To zupełnie nie jest problem piractwa bo aktualnie można to zrobić ręcznie - przegrywając odpowiednie katalogi. Chodzi o to by był mały programik, który umożliwiłby zrobienie tego automatycznie. W praktyce AM mogłaby zapisywać np. raz dziennie swoją konfigurację na karcie pamięci - wtedy łatwo byłoby to odtworzyć.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 30, 2005, 05:06:53 »
Cytat: JerryT
1 - może to ktoś rozwninie troszkę bardziej opisowo

Generalnie, chodzi o jakiekolwiek wsparcie w kwestii unikania miejsc związanych z utrudnieniami ruchu, bo w tej chwili nie ma nic.
Może to byc coś podobnego do TomTom Plus, gdzie z serwera www dociąga się bieżące informacje o korkach, robotach drogowych, etc. Może byc coś w rodzaju TomTom Traffic, w którym aktualne informacje o utrudnieniach są przekazywane w czasie rzeczywistym via GPRS + BT. Mogą też być oba sposoby, byle skutek był taki, że informacja o aktualnych utrudnieniach są przekładane na wyznaczenie trasy je omijającej.

Ale chyba prędzej będziemy mieli zasysanie danych z GDDKia przez POI Sync i/lub używanie .bam, tylko żeby chociaż AM zrobiła do tego funkcję "unikaj".

Cytat: JerryT
2. klawiatura querty nie ma sensu na ekranie podłużnym - klawisze będą zbyt małe

Wycofuje się z tego - choć strasznie mnie to wkurza.

Cytat: JerryT
4. dodam do listy - choć myślę, że przydatność takiej funkcji jest co najwyżej znikoma

Przydatność taka sama, jak odtwarzanie śladu. Czasem używam, wyznaczając krótkie trasy, żeby zobaczyć przejazd przez skomplikowane węzły drogowe. Raczej z ciekawości / dla zabawy.

Cytat: JerryT
10 - to już trenowałem z AM - nie da się bo algorytm nie wie zawczasu ile mu to zajmie i ile jeszcze do końca - ale dodam - może coś się zmieni w przyszłości

TomTom daje radę, to AM nie da...?

Cytat: JerryT
Chodzi o to by podczas jazdy można było zaznaczyć punkt i zamiast wpisywać cokolwiek to wypowiedzieć tekst, który zostanie nagrany - nie wiem czy wszystkie PDA ale mój ma wbudowany dyktafon - zdecydowanie ułatwiłoby to życie

Będzie trudne, bo nie wszystkie PDA mają tę funkcję.

Cytat: JerryT
Można to na kilka sposobów rozwiązać. Np. przez zdefiniowanie dla danego miasta kilku punktów, przez które się przejeżdża. Inna możliwość to zapamiętanie śladu przejazdu i potem używanie automatyczne ich. Oczywiście ideałem byłby algorytm samo uczący się w AM - jeśli kilka razy przejadę inaczej niż wyznaczyła to znaczy, że tak wolę - ale to już jest raczej science fiction

Będzie ciężko. Ja to robię tak, że w miastach, przez które często przejeżdżam własnymi ścieżkami, mam zapisane PU, które dodaję do trasy. PU są ponumerowane i idzie to piorunem.

Cytat: JerryT
Cytat: Moi
- (2) zmiana wyznaczania nowej trasy po przejechaniu zjazdu tak by było więcej czasu na nowy manewr (teraz jadąc 50km/h w mieście po przejechaniu skrętu AM wpada w rytm wyznaczania nowej trasy tak, że trzeba skręcać w najbliższą drogę – którą się właśnie przejeżdża) [30] - Więcej czasu, czyli ile? Ja zwalniam, lub się zatrzymuję.
Świetnie - spróbuj się zatrzymać jak masz zakaz zatrzymywania się lub zwolnić jadąć w szczycie w Wwie. To na prawdę jest dość proste do zrealizowania - mi aktualny sposób wyznaczania nowej trasy bardzo zycie utrudnia w Wwie, gdzie ruch jest dość duży, dynamiczny a uliczek czasami dużo jedna po drugiej - pomylić się jest bardzo łatwo

Co to znaczy "dość proste do zrealizowania"? Ja już drugi raz resetowałem iPAQa, bo mi go TomTom zawiesił w Berlinie po zgubieniu się w małych uliczkach. Chyba nie ma innej metody, jak zwolnić lub się zatrzymać.

Cytat: JerryT
Cytat: Moi
- (2) przyspieszenie pracy AM [39] - ?????
Twórcy AM zdają sobie sprawę z tego, że przy mapach zapisanych na karcie AM działa dużo wolniej. Mogą dodać algorytmy, które będą pracowały na plikach tymczasowych. To samo jest z obsługą PU - mam aktualnie ze 3000PU i, złośliwie, plik na karcie - od momentu wybrania "pokaż szczegóły" do wyswietlenia ich upływa ponad 10 sekund. To także można inaczej zrealizować.

Ale wymagałoby większej pamięci PDA, co jest ich immanentną słabością.

Cytat: JerryT
Cytat: Moi
- (1) dodanie do opcji „punkty trasy” możliwości dodania punktu (dodatkowy przycisk) i jednoczesne udostępnienie tej opcji gdy nie jest zdefiniowany żaden punkt trasy [12] - Tego nie rozumiem, bo przecież i tak musisz taki punkt wskazać - albo na mapie, albo na liście POI/PU. Jak przytrzymasz go stylusem, to w menu podręcznym masz te wszystkie możliwości, bez względu na to, czy trasa jest wyznaczona, czy też nie ma jeszcze żadnego jej punktu.
Chodzi o to bym mógł sobie wejść do opcji "punkty trasy" i tam powybierać wszystkie szybko i wygodnie. Gdy lista punktów jest pusta to opcja jest aktualnie niedostępna. Tak samo jak nie ma opcji dodania punktu tam. Trzeba naokoło to robić - wtedy AM przelicza trasę, wyświetla mapę - trwa to bardzo długo. A tak przygotowuję przebieg trasy (punkty) i klikam "Oblicz trasę"

Ale po co sobie zadawć trud wchodzenia do formatki "Punkty trasy"? I tak musisz wybrać ten punkt jedną z podanych metod. Już lepiej zastosować po dodaniu "przez" pytanie "Czy przeliczyć teraz?"

Cytat: JerryT
Cytat: Moi
- (2) takie zmodyfikowanie działania AM by po całkowitym wyzerowaniu PDA (zabrakło na dłużej prądu) dało się uruchomić AM tylko z karty pamięci [25]
Myślę, że byłoby to możliwe tylko wtedy, gdyby się kupowało soft i mapy na SD. Ma to byc w TTN5 - instalacja uruchamia się automatycznie przy pierwszym umieszczeniu karty w slocie. Piracki rynek, jakim nadal jest Polska, wymusza daleko idące zabezpieczenia.
To zupełnie nie jest problem piractwa bo aktualnie można to zrobić ręcznie - przegrywając odpowiednie katalogi. Chodzi o to by był mały programik, który umożliwiłby zrobienie tego automatycznie. W praktyce AM mogłaby zapisywać np. raz dziennie swoją konfigurację na karcie pamięci - wtedy łatwo byłoby to odtworzyć.[/quote]

Wątpię, by dało się to teraz zrobić ręcznie, kopiując katalogi. Gdyby tak było, to wrota dla piratów byłyby otwarte. A może znalazłeś bug w zabezpieczeniach...?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 30, 2005, 13:54:49 »
Proponuję dodać jeszcze jeden, nie zgłaszany wcześniej postulat:

- mozliwość umieszczenia na serwerze AM nr(-ów) licencji dla zarejestrowanego użytkownika, dostępnej tylko po zalogowaniu.

Komentarz:
Często zdarza się, że aktualizację programu, czy też przywrócenie systemu po twardym resecie, przeprowadzamy w miejscu, w którym nie mamy pudełka z numerem licencji AM.
Nie wszyscy są też tak zapobiegliwi, aby zapisać ten numer np. na karcie SD/CF np. w pliku notatnika.
Także i udostępniona przez AutoMapę procedura autorejestracji korzystająca z tejemniczego pliku utworzonego przez program (już nie pamietam czy na HD PC, czy na karcie PDA) także może nie pomóc.
Działa to bardzo dobrze na serwerze TomToma, może sprawdzi się i w AM?

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 31, 2005, 13:34:06 »
Uzupełniam swój oddany już głos o głosy na postulaty dodane później:
[59], [62], [64].
Tradycyjnie nie podaję wagi bo uważam, że jest to zbędne.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 31, 2005, 15:43:12 »
Cytat: Cat^
Uzupełniam swój oddany już głos o głosy na postulaty dodane później:
[59], [62], [64].
Tradycyjnie nie podaję wagi bo uważam, że jest to zbędne.

Czy dobrze rozumiem, że:

a) oddałeś już głos za wszystkimi wymienionymi postulatami, które uważasz za ważne/niezbędne;
b) co w konsekwencji pkt a - pozostałe postulaty uważasz za niestotne/zbędne?

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 31, 2005, 19:26:29 »
Przepraszam, że zgłaszam to dopiero teraz, ale w poprzednim wątku proponowałem zmiany, które tu nie zostały uwzględnione (2. post poprzedniego wątku). Konkretnie chodzi o:
1. Rozbudowę opcji POKAŻ ŚLAD w możliwość DOCZYTANIA (jednoczesnego wyświetlenia) śladu z innych plików. Dało by to możliwość wyświetlenia śladów np. z całego miasta, lub było by to przydatne na bezdrożach.
2. Wprowadzenie definiowalnych przez użytkownika prędkości średnich na poszczególnych kategoriach dróg z jednoczesnym wprowadzeniem wyświetlania prognozowanego czasu podróży po wyznaczeniu trasy.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 31, 2005, 21:37:20 »
Cytat: IgaB
2. Wprowadzenie definiowalnych przez użytkownika prędkości średnich na poszczególnych kategoriach dróg z jednoczesnym wprowadzeniem wyświetlania prognozowanego czasu podróży po wyznaczeniu trasy.

AutoMapa pisze, że kategorii dróg jest 9. Od kiedy przeczytałem to tydzień temu cały czas łamię sobie głowę nad tym jakie to kategorie.

W TomTomie jest ich (ustawialnych) osiem:

- autostrady,
- drogi międzynarodowe,
- drogi główne,
- drogi drugorzędne,
- drogi regionalne,
- większe/ważne drogi lokalne,
- drogi lokalne,
- drogi dojazdowe.

Może jeszcze są w AM drogi gruntowe, których w Polsce jest pewnie połowa w całej sieci?

A tak swoją drogą, to jakie prędkości ustawiacie w takich wpisach, maksymalne czy średnie?

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 31, 2005, 21:58:06 »
Przy okazji tej wypowiedzi zwrócę również uwagę, że postulowałem w poprzednim wątku o prawidłową kategoryzację dróg (może to mało ważne - więc nie krzyczałem ponownie).
Nie liczyłem ile jest kategorii dróg w AM. Z tą kategoryzacją to chodzi mi przede wszystkim o rozróżnienie dróg gruntowych od asfaltowych na planach miast.
Jeśli chodzi o prędkości to ja mam małe doświadczenie z TT i to w specyficznych warunkach (Skandynawia), tam się jeździ tyle co jest napisane na znakach więc wpisywałem prędkość dopuszczlną. A poza tym TT ma chyba bardziej rozbudowaną tą funkcję ponieważ w DEMO trasy zwalnia na zakrętach i skrzyżowaniach. Generalnie w TT czasy są bardzo adekwatne do rzeczywistych.


*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 31, 2005, 23:01:41 »
No tak, jako default country w TTN przyjęło uważać Niemcy, a są przeciez i inne. :)
A w DE specyfika dotyczy autostrad, dla których można wpisać w TTN 250 km/h, ale też i 120 km/h jako preferred speed.

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 01, 2005, 00:04:09 »
Zmiany wprowadziłem! Dodano postulaty 65-77. Zachęcam jednak tych, którzy w głosowaniach nie przydzielili wag by to zrobili, gdyż w przeciwnym przypadku ich głos będzie mniej ważny - lista jest sortowana wg wag.


[Dodano: 2005-04-01 00:44:16]
Dodałem swoje własne głosy. Postarałem się przesortować listę - mam nadzieję, że nie popełniłem błędów.

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 01, 2005, 10:54:25 »
Waga - postulaty

3 - 16, 20, 31, 33, 69
2 - 10, 11, 34, 36, 37, 56, 66, 76, 77
1 - 19, 49, 51, 53, 58, 68

I mój uparty wniosek - automatyczne (z możliwościa wyłączenia) ostrzeganie o wszystkich przejazdach kolejowych!

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 01, 2005, 11:59:39 »
Moje głosy z wagami: WAGA - POSTULATY
4 - 38, 54, 75, 77
3 - 10, 27, 42, 62
2 -  7, 13, 53, 76
1 -  1,  5,  22, 61

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 01, 2005, 14:55:46 »
Moje głosy (wagi wynikają często z subiektywnej oceny realności nakładu pracy ze strony AM dla zrealizowania postulatu):

4 pkt (koniecznie) - 2, 15, 16, 18, 24, 17, 39, 43, 52, 54, 76
3 pkt (bardzo przydatne) - 5, 8, 9, 10 (w miastach), 11, 14, 26, 28, 31, 32, 33, 34, 37, 38, 41, 42, 47, 51, 56, 57, 60, 61, 62, 63, 65, 66, 70, 71, 72, 73, 74, 77,
2 pkt (dość przydatne) - 1, 3, 4, 6, 7, 19, 20, 22, 23, 27, 29, 30, 40, 44, 46, 48, 49, 53, 55, 58, 64, 68, 69, 75,
1 pkt (byłoby fajnie, słabo realne) - 13, 21, 25, 35, 36, 45, 50,  
-1 pkt (nie widzę potrzeby lub uważam za nieralne) - 12 (uważam, że już to funkcjonuje), 59 (uważam za nierealne, choć chętnie umieściłbym to za 4 punkty. Jeśli ktoś to uprawdopodobni, to będę się ubiegał o zmianę punktacji).

Kurczę - wszystko konieczne i/lub przydatne...

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 01, 2005, 15:22:07 »
Mam nadzieję, że Autor tego wątku mi wybaczy, ale list życzeń jest w tej chwili tak obszerna i tak zagmatwana, ze trudno się w niej połapać. Wiele punktów jest zbliżonych do siebie albo prawie wykluczających się, Wydaje się, że pogrupowanie tego w jakieś kategorie mogłoby to nieco uporządkować.
Poza tym sądzę, że na obecnym etapie prac nad nowa wersją AutoMapy przynajmniej część postulatów zostanie zrealizowanych, a reszta i tak pozostanie „w kolejce”. Zwróćcie uwagę, że ze zgłaszanych od dawna postulatów tak naprawdę został zrealizowany jedynie o ostrzeganiu głosowym o POI / PU. Myślę, że przeceniamy nasz wpływ na autorów Automapy.
I informuję, że nie krytykuje tej inicjatywy, tylko wyrażam swój pogląd – tak, że proszę się na mnie nie wyżywać. ;)
Do JerryT. Proponuje zmienić: -1 – uważam tą funkcję za bzdurną na -1 – uważam tą funkcję za niepotrzebną :)

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 01, 2005, 21:01:57 »
Proszę o konkstruktywne wypowiedzi - jeśli ktoś uważa jakieś pomysły za wykluczające się to proszę je przywołać bo inaczej rozmowa będzie o kwiatkach.

Jak podzielić na kategorie skoro lista ma być sortowana wg ważności całości?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 01, 2005, 22:05:01 »
Cytat: tomaszb
Mam nadzieję, że Autor tego wątku mi wybaczy, ale list życzeń jest w tej chwili tak obszerna i tak zagmatwana, ze trudno się w niej połapać. Wiele punktów jest zbliżonych do siebie albo prawie wykluczających się,

Faktycznie, tak jest. Ja uznałem takie przypadki nie za wzajemnie się wykluczające, ale za alternatywne.
Np. jestem zarówno za integracją POI i PU, jak i za wzajemnym nienakładaniem się ikon POI i PU na mapie (to na wypadek, gdyby pierwsze się nie dało/było niemożliwe)

Cytat: tomaszb
Wydaje się, że pogrupowanie tego w jakieś kategorie mogłoby to nieco uporządkować.

Jeśli przyjąć, że ten wątek ma na celu głownie głosowanie dla ustalenia priorytetów, to i tak musisz potraktować odrębnie każdy postulat, przemyśleć go i zagłosować. Kolejność i grupowanie ma tu IMHO drugorzędne znaczenie.

Cytat: tomaszb
Poza tym sądzę, że na obecnym etapie prac nad nowa wersją AutoMapy przynajmniej część postulatów zostanie zrealizowanych, a reszta i tak pozostanie „w kolejce”.

Żeby choć ktoś szepnął, na które jest szansa, a które "w kolejce". A skoro nikt się nie kwapi do szeptania, musimy atakować ławą, Mości Panowie (i Panie).

Cytat: tomaszb
Zwróćcie uwagę, że ze zgłaszanych od dawna postulatów tak naprawdę został zrealizowany jedynie o ostrzeganiu głosowym o POI / PU. Myślę, że przeceniamy nasz wpływ na autorów Automapy.

Ja też tak myślę. Robimy jedynie to, na co możemy sobie pozwolić. Chyba, że przyjmiemy proponowany wariant radykalny - oflagujemy się. ]:>

Cytat: tomaszb
I informuję, że nie krytykuje tej inicjatywy, tylko wyrażam swój pogląd – tak, że proszę się na mnie nie wyżywać. ;)

Swój merytoryczny pogląd wyrazisz, jak zagłosujesz. :mysli:

Cytat: tomaszb
Do JerryT. Proponuje zmienić: -1 – uważam tą funkcję za bzdurną na -1 – uważam tą funkcję za niepotrzebną :)

Każdy może napisać komentarz do swoich wag. Jak tak zrobiłem.

*

Offline stwf

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A716, BT GPS
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 03, 2005, 20:56:31 »
Witajcie!
Podaję moje głosy; nie podaję wag tematów, nie jestem do nich przekonany,uważam że to zbędne: program AM powinien dążyć do ideału i każda droga w tym kierunku jest akceptowalna.
2,3,6,7,9,
11,16,18,
21,22,25,27,28,
32,36,
41,44,
50,53,56,59,
65,
74.
Pozdrawiam
A mnie się marzy kurna chata........

*

MILOOO

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 03, 2005, 23:25:15 »
Dobry wieczór.

Przyszła pora i na mnie, aby zabrać głos w dyskusji.

Proponowana mnogośc kierunków rozwoju AM wynika zapewne z faktu, że każdy z użytkowników używa AM w troszkę inny sposób, do innych celów i ma osobiście różne preferencje. Z tych powodów najważniejszy jest postulat 2 (waga 10) ;).

Kolejnym waznym elementem jest postulat 28 (waga 9) rozszerzony o możliwość eksportu ustawień do pliku, aby w przypadku reinstalacji cała praca nie poszła na marne.

Jeśli chodzi o postulaty 7 i 8 to moim skromnym zdaniem optymalne byłoby wyświetlanie oby nazw - jednej u góry a drugiej na dole.

Postulat 62 łatwo spełnić już teraz - dodać kategorię tymczasowe i tam zapisywać punkty w czasie jazdy (AM pamięta ostatnio dodawaną kategorię). W ten sposób dodasz punkt 2 naciśnięciami.

Postulaty 46, 1 i 22 dotyczą jednej sprawy - zmieniają tylko sposób rozwiązania w zależności od dobrej woli programistów AM.

Postulaty 20, 47 i 48 dotyczą de facto jednej sprawy.

Postulat 10 - jak najbardziej tak, o ile nie wydłuży to trasy o np więcej niż 5% - w przeciwnym wypadku można np. jechać do przodu 100 km zamiast zawrócić i jechać 7 km.

I TU WAŻNA UWAGA: Panowie i Panie, nie dublujcie niepotrzebnie postulatów. Ja mógłbym tu dodać postulat 1256 - ustawiania powyższego w procentach, 1257 - ustawianie powyższego w kilometrach, 1258 - ustawianie powyższego w zaleznosci od kategorii dróg. Moim zdaniem lepiej rozszerzać postulaty o własne uwagi.

Inna sprawa to postulat 30. T dlaczego Pan nie zwolnił przed pierwotnie planowanym manewrem? Trudno wymagać, aby AM domyslnie przyjmowała, że dalej jedzie Pan prosto a nie np. skręcił Pan w drugi zakręt w prawo. Nie komplikujmy aż tak AM gdyż niebawem nie ruszy ona na moim MDA bo będzie potrzebować 40 MB pamięci.

Postulaty 77 i 56 dotyczą tego samego.

Podsumowując. Uważam rozwój AM za porządany, jednak wszystko w granicach zdrowego rozsądku i cennych MB pamięci PDA. A może proces instalacji wzbogacić o możliwość wyboru instalowanych opcji? HEHE postulat 1259 mi wyszedł.

Teraz wyraże swoją opinię o porządanych przeze mnie opcjach AM.
4 - 1, 22, 13, 50, 8, 20, 25, 39, 44, 10, 69, 77(56), 49, 61, 66, 73, 74
3 - 21, 16, 27, 43, 72, 31, 54, 76.

Pozostałe postulaty jak najbardziej tak, o ile spełniony zostanie postulat 1259 ;)

Pozdrawiam,

Miłosz

*

MILOOO

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 05, 2005, 19:25:57 »
Czyżbym popełnił jakąś gafę??

Nikt nie ma nic do powiedzenia??

Żadnych komentarzy bardziej zaawansowanych kolegów??

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 05, 2005, 19:29:59 »
Przepraszam za ew. zwłoki - niestety nawał zajęć. Ale wszystkie głosy zostaną uwzględnione

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 05, 2005, 21:45:54 »
Cytat: MILOOO

Postulaty 77 i 56 dotyczą tego samego.
Miłosz

To jest gafa, to są dwie różne rzeczy.
[56] Widoczność kategorii drogi po której się jedzie (przy wyznaczonej trasie) jest zakryta "markerem" trasy.
[77] Tu chodzi o prawidłową kategoryzację dróg (ulic) ze względu na rodzaj nawierzchni. Asfaltowe są rysowane tak jak gruntowe i odwrotnie.

*

MILOOO

AutoMapa - lista życzeń
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 05, 2005, 22:38:09 »
Fakt, pozostaje mi tylko posypać głowę popiołem ;)