Więc jeszcze raz, po odbębnieniu służbowych obowiązków, rozprawmy się z faktami i z mitami
kalkulator to taki "widok 2D" - czytelny, ale bez bajerow. Komputer czy palmtop to takie 3D - bajerancki, kolorowe guziki, animowane obliczenia itd., itp - ale jesli chcesz policzyc ile to jest 2x2, to na zwyklym kalkulatorze zrobisz to sprawniej
zabobon, żaden zwykły kalkulator nie wygra z moim Ultimate Advantage Unit Aware(TM) Calculator ... wygrać może tylko kasjerka z supermarketu z 10-letnim stażem pracy lub pracownica kantoru lub okienka bankowego o równie długim stażu pracy

)
W widoku 2D nawet marszruta trasy jest pokazana czytelniej - bardziej pogladowo. Latwiej jest sie przygotowac do kolejnego manewru, zwlaszcza jesli jest np. kilka skretow blisko siebie.
I tak dalej, i tak dalej...
każdemu według potrzeb ale co do idei wyjątkowy zabobon
Jak się siedzi w samochodzie albo idzie patrzy do przodu ta jaki masz przed sobą widok ? wiedza konieczna aby aplikować nawet do gimnazjum mówi, że jest to typowy widok 3D
a w ogóle jaki jest świat

) 2D czy 3D ?? ja myślałem, że 3D
lecz patrz uwaga <braki mapowe i ogólna orientacja>
od razu też wyprostuję niektóre 'aksjomaty matematyczne' prawie, że udowodnione w tym wątku - pilotowi 'statku powietrznego' teoretycznie bardziej potrzebny jest, z racji wysokości nad ziemią, 2D
Jednak nietrudno wyobrazić nowoczesne oprogramowanie samolotu pasażerskiego, które pokazuje 3D przed podejściem do lądowania w celu wizualizacji innych statków powietrznych znajdujących się na różnej wysokości i na różnych podejściach
generalnie wszystko zmierza do 3D
W moim odczuciu 3D powstalo z dwoch powodow:
- by ulatwic nowicjuszom oswojenie sie z nawigacja
o tych osobistych i jakże nietrafnych odczuciach już rozprawialiśmy
Za kilka lat bedziemy wiedzieli, i pewne dyskusje czy punkty widzenia prezentowane dzisiaj, wtedy beda budzily tylko rozbawienie.
No ale to bedzie za kilka lat, a teraz jest teraz. I mozliwosci techniczne czy rozwiazania mamy w tej chwili terazniejsze, a nie takie jakie beda za kilka lat.
oczywiście, że niektóre wyrażane w tym wątku punkty widzenia budzą moje rozbawienie już dziś
zupełny brak wyobraźni, kultury technicznej oraz zmysłu trendów
Wyobraźmy sobie bowiem nawigację po wawce naszym osobistym 5-osobowym statkiem powietrznym typu hatchback za jakieś 200lat.
Nasza nawigacja update'owana online z satelitów zawiera PEŁNE dane 3D dla całej kuli ziemskiej. Właśnie mijamy, na wysokości 33metrów, zabytkowy pomnik pod nazwą Pałacu Kultury. Nasz wideotelefon 3D

)automatycznie odbiera rozmowę od koleżanki, która zaprasza na kawę (a jakże takie napoje zawsze są modne

). Jej komputer podaje nam wspólrzędne miejsca docelowego ponieważ jej właśnie przed godziną wybudowany dom

nie został jeszcze dokładnie zewidencjonowany przez satelity (satelita podaje komunikat 'Cel zostanie zewidencjonowany za 12m:0sek).W związku z tym chwytamy za trackball sterujący naszą nawigacją i zmieniamy głaskając jego kulę

tilt do 90st. tak by zorientować się gdzie też nowy domek sobie stoi. Po przekonaniu się, że to tam, gdzie stoją te nowe domki

wydajemy komputerowi komendę myślową Calculate Route & Go to coordinates co skutkuje zmianą kierunku naszego bolidu oraz gwałtowne wbicie w podgrzewany i wentylowany fotel

), którego boczki jednocześnie obejmują nas dokładniej w celu zwiększenia bezpieczeństwa podróży.
Jednak nasz komputer ustawiony przez nas w trybie Show Warnings sygnalizuje oraz pokazuje nam właśnie zaraz w pełnym 3D, kolizję rezerwacji korytarzy powietrznych jako, że właśnie jednostka straży pożarnej automatycznie wytyczyła sobie najszybszą trasę kolidującą z naszą w związku z czym będąc jednostką zwykłą zostajemy automatycznie podniesieni od 20metrów do góry. W związku z dużymi korkami o tej porze w przestrzeni powietrznej w jednostkach znajdujących się w powietrzu brak mocy obliczeniowej dla rozwikłania gwałtownie narastającego konfliktu tras. Do akcji włącza się główny komputer Straży Powietrznej, który w przeciągu 1,2milisekundy kalkuluje w pełnym 3D trasy wszystkich 58243 jednostek powietrznych w naszym rejonie i jednocześnie chwilowo odsyła z granic konfiktowego obszaru inne pojazdoloty

). Nasza dalsza podróż odbywa się błyskawicznie i bezproblemowo a rzucając okiem na wyświetlany na szybie widok nawigacji uzmysławiamy właśnie sobie, że ostatnio zwiększyła się dokładność danych dotyczących wysokości obiektów jako, że 2 cm nad kominem jeszcze nie lataliśmy

)
Tymczasem Straż Powietrzna właśnie zamierza wysłać do Prezia skargę, że piloci jednostek straży pożarnej znów wyłączają sobie dla hecy funkcję uprzedniego zgłoszenia i zarezerwowania trasy lotu czym powodują niezmierne zamieszanie w przestrzeni powietrznej. Dodają, że ich backupowy komputer będzie do jutra przechodzić przegląd i w razie awarii komputera głównego niewykluczone jest olbrzymi karambol lub całkowite zatrzymanie jednostek w powietrzu. To drugie wbrew pozorom jest jednak prawie, że groźniejsze od pierwszego ponieważ wywalczona przez ludzi 8-ma poprawka do światowej konstytucji stanowi o równości do rezerwacji tras i ponowne wznowienie lotu wszystkich jednostek trwa całymi tygodniami zanim specjalny moduł programowy zakończy obliczanie funkcji znanej już od czasu ActiveSync czyli Resolve conflicts

)