AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze

  • 8 Odpowiedzi
  • 1515 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« dnia: Maj 03, 2007, 19:47:51 »
Witam

Czy może ktoś z Was wie jak ustawić program aby informował mnie o najbliższym manewrze trochę wcześniej niż 300 m  np przed jakimś skrętem  ??? ??? ???  Trochę już pojeździłem na tym nowym programie i za każdym razem komunikat odzywał się najwcześniej na 300 m przed manewrem, dla mnie to za mało.

I taka moja chwila refleksji: ech nie ma to jak IGO , AM 4.0 ma jeszcze wiele do nadrobienia aby zagrozić temu programowi. W swoim Palmtopie mam cztery programy (obie automapy, TomTom-a oraz IGO) i zdecydowanie najlepiej wypada ten ostatni i to pod każdym względem. Ja osobiście AM używam tylko w przypadku jeżeli w jakimś miejscu mój IGO nie ma pokrycia, ale jak na razie zdarzylo mi się to w ciągu ostatniego roku dokładnie dwa razy.

Pozdrawiam

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2007, 19:53:54 »
Musisz pokombinować w ustawieniach:
Menu > Ustawienia > Komunikaty > 4. zakładka

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2007, 20:01:08 »
Kombinowałem i nic sie nie zmieniło , dalej na 300m informuje o manewrze, a ja chcę tak od minimum 600 m od skrętu.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2007, 21:21:45 »
Musisz jechać szybciej :)
AM informuje nie w odległości 300m od manewru, tylko na X(5-12), Y(18-29)  (i Z(35-49)) sekund przed planowanym manewrem,
przy czym najwcześniejszy komunikat (Z) pojawia się tylko wtedy, gdy jedziesz z prędkością powyżej 70-140km/h (zależy jak zdefiniujesz).
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2007, 21:49:23 »
no to rewelacyjne rozwiązanie, czyli co gaz do dechy i może 600 m przed manewrem się odezwie  :o

*

Offline stwf

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A716, BT GPS
Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2007, 21:58:44 »
Jadąc 60km/h i mając ustawione "Y=29 sek." Komunikat otrzymasz na ok. 480 m przed manewrem. Toż to prawie pół kilometra!Nie bardzo łapię po co Ci na 600 m wcześniej? (czyli na 36 sek "przed"). To ma (teoretycznie) sens na wielopasmowej i to zatłoczonej drodze lub dla kierujących wielkim TIRem.
A mnie się marzy kurna chata........

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2007, 22:01:10 »
Ty sobie kpisz, a to naprawdę jest doskonałe rozwiązanie, (pod warunkiem ze działa ;) /u mnie działa/)
przy 100km/h pierwszy komunikat pojawia się na ~1000-1400m, drugi na 500-800m, i trzeci na 140-330m przed manewrem,
przy 60km/h pierwszy na ~300-480m, a drugi na 80-200m przed manewrem.
(dotyczy sytuacji, gdy odstępy między manewrami są wystarczajaco długie)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2007, 22:15:38 »
Wszystkim się nie dogodzi, w twoim przypadku to faktycznie b. dobre rozwiązanie, w moim już niekoniecznie, bo ja przeciętnie jeżdżę 80 km/h i 300 m jest toche dla mnie za mało, ja lubię mieć komfort podczas wykonywania manewrów, a 300 m to nawet przy 80 km/h przelatuje szybko. Ja mam po prostu przyzwyczajenia z IGO  a tam dużo wczesniej jestem informowany niezaleznie od prędkości jazdy.

Odp: AM 4.0 i ostrzeżenie o najbliższym manewrze
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2007, 22:17:17 »
Jeśli to rozwiązanie działa, to jest super. Na trasie, gdzie faktycznie, odległości pomiędzy manewrami zazwyczaj są większe. A jak to będzie działać w mieście?  W 3.x wkurzało mnie to, że gdy Jadzia zameldowała "w prawo", ja już przejeżdżałem skrzyżowanie. Może tu będzie działać lepiej? Jutro przetestuję...