PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Treker w Maj 03, 2007, 19:47:51
-
Witam
Czy może ktoś z Was wie jak ustawić program aby informował mnie o najbliższym manewrze trochę wcześniej niż 300 m np przed jakimś skrętem ??? ??? ??? Trochę już pojeździłem na tym nowym programie i za każdym razem komunikat odzywał się najwcześniej na 300 m przed manewrem, dla mnie to za mało.
I taka moja chwila refleksji: ech nie ma to jak IGO , AM 4.0 ma jeszcze wiele do nadrobienia aby zagrozić temu programowi. W swoim Palmtopie mam cztery programy (obie automapy, TomTom-a oraz IGO) i zdecydowanie najlepiej wypada ten ostatni i to pod każdym względem. Ja osobiście AM używam tylko w przypadku jeżeli w jakimś miejscu mój IGO nie ma pokrycia, ale jak na razie zdarzylo mi się to w ciągu ostatniego roku dokładnie dwa razy.
Pozdrawiam
-
Musisz pokombinować w ustawieniach:
Menu > Ustawienia > Komunikaty > 4. zakładka
-
Kombinowałem i nic sie nie zmieniło , dalej na 300m informuje o manewrze, a ja chcę tak od minimum 600 m od skrętu.
-
Musisz jechać szybciej :)
AM informuje nie w odległości 300m od manewru, tylko na X(5-12), Y(18-29) (i Z(35-49)) sekund przed planowanym manewrem,
przy czym najwcześniejszy komunikat (Z) pojawia się tylko wtedy, gdy jedziesz z prędkością powyżej 70-140km/h (zależy jak zdefiniujesz).
-
no to rewelacyjne rozwiązanie, czyli co gaz do dechy i może 600 m przed manewrem się odezwie :o
-
Jadąc 60km/h i mając ustawione "Y=29 sek." Komunikat otrzymasz na ok. 480 m przed manewrem. Toż to prawie pół kilometra!Nie bardzo łapię po co Ci na 600 m wcześniej? (czyli na 36 sek "przed"). To ma (teoretycznie) sens na wielopasmowej i to zatłoczonej drodze lub dla kierujących wielkim TIRem.
-
Ty sobie kpisz, a to naprawdę jest doskonałe rozwiązanie, (pod warunkiem ze działa ;) /u mnie działa/)
przy 100km/h pierwszy komunikat pojawia się na ~1000-1400m, drugi na 500-800m, i trzeci na 140-330m przed manewrem,
przy 60km/h pierwszy na ~300-480m, a drugi na 80-200m przed manewrem.
(dotyczy sytuacji, gdy odstępy między manewrami są wystarczajaco długie)
-
Wszystkim się nie dogodzi, w twoim przypadku to faktycznie b. dobre rozwiązanie, w moim już niekoniecznie, bo ja przeciętnie jeżdżę 80 km/h i 300 m jest toche dla mnie za mało, ja lubię mieć komfort podczas wykonywania manewrów, a 300 m to nawet przy 80 km/h przelatuje szybko. Ja mam po prostu przyzwyczajenia z IGO a tam dużo wczesniej jestem informowany niezaleznie od prędkości jazdy.
-
Jeśli to rozwiązanie działa, to jest super. Na trasie, gdzie faktycznie, odległości pomiędzy manewrami zazwyczaj są większe. A jak to będzie działać w mieście? W 3.x wkurzało mnie to, że gdy Jadzia zameldowała "w prawo", ja już przejeżdżałem skrzyżowanie. Może tu będzie działać lepiej? Jutro przetestuję...