AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne

  • 36 Odpowiedzi
  • 6984 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 28, 2005, 13:00:32 »
Cytat: Robert de Clair
(...) Zakupiłem AM z myślą że będę mógł jej zaufać, no ale teraz moje zaufanie jest nadwyrężone i zamiast po prsotu wygodnie z niej korzystać muszę spokojnie przeanalizować trasę którą mi AM wytycza. (...)
Dzięki za szczegółowe uwagi, ale uczulam na jedną ważną kwestię: nawigacji GPS nie kupuje się po to by "jej zaufać" tylko by była bardzo pomocna podczas podróży samochodem z punktu A do punktu B, w szczególności gdy punkt B leży "gdzieś w nieznanym". Każdy produkt może mieć i ma błędy (nawet mapy papierowe dostępne za bezcen) i nieznaczy to, że trzeba koniecznie jechać pod prąd czy skakać z wiaduktu na ulicę położoną niżej bo "tak każe program kupiony za ciężkie pieniądze". Fakt, że AM jest droga i ma dużo błędów, ale mimo wszystko (to moje zdanie!!!) jest bardzo pomocna podczas tego typu podróży. Ja nie ufam AM!!! Ja tylko obserwuję i analizuję jej propozycje trasy, czasem na bieżąco je koryguję (wtedy AM dostosowuje się do MOICH decyzji (opcja autokorekty trasy). Fakt, czasem autokorekta jest "nie do przekonania" na długim odcinku trasy, ale nic to: i tak więcej mam od AM dobrego niż złego.
Na koniec: mapy są coraz dokładniejsze a program ma coraz więcej możliwości. Nie oznacza to, że można mu zaufać. A jeśli nawet czasem trzeba zaufać, to z rezerwą.

*

Offline darekkot

  • ****
  • 705
  • Sprzęt: Acer n311,HTC Touch Pro
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 28, 2005, 13:08:01 »
Proponuje, aby do AM dodac opcje zwiekszania/zmniejszania glosnosci wraz ze wzrostem predkosci. U mnie radio sie zglasnia samoczynnie i albo zaglusza AM, albo AM poraza mnie za glosnym dzwiekiem.
HTC Touch Pro,ROM: Lite v.3.0 by qsqa,Radio: 1.02.25.28

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 28, 2005, 14:20:12 »
darekkot,
Czy takie rozwiązanie jak proponujesz zadowoli wszystkich? Wątpie.

Wydaje mi się, że połączenie regulatora głośności zapamiętującego położenie z opcją automatycznej regulacji głośności było by najbardziej odpowiednie.

W tej chwili AM na średniej głośności jest dla mnie za głośna i muszę ja przyciszać. Na ustawieniu 'głośność duża' wręcz krzyczy! Nie wiem czy to kwestia głośnika czy nie ale być może w innych palmtopach jest to głośność pożadana.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 01, 2005, 06:55:03 »
Cytat: Robert de Clair
Sprawa techniczna: AM jest jedynym programem ktory potrafi zwiesic mi palma gdy wyłączę go i włączę bez wychodzenia z programu.
Nie sprawdzalem wczesniejszych jej wersji ale zmusza mnie to przed wyjsciem z fury do przeprowadzenia calego szeregu klikniec w desen MENU/NASTEPNA STRONA MENU (bo opcja koniec jest na drugiej stronie) i KONIEC, potem moge spokojnie wylaczyc palmę.
Jeśli zaś skorzystam ze sprzetowego buttona ON/OFF to mam 50% szans na to że po obudzeniu palmy automapa bedzie dzialala (inaczej konczy sie to resetem miekkim) czyli wyjeciem Palmy z uchwytu wcisnieciem resetu, i z powrotem mocowaniem w uchwycie.
Też mnie to wkurzało (i także apelowałem o spersonalizowane Menu, tak jak w TomTomie), więc przypisałem jeden z kawiszy sprzętowych PDA do funkcji "Koniec" (dokładnie klawisz "Lewo").

Cytat: Robert de Clair
Wysłałem wczoraj kilka poprawek do mapy Gorzowa z czego dwie bycze czyli jazda pod prąd. O ile na ulicy osiedlowej to ktos przymknie na to oko to pojechanie w/g zalecen am przez ulice Jagiełły skonczyć sie moze tragicznie.
Mam cicha nadzieje ze w innych miastach takich buraczków nie ma.
Są, są... Mimo, że mam 30 km do Gorzowa nie bywam tu często. Raz tylko zgłaszałem w którejś z poprzednich wersji map nowy układ z obu stron ul. Słowiańskiej. Ale to było jeszcze w ramach Gorzowa w Polska 50k, bo planu szczegółowego miasta nie było.
Nie oceniaj przydatności softu do autonawigacji na podstawie wierności odtworzenia szczegółów rodzinnego miasta, bo zawsze będziesz je znał lepiej, niż jakikolwiek autor jakiegokolwiek programu. Niewątpliwie zaś należy zgłaszać poprawki - z tego samego powodu.

Cytat: Robert de Clair
Zakupiłem AM z myślą że będę mógł jej zaufać, no ale teraz moje zaufanie jest nadwyrężone i zamiast po prsotu wygodnie z niej korzystać muszę spokojnie przeanalizować trasę którą mi AM wytycza. Dobrze jeśli można to robić w domu - gorzej jeśłi coś takiego spotka nas w środku ruchliwego miasta, gdzie odpada zatrzymanie się w połowie drogi jednokierunkowej i dewagacje czy trasa którą wyznaczyłą AM jest prawidłowa czy może jest to kolejny buraczek.
Autopilot w samolotach jest rozwijany już ładnych parę lat i jakoś samoloty nadal mają niewirtualnego pilota, a nawet dwóch. A wydawało by się, że nic prostszego, niż "wylądować" samolot przy pomocy softu i radiolokacji (or so). A nie są to gadgety za 3k PLN in total.

Ja mam za sobą okres(y) braku zaufania do AutoMapy. Jeśli wyznacza mi trasę w nieznanym terenie, nie usiłuję  być mądrzejszy od niej, zwykle z powodu "bo tak mi się wydaje" lub "bo tak pokazują drogowskazy", albo "kolega mówił, że tak będzie lepiej". Kilka razy boleśnie się na swojej intuicji zawiodłem i teraz jeżdżę (a podróżuję dużo) wg. wskazań AM. Jeśli AM źle wyznaczy routing i tak Cię za chwilę wyprowadzi na właściwą trasę. Pomijam tu ewidentne braki, jak np. długotrwałą nieobecność na mapie PL nowego odcinka autostrady A2, które są skandaliczne i bolesne, czy też inne zapętlenia routingu ("nie mogę wyznaczyć trasy") z powodu braku połączenia fragmentów map w sofcie, lub skopaną kategoryzację dróg, skutkującą sugerowaniem trasy gorszej/wolniejszej.

Oczywiście, jeśli program każe mi skręcić w znak zakazu wjazdu (zdarza się nazbyt często, niestety) jadę dalej do następnego skrętu/skrzyżowania, a AM w międzyczasie poprawia routing na nowy. Czy to taki problem? W porównaniu z tym, że nie wiesz gdzie jesteś i nie wiesz jak dojechać do punktu docelowego? Tu pomóc mogą najszybciej zgłoszenia userów i mozolna likwidacja błędów.

Nie dywaguj zatem w połowie uliczki jednokierunkowej, w którą wjechałeś pod prąd, tylko ją omiń i wykonaj manewr na najbliższym skrzyżowaniu. Życie stanie się prostsze, jak w reklamie firmy Braun...

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 01, 2005, 10:08:10 »
Moi:
Doskonale uzupełniłeś moją wypowiedź :)

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 01, 2005, 10:35:27 »
Cytat: Robert de Clair
Wysłałem wczoraj kilka poprawek do mapy Gorzowa z czego dwie bycze czyli jazda pod prąd.
Cytat: Moi
Nie oceniaj przydatności softu do autonawigacji na podstawie wierności odtworzenia szczegółów rodzinnego miasta ...
Święta prawda.
Od roku mieszkam w Warszawie ale dopiero od grudnia używam AM.
Do tej pory aby gdziekolwiek dotrzeć musiałem studiować mapy, przyglądać się tabliczkom z nawami ulic i celować w tą właściwą. Często krążyłem po mieście nie mogąc trafić do celu.

Od grudnia z przyjemnością (o ile jazda po Warszawie może być przyjemnością) zasiadam za kółkiem i jadę bez obaw o to, że się zgubię, nie dotrę na czas. Przydatność AM doceniłem na własnej skórze.

Co się zaś tyczy kierowania pod prąd czy innych tego typu kwiatków to tak jak pisali przedmówcy:
to nie jest kwestia zaufania do programu a zachowania zdrowego rozsądku. Przepisy ruchu drogowego musi przestrzegać kierujący autem a nie AM i tylko od kierującego zależy czy posłucha programu czy też nie.

*

Offline Wit Turkowski

  • ***
  • 330
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 01, 2005, 10:54:59 »
Zgadzam się w 100% z Maap'em.

W sobotę byłem w Krakowie i musiałem dojechać na Garbarską (bliskość strefy B, czyli zakazu wjazdy dla Warszawiaków :) )

AM, stylem pijanego węża doprowadziła mnie do celu, beż żadnego problemu, nie zapędzając w zakazane rejony.

Ja jestem zadowolony.