PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Cat^ w Luty 14, 2005, 08:54:11
-
Kolejne podziękowanie Autorom za dotychczasową pracę włożoną w rozwój i poprawę jakości programu, a nam użytkownikom za charytatywną działalność związaną z wykrywaniem ich błędów... ;)
W tym miejscu proponuję zgłaszać i dyskutować TYLKO o niedoskonałościach samej aplikacji wersji 3.7.x.x, propozycjach jej rozwoju itp.
-
Mam nadzieję, że jeśli pojawią się tutaj cenne uwagi i propozycje (a na pewno się pojawią) to Cat^ jako autor tematu zbierze je i wyśle do producenta celem lobbowania na korzyść proponowanych zmian.
1. Możliwość wyłączenia komunikatu powitalnego "Witam w systemie nawigacyjnym ..." .
2. Aby tapnięcie w ekran podczas nawigacji przenosiło do menu ekranowego a nie wylączało 'Śledzenie' co czasem niestety się zdarza.
3. Powiększenie ekranu będącego następstwem polecenia "Wczytaj trasę". Innymi słowy aby wybór trasy do wczytania mogł być obsługiwany palcem.
4. Dodanie możliwości programowania przycisku Record.
+ moje propozycje zawarte w temacie 'AutoMapa Petycja', których nie chcę tutaj powielać.
[Dodano: 2005-02-14 09:33:05]
5. Suwak do regulacji głośności pamiętający pozycję (czyli większa możliwość regulacji dźwięku).
-
Bry,
Poniższe wysłałem już do AM (w trochę bardziej ostrych słowach, mam nadzieję, że się nie obrażą ale byłem naprawde poirytowany :)) Poddaję jednak pod dyskusję:
1. Funkcja pokazywania dystansu do następnego manewru poza obszarem zabudowanym. Dla mnie osobiście informacja w rodzaju "87km do na rondzie prosto" jest kompletnie zbędna przy dłuższej trasie. Chętnie widziałbym w tym miejscu raczej coś w rodzaju "87km do Miasta_A" lub "87km do początku drogi wielopasmowej" (jedno drugiego nie wyklucza). Jest to o tyle dobre (poza sytuacją kiedy szukamy jakiegokolwiek miasta w jakimś celu bądź też możemy poczekać z wyprzedzaniem bo za chwilę będzie dwupasmówka), że w razie awarii/wypadku/czegokolwiek innego możemy podać policji czy innym służbom że jesteśmy te 87km od Radomia (załóżmy). Inf., że za 87km mamy jechać "na rondzie prosto" jest bezużyteczna raczej.
2. Działanie komunikatów o "trzymaniu się" pasów. To także w kontekscie powyższego pokazywania dystansu. Na ostatniej trasie zwracałem uwagę na te komunikaty, niestety one nadal są kompletnie bez sensu - mijam kilka zjazdów w prawo, a dopiero na którymś z kolei AM mówi mi, żebym się "trzymał" (podobnie działa informowanie o zakrętach, kiedy mijam kilka seprentyn a AM informuje mnie tylko o lekkim łuku). Poza tym, AM informuje mnie w sytuacji kiedy musiałbym być ciężko nieprzytomny, żeby zjechać i skręcic - są dwa pasy w jednym kierunku i pojawia się dodatkowy do skrętu w prawo. Natomiast, co mnie najbardziej poirytowało w związku z tą funkcją, AM NIE mówi mi przy wyjeździe z Krakowa (przed ul. Powstańców), że mam sie trzymać lewego pasa (bo prawy z jazdy na wprost robi się tylko do skrętu w lewo), podobnie w przeciwnym kierunku, na ul. 29 Listopada lewy pas przed Prandoty robi się tylko do skrętu w lewo - tu też brak informacji. Nosz to może w ogóle zrezygnować z tego skoro to w ogóle nie działa, a wprowadza tylko zamieszanie?
-
Ja zawsze swoje uwagi (dotyczy zarówno funkcjonalności jak i danych) zgłaszam RÓWNOLEGLE - na tym forum i wysyłam za pomocą formularza na www AM. Proponuję by wszyscy inni robili tak samo.
-
Sam chciałeś!
Propozycje rozwoju:
1. komunikaty głosowe o zbliżaniu się do POI (wszystkich lub wybranych kategorii)
2. komunikaty głosowe o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego
3. ekranik z wypisanymi "zakręt po zakręcie" kolejnymi punktami trasy (tak jak jest w TT)
4. zwiększenie ilości "fabrycznych" POI
5. wprowadzenie opcji pokazywania na mapie POI w promieniu xxx (deklarowanym w menu) od punktu GPS w czasie nawigacji, niezależnie od skali przy jakiej mają być 'generalnie' pokazywane POI
6. wprowadzenie opcji wyboru wyświetlania manewru - powiększonego w głównym oknie mapy zamiast w okienku "pilota"
7. rozróżnienie kategorii dróg gruntowych (nieutwardzonych) od lokalnych (asfalt, modny na osiedlach polbruk), a co z tym idzie wprowadzenie:
- opcji nawigacji po wszystkich kategoriach dróg (gruntowe, leśne, polne, poligonówki) - prawdziwe "4x4"
- opcji nawigacji "na azymut" - czyli zmiana obecnej, mylącej nazwy "4x4"
- powrót do opcji nawigacji pieszej/rowerowej - uliczki i place z zakazem ruchu pojazdów
8. wprowadzenie/zaktualizowanie informacji o przeprawach promowych i skorelowanie wytycznia trasy z kalendarzem i zegarem, czyli uwzględnienie rozkładu kursowania promów - można się straszliwie naciąć, a info o tych promach jest chyba dostępne w GDDP!
9. AM-Traffic - http://www.gddkia.gov.pl/zima_html/info.htm, w wersji ofline, do pobrania pliku z serwera AM np. przed planowaniem długiej trasy (pomysł wg. Maap i Gwizdek_N)
10. dla posiadaczy iPAQ 1940 i innych z podobnymi parametrami - możliwość podziału mapy Polski na segmenty i wgrywania kawałków zamiast całej mapy
-
Ja chciałbym TYLKO i AŻ - WIDOK 3D oraz sam WIDOK STRZAŁKOWY (jeśli można to tak nazwać) a także info o zbliżaniu się do POI. Z tego co pamiętam nawet autorzy Automapy napisali, że zrobienie trybu 3D jest bardzo proste ale póki co skupią się na czymś innym (?), więc autorzy AM - może posłuchajcie głosu narodu i wprowadzcie ten tryb do kolejnej aktualizacji a przyniesie to Wam na pewno kolejne rzesze nowych użytkowników.
-
... Funkcja pokazywania dystansu do następnego manewru poza obszarem zabudowanym. Dla mnie osobiście informacja w rodzaju "87km do na rondzie prosto"...
Nie spotkałem się z takimi komunikatami przy trasie 500 km.
Jaką masz wersję AM?
-
... Funkcja pokazywania dystansu do następnego manewru poza obszarem zabudowanym. Dla mnie osobiście informacja w rodzaju "87km do na rondzie prosto"...
Nie spotkałem się z takimi komunikatami przy trasie 500 km.
Jaką masz wersję AM?
aktualną :)
Komunikat pojawia się na trasie Warszawa - Kraków po e77 za obwodnicą kielecką (przedtem parę równie sensownych o trzymaniu się lewego pasa) - "rondo" jest w Jędrzejowie.
87km było wartością rzuconą z głowy, tam jest mniej (w każdym razie *dziesiąt km).
[Dodano: 2005-02-14 10:09:41]
Aj, użyłem skrótu myślowego, mogłem Cię wprowadzić w błąd. AM mówi "87km prosto", ale sens informacji jest ten sam.
-
Potwierdzam.
Faktycznie na końcówce al. 29 Listopada podaje komunikat 'za 73 km na rondzie prosto'. Ale kwiatki.
W poprzedniej wersji (3.6.0.8) nie pamiętam takiego komunikatu.
-
Ja nie pamiętam co było w poprzedniej wersji, ale jadąc w czwartek mile mnie zaskoczyło, że wreszcie jakis ludzki dystans podaje w tym miejscu. Nadal jednak uważam, że bardziej na miejscu byłaby tu informacja "za 99km droga dwupasmowa".
-
Najważniejszą sprawą jest poprawienie algorytmu wyznaczania trasy krótkiej.
-
Sam chciałeś!
3. ekranik z wypisanymi "zakręt po zakręcie" kolejnymi punktami trasy (tak jak jest w TT)
3. dostalem odpowiedz od AM na temat tej funkcji. Ponoc byla juz w poprzedniej wersji systemu, ale nikomu sie nie podobala i ja wywalono. Mnie tez bardzo by sie przydala. Przy dluzszej trasie patrzenie na mape jest co najmniej nie na miejscu. Przydaloby sie miec po prostu plan skret po skrecie.
co do ostrzegania to chyba tyle osob juz to zglosilo, ze zal mowic. Ale chlopcy z AM narazie walcza z bledami wiec nowe funkcje to piesn przyszlosci. Nie da sie ukryc, ze nowosciami z wersji 3.7 jestem rozczarowany. Nie ma ich wogole. Ciekaw jestem czy doczekam wersji z dodatkami, zanim mi sie roczny okres upgardow nie skonczy. Moze to jest powod opoznien. Naobiecywac a potem zaczekac az ludzie chetni na upgrade beda musieli doplacic 30%. Smutna bylaby taka perspektywa.
[Dodano: 2005-02-14 11:03:38]
Sam chciałeś!
4. zwiększenie ilości "fabrycznych" POI
Ja bym dodal, ze dobrze byloby miec podkategorie do POI. Jesli mamy kat. stacje benzynowe to stacje roznych marek moglyby byc w podkategoriach. Przy ilosciach POI, ktore juz teraz sa w AM, wydaje sie to bardzo potrzebne.
-
Pana sugestia zostanie przekazana do odpowiedniego dzialu.
Dziekujemy i pozdrawiamy.
AutoMapa(ms)
> Chciałbym zasugerować/apelować/prosić o wprowadzenie
> trybu 3D do kolejnej aktualizacji. Wiem, że nie sprawi
> Wam to trudności a wielu użytkowników ucieszy i przyciągnie
> nowych.
No i nasuwa mi się pytanie - poszło faktycznie czy zbyli mnie tą odpowiedzią? Bo nijak tego sprawdzić się nie da... :(
-
Poszło, poszło ... ale przecież nie napisali, że uzwzględnią w realizacji :)
-
Piszę osobno, bo to propozycja "z innej beczki":
Postuluję, żeby AutoMapa w ramach 1 licencji umożliwiała instalację programu na PC (który i tak jest konieczny do zainstalowania aplikacji i map na PPC) oraz planowanie i eksport/import tras, POI i.t.p. - tak jak czynią to inne firmy w swoich produktach!
-
Postuluję, żeby AutoMapa w ramach 1 licencji umożliwiała instalację programu na PC (który i tak jest konieczny do zainstalowania aplikacji i map na PPC) oraz planowanie i eksport/import tras, POI i.t.p. - tak jak czynią to inne firmy w swoich produktach!
Zmartwię Cię, ale AutoMapa TPC to raczej się do tego o czym piszesz nie nadaje....
Trochę mam wrażenie, że jest tak mało userów wersji TPC, że zaprzestali jej rozwoju...
Pozostaje mieć tylko nadzieje, że wydadzą kolejną wersję w niedalekiej przyszłości i będzie można jej używac tak jak pisałeś do planowania tras, wygodnego dodawania PU, analizy śladów GPS z PDA ( bo teraz musze jakieś kombinacje alpejskie robić z 2 programami + edycja plików w notatniku...).
-
Pozostaje mieć tylko nadzieje, że wydadzą kolejną wersję w niedalekiej przyszłości i będzie można jej używac tak jak pisałeś do planowania tras, wygodnego dodawania PU, analizy śladów GPS z PDA ( bo teraz musze jakieś kombinacje alpejskie robić z 2 programami + edycja plików w notatniku...).
Ten ostatni punkt jest świetnie rozwiązny u Garmina - czasem dopiero skorzystanie z innego produktu uświadamia człowiekowi, czego mu jeszcze do szczęścia brak :)
Zrzut logu GPS z odbiornika Garmina na PC do MapSource - w menu jest opcja ' transfer' z podpunktami 'wyślij do odbiornika' i 'odbierz z odbiornika' - mapy, waypointy, trasy i logi. Szybko i bez żadnych kombinacji z kopiowaniem plików, a różnica w planowaniu trasy, robieniu waypointów czy ogladaniu logu na dużym ekranie, przy użyciu myszy i normalnej klawiatury jest kolosalna!
Pewnie - bez tego można się obejść, ale czemu rezygnować bez walki? :)
-
Wit o czym Ty piszesz...??
Przecież TPC odczytuje ślady bez najmniejszych problemów!
Wystarczy zrzucić plik do katalogu TPC (default C:\Program Files\AutoMapaTPC) i program odczytuje ślad bez zająknięcia.
Dla pewności sprawdziłem przed chwilą ślad zapisany w AM3.7 i TPC odczytało to również.
-
Wit o czym Ty piszesz...??
Przecież TPC odczytuje ślady bez najmniejszych problemów!
Wystarczy zrzucić plik do katalogu TPC (default C:\Program Files\AutoMapaTPC) i program odczytuje ślad bez zająknięcia.
Dla pewności sprawdziłem przed chwilą ślad zapisany w AM3.7 i TPC odczytało to również.
Na czym polega to odczytanie?
Wyrysowanie całej trasy na mapie czy odtworzenie przejazdu?
Można podejrzeć wszystkie zapisane punkty GPS i dane o kierunku i szybkości jazdy?
Jak to wyglada?
-
OK, ślado odczyta, ale nie przeanalizuje (AVS, V MAX, DST, TIME)...
-
Aaaa, chyba że chodziło Ci o analizę śladu i statystykę, to się zgadza. ;)
jacek_wo - AM TPC w swojej ostatniej wersji 3.2.2.4 dostarcza takie same mechanizmy pokazywania śladu jak wersje PPC (Pokaż ślad i Odtwórz ślad).
-
Aaaa, chyba że chodziło Ci o analizę śladu i statystykę, to się zgadza. ;)
ano właśnie...
Na razie daje rade AM_Convem+Notatnik+trakanalyzer, ale to troche za czasochłonne...
AM (również PPC) powinna mieć mechanizm analizujący plik ze śladem (*.gps)....
-
.....Trochę mam wrażenie, że jest tak mało userów wersji TPC, że zaprzestali jej rozwoju...
Pozostaje mieć tylko nadzieje, że wydadzą kolejną wersję w niedalekiej przyszłości i będzie można jej używac tak jak pisałeś do planowania tras, wygodnego dodawania PU, analizy śladów GPS z PDA ( bo teraz musze jakieś kombinacje alpejskie robić z 2 programami + edycja plików w notatniku...).
Wersja TPC AM jest poprostu kosmicznie droga w porównaniu z innymi programami na PC a powinna być dodawana gratis do wersji PPC.
-
Do Trolla
No pewnie, ze w ogóle AutoMapa jest kosmicznie droga. Sam zapacilem za XL i sam zaplakalem. Ale mam nadzieje ze soft Polski z zachodu to juz kwestia bardzo bliskiej przyszlosci, a wtedy AutoMapo Bye-Bye!!!!!! (oczywiscie przy tych cenach)
-
Witam,
Algorytm wyznaczania "trasy krotkiej" robi dziiiwne rzeczy.
Warszawa - Trasa Torunska od ronda Zeslancow w strone Pragi. Trasa krotka kierowala mnie od ronda do ronda kazala trzymac sie prawego pasa i wjezdzac na kazde rondo pod estakadami . Czy w innych miejscach tez zdazaja sie takie cuda??
-
Według mnie poprawili problem pokonywania wiaduktów. Zgłaszałem to im i w nowej wersji u mnie trasa toruńska działa bez zarzutu, tzn kieruje wiaduktami a nie dołem przez ronda. Dzisiaj sprawdzałem.
Muszę powiedzieć, że poprawili wszystkie błędy na mapach, które im zgłaszałem. Nawet dodali ulicę przy której mieszkam w mojej wsi :)
Pzdr
KrzyHo
-
Według mnie poprawili problem pokonywania wiaduktów. Zgłaszałem to im i w nowej wersji u mnie trasa toruńska działa bez zarzutu, tzn kieruje wiaduktami a nie dołem przez ronda. Dzisiaj sprawdzałem.
No nie jestem tego pewien , ze poprawili.
Wlasnie wyznaczylem sobie trase od ronda Zeslancow do mostu Grota. Jedynym rondem przez jakie nie musialem przejezdzac to skrzyzowanie z Powazkowska. Pozostale skrzyzowania bokiem .
Natomiast z powrotem - inaczej. Jazda gora z wyjatkiem Wolskiej i Kasprzaka - tamte ronda nalezy zaliczyc:(
Oczywiscie dotyczy to "trasy krotkiej" , wersja 3.7.0.2
-
Ten sam błąd czyli jazda dołem przez rondo.
Trasa szybka.
Start>Hynka Koniec>Łopuszanska
Na skrzyżowaniu Hynka/Krakowska kieruje dołem przez rondo a nie górą przejazdem bezkolizyjnym
To samo jest niestety w Krakowie na trasie Lublańska>Opolska (jazda dołem a górą przejazd bezkolizyjny).
Myślę, ża takich kwiatków może być więcej i ma to związek z kategoryzjacją dróg !!
Na pocieszenie podam, że prawidłowo wyznacza trasę (Sasanki > Hynka) na skrzyżowaniu ze Żwirki Wigury.
-
U mnie trasa toruńska działa poprawnie, ale faktycznie tylko przy trasie "szybkiej". Dzisiaj sprawdziłem przy ustawieniu "krótkiej" i objawy są takie jak piszecie. Czyli poprawa jest tylko przy ustawieniu "szybkie"j, bo w poprzedniej wersji obydwie źle wyznaczały. Przyjdzie poczekać parę miechów aż poprawią to również w "krótkiej" :)
Pzdr
KrzyHo
-
Możliwośc usuniecia wybranych kategorii POI - Ambasady, Kwiaciarnie, Pomnik, Przedszkole, Przemysł, Sklep to kategorie ktore leza u mnie puste. i ktore podczas szukania "wlasciwych" kategorii tylko niepotrzebnie zwiekszaja mi liste.
Proponuje zrobic tak że po usunieciu ostatniego punktu z danej kategorii kategoria zostanie usunieta albo NIEWIDOCZNA przy ich wyswietlaniu. Teraz mam np kategorie Hotel (oryginalna) i Hotele powstala podczas aktualizacji na Mobilne.net takich dowcipow jest wiele wiecej - ktoras ze stron powinna sie dostosowac bo np prom i promy - niepotrzebnie sie duplikuje.
Trasa Piesza/Rowerowa musi byc. Często wędruję z buta i korzystanie wówczas z pomocy am ma sens tylko po wlaczeniu 4x4 (czyli tak naprawde na okreslony azymut).
Brakuje supportu AM dla pieszych i Rowerzystów :)
A wracajac do 4x4 zrobcie prosze cos z ta nazwa bo jeszcze ktos kiedys kupi sobie fure offroadowa i zdecyduje sie na taka trase na przestrzal przez budynki ;) - Tego w wiekszosci przypadkow nawet monster truck nie uniesie. Może to być np nazwa azymutalna, dla grzybiarzy (bo w lesie taki numer czesciej przejdzie) czy po prostu trasa przełąjowa bez sugerowania ikonką ze jest ona przeznaczona dla monstertruckow i kosiarek (ostatni pomysł jest chyba najprostszy do zrealizowania bo wystarczy zmienic ikonke :P) .
Troszke zadziwia mnie fakt usuwania funkcji ktore dzialaly we wczesniejszych wersjach mapy... bo ktos napisal ze byly niepotrzebne... patrz liste zakrętów / manewrów czy właśnie wspomniane piesze / rowerowe wędrówki.
Chyba aż tak nie wpływają one na wielkość samego programu że usuwa się sprawne funkcje. Im wiecej opcji tym lepiej, byle by mozna jakos samemu miec mozliwosc wybierania dla nas przydatnych.
Kolejna sprawa - możliwość zadecydowania jakie opcje ma miec w postaci "duzych ikonek"
teraz np ikonka koniec znajduje się na drugiej stronie ikonek z menu "MENU" :) natomiast całkiem niepotrzebnie IMO w tym miejscu duplikują sie ikonki SZUKAJ, SKALA, GPS, TRASA które to i tak dostępne są w pasku na dole.
Proponuję albo uczynic MENU "MENU" podatnym na personalizacje i mozliwosc umieszczenia w nim np najczęściej używanych przez nas opcji tak by były na początku, albo umieszczenia kolejnej kategorii w desen "ULUBIONE FUNKCJE" gdzie uzytkownik wrzucalby sobie to czego najczesciej uzywa.
Sprawa techniczna: AM jest jedynym programem ktory potrafi zwiesic mi palma gdy wyłączę go i włączę bez wychodzenia z programu.
Nie sprawdzalem wczesniejszych jej wersji ale zmusza mnie to przed wyjsciem z fury do przeprowadzenia calego szeregu klikniec w desen MENU/NASTEPNA STRONA MENU (bo opcja koniec jest na drugiej stronie) i KONIEC, potem moge spokojnie wylaczyc palmę.
Jeśli zaś skorzystam ze sprzetowego buttona ON/OFF to mam 50% szans na to że po obudzeniu palmy automapa bedzie dzialala (inaczej konczy sie to resetem miekkim) czyli wyjeciem Palmy z uchwytu wcisnieciem resetu, i z powrotem mocowaniem w uchwycie.
Uhh narazie koniec drobiazgów.
Wysłałem wczoraj kilka poprawek do mapy Gorzowa z czego dwie bycze czyli jazda pod prąd. O ile na ulicy osiedlowej to ktos przymknie na to oko to pojechanie w/g zalecen am przez ulice Jagiełły skonczyć sie moze tragicznie.
Mam cicha nadzieje ze w innych miastach takich buraczków nie ma. Zakupiłem AM z myślą że będę mógł jej zaufać, no ale teraz moje zaufanie jest nadwyrężone i zamiast po prsotu wygodnie z niej korzystać muszę spokojnie przeanalizować trasę którą mi AM wytycza. Dobrze jeśli można to robić w domu - gorzej jeśłi coś takiego spotka nas w środku ruchliwego miasta, gdzie odpada zatrzymanie się w połowie drogi jednokierunkowej i dewagacje czy trasa którą wyznaczyłą AM jest prawidłowa czy może jest to kolejny buraczek.
-
(...) Zakupiłem AM z myślą że będę mógł jej zaufać, no ale teraz moje zaufanie jest nadwyrężone i zamiast po prsotu wygodnie z niej korzystać muszę spokojnie przeanalizować trasę którą mi AM wytycza. (...)
Dzięki za szczegółowe uwagi, ale uczulam na jedną ważną kwestię: nawigacji GPS nie kupuje się po to by "jej zaufać" tylko by była bardzo pomocna podczas podróży samochodem z punktu A do punktu B, w szczególności gdy punkt B leży "gdzieś w nieznanym". Każdy produkt może mieć i ma błędy (nawet mapy papierowe dostępne za bezcen) i nieznaczy to, że trzeba koniecznie jechać pod prąd czy skakać z wiaduktu na ulicę położoną niżej bo "tak każe program kupiony za ciężkie pieniądze". Fakt, że AM jest droga i ma dużo błędów, ale mimo wszystko (to moje zdanie!!!) jest bardzo pomocna podczas tego typu podróży. Ja nie ufam AM!!! Ja tylko obserwuję i analizuję jej propozycje trasy, czasem na bieżąco je koryguję (wtedy AM dostosowuje się do MOICH decyzji (opcja autokorekty trasy). Fakt, czasem autokorekta jest "nie do przekonania" na długim odcinku trasy, ale nic to: i tak więcej mam od AM dobrego niż złego.
Na koniec: mapy są coraz dokładniejsze a program ma coraz więcej możliwości. Nie oznacza to, że można mu zaufać. A jeśli nawet czasem trzeba zaufać, to z rezerwą.
-
Proponuje, aby do AM dodac opcje zwiekszania/zmniejszania glosnosci wraz ze wzrostem predkosci. U mnie radio sie zglasnia samoczynnie i albo zaglusza AM, albo AM poraza mnie za glosnym dzwiekiem.
-
darekkot,
Czy takie rozwiązanie jak proponujesz zadowoli wszystkich? Wątpie.
Wydaje mi się, że połączenie regulatora głośności zapamiętującego położenie z opcją automatycznej regulacji głośności było by najbardziej odpowiednie.
W tej chwili AM na średniej głośności jest dla mnie za głośna i muszę ja przyciszać. Na ustawieniu 'głośność duża' wręcz krzyczy! Nie wiem czy to kwestia głośnika czy nie ale być może w innych palmtopach jest to głośność pożadana.
-
Sprawa techniczna: AM jest jedynym programem ktory potrafi zwiesic mi palma gdy wyłączę go i włączę bez wychodzenia z programu.
Nie sprawdzalem wczesniejszych jej wersji ale zmusza mnie to przed wyjsciem z fury do przeprowadzenia calego szeregu klikniec w desen MENU/NASTEPNA STRONA MENU (bo opcja koniec jest na drugiej stronie) i KONIEC, potem moge spokojnie wylaczyc palmę.
Jeśli zaś skorzystam ze sprzetowego buttona ON/OFF to mam 50% szans na to że po obudzeniu palmy automapa bedzie dzialala (inaczej konczy sie to resetem miekkim) czyli wyjeciem Palmy z uchwytu wcisnieciem resetu, i z powrotem mocowaniem w uchwycie.
Też mnie to wkurzało (i także apelowałem o spersonalizowane Menu, tak jak w TomTomie), więc przypisałem jeden z kawiszy sprzętowych PDA do funkcji "Koniec" (dokładnie klawisz "Lewo").
Wysłałem wczoraj kilka poprawek do mapy Gorzowa z czego dwie bycze czyli jazda pod prąd. O ile na ulicy osiedlowej to ktos przymknie na to oko to pojechanie w/g zalecen am przez ulice Jagiełły skonczyć sie moze tragicznie.
Mam cicha nadzieje ze w innych miastach takich buraczków nie ma.
Są, są... Mimo, że mam 30 km do Gorzowa nie bywam tu często. Raz tylko zgłaszałem w którejś z poprzednich wersji map nowy układ z obu stron ul. Słowiańskiej. Ale to było jeszcze w ramach Gorzowa w Polska 50k, bo planu szczegółowego miasta nie było.
Nie oceniaj przydatności softu do autonawigacji na podstawie wierności odtworzenia szczegółów rodzinnego miasta, bo zawsze będziesz je znał lepiej, niż jakikolwiek autor jakiegokolwiek programu. Niewątpliwie zaś należy zgłaszać poprawki - z tego samego powodu.
Zakupiłem AM z myślą że będę mógł jej zaufać, no ale teraz moje zaufanie jest nadwyrężone i zamiast po prsotu wygodnie z niej korzystać muszę spokojnie przeanalizować trasę którą mi AM wytycza. Dobrze jeśli można to robić w domu - gorzej jeśłi coś takiego spotka nas w środku ruchliwego miasta, gdzie odpada zatrzymanie się w połowie drogi jednokierunkowej i dewagacje czy trasa którą wyznaczyłą AM jest prawidłowa czy może jest to kolejny buraczek.
Autopilot w samolotach jest rozwijany już ładnych parę lat i jakoś samoloty nadal mają niewirtualnego pilota, a nawet dwóch. A wydawało by się, że nic prostszego, niż "wylądować" samolot przy pomocy softu i radiolokacji (or so). A nie są to gadgety za 3k PLN in total.
Ja mam za sobą okres(y) braku zaufania do AutoMapy. Jeśli wyznacza mi trasę w nieznanym terenie, nie usiłuję być mądrzejszy od niej, zwykle z powodu "bo tak mi się wydaje" lub "bo tak pokazują drogowskazy", albo "kolega mówił, że tak będzie lepiej". Kilka razy boleśnie się na swojej intuicji zawiodłem i teraz jeżdżę (a podróżuję dużo) wg. wskazań AM. Jeśli AM źle wyznaczy routing i tak Cię za chwilę wyprowadzi na właściwą trasę. Pomijam tu ewidentne braki, jak np. długotrwałą nieobecność na mapie PL nowego odcinka autostrady A2, które są skandaliczne i bolesne, czy też inne zapętlenia routingu ("nie mogę wyznaczyć trasy") z powodu braku połączenia fragmentów map w sofcie, lub skopaną kategoryzację dróg, skutkującą sugerowaniem trasy gorszej/wolniejszej.
Oczywiście, jeśli program każe mi skręcić w znak zakazu wjazdu (zdarza się nazbyt często, niestety) jadę dalej do następnego skrętu/skrzyżowania, a AM w międzyczasie poprawia routing na nowy. Czy to taki problem? W porównaniu z tym, że nie wiesz gdzie jesteś i nie wiesz jak dojechać do punktu docelowego? Tu pomóc mogą najszybciej zgłoszenia userów i mozolna likwidacja błędów.
Nie dywaguj zatem w połowie uliczki jednokierunkowej, w którą wjechałeś pod prąd, tylko ją omiń i wykonaj manewr na najbliższym skrzyżowaniu. Życie stanie się prostsze, jak w reklamie firmy Braun...
-
Moi:
Doskonale uzupełniłeś moją wypowiedź :)
-
Wysłałem wczoraj kilka poprawek do mapy Gorzowa z czego dwie bycze czyli jazda pod prąd.
Nie oceniaj przydatności softu do autonawigacji na podstawie wierności odtworzenia szczegółów rodzinnego miasta ...
Święta prawda.
Od roku mieszkam w Warszawie ale dopiero od grudnia używam AM.
Do tej pory aby gdziekolwiek dotrzeć musiałem studiować mapy, przyglądać się tabliczkom z nawami ulic i celować w tą właściwą. Często krążyłem po mieście nie mogąc trafić do celu.
Od grudnia z przyjemnością (o ile jazda po Warszawie może być przyjemnością) zasiadam za kółkiem i jadę bez obaw o to, że się zgubię, nie dotrę na czas. Przydatność AM doceniłem na własnej skórze.
Co się zaś tyczy kierowania pod prąd czy innych tego typu kwiatków to tak jak pisali przedmówcy:
to nie jest kwestia zaufania do programu a zachowania zdrowego rozsądku. Przepisy ruchu drogowego musi przestrzegać kierujący autem a nie AM i tylko od kierującego zależy czy posłucha programu czy też nie.
-
Zgadzam się w 100% z Maap'em.
W sobotę byłem w Krakowie i musiałem dojechać na Garbarską (bliskość strefy B, czyli zakazu wjazdy dla Warszawiaków :) )
AM, stylem pijanego węża doprowadziła mnie do celu, beż żadnego problemu, nie zapędzając w zakazane rejony.
Ja jestem zadowolony.