AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne

  • 36 Odpowiedzi
  • 6964 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« dnia: Luty 14, 2005, 08:54:11 »
Kolejne podziękowanie Autorom za dotychczasową pracę włożoną w rozwój i poprawę jakości programu, a nam użytkownikom za charytatywną działalność związaną z wykrywaniem ich błędów... ;)
W tym miejscu proponuję zgłaszać i dyskutować TYLKO o niedoskonałościach samej aplikacji wersji 3.7.x.x, propozycjach jej rozwoju itp.

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2005, 09:29:43 »
Mam nadzieję, że jeśli pojawią się tutaj cenne uwagi i propozycje (a na pewno się pojawią) to Cat^ jako autor tematu zbierze je i wyśle do producenta celem lobbowania na korzyść proponowanych zmian.

1. Możliwość wyłączenia komunikatu powitalnego "Witam w systemie nawigacyjnym ..." .
2. Aby tapnięcie w ekran podczas nawigacji przenosiło do menu ekranowego a nie wylączało 'Śledzenie' co czasem niestety się zdarza.
3. Powiększenie ekranu będącego następstwem polecenia "Wczytaj trasę". Innymi słowy aby wybór trasy do wczytania mogł być obsługiwany palcem.
4. Dodanie możliwości programowania przycisku Record.

+ moje propozycje zawarte w temacie 'AutoMapa Petycja', których nie chcę tutaj powielać.

[Dodano: 2005-02-14 09:33:05]
5. Suwak do regulacji głośności pamiętający pozycję (czyli większa możliwość regulacji dźwięku).

*

Offline bler

  • **
  • 111
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2005, 09:46:56 »
Bry,

Poniższe wysłałem już do AM (w trochę bardziej ostrych słowach, mam nadzieję, że się nie obrażą ale byłem naprawde poirytowany :)) Poddaję jednak pod dyskusję:

1. Funkcja pokazywania dystansu do następnego manewru poza obszarem zabudowanym. Dla mnie osobiście informacja w rodzaju "87km do na rondzie prosto" jest kompletnie zbędna przy dłuższej trasie. Chętnie widziałbym w tym miejscu raczej coś w rodzaju "87km do Miasta_A" lub "87km do początku drogi wielopasmowej" (jedno drugiego nie wyklucza). Jest to o tyle dobre (poza sytuacją kiedy szukamy jakiegokolwiek miasta w jakimś celu bądź też możemy poczekać z wyprzedzaniem bo za chwilę będzie dwupasmówka), że w razie awarii/wypadku/czegokolwiek innego możemy podać policji czy innym służbom że jesteśmy te 87km od Radomia (załóżmy). Inf., że za 87km mamy jechać "na rondzie prosto" jest bezużyteczna raczej.

2. Działanie komunikatów o "trzymaniu się" pasów. To także w kontekscie powyższego pokazywania dystansu. Na ostatniej trasie zwracałem uwagę na te komunikaty, niestety one nadal są kompletnie bez sensu - mijam kilka zjazdów w prawo, a dopiero na którymś z kolei AM mówi mi, żebym się "trzymał" (podobnie działa informowanie o zakrętach, kiedy mijam kilka seprentyn a AM informuje mnie tylko o lekkim łuku). Poza tym, AM informuje mnie w sytuacji kiedy musiałbym być ciężko nieprzytomny, żeby zjechać i skręcic - są dwa pasy w jednym kierunku i pojawia się dodatkowy do skrętu w prawo. Natomiast, co mnie najbardziej poirytowało w związku z tą funkcją, AM NIE mówi mi przy wyjeździe z Krakowa (przed ul. Powstańców), że mam sie trzymać lewego pasa (bo prawy z jazdy na wprost robi się tylko do skrętu w lewo), podobnie w przeciwnym kierunku, na ul. 29 Listopada lewy pas przed Prandoty robi się tylko do skrętu w lewo - tu też brak informacji. Nosz to może w ogóle zrezygnować z tego skoro to w ogóle nie działa, a wprowadza tylko zamieszanie?

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2005, 09:49:59 »
Ja zawsze swoje uwagi (dotyczy zarówno funkcjonalności jak i danych) zgłaszam RÓWNOLEGLE - na tym forum i wysyłam za pomocą formularza na www AM. Proponuję by wszyscy inni robili tak samo.

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2005, 09:52:16 »
Sam chciałeś!

Propozycje rozwoju:

1. komunikaty głosowe o zbliżaniu się do POI (wszystkich lub wybranych kategorii)

2. komunikaty głosowe o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego

3. ekranik z wypisanymi "zakręt po zakręcie" kolejnymi punktami trasy (tak jak jest w TT)

4. zwiększenie ilości "fabrycznych" POI

5. wprowadzenie opcji pokazywania  na mapie POI w promieniu xxx (deklarowanym w menu) od punktu GPS w czasie nawigacji, niezależnie od skali przy jakiej mają być 'generalnie' pokazywane POI

6. wprowadzenie opcji wyboru wyświetlania manewru - powiększonego  w głównym oknie mapy zamiast w okienku "pilota"

7. rozróżnienie kategorii dróg gruntowych (nieutwardzonych) od lokalnych (asfalt, modny na osiedlach polbruk), a co z tym idzie wprowadzenie:
- opcji nawigacji po wszystkich kategoriach dróg (gruntowe, leśne, polne, poligonówki) - prawdziwe "4x4"
- opcji nawigacji "na azymut" - czyli zmiana obecnej, mylącej nazwy "4x4"
- powrót do opcji nawigacji pieszej/rowerowej - uliczki i place z zakazem ruchu pojazdów

8. wprowadzenie/zaktualizowanie informacji o przeprawach promowych i skorelowanie wytycznia trasy z kalendarzem i zegarem, czyli uwzględnienie rozkładu kursowania promów - można się straszliwie naciąć, a info o tych promach jest chyba dostępne w GDDP!

9. AM-Traffic - http://www.gddkia.gov.pl/zima_html/info.htm, w wersji ofline, do pobrania pliku z serwera AM np. przed planowaniem długiej trasy  (pomysł wg. Maap i Gwizdek_N)

10. dla posiadaczy iPAQ 1940 i innych z podobnymi parametrami - możliwość podziału mapy Polski na segmenty i wgrywania kawałków zamiast całej mapy

*

Offline knoxville

  • ***
  • 260
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2005, 09:52:52 »
Ja chciałbym TYLKO i AŻ - WIDOK 3D oraz sam WIDOK STRZAŁKOWY (jeśli można to tak nazwać) a także info o zbliżaniu się do POI. Z tego co pamiętam nawet autorzy Automapy napisali, że zrobienie trybu 3D jest bardzo proste ale póki co skupią się na czymś innym (?), więc autorzy AM - może posłuchajcie głosu narodu i wprowadzcie ten tryb do kolejnej aktualizacji a przyniesie to Wam na pewno kolejne rzesze nowych użytkowników.

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2005, 09:54:14 »
Cytat: bler
... Funkcja pokazywania dystansu do następnego manewru poza obszarem zabudowanym. Dla mnie osobiście informacja w rodzaju "87km do na rondzie prosto"...
Nie spotkałem się z takimi komunikatami przy trasie 500 km.
Jaką masz wersję AM?

*

Offline bler

  • **
  • 111
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2005, 10:02:56 »
Cytat: Maap
Cytat: bler
... Funkcja pokazywania dystansu do następnego manewru poza obszarem zabudowanym. Dla mnie osobiście informacja w rodzaju "87km do na rondzie prosto"...
Nie spotkałem się z takimi komunikatami przy trasie 500 km.
Jaką masz wersję AM?

aktualną :)

Komunikat pojawia się na trasie Warszawa - Kraków po e77 za obwodnicą kielecką (przedtem parę równie sensownych o trzymaniu się lewego pasa) - "rondo" jest w Jędrzejowie.

87km było wartością rzuconą z głowy, tam jest mniej (w każdym razie *dziesiąt km).

[Dodano: 2005-02-14 10:09:41]
Aj, użyłem skrótu myślowego, mogłem Cię wprowadzić w błąd. AM mówi "87km prosto", ale sens informacji jest ten sam.

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2005, 10:12:01 »
Potwierdzam.
Faktycznie na końcówce al. 29 Listopada podaje komunikat 'za 73 km na rondzie prosto'. Ale kwiatki.
W poprzedniej wersji (3.6.0.8) nie pamiętam takiego komunikatu.

*

Offline bler

  • **
  • 111
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2005, 10:16:07 »
Ja nie pamiętam co było w poprzedniej wersji, ale jadąc w czwartek mile mnie zaskoczyło, że wreszcie jakis ludzki dystans podaje w tym miejscu. Nadal jednak uważam, że bardziej na miejscu byłaby tu informacja "za 99km droga dwupasmowa".

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2005, 10:26:07 »
Najważniejszą sprawą jest poprawienie algorytmu wyznaczania trasy krótkiej.

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2005, 11:00:02 »
Cytat: jacek_wo
Sam chciałeś!

3. ekranik z wypisanymi "zakręt po zakręcie" kolejnymi punktami trasy (tak jak jest w TT)



3. dostalem odpowiedz od AM na temat tej funkcji. Ponoc byla juz w poprzedniej wersji systemu, ale nikomu sie nie podobala i ja wywalono. Mnie tez bardzo by sie przydala. Przy dluzszej trasie patrzenie na mape jest co najmniej nie na miejscu. Przydaloby sie miec po prostu plan skret po skrecie.

co do ostrzegania to chyba tyle osob juz to zglosilo, ze zal mowic. Ale chlopcy z AM narazie walcza z bledami wiec nowe funkcje to piesn przyszlosci. Nie da sie ukryc, ze nowosciami z wersji 3.7 jestem rozczarowany. Nie ma ich wogole. Ciekaw jestem czy doczekam wersji z dodatkami, zanim mi sie roczny okres upgardow nie skonczy. Moze to jest powod opoznien. Naobiecywac a potem zaczekac az ludzie chetni na upgrade beda musieli doplacic 30%. Smutna bylaby taka perspektywa.

[Dodano: 2005-02-14 11:03:38]
Cytat: jacek_wo
Sam chciałeś!

4. zwiększenie ilości "fabrycznych" POI


Ja bym dodal, ze dobrze byloby miec podkategorie do POI. Jesli mamy kat. stacje benzynowe to stacje roznych marek moglyby byc w podkategoriach. Przy ilosciach POI, ktore juz teraz sa w AM, wydaje sie to bardzo potrzebne.

*

Offline knoxville

  • ***
  • 260
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2005, 11:12:45 »
Pana sugestia zostanie przekazana do odpowiedniego dzialu.
Dziekujemy i pozdrawiamy.

AutoMapa(ms)

> Chciałbym zasugerować/apelować/prosić o wprowadzenie
> trybu 3D do kolejnej aktualizacji. Wiem, że nie sprawi
> Wam to trudności a wielu użytkowników ucieszy i przyciągnie
> nowych.



No i nasuwa mi się pytanie - poszło faktycznie czy zbyli mnie tą odpowiedzią? Bo nijak tego sprawdzić się nie da... :(

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2005, 11:50:32 »
Poszło, poszło ... ale przecież nie napisali, że uzwzględnią w realizacji :)

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2005, 08:59:38 »
Piszę osobno, bo to propozycja "z innej beczki":

Postuluję, żeby AutoMapa w ramach 1 licencji umożliwiała instalację programu na PC (który i tak jest konieczny do zainstalowania aplikacji i map na PPC) oraz planowanie i eksport/import tras, POI i.t.p. - tak jak czynią to inne firmy w swoich produktach!

*

Offline Wit Turkowski

  • ***
  • 330
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2005, 09:10:01 »
Cytat: jacek_wo
Postuluję, żeby AutoMapa w ramach 1 licencji umożliwiała instalację programu na PC (który i tak jest konieczny do zainstalowania aplikacji i map na PPC) oraz planowanie i eksport/import tras, POI i.t.p. - tak jak czynią to inne firmy w swoich produktach!

Zmartwię Cię, ale AutoMapa TPC to raczej się do tego o czym piszesz nie nadaje....

Trochę mam wrażenie, że jest tak mało userów wersji TPC, że zaprzestali jej rozwoju...

Pozostaje mieć tylko nadzieje, że wydadzą kolejną wersję w niedalekiej przyszłości i będzie można jej używac tak jak pisałeś do planowania tras, wygodnego dodawania PU, analizy śladów GPS z PDA ( bo teraz musze jakieś kombinacje alpejskie robić z 2 programami + edycja plików w notatniku...).

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2005, 10:19:13 »
Cytat: Wit Turkowski
Pozostaje mieć tylko nadzieje, że wydadzą kolejną wersję w niedalekiej przyszłości i będzie można jej używac tak jak pisałeś do planowania tras, wygodnego dodawania PU, analizy śladów GPS z PDA ( bo teraz musze jakieś kombinacje alpejskie robić z 2 programami + edycja plików w notatniku...).

Ten ostatni punkt jest świetnie rozwiązny u Garmina - czasem dopiero skorzystanie z innego produktu uświadamia człowiekowi, czego mu jeszcze do szczęścia brak :)
Zrzut logu GPS z odbiornika Garmina na PC do MapSource - w menu jest opcja ' transfer' z podpunktami 'wyślij do odbiornika' i 'odbierz z odbiornika' - mapy, waypointy, trasy i logi. Szybko i bez żadnych kombinacji z kopiowaniem plików, a różnica w planowaniu trasy, robieniu waypointów czy ogladaniu logu na dużym ekranie, przy użyciu myszy i normalnej klawiatury jest kolosalna!
Pewnie - bez tego można się obejść, ale czemu rezygnować bez walki? :)

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2005, 10:35:23 »
Wit o czym Ty piszesz...??

Przecież TPC odczytuje ślady bez najmniejszych problemów!
Wystarczy zrzucić plik do katalogu TPC (default C:\Program Files\AutoMapaTPC) i program odczytuje ślad bez zająknięcia.

Dla pewności sprawdziłem przed chwilą ślad zapisany w AM3.7 i TPC odczytało to również.

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2005, 10:41:24 »
Cytat: jacol
Wit o czym Ty piszesz...??

Przecież TPC odczytuje ślady bez najmniejszych problemów!
Wystarczy zrzucić plik do katalogu TPC (default C:\Program Files\AutoMapaTPC) i program odczytuje ślad bez zająknięcia.

Dla pewności sprawdziłem przed chwilą ślad zapisany w AM3.7 i TPC odczytało to również.
Na czym polega to odczytanie?
Wyrysowanie całej trasy na mapie czy odtworzenie przejazdu?
Można podejrzeć wszystkie zapisane punkty GPS i dane o kierunku i szybkości jazdy?
Jak to wyglada?

*

Offline Wit Turkowski

  • ***
  • 330
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 15, 2005, 10:41:34 »
OK, ślado odczyta, ale nie przeanalizuje (AVS, V MAX, DST, TIME)...

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 15, 2005, 10:49:57 »
Aaaa, chyba że chodziło Ci o analizę śladu i statystykę, to się zgadza. ;)

jacek_wo - AM TPC w swojej ostatniej wersji 3.2.2.4 dostarcza takie same mechanizmy pokazywania śladu jak wersje PPC (Pokaż ślad i Odtwórz ślad).

*

Offline Wit Turkowski

  • ***
  • 330
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 15, 2005, 10:52:31 »
Cytat: jacol
Aaaa, chyba że chodziło Ci o analizę śladu i statystykę, to się zgadza. ;)
ano właśnie...
Na razie daje rade AM_Convem+Notatnik+trakanalyzer, ale to troche za czasochłonne...
AM (również PPC) powinna mieć mechanizm analizujący plik ze śladem (*.gps)....

*

Offline Troll

  • **
  • 214
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 15, 2005, 11:45:03 »
Cytat: Wit Turkowski
.....Trochę mam wrażenie, że jest tak mało userów wersji TPC, że zaprzestali jej rozwoju...

Pozostaje mieć tylko nadzieje, że wydadzą kolejną wersję w niedalekiej przyszłości i będzie można jej używac tak jak pisałeś do planowania tras, wygodnego dodawania PU, analizy śladów GPS z PDA ( bo teraz musze jakieś kombinacje alpejskie robić z 2 programami + edycja plików w notatniku...).

Wersja TPC AM jest poprostu kosmicznie droga w porównaniu z innymi programami na PC a powinna być dodawana gratis do wersji PPC.

*

Offline korrek

  • ***
  • 346
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 15, 2005, 14:03:40 »
Do Trolla
No pewnie, ze w ogóle AutoMapa jest kosmicznie droga. Sam zapacilem za XL i sam zaplakalem. Ale mam nadzieje ze soft Polski z zachodu to juz kwestia bardzo bliskiej przyszlosci, a wtedy AutoMapo Bye-Bye!!!!!!  (oczywiscie przy tych cenach)

*

Offline Puby

  • *
  • 56
  • Płeć: Mężczyzna
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 15, 2005, 16:27:30 »
Witam,
Algorytm wyznaczania "trasy krotkiej" robi dziiiwne rzeczy.
Warszawa - Trasa Torunska od ronda Zeslancow w strone Pragi. Trasa krotka kierowala mnie od ronda do ronda kazala trzymac sie prawego pasa i wjezdzac na kazde rondo pod estakadami . Czy w innych miejscach  tez zdazaja sie takie cuda??

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 15, 2005, 16:57:38 »
Według mnie poprawili problem pokonywania wiaduktów. Zgłaszałem to im i w nowej wersji u mnie trasa toruńska działa bez zarzutu, tzn kieruje wiaduktami a nie dołem przez ronda. Dzisiaj sprawdzałem.
Muszę powiedzieć, że poprawili wszystkie błędy na mapach, które im zgłaszałem. Nawet dodali ulicę przy której  mieszkam w mojej wsi :)

Pzdr
KrzyHo

*

Offline Puby

  • *
  • 56
  • Płeć: Mężczyzna
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 15, 2005, 17:38:20 »
Cytat: krzyho
Według mnie poprawili problem pokonywania wiaduktów. Zgłaszałem to im i w nowej wersji u mnie trasa toruńska działa bez zarzutu, tzn kieruje wiaduktami a nie dołem przez ronda. Dzisiaj sprawdzałem.

No nie jestem tego pewien , ze poprawili.
Wlasnie wyznaczylem sobie trase od ronda Zeslancow do mostu Grota. Jedynym rondem przez jakie nie musialem przejezdzac to skrzyzowanie z Powazkowska. Pozostale skrzyzowania bokiem .
Natomiast z powrotem - inaczej. Jazda gora z wyjatkiem Wolskiej i Kasprzaka - tamte ronda nalezy zaliczyc:(
Oczywiscie dotyczy to "trasy krotkiej" , wersja 3.7.0.2

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 15, 2005, 18:17:50 »
Ten sam błąd czyli jazda dołem przez rondo.
Trasa szybka.
Start>Hynka Koniec>Łopuszanska
Na skrzyżowaniu Hynka/Krakowska kieruje dołem przez rondo a nie górą przejazdem bezkolizyjnym

 To samo jest niestety w Krakowie na trasie Lublańska>Opolska (jazda dołem a górą przejazd bezkolizyjny).

Myślę, ża takich kwiatków może być więcej i ma to związek z kategoryzjacją dróg !!

Na pocieszenie podam, że prawidłowo wyznacza trasę (Sasanki > Hynka) na skrzyżowaniu ze Żwirki Wigury.

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 16, 2005, 12:13:02 »
U mnie trasa toruńska działa poprawnie, ale faktycznie tylko przy trasie "szybkiej". Dzisiaj sprawdziłem przy ustawieniu "krótkiej" i objawy są takie jak piszecie. Czyli poprawa jest tylko przy ustawieniu "szybkie"j, bo w poprzedniej wersji obydwie źle wyznaczały. Przyjdzie poczekać parę miechów aż poprawią to również w "krótkiej" :)

Pzdr
KrzyHo

AutoMapa 3.7 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 28, 2005, 08:51:46 »
Możliwośc usuniecia wybranych kategorii POI - Ambasady, Kwiaciarnie, Pomnik, Przedszkole, Przemysł, Sklep to kategorie ktore leza u mnie puste. i ktore podczas szukania "wlasciwych" kategorii tylko niepotrzebnie zwiekszaja mi liste.
Proponuje zrobic tak że po usunieciu ostatniego punktu z danej kategorii kategoria zostanie usunieta albo NIEWIDOCZNA przy ich wyswietlaniu. Teraz mam np kategorie Hotel (oryginalna) i Hotele powstala podczas aktualizacji na Mobilne.net takich dowcipow jest wiele wiecej - ktoras ze stron powinna sie dostosowac bo np prom i promy - niepotrzebnie sie duplikuje.

Trasa Piesza/Rowerowa musi byc. Często wędruję z buta i korzystanie wówczas z pomocy am ma sens tylko po wlaczeniu 4x4 (czyli tak naprawde na okreslony azymut).
Brakuje supportu AM dla pieszych i Rowerzystów :)
A wracajac do 4x4 zrobcie prosze cos z ta nazwa bo jeszcze ktos kiedys kupi sobie fure offroadowa i zdecyduje sie na taka trase na przestrzal przez budynki ;) - Tego w wiekszosci przypadkow nawet monster truck nie uniesie. Może to być np nazwa azymutalna, dla grzybiarzy (bo w lesie taki numer czesciej przejdzie) czy po prostu trasa przełąjowa bez sugerowania ikonką ze jest ona przeznaczona dla monstertruckow i kosiarek (ostatni pomysł jest chyba najprostszy do zrealizowania bo wystarczy zmienic ikonke :P) .

Troszke zadziwia mnie fakt usuwania funkcji ktore dzialaly we wczesniejszych wersjach mapy... bo ktos napisal ze byly niepotrzebne... patrz liste zakrętów / manewrów czy właśnie wspomniane piesze / rowerowe wędrówki.
Chyba aż tak nie wpływają one na wielkość samego programu że usuwa się sprawne funkcje. Im wiecej opcji tym lepiej, byle by mozna jakos samemu miec mozliwosc wybierania dla nas przydatnych.

Kolejna sprawa - możliwość zadecydowania jakie opcje ma miec w postaci "duzych ikonek"
teraz np ikonka koniec znajduje się na drugiej stronie ikonek z menu "MENU" :) natomiast całkiem niepotrzebnie IMO w tym miejscu duplikują sie ikonki SZUKAJ, SKALA, GPS, TRASA które to i tak dostępne są w pasku na dole.

Proponuję albo uczynic MENU "MENU" podatnym na personalizacje i mozliwosc umieszczenia w nim np najczęściej używanych przez nas opcji tak by były na początku, albo umieszczenia kolejnej kategorii w desen "ULUBIONE FUNKCJE" gdzie uzytkownik wrzucalby sobie to czego najczesciej uzywa.

Sprawa techniczna: AM jest jedynym programem ktory potrafi zwiesic mi palma gdy wyłączę go i włączę bez wychodzenia z programu.
Nie sprawdzalem wczesniejszych jej wersji ale zmusza mnie to przed wyjsciem z fury do przeprowadzenia calego szeregu klikniec w desen MENU/NASTEPNA STRONA MENU (bo opcja koniec jest na drugiej stronie) i KONIEC, potem moge spokojnie wylaczyc palmę.
Jeśli zaś skorzystam ze sprzetowego buttona ON/OFF to mam 50% szans na to że po obudzeniu palmy automapa bedzie dzialala (inaczej konczy sie to resetem miekkim) czyli wyjeciem Palmy z uchwytu wcisnieciem resetu, i z powrotem mocowaniem w uchwycie.

Uhh narazie koniec drobiazgów.
Wysłałem wczoraj kilka poprawek do mapy Gorzowa z czego dwie bycze czyli jazda pod prąd. O ile na ulicy osiedlowej to ktos przymknie na to oko to pojechanie w/g zalecen am przez ulice Jagiełły skonczyć sie moze tragicznie.

Mam cicha nadzieje ze w innych miastach takich buraczków nie ma. Zakupiłem AM z myślą że będę mógł jej zaufać, no ale teraz moje zaufanie jest nadwyrężone i zamiast po prsotu wygodnie z niej korzystać muszę spokojnie przeanalizować trasę którą mi AM wytycza. Dobrze jeśli można to robić w domu - gorzej jeśłi coś takiego spotka nas w środku ruchliwego miasta, gdzie odpada zatrzymanie się w połowie drogi jednokierunkowej i dewagacje czy trasa którą wyznaczyłą AM jest prawidłowa czy może jest to kolejny buraczek.