AutoMapa bardzo szybko zareagowala na zgloszone przez Was uwagi, ktore im poslalem. Bardzo duzy plus dla zespolu AutoMapy.
Mysle, ze nie beda mieli nic przeciwko, jesli opublikuje tutaj te odpowiedz.
> Jako betatester nowych wersji AutoMapy pozwole sobie
> w imieniu swoim i Forum PDA Club wyslac propozycje
> rozszerzenia funkcjonalnosci AM.
>
> Przychylam sie do grona kolegow, za istotne uwazam.
> 1) Poprawienie algorytmow wyznaczania ETA, tzn. z uwzglednieiem
> klasy drog, jak rowniez obszarow: teren zabudowanny/niezabudowany
> . W terenie zabudowanym trzeba uwzglednic np. oczekiwanie
> na swiatlach....
Przy okazji zmiany struktury danych opracowanej na potrzeby AutoMapy
Europy
pracujemy nad uwzglednieniem opoznien na swiatlach drogowych
przy wyznaczaniu trasy.
Mozliwe bedzie wowczas rowniez uwzglednienie tych opoznien w liczeniu
ETA.
Podobnie wyglada sprawa z uwzglednianiem terenow zabudowanych.
Symulacje pokazuja jednak, ze takie proby doprecyzowania algorytmow
wprowadzaja znaczenie wiecej minusow niz plusow.
Przy bardzo krotkich trasach wyliczanie ETA jest malo istotne
i obarczone bardzo duzym bledem niezaleznie od wymyslonego algorytmu.
Zbyt duza role odrywaja tu zdarzenia losowe na drodze.
ETA jest najistotniejsze przy dluzszych trasach,
a wowczas dobrze sprawdza sie prosty algorytm
nie probujacy indywidualnie zgadywac czasu oczekiwania
na poszczegolnych swiatlach itp. tylko bazujacy na srednim tempie
dotychczasowej jazdy.
Zeby lepiej uzmyslowic problem: przejazd w terenie zabudowanym
przez ciag wielu swiatel drogowych z ustawiona "zielona fala"
i przy niewielkim ruchu moze sie odbywac wiele razy szybciej
niz przejazd przez skrzyzowanie bez swiatel poza terenem zabudowanym
gdzie tworzy sie czesto korek.
Albo przez kawalek drogi bez jakichkolwiek swiatel i skrzyzowan
i z idealnym asfaltem ale za to z czestym wystepowaniem ciezarowek
czy maszyn rolniczych.
Albo przez dwupasmowa droge szybkiego ruchu na ktorej stoi
dlugi korek samochodow jadacych nad morze.
Stopniowo informacje o rodzaju nawierzchni, srednich predkosciach
lokalnych itp. pojawia sie w AutoMapie.
Ale jest to dlugi i nietrywialny proces, ktorego nie da sie latwo
zastapic
prostym "chwytem".
> 2) Zmiana punktu startowego w momencie zjechania z
> trasy jest troche irytujaca. Dolozenie punktu przez
> byloby dobra poprawka, choc moze trudna do zaimplementowania.
Od poczatku istnienia AutoMapy dyskutujemy ten problem.
Jak dotad wygrywa obecja opcja, ktora kladzie nacisk
na szybkosc dzialania i minimalizacje obciazenia procesora i pamieci.
Znakomita wiekszosc uzytkownikow nie jest zainteresowana
studiowaniem historii przejechanej trasy a jedynie
skutecznym i jak najszybszym dotarciem do kolejnego celu.
Kazda komplikacja algorytmu obciaza mocniej procesor
oraz potencjalnie komplikuje logike programu.
To pierwsze powoduje niestety czesto np. pogorszenie czulosci
odczytu GPS lub zrywanie polaczenia Bluetooth.
To drugie pogarsza komunikacje pomiedzy programem
i uzytkownikiem nastawionym jedynie na strone praktyczna AutoMapy.
> 3) Komputer pokladowy powinno dac sie wlaczyc bez GPSa,
> w chwili obecnej jest problem, zeby skorzystac z niego
> poza samochodem.
Ten postulat mamy juz od dluzszego czasu na liscie "rzeczy do zrobienia"
i czeka na swoja kolejke.
> 4) Warto zaimplementowac Widok 3D. Co prawda nie dodaje
> on funkcjonalnosci do AutoMapy, ale mimo to wydaje
> mi sie ciekawa propozycja, mysle ze warto rozbudowac
> AM o te funkcje.
Wlasnie ze wzgledu na mala przydatnosc praktyczna
temat ten czeka w kolejce na realizacje
bez klauzuli najwyzszego priorytetu.
Zdajemy sobie z marketingowego znaczenia widoku 3D
a wlasciwie nie 3D tylko pseudo-perspektywa.
W dodatku temat jest w miare prosty do realizacji od strony
programistycznej.
W kolejce przed nim jest jednak sporo tematow o znacznie
wiekszym znaczeniu uzytkowym a na tym wlasnie aspekcie
AutoMapy skupiamy sie w pierwszej kolejnosci.
Serdecznie dziekujemy za uwagi i postulaty.
AutoMapa (m)