PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Cat^ w Październik 05, 2004, 11:10:54
-
Kolejne podziękowanie Autorom za dotychczasową pracę włożoną w rozwój i poprawę jakości programu, a nam użytkownikom za charytatywną działalność związaną z wykrywaniem ich błędów... ;)
W tym miejscu proponuję zgłaszać i dyskutować TYLKO o niedoskonałościach samej aplikacji wersji 3.6.x.x, propozycjach jej rozwoju itp.
Myślę, że wątek dotyczący samego programu przyda się na forum i - zgodnie ze swoją obietnicą - nie będę już zakładać osobnych wątków dotyczących poszczególnych map.
-
Mam uwagi do funkcji komputera pokładowego:
1) Brakuje mi możliwości włączenia go (podobnie jak to jest w funkcji pilota) gdy mam wyłączony GPS np. w sytuacjach: wyłączyłem silnik na krótkim postoju, wjechałem do podziemnego garażu itp w celu sprawdzenia, przypomnienia statystyki ostatniej podróży?
2) Dodanie osobnego kumulacyjnego licznika odległości kasowanego przez użytkowniczkę/ka (podobnie jak to jest w licznikach samochodowych i rowerowych) w celu np. określenia ile porzejechaliśmy km podczas urlopu składającego się z wielu odcinków?
-
Są nowe kategorie np: "Kwatera prywatna" :)) nadaje sie na DOM (bardzo ładna) ale jaką kategorię wybrac na swoje miejsce pracy? Bankomat ?
[Dodano: 2004-10-05 16:50:29]
Przepraszam, ale przez pomyłke wgrałem wersje 3.6.0.0 a nie 3.6.0.2.
W nowej wersji jest kategoria DOM.
-
U mnie coś co jakiś czas na ekranie brak sygnału GPS na jakieś 2 sekundy się pojawia i znika. W poprzedniej wersji to sie ne zdarzało.
I ogólnie jeszcze we wszystkich wersjach są takiemiejsca na mapie do których nie wiadomo czmeu nie da się wyznaczyć trasy ciągle pisze wyznaczam trase i tak w kółko mimo że punkt docelowy jest zaznaczony na drodze a nie w szczerym polu. :(
-
Nie wiem czy koledzy zauważyli ale istnieje możliwość wstawienia własnego logo dla kategorii PU
-
Ja szczerze sie przyznam, ze nie wiedzialem :(
jak to zrobic?
-
Wlasne ikonki mozna tworzyc i aby byly dostepne w programie wystarczy wgrac je do katalogu AutoMapy (tam gdzie plik AutoMapaPPC.exe). W liscie wyboru kategorii w PU pokaze sie odpowiednia pozycja, tzn. nazwa pliku .bmp - ikonki. Katalog z ikonami przykładowymi znajduje się w instalce
-
a wiecie może po co w MENU/USTAWIENIA/DALEJ wybiera się model urządzenia??
-
Sprawdzalem, ale nie widze takiej opcji i wczesniej tez nie zucila mi sie nigdy w oczy.
-
Po to żeby AM sama za ciebie klikała wybór GPSa w BT managerze
I jest to dopiero o d bety 3.5.1.5 czy coś w tym wtylu.
oficjalna 3.5.0.1 nie ma tego bajeru
-
Po to żeby AM sama za ciebie klikała wybór GPSa w BT managerze
I jest to dopiero o d bety 3.5.1.5 czy coś w tym wtylu.
oficjalna 3.5.0.1 nie ma tego bajeru
chodzi mi o wybór modelu np iPAQ 1940 3870 lub 5550 - co to ma wspólnego z BT???
-
W tych modelach jest oprogramowanie Widcomm i AM jakiś cudowny sposób programowo sama otwiera port do komunikacji przez BT i nie musisz z managera wybierać przy uruchamianiu GPS.
A co ma do rzeczy model to nie wiem - nie jestem programistą
-
nie zakrzyczcie mnie, jesli pisze o czyms,co moze w programie jest od dawna, ale ma to byc wish list wiec pisze,co mi sie marzy. otoz chcialbym, aby AM wyswietlala hipotetyczny czas dotarcia na miejsce. Wybieraloby sie typ samochodu (tir,osobowy) i AM na podstawie typu drogi wyliczalaby czas przybycia na miejsce. Ma to np atlas shella na pc i jest bardzo pomocne przy dluzszych trasach. jesli AM juz ma taka opcje to jak ja uruchomic, jesli nie to betowcy, szepnijcie komu trzeba slowko
-
Opcja taka jest i wlancza sie automatycznie...
wejdz na strone AutoMapy - Do pobrania - Dokumentacja - otworz instrukcje
tam masz opis glownego okienka podczas nawigacji z opisem jest to "punkt" E
-
Mi za to brakuje opcji informowania głosowego o POI (kłaniają się radary). Może coś w rodzaju CheckPOInt-a. Może mnie ktoś zakrzyczy ale brakuje mi tego "pseudo widoku 3D" znanego z TTN3. Jeszcze jedno co mnie trochę denerwuje to jeżeli sam zmienię trasę i AM oblicza na nowo trasę, to jako punkt startowy podaje miejsce zjechania z trasy. Osobiście bym wolał aby dodawał punkt "przez" a mógł prześledzić później całą trasę od miejsca które ja oznaczyłem jako start.
-
Opcja taka jest i wlancza sie automatycznie...
wejdz na strone AutoMapy - Do pobrania - Dokumentacja - otworz instrukcje
tam masz opis glownego okienka podczas nawigacji z opisem jest to "punkt" E
Chyba niedokładnie o to chodzi..... Automapa owszem podaje ETA ale wylicza go na pdstawie tylko i wyłącznie długości trasy. Nie uwzględnia natomiast rodzaju dróg tzn. czy jest autostrada (choć nie ma ich za wiele:), droga główna czy też drogi w terenie zabudowanym. W TomTomie można określić natomiast max. prędkości dla poszczególnych rodzajów dróg co daje o wiele bardzie dokładny czas dojazdu do celu - zespół Automapy powinien o tym pomyśleć!!
-
Przychylam sie do grona kolegow, za istotne uwazam.
1) Poprawienie algorytmow wyznaczania ETA, tzn. z uwzglednieiem klasy drog, jak rowniez obszarow: teren zabudowanny/niezabudowany. W terenie zabudowanym trzeba uwzglednic np. oczekiwanie na światłach....
2) Rzeczywiscie, zmiana punktu startowego w momencie zjechania z trasy jest troche irytujaca. Dolozenie punktu przez byloby dobra poprawka, choc moze trudna do zaimplementowania.
3) Komputer pokladowy powinno dac sie wlaczyc bez GPSa, w chwili obecnej jest problem, zeby skorzystac z niego poza samochodem.
4) Widok 3D nie dodaje funkcjonalnosci do AutoMapy, ale rowniez wydaje mi sie ciekawa propozycja, mysle ze warto rozpatrzyc jej implementacje.
Te sprawy wydaja mi sie najbardziej istotne. Jako betatester nowych wersji programu, wysylam te propozycje do deweloperow AutoMapy.
Pozdrawiam
-
Jeszcze jeda sprawa: mosty i tunele. Szalenie denerwujace, gdy AM mowi o braku sygnalu. Przeciez wiadomo, ze sygnalu nie ma i nie bedzie. Uzywam tradycyjnej nawigacji i przejazd przez centrum Wiednia rozlicznymi tunelami nie stanowi dla nawigacji zadnych problemoe. Co wiecej, w tunelach sa rowniez rozjazdy i to tez nie jest problemem.Nawigacja dokladnie wylicza, i informuje,gdzie i kiedy skrecic. Oczywiscie, wszystko to jest wowczas szacunkowe,ale przy rygorystycznych ograniczeniach w tunelach, to po prostu dziala.. Na razie wystarczyloby zeby AM nie gadala tych glupstw tylko na chwile dzialala by w innym trybie
-
AutoMapa bardzo szybko zareagowala na zgloszone przez Was uwagi, ktore im poslalem. Bardzo duzy plus dla zespolu AutoMapy.
Mysle, ze nie beda mieli nic przeciwko, jesli opublikuje tutaj te odpowiedz.
> Jako betatester nowych wersji AutoMapy pozwole sobie
> w imieniu swoim i Forum PDA Club wyslac propozycje
> rozszerzenia funkcjonalnosci AM.
>
> Przychylam sie do grona kolegow, za istotne uwazam.
> 1) Poprawienie algorytmow wyznaczania ETA, tzn. z uwzglednieiem
> klasy drog, jak rowniez obszarow: teren zabudowanny/niezabudowany
> . W terenie zabudowanym trzeba uwzglednic np. oczekiwanie
> na swiatlach....
Przy okazji zmiany struktury danych opracowanej na potrzeby AutoMapy
Europy
pracujemy nad uwzglednieniem opoznien na swiatlach drogowych
przy wyznaczaniu trasy.
Mozliwe bedzie wowczas rowniez uwzglednienie tych opoznien w liczeniu
ETA.
Podobnie wyglada sprawa z uwzglednianiem terenow zabudowanych.
Symulacje pokazuja jednak, ze takie proby doprecyzowania algorytmow
wprowadzaja znaczenie wiecej minusow niz plusow.
Przy bardzo krotkich trasach wyliczanie ETA jest malo istotne
i obarczone bardzo duzym bledem niezaleznie od wymyslonego algorytmu.
Zbyt duza role odrywaja tu zdarzenia losowe na drodze.
ETA jest najistotniejsze przy dluzszych trasach,
a wowczas dobrze sprawdza sie prosty algorytm
nie probujacy indywidualnie zgadywac czasu oczekiwania
na poszczegolnych swiatlach itp. tylko bazujacy na srednim tempie
dotychczasowej jazdy.
Zeby lepiej uzmyslowic problem: przejazd w terenie zabudowanym
przez ciag wielu swiatel drogowych z ustawiona "zielona fala"
i przy niewielkim ruchu moze sie odbywac wiele razy szybciej
niz przejazd przez skrzyzowanie bez swiatel poza terenem zabudowanym
gdzie tworzy sie czesto korek.
Albo przez kawalek drogi bez jakichkolwiek swiatel i skrzyzowan
i z idealnym asfaltem ale za to z czestym wystepowaniem ciezarowek
czy maszyn rolniczych.
Albo przez dwupasmowa droge szybkiego ruchu na ktorej stoi
dlugi korek samochodow jadacych nad morze.
Stopniowo informacje o rodzaju nawierzchni, srednich predkosciach
lokalnych itp. pojawia sie w AutoMapie.
Ale jest to dlugi i nietrywialny proces, ktorego nie da sie latwo
zastapic
prostym "chwytem".
> 2) Zmiana punktu startowego w momencie zjechania z
> trasy jest troche irytujaca. Dolozenie punktu przez
> byloby dobra poprawka, choc moze trudna do zaimplementowania.
Od poczatku istnienia AutoMapy dyskutujemy ten problem.
Jak dotad wygrywa obecja opcja, ktora kladzie nacisk
na szybkosc dzialania i minimalizacje obciazenia procesora i pamieci.
Znakomita wiekszosc uzytkownikow nie jest zainteresowana
studiowaniem historii przejechanej trasy a jedynie
skutecznym i jak najszybszym dotarciem do kolejnego celu.
Kazda komplikacja algorytmu obciaza mocniej procesor
oraz potencjalnie komplikuje logike programu.
To pierwsze powoduje niestety czesto np. pogorszenie czulosci
odczytu GPS lub zrywanie polaczenia Bluetooth.
To drugie pogarsza komunikacje pomiedzy programem
i uzytkownikiem nastawionym jedynie na strone praktyczna AutoMapy.
> 3) Komputer pokladowy powinno dac sie wlaczyc bez GPSa,
> w chwili obecnej jest problem, zeby skorzystac z niego
> poza samochodem.
Ten postulat mamy juz od dluzszego czasu na liscie "rzeczy do zrobienia"
i czeka na swoja kolejke.
> 4) Warto zaimplementowac Widok 3D. Co prawda nie dodaje
> on funkcjonalnosci do AutoMapy, ale mimo to wydaje
> mi sie ciekawa propozycja, mysle ze warto rozbudowac
> AM o te funkcje.
Wlasnie ze wzgledu na mala przydatnosc praktyczna
temat ten czeka w kolejce na realizacje
bez klauzuli najwyzszego priorytetu.
Zdajemy sobie z marketingowego znaczenia widoku 3D
a wlasciwie nie 3D tylko pseudo-perspektywa.
W dodatku temat jest w miare prosty do realizacji od strony
programistycznej.
W kolejce przed nim jest jednak sporo tematow o znacznie
wiekszym znaczeniu uzytkowym a na tym wlasnie aspekcie
AutoMapy skupiamy sie w pierwszej kolejnosci.
Serdecznie dziekujemy za uwagi i postulaty.
AutoMapa (m)
-
A ja ponawiam propozycje zamiany zapisanego sladu na trase!!!!
-
Jeszcze jedna sprawa. Mam mda2 i bardzo czesto Jadzia odczytujaca komunikaty AM sie jška. Czy to sprawa mda2, Jadzi, czy jakis ustawien w AM lub pocket pc? To strasznie denerwujace. Momentami wowczas tez slychac jakby klikniecia w klawiature z glosnikow?
-
Efektu jakajacej Jadzi /usmialem sie do lez/ nie zauwazylem. Ale na drodze wyjazdowej z W-wy do Gdanska, Jadzia kilkukrotnie kazala mi skrecic w lewo a trasa i strzalka wskazywala prawo. Tak wiec czasem Jadzia tez mnie denerwuje.
-
A mojej Jadzi też się czasem zdarzy jąkanie
2210+BT SysOn
-
Mojej też :)
HP2210 + BT Socket
Czemu Jadzia czasem się ją....ka?
-
moja Jadzia jška sie notorycznie, Praktycznie nadaje sie do logopedy np. "za czterrrrrrrrdzieeeeesci me...ow skreeeeeec w ...".Nie mam w tle uruchomionych zadnych programow, procek 400MHz, 38 MB wolnej pamieci, jedynie kilka todayow.Jesli Wam sie to nie zdarza to moze jakis moj today.Sprobuje zrobic jakies badania jutro i dam znac, czy to moze to.
-
Wydaje mi się że jedną z mocniejszych stron AM jest Jadzia/Janina/Tadzio...
Osobiście używam Tadzia i przez paredziesiąt tys wspólnie przejechanych km nie zdarzyło się żeby się zająknął... w przeciwieństwie do pani z TTN3 której pierwszy komunikat zawsze zaczyna się i kończy na ...ahead, a dopiero drugi brzmi w całości.
-
Jeszcze jeda sprawa: mosty i tunele. Szalenie denerwujace, gdy AM mowi o braku sygnalu. Przeciez wiadomo, ze sygnalu nie ma i nie bedzie.
Mnie to tez denerwuje i zglaszalem to juz do AM.
-
Może parę uwag na temat aktualnych problemów z AM i ewentualna lista życzeń na przyszłość:
1. Planowanie trasy - irytująca jest automatyczna zmiana zoomu na "Cała trasa" przy planowaniu. Teoretycznie to może i poprawne, ale często jest tak, że zmieniając drobny fragment trasy (np wstawiając punkt "PRZEZ") muszę co chwila dochodzić do poprzedniego zoomu żeby zobaczyć czy punkt "PRZEZ" został poprawnie wstawiony i czy trasa w jego pobliżu jest prawidłowa. Proponuję dodać w ustawieniach planowania opcję wyboru "Po zmianie zoom na całą trasę/pozostaw poprzedni".
2. Z powyższym wiąże się również możliwość przesuwania (drag mode) punktów trasy oraz punktów użytkownika. Część programów nawigacyjnych obsługuje taką funkcjonalność, czyli po wyborze trybu DRAG istnieje możliwość zmiany położenia (przesunięcia) obiektów za pomocą rysika.
3. Aktualizacja trasy w trakcie jazdy - o ile mogłem się zorientować algorytm aktualizacji trasy jest tak skonstruowany, że po zgubieniu trasy program próbuje wyznaczyć nową nie w całości, a jedynie jej najbliższy fragment. Jeżeli bezpośrednio po aktualizacji program znowu stwierdza że wychodzi poza wyznaczoną trasę to ponawia te obliczenia z identycznymi ograniczeniami i tak postępuje dobre kilka razy. Po parunastu próbach następujących bezpośrednio po sobie, program decyduje się na przeliczenie całej trasy.
Proponuję zmniejszyć ilość nieudanych prób do momentu decyzji o przeliczeniu całej trasy. Często bowiem zdarza się sytuacja, gdzie po ominięciu jakiegoś fragmentu trasy program uporczywie chce wrócić na starą trajektorię, mimo że z logicznego punktu widzenia jest to całkowicie absurdalne.
Jeżeli jest taka możliwość to proponuję zmieniać przeliczany interwał płynnie, tzn w zależności od ilości nieudanych prób (następujących bezpośrednio po sobie) zwiększać stopniowo dystans przeliczany. Czyli np. po dwóch nieudanych próbach przeliczać 2 km, po następnej zwiększyć do trzech itd.
4. Działanie komputera pokładowego w trybie odtwarzania śladu jest nieprawidłowe jeżeli tempo odtwarzania jest inne niż 1x.
Jeżeli nie ma możliwości odpowiedniej korekty działania komputera pokładowego, proponuję blokować wskazania w przyspieszonych trybach, a w menu GPS dodać opcję analizy śladu, czyli wyliczenia sumarycznych podstawowych parametrów podobnie jak to robi komputer pokładowy.
-
Zgadzam sie w zupelnosci co do pkt-u 2. Wybralem zupelnie inna droge ( alternatywna) a program przez kolejne 20 km uparcie usilowal zawrocic mnie na droge z ktorej swiadomie zjechalem. Gdybym nie znal drogi wowczas musialbym nadlozyc 20 km. Do bani taka nawigacja...
-
Kiedys juz chyba taki postulat byl ale nie doczekal sie realizacji, chodzi mi o mozliwosc odczytu kilku sladow i przedstawienia ich na mapie rownoczesnie.
Przy dlugich trasach czesto robie tak, ze nagrywam czesc trasy, kompresuje plik gps i nagrywam drugi slad. Oszczedza to pamiec bo slady kompresuja sie bardzo dobrze.
Dodatkowo mam problem z odczytem sladow powyzej 10MB, support AM odpisal mi ze slad, ktory wyslalem do sprawdzenia 12 MB, jest odczytywany OK. Niestety u mnie taki slad nie jest odczytywany a AM 3.6 nie podaje zadnego komunikatu o bledzie (moze to brak pamieci). Czy u Was pojawia sie ten sam problem?
-
Strasznie denerwująca jest niemożność po wyzneczeniu trasy ogladania kategorii drogi!! Nieważne czy jest to droga krajowa czy to leśny dukt - po wyznaczeniu trasy - wszystko wygląda TAK SAMO:(
-
Pozwolę sobie wkleić dwie dzisiaj zgłoszone przeze mnie uwagi do Producenta AM:
1. Podobnie jak inni użytkownicy, którzy wypowiadali się ostatnio na pdaclub, potwierdzam, że lektorka w wersji 3.6 zaczęła się "jąkać". Standardem są komunikaty typu: "z-z-za 300 metrów w prawo", czy też "na rondzie ostro w lewo, d-d-drugi wyjazd". Tego typu efektów NIGDY NIE BYŁO w poprzednich wersjach!
2. Ostatnio dopiero miałem okazję przejechać się dłuższą trasą z nową wersją programu i zauważyłem w ciągu kilku godzin jazdy aż 4 przypadki "zerwania połączenia z GPS". Pierwszy przypadek miał miejsce po wjechaniu do tunelu. Po wyjechaniu z tunelu miałem cały czas "Szukam sygnału GPS" kilkanaście minut. Dopiero restart programu pomógł. Potem w czasie dalszej normalnej jazdy miałem 3 przypadki "Szukam sygnału GPS" mimo, że GPS cały czas był w zasięgu satelit, oraz PDA (EMTAC BT GPS z iPAQ 3870). Oczywiście mam w ustawieniach ustawiony rodzaj urządzenia na 3870. Tego typu pronlemów NIGDY WCZEŚNIEJ NIE BYŁO z wcześniejszymi wersjami programu.
-
Pozwolę sobie wkleić dwie dzisiaj zgłoszone przeze mnie uwagi do Producenta AM:
1. Podobnie jak inni użytkownicy, którzy wypowiadali się ostatnio na pdaclub, potwierdzam, że lektorka w wersji 3.6 zaczęła się "jąkać".
U mnie zdarzalo sie jej jakac rowniez w starszych wersjach programu.
-
I jestescie pewni ze nie jest to problem szybkosci odczytu/dostepu do karty flash, gdzie najczesciej mamy AM ?
-
U mnie p. Jadzia myli prawa strone z lewa. Mowi zebym skrecil w prwawo, wyswietla taka strzalke a trasa jest narysowana w lewo. Dodam, ze zdazylo mi sie to juz 3 razy.. Meczace odrobine.
-
I jestescie pewni ze nie jest to problem szybkosci odczytu/dostepu do karty flash, gdzie najczesciej mamy AM ?
Mam wciąż tę samą kartę SD Panasonic 512M - dość szybką. Wszystko (mapy i program) zawsze było i jest na tej karcie. Wcześniej ani razu nie miałem jąkania p. Jadzi...
-
Ja probowalem pozbyc sie jakajacej Jadzi na rozne sposoby tzn. overclocking procka, instalacja programu i map na SD i w pamieci, instalacja na czystym MDA2, wylaczanie wszystkich today-ow, wyrzucanie calego folderu Startup i ... Jadzia ciagle sie jaka.
Cieszy mnie nie ukrywam jako prekursora tematu, ze problem zaczyna byc sygnalizowany lawinowo, bo moze AM cos z tym zrobi. Poki co dostalem od nich nastepujaca odpowiedz.
"Dziekujemy za informacje.
Nadal nie wiemy co moze powodowac "jakanie".
Biorac pod uwage, ze ani na naszym sprzecie testowym
ani w zgloszeniach uzytkownikow problem sie nie pojawia
jestesmy na 99% przekonani, ze jest to powodowane
jakims programem zewnetrznym lub usterka sprzetu"
A z Waszych sygnalow wynika, ze jednak nie tylko moja Jadzia nadaje sie do logopedy :)
-
Mi się nie jąka Jadzia.
Mam HP4150 i baaaaardzo wolną kartę SD 256MB Kingstona.
-
No wiec mi tez sie nie jaka, jedynie (jak powyzej) p. Jadzia myli prawa strone z lewa. Mowi zebym skrecil w prawo, wyswietla strzalke w LEWO i trasa jest narysowana w lewo. Tak mialem na drodze wylotowej z W-wy do Gdanska i to kilkukrotnie.
Sadze ze nie jest to choroba Jadzi a raczej zapis w bazie mapy ktora 'kaze' Jej tak gadać.
No ale moze jest nowa procedura 'obsługi Jadzi' i coś sknocone. ?
-
AutoMapa chodzi z RAMu, niezaleznie, czy zainstalowana jest na karcie pamieci, czy w pramieci wewnetrznej, wiec szybkosc pamieci nie ma zwiazku z jakaniem. Co do wolnych kart pamieci, to ma to wplyw tylko na czas uruchomienia AutoMapy oraz czas wyswietlania map.
Natomiast w kwestii jakania, powodem wydaje sie nierownomierne obciazenie procesora, tzn. jakanie wystepuje, gdy procesor obciazony jest zbyt mocno. Powodem moga byc uruchomione w tle programy, np. na ekranie today. Niestety problem ten wystepuje rowniez na golym systemie i to jest zastanawiajace. Na szczescie nie za kazdym raze sie jaka i czesto reset pomaga.
System PocketPC 2002, iPaq 3850, AutoMapa 3.5 do 3.6 wszystkie wersje.
Pozdrawiam
-
Problem "jąkającej Jadzi" u mnie też występuje (MDA2 i Automapa 3.6) Zauważyłem, że nasila się proporcjonalnie do wyznaczonej trasy - przy trasie < 50 km jąkanie nie występuje.
Dobrym lekarstwem na jąkanie jest włączenie opcji "flight mode" lub wyjęcie karty SIM z MDA2. Niestety wtedy MDA2 nie jest już telefonem komórkowym. Osobiście radzę sobie w ten sposób,że kupiłem opcję ERA-TANDEM (dwie karty SIM z tym samym numerem) i gdy korzystam z Automapy aktywuję "zwykły" telefon komórkowy
-
Super pomysl!!! Rownie dobrze mozna zostawic wlaczony telefon i korzystac z normalnej ksiazkowej mapy!. Po to wydalem tyle pieniedzy MDA2, AM GPS .... zebym nie musial ze soba nosic tyle zelastwa wiec Twoja propozycja w aspekcie tego jest nie do przyjecia. A co bys zaproponowal tym, ktorym Jadzia sie jaka na ipaq-u ( no moze oprocz Wita, bo to jakis lucky man ) ?
Mam nadzieje, ze nie jestes zwiazany z AM, bo w ich ustach to by byla totalna porazka ...
-
Mnie sie nie jaka :)
iPAQ 4150
-
4150 - rządzi :)
-
U mnie też nie mam do Jadzi pretensji... :)
IPAQ 5550
-
Baaaaaardzo Wam zazdroszcze tego ze sie Wam Jadzia nie jaka. Tylko co z tego. Ja zaplacilem tak jak wy i dostalem taka niedojde :). Jaka sie przy dlugich i krotkich trasach, pod gorke i z gorki, w gorach i nad morzem, w miescie i na wsi. Boje sie, ze jak tak dalej pojdzie, to toooo jaaaa sieee teeeez beeeede jaaaaaakal.
AM napisala, ze tez tego problemu nie maja.To co ja niby sobie sam ten program napisalem, a im tylko zaplacilem ? Ja juz zwatpilem w swoj sluch ale jesli ktos taki jak Cat^ tez pisze ze mu sie jaka, to UWIERZCIE: Jadzia sie jaka i juz. Panowie z AM, czytacie to forum ? Jadzia sie jaka a wy nic .... Wasza ci ona jest .... :)
-
Mi na 4150 też się nie jąka - ani Jadzia, ani Tadzio.
Tak więc Wit ma rację ;)
--
Pozdrawiam
-
Ja mam MDA2 i u mnie sie nie jaka.. Tylko myli kierunki. Nie wiem co lepsze.
Najgorzej byloby jakby wyjakiwala zle kierunki :>
Pozdr!
-
Baaaaaardzo Wam zazdroszcze tego ze sie Wam Jadzia nie jaka. Tylko co z tego. Ja zaplacilem tak jak wy i dostalem taka niedojde :)
Może twoja Jadzia ma jakieś inne zdolności (krawaty wiąże, usuwa ciążę...) :))
Pozdr!
-
Ja tam wolę Tadzia na Hp 3870 tylko czasami się zacinał a na Hp 4700 jeszcze mu się to nie zdarzyło za to uparcie trzymanie się wyznaczonej trasy jest denerwujące .
Przykład trasa wyznaczona z Bielska do Częstochowy wiodła obwodnicą wschodnią Katowic wybierając drogę przez Katowice AM uparcie do ostatniego kilometra skrzyżowania z obwodnicą uparcie usiłowała mnie skierować róznymi drogami do zjechania na obwodnice mimo że droga przez Katowice jest drogą dwujezdniową
-
To jest na 100% winda uruchomionych programow. Modul GSM/GPRS zapewne tez spowalnia system, ale jakie macie inne apliacje pracujace w tle? Jakiegos Wisbara? Moze jakis zaawansowany plugin Today w stylu Battery Pack?
-
Ja mam battery-packa i mi się nie jąka.
-
Nie wydaje mi sie to sprawa todayow. Jak napisalem wczesniej, probowalem wszystkiego i ciagle to samo.
-
4150 tez nie zauwazylem jakajacej sie JADZI))))
-
Poniżej mail jaki wysłałem do AM.
"Zbierałem, się zbierałem i w końcu zebrałem, żeby napisać moje propozycje do nowej funkcjonalności w AM:
1. Dodanie w menu opcji zapisu śladu cały czas z limitem ilości danych.
W ustawieniach (głównych, trasy, GPS - tam gdzie Wam wygodnie) dodajecie opcje do zaznaczania "automatyczny zapis śladu". Będzie tam też okienko do wpisania maksymalnego rozmiaru pliku (np 10MB), po przekroczeniu tego rozmiaru zapis śladu trwałby nadal, ale usuwany byłby początkowe dane (tak jak to jest w Garminach). Przydałby się też domyślny katalog do zapisu śladu i opcja kasowania całości i zapisu od nowa.
Mi taka funkcjonalnośc znacznie ułatwiła by zgłaszanie błędów w mapach, bo wiedziałbym gdzie jechałem i gdzie nie przejechałem, a nie zawsze włączam zapis śladu.
2. Pokazywanie zapisanego (przejechanego) śladu np na czerwono (kolor do wyboru w menu) na mapie.
Opcja nawigacji po zapisanym śladzie.
3. Po wyznaczeniu trasy brakuje mi jej podsumowania (odległość do celu, odległość w linii prostej, szacowany czas jazdy (to wymaga zdefiniowania prędkości z jakimi się porusza po mieście, autostradach, drogach krajowych, etc.). Jako bajer można dodać ilość zakrętów prawo/lewo etc. :)
4. Zrzuty ekranu pod zdefiniowanym klawiszem sprzętowym (zapis pliku z katalogu podanym w ustawieniach) "
Pozdrawiam,
_________________________________
Wit Turkowski
-
Ostatnio trochę wypadłem z forum, ale jednak zaproponuję możliwość powiększania 2x panela nawigacyjnego kosztem mapki. Bardzo by mi to się przydało.
-
Też jestem za tym. Bo teraz jestem w stanie odczytac tylko odległość do następnego manewru...
Oczywiscie najlepiej jakby to było parametryzowalne w ustawieniach.