AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne

  • 84 Odpowiedzi
  • 16912 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 17, 2004, 23:16:45 »
E-e... Ta trasa u mnie jest normalna (szybka tylko po głównych):

[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/automapa/am-3-51.jpg]

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 17, 2004, 23:21:41 »
Przepraszam Cat^ - przejęzyczenie. Miało być KRÓTKA!!!
Szybka jest ok. Ale wolę jechać przez Miechów/Maszków - jest i szybsza i o lepszej jakości niż przez Lubniewice. Polecałbym zmianę nazwy z lokalnej na krajową - warto!!!

[Dodano: 2004-07-17 23:36:41]
A jeszcze jedno - zgodnie z zaleceniem Cat^a wysłałem to co tu umieściłem do suportu AM. Ciekawe, jaki będzie efekt...

Dodałem jeszcze coś takiego:
"Jest jakaś możliwość umożliwienia wyedytowania przeze mnie ulic mojego miasta? Chodzi mi o nazwy, kierunki, poprawki w istniejących trasach? I naniesienia tego przez Was do następnej wersji mapy krajowej? Zrobię to za darmo z czystej przyjemności. Głowę daję, że sporo użytkowników programu by to też zrobiło."

Ja się piszę, nawet po nocach a zrobiłbym porządek z moim miasteczkiem. Ulic tu więcej (i większość jednokierunkowych co doprowadza do szału przyjezdnych) niż w pipidówach nadmorskich, które nazywy ulic otrzymały. Rozumiem, miejscowości turystyczne, ale niedosyt pozostaje...
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 18, 2004, 07:40:48 »
Prozor popieram twoj pomysl.
Udalo sie wywalczyc PU, to moze to tez zalatwimy.

Autorzy AM nie sa wstanie przejechac kazda droga, wiec chetnie im pomozemy. Proponuje stworzenie systemu oceny drog.
Zaczynajac od najgorszych:
1."tylko dla 4x4" ktore wogole nie powinny sie znalezc w routingu ( chyba ze zaznacze iz mam takie auto i nie szkoda mi lakieru)
2. drogi wolne/waskie/dziurawe - nie kazda droga lokalna jest zla, ale nie kazda jest dobra.
3. itd. inwencji mi brakuje:)

Myslac o zimie moznaby wprowadzic stopnie odsniezania.

Wszyscy znamy swoje okolice, i nie tylko. Jezdzimy duzo i wiemy po czym, nam bedzie najlatwiej to poprawic.

*

Offline tetsuo

  • *
  • 50
    • http://www.burgmania.net/
  • Sprzęt: HTC Wildfire
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 18, 2004, 09:43:22 »
Cytat: Korrek
Wersja 3.5 - duuuży zawód. W Loox-sie 600 program nadal bardzo niestabilny.
W moim looxie 420 nie zauważyłem takich problemów.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 18, 2004, 09:57:06 »
To jeszcze moje 3 grosze.
Postuluję:

1. Dodanie w menu kontekstowym funkcji "Center on screen" przy przytrzymaniu punktu rysikiem. Często chce się obejrzeć obszar w jak najmniejszej skali (max zoom), ale żeby to uczynić punkt faktycznie musi być na środku ekranu. Ja muszę go centrować ręcznie w kilku krokach, bo wiecznie ucieka za ekran. W TomTomie (chyba?) działa to super.

2. W menu kontekstowym przy trzymaniu rysikiem PU/POI na mapie, dobrze byłoby dodać "Pokaż na mapie" (w domyśle - w większym zbliżeniu) - tak jak to jest w "context menu" przy wyszukiwaniu PU/POI. Pozycja w tym menu "Pokaż szczegóły" jest przecież osiągalna po pojedynczym kliknięciu w taki punkt.

3. Dodanie funkcji (znów TomTom) samodzielnego ustawiania zestawu ikon na poszczególnych ekranach menu. Np. w menu "Menu" pierwszy ekran zawiera wiele ikon, które można wywołać bezpośrednio klikając na inne pozycje menu , zaś np. "Koniec", "Ustawienia", "Cały ekran" - potrzebne "na szybko", są dopiero na drugim screenie. Może chociaż na razie przestawić kolejność tych ekranów?
Analogicznie jest z ikoną "Skasuj trasę/punkty trasy" w menu Trasa - też na drugim screenie, a często potrzebna od ręki.

4. Dodanie funkcjonalności (TomTom :) ) otwierania ekranu menu z wyborem ikon wywołujących kolejne podekrany po puknięciu palcem w ekran w trakcie nawigacji. Obecne wywoływanie menu nadal wymaga precyzyjnego uderzenia w dolną listwę ekranu (mnie nie działa to w sposób opisany przez AM).

5. Z uporem maniaka sugeruję dodanie w ustawieniach wyboru "Unikaj przepraw promowych". Kto czekał pół godziny na prom będąc umówionym na spotkanie, ten zna wagę tej opcji. To chyba działa sprawnie w  M$ AutoRoute. Dla oszczędnych jest też opcja "Unikaj płatnych autostrad" (i AFAIR tuneli). Ale kogo nie stać na autostradę PL spośród osób mających PDA+AM? Zaś płatne tunele nam chyba nie grożą...

6. W dodawaniu POI/PU powinna być opcja bazodanowa "Dodaj nową kategorię" + wybierz do niej ikonę + mozliwość dodawania do zestawu nowych, własnych ikon (zgodnych z jakimś ustalonym standardem).

7. Nie mam pojęcia jak działa algorytm ustalania routingu, ale być może byłoby zasadne w tym kontekście szersze kategoryzowanie dróg. Drogi mają różne nawierzchnie - polne, szuter, bruk, dukty leśne, etc. i nie każdy jest skłonny je pokonywać mimo, że mają status drogi lokalnej. Rozwiązałoby to być może również zimowe kwestie ich stanu odśnieżania. Często spotyka się w górach tabliczki - "Droga nie podlega odśnieżaniu". I co wtedy zimą - gleba... A przecież jest to "zwykła droga o lokalnym znaczeniu" i routing weźmie ją pod uwagę. Znów pojawiłaby się konieczność wyboru w preferencjach (korzystaj/unikaj) jak przy postulowanych przeprawach promowych.
Powtarzam za Prozorem i Joe Black'iem tę kwestię, bo uważam ją z niezmiernie ważną.

Na razie tyle...

Chcę jeszcze dodać, że program zyskał na przyjazności obsługi bardzo znacznie i należą się Autorom wielkie brawa.

Niestety, routing faktycznie się pogorszył, a z tą Legnicą jest coś ewidentnie "na rzeczy", bo program bardzo skrzętnie jej unika.
Ja, jadąc z Barlinka do np. Wrocławia miewam różne koncepcje trasy, ale każda prowadzi przez Legnicę. W AutoMapie - żadna... :(

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 18, 2004, 09:59:13 »
prozor:
Faktycznie, algorytm wyznaczający trasy nie jest doskonały... ;)
W zasadzie zawsze mam ustawione trasy typu szybkie i "oraz krajowych" więc nie widuję tego rodzaju wpadek programu. :)
Ślij uwagę do producenta - niech nad tym kombinuje...

Joe Black:
Pomysł bardzo dobry, niestety bardzo trudny do realizacji... Dlaczego? To jest mimo wszystko wciąż tylko mapa i musi być zgodna z oficjalną klasyfikacją dróg (bez względu na stan faktyczny)... A może się mylę? Jeśli tak - chętnie włączę się do tego "systemu oceny dróg". :)

[Dodano: 2004-07-18 10:13:11]
BTW: Schowania opcji "Skasuj trasę/punkty trasy" w menu Trasa - proponuję przesunąć opcję "Autokorekta" do drugiego poziomu tego menu nad "Ustawienia" a opcję "Skasuj trasę/punkty trasy" umieścić pod opcją "Przełajowa".
Konieczność kasowania trasy występuje dużo dużo częściej niż ustalanie czy trasa ma podlegać autokorekcie czy nie.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 18, 2004, 10:20:29 »
Co do nanoszenia poprawek to moj pierwszy ruch - chce naniesc do PU wszystkie stacje, autogazy, apteki, bankomaty itp w mojej okolicy zapisac i wyslac do AM by przylaczyli je do POI. Na podobnej zasadzie wysle plik z zablokowanymi sciezkami - niestety zglaszalem niektore juz pare razy przez pol roku i nic z tego. Dzisiaj chyba sie tam wybiore i zrobie zdjecie moze to uswiadomi panom z AM gdzie nas pchaja (droga ledwo przejezdna dla motoru ! samochod nawet jeep nie przejedzie)- musze tylko wykombinowac jak GPSa i PDA przyczepic do skutera ;) .

Wlasnie odkrylem jeszcze jednega rzecz. W wersji beta mozna bylo zdefiniowac pod klawiszem wylaczanie podswietlania i tak to dzialalo a w tej ten sam klawisz (mimo ze funkcja nadal nazywa sie wylaczanie podswietlania) powoduje wylaczenie wyswietlacza. W sumie mnie to bardziej pasuje bo ta funkcja jest bardziej baterio-oszczedna.
Nie wiem tez czy bylo tak wczesniej ale teraz po wyznaczeniu trasy siedzac w domu bez GPSa mozna sobie zrobic symulacje przejazdu klikajac lewo prawo :) - wlacza sie pilot i slyszymy wszystkie komunikaty.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 18, 2004, 10:48:00 »
Co do POI to niestety zadne z moich wczesniejszych uwag nie zostalo uwzglednionych, wiec nie wiem jaki bedzie efekt przesylania zapisanych PU, dobrze by bylo gdyby autorzy AM sie zdeklarowali( beda /nie beda - aktualizowac) a jesli tak to kiedy.


MaciekP: bylo , ale niestety nie bylo funkcji DEMO (TTN3) czyli wirtualny przejazd bez zadnego klikania.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 18, 2004, 10:52:24 »
Wg mnie sprawa PU poszla troche w inna strone. Wczesniej chcielismy mechanizmu ktory pozwoli nam szybko naniesc poprawki na mape w tym wypadku dodawac nowe POI i potem scalic je wraz z poprawkami innych uzytkownikow. Niestety PU poszly bardziej w strone 'Ulubione' gdzie mozna przenosic preferowane punkty POI co sie juz mocno mija z wymienionym wczesniej celem. W dodatku aby wlaczyc stacje benzynowe 'stare-POI' i 'nowe-PU' musimy wejsc w 2 podmenu i pozaznaczac a pozniej tak samo odznaczyc x2.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 18, 2004, 10:57:11 »
Ale my nadal chcemy aby dodawac POI/PU jednym klawiszem z domyslnym opisem, poprostu nie wszystkie postulaty zostaly spelnione.

[Dodano: 2004-07-18 11:05:06]
sorry ale wciaz jestem na etapie testowania AM
znalazlem ta funkcje( ustawienia->klawisze sprzetowe, Dodaj PU po lewej/prawej stronie) tylko nie wiem jak sie sprawuje.
To samo dotyczy (wlacz/zatrzymaj zapis sladu GPS)

Jesli ktos to testowal, chetnie przeczytam ew. uwagi.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 19, 2004, 08:33:49 »
Cytat: Cat^
...To jest mimo wszystko wciąż tylko mapa i musi być zgodna z oficjalną klasyfikacją dróg (bez względu na stan faktyczny)... A może się mylę? Jeśli tak - chętnie włączę się do tego "systemu oceny dróg". :)...
Ja poproszę o definicję dróg "oraz lokalnych" bo to ma istotny wpływ na sposób traktowania tych dróg.

Cytat: Joe Black
Ale my nadal chcemy aby dodawac POI/PU jednym klawiszem z domyslnym opisem...
Dodam że bez potwierdzania (naciskam i się po prostu zapisuje), a nazwa w takim formacie jak dla zapis śladu czyli data i godzina, i najlepiej byłoby w specjalnej kategorii. Takie punkty i tak trzeba potem na postoju "obrobić"
Dla zapisz ślad także bez potwierdzania.
Byłoby fajnie jak do ww działań byłby komunikat głosowy np "Zapisano punkt", "Włączono zapis śladu", "Wyłączono zapis śladu".
Jak jadę to muszę się skupić na jeździe a nie obsłudze.

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 19, 2004, 09:56:36 »
Moi drodzy, właśnie otrzymałem z serwisu AM bardzo wyczerpującą informację dotyczącą moich uwag. Po części pokrywały się z moimi spostrzeżeniami (uwaga dotycząca błędnego routingu na trasie Sulęcin - Gorzów: nie zaznaczać "nie dotyczy poczatku i konca trasy" i sprawa załatwiona) a w znacznej mierze wyjaśnia o co w tym nieszczęsnym routingu chodzi. Przytaczam odpowiedź, bo jest ważna dla wszystkich z nas.

===============================================
"Ogonek" w Legnicy to wynik bledu w mapie - maly fragment wjazdu na 2-pasmowke ma niewlasciwy atrybut i dlatego AutoMapa prowadzi okrezna droge przy ustawionym przez Pana warunki tylko po drogach glownych. Oczywiscie poprawimy.

Jak staralem sie wyjasnic w poprzedniej odpowiedzi (dopisek Prozora:UMIEŚCIŁEM JĄ NA KOŃCU TEGO WPISU!!!) ograniczenia ustawiane dla srodkowego odcinka dluzszych tras dzialaja tylko wtedy gdy trasa jest dosc dluga. Przy krotszych trasach po prostu srednia gestosc drog glownych jest w tym kraju za mala.
Jesli chce Pan zeby trasa byla koniecznie prowadzona tylko po drogach glownych niezaleznie od jej dlugosci wowczas w Ustawieniach Trasy nalezy wylaczyc opcje na dole ekranu "nie dotyczy poczatku i konca trasy".
Wowczas trasa Sulecin - Gorzow pojdzie tylko po drogach glownych stosujac twardo warunek nie uzywania innych drog. Niestety nie zawsze daje to sensowny wynik.

(dopisek Prozora: FAKT, PRZETESTOWAŁEM WCZORAJ - czasami opcja działa lepiej, czasami gorzej. Jeśli koniec jest na drogach lokalnych, to o dotarciu do celu możemy pomarzyć, lub trasa konczy się gdzieś w okolicach celu)

W podanym przez Pana przykladzie do Sulecina nie dochodzi zadna droga glowna wiec trasa zostanie wyznaczona po drogach glownych
dopiero od drogi 22/24. A do tego miejsca AutoMapa proponuje w wersji 3.4 jazde na azymut.
Pracujemy nad opcja trasy "optymalnej" ktora w takim przypadku doprowadzi mniejszymi drogami do drogi glownej.
Nie mamy watpliwosci, ze jest jeszcze sporo do zrobienia zanim AutoMapa w kazdej mozliwej sytuacji pokaze najsensowniejsza trase.
Skoro nie mozna osiagnac od razu 100% skutecznosci skupiamy sie zgodnie z Zasada Pareto najpierw na tych rzeczach, ktore sa najwazniejsze.
Oczywiscie rozumiem, ze dla Pana ta sama zasada oznacza, ze najwazniejszy jest Sulecin z oczystego powodu, ze to miejsce gdzie Pan mieszka :)
Algorytmy nawigacji nie sa opracowywane dla kazdego kawalka drogi osobno. Sa to procedury uniwersalne ktore maja sobie poradzic w mozliwie szerokiej gamie sytuacji / kombinacji ustawienia
odcinkow drog i ich kategorii. Zmian parametrow tak by w konkretnym miejscu wyliczenie dawalo lepszy skutek natychmiast pogarsza wyniki w wielu innych miejscach.
Oczywiscie nie ustajemy w wysilkach, zeby miejsc gdzie algorytmy zawodza bylo jak najmniej. Podawanie konkretnych przykladow i staranne ich opisanie tak jak Pan to robi bardzo nam pomaga.

> Co prawda, zalecałbym zmiane oznaczenia
> tej drogi na krajową (o wiele lepsza jakoÂśa niż droga
> nr 136!!!)

Przekazuje te uwagi do dzialu opracowania map.

dopisek Prozora: A TERAZ SPRAWA UZUPEŁNIENIA NAZW I KIERUNKÓW ULIC:

Ilosc drog w Polsce jest spora. W AutoMapie mamy ich ok. 0.5mln kilometrow i nie istnieja w odroznieniu zadne sensowne publiczne zasoby danych z ktorych mozna by skorzystac. Tworzymy wiec te mapy do AutoMapy praktycznie od zera. Wystartowalismy o wiele lat pozniej niz Europa Zachodnia czy Stany i stad oczywiste zapoznienie.
Prace jednak ida w dobrym tempie a AutoMapa zostala bardzo dobrze przyjeta przez rynek co nas znakomicie motywuje do jeszcze szybszej pracy.
Mimo to doprecyzowanie wszystkich miejscowosci jeszcze potrwa.
Dane zbierane sa wieloma metodami rownolegle. M.in. po kraju jezdza ekipy sprawdzajace 'naocznie' sytuacje. Jesli przesle Pan odpowiednie informacje na pewno przesunie to Sulecin w kolejce :)


===============================================
dopisek Prozora: A TERAZ JESZCZE SZCZEGÓŁOWA KWESTIA ROUTINGU DLA ZAAWANSOWANYCH ;)

Problem wyznaczania trasy nie jest tak prosty jak sie wydaje. Naklada sie na siebie sporo roznych rzeczy i w kazdej z nich oczywiscie jest pole do usterek, problemow, pomyslow, zmian.

Zeby zapewnic odpowiednia szybkosc dzialania na urzadzeniu o tak slabej mocy obliczeniowej w stosunku do objetosci bazy danych
korzystamy z dosc skomplikowanych algorytmow. Nie jest to zwykle przegladanie kolejno mozliwych drog bo to trwa wielokrotnie za dlugo.
Uzyty algorytm bazuje na specjalnie przygotowanych indeksach ktore maja rozmiar ponad 1/3 calosci danych.

Mimo to czas potrzebny na znalezienie optymalnej trasy bez dodatkowych ograniczen robi sie zbyt dlugi przy dluzszych trasach - rzedu setek kilometrow. Dlago stosujemy wiele sztuczek pozwalajacych uzyskach kilku-kilkunastukrotne przyspieszenie ale kosztem niewielkiego ulamka procenta przypadkow wyznaczenia trasy inaczej niz zrobilby to czlowiek.

Na pewno da sie to zrobic jeszcze lepiej i pracujemy nad tym.

Jedna z metod uzytych zarowno do przyspieszenia jak i do "uczlowieczenia" znalezionej trasy jest dzialanie algorytmu etapami - inaczej w poblizu punktow milowych i inaczej w "glownej czesci trasy".

To rozgraniczenie stosowane jesty jedynie wtedy gdy trasy sa dlugie - ok. 100km. Ale nie jest to granica sztywna. Moze sie zdarzyc,
ze algorytm uzywajacy innej logiki dla "srodkowego odcinka trasy" zadziala juz przy 50km a moze nie wlaczyc sie nawet przy 150km.
Nie steruje tym bowiem zaden parametr dlugosci tylko znacznie badziej skomplikowane algorytmy zalezne od ilosci segmentow drogi, ich wzajemenych powiazan itd.

Na to nakladaja sie bledy w danych, ktore wciaz sa i dlugo jeszcze beda o ile w ogole da sie ich kiedykolwiek calkowicie pozbyc. Podobnie jak z pisaniem kodu programu tak i z budowaniem tego typu systemu programowo-mapowego nie ma niestety narzedzi ktore gwarantuja unikniecie 100% bledow.
Np. w opisanym przez Pana przypadku na PDAClub za petla na drogach
glownych pod Legnica odpowiada krociutki kawalek lacznika przy
dwupasmowce ktory ma niewlasciwy atrybut. Bedzie to oczywiscie poprawione.

Rodzajow bledow / komplikacji w danych jest znacznie wiecej i zeby uniknac pokazywania komunikatu "nie mozna wyznaczyc trasy" program w takich sytuacjach stosuje rozwiazania awaryjne - wychodzimy z zasady ze lepiej jest wyznaczyc trase o kilka kilometrow dluzsza niz potrzeba niz pokazac komunikat ze nie ma trasy.

Lista wyjatkow jest spora a sprawe bardzo komplikuje fakt ze dodanie kazdej najdrobniejszej naweto logiki typu jeden "if" a glownym algorytmie znajdowania trasy wydluza natychmiast o wiele procent czas wyznaczania trasy. Gdyby chciec opisac wszystkie niuanse w ktore obroslo juz wyznaczanie trasy w AutoMapie mozna by juz napisac mala ksiazke.

Nie mozemy tego wszystkie wyjasniac ani w instrukcji obslugi ani tym bardziej w menu bo glownym odbiorca AutoMapy jest typowy kierowca ktory nie chce nic wiedziec ani o komputerach ani o algorytmach.
Chce po prostu dojechac do celu najlepiej naciskajac jeden guzik. I nie chce czekac przez kilka minut na wyliczenie trasy ktora by byla troche lepsza.

Pracujemy najszybciej jak mozemy, ze nie tylko usunac usterki w danych ale rowniez tak dopracowac algorytmy by uzytkownik w ogole nie zdawal sobie sprawy z tego jak skomplikowanym procesem jest znalezienie optymalnej trasy. Podobnie jak nie zdaje sobie sprawy z nieprawdopodobnej zlozonosi operacji wykonywanych przez oko i mozg w ulamku sekundy kiedy jendym rzutem oka na mape czlowiek
natychmiast widzi dobra trase z A od B.

Mam nadzieje, ze to przynajmniej czesciowo odpowiada na Panskie pytania.
Z poważaniem
AutoMapa (m)

===============================================
No to ja jestem zadowolony. Przynajmniej wiem już teraz o co chodzi i dlaczego działa to tak jak działa. Wiem jak zoptymalizować pracę z tym narzędziem (właśnie: NARZĘDZIEM!)  tak aby jazda była możliwie bezstresowa.

No i na koniec: właśnie zaczynam opracowywać uzupełnienie dotyczące Sulęcina. Czyli mapa zawierająca nazwy ulic i ich kierunki. Wyślę to do serwisu. Wam radzę zrobić to samo. Ja to robię dla Was - Wy zróbcie to dla mnie :). W końcu wiem, jak się po moim mieście poruszać, a Wy nie. I vice versa :)
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 19, 2004, 11:17:14 »
To moze na szybko kilka pomyslow na usprawnienie:

1. Brakuje listingu miejscowosci po ktoprych przejedziemy
to bardzo by ulatwilo sprawe zlych tras, powiedzmy wyznaczam sobie trase Poznan- Ostrow Mazowiecka  i widze warszawe :) ale nie chce jechac przez warszawe, wiec naciskam warszawe i klikam na "blokade"
Interface jak w punktach trasy. Zlozonosc (tego listing) moglaby byc definiowana , albo zalezna od dlugosci i tych "glownych drog".

2. Po dodaniu punktow przelotowych nie powinien od razu wyznaczac trasy ( przy 3 p.p. wyznaczenie trasy zajmuje juz minute )
Powinien byc system pozwalajacy na klikniecie wyznacz teraz.
Dodatkowo opcja przy Koniec, start GPS ( auto/manual - wyznaczanie)

Punkty przelotowe maja jedna wade , tzreba je wstawiac w kolejnosci
jesli mozna by bylo ( nie wiem jak :)  ) ustalic , czy ten punkt ma byc pierwszy , drugi itd, albo ze on dotyczy tylko drogi powrotnej
albo w obie strony
( np   A - B   - C) dodaje PP=x , moze on trafic (AxBC)(ABxC)(AxBxC).

Ten problem moglby byc czesciowo rozwiazany manualnym wyznaczaniem trasy , z punktem przelotowym + mozliwosc kopiowania PP w punktach trasy.

Prozor: masz moje poparcie:)

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 19, 2004, 11:36:27 »
Dzięki :)
A co do Twoich wniosków to popieram, w szczególności wyznaczanie trasy dopiero PO wstawieniu punktów przelotowych. Oszczędzi się tutaj kuuupę czasu przy przeliczeniach trasy.
Ślij uwagi do serwisu. Niech już będzie formalnie :)

Acha, Cat^:
Prozor: "Co prawda, zalecałbym zmiane oznaczenia  tej drogi na krajową (o wiele lepsza jakość niż droga nr 136!!!)"
Serwis AM: "Przekazuje te uwagi do dzialu opracowania map."

Czyli chyba nawet należy się włączyć, tym bardziej, że Ty tych kilometrów tłuczesz jak szalony :proud:

Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 19, 2004, 13:02:50 »
Cytat: Joe Black
(...) Po dodaniu punktow przelotowych nie powinien od razu wyznaczac trasy ( przy 3 p.p. wyznaczenie trasy zajmuje juz minute )
Powinien byc system pozwalajacy na klikniecie wyznacz teraz.
Dodatkowo opcja przy Koniec, start GPS ( auto/manual - wyznaczanie)

Ja omijam tę niedogodność w taki sposób, że najpierw podaję punkt startowy trasy, potem wszystkie pośrednie, a NA KOŃCU punkt docelowy. Wtedy trasa podczas tworzenia wytyczana jest tylko raz, na końcu.

Cytat: Joe Black
(...) Punkty przelotowe maja jedna wade , tzreba je wstawiac w kolejnosci
jesli mozna by bylo ( nie wiem jak :)  ) ustalic , czy ten punkt ma byc pierwszy , drugi itd, (...)

Przecież można: Menu Trasa -> Inne -> Punkty trasy - podświetlasz punkt na liście a następnie klikasz na ikony ze strzałkami w górę lub w dół i zamieniasz miejscami poszczególne punkty (kolejność)...

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 19, 2004, 13:02:54 »
Pytania:
Menu Trasa, 2 zakładka „Skasuj trasę / punkty trasy”. O co chodzi z tymi punktami trasy?
Już się ktoś pytał co oznacza nieaktywna funkcja Wstaw z menu podręcznego.

Problemy:
Ustawienia parametrów dla zapisanych tras.
Wczytanie zapisanej trasy ustawia rodzaj trasy (szybka / krótka) oraz rodzaj dróg dla tras dłuższych (głównych / krajowych / lokalnych), ale już nie zmienia ustawienia Nie Dotyczy początku i Końca Trasy (co jest pewna niekonsekwencją).
Po skasowaniu trasy ww parametry pozostają jako domyślne. I tu pojawia się problem. Jeśli z jakiegoś powodu wczytałem sobie wcześniej zapisaną trasę z ustawionymi innymi parametrami niż zazwyczaj i potem „zapomnę” o tym, to nowo wyznaczona może być nieco nietypowa. Jednym z rozwiązań tego problemu jest niżej opisana modyfikacja MENU TRASA, gdzie od razu widać jakie parametry mamy ustawione.

W trybie nawigacji gdy punkt START / STOP/ PRZEZ znajduje się poza mapą i nawigacja jest „na przełaj” zmiana skali ekranu tak jak jest to przy manewrach.

Propozycje:
A teraz trochę przemyśleń nad układem MENU.
Jak już ktoś pisał układ ikon w Menu nie jest najlepiej dobrany.
Oto moje propozycje.

W trybie pełnoekranowym:
[pic=http://www.dobrzyca.republika.pl/images/Tryb_%20pelnoekranowy.jpg]
Brak zaznaczonej czerwonym kółkiem ikony, natomiast klikniecie palcem na polu z mapą otwiera MENU WYBORU.

[pic=http://www.dobrzyca.republika.pl/images/Menu_1_%20poprawione.JPG]
W którym wybieramy najważniejsze funkcje dostępne w czasie jazdy.
Jako kolejne podmenu inne niezbędne funkcje.

MENU Szukaj – jest OK.

MENU Trasa
[pic=http://www.dobrzyca.republika.pl/images/Trasa_1_poprawione.JPG]
Jako kolejne podmenu inne niezbędne funkcje.

MENU Skala – szczerze mówiąc oprócz ustawienia na początku nigdy tam nie zaglądam (posługuje się suwakiem skali).

MENU GPS – jak wyżej

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 19, 2004, 13:05:53 »
Cytat: tomaszb
Pytania: Menu Trasa, 2 zakładka „Skasuj trasę / punkty trasy”. O co chodzi z tymi punktami trasy?

Ta funkcja kasuje aktualną trasę z ewentyualnie naniesionymi punktami pośrednimi. Co to jeszcze wyjaśniać?

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 19, 2004, 13:19:07 »
Tomasz - Twoja propozycja z menu jest zgodna z tym co proponowalem juz w trakcie beta testow - wywalic dolny pasek bo i tak do podmenu wchodzimy przez menu glowne wiec po co dublowac - jeszcze latwiej byloby gdyby do menu glownego wchodzilo dotykajac ekranu w dowolnym punkcie (moze to byc jako opcja).
Mialem tez to zglosic i widze ze nie jestem odosobniony - jeszcze nigdy nie uzywalem (z potrzeby) menu skala bo uzywam suwaka/przyciskow.
Natomiast co do menu trasa to juz budzi lekkie kontrowersje. Ja np. od poczatku mam ustawione trasa szybka i nic nie zmieniam w tej kwestii i  jest OK za to czesto uzywam Poczatek GPS itp. jednak zgodze sie ze to kwiestia optymalizacji ergonomi.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 19, 2004, 13:36:13 »
Cytat: Cat
Ta funkcja kasuje aktualną trasę z ewentyualnie naniesionymi punktami pośrednimi. Co to jeszcze wyjaśniać?
No ale po co te punkty trasy. Chyba oczywiste że jak kasuję trase to punkty trasy także.
A co z tą funkcją Wstaw ?

Cytat: MaciekP
...jeszcze latwiej byloby gdyby do menu glownego wchodzilo dotykajac ekranu w dowolnym punkcie (moze to byc jako opcja)...
Pisałem o tym "... natomiast klikniecie palcem na polu z mapą otwiera MENU WYBORU."

Cytat: MaciekP
...Natomiast co do menu trasa to juz budzi lekkie kontrowersje. Ja np. od poczatku mam ustawione trasa szybka i nic nie zmieniam w tej kwestii i jest OK za to czesto uzywam Poczatek GPS itp....
Zgadza się, ale problem z trasami opisałem na początku mojej wypowiedzi. Ja natomiast nigdy nie używałem początek GPS bo jak ustale gdzie jade to używam KONIEC, START = GPS z Menu podrecznego.

To były moje propozycje - ja nie twierdzę że tak jest najlepiej, natomiast myślę że obecnie jest troche bałagan.

*

Offline kulawy

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
  • Artemis, Universal, E61, 6680, iPhone
    • http://www.izon.pl
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 19, 2004, 14:09:12 »
Jak zwykle u mnie cos nie dziala bo pewnie nie wiem jak wlaczyc.. Dlaczego u mnie w menu trasa nie ma tych ikonek "po glownych", "oraz krajowych" i "oraz lokalnych"? NIe ma tez "nie dotyczy poczatku i konca". To znaczy sa te opcje ale dopiero w ustawieniach a nie tak ladnie w glownym menu trasy.


Pozdr,
Kulawy.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 19, 2004, 14:20:04 »
Dobre :)
To jest tylko propozycja ikon i ustawien naszego kolegi Tomaszab.

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 19, 2004, 14:22:43 »
No to mnie kolega kulawy rozbawił :))

*

Offline kulawy

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
  • Artemis, Universal, E61, 6680, iPhone
    • http://www.izon.pl
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 19, 2004, 14:24:43 »
Ech.. W pracy jestem. Kontem oka zerkam. Ale skoro tak zareagowalem to chyba oznacza, ze to dobry pomysl? :>


UPDATE: swoja droga sadze, ze wszystkie "ustwienia" docelowo powinny byc w postaci ikonek. Wczoraj bym rozjechal pania z grzybami co przy jezdni kucala bo chcialem glosnosc pilota ustawic na srednia..

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 19, 2004, 14:46:30 »
To jest wlasnie powod dla ktorego wprowadzono duze przyciski obslugiwane palcem - olbrzymi skok do przodu - teraz w trakcie jazdy zmieniam sobie rozne rzeczy i testuje opcje stojac na swiatlach przy uzyciu palca - wczesniej na cos takiego nie moglem sobie pozwolic bo wyjecie rysika i celowanie w mikroskopijne (w skali kierownicy) napisy bylo niebezpieczne. Sa jeszcze miejsca ktore wymagaja powiekszenia np menu pojawiajace sie po wskazaniu punktu albo znalezionego adresu - powinny byc maxymalnie duze na ile pozwala ekran i odstepy miedzy pozycjami powinny byc wieksze

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 19, 2004, 15:04:48 »
Cytat: tomaszb
Cytat: Cat
Ta funkcja kasuje aktualną trasę z ewentyualnie naniesionymi punktami pośrednimi. Co to jeszcze wyjaśniać?
No ale po co te punkty trasy. Chyba oczywiste że jak kasuję trase to punkty trasy także.

No, jeśli budujesz trasę jak ja opisałem, czyli ustawisz start i punkty pośrednie a jeszcze końća nie ustawisz - to ta funkcja nie skasuje de facto trasy tylko JEDYNIE punkty trasy! :)

*

Offline Troll

  • **
  • 214
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 19, 2004, 15:36:37 »
Witam wszystkich to mój pierwszy raz :)
moje propozycje:
 1) automatyczny zapis śladu GPS na karcie /za każdym razem muszę wybierać CF Card/ zwłaszcza przy długich trasach pliki te osiągają znaczące rozmiary /Warszawa – Mysłowice – Gliwice 7,1M/. Często zdarza mi się zapomnieć i ślad zapisywany jest do pamięci efekt końcowy wiadomy J
 2) brakuje mi możliwości zdefiniowania klawisza dla funkcji START=GPS

 


AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 19, 2004, 15:39:23 »
Cytat: Cat
No, jeśli budujesz trasę jak ja opisałem, czyli ustawisz start i punkty pośrednie a jeszcze końća nie ustawisz - to ta funkcja nie skasuje de facto trasy tylko JEDYNIE punkty trasy! :)
Rozumiem i przyjmuje do wiadomości . Ale jak masz poczatek i jakieś punkty to i tak masz trasę. Obyśmy mieli tylko takie problemy ;).

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 19, 2004, 16:37:36 »
Wlasnie sie wkurzylem - nanosze POI jako PU tak jak obiecywalem. Nanioslem juz z 80 punktow w tym prawie 30 parkingow oficjalnie wymienionych na stronach urzedu miejskiego jako polecane przy okazji dodajac informacje o godzinach pracy ilosci miejsc cenach itp i dopiero po 15 przyszlo mi sprawdzic efekty pracy. Okazalo sie ze AM :kill: wywalila wiekszosc wpisywanych informacji poniewaz zostawia tylko ok 30 znakow ... :( a wiadomo jak przyjemnie wypelnia sie formularze na pockecie
Dlatego w pozostalych nie bede wpisywal nic :P

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 20, 2004, 09:13:18 »
Melduję, że przekazałem aktualną mapkę Sulęcina z naniesionymi ulicami jednokierunkowymi do dzialu opracowan map AM. Jestem ciekaw co z tego wyniknie :). Zachęcam innych w miarę możliwości. Wiele miast umieszcza swoje mapy na swoich serwisach www, wystarczy sprawdzić aktualność, dodać kierunki ulic, zablokować obszary wydzielone z ruchu kołowego lub nie przejezdne i już :)
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

AutoMapa 3.5 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 20, 2004, 09:51:39 »
Cytat: Cat^
Cytat: Joe Black
(...) Po dodaniu punktow przelotowych nie powinien od razu wyznaczac trasy ( przy 3 p.p. wyznaczenie trasy zajmuje juz minute )
Powinien byc system pozwalajacy na klikniecie wyznacz teraz.
Dodatkowo opcja przy Koniec, start GPS ( auto/manual - wyznaczanie)

Ja omijam tę niedogodność w taki sposób, że najpierw podaję punkt startowy trasy, potem wszystkie pośrednie, a NA KOŃCU punkt docelowy. Wtedy trasa podczas tworzenia wytyczana jest tylko raz, na końcu.

OK, tylko ze punkty przelotowe w 90% wyznaczam aby dokonac korekty trasy.
I nigdy nie wiem ile ich bede musial naniesc , bo najczesciej logika AM mnie zaskakuje.


Cytat: Cat^
Cytat: Joe Black
(...) Punkty przelotowe maja jedna wade , tzreba je wstawiac w kolejnosci
jesli mozna by bylo ( nie wiem jak :)  ) ustalic , czy ten punkt ma byc pierwszy , drugi itd, (...)

Przecież można: Menu Trasa -> Inne -> Punkty trasy - podświetlasz punkt na liście a następnie klikasz na ikony ze strzałkami w górę lub w dół i zamieniasz miejscami poszczególne punkty (kolejność)...
OK, ale mialem na mysli kopiowanie tych punktow , bo co mi ze zmiany kolejnosci jak potrzebuje AxBxC?
Po za tym dot. to rowniez wypowiedzi wyzej:
Jesli chce poprawic trase ABC, to wstawienie PP pomiedzy A i B jest niemozliwe, musze najpierw odczekac az alg AM wyznaczy trase rodem z Wyspy piratow :) , a dopiero pozniej moge przejsc do P. trasy i to zmienic.