asystent pasa ruchu

  • 60 Odpowiedzi
  • 17558 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 14, 2008, 17:25:46 »
Proszę Państwa mówiąc o Asystencie Pasa Ruchu mówimy o niczym innym jak o ZNAKACH NAKAZU. Pomysł wprowadzenia go obecnie jest bardzo ryzykowny w dzisiejszych warunkach. Do wprowadzenie tego udogodnienia potrzebna jest bardzo stabilna organizacja ruchu na danym skrzyżowaniu. Ja nie spotkałem się w pr. IGO8, TT6,  żeby miały zaimplementowanego asystenta na skrzyżowaniach w Polsce, Słowacji i Czechach Jedynie spotkałem się z tym na zjazdach na autostradach. Przecież pomyślcie jak odeprzecie oskarżenia od użytkowników programu w przypadku wprowadzenia w błąd. Jak znam życie na pewno znajdą się użytkownicy którzy bezkrytycznie będą stosować się do poleceń programu.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 14, 2008, 17:31:17 »
A czym to się niby różni od np. obecnego prowadzenia przez zakaz skrętu czy pod prąd?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 14, 2008, 17:47:40 »
Niedawno czytałem w gazecie o procesie w Anglii jak kierowca samochodu który spowodował wypadek oskarżał firmę FORD o zainstalowaniu mapy która wg niego wprowadziła go w błąd. No a jak wyobrażasz sobie zmianę mapy w przypadku zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Przecież jest to proces długotrwały, a użytkownik programu nie ma obowiązku automatycznej aktualizacji.

Odp: asystent pasu ruchu
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 15, 2008, 12:48:47 »
Aaa, no to na pewno jest bardziej przydatne niż te ich budynki 3D, h :D
Zgadzam się w 100%
Też popieram - AM 5.2. mocno szwankuje,  na rozjazdach niemieckich autostrad, które pokonuje się z prędkosciami ponad 100km/h .
Trzeba polegac na znakach bio AM póxno reaguje i zaprowadzi cię w krzaki!!!!!
 
Uwazam za wileki gadzet  AM z 3D !! zamula widok skrzyzowań i to wszystko, nie korzystam z funkcji 3D.
Droga AM  asystent rozjazdów!!!!! prosimy zróbcie na wiosnę !!!!!!!
Napisane: Listopad 15, 2008, 12:45:48
A co to jest w takim razie to wypowiadane przez jadzke "Trzymaj sie lewej strony, Trzymaj sie prawej strony" i ladne ikonki ktorych pasow sie trzymac ???
Jadźka jak każda baba, jak będziesz jej słuchał to wylądujesz  z nią wcześniej czy później w krzakach - często mówi trzymaj się lewego pasa, gdy trzeba skręcić w prawo i odwrotnie!!

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 17, 2008, 13:48:04 »
Jestem blondynem. I dokładnie rozumiem.

Ale uwierz mi, że nie po to komunikaty są słowne, żeby trzeba było jeszcze je interpretować "co program ma na myśli".

Jak jest droga 4 pasy w jedną stronę i mówi "trzymaj się prawego pasa" to powinno to znaczyć "trzymaj się prawego pasa" a nie "jedź którym chcesz byle nie lewym, bo ten się odłącza".

Nawigacja ma uprościć poruszanie się po drogach, a nie dodawać dodatkowy element do myślenia.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 17, 2008, 13:58:17 »
Niedawno czytałem w gazecie o procesie w Anglii jak kierowca samochodu który spowodował wypadek oskarżał firmę FORD o zainstalowaniu mapy która wg niego wprowadziła go w błąd.
A nie pisali nic o tym czy wygrał czy nie?
Skarżyć to sobie każdy może......nawet taki co w nocy mimo wielu znaków zakazu wali setką po polnej drodze i wjeżdża w jezioro...
Żadna nawigacja nie zwalnia od myslenia  :P
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2008, 14:04:37 wysłana przez puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 17, 2008, 14:31:43 »
Mam na stanie Asusa MyPal A636 z rozdziałką 240x320 3,5". Automapa 5.2 przynajmniej przy tej rozdzielczości przy dojeździe do skrzyżowania zabardzo przybliż widok, ale wystarczy to poprawić w ustawieniach i jest o.k. A jazda na niemieckich drogach przy ich oznakowaniu nie sprawiw żadnych problemów przynajmniej dla mnie. Wystarczy żeby u nas były tak wygodne i oznakowane drogi a asystenta pasa ruchu mi nie potrzeba. Jedno co mnie iryrtuje w AM już od wersji 3.9. to grafika. A przede wszystkim brak możliwości łatwego wgrania kilku skurek i zmieniania ich w ustwieniach. Autorzy za bardzo sie zapatrzyli w TT a wystarczy popatrzeć na Garmina czy też iGO8. Grafy bardzo ładne a przede wszystkim bardzo czytelne w nocy czy ostrym słońcu.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 17, 2008, 14:59:01 »
................. nie po to komunikaty są słowne, żeby trzeba było jeszcze je interpretować "co program ma na myśli"..........................

Też jestem tego zdania . Zobacz w moich poprzednich postach ,Podkreślałem że da się to zrobić: lepiej/sensowniej/bardziej intuicyjnie   .Ja tylko polemizowałem z Twoim zdaniem:
...... zgadnij które to "prawego pasa" a które "prosto" :)
Tam nie ma zgadnij ,pomijając jednostkowe błędy ,działa to sensownie i logicznie .A że trzeba się tego nauczyć hmm... czytać też się trzeba nauczyć ale jak już umiesz to się książek nie boisz  :E Oczywiście są sytuacje że nie ma czasu na czytanie i dlatego na znakach drogowych unika się epistolografij tylko stosuje się "obrazki" Tu właśnie jest taka sytuacja że trzeba przerobić coś co działa dobrze na coś co będzie działało dobrze i było zrozumiałe dla wszystkich
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 18, 2008, 12:01:59 »
Niby tak, ale sądzę, że po to są takie działy jak architektura informacji, psychologia, ergonomia, użyteczność etc. żeby nie trzeba się było uczyć obsługi programu, żeby działał intuicyjnie. Od pierwszego razu.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 18, 2008, 18:02:54 »
[...]  A jazda na niemieckich drogach przy ich oznakowaniu nie sprawiw żadnych problemów przynajmniej dla mnie. Wystarczy żeby u nas były tak wygodne i oznakowane drogi a asystenta pasa ruchu mi nie potrzeba. Jedno co mnie iryrtuje w AM już od wersji 3.9. to grafika. A przede wszystkim brak możliwości łatwego wgrania kilku skurek i zmieniania ich w ustwieniach. Autorzy za bardzo sie zapatrzyli w TT a wystarczy popatrzeć na Garmina czy też iGO8. Grafy bardzo ładne a przede wszystkim bardzo czytelne w nocy czy ostrym słońcu.

Akurat na grafice Garmina to niech się lepiej nie wzorują  :-|
A co ma wspólnego grafika z wersji 3 z wersją 5 (poza tymi skórkami)? I co ma wspólnego AM z TT? Dla mnie filozofia TT i AM to dwa skrajne bieguny i w którym to miejscu autorzy AM zapatrzyli się w TT???

A wracając do meritum sprawy tj. asystenta pasa ruchu. Asystent pasa ruchu na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu to 99% tylko "wodotrysk". Zalety asystenta pasa ruchu docenić można dopiero w miastach, gdzie ruch odbywa się w zwartych kolumnach samochodów i odpowiednio wczesne zajęcie odpowiedniego pasa pozwoli spokojnie i bez nerwów przejechać jakieś skrzyżowanie. W "swoim" mieście każdy mniej więcej wie jak te pasy biegną i odpowiednio do tego się ustawia. Częstym widokiem są natomiast "obcy", którzy nerwowo, blokując ruch próbują wcisnąć się na właściwy pas. Nie wydaje mi się by aktualizacja danych o pasach była bardziej kłopotliwa od innych aktualizacji. Tam gdzie te pasy są naprawdę istotne (ruchliwe centra miast) organizacja ruchu nie ulega zbyt częstym zmianom. Niemniej jednak są to spore ilości nowych danych, więc ich zebranie i aktualizacja, to jednak spory nakład pracy. A tu nadal brakuje w Polsce 30% adresów :(

*

Offline Yankee

  • ***
  • 256
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note II N7100
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 19, 2008, 13:22:15 »
a ja tam uważam że nawigacja ma tylko pomagać a całąresztę powinniśmy robić sami. Między innymi patrzeć na znaki poziome i pionowe :-) Nie róbmy z siebie na siłę inwalidy bo nam zanikną mózgi :-)

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 19, 2008, 14:11:57 »
a ja tam uważam że nawigacja ma tylko pomagać a całąresztę powinniśmy robić sami. Między innymi patrzeć na znaki poziome i pionowe :-) Nie róbmy z siebie na siłę inwalidy bo nam zanikną mózgi :-)

A do czego zakwalifikujesz informację o tym jak będzie wyglądał układ pasów na nieznanym Ci skrzyżowaniu zanim jeszcze do niego dojedziesz? Dla mnie jest to taka sama pomoc jak i informacja o tym, że za ileś tam metrów mam skręcić w prawo. W takim przypadku nawigacja mnie w niczym nie wyręcza, a jedynie informuje. To chyba dobrze, a na pracy mojego mózgu takie dane nie powinny odbić się negatywnie :D

*

Offline Tharkan

  • *
  • 70
  • Sprzęt: MIO P560, Omnia II
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 25, 2008, 08:47:04 »
Niedawno czytałem w gazecie o procesie w Anglii jak kierowca samochodu który spowodował wypadek oskarżał firmę FORD o zainstalowaniu mapy która wg niego wprowadziła go w błąd. No a jak wyobrażasz sobie zmianę mapy w przypadku zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Przecież jest to proces długotrwały, a użytkownik programu nie ma obowiązku automatycznej aktualizacji.

Pozwolę sobie dorzucić trzy grosze. Nie tak całkiem dawno dość głośno informowano o kierowcy, który w jechał do stawu bezkrytycznie słuchając poleceń AM. Mimo tego, że zarówno znaki poziome, jak i pionowe kilkukrotnie informowały o końcu drogi on jechał dalej bo "Automapa pokazywała, ze droga jest..."
BTW trochę zazdroszczę strażakom i policjantom, którzy przyjechali na miejsce żeby zdjąć z dachu samochodu kierowcę i pasażera, a sam samochód wyciągnąć z wody - wyraz twarzy kierowcy bezcenny  :grin:.

A zatem bez względu na to jakie jeszcze dodatkowe funkcje będzie miał nasz GPS nie powinno to zwalniać nas z zachowania choćby odrobiny zdrowego rozsądku.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2008, 08:48:46 wysłana przez Tharkan »

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 25, 2008, 13:22:05 »
Tak, ale kody pocztowe też by się przydały :-) Wydaje mi się że AM podąża w niewłaściwym kierunku... TomTom wizualizacji budynków nie daje bo i po co... skupiają się na bardziej przydatnych funkcjach.

- IQ Routes
- Asystent pasa
- kody pocztowe
- mapshare
- systematyczne powiększanie map (w 8.15 np nawet takie głupie Brody w woj. Lubuskim, wieś 1000 osób - ulice pięknie ponazywane są - żaden polski dostawca tego nie oferuje, ani Imagis, ani Geosystems, ani Emapa) są oczywiście sytuacje odwrotne ale już coraz mniej na korzyść TT :-)
- TMC (na zachodzie)
- mnogość funkcji "online" fakt że większość dostępna tylko na zachodzie, ale co by szkodziło w AM pododawać takie pierdoły skoro wielu z nas ma palmofony lub PDA z Bluetooth + komórka w kieszeni.

Chcąc nie chcąc TomTom nadal nr 1 w sprzedaży w Europie... Myślę że część rozwiązań możaby było wprowadzić w AM a tymczasem od wersji 4 poza budynkami 3D i pikietażem to chyba nic sensownego i godnego uwagi w Automapie nie przybyło... za soft z mapą Polski wołają 300zł a za te pieniądze (360-370zł) można kupić mapy całej europy do tomtom'a czy nowych urządzeń HTC/MDA lub Navigona 7, Sygic McGuidera z aktualizacją na rok lub nawet dwa...

Gdzie tu logika cenowa Automapy...


*

Dżeju

Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 25, 2008, 13:48:28 »
... Wydaje mi się że AM podąża w niewłaściwym kierunku... TomTom wizualizacji budynków nie daje bo i po co... skupiają się na bardziej przydatnych funkcjach.

- IQ Routes
- Asystent pasa
- kody pocztowe
- mapshare
- systematyczne powiększanie map (w 8.15 np nawet takie głupie Brody w woj. Lubuskim, wieś 1000 osób - ulice pięknie ponazywane są - żaden polski dostawca tego nie oferuje, ani Imagis, ani Geosystems, ani Emapa) są oczywiście sytuacje odwrotne ale już coraz mniej na korzyść TT :-)
- TMC (na zachodzie)
- mnogość funkcji "online" fakt że większość dostępna tylko na zachodzie, ale co by szkodziło w AM pododawać takie pierdoły skoro wielu z nas ma palmofony lub PDA z Bluetooth + komórka w kieszeni.

Chcąc nie chcąc TomTom nadal nr 1 w sprzedaży w Europie...

Pomimo preferowania AM, tu masz całkowicie rację, coś nie tego u Menadżerów AM w tym względzie  :(  Tym bardziej, że wielu znanych mi osób, w ogóle nie używa tych zaśmiecających ekran budynków 3D  :E

*

Offline Shmit

  • **
  • 122
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia N81 8GB HTC Hero Nokia 3310 C
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 25, 2008, 15:42:51 »
to piszcie na pomoc@automapa.pl

mi smiga

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 25, 2008, 16:03:08 »
Kody pocztowe. Czy może mi ktoś uzasadni sens wprowadzenia tej funkcji nie zasłaniając się Revią Mody. Przecież kod pocztowy to nic innego jak cała dzielnica lub połowa w mieście. No i co wprowadzam taki kod, dojeżdżam w środek osiedla i co? Zaczynam śledztwo. Gdzie właściwie znajduje się firma o którą mi chodzi?

*

Offline unu

  • 6
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P350
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 25, 2008, 16:17:28 »
anndi mylisz pojęcia. Kody wprowadza się nie poto, żeby zaprowadziły Cię pod konkretny adres, ale żeby znaleźć daną miejscowość. Nie spotkałeś się nigdy z miejscowościami o takiej samej nazwie?

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 25, 2008, 16:52:32 »
Kody pocztowe. Czy może mi ktoś uzasadni sens wprowadzenia tej funkcji nie zasłaniając się Revią Mody. Przecież kod pocztowy to nic innego jak cała dzielnica lub połowa w mieście. No i co wprowadzam taki kod, dojeżdżam w środek osiedla i co? Zaczynam śledztwo. Gdzie właściwie znajduje się firma o którą mi chodzi?
Wygląda to tak- Jak masz adres: Zalesie  ul.Sobieskiego 11   to masz  kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt (nie sprawdzałem dokładnie ile)  możliwości  ale jak masz adres:05-500 Zalesie  ul.Sobieskiego 11 to masz dokładnie jedno miejsce o tym adresie   B)  co więcej znajomość nazwy miejscowości nie jest do niczego potrzebna ,wystarczy:   05-500   ul.Sobieskiego 11
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 25, 2008, 17:36:49 »
Wielokrotnie jadąc na zlecenie wykonania usługi jeśli występują miejscowości a przede wszystkim wsie o tej samej nazwie posiłkuję się gminą w której dana miejscowość, wieś występuje. Przynajmniej o to pytam umajając sie z petentem. Ale macie racje Kod Pocztowy może się przydać.

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 25, 2008, 18:48:25 »
Wielokrotnie jadąc na zlecenie wykonania usługi jeśli występują miejscowości a przede wszystkim wsie o tej samej nazwie posiłkuję się gminą w której dana miejscowość, wieś występuje. Przynajmniej o to pytam umajając sie z petentem. Ale macie racje Kod Pocztowy może się przydać.

Masz oczywiście rację - w Polsce generalnie nazwa gminy i województwo powinno w zupełności wystarczyć do odnalzezienia tej miejscowości / wsi. A co zrobisz np. w Niemczech? Tam niestety większość z nas nie zna regionów / dzielnić / landów itp - i wtedy z pomocą przychodzą kody pocztowe. Najgorsze jest to że mapy zarówno TELE ATLASA i NAVTEQA od dawna posiadają kody pocztowe - są jak na tacy - tylko wprowadzić samą funkcjonalność do oprogramowania.

Nie wiem, nie jestem programistą ale wychodzi na to, że jest to bardzo trudne skoro nadal nie ma tego w AM a szkoda...

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 25, 2008, 19:11:56 »
Wieszałem banerki reklamowe na Słowacji, Węgrzech, Czechach, Austrii i Niemczech. To było duże zlecenie - ok 700 adresów. Dostałem listę z dokładnymi adresami i w drogę. Problemów nie było. Ale w przypadku niekompletnego adresu kod na pewno się przyda.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 25, 2008, 19:22:14 »
....... Nie tak całkiem dawno dość głośno informowano o kierowcy, który w jechał do stawu bezkrytycznie słuchając poleceń AM. Mimo tego, że zarówno znaki poziome, jak i pionowe kilkukrotnie informowały o końcu drogi on jechał dalej bo "Automapa pokazywała, ze droga jest..."

Ciekawe rzeczy wypisujesz, bo to wcale nie była Automapa!

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 26, 2008, 00:28:31 »
Wieszałem banerki reklamowe na Słowacji, Węgrzech, Czechach, Austrii i Niemczech. To było duże zlecenie - ok 700 adresów. Dostałem listę z dokładnymi adresami i w drogę. Problemów nie było. Ale w przypadku niekompletnego adresu kod na pewno się przyda.

Kompletny adres nie zawsze pomoże. Ciesz się że nie miałeś zlecenia w miejscowości Granice, bo tych jest w Polsce 101 i szukanie po województwie i gminie mogło by być trochę żmudne. Oczywiście i tak nie byłbyś w możliwie najgorszym położeniu. Dużo bardziej miałbyś przechlapane w przypadku miejscowości Nowa Wieś. Tych jest 450. :D

*

Offline Tharkan

  • *
  • 70
  • Sprzęt: MIO P560, Omnia II
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 26, 2008, 07:40:17 »
....... Nie tak całkiem dawno dość głośno informowano o kierowcy, który w jechał do stawu bezkrytycznie słuchając poleceń AM. Mimo tego, że zarówno znaki poziome, jak i pionowe kilkukrotnie informowały o końcu drogi on jechał dalej bo "Automapa pokazywała, ze droga jest..."

Ciekawe rzeczy wypisujesz, bo to wcale nie była Automapa!

Być może, nie ja byłem kierowcą tego samochodu ;-)
A tak na poważnie istotą mojej wypowiedzi było to, że za kierownicą trzeba przede wszystkim myśleć a nie ślepo i bezkrytycznie poddawać się najlepszemu nawet programowi (urządzeniu) czy będzie to AM, TT czy inny.

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 26, 2008, 09:53:05 »

Być może, nie ja byłem kierowcą tego samochodu ;-)
A tak na poważnie istotą mojej wypowiedzi było to, że za kierownicą trzeba przede wszystkim myśleć a nie ślepo i bezkrytycznie poddawać się najlepszemu nawet programowi (urządzeniu) czy będzie to AM, TT czy inny.

Wiem, że robię OT, ale to trzeba chyba w kółko powtarzać, bo czasem wypowiedzi na tym forum wskazują, że niektórzy podchodzą inaczej i od programu navi wymagają 100% inteligencji...

Pifo dla kolegi  :ok:
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 26, 2008, 11:39:39 »
Ja śmigałem po naszym Kraju jeszcze za Komuny wtedy to w ogóle było przechlapane. Mapa papierowa różnej maści, telefony stacjonarna trudnodostępne o ile w ogóle działały (pamiętam nawet takie na korbkę w Bieszczadach). Także to co mam dzisiaj to jest dla mnie i tak SUPER WYPAS. Ale macie rację życie idzie do przodu i trzeba je robić prostszym i nowocześniejszym. Tylko muszę Wam powiedzieć, że jeżdżąc praktycznie codziennie na nawigacji przestały mnie jarać bajery - to raczej naturalne. Używamy AM bo jest dość dobra w PL i przyzwoita w EU. Utrzymanie dodatkowych 5-ciu licencji innego programu na EU to wydatek ok 1500,- zł rocznie, za to przecież można kupić niezły sprzęcik.

Kompletny adres nie zawsze pomoże. Ciesz się że nie miałeś zlecenia w miejscowości Granice, bo tych jest w Polsce 101 i szukanie po województwie i gminie mogło by być trochę żmudne. Oczywiście i tak nie byłbyś w możliwie najgorszym położeniu. Dużo bardziej miałbyś przechlapane w przypadku miejscowości Nowa Wieś. Tych jest 450

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 26, 2008, 12:58:35 »
[...] Utrzymanie dodatkowych 5-ciu licencji innego programu na EU to wydatek ok 1500,- zł rocznie, za to przecież można kupić niezły sprzęcik.


I dlatego aż sie prosi, by AM zaoferowało kody pocztowe. Implementacja wydaje się być dość trywialna, jedyna kwestia to pozyskanie bazy danych.  Wydaje mi się, iż fakt braku tej funkcji wynika z tego, iż AM jest produktem skierowanym do Polaków, a u nas nie ma "we krwi" operowania kodami. W innych krajach, szczególnie w Niemczech. dla określenia regionu użycie kodu pocztowego jest na porządku dziennym.

No ale chyba odeszliśmy dość daleko od asystenta pasa ruchu :)

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 26, 2008, 13:40:22 »
Swego czasu czytałem artykuł poświęcony wprowadzeniu usługi TMC w Polsce. Zdaniem autora artykułu nie ma na to co liczyć ponieważ jest to system przestarzały. Z tego co pamiętam rozwijane jest kilka koncepcji. Jedną z nich przewiduje przesyłanie informacji odnośnie sytuacji na drogach oraz organizacji ruchu na drogach i skrzyżowaniach. W takim przypadku moim zdaniem asystent pasa ruchu ma sens gdyż jest to pod kontrolą. Każda zmiana jest automatycznie zmieniana, a wiecie ile trwa jaka kolwiek korekta w AM czy też innym programie.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 26, 2008, 14:45:03 »
Swego czasu czytałem artykuł poświęcony wprowadzeniu usługi TMC w Polsce. Zdaniem autora artykułu nie ma na to co liczyć ponieważ jest to system przestarzały. Z tego co pamiętam rozwijane jest kilka koncepcji. Jedną z nich przewiduje przesyłanie informacji odnośnie sytuacji na drogach oraz organizacji ruchu na drogach i skrzyżowaniach.
To albo:
- autor artykułu bzdety wypisywał
-albo Ty nie zrozumiałeś tego co tam było napisane
- albo nie pamiętasz co było napisane lub nie potrafisz powtórzyć.....

bo TMC właśnie polega na "przesyłaniu informacji odnośnie sytuacji na drogach oraz organizacji ruchu na drogach i skrzyżowaniach" i rozsyłaniu ich do użytkowników w czasie rzeczywistym.

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester