PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: edyp466 w Listopad 09, 2008, 22:04:50
-
Witam testowalem AutoMape i brakuje mi asystenta pasa ruchu , takiego jak jest w igo 8 , moze by tak mniej wodotryskow a wiecej zeczy praktycznych .To taka oja uwaga na marginesie .
-
Popieram obiema ręcamy. Czas się za to zabrać. Na razie żaden program w Polsce praktycznie tego nie ma. Jeżdżę z przyczepą i dla mnie jest to priorytet. Jeśli ktoś próbował karawaningu, wie o czym mówię.
Zmień tylko tytuł wątku, bo to pasu aż boli :|
-
Co prawda nawigacji nie używam, ale nazwa brzmi intrygująco - cóż to ten asystent?
Google znajduje tylko specyfikacje urządzeń/softu które to obsługuje a nie pisze na czym polega ;D
-
Na ekranie nawigacji, na drogach wielopasmowych pokazują Ci się rzeczywiste pasy ruchu, z oznaczeniem, jakie nalezy zająć w celu wykonania manewru.
-
Aaa, no to na pewno jest bardziej przydatne niż te ich budynki 3D, a tym asystentem też przecież można się pochwalić na screenach :D
-
Aaa, no to na pewno jest bardziej przydatne niż te ich budynki 3D, h :D
Zgadzam się w 100%
-
... o tak bardzo by się przydał.
Szczególnie na śląsku
-
Popieram obiema ręcamy. Czas się za to zabrać. Na razie żaden program w Polsce praktycznie tego nie ma. Jeżdżę z przyczepą i dla mnie jest to priorytet. Jeśli ktoś próbował karawaningu, wie o czym mówię.
Zmień tylko tytuł wątku, bo to pasu aż boli :|
Ma i iGO8 z mapami TA i Navigon7 i parę jeszcze nawigacji tez pewnie ma. Na rozjazdach autostrad, dróg szybkiego ruchu i międzynarodowych wyglada to nawet atrakcyjnie, chociaż w navigonie tablice informacyjne trochę za długo sa wyświetlane.
Najnowszy TT7 ma z kolei wyświetlane tablice z większymi miejscowościami i miastami, do których prowadzi droga, w którą akurat zjeżdżamy - też fajne i praktyczne.
Widać więc, że AutoMapa ma możliwości do rozwoju. Parę aktualizacji jeszcze tym opędzą :-).
Zresztą co ja o tym piszę.............dobrze o tym wiecie :P.
-
A co to jest w takim razie to wypowiadane przez jadzke "Trzymaj sie lewej strony, Trzymaj sie prawej strony" i ladne ikonki ktorych pasow sie trzymac ???
-
A co to jest w takim razie to wypowiadane przez jadzke "Trzymaj sie lewej strony, Trzymaj sie prawej strony" i ladne ikonki ktorych pasow sie trzymac ???
To jest namiastka tego, co oferuje konkurencja - ale idzie to w dobrym kierunku. :smile:
-
Chwila, Chwila ! Powoli. Może by tak na początek wstawić Drugi Manewr. Asystent Pasa Ruchu w Polsce przy tych remontach to raczej przez najbliższe kilka lat nie najlepszy pomysł. Może by tak pomyśleć o skórkach żeby można było wgrać kilka i programowo je zmieniać (wg własnych potrzeb i gustów) gdyż grafika w wykonaniu AM jest fatalna. Używam AM od wersji 3.9 i w tym temacie nic się nie zmienia. Minimalna rozdzielczość na dzień dzisiejszy to 240x320, przy tej rozdzielczości umieszczenie oprócz mapy wiele parametrów przy zachowaniu czytelności (w ostrym słońcu, w nocy) wymaga dobrze dopracowanej grafiki.
-
Asystent pasa ruchu prędzej czy później powinien zagościć w AM, podejrzewam, że będzie to tak jak z budynkami 3D - najpierw w największych miastach: Warszawa, Kraków, Poznań, GOP ...... itd.
Faktycznie problemem może być zaczernienie ekranu navi, aczkolwiek przemyślane ikonki przedstawiające najbliższy manewr, albo naniesienie małych strzałeczek na drogę (tylko tych, które dotyczą naszego manewru i pozycji) mogłoby być nawet proste i efektowne.
Mój mały screenik (trochę na szybko zrobiony) przedstawia takie moje skromne wyobrażenie asystenta pasa ruchu :D
-
Tylko odległość wrzucić w miejsce prędkości ( po co to komu - chyba w aucie jest licznik?) i nawet 8 pasmowe autostrady z usa sie zmieszczą :D
-
Na ekranie nawigacji, na drogach wielopasmowych pokazują Ci się rzeczywiste pasy ruchu, z oznaczeniem, jakie nalezy zająć w celu wykonania manewru.
W TT dziala to bardzo fajnie.
A wygląda to tak:
http://www.tomtom.com/whytomtom/topic.php?topic=6&subject=5
Jest też druga fajna rzecz:
http://www.tomtom.com/whytomtom/topic.php?topic=5&subject=3
Mam oba programy. AM EU + TT 8.0 (w urządzeniu TT GO)
AM od wersji 4.5 się mocno poprawila, ale mam wrażenie że dodają za dużo bajerów, a za malo przydatnych rzeczy. TT nadal jest szybszy, ma lepszy interface, TMC, mniej gada i .... nawet moja żona potrafi go obslugiwać ;-))
Reasumując, IMHO obecnie liczy się więcej sama aplikacja niż mapy. Doskonale pokrycie map w AM to IMHO to mit. TT wypuścil ostatnio mapy 8.15, a od wersji 7.20 ja już nie widzę różnic z AM.
Pozdrawiam,
-
A co to jest w takim razie to wypowiadane przez jadzke "Trzymaj sie lewej strony, Trzymaj sie prawej strony" i ladne ikonki ktorych pasow sie trzymac ???
Powodzenia przy rozjazdach na 7 pasów i zgadnij które to "prawego pasa" a które "prosto" :)
-
A co to jest w takim razie to wypowiadane przez jadzke "Trzymaj sie lewej strony, Trzymaj sie prawej strony" i ladne ikonki ktorych pasow sie trzymac ???
Powodzenia przy rozjazdach na 7 pasów i zgadnij które to "prawego pasa" a które "prosto" :)
No nie gadaj że się nie da :P
jak jest rozjazd na "n" pasów to jest tak że przykładowo po dwa skrajne są wyjazdowe prawo/lewo i są one oddzielone linią przerywaną grubą i to co mówi Marzenka zwana Jadzią oznacza : trzymaj się prawego pasa--> jedź po jednym z dwóch pasów po prawej stronie przerywanej grubej .
Trzeba tylko pamiętać że Jadzia mówi "pas" w innym znaczeniu niż kodeks ruchu drogowego i jest :ok: Ja przynajmniej nigdy nie mam z tym kłopotu . Co nie znaczy że nie może być lepiej B)
-
Chwila, Chwila ! Powoli. Może by tak na początek wstawić Drugi Manewr. Asystent Pasa Ruchu w Polsce przy tych remontach to raczej przez najbliższe kilka lat nie najlepszy pomysł.
Pamietaj, ze AM jest dostepna dla calej Europy... i moze sie to przydac w wielu krajach gdzie rozjazdy sa sporo wieksze od tych w kraju.
-
Chwila, Chwila ! Powoli. Może by tak na początek wstawić Drugi Manewr. Asystent Pasa Ruchu w Polsce przy tych remontach to raczej przez najbliższe kilka lat nie najlepszy pomysł.
Pamietaj, ze AM jest dostepna dla calej Europy... i moze sie to przydac w wielu krajach gdzie rozjazdy sa sporo wieksze od tych w kraju.
Asystent pasa ruchu jest w kilku programach. Dziala to oczywiście wszędzie oprócz Polski. Przykladowo w Czechach też dziala (choć nie wszędzie). W TT do map 8.10 nie bylo tego w Polsce. Ale ostatnio TT zapowiedzial, ze IQ routes będzie dzialal w Polsce. Możliwe, że ALG (Advanced Lane Guidance) będzie też w Polsce w nowych mapach. Dziś zainstalowalem nowe mapy 8.15, to sprawdzę.
* BTW IQ routes dziala z dokladnością do 5 min !!! Fajne.
**Technologia IQ Routes jest już dostępna dla całej serii TomTom GO w Europie Wschodniej
TomTom, największy światowy dostawca przenośnych rozwiązań nawigacyjnych, ogłosił dzisiaj dostępność technologii IQ Routes™ i Advanced Lane Guidance po raz pierwszy w Polsce, Czechach i na Węgrzech.
http://www.tomtom.com/news/category.php?ID=4&NID=601&Lid=9&TT=7a1281af%3Ababa37bd%3A00000000%3A00000000%3A00000000%3A00000000%3Atr3el2gkfesljlqmumh0r
*** TT wprowadzil też fotoradary na Polskę !!! Dotychczas byla tylko Europa Zachodnia...
-
Niedawno troszkę popylałem między innymi po Austrii i Niemczech. Miałem AM 5.1.1 i pożyczone iGO8, i TT6. Przy tak perfekcyjnie oznakowanych drogach i skrzyżowaniach asystent pasa ruchu nie jest potrzebny (widnieje na wielkich bilbordach). Jeżdżąc na AM w ogóle nie odczuwałem dyskomfortu. Jedynym problemem było zbyt duże przybliżenie przy dojeździe do manewru przy rozdziałce 240x320 mm. Po niewielkim oddaleniu w menu widziałem już pierwszy i następny manewr i było o.k. Przy naszym bałaganie kiedy to nawet nowo wybudowane skrzyżowania są wielokrotnie poddawane modyfikacjom i zmianom organizacji ruchu w krótkim czasie, nie widzę sensu wprowadzania na siłę tej opcji. Podejrzewam, że w miarę stabilny układ drogowy w Polsce uzyskamy najwcześniej za kilka lat. Jeszcze niedawno wydawało się, że układ 3D będzie taką prawdziwą rewolucją, a okazuje się że bardziej przeszkadza niż pomaga.
-
Całkowicie nie zgodzę się z tym, że przy dobrze oznakowanych drogach asystent pasa nie jest potrzebny. Owszem, gdy jedziesz do konkretnego miasta i wiesz czego szukać na drogowskazach, wystarczy patrzeć na nie. Ale gdy jedziesz tysiące kilometrów, to nie masz pojęcia przez jakie miasta masz jechać. Ja przynajmniej nie analizuję trasy przed jazdą, tylko włączam AM i zdaję się na nią całkowicie. Dlatego uważam, że asystent pasa ruchu to obecnie priorytet dla AM.
-
My jesteśmy przyzwyczajeni do Naszych Polskich warunków, gdzie znak nakazu na danym pasie jest malowany przed samym skrzyżowaniem a organizacja pasa ruchu to albo brak, albo malutka też przed samym skrzyżowaniem. W korkach jedziemy wówczas na wyczucie. W Austrii i w Niemczech przy samym wjeździe na pas informowani jesteśmy o jego priorytecie. Wystarczy rzucić okiem na wyznaczoną trasę, odrobina wyobraźni i jest o.k. Pamiętajcie, że programy mają błędy i podstawą są znaki drogowe. Jeżeli ten obowiązek zrzucimy na program to daleko nie zajedziemy.
-
Nie musisz mi tłumaczyć organizacji ruchu w Europie Zachodniej, bo właśnie o tym pisałem (tysiące kilometrów po polskich autostradach to na razie byłby żart :grin:). W Polsce to mniej - więcej wiem przez jakie miasta jadę. Mi potrzeba asystenta pasa przede wszystkim tam, gdy jadę z przyczepą i nie mam możliwości wykonywać gwałtownych manewrów. Poza tym asystent pasa ruchu, to nie tylko autostrady, kto pojeździł np po włoskich miastach, wie o czym piszę.
-
Nie musisz mi tłumaczyć organizacji ruchu w Europie Zachodniej, bo właśnie o tym pisałem (tysiące kilometrów po polskich autostradach to na razie byłby żart :grin:). W Polsce to mniej - więcej wiem przez jakie miasta jadę. Mi potrzeba asystenta pasa przede wszystkim tam, gdy jadę z przyczepą i nie mam możliwości wykonywać gwałtownych manewrów. Poza tym asystent pasa ruchu, to nie tylko autostrady, kto pojeździł np po włoskich miastach, wie o czym piszę.
Ja bylem sceptycznie nastawiony do tego nowego wynalazku w tomtom'ie (ALG), lecz będąc za granicą gdzie byla niezla plątanina pasów na autostradzie przy zjeździe, to docenilem ALG. Widać dokladnie gdzie trzeba jechać i nie trzeba się wpatrywać w navi. Wymaga przyzwyczajenia, ale później jest duże ulatwienie.
BTW nowa wersja TT ma też HOV Lanes:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane
-
BTW nowa wersja TT ma też HOV Lanes
Myśle że to możemy sobie na razie w AM podarować B)
-
Powodzenia przy rozjazdach na 7 pasów i zgadnij które to "prawego pasa" a które "prosto" :)
No nie gadaj że się nie da :P
jak jest rozjazd na "n" pasów to jest tak że przykładowo po dwa skrajne są wyjazdowe prawo/lewo i są one oddzielone linią przerywaną grubą i to co mówi Marzenka zwana Jadzią oznacza : trzymaj się prawego pasa--> jedź po jednym z dwóch pasów po prawej stronie przerywanej grubej .[/quote]
Jasne...
A jak dwa jadą prosto jedną drogą, drugie dwa prosto inną drogą a prawy skręca? Mamy kilka bardziej skomplikowanych skrzyżowań...
-
Jasne...
A jak dwa jadą prosto jedną drogą, drugie dwa prosto inną drogą a prawy skręca? Mamy kilka bardziej skomplikowanych skrzyżowań...
Jak dwa jadą prosto jedną drogą, drugie dwa prosto inną drogą to są rozdzielone przerywaną grubą i masz komunikat "trzymaj się lewego/prawego pasa" (gdy jedziesz prosto) a jak w tym miejscu masz jeszcze pas do skrętu w prawo i tam masz jechać to masz komunikat "trzymaj się prawego pasa potem w prawo" i wtedy wiadomo że trzeba przejechać na prawą stronę przerywanej grubej i tu na skrajny prawy bo przepisy nakazują skręcać w prawo ze skrajnego prawego pasa ruchu :P a jak ten pas jest pasem wyjazdowym tzn. też oddzielony przerywaną grubą to jest komunikat " trzymaj się prawego pasa potem trzymaj prawego pasa". Wszystko jest logiczne i wystarczy "załapać " ideę żeby nie było problemu ze zrozumieniem B)
Oczywiście nie twierdzę że nie da się znaleźć pojedynczych przypadków gdzie będzie jakiś błąd i nie zadziała to tak jak trzeba ale ja się na taki nie natknąłem.
ps. Poza tym jeszcze raz podkreślę że na pewno da się to zrobić lepiej bardziej intuicyjnie (bardziej dla blondynek :E )
-
BTW nowa wersja TT ma też HOV Lanes
Myśle że to możemy sobie na razie w AM podarować B)
Hehe :)
Dziś sprawdzilem: Tomtom 8.3 na mapach 8.15 obsluguje pasy ruchu także w Polsce. Nie wiem, czy wszędzie, ale to nie jest chyba wielka filozofia dodać parę zjazdów na tych nielicznych autostradach :)
A tak zupelnie na serio: Tomtom jeśli chodzi o Polskę, to w przeciągu okolo roku zrobil baardzo duży postęp. Mapy są juz naprawdę dobre. Ostatnie mapy 8.15 to chyba Telealtas 2008.7. Jest IQroutes, pasy ruchu, a teraz także fotoradary na Polskę.
-
"trzymaj się lewego/prawego pasa" (gdy jedziesz prosto)
Nie uważasz, że to paranoja? Mam trzymać się prawego pasa, jak jadę prosto, ergo trzymać się środkowego pasa?
Czyli mam pamiętać, że w pewnych przypadkch Automapa mówi "trzymaj się prawego pasa" w sensie "trzymaj się prawego pasa", czasami w sensie "trzymaj się innego pasa niż lewego, bo ten skręca", a czasami "trzymaj się środka drogi, bo się rozwidla"?
Nie w tę stronę powinniśmy iść.
A skrzyżowania nie będą coraz prostsze.
-
Dziś sprawdzilem: Tomtom 8.3 na mapach 8.15 obsluguje pasy ruchu także w Polsce. Nie wiem, czy wszędzie, ale to nie jest chyba wielka filozofia dodać parę zjazdów na tych nielicznych autostradach :)
Dlaczego tylko autostradach. To ma obsługiwać wszystkie skrzyżowania wielopasmowe, szczególnie w dużych miastach. Nawet te jednojezdniowe, jeżeli jest więcej pasów - ale to już może trochę poczekać.
-
"trzymaj się lewego/prawego pasa" (gdy jedziesz prosto)
Nie uważasz, że to paranoja? Mam trzymać się prawego pasa, jak jadę prosto, ergo trzymać się środkowego pasa?
Czyli mam pamiętać, że w pewnych przypadkch Automapa mówi "trzymaj się prawego pasa" w sensie "trzymaj się prawego pasa", czasami w sensie "trzymaj się innego pasa niż lewego, bo ten skręca", a czasami "trzymaj się środka drogi, bo się rozwidla"?
Nie w tę stronę powinniśmy iść.
A skrzyżowania nie będą coraz prostsze.
Albo zupełnie nie Qmasz bazy (może jesteś blondynem :E ) albo się ze mnie nabijasz :evil:
Sam podałeś taki przykład to myślałem że rozumiesz o czym ja piszę . Sytuacja jest taka : rozwidlenie drogi szybkiego ruchu , dwa pasy idą w lewo a dwa w prawo ,rozdzielone są przerywaną grubą i nie jest obojętne po której stronie tej przerywanej grubej jedziesz bo pojedziesz w rożnych kierunkach mimo że będziesz jechał prosto (prawie , bo droga szybkiego ruchu i łuki ma delikatne) To gdzie tu paranoja w komunikacie :trzymaj się lewego pasa ? A zaraz masz pas wyjazdowy i znowu komunikat "trzymaj się lewego pasa" żebyś na ten pas zjechał to co tu nie rozumiesz?
-
Proszę Państwa mówiąc o Asystencie Pasa Ruchu mówimy o niczym innym jak o ZNAKACH NAKAZU. Pomysł wprowadzenia go obecnie jest bardzo ryzykowny w dzisiejszych warunkach. Do wprowadzenie tego udogodnienia potrzebna jest bardzo stabilna organizacja ruchu na danym skrzyżowaniu. Ja nie spotkałem się w pr. IGO8, TT6, żeby miały zaimplementowanego asystenta na skrzyżowaniach w Polsce, Słowacji i Czechach Jedynie spotkałem się z tym na zjazdach na autostradach. Przecież pomyślcie jak odeprzecie oskarżenia od użytkowników programu w przypadku wprowadzenia w błąd. Jak znam życie na pewno znajdą się użytkownicy którzy bezkrytycznie będą stosować się do poleceń programu.
-
A czym to się niby różni od np. obecnego prowadzenia przez zakaz skrętu czy pod prąd?
-
Niedawno czytałem w gazecie o procesie w Anglii jak kierowca samochodu który spowodował wypadek oskarżał firmę FORD o zainstalowaniu mapy która wg niego wprowadziła go w błąd. No a jak wyobrażasz sobie zmianę mapy w przypadku zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Przecież jest to proces długotrwały, a użytkownik programu nie ma obowiązku automatycznej aktualizacji.
-
Aaa, no to na pewno jest bardziej przydatne niż te ich budynki 3D, h :D
Zgadzam się w 100%
Też popieram - AM 5.2. mocno szwankuje, na rozjazdach niemieckich autostrad, które pokonuje się z prędkosciami ponad 100km/h .
Trzeba polegac na znakach bio AM póxno reaguje i zaprowadzi cię w krzaki!!!!!
Uwazam za wileki gadzet AM z 3D !! zamula widok skrzyzowań i to wszystko, nie korzystam z funkcji 3D.
Droga AM asystent rozjazdów!!!!! prosimy zróbcie na wiosnę !!!!!!!
Napisane: Listopad 15, 2008, 12:45:48
A co to jest w takim razie to wypowiadane przez jadzke "Trzymaj sie lewej strony, Trzymaj sie prawej strony" i ladne ikonki ktorych pasow sie trzymac ???
Jadźka jak każda baba, jak będziesz jej słuchał to wylądujesz z nią wcześniej czy później w krzakach - często mówi trzymaj się lewego pasa, gdy trzeba skręcić w prawo i odwrotnie!!
-
Jestem blondynem. I dokładnie rozumiem.
Ale uwierz mi, że nie po to komunikaty są słowne, żeby trzeba było jeszcze je interpretować "co program ma na myśli".
Jak jest droga 4 pasy w jedną stronę i mówi "trzymaj się prawego pasa" to powinno to znaczyć "trzymaj się prawego pasa" a nie "jedź którym chcesz byle nie lewym, bo ten się odłącza".
Nawigacja ma uprościć poruszanie się po drogach, a nie dodawać dodatkowy element do myślenia.
-
Niedawno czytałem w gazecie o procesie w Anglii jak kierowca samochodu który spowodował wypadek oskarżał firmę FORD o zainstalowaniu mapy która wg niego wprowadziła go w błąd.
A nie pisali nic o tym czy wygrał czy nie?
Skarżyć to sobie każdy może......nawet taki co w nocy mimo wielu znaków zakazu wali setką po polnej drodze i wjeżdża w jezioro...
Żadna nawigacja nie zwalnia od myslenia :P
-
Mam na stanie Asusa MyPal A636 z rozdziałką 240x320 3,5". Automapa 5.2 przynajmniej przy tej rozdzielczości przy dojeździe do skrzyżowania zabardzo przybliż widok, ale wystarczy to poprawić w ustawieniach i jest o.k. A jazda na niemieckich drogach przy ich oznakowaniu nie sprawiw żadnych problemów przynajmniej dla mnie. Wystarczy żeby u nas były tak wygodne i oznakowane drogi a asystenta pasa ruchu mi nie potrzeba. Jedno co mnie iryrtuje w AM już od wersji 3.9. to grafika. A przede wszystkim brak możliwości łatwego wgrania kilku skurek i zmieniania ich w ustwieniach. Autorzy za bardzo sie zapatrzyli w TT a wystarczy popatrzeć na Garmina czy też iGO8. Grafy bardzo ładne a przede wszystkim bardzo czytelne w nocy czy ostrym słońcu.
-
................. nie po to komunikaty są słowne, żeby trzeba było jeszcze je interpretować "co program ma na myśli"..........................
Też jestem tego zdania . Zobacz w moich poprzednich postach ,Podkreślałem że da się to zrobić: lepiej/sensowniej/bardziej intuicyjnie .Ja tylko polemizowałem z Twoim zdaniem:
...... zgadnij które to "prawego pasa" a które "prosto" :)
Tam nie ma zgadnij ,pomijając jednostkowe błędy ,działa to sensownie i logicznie .A że trzeba się tego nauczyć hmm... czytać też się trzeba nauczyć ale jak już umiesz to się książek nie boisz :E Oczywiście są sytuacje że nie ma czasu na czytanie i dlatego na znakach drogowych unika się epistolografij tylko stosuje się "obrazki" Tu właśnie jest taka sytuacja że trzeba przerobić coś co działa dobrze na coś co będzie działało dobrze i było zrozumiałe dla wszystkich
-
Niby tak, ale sądzę, że po to są takie działy jak architektura informacji, psychologia, ergonomia, użyteczność etc. żeby nie trzeba się było uczyć obsługi programu, żeby działał intuicyjnie. Od pierwszego razu.
-
[...] A jazda na niemieckich drogach przy ich oznakowaniu nie sprawiw żadnych problemów przynajmniej dla mnie. Wystarczy żeby u nas były tak wygodne i oznakowane drogi a asystenta pasa ruchu mi nie potrzeba. Jedno co mnie iryrtuje w AM już od wersji 3.9. to grafika. A przede wszystkim brak możliwości łatwego wgrania kilku skurek i zmieniania ich w ustwieniach. Autorzy za bardzo sie zapatrzyli w TT a wystarczy popatrzeć na Garmina czy też iGO8. Grafy bardzo ładne a przede wszystkim bardzo czytelne w nocy czy ostrym słońcu.
Akurat na grafice Garmina to niech się lepiej nie wzorują :-|
A co ma wspólnego grafika z wersji 3 z wersją 5 (poza tymi skórkami)? I co ma wspólnego AM z TT? Dla mnie filozofia TT i AM to dwa skrajne bieguny i w którym to miejscu autorzy AM zapatrzyli się w TT???
A wracając do meritum sprawy tj. asystenta pasa ruchu. Asystent pasa ruchu na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu to 99% tylko "wodotrysk". Zalety asystenta pasa ruchu docenić można dopiero w miastach, gdzie ruch odbywa się w zwartych kolumnach samochodów i odpowiednio wczesne zajęcie odpowiedniego pasa pozwoli spokojnie i bez nerwów przejechać jakieś skrzyżowanie. W "swoim" mieście każdy mniej więcej wie jak te pasy biegną i odpowiednio do tego się ustawia. Częstym widokiem są natomiast "obcy", którzy nerwowo, blokując ruch próbują wcisnąć się na właściwy pas. Nie wydaje mi się by aktualizacja danych o pasach była bardziej kłopotliwa od innych aktualizacji. Tam gdzie te pasy są naprawdę istotne (ruchliwe centra miast) organizacja ruchu nie ulega zbyt częstym zmianom. Niemniej jednak są to spore ilości nowych danych, więc ich zebranie i aktualizacja, to jednak spory nakład pracy. A tu nadal brakuje w Polsce 30% adresów :(
-
a ja tam uważam że nawigacja ma tylko pomagać a całąresztę powinniśmy robić sami. Między innymi patrzeć na znaki poziome i pionowe :-) Nie róbmy z siebie na siłę inwalidy bo nam zanikną mózgi :-)
-
a ja tam uważam że nawigacja ma tylko pomagać a całąresztę powinniśmy robić sami. Między innymi patrzeć na znaki poziome i pionowe :-) Nie róbmy z siebie na siłę inwalidy bo nam zanikną mózgi :-)
A do czego zakwalifikujesz informację o tym jak będzie wyglądał układ pasów na nieznanym Ci skrzyżowaniu zanim jeszcze do niego dojedziesz? Dla mnie jest to taka sama pomoc jak i informacja o tym, że za ileś tam metrów mam skręcić w prawo. W takim przypadku nawigacja mnie w niczym nie wyręcza, a jedynie informuje. To chyba dobrze, a na pracy mojego mózgu takie dane nie powinny odbić się negatywnie :D
-
Niedawno czytałem w gazecie o procesie w Anglii jak kierowca samochodu który spowodował wypadek oskarżał firmę FORD o zainstalowaniu mapy która wg niego wprowadziła go w błąd. No a jak wyobrażasz sobie zmianę mapy w przypadku zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Przecież jest to proces długotrwały, a użytkownik programu nie ma obowiązku automatycznej aktualizacji.
Pozwolę sobie dorzucić trzy grosze. Nie tak całkiem dawno dość głośno informowano o kierowcy, który w jechał do stawu bezkrytycznie słuchając poleceń AM. Mimo tego, że zarówno znaki poziome, jak i pionowe kilkukrotnie informowały o końcu drogi on jechał dalej bo "Automapa pokazywała, ze droga jest..."
BTW trochę zazdroszczę strażakom i policjantom, którzy przyjechali na miejsce żeby zdjąć z dachu samochodu kierowcę i pasażera, a sam samochód wyciągnąć z wody - wyraz twarzy kierowcy bezcenny :grin:.
A zatem bez względu na to jakie jeszcze dodatkowe funkcje będzie miał nasz GPS nie powinno to zwalniać nas z zachowania choćby odrobiny zdrowego rozsądku.
-
Tak, ale kody pocztowe też by się przydały :-) Wydaje mi się że AM podąża w niewłaściwym kierunku... TomTom wizualizacji budynków nie daje bo i po co... skupiają się na bardziej przydatnych funkcjach.
- IQ Routes
- Asystent pasa
- kody pocztowe
- mapshare
- systematyczne powiększanie map (w 8.15 np nawet takie głupie Brody w woj. Lubuskim, wieś 1000 osób - ulice pięknie ponazywane są - żaden polski dostawca tego nie oferuje, ani Imagis, ani Geosystems, ani Emapa) są oczywiście sytuacje odwrotne ale już coraz mniej na korzyść TT :-)
- TMC (na zachodzie)
- mnogość funkcji "online" fakt że większość dostępna tylko na zachodzie, ale co by szkodziło w AM pododawać takie pierdoły skoro wielu z nas ma palmofony lub PDA z Bluetooth + komórka w kieszeni.
Chcąc nie chcąc TomTom nadal nr 1 w sprzedaży w Europie... Myślę że część rozwiązań możaby było wprowadzić w AM a tymczasem od wersji 4 poza budynkami 3D i pikietażem to chyba nic sensownego i godnego uwagi w Automapie nie przybyło... za soft z mapą Polski wołają 300zł a za te pieniądze (360-370zł) można kupić mapy całej europy do tomtom'a czy nowych urządzeń HTC/MDA lub Navigona 7, Sygic McGuidera z aktualizacją na rok lub nawet dwa...
Gdzie tu logika cenowa Automapy...
-
... Wydaje mi się że AM podąża w niewłaściwym kierunku... TomTom wizualizacji budynków nie daje bo i po co... skupiają się na bardziej przydatnych funkcjach.
- IQ Routes
- Asystent pasa
- kody pocztowe
- mapshare
- systematyczne powiększanie map (w 8.15 np nawet takie głupie Brody w woj. Lubuskim, wieś 1000 osób - ulice pięknie ponazywane są - żaden polski dostawca tego nie oferuje, ani Imagis, ani Geosystems, ani Emapa) są oczywiście sytuacje odwrotne ale już coraz mniej na korzyść TT :-)
- TMC (na zachodzie)
- mnogość funkcji "online" fakt że większość dostępna tylko na zachodzie, ale co by szkodziło w AM pododawać takie pierdoły skoro wielu z nas ma palmofony lub PDA z Bluetooth + komórka w kieszeni.
Chcąc nie chcąc TomTom nadal nr 1 w sprzedaży w Europie...
Pomimo preferowania AM, tu masz całkowicie rację, coś nie tego u Menadżerów AM w tym względzie :( Tym bardziej, że wielu znanych mi osób, w ogóle nie używa tych zaśmiecających ekran budynków 3D :E
-
to piszcie na pomoc@automapa.pl
mi smiga
-
Kody pocztowe. Czy może mi ktoś uzasadni sens wprowadzenia tej funkcji nie zasłaniając się Revią Mody. Przecież kod pocztowy to nic innego jak cała dzielnica lub połowa w mieście. No i co wprowadzam taki kod, dojeżdżam w środek osiedla i co? Zaczynam śledztwo. Gdzie właściwie znajduje się firma o którą mi chodzi?
-
anndi mylisz pojęcia. Kody wprowadza się nie poto, żeby zaprowadziły Cię pod konkretny adres, ale żeby znaleźć daną miejscowość. Nie spotkałeś się nigdy z miejscowościami o takiej samej nazwie?
-
Kody pocztowe. Czy może mi ktoś uzasadni sens wprowadzenia tej funkcji nie zasłaniając się Revią Mody. Przecież kod pocztowy to nic innego jak cała dzielnica lub połowa w mieście. No i co wprowadzam taki kod, dojeżdżam w środek osiedla i co? Zaczynam śledztwo. Gdzie właściwie znajduje się firma o którą mi chodzi?
Wygląda to tak- Jak masz adres: Zalesie ul.Sobieskiego 11 to masz kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt (nie sprawdzałem dokładnie ile) możliwości ale jak masz adres:05-500 Zalesie ul.Sobieskiego 11 to masz dokładnie jedno miejsce o tym adresie B) co więcej znajomość nazwy miejscowości nie jest do niczego potrzebna ,wystarczy: 05-500 ul.Sobieskiego 11
-
Wielokrotnie jadąc na zlecenie wykonania usługi jeśli występują miejscowości a przede wszystkim wsie o tej samej nazwie posiłkuję się gminą w której dana miejscowość, wieś występuje. Przynajmniej o to pytam umajając sie z petentem. Ale macie racje Kod Pocztowy może się przydać.
-
Wielokrotnie jadąc na zlecenie wykonania usługi jeśli występują miejscowości a przede wszystkim wsie o tej samej nazwie posiłkuję się gminą w której dana miejscowość, wieś występuje. Przynajmniej o to pytam umajając sie z petentem. Ale macie racje Kod Pocztowy może się przydać.
Masz oczywiście rację - w Polsce generalnie nazwa gminy i województwo powinno w zupełności wystarczyć do odnalzezienia tej miejscowości / wsi. A co zrobisz np. w Niemczech? Tam niestety większość z nas nie zna regionów / dzielnić / landów itp - i wtedy z pomocą przychodzą kody pocztowe. Najgorsze jest to że mapy zarówno TELE ATLASA i NAVTEQA od dawna posiadają kody pocztowe - są jak na tacy - tylko wprowadzić samą funkcjonalność do oprogramowania.
Nie wiem, nie jestem programistą ale wychodzi na to, że jest to bardzo trudne skoro nadal nie ma tego w AM a szkoda...
-
Wieszałem banerki reklamowe na Słowacji, Węgrzech, Czechach, Austrii i Niemczech. To było duże zlecenie - ok 700 adresów. Dostałem listę z dokładnymi adresami i w drogę. Problemów nie było. Ale w przypadku niekompletnego adresu kod na pewno się przyda.
-
....... Nie tak całkiem dawno dość głośno informowano o kierowcy, który w jechał do stawu bezkrytycznie słuchając poleceń AM. Mimo tego, że zarówno znaki poziome, jak i pionowe kilkukrotnie informowały o końcu drogi on jechał dalej bo "Automapa pokazywała, ze droga jest..."
Ciekawe rzeczy wypisujesz, bo to wcale nie była Automapa!
-
Wieszałem banerki reklamowe na Słowacji, Węgrzech, Czechach, Austrii i Niemczech. To było duże zlecenie - ok 700 adresów. Dostałem listę z dokładnymi adresami i w drogę. Problemów nie było. Ale w przypadku niekompletnego adresu kod na pewno się przyda.
Kompletny adres nie zawsze pomoże. Ciesz się że nie miałeś zlecenia w miejscowości Granice, bo tych jest w Polsce 101 i szukanie po województwie i gminie mogło by być trochę żmudne. Oczywiście i tak nie byłbyś w możliwie najgorszym położeniu. Dużo bardziej miałbyś przechlapane w przypadku miejscowości Nowa Wieś. Tych jest 450. :D
-
....... Nie tak całkiem dawno dość głośno informowano o kierowcy, który w jechał do stawu bezkrytycznie słuchając poleceń AM. Mimo tego, że zarówno znaki poziome, jak i pionowe kilkukrotnie informowały o końcu drogi on jechał dalej bo "Automapa pokazywała, ze droga jest..."
Ciekawe rzeczy wypisujesz, bo to wcale nie była Automapa!
Być może, nie ja byłem kierowcą tego samochodu ;-)
A tak na poważnie istotą mojej wypowiedzi było to, że za kierownicą trzeba przede wszystkim myśleć a nie ślepo i bezkrytycznie poddawać się najlepszemu nawet programowi (urządzeniu) czy będzie to AM, TT czy inny.
-
Być może, nie ja byłem kierowcą tego samochodu ;-)
A tak na poważnie istotą mojej wypowiedzi było to, że za kierownicą trzeba przede wszystkim myśleć a nie ślepo i bezkrytycznie poddawać się najlepszemu nawet programowi (urządzeniu) czy będzie to AM, TT czy inny.
Wiem, że robię OT, ale to trzeba chyba w kółko powtarzać, bo czasem wypowiedzi na tym forum wskazują, że niektórzy podchodzą inaczej i od programu navi wymagają 100% inteligencji...
Pifo dla kolegi :ok:
-
Ja śmigałem po naszym Kraju jeszcze za Komuny wtedy to w ogóle było przechlapane. Mapa papierowa różnej maści, telefony stacjonarna trudnodostępne o ile w ogóle działały (pamiętam nawet takie na korbkę w Bieszczadach). Także to co mam dzisiaj to jest dla mnie i tak SUPER WYPAS. Ale macie rację życie idzie do przodu i trzeba je robić prostszym i nowocześniejszym. Tylko muszę Wam powiedzieć, że jeżdżąc praktycznie codziennie na nawigacji przestały mnie jarać bajery - to raczej naturalne. Używamy AM bo jest dość dobra w PL i przyzwoita w EU. Utrzymanie dodatkowych 5-ciu licencji innego programu na EU to wydatek ok 1500,- zł rocznie, za to przecież można kupić niezły sprzęcik.
Kompletny adres nie zawsze pomoże. Ciesz się że nie miałeś zlecenia w miejscowości Granice, bo tych jest w Polsce 101 i szukanie po województwie i gminie mogło by być trochę żmudne. Oczywiście i tak nie byłbyś w możliwie najgorszym położeniu. Dużo bardziej miałbyś przechlapane w przypadku miejscowości Nowa Wieś. Tych jest 450
-
[...] Utrzymanie dodatkowych 5-ciu licencji innego programu na EU to wydatek ok 1500,- zł rocznie, za to przecież można kupić niezły sprzęcik.
I dlatego aż sie prosi, by AM zaoferowało kody pocztowe. Implementacja wydaje się być dość trywialna, jedyna kwestia to pozyskanie bazy danych. Wydaje mi się, iż fakt braku tej funkcji wynika z tego, iż AM jest produktem skierowanym do Polaków, a u nas nie ma "we krwi" operowania kodami. W innych krajach, szczególnie w Niemczech. dla określenia regionu użycie kodu pocztowego jest na porządku dziennym.
No ale chyba odeszliśmy dość daleko od asystenta pasa ruchu :)
-
Swego czasu czytałem artykuł poświęcony wprowadzeniu usługi TMC w Polsce. Zdaniem autora artykułu nie ma na to co liczyć ponieważ jest to system przestarzały. Z tego co pamiętam rozwijane jest kilka koncepcji. Jedną z nich przewiduje przesyłanie informacji odnośnie sytuacji na drogach oraz organizacji ruchu na drogach i skrzyżowaniach. W takim przypadku moim zdaniem asystent pasa ruchu ma sens gdyż jest to pod kontrolą. Każda zmiana jest automatycznie zmieniana, a wiecie ile trwa jaka kolwiek korekta w AM czy też innym programie.
-
Swego czasu czytałem artykuł poświęcony wprowadzeniu usługi TMC w Polsce. Zdaniem autora artykułu nie ma na to co liczyć ponieważ jest to system przestarzały. Z tego co pamiętam rozwijane jest kilka koncepcji. Jedną z nich przewiduje przesyłanie informacji odnośnie sytuacji na drogach oraz organizacji ruchu na drogach i skrzyżowaniach.
To albo:
- autor artykułu bzdety wypisywał
-albo Ty nie zrozumiałeś tego co tam było napisane
- albo nie pamiętasz co było napisane lub nie potrafisz powtórzyć.....
bo TMC właśnie polega na "przesyłaniu informacji odnośnie sytuacji na drogach oraz organizacji ruchu na drogach i skrzyżowaniach" i rozsyłaniu ich do użytkowników w czasie rzeczywistym.
Pozdrawiam
-
I tutaj Puniek przyznam Ci rację. Nie dysponuję sprzętem obsługującym TMC i dlatego nie mogłem spróbować jak działaten system. Myślałem, że informuje on o korkach i utrudnieniach na trasie, ale nie wiedziałem iż przesyła dane odnośnie organizacji ruchu na skrzyżowaniach. W takim razie po kiego grzyna asystent pasa ruchu skoro system TMC ma to w sobie i to w owiele lebszym standardzie bo aktualizowany na bierząco???