AM5 w boju - czyli nasze pierwsze testy

  • 111 Odpowiedzi
  • 24447 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
AM5 w boju - czyli nasze pierwsze testy
« dnia: Kwiecień 05, 2008, 22:28:32 »
Test przeprowadzony został z „piątka” zainstalowaną na smatfonie HP 6915, a jednocześnie na innym smartfonie (Eten Glofiish X 800) pracowała równolegle „czwórka” w swojej ostatniej wersji.
Zanim opiszę same spostrzeżenia z testu chciałbym dodać że sam proces instalacji (a dokładnie aktualizacji poprzedniej wersji AM przebiegł bezproblemowo z zachowanie wszelkich poprzednich ustawień. Ten test przeprowadzony został na ustawieniach fabrycznych programu, z jedna tylko zmianą polegającą na przełączeniu w trzecim dniu skórki z wersji podstawowej na wersje „panorama”. Mój test miał na celu ocenę „piateczki” pod względem czysto eksploatacyjnym, przy długotrwałej jeździe, bez kombinowania w ustawieniach. Po prostu włącz, wyznacz trasę i jedź. Cykl ten powtórzyłem kilkadziesiąt razy na trasach od 1,5 do 700km. W sumie przejechałem niecałe 3300 km.

A teraz do rzeczy:

Wyznaczanie tras…
- jest zdecydowanie lepsze niż dotychczas, inteligencja programu pod tym względem zbliżyła się do Tom Toma. Drobne poprawki w algorytmach (o których piszą autorzy AM) dają bardzo odczuwalny skutek. Po raz pierwszy wyznaczanie tras zadowoliło mnie prawie w stu procentach, i to dla wszystkich typów tras. A szczególnie podobało mi się korzystanie z trasy optymalnej. Ani razu nie musiałem korzystać z punktów via, co jednak spowodowało, że nie przetestowałem tej funkcji (a może to i dobrze).

Stabilność…
- oceniam jako dobrą. Zdarzyła się raz sytuacja, że po wjechaniu do tunelu i zatrzymaniu się w nim na ok. 5 min. z powodu korków nastąpiła utrata sygnału gps, a po chwili program zawiesił się i konieczny był soft reset.  Program nie radził sobie też najlepiej z ukrywaniem górnego paska statusu systemu operacyjnego WM5. Pojawiający się krótko po uruchomieniu pasek zabierał niepotrzebnie kawałek ekranu który przy rozdzielczości 240x240 jest przecież niezwykle cenny. Pomagało wywołanie na chwilkę menu, po powrocie go do nawigowania obraz był już ok. Czasami pasek sam znikał po pewnym czasie. Nie znalazłem żadnej reguły rządzącej  pojawianiem się tego paska, po prostu czasami po włączeniu go nie było, innym razem się pojawiał.
AM nieco częściej (test na tym samym urządzeniu) gubi sygnał gps niż np. Tom Tom, ale jest to pewnie tylko kwestia małego doszlifowania softu. Natomiast warto zauważyć że łapanie fixa po starcie aplikacji lub utracie sygnału odbywało się bardzo szybko.
Bez problemu funkcjonowało odbieranie rozmów telefonicznych, a także ich inicjowanie. Co prawda program po zakończeniu rozmowy nie zawsze wracał automatycznie na pulpit (tak jak to bezbłędnie robi Tom Tom), ale po kliknięciu na nazwę w Today natychmiast wznawiał funkcjonowanie. Dla nowej AM nie stanowi też problemu wyłącznie całego smartfona przyciskiem wyłącznika zasilania (np. kiedy wyjmowałem go z uchwytu udając się do kasy na stacji benzynowej). Po ponownym uruchomieniu zasilania AM płynnie i szybko podejmowała pracę, znacznie lepiej niż to miało miejsce w poprzednich wersjach.
Czasami pojawiał się efekt lekkiego zacinania się aplikacji, szczególnie słychać to było w zacinaniu się (jąkaniu) „Jadźki”.  Czasami mogłem usłyszeć ucięte słowa. Sytuacji nie poprawiał reset smartfona, ani usuniecie wszelkich zbędnych programów.

Ergonomia obsługi…
- jest na niezłym poziomie, jednak na przy rozdzielczości 240x240 daleko jej do Tom Toma. Zupełnie nie trafioną koncepcja jest umieszczenie paska postępu w pionie po lewej stronie ekranu. Krawędź obudowy ekranu w HP całkowicie mi go zasłaniała kiedy kierowałem samochodem, natomiast kiedy siedziałem na miejscu pasażera był on ledwo widoczny. Trochę lepiej było w nocy, pasek było widać jako tako, za to trudno było ocenić procent postępu trasy, bo nie widziałem gdzie właściwie się ten pasek kończy – w rogu wyświetlacza czy w rogu pola wyświetlania mapy. Implementacja poziomego paska z wersji czwartej AM jest zdecydowanie lepsza.
Trudno mi było przyzwyczaić się do sytuacji, że po kliknięciu na ekran (a ściślej w zależności gdzie klikamy), mamy de facto możliwość wywołania dwóch różnych menu (głównego i własnego) – jakoś to dla mnie nie było intuicyjne. Na dodatek bez znaczenia było czy klikam na ikonkę w dolnym prawym rogu czy gdziekolwiek na mapie – efekt ten sam – wywołanie menu własnego. Zupełnie nie rozumiem po co ta ikonka, skoro dubluje klikniecie w mape.
Nie zbyt dobrym pomysłem jest też moim zdaniem rysowanie tej dodatkowej strzałki informującej o manewrze w tym samym (żółtym) kolorze co strzałek rysowanych na obrysie dróg. Na bardziej złożonych skrzyżowaniach (szczególnie przy drogach wielopasmowych), nie bardzo wiadomo czy ta strzałka go inny pas, czy może jeszcze cos innego. Wystarczy że ta strzałka będzie w innym kolorze lub będzie np. animowana (jak w iGo) i będzie ok.
Nieco gorzej niż w poprzednich wersjach działała na moim HP dynamiczna zmiana skali w widoku 3D. Niejednokrotnie na ekranie miałem okazje zobaczyć tak wielka strzałkę manewru, że praktycznie nie było już nic więcej widać poza nią. Funkcja wyświetlania brył budynków nie zrobiła na mnie niestety dobrego wrażenia, jak dla mnie jest zupełnie zbyteczna, bo sposób wyświetlania budynków bardziej psuje ten efekt niż jest z niego jakiś pożytek. Może na jakimś dużym wyświetlaczu będzie lepiej, u mnie to raczej porażka.
Panel wskazań wartosci numerycznych po przez to że jest predefiniowany stał się nieczytelny ponieważ poszczególne okienka są do siebie bardzo podobne, a na dodatek w tym samym kolorze. Czcionka opisująca poszczególne funkcje okienek jest też mało czytelna. Chwilami zupełnie gubiłem się co które pokazuje, jedynie po przekroczeniu prędkości stosowne okienko zmieniało tło na czerwone i wtedy wiedziałem że to to okienko. Przy normalnej prędkości te okienka zlewały mi się tylko w zbiór cyferek, a jak już w któreś kliknąłem nie opacznie to już tylko mogłem zgadywać co ono pokazuje. Problem rozwiąże odpowiednie podkolorowanie okienek (albo pokolorowanie cyferek, albo pokolorowanie ramek tych okienek). Przydało by się też zabezpieczenie przed dublowaniem się przy ustawianiu funkcji okienek (teraz np. wszystkie trzy mogą wskazywać prędkość, czyli to samo).
Dwie rzeczy natomiast bardzo mnie usatysfakcjonowały: po pierwsze „Jadźka” stała się mniej gadatliwa niż w poprzednich wersjach, a po drugie to, że wyjątkowo często komunikat o przekroczeniu prędkości pojawiał się przed zbliżającym się zakrętem (nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale było bardzo naturalne – zupełnie jakby mój pasażer przypominał mi o nadmiernej prędkości we właściwych momentach).
Chyba prawie każdy smartfon (nie znam innych) ma sprzętowy przycisk „zielonej słuchawki”, a cześć ma nawet dwa (zielonej i czerwonej) – po co wiec dublować ich funkcjonalność dodatkową ikonką na ekranie skoro uzyskujemy dokładnie ten sam efekt? Ale może są jednak takie co nie mają przycisków, tylko czy wyświetlanie tej ikonki nie zrobić w takim racie jako opcjonalne?

Mapy…
- staja się rzeczywiście coraz bardziej dokładne, spotkałem kilka jeszcze świeżych rond w małych miasteczkach, które już były na nowej mapie. Ogólna ocena bardzo dobra. Całkiem nieźle było też na leśnych duktach i polnych drogach. Właściwie dziwna sytuacja zdarzyła się tylko na autostradzie A2 w okolicach Chrząstowa, gdzie przez kilkanaście kilometrów występował efekt rekalkulacji trasy, tak jak bym był poza nią, ale nie mogę wykluczyć tu zakłóceń w pracy odbiornika GPS gdyż jechałem „naprawdę” szybko.
Jest jedna rzecz która przy wyświetlaniu map nie za bardzo mi się podoba, a w szczególności dotyczy to perspektywy 3D. Otóż jadąc przez przepiękne pola i laki na ekranie widzimy tylko zarys drogi na białym tle, tak jakbyśmy jechali w iście zimowych warunkach. AM to chyba jedyna nawigacja która używa koloru białego w prezentacji map. Dla mnie osobiście jakieś to niezbyt naturalne, cały czas mam wrażenie, że to jakieś „białe plamy” w pokryciu map, bo biały kolor właśnie temu w mapach służy.

Na koniec dodam, że chyba jakoś brakowało mi jednak wskaźnika poziomu sygnału gps. Niby jest odpowiednia informacja w jednej z opcji menu, ale ja wolałbym mieć ją na głównym ekranie, po to by na bieżąco wiedzieć czy nawigacja jest przyczepiona w odpowiednim miejscu, lub czy chwilowa niedokładność nawigacji nie wynika czasem z tego że akurat gęste drzewa tłumią sygnał.

Z braku czasu nie będę się rozpisywał bardziej szczegółowo, starałem się poruszyć tylko najważniejsze aspekty, ale jeśli ktoś będzie miał jakieś dodatkowe pytania to chętnie na nie odpowiem.  :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2008, 21:22:39 wysłana przez emisiu »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2008, 23:35:13 »
Dzięki emisiu za kawał solidnego testu  :ok:

Wyznaczanie tras - to najsłabiej przetestowałem, bo ostatnio mało jeżdżę, a Twoja opinia cieszy :ok:

Pasek postępu ja dotąd zbiera jednoznacznie negatywne opinie, nie przypominam sobie żadnego głosu zadowolenia
mam nadzieję, że AM5.0.5 to ostatnia wersja z pionowym paskiem oddzielonym od pilota.

Zdublowane wywołanie własnego menu - to wina ustawień fabrycznych,
trzeba niestety troszkę pogrzebać w ustawieniach przycisków, żeby być bardziej zadowolonym z efektów.
Ja się cieszę przede wszystkim z tego, że zdołałem przekonać support do 'sprzętowych klawiszy ekranowych'
i zmiany całej koncepcji byłego menu 'Pokazuj pozycję' (które dotąd niemal w całości dublowało główne menu)
na ścieżkę szybkiego dostępu do funkcji przydatnych w trakcie jazdy.
Tak więc część Twoich trudności to przeze mnie, przyznaję się  :wink:
Ale jestem przekonany, że jak minie 'ból zmiany przyzwyczajeń' uznasz że było warto.

Dynamiczna zmiana skali w widoku 3D - znów wina ustawień fabrycznych, zbliżenia są nieco przesadzone
zwłaszcza w rozdzielczościach niższych od VGA, na szczęście to kwestia lekiego przesunięcia suwaka w ustawieniach.

Propozycję możliwości blokowania zmian funkcji panelu pilota przez przypadkowe dotknięcie też składałem,
Twój opis potwierdza jej przydatność, co do czytelności, na 3.5'' jest dla mnie jak najbardziej ok,
na 2.8'' nie miałem okazji oglądać.

Słuchawka ekranowa - tu opinie są podobnie jednoznaczne jak przy pasku postępu,
nic nie daje, a tylko zajmuje miejsce na ekranie.

Kolorystyka, hm-mm u mnie są wyraźnie jasne zółciobeże, prędzej pustynia niż nartostrada ...
może to zależy od wyświetlacza LCD? A próbowałeś innych skórek z zestawu? Może 'jak drukowana' bardziej Ci podejdzie?


 





AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2008, 23:50:03 »

Kolorystyka, hm-mm u mnie są wyraźnie jasne zółciobeże, prędzej pustynia niż nartostrada ...
może to zależy od wyświetlacza LCD? A próbowałeś innych skórek z zestawu? Może 'jak drukowana' bardziej Ci podejdzie?

W przyszłym tygodniu spróbuje użyć innej skórki, tak jak napisałem wcześniej w tym teście chciałem używać wyłącznie ustawień fabrycznych.
A co do kolorystyki - w "czwórce" mapa wyglądała lepiej, dopiero w AM5 mam tą prawie śnieżną biel.

P.S.
Z tego co napisałaś w moim teście najprawdopodobniej powtórzyłem wiele uwag poruszonych już na forum, jednak wynika to z celowego nie czytania przeze mnie wcześniejszych wątków, aby niczym się później nie sugerować (no i braku czasu niestety).

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2008, 02:40:57 »
Zgadza się, popieram emisia! Jakoś od dłuższego czasu darzę go szacunkiem, z uwagi na obiektywizm w tekstach a nie oszołomstwo w ocenianiu i stronniczość.

Potwierdzam, słuchawka psu na budę potrzebna (po co dublować to co istnieje...), dodatkowo brak możliwości ustawienia opcji "3d tylko w zbliżeniach", pomimo możliwości włączenia tej funkcji dla jednej skali (zbliżenie). Za szybko RC1 przeobraziło się w 5.0.5... Oj, za szybko... Do wakacji jeszcze trochę dzionków brakuje, nieprawdaż? :)
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

*

Offline Qbik

  • *****
  • 1495
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.wikaro.pl
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2008, 10:05:22 »
Dobry test ;)

Pasek postępu ja dotąd zbiera jednoznacznie negatywne opinie, nie przypominam sobie żadnego głosu zadowolenia
mam nadzieję, że AM5.0.5 to ostatnia wersja z pionowym paskiem oddzielonym od pilota.

Jak dla mnie jest ok, ale ja korzystam z panoramy więc pasek jest zintegrowany z pilotem ;)
dla trybu portret może być w poziomie wtedy też będzie razem z pilotem

To co w 5 jakoś mi nie pasuje to ta strzałka wychodząca poza ekran w przybliżeniu przed manewrem, kiepsko to wygląda (jakby niedopracowane było)

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2008, 10:07:33 wysłana przez Qbik »
axim x51v LennySh_Football WM6.1 L10 & iPhone 3G 16GB z 2.2.1 na pokładzie + BT-359 + 4gb SDHC & CF + AM 5.xx EU
http://www.pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6656

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2008, 11:45:22 »
Oubik  - ustawienia interfejsu str.6 dolny suwak (górny dotyczy 2D - jest błąd w podpisie)
zwiększ trochę domyślną skalę (granicę zoomu) i napisz czy jest lepiej.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline debart

  • **
  • 181
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: VIVO PLUS + 16GB SDHC + VW Phaeton
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2008, 12:07:47 »
Jak dla mnie to w końcu jest nawigacja spełniająca moje oczekiwania. Jeszcze tylko żeby trochę płynniej działała w trybie nawigacji bo jest spoooore opóźnienie płynności animacji w stosunku do 4.5.3. Powiem krótko - skacze, przycina się czasami na 1-1.5 sek. Ale w 4.0 tez tak było na początku. Później sobie twórcy z tym poradzili. Tu pewnie tez pojawia się szybko upgradey. W każdym razie - dla mnie super.

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2008, 12:22:22 »
....Jeszcze tylko żeby trochę płynniej działała w trybie nawigacji bo jest spoooore opóźnienie płynności animacji w stosunku do 4.5.3. Powiem krótko - skacze, przycina się czasami na 1-1.5 sek.........

Zwiększ pamięć na dane mapy i punkty POI. U mnie nic się nie przycina.

*

Offline Qbik

  • *****
  • 1495
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.wikaro.pl
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 06, 2008, 12:47:07 »
Oubik  - ustawienia interfejsu str.6 dolny suwak (górny dotyczy 2D - jest błąd w podpisie)
zwiększ trochę domyślną skalę (granicę zoomu) i napisz czy jest lepiej.
Rozumiem, że Oubik było do mnie ;) czasem ktoś napisze Qubik zamiast Qbik, ale w ten sposób to jesteś pierwszy


 a wracając do tematu to:
Tak pomogło teraz widać ja już normalnie ;) przesunąłem na 210 m
axim x51v LennySh_Football WM6.1 L10 & iPhone 3G 16GB z 2.2.1 na pokładzie + BT-359 + 4gb SDHC & CF + AM 5.xx EU
http://www.pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6656

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 06, 2008, 12:53:32 »
Jak dla mnie to w końcu jest nawigacja spełniająca moje oczekiwania. Jeszcze tylko żeby trochę płynniej działała w trybie nawigacji bo jest spoooore opóźnienie płynności animacji w stosunku do 4.5.3. Powiem krótko - skacze, przycina się czasami na 1-1.5 sek. Ale w 4.0 tez tak było na początku. Później sobie twórcy z tym poradzili. Tu pewnie tez pojawia się szybko upgradey. W każdym razie - dla mnie super.

I tu się zgadzam. Wreszcie mam to, co mi odpowiada. Używam trybu panorama, a więc pasek postępu z boku jest przy pilocie i to jest OK. Dużo możliwości ustawienia interface'a i to mi wystarcza. Nie chce mi się grzebać w plikach i dokonywać zmian (tak jak robiłem to w wersji 4.x), przy kolejnych wersjach powtarzać te zmiany, to było uciążliwe. Taka jaka jest mi pasuje, trasy wyznacza wyraźnie lepiej. Jest OK

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 06, 2008, 14:00:34 »
A przy okazji: czy u Was przy wałczeniu opcji DEMO powyżej mnożnika  2x  też występuje efekt że coś się dziej z symulowanym sygnałem gps i program bez przerwy informuje że jestem poza trasa dokonuje jej ponownej rekalkulacji?
U mnie czym wyższy mnożnik tym gorzej z demonstracją, właściwie dobrze mam tylko do "razy dwa".
Napisane: Kwiecień 06, 2008, 13:53:52
... Może 'jak drukowana' bardziej Ci podejdzie?

Sprawdzałem "drukowaną" - rzeczywiście jest nieco lepiej, jak się domyślam wyświetlacze odbijające pochłonięte światło (jak min. w HP) nieco inaczej wyświetlają kolory niż zwykłe LCD. Kolorystyka map nie może być zbyt pastelowa.

*

Dżeju

Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 06, 2008, 14:31:07 »
... czy u Was przy wałczeniu opcji DEMO powyżej mnożnika 2x  też występuje efekt że coś się dziej z symulowanym sygnałem gps i program bez przerwy informuje że jestem poza trasa dokonuje jej ponownej rekalkulacji?
U mnie czym wyższy mnożnik tym gorzej z demonstracją, właściwie dobrze mam tylko do "razy dwa

Na moim HP przy każdej prędkości dema, coś takiego nie występuje.

*

Offline pasza_sadyka

  • ***
  • 366
  • Sprzęt: Xperia Neo
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 06, 2008, 15:00:56 »
Ja natomiast jestem nieco zawiedziony, interfejs i owszem bardzo mi się podoba bo i praktyczny i przejrzysty - ma jednak jedną wadę, mianowicie trzeba się go uczyć od nowa a wobec braku na www jakiejkolwiek dokumentacji jest to odrobinę irytujące. No i najważniejsza sprawa w tego typu programach - mapy, niestety jakość w małych miastach jest niejednokrotnie wątpliwa a wydawało by się że warto skupić się przede wszystkim na dokładności map no bo czy w Polsce nie ma instytucji która dysponuje najnowszymi mapami dróg? I nie mam tutaj na myśli np nowego kawałka A1 bo o tym trąbili w tv więc dodanie tego to jakby truizm ale wiele małych miast w których kierowany jestem nieistniejącymi drogami albo wprost na zakaz wjazdu. Generalnie więc zmiany są ku lepszemu ale dla mnie jest to co najwyżej 4.7 a nie 5.0.5.

Pozdrawiam, M.

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2008, 15:19:13 »
Dla mnie puki co to "BADZIEW"
- często sie wiesza.
- długi /KOSZMARNY/ czas wyznaczania trasy pierwsze wyznacza trasę - póżniej włącza sie jakaś nawigacja
- jakieś głupie komunikaty że nie może sie nawiązać do siatki mapy
- wyjechałem poza miasto na wiejskie drog - KOSZMAR - zupełnie sie posypał - gubił trasę
- wyznaczenie trasy ok 12 km trwa u mnie ok 1,5 minuty
Jednym słowem "MASAKRA" - wracam do wersji 4.5.3 !!!!!!!


Mam Asusa 636 W.M.5.0 - 400 MHz 64RAM 128ROM i szybką 2 GM kartę SD - od początku mam wgraną tylko AM
Wersję 5 zainstalowałem po uprzedniej deinstalacji 4.5.3 która chodziła poprawnie.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2008, 15:21:50 »
Dla mnie puki co to "BADZIEW"


Póki co, to sformatuj sobie na nowo kartę i zainstaluj na nowo AM5.

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 06, 2008, 15:22:45 »
OK spróbuję.

*

Offline p360

  • ***
  • 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio p360 / 8gb / automapa 6.2
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 06, 2008, 15:45:44 »
moje wrażenia po ~2tyś km

plusy +
1. szybsze i lepsze wyznaczanie tras  :ok:
2. większe guziki menu, w końcu nie muszę klikać kluczykiem a wystarczy palec
3. dodatkowa strzałka przy manewrach
4. POI dużo lepiej mi się pracuje z dużymi plikami

minusy -
1. mapa  :mad: w mojej okolicy nic nie zostało zmienione w tym rondo traktowane jak skrzyżowanie
2. za duża ta strzałka manewrowa (na mapie)
3. skala mapy przy starcie (zbliżenie na maksa nie wiem gdzie ot zmienić bo w menu jest tyle skal do zmiany że się pogubiłem)
4. po wyłączeniu urządzenia ale nie wyłączaniu mapy, gdy właczyłem je ponownie po 20min trzeba było zrobić reset, na nic nie reagował pda. ( w 4,5 nie zdazylo mi sie to ani razu)
zawodowy kierowca...

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 06, 2008, 16:08:44 »
moje wrażenia po ~2tyś km
....
2. za duża ta strzałka manewrowa (na mapie)
3. skala mapy przy starcie (zbliżenie na maksa nie wiem gdzie ot zmienić bo w menu jest tyle skal do zmiany że się pogubiłem)....

Poczytaj nocnegoMarka 6 post od góry.

*

Offline p360

  • ***
  • 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio p360 / 8gb / automapa 6.2
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 06, 2008, 16:32:47 »
czyli który sówak mam przesunąć żeby na starcie nawigowania ekran był trochę dalej bo już sie pogubiłem
zawodowy kierowca...

*

Offline AMi

  • *****
  • 1763
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia 7110
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 06, 2008, 16:43:30 »
1234567890
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2014, 14:33:18 wysłana przez AMi »

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM5 w boju - czyli nasze pierwsze testy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 07, 2008, 13:27:51 »
Dolny suwak na szóstym ekranie Menu -> Interfejs
Mam 150 m, i jest ok.

Takie ustawienie i u mnie ( przy 240x240) znacznie poprawia sytuację.
Napisane: Kwiecień 07, 2008, 13:19:54
Na moim HP przy każdej prędkości dema, coś takiego nie występuje.

Dziś zrobiłem jeszcze kilka testów, i widzę że kiedy smart fon jest "mniej zajęty" (np. poprzez wyłączenie telefonu) problem występuje w troszkę mniejszym stopniu. Mam wrażenie że przy Demie brakuje jakby mocy procesora lub pamięci z stąd jest jak jest. Czy Twój HP 6515 ma taki sam procek jam mój 6915?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2008, 15:07:02 wysłana przez emisiu »

*

Dżeju

Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 07, 2008, 13:32:53 »
Procek taki sam (na pewno nie lepszy), ale jak sprawdzalem podczas dema nie mam w tle żadnych uruchomionych programów i AM5 instalowałem na świeżo sformatowaną kartę SanDisk.

*

Offline pajero

  • **
  • 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Holux GPSmile60
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 07, 2008, 13:40:42 »
Bardzo mi brakuje możliwość zbliżania na mapie w postaci wyznaczania obszaru. Kwadratem i zomowało wybraną cześć.
Teraz muszę wyśrodkowywać mapę w miejscu które mnie interesuje i suwakiem zwiększyć zbliżenie.

*

Offline dth

  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650 1Gb AM 4.5.3
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 07, 2008, 13:42:06 »
Dla mnie puki co to "BADZIEW"


Póki co, to sformatuj sobie na nowo kartę i zainstaluj na nowo AM5.

Witam, właśnie jak sformatować karte ?? Podejrzewam, zze musze zrobic to samo bo tez mnie sie cosik krzaczy, ale nieodinstalowalem poprzedniej wersji tylko wgralem 5.0 - moze tu byl blad ??

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 07, 2008, 13:51:24 »
Bardzo mi brakuje możliwość zbliżania na mapie w postaci wyznaczania obszaru. Kwadratem i zomowało wybraną cześć.
Teraz muszę wyśrodkowywać mapę w miejscu które mnie interesuje i suwakiem zwiększyć zbliżenie.

Taka funkcja jest juz w AM - można przypisać do "Twoje menu" i działa super.
Napisane: Kwiecień 07, 2008, 13:50:41
Witam, właśnie jak sformatować karte ??

Do czytnika i do PCta
Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

*

Offline Adek1

  • 17
  • Sprzęt: Mio 560 + AM
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 07, 2008, 14:17:45 »
Witam !!!
Właśnie ja tego nie rozumiem wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu gdzie one są jak zaznaczyłem jak pisze Darek_Foto to w moim menu mam zoom poprzez zaznaczanie ale wtedy nic nie mogę przesunąć . Może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tymi menu(aż tyle) i ten kwadrat na dole to odpowiada za które i skąd mam wiedzieć w którym jestem .
Ale mam mętlik nie wiem czy wiecie o co mi chodzi ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć .Przydała by się instrukcja w pdf. przynajmniej dla takich jak ja początkujących  :S

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 07, 2008, 14:57:01 »
Cytat: pajero
Teraz muszę wyśrodkowywać mapę w miejscu które mnie interesuje i suwakiem zwiększyć zbliżenie.

Nie musisz środkować,  zoom następuje wzgledem punktu który wkazałeś na ekranie,
w ten sposób, że wskazany punkt jest nieruchomy (pozostaje w tym sam miejscu ekranu)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline dth

  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650 1Gb AM 4.5.3
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 07, 2008, 15:41:36 »
Witam !!!
Właśnie ja tego nie rozumiem wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu gdzie one są jak zaznaczyłem jak pisze Darek_Foto to w moim menu mam zoom poprzez zaznaczanie ale wtedy nic nie mogę przesunąć . Może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tymi menu(aż tyle) i ten kwadrat na dole to odpowiada za które i skąd mam wiedzieć w którym jestem .
Ale mam mętlik nie wiem czy wiecie o co mi chodzi ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć .Przydała by się instrukcja w pdf. przynajmniej dla takich jak ja początkujących  :S

Również dołączam się do prośby o instrukcję dla początkujących :D

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 07, 2008, 15:49:48 »
Cytat: Adek1
wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu...

Nie ma aż tylu różnych menu :)
Jest tylko jedno 'Twoje menu' wywoływane domyślnie przez dotknięcie mapy na ekranie podczas nawigacji.
To menu ma maximum 12 pozycji (2 ekrany), które się 'programuje' za pomocą Menu\Ustawienia\Przyciski
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Adek1

  • 17
  • Sprzęt: Mio 560 + AM
Odp: AM5 w boju - czyli moje pierwsze testy
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 07, 2008, 16:55:49 »
Cytat: Adek1
wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu...

Nie ma aż tylu różnych menu :)
Jest tylko jedno 'Twoje menu' wywoływane domyślnie przez dotknięcie mapy na ekranie podczas nawigacji.
To menu ma maximum 12 pozycji (2 ekrany), które się 'programuje' za pomocą Menu\Ustawienia\Przyciski

Do tego w między czasie jakoś doszedłem ale pozycja kursor , kursor-nawigacja , mapa - nawigacja co jest tym kursorem . W czasie nawigacji domyślam się , że u mnie samochodzik ale w czasie prób na sucho  :O . Jeśli wprowadzę w moje menu przełącz na tryb przesuwania / powiększania mapy i ustawię wywołanie twoje menu przez ustawienie mapa-nawigacja to podczas przeglądania trasy na sucho (bez GPS-u) tej funkcji mieć nie będę bo nie wejdę w moje menu . Czy dobrze to rozumiem ?
Przepraszam za bzdurne na pewno dla Ciebie pytania ale by ich nie było gdy bym miał instrukcję . Nie ukrywam , że zdecydowałem się na zakup Auto Mapy (tydzień temu ) czytając to forum i wiem , że jest tu dużo pasjonatów AM dlatego liczę na ich pomoc do momentu ukazania się instrukcji .Pozdrawiam