PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: emisiu w Kwiecień 05, 2008, 22:28:32
-
Test przeprowadzony został z „piątka” zainstalowaną na smatfonie HP 6915, a jednocześnie na innym smartfonie (Eten Glofiish X 800) pracowała równolegle „czwórka” w swojej ostatniej wersji.
Zanim opiszę same spostrzeżenia z testu chciałbym dodać że sam proces instalacji (a dokładnie aktualizacji poprzedniej wersji AM przebiegł bezproblemowo z zachowanie wszelkich poprzednich ustawień. Ten test przeprowadzony został na ustawieniach fabrycznych programu, z jedna tylko zmianą polegającą na przełączeniu w trzecim dniu skórki z wersji podstawowej na wersje „panorama”. Mój test miał na celu ocenę „piateczki” pod względem czysto eksploatacyjnym, przy długotrwałej jeździe, bez kombinowania w ustawieniach. Po prostu włącz, wyznacz trasę i jedź. Cykl ten powtórzyłem kilkadziesiąt razy na trasach od 1,5 do 700km. W sumie przejechałem niecałe 3300 km.
A teraz do rzeczy:
Wyznaczanie tras…
- jest zdecydowanie lepsze niż dotychczas, inteligencja programu pod tym względem zbliżyła się do Tom Toma. Drobne poprawki w algorytmach (o których piszą autorzy AM) dają bardzo odczuwalny skutek. Po raz pierwszy wyznaczanie tras zadowoliło mnie prawie w stu procentach, i to dla wszystkich typów tras. A szczególnie podobało mi się korzystanie z trasy optymalnej. Ani razu nie musiałem korzystać z punktów via, co jednak spowodowało, że nie przetestowałem tej funkcji (a może to i dobrze).
Stabilność…
- oceniam jako dobrą. Zdarzyła się raz sytuacja, że po wjechaniu do tunelu i zatrzymaniu się w nim na ok. 5 min. z powodu korków nastąpiła utrata sygnału gps, a po chwili program zawiesił się i konieczny był soft reset. Program nie radził sobie też najlepiej z ukrywaniem górnego paska statusu systemu operacyjnego WM5. Pojawiający się krótko po uruchomieniu pasek zabierał niepotrzebnie kawałek ekranu który przy rozdzielczości 240x240 jest przecież niezwykle cenny. Pomagało wywołanie na chwilkę menu, po powrocie go do nawigowania obraz był już ok. Czasami pasek sam znikał po pewnym czasie. Nie znalazłem żadnej reguły rządzącej pojawianiem się tego paska, po prostu czasami po włączeniu go nie było, innym razem się pojawiał.
AM nieco częściej (test na tym samym urządzeniu) gubi sygnał gps niż np. Tom Tom, ale jest to pewnie tylko kwestia małego doszlifowania softu. Natomiast warto zauważyć że łapanie fixa po starcie aplikacji lub utracie sygnału odbywało się bardzo szybko.
Bez problemu funkcjonowało odbieranie rozmów telefonicznych, a także ich inicjowanie. Co prawda program po zakończeniu rozmowy nie zawsze wracał automatycznie na pulpit (tak jak to bezbłędnie robi Tom Tom), ale po kliknięciu na nazwę w Today natychmiast wznawiał funkcjonowanie. Dla nowej AM nie stanowi też problemu wyłącznie całego smartfona przyciskiem wyłącznika zasilania (np. kiedy wyjmowałem go z uchwytu udając się do kasy na stacji benzynowej). Po ponownym uruchomieniu zasilania AM płynnie i szybko podejmowała pracę, znacznie lepiej niż to miało miejsce w poprzednich wersjach.
Czasami pojawiał się efekt lekkiego zacinania się aplikacji, szczególnie słychać to było w zacinaniu się (jąkaniu) „Jadźki”. Czasami mogłem usłyszeć ucięte słowa. Sytuacji nie poprawiał reset smartfona, ani usuniecie wszelkich zbędnych programów.
Ergonomia obsługi…
- jest na niezłym poziomie, jednak na przy rozdzielczości 240x240 daleko jej do Tom Toma. Zupełnie nie trafioną koncepcja jest umieszczenie paska postępu w pionie po lewej stronie ekranu. Krawędź obudowy ekranu w HP całkowicie mi go zasłaniała kiedy kierowałem samochodem, natomiast kiedy siedziałem na miejscu pasażera był on ledwo widoczny. Trochę lepiej było w nocy, pasek było widać jako tako, za to trudno było ocenić procent postępu trasy, bo nie widziałem gdzie właściwie się ten pasek kończy – w rogu wyświetlacza czy w rogu pola wyświetlania mapy. Implementacja poziomego paska z wersji czwartej AM jest zdecydowanie lepsza.
Trudno mi było przyzwyczaić się do sytuacji, że po kliknięciu na ekran (a ściślej w zależności gdzie klikamy), mamy de facto możliwość wywołania dwóch różnych menu (głównego i własnego) – jakoś to dla mnie nie było intuicyjne. Na dodatek bez znaczenia było czy klikam na ikonkę w dolnym prawym rogu czy gdziekolwiek na mapie – efekt ten sam – wywołanie menu własnego. Zupełnie nie rozumiem po co ta ikonka, skoro dubluje klikniecie w mape.
Nie zbyt dobrym pomysłem jest też moim zdaniem rysowanie tej dodatkowej strzałki informującej o manewrze w tym samym (żółtym) kolorze co strzałek rysowanych na obrysie dróg. Na bardziej złożonych skrzyżowaniach (szczególnie przy drogach wielopasmowych), nie bardzo wiadomo czy ta strzałka go inny pas, czy może jeszcze cos innego. Wystarczy że ta strzałka będzie w innym kolorze lub będzie np. animowana (jak w iGo) i będzie ok.
Nieco gorzej niż w poprzednich wersjach działała na moim HP dynamiczna zmiana skali w widoku 3D. Niejednokrotnie na ekranie miałem okazje zobaczyć tak wielka strzałkę manewru, że praktycznie nie było już nic więcej widać poza nią. Funkcja wyświetlania brył budynków nie zrobiła na mnie niestety dobrego wrażenia, jak dla mnie jest zupełnie zbyteczna, bo sposób wyświetlania budynków bardziej psuje ten efekt niż jest z niego jakiś pożytek. Może na jakimś dużym wyświetlaczu będzie lepiej, u mnie to raczej porażka.
Panel wskazań wartosci numerycznych po przez to że jest predefiniowany stał się nieczytelny ponieważ poszczególne okienka są do siebie bardzo podobne, a na dodatek w tym samym kolorze. Czcionka opisująca poszczególne funkcje okienek jest też mało czytelna. Chwilami zupełnie gubiłem się co które pokazuje, jedynie po przekroczeniu prędkości stosowne okienko zmieniało tło na czerwone i wtedy wiedziałem że to to okienko. Przy normalnej prędkości te okienka zlewały mi się tylko w zbiór cyferek, a jak już w któreś kliknąłem nie opacznie to już tylko mogłem zgadywać co ono pokazuje. Problem rozwiąże odpowiednie podkolorowanie okienek (albo pokolorowanie cyferek, albo pokolorowanie ramek tych okienek). Przydało by się też zabezpieczenie przed dublowaniem się przy ustawianiu funkcji okienek (teraz np. wszystkie trzy mogą wskazywać prędkość, czyli to samo).
Dwie rzeczy natomiast bardzo mnie usatysfakcjonowały: po pierwsze „Jadźka” stała się mniej gadatliwa niż w poprzednich wersjach, a po drugie to, że wyjątkowo często komunikat o przekroczeniu prędkości pojawiał się przed zbliżającym się zakrętem (nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale było bardzo naturalne – zupełnie jakby mój pasażer przypominał mi o nadmiernej prędkości we właściwych momentach).
Chyba prawie każdy smartfon (nie znam innych) ma sprzętowy przycisk „zielonej słuchawki”, a cześć ma nawet dwa (zielonej i czerwonej) – po co wiec dublować ich funkcjonalność dodatkową ikonką na ekranie skoro uzyskujemy dokładnie ten sam efekt? Ale może są jednak takie co nie mają przycisków, tylko czy wyświetlanie tej ikonki nie zrobić w takim racie jako opcjonalne?
Mapy…
- staja się rzeczywiście coraz bardziej dokładne, spotkałem kilka jeszcze świeżych rond w małych miasteczkach, które już były na nowej mapie. Ogólna ocena bardzo dobra. Całkiem nieźle było też na leśnych duktach i polnych drogach. Właściwie dziwna sytuacja zdarzyła się tylko na autostradzie A2 w okolicach Chrząstowa, gdzie przez kilkanaście kilometrów występował efekt rekalkulacji trasy, tak jak bym był poza nią, ale nie mogę wykluczyć tu zakłóceń w pracy odbiornika GPS gdyż jechałem „naprawdę” szybko.
Jest jedna rzecz która przy wyświetlaniu map nie za bardzo mi się podoba, a w szczególności dotyczy to perspektywy 3D. Otóż jadąc przez przepiękne pola i laki na ekranie widzimy tylko zarys drogi na białym tle, tak jakbyśmy jechali w iście zimowych warunkach. AM to chyba jedyna nawigacja która używa koloru białego w prezentacji map. Dla mnie osobiście jakieś to niezbyt naturalne, cały czas mam wrażenie, że to jakieś „białe plamy” w pokryciu map, bo biały kolor właśnie temu w mapach służy.
Na koniec dodam, że chyba jakoś brakowało mi jednak wskaźnika poziomu sygnału gps. Niby jest odpowiednia informacja w jednej z opcji menu, ale ja wolałbym mieć ją na głównym ekranie, po to by na bieżąco wiedzieć czy nawigacja jest przyczepiona w odpowiednim miejscu, lub czy chwilowa niedokładność nawigacji nie wynika czasem z tego że akurat gęste drzewa tłumią sygnał.
Z braku czasu nie będę się rozpisywał bardziej szczegółowo, starałem się poruszyć tylko najważniejsze aspekty, ale jeśli ktoś będzie miał jakieś dodatkowe pytania to chętnie na nie odpowiem. :)
-
Dzięki emisiu za kawał solidnego testu :ok:
Wyznaczanie tras - to najsłabiej przetestowałem, bo ostatnio mało jeżdżę, a Twoja opinia cieszy :ok:
Pasek postępu ja dotąd zbiera jednoznacznie negatywne opinie, nie przypominam sobie żadnego głosu zadowolenia
mam nadzieję, że AM5.0.5 to ostatnia wersja z pionowym paskiem oddzielonym od pilota.
Zdublowane wywołanie własnego menu - to wina ustawień fabrycznych,
trzeba niestety troszkę pogrzebać w ustawieniach przycisków, żeby być bardziej zadowolonym z efektów.
Ja się cieszę przede wszystkim z tego, że zdołałem przekonać support do 'sprzętowych klawiszy ekranowych'
i zmiany całej koncepcji byłego menu 'Pokazuj pozycję' (które dotąd niemal w całości dublowało główne menu)
na ścieżkę szybkiego dostępu do funkcji przydatnych w trakcie jazdy.
Tak więc część Twoich trudności to przeze mnie, przyznaję się :wink:
Ale jestem przekonany, że jak minie 'ból zmiany przyzwyczajeń' uznasz że było warto.
Dynamiczna zmiana skali w widoku 3D - znów wina ustawień fabrycznych, zbliżenia są nieco przesadzone
zwłaszcza w rozdzielczościach niższych od VGA, na szczęście to kwestia lekiego przesunięcia suwaka w ustawieniach.
Propozycję możliwości blokowania zmian funkcji panelu pilota przez przypadkowe dotknięcie też składałem,
Twój opis potwierdza jej przydatność, co do czytelności, na 3.5'' jest dla mnie jak najbardziej ok,
na 2.8'' nie miałem okazji oglądać.
Słuchawka ekranowa - tu opinie są podobnie jednoznaczne jak przy pasku postępu,
nic nie daje, a tylko zajmuje miejsce na ekranie.
Kolorystyka, hm-mm u mnie są wyraźnie jasne zółciobeże, prędzej pustynia niż nartostrada ...
może to zależy od wyświetlacza LCD? A próbowałeś innych skórek z zestawu? Może 'jak drukowana' bardziej Ci podejdzie?
-
Kolorystyka, hm-mm u mnie są wyraźnie jasne zółciobeże, prędzej pustynia niż nartostrada ...
może to zależy od wyświetlacza LCD? A próbowałeś innych skórek z zestawu? Może 'jak drukowana' bardziej Ci podejdzie?
W przyszłym tygodniu spróbuje użyć innej skórki, tak jak napisałem wcześniej w tym teście chciałem używać wyłącznie ustawień fabrycznych.
A co do kolorystyki - w "czwórce" mapa wyglądała lepiej, dopiero w AM5 mam tą prawie śnieżną biel.
P.S.
Z tego co napisałaś w moim teście najprawdopodobniej powtórzyłem wiele uwag poruszonych już na forum, jednak wynika to z celowego nie czytania przeze mnie wcześniejszych wątków, aby niczym się później nie sugerować (no i braku czasu niestety).
-
Zgadza się, popieram emisia! Jakoś od dłuższego czasu darzę go szacunkiem, z uwagi na obiektywizm w tekstach a nie oszołomstwo w ocenianiu i stronniczość.
Potwierdzam, słuchawka psu na budę potrzebna (po co dublować to co istnieje...), dodatkowo brak możliwości ustawienia opcji "3d tylko w zbliżeniach", pomimo możliwości włączenia tej funkcji dla jednej skali (zbliżenie). Za szybko RC1 przeobraziło się w 5.0.5... Oj, za szybko... Do wakacji jeszcze trochę dzionków brakuje, nieprawdaż? :)
-
Dobry test ;)
Pasek postępu ja dotąd zbiera jednoznacznie negatywne opinie, nie przypominam sobie żadnego głosu zadowolenia
mam nadzieję, że AM5.0.5 to ostatnia wersja z pionowym paskiem oddzielonym od pilota.
Jak dla mnie jest ok, ale ja korzystam z panoramy więc pasek jest zintegrowany z pilotem ;)
dla trybu portret może być w poziomie wtedy też będzie razem z pilotem
To co w 5 jakoś mi nie pasuje to ta strzałka wychodząca poza ekran w przybliżeniu przed manewrem, kiepsko to wygląda (jakby niedopracowane było)
-
Oubik - ustawienia interfejsu str.6 dolny suwak (górny dotyczy 2D - jest błąd w podpisie)
zwiększ trochę domyślną skalę (granicę zoomu) i napisz czy jest lepiej.
-
Jak dla mnie to w końcu jest nawigacja spełniająca moje oczekiwania. Jeszcze tylko żeby trochę płynniej działała w trybie nawigacji bo jest spoooore opóźnienie płynności animacji w stosunku do 4.5.3. Powiem krótko - skacze, przycina się czasami na 1-1.5 sek. Ale w 4.0 tez tak było na początku. Później sobie twórcy z tym poradzili. Tu pewnie tez pojawia się szybko upgradey. W każdym razie - dla mnie super.
-
....Jeszcze tylko żeby trochę płynniej działała w trybie nawigacji bo jest spoooore opóźnienie płynności animacji w stosunku do 4.5.3. Powiem krótko - skacze, przycina się czasami na 1-1.5 sek.........
Zwiększ pamięć na dane mapy i punkty POI. U mnie nic się nie przycina.
-
Oubik - ustawienia interfejsu str.6 dolny suwak (górny dotyczy 2D - jest błąd w podpisie)
zwiększ trochę domyślną skalę (granicę zoomu) i napisz czy jest lepiej.
Rozumiem, że Oubik było do mnie ;) czasem ktoś napisze Qubik zamiast Qbik, ale w ten sposób to jesteś pierwszy
a wracając do tematu to:
Tak pomogło teraz widać ja już normalnie ;) przesunąłem na 210 m
-
Jak dla mnie to w końcu jest nawigacja spełniająca moje oczekiwania. Jeszcze tylko żeby trochę płynniej działała w trybie nawigacji bo jest spoooore opóźnienie płynności animacji w stosunku do 4.5.3. Powiem krótko - skacze, przycina się czasami na 1-1.5 sek. Ale w 4.0 tez tak było na początku. Później sobie twórcy z tym poradzili. Tu pewnie tez pojawia się szybko upgradey. W każdym razie - dla mnie super.
I tu się zgadzam. Wreszcie mam to, co mi odpowiada. Używam trybu panorama, a więc pasek postępu z boku jest przy pilocie i to jest OK. Dużo możliwości ustawienia interface'a i to mi wystarcza. Nie chce mi się grzebać w plikach i dokonywać zmian (tak jak robiłem to w wersji 4.x), przy kolejnych wersjach powtarzać te zmiany, to było uciążliwe. Taka jaka jest mi pasuje, trasy wyznacza wyraźnie lepiej. Jest OK
-
A przy okazji: czy u Was przy wałczeniu opcji DEMO powyżej mnożnika 2x też występuje efekt że coś się dziej z symulowanym sygnałem gps i program bez przerwy informuje że jestem poza trasa dokonuje jej ponownej rekalkulacji?
U mnie czym wyższy mnożnik tym gorzej z demonstracją, właściwie dobrze mam tylko do "razy dwa".
Napisane: Kwiecień 06, 2008, 13:53:52
... Może 'jak drukowana' bardziej Ci podejdzie?
Sprawdzałem "drukowaną" - rzeczywiście jest nieco lepiej, jak się domyślam wyświetlacze odbijające pochłonięte światło (jak min. w HP) nieco inaczej wyświetlają kolory niż zwykłe LCD. Kolorystyka map nie może być zbyt pastelowa.
-
... czy u Was przy wałczeniu opcji DEMO powyżej mnożnika 2x też występuje efekt że coś się dziej z symulowanym sygnałem gps i program bez przerwy informuje że jestem poza trasa dokonuje jej ponownej rekalkulacji?
U mnie czym wyższy mnożnik tym gorzej z demonstracją, właściwie dobrze mam tylko do "razy dwa
Na moim HP przy każdej prędkości dema, coś takiego nie występuje.
-
Ja natomiast jestem nieco zawiedziony, interfejs i owszem bardzo mi się podoba bo i praktyczny i przejrzysty - ma jednak jedną wadę, mianowicie trzeba się go uczyć od nowa a wobec braku na www jakiejkolwiek dokumentacji jest to odrobinę irytujące. No i najważniejsza sprawa w tego typu programach - mapy, niestety jakość w małych miastach jest niejednokrotnie wątpliwa a wydawało by się że warto skupić się przede wszystkim na dokładności map no bo czy w Polsce nie ma instytucji która dysponuje najnowszymi mapami dróg? I nie mam tutaj na myśli np nowego kawałka A1 bo o tym trąbili w tv więc dodanie tego to jakby truizm ale wiele małych miast w których kierowany jestem nieistniejącymi drogami albo wprost na zakaz wjazdu. Generalnie więc zmiany są ku lepszemu ale dla mnie jest to co najwyżej 4.7 a nie 5.0.5.
Pozdrawiam, M.
-
Dla mnie puki co to "BADZIEW"
- często sie wiesza.
- długi /KOSZMARNY/ czas wyznaczania trasy pierwsze wyznacza trasę - póżniej włącza sie jakaś nawigacja
- jakieś głupie komunikaty że nie może sie nawiązać do siatki mapy
- wyjechałem poza miasto na wiejskie drog - KOSZMAR - zupełnie sie posypał - gubił trasę
- wyznaczenie trasy ok 12 km trwa u mnie ok 1,5 minuty
Jednym słowem "MASAKRA" - wracam do wersji 4.5.3 !!!!!!!
Mam Asusa 636 W.M.5.0 - 400 MHz 64RAM 128ROM i szybką 2 GM kartę SD - od początku mam wgraną tylko AM
Wersję 5 zainstalowałem po uprzedniej deinstalacji 4.5.3 która chodziła poprawnie.
-
Dla mnie puki co to "BADZIEW"
Póki co, to sformatuj sobie na nowo kartę i zainstaluj na nowo AM5.
-
OK spróbuję.
-
moje wrażenia po ~2tyś km
plusy +
1. szybsze i lepsze wyznaczanie tras :ok:
2. większe guziki menu, w końcu nie muszę klikać kluczykiem a wystarczy palec
3. dodatkowa strzałka przy manewrach
4. POI dużo lepiej mi się pracuje z dużymi plikami
minusy -
1. mapa :mad: w mojej okolicy nic nie zostało zmienione w tym rondo traktowane jak skrzyżowanie
2. za duża ta strzałka manewrowa (na mapie)
3. skala mapy przy starcie (zbliżenie na maksa nie wiem gdzie ot zmienić bo w menu jest tyle skal do zmiany że się pogubiłem)
4. po wyłączeniu urządzenia ale nie wyłączaniu mapy, gdy właczyłem je ponownie po 20min trzeba było zrobić reset, na nic nie reagował pda. ( w 4,5 nie zdazylo mi sie to ani razu)
-
moje wrażenia po ~2tyś km
....
2. za duża ta strzałka manewrowa (na mapie)
3. skala mapy przy starcie (zbliżenie na maksa nie wiem gdzie ot zmienić bo w menu jest tyle skal do zmiany że się pogubiłem)....
Poczytaj nocnegoMarka 6 post od góry.
-
czyli który sówak mam przesunąć żeby na starcie nawigowania ekran był trochę dalej bo już sie pogubiłem
-
1234567890
-
Dolny suwak na szóstym ekranie Menu -> Interfejs
Mam 150 m, i jest ok.
Takie ustawienie i u mnie ( przy 240x240) znacznie poprawia sytuację.
Napisane: Kwiecień 07, 2008, 13:19:54
Na moim HP przy każdej prędkości dema, coś takiego nie występuje.
Dziś zrobiłem jeszcze kilka testów, i widzę że kiedy smart fon jest "mniej zajęty" (np. poprzez wyłączenie telefonu) problem występuje w troszkę mniejszym stopniu. Mam wrażenie że przy Demie brakuje jakby mocy procesora lub pamięci z stąd jest jak jest. Czy Twój HP 6515 ma taki sam procek jam mój 6915?
-
Procek taki sam (na pewno nie lepszy), ale jak sprawdzalem podczas dema nie mam w tle żadnych uruchomionych programów i AM5 instalowałem na świeżo sformatowaną kartę SanDisk.
-
Bardzo mi brakuje możliwość zbliżania na mapie w postaci wyznaczania obszaru. Kwadratem i zomowało wybraną cześć.
Teraz muszę wyśrodkowywać mapę w miejscu które mnie interesuje i suwakiem zwiększyć zbliżenie.
-
Dla mnie puki co to "BADZIEW"
Póki co, to sformatuj sobie na nowo kartę i zainstaluj na nowo AM5.
Witam, właśnie jak sformatować karte ?? Podejrzewam, zze musze zrobic to samo bo tez mnie sie cosik krzaczy, ale nieodinstalowalem poprzedniej wersji tylko wgralem 5.0 - moze tu byl blad ??
-
Bardzo mi brakuje możliwość zbliżania na mapie w postaci wyznaczania obszaru. Kwadratem i zomowało wybraną cześć.
Teraz muszę wyśrodkowywać mapę w miejscu które mnie interesuje i suwakiem zwiększyć zbliżenie.
Taka funkcja jest juz w AM - można przypisać do "Twoje menu" i działa super.
Napisane: Kwiecień 07, 2008, 13:50:41
Witam, właśnie jak sformatować karte ??
Do czytnika i do PCta
-
Witam !!!
Właśnie ja tego nie rozumiem wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu gdzie one są jak zaznaczyłem jak pisze Darek_Foto to w moim menu mam zoom poprzez zaznaczanie ale wtedy nic nie mogę przesunąć . Może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tymi menu(aż tyle) i ten kwadrat na dole to odpowiada za które i skąd mam wiedzieć w którym jestem .
Ale mam mętlik nie wiem czy wiecie o co mi chodzi ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć .Przydała by się instrukcja w pdf. przynajmniej dla takich jak ja początkujących :S
-
Teraz muszę wyśrodkowywać mapę w miejscu które mnie interesuje i suwakiem zwiększyć zbliżenie.
Nie musisz środkować, zoom następuje wzgledem punktu który wkazałeś na ekranie,
w ten sposób, że wskazany punkt jest nieruchomy (pozostaje w tym sam miejscu ekranu)
-
Witam !!!
Właśnie ja tego nie rozumiem wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu gdzie one są jak zaznaczyłem jak pisze Darek_Foto to w moim menu mam zoom poprzez zaznaczanie ale wtedy nic nie mogę przesunąć . Może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tymi menu(aż tyle) i ten kwadrat na dole to odpowiada za które i skąd mam wiedzieć w którym jestem .
Ale mam mętlik nie wiem czy wiecie o co mi chodzi ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć .Przydała by się instrukcja w pdf. przynajmniej dla takich jak ja początkujących :S
Również dołączam się do prośby o instrukcję dla początkujących :D
-
wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu...
Nie ma aż tylu różnych menu :)
Jest tylko jedno 'Twoje menu' wywoływane domyślnie przez dotknięcie mapy na ekranie podczas nawigacji.
To menu ma maximum 12 pozycji (2 ekrany), które się 'programuje' za pomocą Menu\Ustawienia\Przyciski
-
wszystko można przypisać do menu1, menu2 itd. aż do menu 11 ale właśnie jak się poruszać później między tymi menu...
Nie ma aż tylu różnych menu :)
Jest tylko jedno 'Twoje menu' wywoływane domyślnie przez dotknięcie mapy na ekranie podczas nawigacji.
To menu ma maximum 12 pozycji (2 ekrany), które się 'programuje' za pomocą Menu\Ustawienia\Przyciski
Do tego w między czasie jakoś doszedłem ale pozycja kursor , kursor-nawigacja , mapa - nawigacja co jest tym kursorem . W czasie nawigacji domyślam się , że u mnie samochodzik ale w czasie prób na sucho :O . Jeśli wprowadzę w moje menu przełącz na tryb przesuwania / powiększania mapy i ustawię wywołanie twoje menu przez ustawienie mapa-nawigacja to podczas przeglądania trasy na sucho (bez GPS-u) tej funkcji mieć nie będę bo nie wejdę w moje menu . Czy dobrze to rozumiem ?
Przepraszam za bzdurne na pewno dla Ciebie pytania ale by ich nie było gdy bym miał instrukcję . Nie ukrywam , że zdecydowałem się na zakup Auto Mapy (tydzień temu ) czytając to forum i wiem , że jest tu dużo pasjonatów AM dlatego liczę na ich pomoc do momentu ukazania się instrukcji .Pozdrawiam
-
Kursor jest jeden ( to ten przycisk w prawym dolnym rogu),
ale możesz mu przypisać inne działanie 'na sucho' i inne podczas nawigacji,
stąd są 2 pozycje do wyboru:
'kursor' - domyślnie wywołuje menu kontekstowe
i 'kursor nawigacja' - domyślnie wywołuje 'Twoje menu', tak samo jak 'Mapa nawigacja'
'Mapa nawigacja' - to największy klawisz ekranowy (cała mapa) ale działający tylko podczas nawigacji.
Z powiększaniem mapy dobrze rozumujesz, dlatego swego czasu zgłosiłem do supportu propozycję,
żeby tryb powiększania mapy był wywoływany przez przytrzymanie przycisku kursora:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=92672.msg629934#msg629934
Tak samo jak przytrzymanie ikony głośniczka włącza regulacje głośności,
a przytrzymanie przycisku z rączką włącza/wyłącza panel pilota.
-
Dziękuję nawet nie wiesz ile mi rozjaśniłeś w głowie w życiu bym nie wpadł co to jest ten kursor .Jeszcze raz dziękuję na razie chyba wiem wszystko ale co wyjdzie jeszcze to :S na temat starszej wersji to jest co czytać na forum ale ja wtedy nie miałem jeszcze AM a nowa sam wiesz jeszcze starzy wyjadacze ją poznają a co dopiero taki pisklak jak Ja . Dzięki za wyrozumiałość :ok:
-
Dla wszystkich, którzy mają podstawowe problemy z AM 5.05 przygotowałem krótką instrukcję w pdf.
AM-5.05-prosta instrukcja (http://www.trochanowski.pl/serwer/AM-instr.pdf)
-
Na str. 2 masz prawie błąd :wink: - bo pierwsze tapniecie pokazuje bliższą część trasy w 2D
(cała tylko wtedy gdy zmiesci się w tej skali (chyba 2 lub 4 km))
a dopiero następne pokaże całą trasę.
I przy okazji przypomnę, że na stronie AM można zapoznać się ze szczątkową instrukcją (http://w3.automapa.com.pl/pl/i/AutoMapa_Interface5_2.jpg)
-
Wracając jeszcze do wątku o "zielonej słuchawce" - doszedłem do wniosku, że ta ikonka może jednak być bardzo użyteczna, lecz pod warunkiem, że jej kliknięcie spowoduje uruchomienie smartfona od razu w trybie głośnomówiącym. Niestety nie wiem, czy to w ogóle jest możliwe?
Tak samo jak przytrzymanie ikony głośniczka włącza regulacje głośności,
a przytrzymanie przycisku z rączką włącza/wyłącza panel pilota.
A u mnie - klikniecie głośniczka nie powoduje niczego, natomiast przytrzymanie powoduje, że na chwileczkę funkcja suwaka zoomu zmienia się na regulacje głośności, ale na tak krótką chwilkę że nie mogę z niej skorzystać!
Coś chyba nie tak to miało być. :(
-
Czy też tak macie , że jak w zbliżeniu w 3D przesuwacie rysikiem lub palcem mapę np.jakiejś miejscowości to mapa robi się taka rozmazana (przeciągnięta)jakby grafika nie nadążała w 2D idzie to płynnie ? Mój sprzęt pod nickiem .
-
A przy okazji: czy u Was przy wałczeniu opcji DEMO powyżej mnożnika 2x też występuje efekt że coś się dziej z symulowanym sygnałem gps i program bez przerwy informuje że jestem poza trasa dokonuje jej ponownej rekalkulacji?
U mnie czym wyższy mnożnik tym gorzej z demonstracją, właściwie dobrze mam tylko do "razy dwa".
Też tak mam :(
Dolny suwak na szóstym ekranie Menu -> Interfejs
Mam 150 m, i jest ok.
Ja mam tam do wyboru wartość 160 m, to o ten suwak chodzi (pierwszy od dołu s.6) ??
-
Ja mam tam do wyboru wartość 160 m, to o ten suwak chodzi (pierwszy od dołu s.6) ??
Tak o ten. U mnie są zmiany 65, 135, 200. Chyba zależy od sprzętu.
-
A u mnie - klikniecie głośniczka nie powoduje niczego, natomiast przytrzymanie powoduje, że na chwileczkę funkcja suwaka zoomu zmienia się na regulacje głośności, ale na tak krótką chwilkę że nie mogę z niej skorzystać!
Coś chyba nie tak to miało być. :(
Udało mi się usunąć problem z niedziałającym wyciszaniem za pomocą ikonki głośniczka (problem tkwił w profilu samego smartfona, a nie w błędzie AM5). Jednak nadal po przytrzymaniu dłużej ikonki głośniczka mam tylko ułamek sekundy na zmianę głośności suwakiem - jeśli nie zrobię tego "na dwie ręce" nie jestem w stanie zmienić w ten sposób głośności. Czy u Was też tak jest?
-
Ja ma ok 1s., trochę za krótko. Dla mnie w Betach (puknięcie - suwak, przytrzymanie wyłączenie) było lepiej.
-
Ciekawe od czego to zależy, na PC mam jakieś 2s, a na pockecie 2,5-3s
-
Ciekawe od czego to zależy, na PC mam jakieś 2s, a na pockecie 2,5-3s
Na PC nie wiem, na PDA 3s
-
A u mnie - klikniecie głośniczka nie powoduje niczego, natomiast przytrzymanie powoduje, że na chwileczkę funkcja suwaka zoomu zmienia się na regulacje głośności, ale na tak krótką chwilkę że nie mogę z niej skorzystać!
Coś chyba nie tak to miało być. :(
Udało mi się usunąć problem z niedziałającym wyciszaniem za pomocą ikonki głośniczka (problem tkwił w profilu samego smartfona, a nie w błędzie AM5). Jednak nadal po przytrzymaniu dłużej ikonki głośniczka mam tylko ułamek sekundy na zmianę głośności suwakiem - jeśli nie zrobię tego "na dwie ręce" nie jestem w stanie zmienić w ten sposób głośności. Czy u Was też tak jest?
Też tak mam i czasem zamiast zmienić głos to przesuwam już zoom :-|
-
Dla mnie puki co to "BADZIEW"
Póki co, to sformatuj sobie na nowo kartę i zainstaluj na nowo AM5.
A przy okazji zapytam:
czy istnieje soft dla WM służący do defragmentacji plików zapisanych na kartach SD bezpośrednio z poziomu PDA?
-
A może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć co i jak zrobić bo już wielu rzeczy próbowałem?po 1 moja pozycja na mapie jest opóżniona o około 20-50 metrów zależy jak szybko jadę
po 2 jak zatrzymam się na światłach to pokazuje mi prędkość ok 30 km/h po czy dopiero po ok 2 sek spada i po ok 4 jest 0
po 3 mapa czasami nie chodzi płynnie jak było to w poprzedniej wersji ta czasem doskakuje do mnie czyli idzie płynnie po czym staje by póżniej doskoczyć do mojego punktu zaznaczam że mam ok 3 mb punktów i jest to mniej niż w poprzedniej wersji
-
........A przy okazji zapytam:
czy istnieje soft dla WM służący do defragmentacji plików zapisanych na kartach SD bezpośrednio z poziomu PDA?
Pocket Mechanic
-
Wczytaj pusty plik z POI i zobacz czy coś sie zmieni.
-
Ciekawe od czego to zależy, na PC mam jakieś 2s, a na pockecie 2,5-3s
Jescze ciekawsze:
na PDA niecałe 2s, włącza się ok. 1s po naciśnięciu ikony,
na PNA 3s, włącza się po "puszczeniu" ikony.
-
Moje pierwsze spostrzeżenia po 1,5 kkm
Plusy +++
1) zauważalna poprawa jakości routingu, bliska ideału - ten plus przeważa w końcowej opinii na korzyść. W tym momencie można się już zdać na AM i kierować jej wskazówkami żeby trafić do celu bo wcześniej to...
2) mapy też chyba jeszcze lepsze niż były
3) Górna część interfejsu zerżnięta z Destinatora (szkoda że nie w całości) = lepsze zrozumienie logiki programu
4) Problemy z szybkością łapania fixa i samego sygnału GPS zostały wyeliminowane
Minusy---
1) Znowu inne menu - wszystko zmienione, po jaką cholerę? Czy co 3 miesiące mam się uczyć nowego programu? Przecież po to opłacam kontynuację subskrypcji żeby mieć program który znam... I do tego brak instrukcji obsługi - gdzie tu sens?
2) Obcięcie mapy przez pasek na którym jest u góry z prawej "plus" (bądź minus, nie pamietam) do zbliżania/ oddalania mapy a po lewej też coś jest - tylko po jakiego grzyba obcięto lekką rączką 20% mapy? To z całą pewnością nie poprawia jakości podglądu - bzdura, bzdura, bzdura
3) Dodatkowa żółta strzałka - to najlepiej pokazuje że AM nie ma zaufania do przejrzystości wyświetlania mapy i tak właśnie jest. Widać to zwłaszcza na wielopoziomowych i skomplikowanych skrzyżowaniach - po prostu nie wiadomo dokąd jechać, trzeba zwolnić i mocno wpatrywać się w mapę - to zdecydowanie największa słabość AM - polecam odgapić przejrzystość od konkurencji. A co do tej żółtej strzałki to powinna być w innym kolorze - np. na czerwono i "mrygać"
4) Pasek postępu; wcześniej korzystałem z niego bardzo rzadko, teraz nie da się już wcale
5) Brak wyświetlania sygnału GPS - zdecydowany krok wstecz - po co?
I na koniec coś czego nie było nigdy i nie ma nadal a jest proste do zrobienia i bardzo potrzbne; Na samej górze ekranu wyświetlana jest informacja jaka będzie następna droga/ulica po wykonaniu manewru. Natomiast na dole jest info "z grubsza" mówiąca gdzie jesteśmy (miasto/dzielnica) ale nigdzie nie ma informacji o ulicy na której aktualnie jesteśmy - to by się zdecydowanie bardziej przydało bo od razu wiem gdzie jestem.
Ale finalnie jest spory postęp bo routing i dobre mapy to już 2/3 powodzenia. Pozostała 1/3 to przejrzystość i logika tego co na ekranie a tu jest jeszcze sporo do zrobienia.
-
I na koniec coś czego nie było nigdy i nie ma nadal a jest proste do zrobienia i bardzo potrzbne; Na samej górze ekranu wyświetlana jest informacja jaka będzie następna droga/ulica po wykonaniu manewru. Natomiast na dole jest info "z grubsza" mówiąca gdzie jesteśmy (miasto/dzielnica) ale nigdzie nie ma informacji o ulicy na której aktualnie jesteśmy - to by się zdecydowanie bardziej przydało bo od razu wiem gdzie jestem.
A kliknij na ta dolną belke z brakiem ulicy :grin: - ulica sie pojawi :ok:
-
Od poniedziałku maraton z AM 5 i FS-N560 i:
- Podane wskazania w nowej grafice w końcu czytelne ale samo rozmieszczenie i zagospodarowanie przestrzeni na pilocie, wymaga delikatnie mówiąc dopracowania. Uważam, że spory procent powierzchni pilota jest nie wykorzystany lub zajęty przez całe wyrazy opisowe zamiast symboli. Czyli pilot wg mnie może być mniejszy bez szkody na wielkość trzcionki lub można wygospodarować miejsce na dodatkowe wskazania.
- Brakuje mi bardzo stałego znaczka wł/wył dźwięk.
- Oczywiście jak wszyscy, nie zostawiam suchej nitki na bocznym wskaźniku postępu.
- Chciałbym mieć wpływ jak w poprzednich wersjach, co ma być pokazywane w pilocie, a co nie. I nie chce mieć górnego paska z informacją o nr dróg, nazwą ulic itp. Wolę mieć większą mapę
- To samo u dołu ekranu. Po co to wszystko zajmuje tyle miejsca?. Wystarczy pasek (na życzenie) z nazwą ulicy, nr dogi lub -co jest bardzo ważne !- nr słupka. A propos nr słupka milowego, to jestem przekonany, że wprowadzenie tego przez AM spowoduje znaczny wzrost sprzedaży. Ci co dużo jeżdżą wiedzą o czym mowa.
- Trzeba pomyśleć nad innym sposobem przełączania na skalę regulacji siły głosu.
- Podświetlanie na czerwono przekroczenia szybkości jest w tym wykonaniu bez sensu. Ma to sens dopiero jeśli będą wczytane wszelkie ograniczenia prędkości w konkretnym miejscu, co w jeździe zwłaszcza za granicą może uratować kupę kasy. Naprawdę nie wiem po to to komu.
- No i te słynne żółte strzałki, a właściwie strzały, rozlane na zakręcie. Ukłony dla grafika. Poczytaj kolego może coś o proporcjach i percepcji wzrokowej.
- Uważam za genialny pomysł z przeźroczystymi klawiszami i możliwością szybkiego przełączania w tryby 2D, 3D i domki i przeskakiwanie w trzech wielkościach. To jest naprawdę przydatne w boju. Gratulacje dla pomysłodawcy.
Moje sugestie :
Przy normalnej pracy- przy włączonym GPS, na ekranie powinien być jedynie pilot (po zmianach) i mapa i to wszystko. Po stuknięciu ekranu, powinny sie pokazać przeźroczyste duże (najważniejsze 4 - 6 sztuk) klawisze do szybkich ustawień skali, siły głosu, 2D, 3D i oczywiście jeden z tych klawiszy umożliwiałby przejście głębiej w dowolne ustawienia. Powinna też powrócić możliwość uzyskania pełnego ekranu.
Sądzę, że powyższe sugestie nie powodują wykonania większej ilości przekliknięć, a mamy w zamian większa powierzchnię mapy, większa czytelność i w sytuacjach ostrych zakrętów, czy połykaniu serpentyn droga nie jest przesłaniana przez elementy grafiki, które w tym momencie są nieprzydatne.
Kolorystyka map może być lepsza. Szarości, biel nie są czytelne. AM chyba jeszcze nie trafiła na grafika, który by kumał czaczę i potrafiłby wypośrodkować estetykę z czytelnością.
Sama nawigacja przez te kilka dni i ok 2 tys km przebiega bez większych problemów. Odczuwam jednak dziwne zachowanie (gorsze) w sytuacji pomylenia trasy. Hołek chętnie proponuje zwracanie, choć ustawiłem aby tego nie robił. Mam też nadzieję, że w przyszłości AM bardziej dopracuje poruszanie się po odcinkach wielopasmowych i ślimakach. Sama informacja "trzymaj się lewego lub prawego pasa" nie wystarcza. Chciałbym zobaczyć te pasy ze wskazaniem właściwego. Dla przykładu, dziś pogubiłem sie na nowych zjazdach i serpentynach w Katowicach.
Informacje głosowe powinny być podawane z rożnym wyprzedzeniem na autostradach i drogach szybkiego ruchu gdzie szybkość jest większa, niż na "normalnych" drogach. Myślę, że trudne to by nie było. Można to uzależnić od aktualnej prędkości. Głośność komunikatów zresztą też. Mam tu na myśli płynną regulację.
Dziś pojawił sie problem wyłączania się samowolnego urządzenia po godzinie pracy. wcześniej nie było takich sensacji. Jeszcze nie wiem, co jest tego powodem.
Mam wrażenie, że szybciej teraz łapie fiksa w każdych warunkach niż w poprzednich wersjach.
Co sadzicie o moich sugestiach i spostrzeżeniach panowie szlachta?
Pozdrawiam
-
Chciałbym pochwalić :)
Prędkość ściągania AM 5.0.5 dzisiaj to 1,6 MB/s.
Natomiast dla mnie paranoją jest brak instrukcji obsługi. Pozwolę sobie zacytować ustawę Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 141 poz. 1176
Art. 3. 1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. [...]
5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.
-
A kupowałeś teraz AM? Jesteś pewien, że nie ma instrukcji na płycie?
Poza tym ustawodawca palnął gafę nie pisząc, że instrukcja musi być do aktualnej wersji towaru :E
-
Dlaczego w takim mieście jak Tarnów nadal nie ma numeracji budynków?
-
Czytając te wszystkie dobre i złe opinie coraz bardziej się utwierdzam w tym, że softu idealnego nigdy nie będzie. Zawsze komuś będzie przeszkadzało coś...
-
I na koniec coś czego nie było nigdy i nie ma nadal a jest proste do zrobienia i bardzo potrzbne; Na samej górze ekranu wyświetlana jest informacja jaka będzie następna droga/ulica po wykonaniu manewru. Natomiast na dole jest info "z grubsza" mówiąca gdzie jesteśmy (miasto/dzielnica) ale nigdzie nie ma informacji o ulicy na której aktualnie jesteśmy - to by się zdecydowanie bardziej przydało bo od razu wiem gdzie jestem.
A kliknij na ta dolną belke z brakiem ulicy :grin: - ulica sie pojawi :ok:
No jeśli tak to fajnie - szkoda tylko że dowiaduję się o tym z tego forum a nie z instrukcji ale dobre i to :ok:
THX
-
Czytając te wszystkie dobre i złe opinie coraz bardziej się utwierdzam w tym, że softu idealnego nigdy nie będzie. Zawsze komuś będzie przeszkadzało coś...
Ale jak widać większości przeszkadza praktycznie to sam, a więc do ideału nie jest wcale daleko (co oczywiście nie oznacza że jest on osiągalny).
QMPEL, dziękujemy za Twoje spostrzeżenia. :ok:
-
Czytając te wszystkie dobre i złe opinie coraz bardziej się utwierdzam w tym, że softu idealnego nigdy nie będzie. Zawsze komuś będzie przeszkadzało coś...
Jak to w Polsce (90% stęka ale robi to samo dalej, 10% stęka i narzeka ale stara sie coś zmienić)czyli klasyka. Być może wersja 10.0 w 2012
wzbudzi ogólny aplauz. Ciągłe narzekanie a ikonka nie taka to ktoś inny napisze a właśnie że taka ale tak o 0,0001% mniej przeźroczysta i w innym miejscu była by lepsza . Takie gadanie bez sensu i efektu czyli postękam dla zasady. Większość mnie pewnie zmiesza z błotem (nie rusza mnie to więc śmiało) ale propozycje zgłaszane do supportu + ankieta, w wersji 5.0.5 daje zabójczo mizerny rezultat oczywiście jeśli chodzi o ergonomię i cały układ menu. I nie mam zamiaru sie rozdrabniać na w/w ikonkę, żeby nie być w tych 90% nieszczęśników. Generalnie klapa i spore grono użytkowników AM oczekiwało lepszego efektu. No ale tu sami starzy wszystko wiedzący wyjadacze...
-
Czytając te wszystkie dobre i złe opinie coraz bardziej się utwierdzam w tym, że softu idealnego nigdy nie będzie. Zawsze komuś będzie przeszkadzało coś...
Jak to w Polsce (90% stęka ale robi to samo dalej, 10% stęka i narzeka ale stara sie coś zmienić)czyli klasyka. Być może wersja 10.0 w 2012
wzbudzi ogólny aplauz.
No co Ty, wtedy będzie tyle nowych dróg na Euro 2012, że nie nadążą z aktualizacjami :banan:.
No co, pomarzyć można :mrgreen:
-
Zauważyłem błąd a raczej niedoskonałość AM .Chodzi mi o sytuację gdy ograniczamy skłonność AM do zawracania ,i słusznie ja też wolę nadłożyć drogi aby nie zawracać w jakimś nieciekawym miejscu ale nie mam oporów żeby zawrócić na rondzie ,niestety AM nie wie że na rondzie zawrócić jest prościej niż niż skręcić trzy razy w prawo i raz w lewo i do tego jechać po bocznych uliczkach . Takie niby nic wystarczy spojrzeć na ekran i pojechać po swojemu ale...
-
A przykład?
-
A przykład?
marek przykladów miliony, specjalnie zmieniam trasę za 350 m jest rondo a ten sympatyczny sie drze zawroc jesli to możliwe :mrgreen:. W skali kraju takich baboli jest niezliczona ilosc zakladam wiec ze to typowy blad w sofcie.
-
Owszem miliony, zwłaszcza tych nie na temat :P
Ty piszesz o całkiem innej sytuacji.
-
Pewnie się narażę kilku osobom, ale muszę to napisać. Czytam te posty i czytam i już głupi jestem.
Czy tylko u mnie AM5 działa prawidłowo. Przejechałem co prawda z 5 i RC1 tylko ok 1,5 tys. km (może trafiam na takie drogi), ale poważniejszych błędów nie zauważyłem.
Trasy wyznacza szybko i prawidłowo, pozycję pokazuje idealnie, fiksa łapie błyskawicznie, do rekalkulacji trasy też nie mam zastrzeżeń. Z punktami POI i Miplo również nie mam problemów. Interfejs (po własnych poprawkach i ustawieniach), przy okazji wielkie dzięki Darek za wskazówki, bardzo mi odpowiada. Czy tylko ja jeden na tym Forum jestem z AM5 zadowolony? w skali 1/10, dałbym jej 8 punktów.
-
Czy tylko u mnie AM5 działa prawidłowo.
tak :ok:
-
Pewnie się narażę kilku osobom, ale muszę to napisać. Czytam te posty i czytam i już głupi jestem.
Czy tylko u mnie AM5 działa prawidłowo. Przejechałem co prawda z 5 i RC1 tylko ok 1,5 tys. km (może trafiam na takie drogi), ale poważniejszych błędów nie zauważyłem.
A jakieś mniej istotne zauważyłeś? Napisz jeszcze jaki masz sprzęt do AM.
-
Za co odjąłeś 2 pkt.?
Ja mam uwagi do działania AM5.0.5 a dałbym przynajmniej 7 na 10pkt. :mrgreen:
-
ja gdyby nie mapa ktore mnie zabiła :-? dał bym 9 na 10 a tak daje 7
-
A jakieś mniej istotne zauważyłeś? Napisz jeszcze jaki masz sprzęt do AM.
1. Nie zapamiętuje ustawień, "pomijaj drogi o klasie ..."
2. Stareńki Mio 550
Za co odjąłeś 2 pkt.?
Jeden za powyższe i drugi za mapy.
-
chcę nawiazać do opcji przechodzenia w tryb telefonu w czasie nawigacji...O ile nie jest to problemem kiedy to ja inicjuje ten tryb to w drugą stronę powstaje problem. Kiedy w czasie nawigowania odbiorę rozmowę telefoniczną automapa pozostaje na ekranie przez co musze nieźle sie ngimnastykować zanim przejdę w tryb/interfejs telefonu po to by móc przełączyć sie na tryb głośnomówiący.
Czy znacie koledzy jakiś trick by ułatwić/usprawnić odbieranie połączeń telefonicznych w trybie głośnomówiącym w czasie nawigacji?
-
A przykład?
Nie ma to znaczenia bo tak samo jest prawie* przy każdym rondzie ale jeśli nalegasz to proszę :
Ustawione "nie zawracaj nadkładając 4 km
Miasto : Konstancin-Jeziorna ,
Ulica :B. Prusa ,
start : skrzyżowanie z ul. Wojewódzką ,
przez : za skrzyżowaniem z ul. Rycerską w stronę ronda (chodzi o wymuszenie kierunku jazdy)
koniec: skrzyżowanie z ul. Kościelną .
I proszę , zamiast najbardziej sensownego zawrócenia na rondzie jest :w prawo na rondzie w Chylicką przez drugie rondo prosto (a też można zawrócić :E ) w prawo w Oborską w prawo Rycerską w lewo w Prusa . CBDO
* prawie bo czasami zawrócenie jest jedynym rozwiązaniem albo kombinacja ;skręć prawo >prawo> prawo>lewo (lewo>lewo>lewo>prawo)jest dłuższa niż ustawiony dopuszczalny koszt niezawracania
-
Czy znacie koledzy jakiś trick by ułatwić/usprawnić odbieranie połączeń telefonicznych w trybie głośnomówiącym w czasie nawigacji?
A czy przytrzymanie sprzętowej "zielonej słuchawki" nie włącza u Ciebie trybu głośnomówiącego? W niektórych smartfonach jest taka funkcjonalność.
-
1. Nie zapamiętuje ustawień, "pomijaj drogi o klasie ..."
2. Stareńki Mio 550
Za co odjąłeś 2 pkt.?
Jeden za powyższe i drugi za mapy.
Podpisuję się pod tym obydwoma rękami. Jestem bardzo zadowolony, jak sobie przypomnę wydanie wersji 4... :-|
-
Nie ma to znaczenia bo tak samo jest prawie* przy każdym rondzie ale jeśli nalegasz ...
Nalegam, bo chcę konkretów, a z taką sytuacją jeszcze się nie spotkałem, co znaczy, że ta gwiazdka jest dosyć pojemna :)
Może to dlatego, że mam ustawione 'unikaj' tylko na 2km, a ronda króre spotykam u siebie to najczęściej duże ronda,
a nie rondka (czytaj: skrzyżowania głównych ulic 2 jezdniowych).
-
W moim przykładzie z ustawionym 2km ten sam wynik ,a co do "rondek" cóż miasteczko też niewielkie :smile:
a poważnie takich rondek to teraz wszędzie mnóstwo i myślę że jak ktoś nie posłucha Jadzi i pojedzie tam gdzie nie trza to zawrócenie na rondku jest bardziej rozsądne niż wykręcanie po bocznych gruntowych uliczkach (w moim przykładzie nie ale ten sam manewr od strony ul Długiej już prowadzi po dołach)
-
W moim przykładzie z ustawionym 2km ten sam wynik ,a co do "rondek" cóż miasteczko też niewielkie :smile:
a poważnie takich rondek to teraz wszędzie mnóstwo i myślę że jak ktoś nie posłucha Jadzi i pojedzie tam gdzie nie trza to zawrócenie na rondku jest bardziej rozsądne niż wykręcanie po bocznych gruntowych uliczkach (w moim przykładzie nie ale ten sam manewr od strony ul Długiej już prowadzi po dołach)
W niektórych regionach 'Polski ronda to naprawdę rzadkość, a w innych ledwo zjedziesz z jednego, a zaraz lądujesz na drogim (pozdrawiam Słupsk) - więc ja bym takich rad nie dawał na Twoim miejscu. :)
-
W dyskryminacji zawracania nie chodzi głównie o to, że użytkownik nie potrafi/nie lubi zawracać. To ficzer wymyślony przede wszystkim w tym celu, by program nie wyznaczał ciągle trasy wstecz, gdy user, z premedytacją, wybrał inną trasę.
Kiedy jeździłem z Kielc do Warszawy (cel koło mostu Grota) i zbaczałem na Magdalenkę/Piaseczno by później pociąć Doliną Służewiecką i Wisłostradą, bo na Krakowskiej stało się już od Janek, to zarówno TomTom, jak i AutoMapa (w wersjach trzecich) zawracały mnie na drodze do Piaseczna (10 km) po kilkanaście razy. Można się było porzygać.
Aczkolwiek, nie należy wykluczać, że ficzer może być przydatny osobom nie lubiącym zawracać. Ze dwadzieścia lat temu moja żona potrafiła dotrzeć pod dowolny adres, nie wykonując żadnego skrętu w lewo. W głowie miała algorytm routingu, który wyznaczał trasę jedynie z jazdą na wprost lub ze skrętem w prawo.
Z drugiej strony pamiętam, że kiedyś (mniej więcej tyle samo lat temu) po raz pierwszy w życiu jechałem z przyczepką/lawetą. Zabłądziłem i musiałem tym "zestawem" zawrócić na wąskiej, wiejskiej drodze. Zeszło mi jakieś 20 minut. A we wsi sensacja i zbiegowisko, mimo że pora wieczorna, bo pewnie każdy traktorzysta, zaprawiony w boju z przyczepą, zrobiłby ten manewr w minutę. No, ale wtedy nie dawali w telewizji "Tańca z gwiazdami" i "Jak oni śpiewają", więc każda rozrywka, w postaci obserwacji palanta zmagającego się z przyczepką, była bezcenna... :grin:
-
ja jestem po wczorajszej jeżdzie z 5.07 i mam nastepujace uwagi -
Fix złapany po 97 sekundach - prawie 2 razy dłużej niż 4.5.3
Trasa optymalna i Hołek znów mnie pcha przez Sochaczew (miasto) do Łowicza ( w 5.05 dwa razy pojechałem obwodnica jak cywilizowany).
powrót na Człuchowską z Ozarowa znowu jest przez stacje BP na rogu Powstańców i Połczyńskiej jakby nie widział Lazurowej czy Tkaczy
to było zgłoszone przez mojego kolege ( ja wtedy nie forumowałem ) i nic.
Mam tez uwage co do komputera - komu przeszkadzał ten mały pasek na górze - przynajm,niej było widac mapę a jak ktoś nie widzi to niech idzie do lekarza od oczu. teraz to mam cały ekran z grafiką jak na noc i po co mi to jak nie widze mapy .
Zdrówka
-
Mam tez uwage co do komputera - komu przeszkadzał ten mały pasek na górze - przynajm,niej było widac mapę a jak ktoś nie widzi to niech idzie do lekarza od oczu. teraz to mam cały ekran z grafiką jak na noc i po co mi to jak nie widze mapy .
Zdrówka
No mnie akurat nowy komputer dużo bardziej się podoba, bo jest czytelny, wszystkie czcionki są w miarę duże, a układ graficzny przejrzysty. Włączenie go nawet w czasie jazdy nie jest problemem, obejrze co mi potrzebne i wracam do nawigacji i mapy :ok:.
Jedynie co mnie denerwuje, to kasowanie się komputera przy resecie urządzenia (a czasami się zawiesi) i wyłączeniu zasilania. Jak dla mnie to tak może się kasować jedna zakładka komputera, ale nie trzy. Powinien być ręczny reset i tyle, tak jak na 4 zakładce.
P.S. Do lekarza od oczu chodzę regularnie co roku :mrgreen:
-
Fix złapany po 97 sekundach - prawie 2 razy dłużej niż 4.5.3
Trasa optymalna i Hołek znów mnie pcha przez Sochaczew (miasto) do Łowicza ( w 5.05 dwa razy pojechałem obwodnica jak cywilizowany).
powrót na Człuchowską z Ozarowa znowu jest przez stacje BP na rogu Powstańców i Połczyńskiej jakby nie widział Lazurowej czy Tkaczy
1. Za dużo niewiadomych by jakąkolwiek winę przypisywać AM. Wystarczy np. że wyruszyłeś nie czekając na złapanie fixa
2. Nic się nie zmieniło w stosunku do 5.0.5, po prostu w poprzedniej wersji suwak ustawień trasy optymalnej
miałeś odrobinę przesunięty w kierunku 'szybka'
3. Widzi Lazurową a przebieg trasy zależy od tego jak blisko punkt koniec jest od Powstańców,
od pewnego momentu jest tam po prostu szybciej/krócej.
Słowem Twoje opisane tu obserwacje, są raczej wyłącznie natury subiektywnej.
-
Zgadzam się, nich komputer pamięta trzy ostatnie trasy, a D jest komputerem globalnym. Każdy można ręcznie zresetować. W obecnej postaci, gdy A,B,C kasuje się po wyłączeniu AM jest nie przydatne.
-
Po kolejnych testach stwierdzam że 5-tka łapie i trzyma fiksa jak brzytwa - więc monitor sygnału GPSa można sobie darować. Tym samym potwierdziło się o czym pisałem w innym wątku że wersja 4.5 miała jednak coś zdupczonego z obsługą GPSa.
Routing też jest świetny. Dlatego wstrzymam się na razie z instalacją najnowszej poprawki (5.0.7) skoro są zastrzeżenia do routingu.
Generalnie 5-tka jest sporym krokiem do przodu. Tak trzymać.
-
:ok:
1200km z 5.0.7 i płynność jest lepsza niż w poprzedniej piątce
-
Ja też należę do tych zadowolonych. Mimo, że mam legalne TT6 na całą Europę, praktycznie przestałem z niej korzystać, na korzyść AM.
ALE MAM JEDEN SPORY PROBLEM !!!
Zainstalowana mapa Polski chodzi jak trzeba. Na szczęście zostawiłem sobie mapę tego wycinka Europy, która była w wersji AM5 RC - i ona też śmiga jak trzeba, więc na razie na Niemcy i Czechy (gdzie często jeżdżę) mi wystarcza. Ale mapa całej Europy lub nawet jej dużej części nie daje się wczytać. Po prostu wiesza palma. Po jednej z wielu prób zainstalowania na nowo nawet się otworzyła, ale program padał przy wyznaczaniu nawet krótkiej trasy. Nie było tego problemu w wersjach 4.
Dodam: palm po HR, kartę SD czyściłem. Na pewno nie brakuje wolnego RAM. POI i Miplo mam prawie 60 tys., ale również po ich usunięciu na oryginalnym pliku default.poi był ten sam problem.
Ktoś ma może jakiś pomysł, co to może być? Nie miałem jeszcze czasu pisać do supportu - w tygodniu mam mało czasu.
-
No to jeszcze jedna ciekawostka: na tym samym hp6915 (baterie naładowane na full) AM4 pracuje w trasie 2h50min. do całkowitego rozładowania baterii a AM5 4h5min. (wyniki średnie z dwóch kolejnych prób). Dodam że jasność ekranu i głośność komunikatów ustawiona była w miarę identycznie.
-
4,5 - czas pracy ok 4-4,5h
5,0,7 - czas pracy ok 4,50-5h ale może mi się bateria uforomowała :D
-
Mam kolejny pasztet co do działania 5.07. Na autostradzie do predkości 1,4 Macha Hołek nie wariuje. Powyżej dostaje szajby i informuje co chwile o długości trasy. Innymi słowy AM zrywa fixa co 2-5 sekund. Jak wracam poniżej 1,4 nie ma problemu.
Miałem to cały czas w jedna strone i nastepnego dnia w drodze powrotnej na długości 150 km czyli jest to zasada
Info wysyłam do Supportu .
Co do profilu prędkości jest śmiesznie bo Gierkówa ma według AM limit 80 km - nastawiłem profil plus 10 potem plus 20 i dalej na czerwono jest zaznaczna predkość jak przy limicie 80km. Tam jest 100 zgodnie z przepisami ( tam gdzie nie ma ograniczeń)
Inna sprawa to lokalizacja samochodu na mapie i tu jest znacznie lepiej ( na moim mio) gdyz nie ma przesuniecia 50 metrów a jest prawie idealnie.
Odczyt mam co 0,5 sek ( fabrycznie) i nie przestawiałem na 1 sekunde jak sugerowano ze wzgledu na Sirfa.
-
u mnie na MIO prędkość jest podawana jest ok tak samo ostrzeżenia
-
Na autostradzie do predkości 1,4 Macha Hołek nie wariuje. Powyżej dostaje szajby i informuje co chwile o długości trasy. Innymi słowy AM zrywa fixa co 2-5 sekund. Jak wracam poniżej 1,4 nie ma problemu.
Spytam z ciekawości, co to za auto(?) jeżdżące po gierkówce z prędkością 1.715 km/h?
O tym, że mierzy się tam prędkość w Siwcach (od europosła Siwca, ukaranego za jazdę z V=180 km/h), to słyszałem.
-
Mam kolejny pasztet co do działania 5.07. Na autostradzie do predkości 1,4 Macha Hołek nie wariuje. Powyżej dostaje szajby i informuje co chwile o długości trasy. Innymi słowy AM zrywa fixa co 2-5 sekund. Jak wracam poniżej 1,4 nie ma problemu.
Miałem to cały czas w jedna strone i nastepnego dnia w drodze powrotnej na długości 150 km czyli jest to zasada
Info wysyłam do Supportu .
Co do profilu prędkości jest śmiesznie bo Gierkówa ma według AM limit 80 km - nastawiłem profil plus 10 potem plus 20 i dalej na czerwono jest zaznaczna predkość jak przy limicie 80km. Tam jest 100 zgodnie z przepisami ( tam gdzie nie ma ograniczeń)
Inna sprawa to lokalizacja samochodu na mapie i tu jest znacznie lepiej ( na moim mio) gdyz nie ma przesuniecia 50 metrów a jest prawie idealnie.
Odczyt mam co 0,5 sek ( fabrycznie) i nie przestawiałem na 1 sekunde jak sugerowano ze wzgledu na Sirfa.
Może to nie wina Hołka a samego modułu gps ,maja one ograniczenie prędkości i wysokości od której przestają działać ( oczywiście modele cywilne ) :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Co do określanej przez Ciebie prędkości od której ma ostrzegać dotyczy tylko ostrzegania "paszczowego" , ostrzeganie czerwonym kolorem działa zawsze i to bez tego +10/+20/+30 ( i dobrze w końcu nic to nie przeszkadza)
-
Spytam z ciekawości, co to za auto(?) jeżdżące po gierkówce z prędkością 1.715 km/h?
F16 :wink:
-
Wybierz typ drogi i ustaw wartości wyższe niż 120-140km/godz np ustaw 160km/godz i sprawdż czy nastąpi zmiana. (menu/ustawienia/trasy zakładka 1/5)
-
Głupio pisac 140 km/h więc lepiej wyglada 1,4 macha . at tak dodatkowo 140 i wicęej to na autostradzie - Wrocław bo na Gierkówce to można przy tej prędkości stracić całe zawieszenie .
Co do GPS na poprzednich wersjach nie było tego problemu tak że to musi byc sprawa AM.
Następna sprawa i tez to wysyłam to przejazd przez Pruszków skrótem od Nadarzyna. AM po moim zabłądzeniu wymogła na mnie zatrzymanie bo nie była w stanie wyliczyc trasy przez 30 sekund ( normalnie to było 5 maks 10 sekund) bo przejeżdzałem przez skrzyzowania a po nich dopiero Hołek informował że tam trzeba skręcic w lewo czy prawo.
Jeżdzę tamtędy co 2-3 dni i zawsze coś pokręcę - przedtem AM robiła poprawkę błyskawicznie a teraz niestety nie.
-
Głupio pisac 140 km/h więc lepiej wyglada 1,4 macha .
1,4 macha to jak Ci napisał Moi 1715 km/h. A 140 km/h to się mówi złotyczterdzieści :E
-
A 140 km/h to się mówi złotyczterdzieści :E
Plus jakieś drobne dla drogówki... :grin:
-
A 140 km/h to się mówi złotyczterdzieści :E
Plus jakieś drobne dla drogówki... :grin:
te drobne dla drogówki to znowu będzie około 1macha :E :E :E
-
Mnie powalił brak instrukcji. Trochę pomógł obrazek ze strony automapy interfejsu z opisami. Po przeczytaniu kilku wątków forum wiele mi się rozjaśniło. Dzięki cierpliwym forumowiczom za udzielanie odpowiedzi :ok:. A twórcy automapy powinni umieścić na końcu instalki komunikat w stylu: "Helpdesk - http://pdaclub.pl/forum" :)
Mam pytanie, gdzie się teraz ustawia opcję aby nawigacja odbywała się względem końca trasy - jeżeli ominę punkt pośredni (Via ?), żebym nie był przymuszany do przejechania przez ten punkt ?
-
......... A twórcy automapy powinni umieścić na końcu instalki komunikat w stylu: "Helpdesk - http://pdaclub.pl/forum" ...............
Taki odsyłacz jest :E :E :E http://www.automapa.com.pl/?PEI=55750 :grin: :grin: :grin:
-
Mnie powalił brak instrukcji.
Dzisiaj trochę przysiadłem i okazuje się, że sporo można odkryć samemu, zaś do zaznaczania
mapy prostokątem celem powiększenia nie trzeba żadnych poprawek w pliku skórki...
Tylko faktycznie, nie każdemu chce się takich rzeczy dociekać. Jeszcze tylko nie rozgryzłem,
o co chodzi ze zdarzeniami(?): Kursor, Kursor-nawigacja, oraz dlaczego nie mogę przypisać
np. do klawisza "GPS" innej akcji po jego przytrzymaniu, nie ma możliwości wybrać takiego
klawisza z listy dostępnych...
-
Kursor ,kursor nawigacja - chodzi o to że możesz ustawić inną reakcję
na naciśnięcie kursora w trybie nawigacji a inną w trybie śledzenia
-
Przejechałem z AM 5.0.7 parę tras i znowu wystąpiło to, o co się dobijam od kilku wersji mapy. Nie jest to błąd, ale brak funcji albo jakiegoś rozwiązania. Otóż w jakiejś mieścinie zrobiłem postój. Po powrocie do samochodu GPS lekko zgłupiał, jak to na postoju, ale po chwili rześko kazał jechać w prawo i prowadził mnie po trasie. Coś mnie tknęło, bo zobaczyłem podobną chałupę, którą już przedtem mijałem. Okazało się, że AM odwróciła sobie trasę i prowadzi mnie z powrotem do Warszawy. Mniejsza o to jak to się stało (niczego nie ruszałem), ale kilka razy już postulowałem, żeby gdzieś był dostępny napis (włączany/wyłączany) dokąd aktualnie prowadzi mapa. Może ja mam takiego pecha, albo jakies nawyki w obsłudze, ale zdarzają mi się te przypadki dość często. :shock: Jest odległość do celu, czemu nie może być nazwy celu? Tu nie chodzi o to, że ja przecież wiem dokąd jadę, tu chodzi o to, dokąd prowadzi mapa.
-
Przejechałem z AM 5.0.7 parę tras i znowu wystąpiło to, o co .......
Można to sobie sprawdzić w info o trasie ale komu by się chciało to robić .Rzeczywiście mogło by tak być że jeśli wyłączymy AM z ustawioną trasą to po włączeniu pokazywała by się na jakiś czas ramka z napisem "prowadzę do ....."
-
Następna sprawa i tez to wysyłam to przejazd przez Pruszków skrótem od Nadarzyna. AM po moim zabłądzeniu wymogła na mnie zatrzymanie bo nie była w stanie wyliczyc trasy przez 30 sekund ( normalnie to było 5 maks 10 sekund) bo przejeżdzałem przez skrzyzowania a po nich dopiero Hołek informował że tam trzeba skręcic w lewo czy prawo.
Jeżdzę tamtędy co 2-3 dni i zawsze coś pokręcę - przedtem AM robiła poprawkę błyskawicznie a teraz niestety nie.
No popatrz, ja też tamtędy często jeżdżę i ta wersja 507 zachowuje sie logicznie i prawdłowo, a 412 za cholere nie chciała tamtędy prowadzić, mimo testów na róznych ustawieniach.....
-
Dla mojego wysłużonego HP IPAQ H6340 zmiana na AM 5 to prawdziwa katastrofa i szczyt możliwości. Wolno, wolniej, najwolniej. W menu raz dotykasz i klika nie zmnienia opcji (dopiero jak się namyśli), w drugim przypadku zmienia natychmiast bez dzwięku. Pamięci jest O.K. Może jakieś "nowe, inne" ustawienia? Jednym słowem przejście na tym sprzęcie z AM4 do AM5 to porażka. Szkoda.
P.S.
Z POI z miplo i bez podobnie.
-
Dla mojego wysłużonego HP IPAQ H6340 zmiana na AM 5 to prawdziwa katastrofa i szczyt możliwości. Wolno, wolniej, najwolniej. W menu raz dotykasz i klika nie zmnienia opcji (dopiero jak się namyśli), w drugim przypadku zmienia natychmiast bez dzwięku. Pamięci jest O.K. Może jakieś "nowe, inne" ustawienia? Jednym słowem przejście na tym sprzęcie z AM4 do AM5 to porażka. Szkoda.
P.S.
Z POI z miplo i bez podobnie.
Znajomy ma AM5 na 6340 i widzę że u niego działa całkiem znośnie. Niemniej formatował kartę przed instalacja i wywalił wszystko zbędne z PDA.
-
O, to ważna uwaga. Ja nie formatowałem, ale wszystko wywaliłem. Jak nic nie pomoże to zanstaluję ponownie na sformatowanej. Jak piszesz, że chodzi to ważne. Uruchamiałem na tym HP różne nawigacje: Garmin, Destinator, OZI, starą 4-kę AM i wszystko chodziło, a ta nowa 5-ka nie do jazdy.
Pozdrawiam
P.S.
Może jekieś rady?
-
Moja opinia o AM jest taka - z programów, które używam, ma najdokładniejsze mapy. Jeśli chodzi o wygodę obsługi i algorytmy liczenia tras to niestety jest nie najlepiej. Czasem wolę odpalić tomtoma i jest szybciej, prościej i jakoś logiczniej. Interfejs w najnowszej wersji mdły i nieczytelny. Mam wrażenie, że Panowie z AutoMapy zajmują się mniej istotnymi sprawami a nie tym co w nawigacji najważniejsze - poprawą map, wyznaczaniem tras i wygodą obsługi.
:ohreally:
Pozdrawiam.
-
Jedynie co mnie denerwuje, to kasowanie się komputera przy resecie urządzenia (a czasami się zawiesi) i wyłączeniu zasilania. Jak dla mnie to tak może się kasować jedna zakładka komputera, ale nie trzy. Powinien być ręczny reset i tyle, tak jak na 4 zakładce.
Czy zauważyliście w AM5.0.9(568) komputer nie kasuje się po zamknięciu AM i wyłączeniu PDA. Znikną znacznik 4-tej zakładki ale globalne dane wyświetlają się. Kasuje się A, natomiast B,C pamiętają dane. Nie próbowałem jak działa dla kolejnych tras.
-
Tylko A się kasuje automatycznie przy wyjściu z AM, pozostałe B, C, D kasujemy w dowolnej chwili, każda następna trasa jest dodawana do każdej sekcji.
-
Automapa 5.0.9? czy ja cos przegapilem :)
-
Automapa 5.0.9? czy ja cos przegapilem :)
Poczytaj wątek: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=95058.30
sześć ostatnich postów.
Pozdrawiam
-
Skoro linki do 5.09 są praktycznie ogólnodostępne, to instalujcie i testujcie - a później podzielcie się opiniami, niech służą rozwojowi naszej ukochanej AM. :D