AM totalny bubel

  • 177 Odpowiedzi
  • 54882 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #150 dnia: Maj 03, 2009, 13:23:16 »
  ... z tego co słychać w TT IQ Routes również cuda się zdarzają.
Czy możesz rozwinąć myśl ?
Obecnie stoję na rozdrożu  ( Cy zostać z Automapą czy kupić sobie TomToma ... ) i wszelkie opinie mnie bardzo interesują...


*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #151 dnia: Maj 03, 2009, 13:40:56 »
Nigdy nie wyznaczasz trasy z dokładnie tej samej lokalizacji, chyba, że podajesz współrzędne punktu startowego. Wystarczy kilka metrów różnicy i już algorytm działa inaczej.

Powiedz mi jakie znaczenie ma punkt startu, rzekomo przesunięty o kilka metrów, do przebiegu trasy jakieś 10 kilometrów od tego miejsca? Te początkowe 10 kilometrów jest zawsze takie same.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline studentk

  • ****
  • 505
  • Sprzęt: Motorola Defy, Samsung SGS, iPad
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #152 dnia: Maj 03, 2009, 14:07:12 »
[Powiedz mi jakie znaczenie ma punkt startu, rzekomo przesunięty o kilka metrów, do przebiegu trasy jakieś 10 kilometrów od tego miejsca? Te początkowe 10 kilometrów jest zawsze takie same.


Efekt motyla :)

Powiew skrzydeł motyla w Nowej Zelandii może spowodować tajfun na Karaibach.

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #153 dnia: Maj 03, 2009, 14:14:44 »


Nie przytaczaj tu też ponownie argumentów, że jadąc przez Jelenią Górę są korki i przejazd jest dłuższy, bo AM, podobnie jak prawie wszystkie obecne nawigacje, nie ma jeszcze zaimplementowanego trafficu i nie wyznaczy trasy inaczej, niż wynika to z zależności odległości i maksymalnych szybkości przypisanych do danej drogi i rodzaju trasy.
W nowej wersji już powinno to być, chociaż myślę, że początki łatwe nie będą - z tego co słychać w TT IQ Routes również cuda się zdarzają.

Ja takiego argumentu nie przytaczam, bo jadę z Mysłakowic i szybciej, krócej jest przez Łomnicę i Wojanów. AM przy trasie szybkiej wyznacza przez JG przy optymalnej przez Wojanów, ale przy Gorzowie jest dokładnie odwrotnie, optymalna kierowana jest przez Gorzów, szybka ponoć przez obwodnicę. trochę nie ma w tym logiki, ale nie o to chodzi, ogólnie algorytm wytyczania trasy w AM jest kiepski i nie dotyczy to tylko tej trasy, dlatego przy wytyczaniu trasy prowadź do punktu nie da się praktycznie z niej korzystać. Korzystając z Navigo (gdzie też czasami wyznacza nie tak) myślałem, że AM będzie znacznie lepsza tym czasem jest bez porównania na minus.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #154 dnia: Maj 03, 2009, 14:40:56 »
Powiedz mi jakie znaczenie ma punkt startu, rzekomo przesunięty o kilka metrów, do przebiegu trasy jakieś 10 kilometrów od tego miejsca? Te początkowe 10 kilometrów jest zawsze takie same.

A kto powiedział, że ma? Może mieć, a to jest różnica. Podaj przykład, to się do niego odniesiemy. To Ty stwierdziłeś, że wyznacza trasę inaczej, przy tych samych miejscach startu i końca, a ja twierdzę, że przy identycznych punktach startu i końca, wynik będzie identyczny. Co innego gdy start różni się o parę metrów.
Ja stwierdziłem tylko i to wielokrotnie, ponieważ przypadek ten miał miejsce na mojej drodze z domu do biura, że wystarczy kilka metrów przesunięcia punktu startowego i trasa wyznaczana jest innymi ulicami. Co innego, gdy punkt końcowy jest bardzo odległy. Wówczas prawdopodobieństwo, że przy zmianie punktu początkowego o kilka metrów, zmieni się cały początek trasy, jest bardzo małe.
Napisane: Maj 03, 2009, 14:28:38
Ja takiego argumentu nie przytaczam, bo jadę z Mysłakowic i szybciej, krócej jest przez Łomnicę i Wojanów. AM przy trasie szybkiej wyznacza przez JG przy optymalnej przez Wojanów, ale przy Gorzowie jest dokładnie odwrotnie, optymalna kierowana jest przez Gorzów, szybka ponoć przez obwodnicę. trochę nie ma w tym logiki, ale nie o to chodzi

Jak to nie ma w tym logiki, że na główniejszych drogach są zaszyte w mapach większe prędkości? Przecież zarówno przez JG, jak i obwodnicą Gorzowa prowadzą drogi główniejsze, a więc z większymi przypisanymi prędkościami, niż przez Wojanów, czy centrum Gorzowa (przez centrum Gorzowa nie prowadzi droga główna, a przez JG owszem). Proste to i logiczne.
Napisane: Maj 03, 2009, 14:33:57
Czy możesz rozwinąć myśl ?
Obecnie stoję na rozdrożu  ( Cy zostać z Automapą czy kupić sobie TomToma ... ) i wszelkie opinie mnie bardzo interesują...


Sorry, nie jestem teraz w stanie znaleźć tego postu (ach ta wyszukiwarka PDAClubu  :mad: , ale kilka miesięcy temu było takie stwierdzenie, na podstawie jakichś zagranicznych forów, że nawet w Niemczech IQ Routes potrafi nieźle wpuścić w maliny. Nie chcę jednak o tym dyskutować, bo nie miałem sam z tym do czynienia, a i komentarzy o działaniu IQ Routes na PDAClubie - jak na lekarstwo. Zresztą może już TT poprawił problemy wieku dziecięcego IQ Routes - o tym właśnie pisałem w kontekście pojawienia się podobnej usługi w AM.

*

Joker87

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #155 dnia: Maj 03, 2009, 21:47:53 »
Co do IQ Routes to sprawdza się świetnie (Nawet  w Polsce). Chyba jednak to poprawili bo nawet około 16.30 (godziny szczytu) TT poprowadził mnie bezbłędnie przez centrum Warszawy. Zaproponował o wiele lepszą trasę niż AM. A poza tym nie piszcie że mapy TT na Polskę są słabe bo najnowsza jest naprawdę dobra.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #156 dnia: Maj 03, 2009, 21:57:12 »
około 16.30 (godziny szczytu) TT poprowadził mnie bezbłędnie przez centrum Warszawy. Zaproponował o wiele lepszą trasę niż AM.

A detalicznie, którędy? IQ Routes wykorzystuje dane o historycznych średnich prędkościach dla głównych dróg. Które z nich w Warszawie są w godzinach szczytu przejezdne?

*

Offline twinsen

  • ****
  • 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox n560, Samsung i9000 Galaxy S
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #157 dnia: Maj 04, 2009, 10:05:26 »
Wszystko byłoby fajnie, gdyby jak już kiedyś pisałem router był konfigurowalny przez użytkownika
w znacznie większym stopniu. Zaś jeśli na mapie są błędy, to mapa powinna być także edytowalna
dla użytkownika (lokalnie, na PDA). Więc jeśli np. nie podoba nam się jakaś droga, dajmy na to
DK5, czy DK86, powinna być możliwość blokady CAŁEJ tej drogi, a nie tylko stawianie blokad na
poszczególnych odcinkach itd....

To dla marud byłoby rozwiązanie idealne. Poprawiliby sobie kategoryzację dróg wg siebie  :ok: :ok:
Ja np. nie lubię DK5, to bym sobie zmienił jej kategorię na drogę gruntową i miałbym ją z głowy
po wsze czasy  :mrgreen:
--
twinsen

*

Offline leuon

  • *
  • 80
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #158 dnia: Maj 04, 2009, 11:39:26 »
...
To dla marud byłoby rozwiązanie idealne. Poprawiliby sobie kategoryzację dróg wg siebie  :ok: :ok:
Ja np. nie lubię DK5, to bym sobie zmienił jej kategorię na drogę gruntową i miałbym ją z głowy
po wsze czasy  :mrgreen:

O! To, to!
Żeby w drugą stronę tez to działało.

*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #159 dnia: Maj 04, 2009, 11:47:04 »
Cytuj
To dla marud byłoby rozwiązanie idealne. Poprawiliby sobie kategoryzację dróg wg siebie   
Ja np. nie lubię DK5, to bym sobie zmienił jej kategorię na drogę gruntową i miałbym ją z głowy
po wsze czasy 

A co w przypadku kiedy na jakimś odcinku drogi łączą się dwie drogi i masz np. przypadek (całkowicie zmyślony) kiedy na danym odcinku masz dk nr 5 i dk nr 10? W takim przypadku kiedy zablokujesz drogę nr 5 zablokujesz też część drogi nr 10 (i innych jeżeli też się łączą) a jeżeli pozwolisz na nieblokowanie tego odcinka to w konsekwencji nie zablokujesz całej drogi nr 5 i nie osiągniesz tego co chciałeś. Jak widać w teorii wszystko ładnie może wygladać, ale jak sie poźniej może okazać w praktyce nie wszystko może być tak łatwe do zrealizowania jak by się wydawało.
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #160 dnia: Maj 04, 2009, 13:30:08 »
A poza tym nie piszcie że mapy TT na Polskę są słabe bo najnowsza jest naprawdę dobra.
Ta naprawdę dobra mapa Teleatlasa prowadzi przez środek Wrocławia torowiskiem a w poprzek deptakiem dla pieszych  :mrgreen:
To nie tablica ogłoszeń !

*

Joker87

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #161 dnia: Maj 05, 2009, 10:20:14 »
A poza tym nie piszcie że mapy TT na Polskę są słabe bo najnowsza jest naprawdę dobra.
Ta naprawdę dobra mapa Teleatlasa prowadzi przez środek Wrocławia torowiskiem a w poprzek deptakiem dla pieszych  :mrgreen:


Po Mazowszu i w regionach północnej Polski ngdy mnie nie zawiódł. Nie wiem jak jest we Wrocku.

*

Offline tomaszkap

  • *****
  • 8932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mój avatar to Sawyer
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A52 5G
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #162 dnia: Maj 05, 2009, 10:28:25 »
Brat przez długi weekend był we Wrocławiu i gdyby nie AM to by się zgubił. Przez to postanowił kupić nawigację bo zawsze pożyczał od ojca  :wink:
Było:Asus A696->SPV M650->Nuvifone M20->i5700->Kaiser-> SGSI,SGSII,SGSIV,Huawei,PALM Centro, Xiaomi Mi Mix 2s, Samsung Galaxy J4, Xiaomi Redmi Note 4 64/4 GB, Huawei P20 ProRealme 8Pro/8GB/128GB, Samsung A52s/A54 5G

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #163 dnia: Maj 05, 2009, 11:36:12 »
Nie wiem co chciałeś tym zadaniem udowodnić, bo to że lepiej mieć nawigację niż jej nie mieć to jet tzw. oczywista oczywistość, ale lepiej żeby optymalnie nie kierowała do centrum miast jak nie ma takiej potrzeby.

*

Offline twinsen

  • ****
  • 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox n560, Samsung i9000 Galaxy S
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #164 dnia: Maj 05, 2009, 13:22:25 »
W AM brakuje mi opcji trasy krótkiej/optymalnej z narzuconym wybieraniem obwodnic, jeśli tylko takie
istnieją. Ale i z tym można sobie w prosty sposób poradzić, stawiając odpowiednią ilość punktów PRZEZ.
Słowem - metoda routingu oznaczona w Igo8 jako trasa "łatwa", bardzo przydałaby się w AM  :ok: :ok:
--
twinsen

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #165 dnia: Maj 05, 2009, 14:06:45 »
Co do IQ Routes to sprawdza się świetnie (Nawet  w Polsce). Chyba jednak to poprawili bo nawet około 16.30 (godziny szczytu) TT poprowadził mnie bezbłędnie przez centrum Warszawy. Zaproponował o wiele lepszą trasę niż AM. A poza tym nie piszcie że mapy TT na Polskę są słabe bo najnowsza jest naprawdę dobra.

Muszę się nie zgodzić z jedną i drugą opinią. Sprawdziłem to namacalnie. Miałem przez chwilę najnowsze urządzenie TomTom-a. Muszę przyznać że wiele rozwiązań bardzo mi się spodobało zaczynając od uchwytu na aplikacji na PC skończywszy. Postanowiłem te wszystkie nowości sprawdzić w praktyce. W jedną stronę pojechałem z AM a w drugą z TomTom. A oto co wynikło z tego porównania:

- mapa TomTom-a pozostawia wiele do życzenia (brakuje np. "obwodnicy" Mielca która istnieje już od kilku lat - TomTom w związku z tym prowadzi przez centrum)
- system nie wykrył 6 fotoradarów na jednej trasie !!!! mimo iż za bazę fotoradarów trzeba słono zapłacić. To największy szok  który przekreślił TomTom-a w moich oczach. Jeśli ktoś sprzedaje coś takiego to znaczy że traktuje nasz rynek mało poważnie.
- system wyznaczył taką trasę że wracałem do domu godzinę dłużej niż z AM. Przestałem kupę czasu w korku który zawsze jest w tym miejscu o tej samej porze. Jak widać na załączonym obrazku technologia IQ Routes zupełnie się nie sprawdziła. Z założenia miała umożliwić omijanie właśnie takich miejsc.

Reasumując mimo początkowego zachwytu zupełnie w praniu zraziłem się do TomTom-a.

*

Offline tomaszkap

  • *****
  • 8932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mój avatar to Sawyer
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A52 5G
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #166 dnia: Maj 05, 2009, 14:21:42 »
Nie wiem co chciałeś tym zadaniem udowodnić, bo to że lepiej mieć nawigację niż jej nie mieć to jet tzw. oczywista oczywistość, ale lepiej żeby optymalnie nie kierowała do centrum miast jak nie ma takiej potrzeby.

Odniosłem się do wypowiedzi powyżej, że we Wrocławiu nawiguje dobrze. Nie jestem ortodoksyjnym zwolennikiem AM, ale mam porównanie z Mio Moov i tutaj AM nawiguje lepiej. Mam również iGO 8, które czasem lepiej wypada, ale MZ jest mniej intuicyjna i rzadko używam.
Było:Asus A696->SPV M650->Nuvifone M20->i5700->Kaiser-> SGSI,SGSII,SGSIV,Huawei,PALM Centro, Xiaomi Mi Mix 2s, Samsung Galaxy J4, Xiaomi Redmi Note 4 64/4 GB, Huawei P20 ProRealme 8Pro/8GB/128GB, Samsung A52s/A54 5G

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #167 dnia: Maj 05, 2009, 16:37:37 »
- mapa TomTom-a pozostawia wiele do życzenia (brakuje np. "obwodnicy" Mielca która istnieje już od kilku lat - TomTom w związku z tym prowadzi przez centrum)
To akurat nie jest dobrym argumentem  :P Automapa, pomimo że ma wszystkie obwodnice i tak lubi prowadzić przez środek miasta. A to jest jeszcze bardziej irytujące niż brak obwodnicy   :-|

Może się mylę, ale odnoszę wrażenie że jeżeli przez miasto biegnie droga krajowa, która ma dość wysoki priorytet , i obok jest obwodnica o mniejszym priorytecie ... to Automapa wybierze drogę krajową ponieważ nie wie że w mieście jest ograniczenie prędkości...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #168 dnia: Maj 05, 2009, 22:46:34 »
Cytat: Darkph
jeżeli przez miasto biegnie droga krajowa, która ma dość wysoki priorytet ,
i obok jest obwodnica o mniejszym priorytecie ...

Znasz takie miejsce/a?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #169 dnia: Maj 05, 2009, 23:14:12 »
Cytat: Darkph
jeżeli przez miasto biegnie droga krajowa, która ma dość wysoki priorytet ,
i obok jest obwodnica o mniejszym priorytecie ...

Znasz takie miejsce/a?

Wyznacz trasę z Zambrowa do Bobrowników (woj. podlaskie). Omija obwodnicę Białegostoku. I to zarówno trasa szybka, optymalna jak i krótka. Inna sprawa, że obwodnica Białegostoku to... wolę przez miasto.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #170 dnia: Maj 05, 2009, 23:23:47 »
Znasz takie miejsce/a?
W Gdańsku - w centrum krzyżują się E77 (DK7) i E75 (DK1)  niedaleko jest też obwodnica trójmiasta połączona z autostradą A1.
Automapa z uporem maniaka kieruje mnie do centrum - na szczęście pozaznaczałem sobie punkty pośrednie przy wyjazdach na obwodnice :-) ...
Obwodnica ma kategorię drogi ekspresowej (S6) i jedziemy nią 110 km/h a w mieście na E77 i E75 jedziemy 50 km/h i mamy co chwila skrzyżowania...

Proszę zaplanuj trasę szybką z Wrzeszcza , Przymorza ,lub Sopotu gdzieś na południe - na przykład do Malborka..

Wydaje mi się nawet że kiedyś już to sprawdzałeś i zauważyłeś że Automapa nie uwzględnia że w miastach jeździmy po drogach krajowych wolniej niż poza miastem.



*

Offline twinsen

  • ****
  • 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox n560, Samsung i9000 Galaxy S
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 06, 2009, 07:45:44 »
Albo przykładowo, niech ktos spróbuje wyznaczyć trasę z Będzina w Bieszczady, z opcją nieuwzględniania
dróg płatnych. Zawsze prowadzi przez zakorkowany środek Krakowa. Czy to opcja krótka, czy optymalna...
Dlatego uparcie twierdzę, że oprócz kategoryzacji dróg w samej mapie, logika powinna się kierować pewnymi
zmiennymi niezależnymi, czyli informacją że dane miasto posiada obwodnicę lub nie. I do wyznaczania tras
powinna być opcja "Używaj obwodnic miast niezależnie od typu trasy: TAK/NIE"...
--
twinsen

*

Offline piotrmulticom

  • *
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Aristo Voyager M700 (był LOOX 720)
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 06, 2009, 08:10:11 »
Narzekamy wszyscy na kategoryzację dróg w AM.

Według mnie podział dróg na krajowe, wojewódzkie itd. jest zupełnie bez sensu. Przecież tak naprawdę mówi on tylko o tym, kto jest "właścicielem" drogi i odpowiada za jej utrzymanie i odśnieżanie. Nijak ma się to do jakości drogi, nawierzchni, natężenia ruchu. Jest bardzo wiele dróg gminnych, które są lepsze od krajowych (no może nie mają takich ładnuch białych lini) a AutoMapa uparcie je pomija. Bardzo wiele dróg gruntowych (wg AM) ma nawierzchnię asfaltową i 0 ruchu.
Przydała by się jakaś baza danych o drogach wprowadzająca inny system kategoryzacji dróg - jakieś pomysły?

Myślę, że problemy ze złym wyznaczaniem trasy znacznie by zmalały.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2009, 08:17:39 wysłana przez piotrmulticom »

*

Offline stefanekmac

  • **
  • 124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: keiser+navroad 460
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #173 dnia: Maj 06, 2009, 08:30:34 »
Czemu w pilocie u góry mam jeden manewr a jak go mam z lewej  to są 2 manewry?
sagem,nokia 3210,nokia 6320,nokia 6310,nokian70.mdaII,nokiae66.mda IIIkeiser.

*

Joker87

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #174 dnia: Maj 06, 2009, 08:57:39 »
Albo przykładowo, niech ktos spróbuje wyznaczyć trasę z Będzina w Bieszczady, z opcją nieuwzględniania
dróg płatnych. Zawsze prowadzi przez zakorkowany środek Krakowa. Czy to opcja krótka, czy optymalna...
Dlatego uparcie twierdzę, że oprócz kategoryzacji dróg w samej mapie, logika powinna się kierować pewnymi
zmiennymi niezależnymi, czyli informacją że dane miasto posiada obwodnicę lub nie. I do wyznaczania tras
powinna być opcja "Używaj obwodnic miast niezależnie od typu trasy: TAK/NIE"...


Ale nie wiem czy to by zdalo egzamin i nie chodzi mi wyłącznie o obwodnice. Powinno się uwzględniać w tedy jeszcze godzinę przejazdu. Dobrym przykładem jest trasa toruńska. W godzinach szczytu lepiej jechac przez centrum a poza nimi właśnie po trasie

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 06, 2009, 09:59:46 »
Narzekamy wszyscy na kategoryzację dróg w AM.

Według mnie podział dróg na krajowe, wojewódzkie itd. jest zupełnie bez sensu. Przecież tak naprawdę mówi on tylko o tym, kto jest "właścicielem" drogi i odpowiada za jej utrzymanie i odśnieżanie. Nijak ma się to do jakości drogi, nawierzchni, natężenia ruchu. Jest bardzo wiele dróg gminnych, które są lepsze od krajowych (no może nie mają takich ładnuch białych lini) a AutoMapa uparcie je pomija. Bardzo wiele dróg gruntowych (wg AM) ma nawierzchnię asfaltową i 0 ruchu.
Przydała by się jakaś baza danych o drogach wprowadzająca inny system kategoryzacji dróg - jakieś pomysły?

Myślę, że problemy ze złym wyznaczaniem trasy znacznie by zmalały.

Pozdrawiam

Myślę że wystarczy dobre przypisanie prędkości do konkretnych odcinków poszczególnych dróg. A informacja kto odpowiada za utrzymanie takiej drogi jest bardzo istotna. Sprobuj taką drogą  podrzędną, gminną pomimo jej idealnej nawierzchni latem przejechać w okresie zimowym.
Ja takiej eskapady bym nie probował. No chyba że kupię sobie coś na gonsiennicach. Osobiście znam kilkanaście takich odcinków i latem z nich korzystam bo jest szybciej, krócej i bezpieczniej jednak zimą wolę skorzystać z tych drugich. Pomyśl więc o tych co tych warunków nie znają.
Chyba że program inaczej będzie wyznaczał trasy przy opadach śniegu. To może następna opcja do ustawienia :D

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 06, 2009, 16:48:03 »
Przydała by się jakaś baza danych o drogach wprowadzająca inny system kategoryzacji dróg - jakieś pomysły?

Prócz dziesięciu pierdyliardów czujników monitorujących ruch, nie ma alternatywy dla średniej prędkości osiąganej historycznie na danym odcinków, w różnych dniach tygodnia i o różnych porach dnia. Czyli tego, co jest esencją IQ Routes, Community Traffic i AM Traffic.

Tyle, że do tego potrzebne są co najmniej dwa pierdyliardy użytkowników nieustannie rejestrujących te prędkości i wysyłających je do obróbki na serwer producenta map/aplikacji nawigacyjnej.

A ja właśnie Traffic wyłączyłem w AutoMapie. Nie mam nerwów. Jak poprawicie działanie tego ficzera, drodzy Panowie (i Panie) z AM, to włączę natychmiast. Choćbym miał majątek stracić na GPRS.

*

Dżeju

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 06, 2009, 17:33:02 »
...Prócz dziesięciu pierdyliardów czujników monitorujących ruch, nie ma alternatywy dla średniej prędkości osiąganej historycznie na danym odcinków, w różnych dniach tygodnia i o różnych porach dnia. Czyli tego, co jest esencją IQ Routes, Community Traffic i AM Traffic...
Nic nie zastąpi w tym przypadku bezpośredniej informacji o trasie, czyli CB - te wszystkie IQ R...., to tylko mizerna namiastka  :)

...A ja właśnie Traffic wyłączyłem w AutoMapie. Nie mam nerwów...

To zrobiłem od razu, szkoda czasu i nerw, jak napisałeś.