AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka

  • 533 Odpowiedzi
  • 121729 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #510 dnia: Lipiec 25, 2007, 12:55:54 »
.... i jak mi zechcesz wmówić, że Holenderski badziew działa lepiej na HP6515 niż AM, to ....  :banan:

To zatańczysz "Bananowy song". Ooo..., już tańczysz  :grin:

A że działa lepiej..., hmm - co ja na to poradzę  :worried:

*

Dżeju

Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #511 dnia: Lipiec 25, 2007, 12:59:35 »
Masz w ogóle ten sprzęt i testowałeś, czy tylko pie.... trzy po trzy  :evil:

Proponuję dogłębniej poczytać forum TT, to będziesz wiedział co lepiej współpracuje  :grin:

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #512 dnia: Lipiec 25, 2007, 13:01:01 »
A ja wbrew niektórym właśnie przed chwilą wykupiłem subskrypcję na kolejny rok na AM 4 Europe  :ok:

To Ty odważny chłopak jesteś ...  :mrgreen:
Co więcej... za kilka dni będę sprzedawał iGO po korzystnej cenie....
ISTQB Certified Tester

*

Offline bler

  • **
  • 111
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #513 dnia: Lipiec 25, 2007, 13:02:02 »
Zastanawiam się tylko jak to wygląda w praktyce? Cały czas okno uchylone i jeszcze ten kabel na desce  :( ? A ja mam klimę i nie otwieram okna.

Puszczasz kabel przez drzwi, trzaskarz drzwiami i masz. Ja tak robiłem z moją zewnętrzną anteną (i tak robie z CB) i jest 'wporzo'.


Już pisałem, tamte programy znacznie lepiej sobie radzą z obróbką danych przychodzących z odbiornika gps.

Właśnie o to chodzi - AM wiedziała o tym błędzie już od dłuższego czasu przecież, a podobno 4 została napisana zupełnie od zera. Ja się frustruję, bo myślałem, że to wina tej chałowatej fortuny i jej połączenia bluetooth.

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #514 dnia: Lipiec 25, 2007, 13:28:39 »
Poza tym powtarzam jeszcze raz, dlaczego to się nie zdarza w D6 i TT, oraz w TT Go? Owszem, mogę używać anteny zewnętrznej, ale, do ciężkiego licha, dlaczego tylko do automapy???

Wybacz stary, ale bzdury piszesz! :] Nie podejrzewam celowego przekłamania, więć zakładam niedostateczną obserwację zachowań programów :D

Używam AM i TT równolegle na A636 od dwóch lat więc do obydwu mam tak samo emocjonalne (a raczej pozbawione emocji) podejście.
Bynajmniej nie neguję, że AM czasem świruje w opisany powyżej sposób. Natomiast stwierdzenie, iż TT tego nie robi to oczywista nieprawda.

Właśnie wróciłem z Włoch, gdzie przez 3 tygodnie tłukłem sie po różnych dziurach (Sycylia, Calabria, Campagna) polegając na TT (wersja 5 z mapami sprzed 2 lat). TT spisywał sie jak zwykle świetnie - mimo nie najnowszych map bił na głowę nowego Nuvi kolegi, ale nie zmienia to faktu, iz powyższe zachowania również mu się zdarzały i to nierzadko. Po wyjeździe z tunelu (a były ich setki) niemal zawsze plótł jakieś bzdury, podobnie w małych misteczkach, czy tez w charakterystyczny sposób krecił mapą (czasem każąc zawracać) na przymusowych postojach (światła, korki). Tak więc bez przesady, TT też nie jest święty. :)

W doraźny sposób (jak pisałem w jednym z wcześniejszych postów) z takimi problemami mozna sobie z reguły łatwo poradzić. Nalęzy mieć tylko w głowie następy poprawny manewr i jeśli tylko nie zjechało sie z trasy to wszystkie dziwne polecenia poprostu ignorować. W 99% przypadków to działa, a to czy sie zjechało czy nie też zazwyczaj jest oczywiste.

Oczywiście wielu takich zachowań można by uniknąć gdyby programy miały mądrzejsze algorytmy - nie tylko przyciaganie, ale również mądrzejsze przewidywanie pozycji. Skoro jechało sie po autostradzie i system to wie, to jakim cudem nagle znalazło sie na bocznej równoległej drodze? Takie rzeczy można przewidywać, obliczać i eliminować. Tyle tylko, że to wymaga mocy obliczeniowej i zapewne na niektórych modelach mogłoby być nieużyteczne.

Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby (i pewnie do tego dojdzie) zamontowanie w samochodzie czujnika przesyłającego np. przez BT informacji o kierunku (kompas) i prędkości. Te dane w połączeniu z GPS pozwoliłyby na naprawdę precyzyjne określenie pozycji i wyeliminowanie znakomitej wiekszości przypadków, o których dyskutujemy. To nie jest żadne odkrycie, tak poprostu działały i działają nawigacje fabryczne, które zanim jeszcze pojawił się SirfStarIII nawigowały bardzo precyzyjnie.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #515 dnia: Lipiec 25, 2007, 13:37:46 »
Masz w ogóle ten sprzęt i testowałeś, czy tylko pie.... trzy po trzy  :evil:

Nie czytasz forum? Już kilka razy pisałem o moich testach porównawczych - mam do dyspozycji dość sprzętu i oprogramowania. Całkiem niedawno pojeździłem sobie z czterema HP6915 naraz  :)

Proponuję dogłębniej poczytać forum TT, to będziesz wiedział co lepiej współpracuje  :grin:

A konkretnie godzi Ci o które forum? Holenderskie, niemieckie czy nasze - bo czytam wszystkie i nie wiem co masz na myśli.  :worried:
Napisane: Lipiec 25, 2007, 13:32:56
Właśnie wróciłem z Włoch, gdzie przez 3 tygodnie tłukłem sie po różnych dziurach (Sycylia, Calabria, Campagna) polegając na TT (wersja 5 z mapami sprzed 2 lat). TT spisywał sie jak zwykle świetnie - mimo nie najnowszych map bił na głowę nowego Nuvi kolegi, ale nie zmienia to faktu, iz powyższe zachowania również mu się zdarzały i to nierzadko. Po wyjeździe z tunelu (a były ich setki) niemal zawsze plótł jakieś bzdury, podobnie w małych misteczkach, czy tez w charakterystyczny sposób krecił mapą (czasem każąc zawracać) na przymusowych postojach (światła, korki). Tak więc bez przesady, TT też nie jest święty. :)

Tak, masz rację - opisane rzez Ciebie problemy był największą bolączką wersji TT5 po pojawieniu się SirfStarIII. W wersji TT6 zostało to znacząco poprawione.

*

Offline MietasM

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia P, Ipaq 316, Phantom NaviBox HD
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #516 dnia: Lipiec 25, 2007, 13:41:36 »
A ja Wam proponuję zakupić/wypożyczyć zewnętrzną antenkę gps. Nie sądziłem wcześniej że może być aż taka różnica, ale proponuję niech każdy sam spróbuje jeśli może.

Sęk w tym, że ja "od zawsze" używam zewnętrznej aktywnej anteny. Poza tunelami sygnał mam bardzo mocny i zawsze z kilku satelitów. Ale to nie zawsze pomaga.

*

Offline Tricolore

  • ****
  • 516
  • Płeć: Mężczyzna
    • André
  • Sprzęt: ASUS MyPal A696
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #517 dnia: Lipiec 25, 2007, 13:57:34 »
Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby (i pewnie do tego dojdzie) zamontowanie w samochodzie czujnika przesyłającego np. przez BT informacji o kierunku (kompas) i prędkości. Te dane w połączeniu z GPS pozwoliłyby na naprawdę precyzyjne określenie pozycji i wyeliminowanie znakomitej wiekszości przypadków, o których dyskutujemy.

Nie wiem jak to sobie wyobrażasz. Przede wszystkim kompas pokazuje biegun magnetyczny, a nie geograficzny (jak GPS) i w każdym punkcie na Ziemi odchylenie ma inną wartość, czyli dochodzą algorytmy niwelujące tę różnicę na podstawie informacji o aktualnej pozycji bieguna magnetycznego (ciągle zmienia pozycję) oraz naszej aktualnej pozycji na Ziemi - czyli wracamy jednak do punktu wyjścia czyli znowu opieramy się na wskazaniach GPS... Pomijając nawet ten fakt, nie bardzo mogę sobie wyobrazić komunikacji między igłą magnetyczną a elektroniką odbiornika GPS.
Na dzień dzisiejszy GPS jest najbardziej precyzyjną (biorąc pod uwagę szybkość wyliczania) metodą ustalania pozycji, prędkości i kierunku ruchu. Oczywiście dokładność wskazań GPS może spadać nawet do kilkudziesięciu metrów, dodając do tego niedokładność map, to takie kwiatki się zdarzają i będą zdarzać. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie dokładności pozycjonowania przez GPS i większa precyzja map, a nie kombinowanie z kompasami, prędkościomierzami, i kto wie z czym jeszcze... ;)

P.S. Ok, właśnie sobie mniej więcej wyobraziłem na czym by miała polegać ta komunikacja i jakie informacje by mógł przesyłać kompas magnetyczny, ale dalej zostaje kwestia bieguna magnetycznego :P
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2007, 14:03:06 wysłana przez Tricolore »

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #518 dnia: Lipiec 25, 2007, 18:09:36 »
P.S. Ok, właśnie sobie mniej więcej wyobraziłem na czym by miała polegać ta komunikacja i jakie informacje by mógł przesyłać kompas magnetyczny, ale dalej zostaje kwestia bieguna magnetycznego :P

Przecież przy dokładności jaka jest wymagana w nawigacji pojazdów samochodowych kwestia bieguna magnetycznego jest praktycznie nie istotna (przecież to nie żeglarstwo) i na dodatek niesłychanie prosta do korekcji na podstawie pozycji z gps-a, np. tej zapamiętanej przed wjazdem do tunelu.

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #519 dnia: Lipiec 25, 2007, 18:15:40 »
[...]
Na dzień dzisiejszy GPS jest najbardziej precyzyjną (biorąc pod uwagę szybkość wyliczania) metodą ustalania pozycji, prędkości i kierunku ruchu. Oczywiście dokładność wskazań GPS może spadać nawet do kilkudziesięciu metrów, dodając do tego niedokładność map, to takie kwiatki się zdarzają i będą zdarzać. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie dokładności pozycjonowania przez GPS i większa precyzja map, a nie kombinowanie z kompasami, prędkościomierzami, i kto wie z czym jeszcze... ;)

P.S. Ok, właśnie sobie mniej więcej wyobraziłem na czym by miała polegać ta komunikacja i jakie informacje by mógł przesyłać kompas magnetyczny, ale dalej zostaje kwestia bieguna magnetycznego :P

Tak jak napisałem: ja tu nie odkrywam Ameryki, niczego nie kombinuję, ani nie przedstawiam futurystycznych teorii :] To wszystko już jest i to od lat - tak działają fabryczne navi: kompas, prędkość i GPS - te dane są zbierane do kupy. Dla przykładu: nawet najbardziej precyzyjny GPS ani najlepsza mapa Ci nie pomogą w sytuacji gdy masz zaparkowany samochód i masz ruszyć. Co z tego że system wie gdzie gdzie jesteś skoro nie wie gdzie masz przód a gdzie tył samochodu. Przykład banalny i mało życiowy (w praktyce bez znaczenia) ale pokazuje ograniczenie samego sygnału GPS. Ale tunele, niedokładności mapy itp. przy pomocy dodatkowych informacji o prędkości i kierunku można łatwo niwelować. Na krótkim odcinku mając mapę z przebiegiem dróg, prędkość i kierunek system nawigacyjny może doskonale obejść się w ogóle bez sygnału GPS. Pozycja może być wyliczana, a sygnał GPS może być używany tylko do jej potwierdzania lub korekty. Precyzja wskazań kompasu nie jest tu tak istotna, bo samochód i tak ograniczony jest do przebiegu drogi i kompas służy jedynie temu by z grubsza ustalić kierunek poruszania się, ewentualny skręt z drogi czy też zawrócenie. Smochód to nie statek na oceanie, który płynie setki mil, a małe odchylenie kierunku czy też nie uwzględnienie dewiacji magnetycznej powoduje, że cała załoga idzie przymusowo nurkować. :mrgreen:

PS. Wskazania kompasu i prędkości z systemu ABS to aktualnie jedyna przewaga fabrycznych navi nad przenośnymi. No może jeszcze kabelki :D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2007, 18:37:24 wysłana przez mikal »

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #520 dnia: Lipiec 25, 2007, 19:43:00 »
Panowie... ale trochę zboczyliście od tematu...
ISTQB Certified Tester

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #521 dnia: Lipiec 25, 2007, 20:06:52 »
Panowie... ale trochę zboczyliście od tematu...

Nie szkodzi, z kompasem damy sobie radę  :D

*

Dżeju

Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #522 dnia: Lipiec 25, 2007, 21:24:55 »
Nie czytasz forum? Już kilka razy pisałem o moich testach porównawczych - mam do dyspozycji dość sprzętu i oprogramowania. Całkiem niedawno pojeździłem sobie z czterema HP6915 naraz

Śmiech na sali, jeśli nadal twierdzisz, że HP-ek 6515 lepiej wspólpracuje z TTN6 niż z AM4 - to gratuluję testów  :mrgreen: To tak OT na zakończenie, skoro jesteś "najmondrzejszy"  :grin:

P.S. Aby TTN6 dobrze współpracował na tym sprzęcie nie można instalować najnowszej wersji QGPS, co z kolei AM nie przeszkadza.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2007, 21:26:39 wysłana przez Dżeju »

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #523 dnia: Lipiec 25, 2007, 22:37:24 »
Śmiech na sali, jeśli nadal twierdzisz, że HP-ek 6515 lepiej wspólpracuje z TTN6 niż z AM4 - to gratuluję testów  :mrgreen: To tak OT na zakończenie, skoro jesteś "najmondrzejszy"  :grin:

Co to znaczy lepiej współpracuje? Oba dobrze współpracują bez najmniejszych problemów, tyle tylko że w mojej ocenie to TT jest znacznie lepszym programem. Nie pojawiają się w nim takie kwiatki jakie pojawiają się w AM4, trasy są bardziej optymalnie wyznaczane, itd.
A śmiechem na sali można nazwać jedynie Twoją pisownię słowa "najmondrzejszy" :grin: :grin: :grin:


P.S. Aby TTN6 dobrze współpracował na tym sprzęcie nie można instalować najnowszej wersji QGPS, co z kolei AM nie przeszkadza.

Totalne głupoty wypisujesz, mam najnowszą wersję QGPS i w najmniejszym stopniu nie przeszkadza to w pracy zarówno TTN6 jak i AM4, a także iGo, Desti6, Desti7, MioMap.

I żeby nie było wątpliwości - proponuję Ci przejażdżkę ze mną właśnie na Mazury, z jednoczesnym używaniem obu programów na HP6915. Sam ocenisz a później będziesz się rozpisywał na ten temat do woli.

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #524 dnia: Lipiec 25, 2007, 22:47:15 »
Panowie... ale trochę zboczyliście od tematu...

Nie szkodzi, z kompasem damy sobie radę  :D

No, żebyśmy tylko przez te dewiacje magnetyczne na forum jakiegoś tfu...tfu... Garmina albo innego tfu...tfu... Navigona nie wylądowali! :D :D :D

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #525 dnia: Lipiec 26, 2007, 01:38:39 »
I żeby nie było wątpliwości - proponuję Ci przejażdżkę ze mną właśnie na Mazury, z jednoczesnym używaniem obu programów na HP6915. Sam ocenisz a później będziesz się rozpisywał na ten temat do woli.

 :ok:

(choć i tak nie przepadam za TT, to jednak za taki argument masz duży PLUS)
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

*

Dżeju

Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #526 dnia: Lipiec 26, 2007, 10:39:49 »

Totalne głupoty wypisujesz, mam najnowszą wersję QGPS i w najmniejszym stopniu nie przeszkadza to w pracy zarówno TTN6 jak i AM4, a także iGo, Desti6, Desti7, MioMap.

I żeby nie było wątpliwości - proponuję Ci przejażdżkę ze mną właśnie na Mazury, z jednoczesnym używaniem obu programów na HP6915. Sam ocenisz a później będziesz się rozpisywał na ten temat do woli.

Czy Ty "najmondrzejszy" umiesz czytać ze zrozumieniem ? Ja piszę o HP 6515 - akurat o tym problemie w tym modelu jest masę informacji na forach angielskich i niemieckich, a skoro je czytasz, to powinieneś wiedzieć  :mrgreen:
Napisane: Lipiec 26, 2007, 10:37:48
A śmiechem na sali można nazwać jedynie Twoją pisownię słowa "najmondrzejszy" :grin: :grin: :grin:

Powtarzam - czytać ze zrozumieniem - nie wiesz do czego służą m.in. w pisowni cudzysłowy i dlaczego ten wyraz był w cudzysłowie - to do szkoły  :D

P.S. Jak chcesz dalej prowadzić dysputę, to proszę na PW, abyśmy wątku nie zaśmiecali.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2007, 10:42:30 wysłana przez Dżeju »

*

Offline bartek_63

  • ****
  • 584
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/91.php?pracownik_id=113
  • Sprzęt: Mio-169; NavRoad VIVO Plus; AM6; Nuvi 660; CN
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #527 dnia: Lipiec 26, 2007, 11:14:09 »
P.S. Jak chcesz dalej prowadzić dysputę, to proszę na PW, abyśmy wątku nie zaśmiecali.
"Wężykiem,  Panie Majster, wężykiem... "
A najlepiej umówcie sie na spotkanie.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #528 dnia: Lipiec 26, 2007, 11:42:14 »
....Ja piszę o HP 6515 - akurat o tym problemie w tym modelu jest masę informacji na forach angielskich i niemieckich....

No ok, tylko ja cały czas piszę (i również pisałem o 6915), więc czemu wyskakujesz z tym 6515? Nie bardzo rozumiem czemu to zagadnienie akurat tu poruszyłeś i pewnie dlatego nie zauważyłem że chodzi Ci o inny model. Bo skoro już wdaliśmy się w wątek o TT (przy okazji oceny AM), to przecież nie oznacza to przecież że działa on tylko na HP.

Nawiasem mówiąc ja nie jestem jakimś zagorzałym fanem TT, o wiele wcześniej korzystałem (i korzystam nadal z AM). Generalnie naprzemiennie korzystam też z kilku innych aplikacji bo takimi dysponuję. Tyle że na dzień właśnie TT uważam za najlepszy program (mimo jego kilku minusów).  Jest on dla mnie najbardziej stabilny i pewny w działaniu, jego trasy są najbardziej optymalne, i jeszcze paręnaście innych "za" mógłbym tu podać. Jeszcze niedawno AM biła konkurencję dokładnością mapy Polski, dziś twierdzę że ten argument przechodzi bezpowrotnie do historii (i całe szczęście, bo nie ma nić lepszego niż zdrowa konkurencja).

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #529 dnia: Lipiec 26, 2007, 12:25:06 »
Jeszcze niedawno AM biła konkurencję dokładnością mapy Polski, dziś twierdzę że ten argument przechodzi bezpowrotnie do historii (i całe szczęście, bo nie ma nić lepszego niż zdrowa konkurencja).

A z czystej ciekawości (i bez jakichkolwiek podtekstów) który program, oprócz MapyMap (GP Mapy) ma porównywalne z AM pokrycie (adresacja i numeracja)?
Pytam bo łaziłem po innych forach i wszyscy plują na "swoje" programy głównie z uwagi na mapy Polski.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2007, 12:28:22 wysłana przez mikal »

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #530 dnia: Lipiec 26, 2007, 12:27:38 »
Ale się burdel zrobił.....
Prosiłbym by adimistrator usunął połowę wpisów w tym wątku bo problem z fuszerką w wyznaczaniu tras dotyczył versji 4.0.0 a w 4.0.1 został wyeliminowany a teraz wszystko co się w tym programie nie nie podoba jest tu wpisywane. W efekcie powstał burdel a osoba nie znająca  tematu i szukająca informacji patrząc na ilość wpisów wątku jest wprowadzana w błąd.....
Wątek ten jest podgrzewany (choć się zdeaktualizował) zwłaszcza przez jedną osobę, która z gorliwością godną pewnej touńskiej rozgłości podchodzi do jedynej słusznej (we własnym pojęciu) nawigacji (iGO) jak do Religii ale może nadzedł czas by zrobić porządek....
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2007, 12:51:03 wysłana przez piotr.lutynski »
ISTQB Certified Tester

*

Offline Tricolore

  • ****
  • 516
  • Płeć: Mężczyzna
    • André
  • Sprzęt: ASUS MyPal A696
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #531 dnia: Lipiec 26, 2007, 12:31:17 »
Tak jak napisałem: ja tu nie odkrywam Ameryki, niczego nie kombinuję, ani nie przedstawiam futurystycznych teorii :] To wszystko już jest i to od lat - tak działają fabryczne navi: kompas, prędkość i GPS - te dane są zbierane do kupy. Dla przykładu: nawet najbardziej precyzyjny GPS ani najlepsza mapa Ci nie pomogą w sytuacji gdy masz zaparkowany samochód i masz ruszyć....... (etc. etc.)

Ok, dobra, z technicznego punktu widzenia przyznaję Ci rację, jest to możliwe. Ale i tak dalej uważam, że GPS, mimo swych pewnych ograniczeń, jest najlepszym systemem wykorzystywanym do nawigacji samochodowej i większa precyzja czy kombinowanie z dodatkowymi urządzeniami  nie jest potrzebna. A te "kwiatki", które występują są w głównej mierze winą mało dokładnych map i niezbyt (jeszcze) dopracowanych algorytmów oprogramowania. Sami tu piszecie często, że np. program X w czasie nawigacji robi takie a takie numery, a program Y ich nie robi... - więc w wielu przypadkach nie jest to wina GPS, ale samego softu i map. I dodatkowe, wspomagające urządzenia niewiele pomogą jeśli oprogramowanie jest skopane...

A tak poza tym i tak uważam, ze nawigacja nawigacją, ale za kierownica przede wszystkim należy używać mózgu   B)

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #532 dnia: Lipiec 26, 2007, 14:00:26 »

A tak poza tym i tak uważam, ze nawigacja nawigacją, ale za kierownica przede wszystkim należy używać mózgu   B)

Oczywiście jest to prawda, z którą trudno polemizować, ale tak poza tym nie bardzo rozumiem co chcesz wykazać...

Sądzę, iż trochę w swoim rozumowaniu zaburzyłeś priorytety. To nie nawigacja istnieje dla GPS tylko GPS dla nawigacji. Algorytmy przyciągające, przewidujące pozycje na podstawie samego sygnału GPS to tylko kruczki techniczne eliminujące jego niedoskonałość. Jeżeli więc istnieje alternatywna metoda (istnieje i jest sprawdzona - kierunek + przebyta droga) To niby czemu z niej nie korzystać, zważywszy dodatkowo na fakt, iż jest ona dokładniejsza i pewniejsza od owych algorytmów.

Temat zrobił się mocno "oftopiczny" więc pora sobie dać spokój z dalszymi wywodami. :]

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #533 dnia: Lipiec 26, 2007, 16:21:25 »
dobra, Panowie Hyde Park się zrobił z tego tematu. Zamykam, a jeśli chcecie prowadzić dalej dyskusje to przeniosę do Hyde parku.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...