AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka

  • 533 Odpowiedzi
  • 121688 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 02, 2007, 00:03:09 »
Błąd polega na tym, że przy długich trasach (gdzie długa = ~120km lub więcej)
Algorytm przestaje dostrzegać drogi o kategoriach niższych niż droga krajowa/wojewódzka

Tymczasowe rozwiązanie to wstawienie punktów przelotowych, tak żeby odległości między
kolejnymi punktami były mniejsze niż 120km, wtedy trasy wyznaczane są prawidłowo.
Ta reguła jest nie do końca prawdziwa, bo nie widzi ich również przy krótszych trasach np. 71 km,
a po dodaniu punktu przez trasa skraca się do 58 km.
Poza tym przy trasach drogowych algorytm widzi drogi gruntowe i trzeba je wykluczać używając funkcji: "Pomijaj drogi o klasie (i gorsze)",
a to działa zarówno na końcu jak i na początku trasy i nie jest fajne.
To nie są te same algorytmy, które były w RC2.

*

Jinks

Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 02, 2007, 00:13:37 »
A niech to szlag. A ja sobie specjalnie Hard reset zrobiłem,żeby ja zainstalować. Co prawda-niczego cennego nie miałem i zrobiłem go bez żalu,ale straciłem AM 3.9. Myslałem,że wypuscili produkt w pełni sprawny. Ja osobiscie byłem zachwycony wyznaczaniem tras przez 3.9. Zawsze-przynajmniej mi wyznaczała dobrze. A teraz sie okazuje,że trzeba od nowa 3.9 instalować.
Jakbym wiedział....

*

Offline ererce

  • **
  • 175
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 02, 2007, 01:02:15 »
Akurat Puławska do Piaseczna idzie pod wiaduktem; wjazd z Puławskiej na wiadukt prowadzi w lewo, w stronę Sikorskiego- KEN i Rosoła ( co kto lubi)  :)

Mialo byc pod wiaduktem... w kazdym razie zglosilem do supportu.

Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 02, 2007, 10:51:02 »
I ja dorzucę parę "dziwnych" zachowań AM4.
Trasa z Pruszkowa skrzyżowanie Polnej i Armii Krajowej do Warszawy ul.  Smyczkowa.  Trasa Krótka to 17,2km, szybka 17,5km a optymalna 17,2 km.  Mapa prowadzi przez Jerozolimskie z wjazdem przez Prusa w Pruszkowie a dojazd na miejsce w każdym przypadku proponuje przez Rzymowskiego i Orzycką.
Prawidłowa trasa to w końcówce na wprost koło galerii Mokotów, w prawo w al.  Lotników i w prawo w Modzelewskiego.
Najkrótsza trasa to start poprzez Armii Krajowej w Pęcicką i wjazd na Jerozolimskie w Regułach.  Końcówka jak wyżej.  Trasa ma wtedy 17,1km.
Drugi przypadek to trasa z Brzeg (opolskie) ul.  Pierwszej Brygady do Pruszków skrzyżowanie Polna-Armii Krajowej.
Trasa optymalna i szybka prowadzi przez Opole do Częstochowy i na gierkówkę.  Długość 345km.
Krótka to trasa przez Kepno, Sieradz, Łódź, Skierniewice.  Długość 331 km.
Trasa prawidłowa: Brzeg-Namysłów-Kęno (tutaj wjazd na 8)-Wieluń-Bełchatów i wjazd na gierkówkę przy Piotrkowie.  Długość 333 km.
Całe szczęście działa 3. 97 więc jak na razie 4-ka idzie w zapomnienie.  Jak nic się nie poprawi to nie kupię upgrad'u do Europy i przejdę na Igo.  Korzystam z Igo ojca i jestem zadowolony.

*

Offline literat

  • ***
  • 428
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Obecnie na etapie poszukiwań
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 02, 2007, 11:06:11 »
Błąd polega na tym, że przy długich trasach (gdzie długa = ~120km lub więcej)
Algorytm przestaje dostrzegać drogi o kategoriach niższych niż droga krajowa/wojewódzka

To tak nie do końca. U mnie trasa liczyła 166 km i właśnie została wyznaczona po jakiś dziwnych drogach (jak nimi jechałem to wydawało mi się że to jakaś kategoria n-ta) więc drogi te dostrzegał. Inna sprawa że jeżeli znam drogę i wiem którędy mniej więcej chcę jechać to trzeba ustawiać "przelotówki" ale to chyba normalne.

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 02, 2007, 11:15:11 »
A oto ciekawostka, którą przed chwilą zauwazyłem, trasa z Ursynowa z ulicy KEN do Sulejówka, na poprzedniej automapie trasa "szybka" prowadzi przez most siekierkowski i wydaje mi się że to prawidłowo, natomiast wersja 4.0 AM prowadzi w opcji trasy "szybkiej" przez most łazienkowski i nijak nawet rysikiem nie udaje sie przekierować na most siekierkowski, tzn daje się , ale potem z powrotem trasa każe mi wracać na Czerniakowską do mostu łazienkowskiego (zabawnie to wygląda). Dopiero jak zmieniłem opcje trasy na "krótka" to trasa wyznaczyła się identycznie jak w starej automapie w trybie "szybka" . Dla mnie wniosek, że "szybka" w wersji 3.9.7.1 to "krótka" w wersji 4.0. Zapewne c.d.n  :o

I na koniec mała zabawa, niech ktoś spróbuje ustawić trasę samochodem w Warszawie z ulicy np Benedykta Polaka (Ursynów) do Piaseczna tak, żeby droga poprowadziła poprzez  Komisji Edukacji Narodowej (z Polaka w lewo na KEN) i dalej w prawo w Filipiny Płaskowickiej aż do ulicy Puławskiej i potem w lewo aż do Piaseczna - super zabawa polecam, mnie sie nie udało  ??? ??? ???

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2007, 11:43:40 wysłana przez Treker »

*

Offline mar75

  • 19
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 02, 2007, 11:35:46 »
Podsumowując posty - nie tylko ja odniosłem wrażenie że mapa Polski z 4.0 jest dużo mniej dokładna i po prostu gorsza od map 3w z wersji 3.9.7

Cieszy mnie to bardzo i też zostaję na 3.9.7 chwilowo

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 02, 2007, 11:41:14 »
A mnie to wcale nie cieszy, bo niedługo kończy mi sie subskrypcja, a ja zostanę z takim gniotem jak AM 4.0 , no chyba że zapłacę za ciąg dalszy tej przygody z programem.

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 02, 2007, 12:25:46 »
No to kolejna wersja mojej spiskowej teorii dziejów - dwa miesiące temu trafnie wyznaczyłem termin premiery AM4.
Teraz mam kolejne nieodparte wrażenie: jeszcze przed wakacjami wyjdzie kolejna wersja, tym razem z dobrymi mapami. Powiedzmy roboczo, że 4.1 Engine programu będzie zasadniczo bez zmian, zmieni się natomiast format zapisu map i kodów licencyjnych. W szczególności to ostatnie. Marketoidzi zapewne wymyślą jeszcze kilka fikcyjnych, za to łatwych do zareklamowania zmian.

Zasadniczą różnicą będzie to, że wersja ta nie będzie przysługiwała bezpłatnie osobom, które kupiły wersje 3.x z gwarancją bezpłatnego upgrade do 4.0. Przecież 4.0 dostali właśnie.
Skończy się też wiele rocznych licencji na update - zazwyczaj licencje są kupowane przed wakacjami albo już na majowe wypady.

*

Offline Tomko

  • ***
  • 330
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: XdaExec, Omnia, BB Bold.
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 02, 2007, 12:38:33 »
Tylko co wtedy z tymi którzy wykupili odnowienie licencji np. na XL-kę ?  ???
Broń - To prawo wolnego człowieka, nie przywilej nadany przez urzędnika.

*

Offline RadaRes

  • ***
  • 487
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackstone, GO930
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 02, 2007, 13:13:45 »
No to kolejna wersja mojej spiskowej teorii dziejów - dwa miesiące temu trafnie wyznaczyłem termin premiery AM4.
Teraz mam kolejne nieodparte wrażenie: jeszcze przed wakacjami wyjdzie kolejna wersja, tym razem z dobrymi mapami. Powiedzmy roboczo, że 4.1 Engine programu będzie zasadniczo bez zmian, zmieni się natomiast format zapisu map i kodów licencyjnych. W szczególności to ostatnie. Marketoidzi zapewne wymyślą jeszcze kilka fikcyjnych, za to łatwych do zareklamowania zmian.

Zasadniczą różnicą będzie to, że wersja ta nie będzie przysługiwała bezpłatnie osobom, które kupiły wersje 3.x z gwarancją bezpłatnego upgrade do 4.0. Przecież 4.0 dostali właśnie.
Skończy się też wiele rocznych licencji na update - zazwyczaj licencje są kupowane przed wakacjami albo już na majowe wypady.

A na koniec wszyscy się wypną na AM, chłopaki z firmy zaczną pakować biurka i AM zacznie być legendą...
TT CWE i ameryka ;),  AutoMapa EU 5.5.1 (709)

*

Offline Jarojaw

  • ****
  • 549
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: |Galaxy S| Galaxy S2| Galaxy S3| ASUS-T101G
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 02, 2007, 14:02:15 »
Coś mi się wydaje ,że  ta 4 to AM 4.0 Public Beta1  ;D
Czytając Wasze posty i problemy z prawidłowym wyznaczaniem tras, AutoMapa chyba sobie samobuja właśnie strzeliła  :-\ Mapy są z wersji RC1 ,a pisali,ze będą nowsze(naj)
Długo się będe zastanawiał na przedłużeniem subskrybcji.
Pozdrawiam - Jarek

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 02, 2007, 14:05:07 »
Teraz mam kolejne nieodparte wrażenie: jeszcze przed wakacjami wyjdzie kolejna wersja, tym razem z dobrymi mapami.
Problem z wyznaczaniem tras w 4.0 (final) nie wynika z problemów z mapami ale aplikacją... jak podstawiłem mapę z RC2 to byłoy te same problemy co w wersji finalnej-komercyjnej... problemy, których nie było w RC2...

Pozdr
ISTQB Certified Tester

*

Offline Josh69

  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HP IPAQ Travel Companion RX5970; TT6, AM.4
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 02, 2007, 15:27:02 »
Niestety macie rację ! AM4 nie radzi sobie z wyznaczaniem długich tras. Ja również wyznaczyłem trasę z Łodzi do Ustki i doznałem szoku...Trasa autostadą przez Poznań 520 km. w wersji 3.9.7 to było 467 (około). Nieźle.
Wskażniki szybkości wyznaczania i trasa optymalna po środku skali.
Jeszcze coś - stare trasy *.tam wczytuje ale uwzględniając zaznaczone punkty przelotowe wyznacza dziwaczne elipsy do pokonania. Wniosek jest taki, że właściwie trzeba wyznaczać nowe trasy z punktami Via.
Ale, żeby nie tylko marudzić przytoczę cytat z Forresta Gumpa : To największy debil w okolicy ale fakt szybka jest....
Mam nadzieję, że poprawią ten algorytm.

Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 02, 2007, 16:46:29 »
Jestem na forum nowym, ale od jakiegoś czasu śledzę uwagi o AM.  Niestety muszę potwierdzić negatywną opinię o wyznaczaniu trasy przez AM 4. 0.  Na trasie Lublin - Kraków  ul.  Koletek wypada ona dużo gorzej niż TomTom  i  AM 3. 9.   Oto wyniki:
AM 4. 0
szybka   276km
krótka    302km  ??? ???
włączona opcja pomijaj drogi o klasie i gorsze: wewnętrzne (parkingi, etc. ),
prędkość wyznaczania trasy mała ( suwak maksymalnie w lewo)

AM 3. 9. 7. 1
szybka   270km
krótka    270km

TomTom 6. 0
szybka   269km
krótka    268km

Oczywiście nie chodzi o ten 1 czy 34 km.  Ale o to, że trasa krótka jest najdłuższą i nielogiczna.  Pikanterii dodaje sam dojazd do celu ( niestety nie mogę teraz wysłać obrazu mapy).  Wjeżdżając do Krakowa od wschodu, omijam cel szerokim (kilkukilometrowym) łukiem od północy i zachodu, dojeżdżam od południowego zachodu ??? Zarówno AM 3. 9. 7. 1 jak i TomTom 6. 0 prowadzą prawie prosto do celu.  Potwierdza to opinię innych użytkowników o niedopracowanym algorytmie wyznaczania tras.   Oszczędzając max.  kilka minut na wyznaczeniu trasy, tracę kilkadziesiąt minut i kilometrów w ruchu miejskim.  Wyjeżdżając w dłuższa trasę lepiej opierać się na AM 3. 9
Ja wybrałem TomToma.  AM używam tylko w miejscach braku pokrycia przez TT, a te są coraz mniejsze.  Myślę, że przed Euro 2012 Automapa zniknie z rynku ( mimo mojej szczerej sympatii).
Pozdrawiam
JaKruk

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 02, 2007, 17:52:06 »
A mi się wydaje, że to histeria...
niestety AM (firma) uległa naciskowi i udostępnili ją za wcześnie o jakiś miesiąc. Trasy i działanie RC2 było niemal idealne i powinna być RC3 i RC4 i można by to przeskoczyć w ciągu miesiąca. Natomiast  nacisk po pojawieniu sie wątku o "Wersji komercyjnej" spowodował to, że firma AM uległa tej histerii gdzie ludzie nie mogli poczekać nawet do końca tego weekendu.
I o to mam nawet żal do AM (Firmy) bo zepsuło to sporo z wysiłku betetesterów (którzy dokładali wiele serca by AM 4.0 była dobra) jakby niwecząc ich wysiłek bo spowodowało to druga histerię... histerię, że trasy nie są poprawnie wyznaczane.... i nie są bo właśnie użytkownicy się do tego przyczynili....

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2007, 17:55:09 wysłana przez piotr.lutynski »
ISTQB Certified Tester

*

Offline slavauskas

  • **
  • 136
    • http://www.slawekzdun.webpark.pl
  • Sprzęt: Mio 168, Loox N560
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 02, 2007, 18:27:53 »
A mi się wydaje, że to histeria...
niestety AM (firma) uległa naciskowi i udostępnili ją za wcześnie o jakiś miesiąc. Trasy i działanie RC2 było niemal idealne i powinna być RC3 i RC4 i można by to przeskoczyć w ciągu miesiąca. Natomiast  nacisk po pojawieniu sie wątku o "Wersji komercyjnej" spowodował to, że firma AM uległa tej histerii gdzie ludzie nie mogli poczekać nawet do końca tego weekendu.
I o to mam nawet żal do AM (Firmy) bo zepsuło to sporo z wysiłku betetesterów (którzy dokładali wiele serca by AM 4.0 była dobra) jakby niwecząc ich wysiłek bo spowodowało to druga histerię... histerię, że trasy nie są poprawnie wyznaczane.... i nie są bo właśnie użytkownicy się do tego przyczynili....

Pozdrawiam
Chyba dużo w tym co piszesz racji. Mam nieodparte wrażenie że właśnie tak sie stało. Ponadto ja idę dalej w swym spostrzeżeniu. Uważam że ci krytykanci (nie od krytykowania a od krytykanctwa ) w większości nie mają AM i lobbują na inne produkty. Zaś ci skrajni zwolennicy i sympatycy AM pracują w firmie która ta mapę wypuściła. Przecież nikt nie powiedział że twórcy AM nie mogą pisać na tym forum. Tak więc radzę wszystkim trochę brac poprawkę na wszystkie wypowiedzi - jakie by one nie były
Gdyby każdy zgadzał się ze mną wtedy wszyscy mieliby rację.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 02, 2007, 18:45:17 »
A mi się wydaje, że to histeria...
niestety AM (firma) uległa naciskowi i udostępnili ją za wcześnie o jakiś miesiąc. Trasy i działanie RC2 było niemal idealne i powinna być RC3 i RC4 i można by to przeskoczyć w ciągu miesiąca. Natomiast nacisk po pojawieniu sie wątku o "Wersji komercyjnej" spowodował to, że firma AM uległa tej histerii gdzie ludzie nie mogli poczekać nawet do końca tego weekendu.
I o to mam nawet żal do AM (Firmy) bo zepsuło to sporo z wysiłku betetesterów (którzy dokładali wiele serca by AM 4.0 była dobra) jakby niwecząc ich wysiłek bo spowodowało to druga histerię... histerię, że trasy nie są poprawnie wyznaczane.... i nie są bo właśnie użytkownicy się do tego przyczynili....

Pozdrawiam
Jasne, że histeria...
Trzeba było wypuścić RC3 z tym algorytmem i zebrać opinie od testerów (wystarczyło by 3 dni).
Wcisnęli nowe algorytmy dostosowując je do mapy jaką aktualnie posiadają i wyszła kiszka :(
Teraz trzeba czekać na poprawienie map, aby algorytmy użyte w testach RC mogły wejść w życie, i będzie cudnie ;)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 02, 2007, 18:50:18 »
A mi się wydaje, że to histeria...
niestety AM (firma) uległa naciskowi i udostępnili ją za wcześnie o jakiś miesiąc. Trasy i działanie RC2 było niemal idealne i powinna być RC3 i RC4 i można by to przeskoczyć w ciągu miesiąca. Natomiast nacisk po pojawieniu sie wątku o "Wersji komercyjnej" spowodował to, że firma AM uległa tej histerii gdzie ludzie nie mogli poczekać nawet do końca tego weekendu.
I o to mam nawet żal do AM (Firmy) bo zepsuło to sporo z wysiłku betetesterów (którzy dokładali wiele serca by AM 4.0 była dobra) jakby niwecząc ich wysiłek bo spowodowało to druga histerię... histerię, że trasy nie są poprawnie wyznaczane.... i nie są bo właśnie użytkownicy się do tego przyczynili....

Pozdrawiam
Jasne, że histeria...
Trzeba było wypuścić RC3 z tym algorytmem i zebrać opinie od testerów (wystarczyło by 3 dni).
Wcisnęli nowe algorytmy dostosowując je do mapy jaką aktualnie posiadają i wyszła kiszka :(
Teraz trzeba czekać na poprawienie map, aby algorytmy użyte w testach RC mogły wejść w życie, i będzie cudnie ;)
Moim zdaniem muszą poprawić aplikację... ale to nie istotne....
Najważniejsze to raportować błędy  a nie wywoływać histerie... ot to choroby wieku dziecięcego.... nawet Mercedes przewracał się...  :)

Pozdrav
ISTQB Certified Tester

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 02, 2007, 18:55:08 »
A mi się wydaje, że to histeria...
niestety AM (firma) uległa naciskowi i udostępnili ją za wcześnie o jakiś miesiąc. Trasy i działanie RC2 było niemal idealne i powinna być RC3 i RC4 i można by to przeskoczyć w ciągu miesiąca. Natomiast  nacisk po pojawieniu sie wątku o "Wersji komercyjnej" spowodował to, że firma AM uległa tej histerii gdzie ludzie nie mogli poczekać nawet do końca tego weekendu.
I o to mam nawet żal do AM (Firmy) bo zepsuło to sporo z wysiłku betetesterów (którzy dokładali wiele serca by AM 4.0 była dobra) jakby niwecząc ich wysiłek bo spowodowało to druga histerię... histerię, że trasy nie są poprawnie wyznaczane.... i nie są bo właśnie użytkownicy się do tego przyczynili....

Pozdrawiam

Z calym szacunkiem. Zadnej histerii nie ma. Jest tylko smutny fakt, ze nowa wersja AM dziala gorzej od starej. Sprawdzilem killkadziesiat tras i prawie wszystkie w wersji 4.0 sa dluzsze niz w wersji poprzedniej.....Oczywiscie wstawiajac punkty przelotowe (PRZEZ) wyznaczam trasy poprawne, ale nie o to przeciez chodzi w nawigacji po nieznanych trasach. W chwili obecnej zaufania do algorytmow AM nie mam zadnego....

Jako inzynier zajmujacy sie projektowaniem i testowaniem systemow telekomunikacyjnych (jeszcze w Polsce robi sie takie rzeczy i to na duza skale) potrafie docenic wysilek jaki zapewne wlozono w stworzenie wersji 4.0. Jednoczesnie widze jak nieprofesjonalne bylo kierownie nowym projektem, skoro takie wpadki zdarzaja sie w produkcie finalnym....Zdaje sobie doskonale sprawe jak trudno znalezc odpowiednich ludzi do realizacji powaznych projektow, ale to juz temat na zupelnie inna rozmowe  8) Chlopcy robili co mogli, kierownictwo bylo pod presja, atmosfera pewnie niespecjalna....i mamy co mamy....

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 02, 2007, 19:04:07 »
Stoję z boku, nie używam AM, tym bardziej AM 4.0, ale nie rozumiem Was, drodzy Pretorianie AM. Producent AM uległ euforii/presji i wypuścił mapę za wcześnie? Hmm, jak to, przecież betatesty wykazały, że wszystko jest ok, to do diaska po co były te testy? To producent nie testował sam z siebie w fotelu, na muszli klozetowej, tudzież przed pójściem spać?

Jakiej trzeba inteligencji, by stwierdzić, że produkt zwyczajnie nie działa? Skoro robi takie szkolne błędy, to po co wypuszczano produkt na rynek? Być może zaraz zostanie skorygowany, ale śmiem wątpić, algorytmy wyznaczania trasy można było zrobić przed lub w trakcie żmudnej pracy nad widokiem 3D i nowymi bajerami. Jeżeli ktoś zajmuje się wyglądem, zapomina o podstawowej funkcjonalności i co najważniejsze nie podlega ona testom to chyba rozminął się z celem założonym na początku drogi. Może ktoś nie kontrolował projektu i umknęła sprawa nawigacji? Tak po prostu.

AM to nie Bóg, to produkt jak każdy inny i też podlega ocenom, a tu niestety AM sama prosi się o krytykę.

(mam proste Navigo, bez widoku 3D, które wyznacza trasę z punktu A do B, przez C i następne, jeżeli sobie tego zażyczę i działa skutecznie)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 02, 2007, 19:25:34 »
Trasy i działanie RC2 było niemal idealne ...

Niestety nie, algorytm był skopany już w RC2.
Skoro mamy AM4 już oficjalnie, to mogę ujawnić screeny z RC które Ci wysłałem na PW:



Teraz ta trasa (Zakopane-Tarnów) jest już wyliczana inaczej, czyli próbowali to poprawić,
niestety wyszło 'z papucia na lać' ...
podstawowy problem wciąż pozostał, trzeba tylko przestawić początek trasy gdzieś za Myślenice...
MZ przyczyną jest zbyt późne odostępnienie betatesterom (a właściwie nieudostępnienie) aktualnych map.
Mogę zrozumieć, że bali się, że mapy wyciekną, ale są przecież jeszcze testerzy 'fabryczni',
litościwie tu pominę milczeniem, co o nich sądzę ...

Tak czy siak mleko się wylało, a że atmosfera oczekiwań była wietrzna i gorąca,
swąd przypalonego mleka rozniesie się daleko.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Radef

  • *
  • 76
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 02, 2007, 19:26:51 »
Dokładnie jest tak jak mówi micra. Co za geniusz wpadł na pomysł testowania produktu z błędami na mapie? Sami sobie są winni - przesadzili z tym zabezpieczeniem - kto pracowałby na testowej automapie jeśli byłaby zabezpieczona czasowo zamiast durnych map z błędami? Przecież można pobrać czas z GPS-u. Chyba że te błędy na mapach w wersji testowej to zwykła lipa.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 02, 2007, 19:30:30 »
Stoję z boku, nie używam AM, tym bardziej AM 4.0, ale nie rozumiem Was, drodzy Pretorianie AM. Producent AM uległ euforii/presji i wypuścił mapę za wcześnie? Hmm, jak to, przecież betatesty wykazały, że wszystko jest ok, to do diaska po co były te testy? To producent nie testował sam z siebie w fotelu, na muszli klozetowej, tudzież przed pójściem spać?
Było OK, ale prawie, a prawie robi wielką różnicę jak powszechnie wiadomo,
nie sądzę aby ktoś z testerów wysyłał gratulacje i prośby o zakończenie testów bo jest wszystko OK.
Ja zgłaszałem uwagi jakie zauważyłem i uznałem, że są istotne i mogą być pomocne, dla rozwiązania pewnych problemów (np. algorytmów tras).
Widocznie presja była taka, że musieli wydać (ciągłe telefony i pytania, kiedy?), a poza tym konkurencja nie śpi tylko swoje robi i takie są chwilowe efekty.


Niestety nie, algorytm był skopany już w RC2.
Skoro mamy AM4 już oficjalnie, to mogę ujawnić screeny z RC które Ci wysłałem na PW:
Jak myślisz, że problem z takimi zawirowaniami już nie istnieje to się mylisz, są tylko gdzie indziej.
Jeśli oni walczą z tymi wirami i nie potrafią sobie z tym poradzić to ciemno to widzę...
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2007, 19:51:04 wysłana przez igab »

*

Offline RadaRes

  • ***
  • 487
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackstone, GO930
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 02, 2007, 20:11:23 »
A mi się wydaje, że to histeria...
niestety AM (firma) uległa naciskowi i udostępnili ją za wcześnie o jakiś miesiąc. AM uległa tej histerii gdzie ludzie nie mogli poczekać nawet do końca tego weekendu.
trasy nie są poprawnie wyznaczane.... i nie są bo właśnie użytkownicy się do tego przyczynili....

Nie no z tego co czytam tu na forum to nie użytkownicy obiecują sobie od jakiegoś roku że już za tydzień już za dwa... wyjdzie nowa AM. Ludzie są ludźmi i się zaczynają niecierpliwić. Zwłaszcza jak coś im sie obiecuje przez rok i nic z tego nie wychodzi. Firma taka jak AM powinna być odporna na takie presje. Myślę że jakby się wstrzymali przez jeszcze jakiś czas z wypuszczeniem czwórki i poprawili wszystko na cacy nic by się nie stało. Wręcz przeciwnie, opinie byłyby dobre i reklama super a tak "umarł w butach"... Włąśnie idzie fama że AM jest do chrzanu bez względu na to czy tak jest czy nie do końca.
Napisane: Maj 02, 2007, 20:03:10
I jakoś dziwnie mi daleko do postawy prezentowanej przez Ciebie, RadaResa i jeszcze paru innych.
O w końcu mi sie dostało  ;D Widzisz taka postawa jest w moim przypadku spowodowana tym że nie mogę kupić dobrej mapy. Używam TomToma bo dostałem go z Artemisem. Widziałem iGo i ten mi sie podoba najbardziej ale ma jedną wadę- sprzedają go na kartach przypisanych do programu (nie mam już miejsca na karcie), Automapa ciągle jest niehalo (odkąd pamiętam, swoją przygodę z GPS zacząłem rok temu).
Naprawdę się ucieszyłem że jest już AM4.0 i zacząłem zastanawiać czy aby nie zainwestować ale...
Stąd moje poirytowanie i być może ciut za mocne uwagi.
Pozdrav
TT CWE i ameryka ;),  AutoMapa EU 5.5.1 (709)

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 02, 2007, 20:35:03 »
Tak jak zapowiedziałem na początku tego wątku miałem dziś do przejechania kilka setek po Polsce, podzielone na kilkanaście odcinków od 6 do 150 km. Miałem więc doskonałą okazję na protestowanie „czwóreczki” w warunkach bojowych.
Nie będę tu opisywał poszczególnych odcinków, ale podam ogólne podsumowanie i dodam jeszcze że do testów podszedłem na tyle poważnie, że pokusiłem się zamontować w aucie jednocześnie: HP6915 z AM4, Acera z AM 3.9.7, Asusa z iGO, i kolejnego Acera z Desti.6. Mój współ podróżujący dzielnie wyznaczał kolejne nowe odcinki i później obserwował wszystkie urządzonka kiedy ja kierowałem.

Ogólnie rzecz biorąc AM4 w stosunku do pozostałych wyznaczała prawie zawsze trasę jakoś po swojemu – niby dobrą (bo dawało się oczywiście nią dojechać), ale dobrą „inaczej”.
Trasa z AM4 zazwyczaj korzystała z dróg i ulic którymi normalnie nikt by nie pojechał – bo ani to nie było szybciej, ani nie było to krócej, ani też bezpieczniej. Wyznaczonymi przez AM4 trasami jechałoby się prawdopodobnie w innych programach w przypadku zablokowania trasy właściwej.
Generalnie trasy nie były optymalne i to bez względu na to czy były krótkie czy długie. Pozostałe aplikacje wyznaczały trasy mniej więcej podobnie – no powiedzmy w miarę zbliżone, a w AM4 były one już nieco inne, zawsze jednak nieco dłuższe a czasami sporo dłuższe. Były też i przypadki że były krótsze, ale za to po „kocich łbach” albo po piachu (mimo zaznaczenia stosownej opcji w ustawieniach).

Nie mogę natomiast nic zarzucić co do szybkości wyznaczania i przeliczania tras, ale za to bardzo mnie wkurzało nagminne obcinanie komunikatów – np. „4” mówiła „Za czterysta metrów <ciach>”, gdy tymczasem 3.9.7 mówiła „Za czterysta metrów skręt w prawo”. Ucinanie dotyczyło wszelkich komunikatów – od manewrów począwszy a na ostrzeganiu o fotoradarach skończywszy. Kilka razy (np. w Częstochowie chyba ze trzy razy) spotkałem się z błędem polegającym na mówieni czego innego i wyświetlaniu czego innego – np. głos mówił „Za trzysta metrów jedź prosto” gdy tymczasem obraz nakazywał skręcić w lewo, i w rzeczywistości należało skręcić w lewo. Te kilka błędów zawsze polegało na niewłaściwym komunikacie a właściwym obrazie na ekranie (nie spotkałem sytuacji odwrotnej). W tym samym momencie AM 3.9.7 oczywiście pokazywała i mówiła bezbłędnie.

Obraz na ekranie (240x240) w 3D bardzo czytelny i funkcjonalny – tu pełna pochwała.

I jeszcze na zakończenie jedna taka refleksja dotyczące tematu tego wątku – jak to możliwe że, producent wypuścił aplikację tak nieszczęśliwie wyznaczającą trasy, skoro ja tę wadę dostrzegłem już po ok. 10 min. zabawy z programem w warunkach pokojowych. Po co były te całe wielomiesięczne beta-testy?
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2007, 20:54:40 wysłana przez emisiu »

*

Offline marcel

  • ****
  • 829
  • Sprzęt: x800
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 02, 2007, 20:46:43 »
to się nazywa test !!!

chylę czoła !

a swoją drogą genialnie musiałeś wyglądać z tyloma pocketami :)

PS mam taką nadzieję że skoro już wypuścili tę 4 poprawki algorytmu bedą robione natychmiast a kolejne wersje wypuszczne jeszcze szybciej tak jak to bylo dawno dawno dawno temu gdy AM 1.0 pisał p. Bogusławki a ja bylem 1 zewnętrznym tersterem  :)
Wtedy w nocy potrafilem dostac 3 maile z AM i jej kolejnymi poprawkami

pozdrawiam
M

*

Offline bajan

  • 7
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bajan.com.pl
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 02, 2007, 20:51:17 »
Cóż tu powiedzieć jeszcze.  Testowałem AM i wysyłałem im uwagi ale nic się nie zmieniło.  Co trasy - fatalnie.  Prowadzi mnie główną drogą w Wałbrzychu następnie każe mi wjechać w boczne uliczki po to by znów wyjechać na głowną ulicę.  Jadąc na Podzamcze już na Wrocławkiej kazała mi skręcać w lewo  na Porcelanową :( , później Szlifierska, Główna. . . . .
Nie wyznacza nowej trasy.  Jak już sobie ustali to bez przerwy  "zawróć"
Proponowałem dadanie ikonki z baterią bo nie zawsze mam podłaczonego PDA - nie dali.

Czekam na kolejną wersję

*

Offline marcel

  • ****
  • 829
  • Sprzęt: x800
Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 02, 2007, 21:04:55 »
a może by tak zrobić jakiś superczytelny temat bez oftopikow, z jakimś czujnym moderatorem co by kasował  jakieś przynudzania i długawe dywagacje

a pozostawiał tylko :

AM-czytajcie to, błędy, sugestie

1.
2
3
4
......

+ może ankiety żeby było wiadomo że sugestia czy propozycja to nie czyjeś widzimisię


co wy na to ?

ja mam takie

1. dodać opcję pokazywania wszystkich POI danej kategorii w menu (nie tylko po iluśtam km)
2. ikona baterii
3. poprawić algorytm wyznaczania tras
4. strzałeczki nawigacyjne (w opcjach)dać na środek bo z boku cieżko przy obudowie kliknąć palcem


« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2007, 21:06:53 wysłana przez marcel »

Odp: AM 4.0 - wyznaczanie tras, czyli jedna wielka fuszerka
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 02, 2007, 21:59:34 »
Algorytm wyznaczania tras jest ewidentnie skopany.  Jako kolejny przykład podam trasę z Lublina do Ząbek k/Warszawy (np.  ulica Powstańców 2).  W Wawie, zamiast np.  skręcać w prawo w Marsa albo jeszcze lepiej odbić w prawo jeszcze wcześniej AM4 każde skręcać w lewo w Ostrobramską, następnie zawrócić na wysokości Fieldorfa, wrócić do skrzyżowania i pojechać prosto w Marsa.  Totalna głupota.  Programiści ewidentnie coś skopali i albo firma wycofa instalkę ze strony i wprowadzi szybkie poprawki albo będzie wielki skandal i notowania Automapy polecą na łeb na szyję.  Co z tego, że AM4 jest ładna i szybka, skoro wyznaczane przez nią trasy są całkowicie niewiarygodne.  A jak kierowca raz straci zaufanie do tego typu programu, to na zawsze.

Mariusz