[wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?

  • 159 Odpowiedzi
  • 27025 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 13, 2011, 14:56:50 »
Skoro OT, to wypowiem taką myśl.

Wszystkie te życzenia są do spełnienia tylko jedno nie - porządna nawigacja do celu. Bajerów będzie przybywać, nawet ostrzeżenie o gołoledzi, czy informacja o przerwie na siusiu, tylko stabilność i jakość nawigacji będzie siadać i stawać się coraz mniej ważnym elementem AM.

*

q1w2

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 13, 2011, 15:18:24 »
tylko stabilność i jakość nawigacji będzie siadać i stawać się coraz mniej ważnym elementem AM.
Kto by się tym przejmował.
W AQ liczą się kolejne gadżety, którymi można się pochwalić. A to, że całość ledwo zipie i trudno to wszystko utrzymać w kupie, czego najlepszym dowodem są opinie coraz częściej pojawiające się na forum dot. ostatniej - finalnej wersji 6.9, to "mały Pikuś". Przecież już nawet ta garstka wybitnych fachowców (mówię to poważnie i bez sarkazmu), wymieniająca poglądy na tym forum, nie do końca rozumie, co, jak i dlaczego działa. Coraz więcej "chyba", "może", "wydaje mi się", natomiast coraz mniej pewności ... już nie wspominając o braku jednoznacznego stanowiska w tych kwestiach, ze strony producenta.

Izaw
Jak zerkniesz, na 4 pierwsze wypowiedzi w tym wydzielonym temacie i zobaczysz, co zostało zakwalifikowane jako OT, to już nic Cię nie zdziwi i w przyszłości będziesz szczęśliwy, jeżeli uda Ci się w ogóle zobaczyć ekran startowy ... bo na resztę może zabraknąć pamięci. :worried:
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2011, 15:34:59 wysłana przez q1w2 »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 13, 2011, 15:49:27 »
Cytat: Sygma
Marek, ile robisz kilometrów rocznie ... ale tak na prawdę ?  :wink:
15-20 kkm rocznie, od 30 lat. A do pracy i kościoła chodzę piechotą.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 13, 2011, 16:05:21 »
15-20 kkm rocznie, od 30 lat. A do pracy i kościoła chodzę piechotą.

ooo, to widzę, że kolega moderator z tych bardziej zaawansowanych wiekowo, zważywszy, że prawo jazdy dostajemy od 18 roku życia + 30 lat jeździectwa , to daje minimum 48 lat. A już myślałem, że ja jestem jednym z najstarszych tutaj (patrz w pierwszej dziesiątce pierników  :mrgreen:). Szacunek NM, że ci się jeszcze chce bawić w to moderowanie, poważnie piszę  :) Zawsze myślałem, że jesteś jakimś zapalonym do nawigacji małolatem  :P
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2011, 16:07:43 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 13, 2011, 16:37:09 »
Cytuj
to daje minimum 48 lat
kurcze, mniej dawałem  :mrgreen:

Połączone: Październik 13, 2011, 16:39:04
Cytuj
Szacunek NM, że ci się jeszcze chce bawić w to moderowanie, poważnie piszę  :)
moderowanie jak moderowanie...
ale bieganie z nawigacją by coś sprawdzić to faktycznie szacum za chęci i energie  :ok:

« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2011, 16:39:04 wysłana przez Sygma »
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 13, 2011, 17:38:54 »
Za naszych czasów dawano prawo jazdy od 16 lat.

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 13, 2011, 17:48:42 »
Za naszych czasów dawano prawo jazdy od 16 lat.

okey, to minimum 46 lat, ale to też już sie kwalifikuje pod "zaawansowanego" uzytkownika  :) Za moich czasów już od 18 tu lat mozna było zapisac sie na kurs
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2011, 17:50:22 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 13, 2011, 17:52:33 »
.....zważywszy, że prawo jazdy dostajemy od 18 roku życia.....
Źle kombinujesz  :P  w tamtych czasach była możliwość dostać prawko od 16 roku życia. Ja tak miałem   B) . Zdawałem w Maju , urodziny mam 6 VI a 10 VI pierwszy raz na legalu na randkę samochodem  :ok: :E

oooo  :(  akubit był pierwszy
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2011, 17:54:55 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 13, 2011, 17:57:05 »
Zdawałem w Maju , urodziny mam 6 VI a 10 VI pierwszy raz na legalu na randkę samochodem  :ok: :E
to bardzo podobnie jak u mnie. ja chodziłem na teorię jeszcze jako 17latek, a pierwsza jazdę miałem w dniu urodzin  :D

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 13, 2011, 19:18:34 »
Cytat: akubit
Za naszych czasów dawano prawo jazdy od 16 lat.
IODP nie było aż tak dobrze, chyba trzeba było mieć skończone 16
żeby rozpocząć jazdy na kursie.
A mając prawko kat. B można było zdać na motor zaliczając tylko jazdy,
a teraz słyszałem, że trzeba jeszcze raz zdawać teorię.

EDIT, właśnie doczytałem że Rukat miał przed ...
Rukat, to było normalnie dla wszystkich czy tylko po znajomości?   B)


Połączone: Październik 13, 2011, 19:27:25
Cytat: Sygma
... ale bieganie z nawigacją by coś sprawdzić to faktycznie szacum za chęci i energie  :ok:
No bez jaj, starszym dziadkiem jeszcze nie jestem  B)
Po 40-stce życie się nie kończy - jak sie niektórym wydaje, ono się dopiero zaczyna  :ok:
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2011, 19:27:25 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

pliers

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 13, 2011, 19:29:26 »
życie zaczyna się po 50-tce...a co dopiero po dwóch :-)

jak OT to OT

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 13, 2011, 19:47:36 »
Cytuj
Po 40-stce życie się nie kończy - jak sie niektórym wydaje, ono się dopiero zaczyna  :ok:
sprawdzę to 6-go lutego 2012  :E
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 13, 2011, 20:48:09 »
Ehh.., ilu mam tu rówieśników :)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 13, 2011, 20:57:58 »
IODP nie było aż tak dobrze, chyba trzeba było mieć skończone 16
żeby rozpocząć jazdy na kursie.

Egzamin zdałem 2 miesiące przed ukończeniem 16 lat. Ale prawko odebrałem dopiero po urodzinach.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 13, 2011, 21:07:59 »
A ja zdawałem egzamin eksternistyczny. Jedynie musiałem mieć 3 jazdy z instruktorem. Ale wtedy nie było placu.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 13, 2011, 21:42:15 »
Ale jaka była wtedy zdawalność! Na moim egzaminie nie zdała tylko jedna pani której udało się podczas jazdy po mieście przewrócić kosz na śmieci stojący na chodniku.   :E

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 13, 2011, 21:57:35 »
U mnie jeden zerwał listwę z drzwi Fiata 125p, bo otarł się o drzewo przy cofaniu. Ale zdał  :ok:
Egzaminator miał chyba ze 100 lat i niewiele słyszał i widział, a instruktor go zagadał.  :grin:

*

Offline annkor

  • **
  • 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDACIV; AM z licencją;
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 13, 2011, 22:12:33 »
 :D teraz już nie ma takich drzew   B)
w 91 jechałem na egzaminie PF126p skręcając cały czas w lewo, jako jedyny (pech/fart) a inni cały czas w prawo :P
i chyba dlatego nie lubię trasy "łatwej" :P
"Nie mów co wiesz, lecz wiedz co mówisz"

*

q1w2

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 13, 2011, 22:13:08 »
życie zaczyna się po 50-tce...a co dopiero po dwóch :-)
Po 50-tce, to mogę potwierdzić :proud: Ale co do kolejnej, to już mam wątpliwości :D

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 13, 2011, 22:15:00 »
Dobre pytanie !!!
AM brakuje wiele po za dokładnością na tle konkurencji wypada miernie.
Skomplikowana, po za tym najnowsze wersje potrafią w skutek mnogości trafików i innych dodatków wprowadzić we maliny.
Za plus zaliczyć mogę ruchy w kierunku Asystenta pasa ruchu, oznaczenia nr tabliczek z drogami. Brak mi jest nadal tablic kierunkowych niezwykle przydatnych w czasie podróży na autostradach. Nie rozumiem upartego trzymania się  programistów AM wyglądu interface AM, w końcu na przestrzeni lat przybywa nowych zwykle młodych użytkowników a forma AM pozostaje niezmiennie nie atrakcyjna. Patrząc na konkurencję choćby Węgierski IGo8 z późniejszymi zmianami AM wydaje się być wizualnie daleko w tyle. O wiele lepiej i dla mnie wygodniej funkcjonuje IGO czy TomTom. Choćby sposób prezentacji ulic czy wiaduktów uwzględniający ich wzajemne usytuowanie jest super pomocą.

Życzę sobie ponadto po za częstymi aktualizacjami map zmian wyglądu interface z pojawieniem się funkcji oferowanych przez konkurencję od dawna

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 13, 2011, 22:19:37 »
Cytuj
Życzę sobie ponadto
no to wbij w AM "najbliższy kościół" i tam takie pobożne życzenia  :E
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 13, 2011, 22:24:56 »
U mnie na egzaminie na 25-u  (bo tyle było zestawów testów) zdało 6 osób. Tylko jeden oblał teorję reszta z jazdy.
Co do wieku to można było zdawać przed 16tką ale nie dużo, 1~2 miesiące ,dokładnie nie pamiętam, a łapówkę trzeba było niezależnie od wieku i umiętności : kto nie dał to nie zdał
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2011, 22:28:57 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline leuon

  • *
  • 80
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 13, 2011, 23:32:25 »
bo JA patrzę na program i opisuję jego wady/zalety a także też i oczekiwania wobec tego produktu z punktu widzenia osoby, która traktuje go jak narzędzie pracy....

Ja też. I tak się zastanawiam do czego inni używają AM. Do ułatwiania sobie życia, czy żeby Krzysio fajnie gadał? A jeżeli do ułatwiania, to dlaczego to ułatwianie ograniczać. Tym bardziej, że funkcja szybkiego odnajdywania stacji (bo o to chodzi, nie o liczenie paliwa  :O ), nie jest jakimś wielkim obciążeniem.

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 14, 2011, 07:10:10 »
Ja też. I tak się zastanawiam do czego inni używają AM. Do ułatwiania sobie życia, czy żeby Krzysio fajnie gadał? A jeżeli do ułatwiania, to dlaczego to ułatwianie ograniczać.
Kolego oczywiście, że fajnie jak się dokłada jakieś tam ułatwienia, tylko niech to będzie robione po kolei, a nie tylko w celach marketingowych. Sam sobie odpowiedz na pytanie do czego ma służyć przede wszystkim taki program ? Dla mnie np do nawigacji. A co ja rozumiem przez nawigację, rozumiem to że program ma fundamentalną funkcjonalność jak najlepiej doprowadzać z punktu A do B i żeby to prowadzenie było jak najbardziej intuicyjnie pokazane na ekranie. I teraz do sedna. Co wg ciebie jest ważniejsze, czy ikonka, która ma mi przedstawić ofertę stacji benzynowych w promieniu np 15 km (to pewnie miałby być ustawialny parametr), czy żeby pojawiły się tak przez wielu wyczekiwane tablice kierunkowe. Nawet wczoraj chyba ktoś o tym wspominał. Jak tablice by się przydały chyba nie muszę pisać. Czy inny przykład, co jest ważniejsze, czy ikonka do stacji benzynowych, czy to żeby APR pojawiał się na wszystkich większych skrzyżowaniach w całym kraju. I tylko o to chodzi. Jeżeli program będzie dopracowany w kwestiach poprawnej kategoryzacji dróg i tych rzeczy o których wspominałem (nie wspominam o AMtraffic, bo akurat ja tego nie traktuję jako cos niezbędnego, aczkolwiek to też fundament zaproponowany przez producenta, więc niech do cholery działa poprawnie, a nie losowo), to potem niech dokładają różne proponowane nawet i tutaj ułatwienia. Tylko niech pamiętają, że wszystko "waży" i nie każdy sprzęt to uciągnie, ale to też osobiście nie uważam za rzecz bardzo istotną Microsoft jak wypuszcza kolejnego windowsa to też ma gdzieś ile mam np pamięci RAM, czy jaki jest procesor w moim PC. Chcę mieć ten windows, to muszę sprzet albo rozbudować albo zmienić na nowszy. Ale schlebiłem teraz Aquratowi co nie ?  :P Z tym, że AM wymaga też modernizacji silnika, ale o tym juz pisano wielokrotnie, a nie chcę odejść od głównego przesłania mojej wypowiedzi do ciebie Kolego. Tak więc ułatwienia TAK, ale po kolei i będzie dobrze  :ok:

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 14, 2011, 07:39:18 »
Cytuj
A jeżeli do ułatwiania, to dlaczego to ułatwianie ograniczać. Tym bardziej, że funkcja szybkiego odnajdywania stacji (bo o to chodzi, nie o liczenie paliwa  :O ), nie jest jakimś wielkim obciążeniem.
bo masz w samochodzie co najmniej dwa wskaźniki/systemy pokazujące poziomu paliwa
a jak chcesz znaleźć najbliższą stację paliw to możesz zrobić to za pomocą kilku kliknięć w program AM... bo można tak zrobić  ?
oczywiście, że można

tylko nie pisz, że za dużo klikać trzeba i można się przez to spocić  :P
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 14, 2011, 09:56:10 »
Cytat: Sygma
tylko nie pisz, że za dużo klikać trzeba i można się przez to spocić  :P
Widzę że tolerancji cudzych potrzeb dorasta się dopiero z wiekiem  :P
Teraz trzeba to tego minimum 7 kliknięć z kilkoma dość precyzyjnymi wyborami
(trzeba trafić w określone miejsce ekranu). To sprawia, że żeby znależć stację
bez ryzyka że wylądujesz w rowie albo kufrze samochodu przed sobą, trzeba się
zatrzymać i to jest podstawowa różnica między tym co jest a co może być,

Konrad i wielu innych chce tablice kierunkowe, te same które wielkie
wiszą przy drogach, chcą oglądać na ekraniku nawigacji?
Co daje takie powielenie informacji? IMO nic, a mimo to wielu tego oczekuje.
A Ty czego chciałbyś? Napisz, a wykpię to oczekiwanie
z nie mniejszym wdziękiem niż Ty kpisz z oczekiwań innych  :P

ps. za APR-em na wszystkich większych skrzyżowaniach też w ogóle nie tęsknię,
większość jest przewidywalna do bólu. Ja zdecydowanie wolałbym APR
tylko na rozbudoweanych węzłach komunikacyjnych i w sytuacjach nietypowych.
(typu, że żeby skręcić w lewo trzeba 100m wcześniej zjechać na prawy pas)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 14, 2011, 10:07:06 »
Cytuj
Teraz trzeba to tego minimum 7 kliknięć z kilkoma dość precyzyjnymi wyborami
(trzeba trafić w określone miejsce ekranu). To sprawia, że żeby znależć stację
bez ryzyka że wylądujesz w rowie albo kufrze samochodu przed sobą, trzeba się
zatrzymać i to jest podstawowa różnica między tym co jest a co może być,
ano widzisz Marku...
czyli problem leży nie w potrzebie szybkiego dostępu... a w ergonomii oprogramowania (o szybkości działania nie wspomnę)
zmieniając ergonomię (czytaj: poprawiając ją) rozwiązujemy sporo problemów

co do zatrzymania się..
to tak samo jak w przypadku kiedy chcemy zmienić trasę. dla własnego i cudzego bezpieczeństwa wypada się zatrzymać i spokojnie to zrobić.


Z drugiej strony...
jeżeli ktoś nie potrafi ogarnąć 2 wskaźników które znajdują się w samochodzie i które mówią o ilości paliwa (wiem, niektóre samochody mają nawet 4 różne systemy informowania o ilości paliwa) to uważasz, że taka funkcja w programie wpłynie na coś ?  :wink:
ja mam poważne wątpliwości

Połączone: [time]Październik 14, 2011, 10:08:31[/time]
Cytuj
Widzę że tolerancji cudzych potrzeb dorasta się dopiero z wiekiem  :P
no to w myśl tej zasady czekam na taki szybki dostęp do kategorii "panie"
a co  :E


Połączone: [time]Październik 14, 2011, 10:17:13[/time]
Cytuj
Konrad i wielu innych chce tablice kierunkowe, te same które wielkie
wiszą przy drogach, chcą oglądać na ekraniku nawigacji?
Co daje takie powielenie informacji? IMO nic, a mimo to wielu tego oczekuje.
A Ty czego chciałbyś? Napisz, a wykpię to oczekiwanie
z nie mniejszym wdziękiem niż Ty kpisz z oczekiwań innych  :P
mi osobiści tablice informacyjne nie są potrzebne.. ale rozumiem tych którzy ich potrzebują.
prosty przykład: jazda w nocy + bardzo złe warunki atmosferyczne = słaba widoczność
w takim przypadku często nie widać tych informacji i wiem to z własnego doświadczenia. mi aż tak nie są one potrzebne.. ale gdyby funkcjonowały na zasadzie wyświetlania + ukrywania jak ograniczenia prędkości, to jestem za

a moje wymagania/oczekiwania ?

proszę, są bardzo przyziemne:
- szybko, płynnie i stabilnie działający program
- ergonomiczne menu
- logiczne menu i ikony, by bez pomocy instrukcji obsługi i czytania forum każdy potrafił go w jakimś znacznym stopniu obsłużyć
- brak zmian logicznych w opcjach trasy (skoro kiedyś trasa szybka znaczyła "określony sposób wyliczania trasy", to niech ona to samo znaczy zawsze a nie w każdej wersji coś innego)
- możliwość wyboru czy chcemy używać systemów wspomagania typu SR czy LD, jeżeli nie.. to niech one nie mają wpływu na wyznaczanie trasy

a teraz możesz z nich kpić jak deklarowałeś :)
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2011, 11:16:51 wysłana przez Sygma »
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 14, 2011, 10:29:10 »
Cytat: q1w2
Ja tu czytałem propozycje, by AM zliczała pozostałość paliwa ... przypominała o konieczności tankowania ...
Źle czytałeś, to były tylko wytwory wyobraźni głównego krytyka tego pomysłu
nie mające nic wspólnego z proponowaną funkcją.
Cytat: q1w2
rozumiem, że w pilocie można by dodać np. funkcję podającą odl. wzduż trasy gdzie mamy do wyboru podanie określonego typu POI (np. Orlen), czy kategorii nadrzędnej "Stacji paliw".
To by nie było takie głupie, choć na ekranach niskich rozdzielczości, gdzie mieści się tylko kilka pól pilota musiało by to być kosztem inego pola, a to już mi się nie widzi
ale w nawigacjach z ekranami wysokiej rozdzielczości mogło by być jak najbardziej.
Ale w końcu na QVGA też można łatwo zmienić zawartość pola w pilocie
więc w razie potrzeby nie byłby to duży problem.
Sam pomysł na tyle mi się spodobał, że spróbuję go zwizualizować w głównym wątku :)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 14, 2011, 10:35:50 »
Konrad i wielu innych chce tablice kierunkowe, te same które wielkie
wiszą przy drogach, chcą oglądać na ekraniku nawigacji?
Co daje takie powielenie informacji? IMO nic, a mimo to wielu tego oczekuje.
....
ps. za APR-em na wszystkich większych skrzyżowaniach też w ogóle nie tęsknię,
większość jest przewidywalna do bólu. Ja zdecydowanie wolałbym APR
tylko na rozbudoweanych węzłach komunikacyjnych i w sytuacjach nietypowych.
NocnyMarku może nie precyzyjnie sie wyraziłem pisząc, że chciałbym tablicę z nazwą miejscowości takie jak wiszą nad naszymi drogami np na autostradach. Ja napisze dlaczego ja chciałbym takie ułatwienie. Wyobraź sobie to tak, jadę i patrzę na ekranik AM i odczytuję z odpowiednim wyprzedzeniem, że mam się kierować np na Konin i uwaga ja wcześniej nie wiedziałem, że mam jechać w kierunku Konina, to AM mi to podało na tablicy. Rozumiesz teraz o co mi chodzi ? Widzę, że na Konin, to jadę i widzę po jakimś czasie, że jest skręt na Konin i wykonuję ten skręt, oczywiscie dodatkowo mam komunikat, że za np za 200 metrów skręć w prawo , numer drogi na górnej belce i jest ok. Ja to tak widzę, dlatego chciałbym to mieć i jak wiesz nie tylko ja. Poza tym jednak przydaje się to skoro "wielcy tego świata nawigacji" dodali to ułatwienie do swoich produktów, czyli jest coś na rzeczy. A co do APR na każdym większym skrzyżowaniu, to oczywiscie szanuję Twoje zdanie na ten temat, tak jak szanuję wypowiedź kolegi q1w2, który napisał, że w zasadzie dla niego to program ma po prostu dobrze prowadzić z punktu A do B i żadne dodatki nie są mu potrzebne. Tylko, że ja do tego co ma być, a czego ma nie być podchodzę tak bardziej na zasadzie oczekiwań ludu, a nie czysto moich oczekiwań, a myślę, że pod postulatem tablic kierunkowych, czy wiekszego pokrycia APR-em większość ankieterów odpowiedziałaby "jestem ZA". AM nie jest programem szytym na miarę, to jest jakiś kompromis oczekiwań użytkowników i fantazji jego twórców.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2011, 10:55:07 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: [wydzielony] OT i dyskusje z wątku Jakie nowe funkcje chcielibyśmy w AM?
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 14, 2011, 11:07:47 »
Po 40-stce życie się nie kończy - jak sie niektórym wydaje, ono się dopiero zaczyna  :ok:
Dokładnie  :ok:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .