[wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo

  • 164 Odpowiedzi
  • 44372 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 21, 2011, 00:13:12 »
ja bym do odczytał, że 190m do ostrego skrętu w lewo (zaznaczonego na żółto)
ale po drodze jest drobny skręt w prawo

masz włączone ignorowanie nieistotnych zakrętów ?
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2011, 00:15:51 wysłana przez Sygma »
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline tomasznet

  • *
  • 97
  • Sprzęt: HTC HD2, oryginalny ROM 3.14, AM 6.10e final + LD
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 21, 2011, 00:34:35 »
Przejazd na zachód przez Jaraczewo pow. Jarociński. Niby wszystko się zgadza, ale.. Zbliżamy się do skrzyżowania, a AM informuje na pilocie i głosowo o następnym manewrze.
Nie znając terenu i łatwo można się pogubić. 190 m to najbliższe, następne, czy jeszcze dalsze skrzyżowanie? A przecież jest dynamika. Inna odległość jest na początku, ina końcu komunikatu. A uwaga skupiona na drodze, nie ekranie.
Z tego co zauważyłem u siebie to AM podaje odległość, jaka będzie do manewru, gdy skończy czytać komunikat.
Czyli "za 200 metrów skręć w lewo" zaczyna czytać 250 metrów przed manewrem, a kończy 200 metrów przed manewrem.
Domyślnie masz 2 komunikaty, więc też można się zorientować kiedy mniej więcej trzeba skręcić.
 Dodatkowo jest ułatwienie w postaci dolnej i górnej belki, z której możesz odczytać, że w tym konkretnym przypadku trzeba jechać cały czas "12" (czyli pewnie główną).
Osobiście wolę rzadsze komunikaty, więc wyłączyłem informacje o zakrętach, skrętach i jeździe prosto.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 21, 2011, 00:51:24 »
Czytałeś (ze zrozumieniem" art. 22? Włączasz kierunkowskaz, gdy wykonujesz JEDEN z manewrów: a) zmieniasz kierunek, b) zmieniasz pas.
Jadąc na wprost zmieniasz pas, czyli _musisz_ włączyć migacz.

Wszystko pieknie o ile... rzeczywiscie zmienia sie tam pas ruchu (nie znam tego miejsca). Samo oznakowanie w postaci przebiegu drogi z pierwszenstwem nie wyznacza pasow ruchu.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 21, 2011, 01:03:06 »
ja bym do odczytał, że 190m do ostrego skrętu w lewo (zaznaczonego na żółto)
ale po drodze jest drobny skręt w prawo

masz włączone ignorowanie nieistotnych zakrętów ?
Ustawienia fabryczne.
Przejazd na zachód przez Jaraczewo pow. Jarociński. Niby wszystko się zgadza, ale.. Zbliżamy się do skrzyżowania, a AM informuje na pilocie i głosowo o następnym manewrze.
Nie znając terenu i łatwo można się pogubić. 190 m to najbliższe, następne, czy jeszcze dalsze skrzyżowanie? A przecież jest dynamika. Inna odległość jest na początku, ina końcu komunikatu. A uwaga skupiona na drodze, nie ekranie.
Z tego co zauważyłem u siebie to AM podaje odległość, jaka będzie do manewru, gdy skończy czytać komunikat.
Czyli "za 200 metrów skręć w lewo" zaczyna czytać 250 metrów przed manewrem, a kończy 200 metrów przed manewrem.
Domyślnie masz 2 komunikaty, więc też można się zorientować kiedy mniej więcej trzeba skręcić.
 Dodatkowo jest ułatwienie w postaci dolnej i górnej belki, z której możesz odczytać, że w tym konkretnym przypadku trzeba jechać cały czas "12" (czyli pewnie główną).
Osobiście wolę rzadsze komunikaty, więc wyłączyłem informacje o zakrętach, skrętach i jeździe prosto.
Ten drobny skręt jest pod kątem 90°. I jest to normalne skrzyżowanie. A kiedy zaczyna i kończy czytać komunikat, nie jest tak dokładnie ustalone. Czasami skończy a podana odległość jeszcze nie osiągnięta, czasami kończy przed samym obiektem komunikatu. JA w przeciwieństwie do Ciebie nie rozczytuję się w AM, tylko patrzę na drogę, czasami tylko na chwilę spoglądam na ekran. Między skrzyżowaniami jest odcinek drogi i nie jest mi potrzebne przed bieżącym skrzyżowaniem jazda na kolejnym, zresztą wcale nie trudniejszym do pokonania.

*

Offline tomasznet

  • *
  • 97
  • Sprzęt: HTC HD2, oryginalny ROM 3.14, AM 6.10e final + LD
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 21, 2011, 01:28:14 »
izaw, jeśli uważasz, że występuje tu błąd w komunikatach, to zgłoś to do Supportu.
Ja tu nie widzę większego problemu.
Po pierwsze: między zakrętami jest 150 metrów (czyli ok. 10 sekund jadąc 50-60 km/h), więc trudno się pomylić. Domyślnie ostatni komunikat jest 7s przed manewrem, więc na lub już po przejechaniu pierwszego zakrętu.
Po drugie: pierwszy zakręt (w prawo) jest delikatny, pod kątem ~30 st. cały czas jedziemy główną "12", drugi zakręt (w lewo) ma już ~80 st., więc i komunikat jest bardziej potrzebny.
Zastrzegam, że nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości, bo ani Google, ani na Zumi nie ma dobrych zdjęć.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 21, 2011, 01:51:35 »
[...]
Cytat: izaw
Dla mnie jest to prosto. Ale prosto to widocznie pojęcie względne.
Na to wygląda, dla mnie prosto to jest tak, jak główna droga leci.
No chyba, że skręca jak ze Śląskiej w Niższą w Łodzi. Ale kto by dzielił włos na czworo?
To która jest główna?  Śląska czy Niższa? Obie?
Więc tam przejeżdżasz z jednej głównej na drugą.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 21, 2011, 10:20:31 »
izaw, jeśli uważasz, że występuje tu błąd w komunikatach, to zgłoś to do Supportu.
Ja tu nie widzę większego problemu.
Po pierwsze: między zakrętami jest 150 metrów (czyli ok. 10 sekund jadąc 50-60 km/h), więc trudno się pomylić.
Problem jest z nie z tym konkretnym skrzyżowaniem, a metodą informowania kierowcy. Po co 10 sekund wcześniej informacja o kolejnym manewrze rozpraszająca kierowcę. Wystarczy za zakrętem. Innym tego typu błędem jest podawanie nazwy ronda na które i tak trzeba wjechać zamiast ulicy w którą się zjeżdża. Nadmiar jkk i zły czas informacji jest dezinformacją.
Domyślnie ostatni komunikat jest 7s przed manewrem, więc na lub już po przejechaniu pierwszego zakrętu.
I w porządku jeżeli przejechało się go  poprawnie. Inaczej to już jest zbędny. Byłeś tam, jechałeś? Dojerzdżasz do skrzyżowania, patrzysz na drogę, bo na wprost nie ma drogi i musisz skręcić. Wtedy słyszysz komunikat o skręcie w lewo. Nie masz miarki ile jesteś od skrzyżowania, poza tym czas komunikatów bywa różny. 10 sekund to tylko teoria. I wtedy przed skrzyżowaniem zamiast patrzeć na drogę i zwalniający przed Tobą pojazd patrzysz na ekran nawigacji? Wolę jasne czytelne komunikaty, a nie analizowanie do którego skrzyżowania dany się odnosi.
Po drugie: pierwszy zakręt (w prawo) jest delikatny, pod kątem ~30 st. cały czas jedziemy główną "12", drugi zakręt (w lewo) ma już ~80 st., więc i komunikat jest bardziej potrzebny.
Zastrzegam, że nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości, bo ani Google, ani na Zumi nie ma dobrych zdjęć.
Kąt zakrętu nie ma tu nic do rzeczy a ważne jest intuicyjność przejazdu. Gdy przejazd jest oczywisty komunikatu nie powinno być. Gdy jest inaczej powinien być. Tutaj najlepiej gdyby nie było bo tylko stwarza wątpliwości.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 21, 2011, 10:23:27 »
I skręcając w lewo jedziesz prosto, jadąc prosto skręcasz w prawo, skręcając w prawo... cóż zostało skręcasz w lewo. Przecież jadąc różnie trzeba jakoś wyraźnie i do tego odmiennie to zasygnalizować.

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 21, 2011, 11:02:20 »
osobiście wolał bym, by nawigacja informowała o zakrętach w taki sposób jak robi to pilot na rajdach  :E
ale pewnie nie każdemu może się to podobać

można też ustawić szybkość podawania komunikatów w zależności od tego z jaką prędkością jedziesz  :mrgreen:
bo czasem zdarza się, że wypowiedziany komunikat o jakimś zakręcie kończy się jak już jestem na tym zakręcie
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 21, 2011, 11:02:30 »
Coś Ci się bardzo poskręcało, prosto jadę Śląską, a w Niższą skręcam w lewo.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 21, 2011, 11:13:33 »
Ja dla odmiany jestem minimalistą. Nawigacja ma doprowadzić mnie sensowną drogą do celu nie zasypując przy tym morzem zbędnych informacji. Tylko te, gdzie przejazd jest nieintuicyjny.

Sensowna oczywiście nie zawsze musi oznaczać idealna. W końcu to tylko urządzenie i nie zawsze ma dostępne wszystkie informacje na drodze. Ale skala błędów musi być akceptowalna. Teraz niestety tak nie jest. Albo prowadzi w pole, albo wyznaczona trasa jest do bani.

Żeby nie było wrażenia, że tylko krytykuję. AM nie jest zupełnie bez sensu. Inaczej bym jej nie używał i nie poświęcał czas na tym forum. Niestety (stety?) są tu też osoby którym zawsze wszystko pasuje (szczęściarze :mrgreen:), abo nic nie gra. Pierwsi są szczęśliwcami, nigdy nic im nie przeszkadza w życiu, drudzy masochistami samobiczującymi się.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 21, 2011, 11:19:11 »
Chodziło mi o Twoją filozofię sygnalizacji manewrów. Skręcając w realu w lewo w Niższą, jedziesz drogą główną, czyli nie zmieniasz pasa czyli prosto - bez kierunkowskazów. Jadąc prosto Śląską zmieniasz pas ruchu czyli sygnalizujesz w prawo. Skręcając, o zgrozo w prawo w Orkana zostaje Ci tylko lewy kierunkowskaz. Trzeba przecież jakoś odróżnić ten manewr. No chyba że masz szerszy katalog manewrów.

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 21, 2011, 11:45:44 »
Z tego co zauważyłem u siebie to AM podaje odległość, jaka będzie do manewru, gdy skończy czytać komunikat.
Czyli "za 200 metrów skręć w lewo" zaczyna czytać 250 metrów przed manewrem, a kończy 200 metrów przed manewrem.
Nie wiem jak Ty, ale pamiętam czasy wersji 3.x 4.x 5.x, gdzie jak Jadzia powiedziała za 250 metrów zakręt, to na pilocie też było napisane 250 metrów, a teraz nowa, patrz lepsza, bardziej intuicyjna filozofia.  :evil:

*

Offline tomasznet

  • *
  • 97
  • Sprzęt: HTC HD2, oryginalny ROM 3.14, AM 6.10e final + LD
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 21, 2011, 11:54:02 »
Z tego co zauważyłem u siebie to AM podaje odległość, jaka będzie do manewru, gdy skończy czytać komunikat.
Czyli "za 200 metrów skręć w lewo" zaczyna czytać 250 metrów przed manewrem, a kończy 200 metrów przed manewrem.
Nie wiem jak Ty, ale pamiętam czasy wersji 3.x 4.x 5.x, gdzie jak Jadzia powiedziała za 250 metrów zakręt, to na pilocie też było napisane 250 metrów, a teraz nowa, patrz lepsza, bardziej intuicyjna filozofia.  :evil:
Ja znam AM od wersji 6.x. Jak już się wyśmiałeś, to przeczytaj co napisałem jeszcze raz...
Jeśli się poruszasz, to w czasie tych 2-3 sekund potrzebnych na przeczytanie komunikatu pokonujesz pewną odległość. I teraz pytanie: czy Hołek ma podawać odległość pozostałą do manewru wg. pozycji na początku czy na zakończenie komunikatu? Z moich obserwacji wynika, że zachodzi ten drugi przypadek.

EDIT: Sprawa wyjaśniona niżej.

 
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2011, 12:40:35 wysłana przez tomasznet »

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 21, 2011, 12:19:38 »
A może zróbmy ankietę, kto i kiedy w mieście Łodzi będzie sie poruszał samochodem. Ja już wiem, kto potrafi prawidłowo jeździć i w zależności od tego, kto akurat w danym momencie będzie poruszał się pojazdem w mym mieście, to ja w tym czasie będę albo w domu aby przeczekać (bo jeszcze chcę żyć), albo zaufam komuś i wtedy też wyjadę z garażu.

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 21, 2011, 12:24:13 »
Jak już się wyśmiałeś, to przeczytaj co napisałem jeszcze raz...
TomaszuNet ostatnio za dużo negatywnych emocji doświadczasz na forum i udzieliło ci się to i tym razem. Ten złowieszczy emotikon nie był do Ciebie, tylko do twórców naszego ulubionego programu, którzy coś co był super intuicujne, czyli kiedy jadzia zaczynała mówić komunikat, to dokładnie tyle wyświetlało sie na pilocie, a teraz jest tak jak Ty to opisałeś. Ja też to dawno zauważyłem, tylko to zlałem, bo sa ważniejsze tematy niż to, zwłaszcza, że ja i tak nie jeżdżę na słuch, bo bym zajechał "na Berdyczów" niejednokrotnie, gdyż jadzia gadała w lewo, a ja miałem strzałkę na panelu w prawo. Ja tylko wymieniłem starsze wersje, żeby powspominać na zasadzie ech, kiedyś to mogło informować zgodnie z pilotem, a teraz mamy nową-lepszą filozofię. A jaka ta filozofia jest lepsza przekonujemy się na podstawie twoich wątpliwości, to tylko tyle, tak więc ja się z ciebie nie śmiałem, bo rozumiem o co ci chodzi. Wnerwia mnie tylko to, że coś co działało dobrze zostało zmienione na jeszcze "lepsze".

*

Offline tomasznet

  • *
  • 97
  • Sprzęt: HTC HD2, oryginalny ROM 3.14, AM 6.10e final + LD
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 21, 2011, 12:52:45 »
TomaszuNet ostatnio za dużo negatywnych emocji doświadczasz na forum i udzieliło ci się to i tym razem.
Konradzie4x, na szczęście niedługo weekend, więc odpocznę od forum i może wrócę do poprzedniego stanu zdrowia psychicznego :).

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 21, 2011, 13:45:26 »
Włączając kierunkowskaz informujemy o zamiarze wykonania manewru czyli że chcemy zmienić  pas albo skręcić a nie że skręcam w drogę xyz. Jak na skrzyżowaniu są drogi : lekko w prawo, w prawo i ostro w prawo to niezależnie w którą z nich skręcam "daję" ten sam " kierunek"   B)  Tak więc argument "co włączysz skręcając w prawo gdy błyskasz prawym jadąc prosto" jest bez sensu . To tak samo jakby pytać: co włączysz gdy będziesz zawracał  jeśli skręcając w lewo 'dajesz' lewy kierunek  :ohreally:
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2011, 13:49:20 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 21, 2011, 14:02:23 »
Cytat: Konrad4x
Nie wiem jak Ty, ale pamiętam czasy wersji 3.x 4.x 5.x, gdzie jak Jadzia powiedziała za 250 metrów zakręt, to na pilocie też było napisane 250 metrów, a teraz nowa, patrz lepsza, bardziej intuicyjna filozofia.  :evil:
Testowo uruchomiłem demo w AM 5.0, w komunikacie 'za 50m w prawo'
słowo 'za' padło w momencie, gdy na pilocie była podana odległość 95m,
komunikat skończył się gdy na pilocie było 50m. Tak samo jak w AM6.9.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 21, 2011, 14:17:20 »
NM okey mogłem się pomylić pisząc o wersji 5.x , może to było w wersji 3 oraz 4. Pisałem to z pamięci, ale czy Ty nie pamiętasz, że tak kiedyś było jak napisałem wcześniej ? Chyba było, bo jakoś nie przypominam sobie, żeby było identycznie jak obecnie, bo to się od razu rzuca w oczy. Nie mam tych starych programów, więc nie sprawdzę tego niestety  :(

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 23, 2011, 21:02:53 »
Włączając kierunkowskaz informujemy o zamiarze wykonania manewru czyli że chcemy zmienić  pas albo skręcić a nie że skręcam w drogę xyz. Jak na skrzyżowaniu są drogi : lekko w prawo, w prawo i ostro w prawo to niezależnie w którą z nich skręcam "daję" ten sam " kierunek"   B)  Tak więc argument "co włączysz skręcając w prawo gdy błyskasz prawym jadąc prosto" jest bez sensu . To tak samo jakby pytać: co włączysz gdy będziesz zawracał  jeśli skręcając w lewo 'dajesz' lewy kierunek  :ohreally:
Panowie w przepisach nikomu się nie udało do dziś zdefiniować pojęcia "zmiany kierunku ruchu" więc tutaj spór jest równie akademicki... Stąd zjeżdzanie w prawo z wewnętrznego pasa ronda - którego definicji nie uświadczysz - przy jeździe na wprost na tymże skrzyżowaniu itp kwiatki (w PRD wspomniano ledwie dwukrotnie o skrzyżowaniu o ruchu okrężnym nie przypisując mu jakichś szczególnych zasad )... Ale nie ma sensu z tradycją ludową walczyć i kijem Wisły zawracać ;)

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 23, 2011, 22:29:39 »
Stąd zjeżdzanie w prawo z wewnętrznego pasa ronda - którego definicji nie uświadczysz - przy jeździe na wprost na tymże skrzyżowaniu
Z moich obserwacji wynika ze 99% kierowcow nie potrafi poprawnie wykonac tego manewru. Tzn z logiką na ktorą wskazują podstawowe przepisy o ruchu drogowym. I dogania Cie taki na rondzie (ja jade po zewnetrznym oczywiscie) i sie dziwi ze musi poczekac bo ja mu nie "pozwole" zjechac z ronda, od razu tak jak by tego chcial, bo ma mnie po prawej stronie a co wazniejsze nie jedzie tym "pasem" ktorym nalezaloby.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 23, 2011, 23:07:54 »
A co Ty robisz na zewnętrznym skoro nie zjeższasz z ronda?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 23, 2011, 23:10:52 »
Bo istnieją w Polsce dwa typy oznakowań:
1. zewnętrzny pas do zjazdu,
2. na zewnętrznym można krążyć do woli, i tutaj pierwszeństwo ma pojazd z prawej strony.

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 23, 2011, 23:17:59 »
A co Ty robisz na zewnętrznym skoro nie zjeższasz z ronda?
A gdzie ja napisalem ze nie zjezdzam ? O tego typu sytuacje mi chodziło. Poza tym nie musze byc wcale na zewnetrznym pasie tylko dlatego ze jak to okresliles nie zjezdzam z ronda.
Bo istnieją w Polsce dwa typy oznakowań:
1. zewnętrzny pas do zjazdu,
2. na zewnętrznym można krążyć do woli, i tutaj pierwszeństwo ma pojazd z prawej strony.
Ad2. Zgadza się !
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2011, 23:29:00 wysłana przez kwojtow »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 23, 2011, 23:27:48 »
Napisałeś, że mu zawadzasz z prawej, a jak rondo ma 2 pasy to wyjazdy też zwykle mają 2 pasy, wtedy jeśli też zjezdżasz to przecież mu nie zawadzasz.
Chyba, że on by sie pchał z wewnętrznego na rondzie na prawy pas zjazdowy.

Cytat: izaw
Bo istnieją w Polsce dwa typy oznakowań:
2. na zewnętrznym można krążyć do woli, i tutaj pierwszeństwo ma pojazd z prawej strony.
Owszem można, alo co na to kultura jazdy?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 23, 2011, 23:32:43 »
Chyba, że on by sie pchał z wewnętrznego na rondzie na prawy pas zjazdowy.
Bo tak wlasnie jest jak piszesz.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 24, 2011, 00:13:42 »
[...]
Cytat: izaw
Bo istnieją w Polsce dwa typy oznakowań:
2. na zewnętrznym można krążyć do woli, i tutaj pierwszeństwo ma pojazd z prawej strony.
Owszem można, alo co na to kultura jazdy?
Tu nie chodzi o kulturę, a przepisy ruchu drogowego. Jak pasy namalowane są w koło to tak jadąc ma się pierwszeństwo.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 24, 2011, 09:19:02 »
Czytałem kiedyś jak ktoś chciał usystematyzować ronda występujące w Polsce i wyodrębnić kategorie w ramach pracy doktoranckiej. W wyniku tych prac powstało 61 kategorii rond zróżnicowanych pod względem zachowania się na nich przez kierowców!!!   :E

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: [wydzielony] o pasach ruchu i o tym kiedy prosto znaczy w lewo
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 24, 2011, 11:18:20 »
Jak pasy namalowane są w koło to tak jadąc ma się pierwszeństwo.
A jak nie ma namalowanych to nie ma?  :O
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .