Wielkanocna AM 6.8.1

  • 253 Odpowiedzi
  • 80371 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #210 dnia: Maj 07, 2011, 23:37:08 »
To dlatego Grzegorz52 pyta : "to po co mi nawigacja"
Jak sam ma w nocy w nieznanym terenie decydować słuchać AM czy raczej nie.
Z ostatnich wielu wpisów wynika że kierowca po za rozumem jak piszesz powinien mieć wybór - włącz/wyłącz.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #211 dnia: Maj 07, 2011, 23:44:26 »
Co nie znaczy, że mamy nie krytykować idiotycznego routingu.
Bo nie potrafię inaczej nazwać omijania robót drogowych po godzinach pracy (dane o godzinach prowadzenia prac są).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #212 dnia: Maj 08, 2011, 08:57:24 »
Jestem na półtorarocznym już "odwyku" automapowym. Przesiadłem się całkowicie na Androida, więc z konieczności korzystam z alternatywnych dla AM rozwiązań nawigacyjnych, wszystkich po kolei i zamiennie. Ale w każdej chwili pocałuję Aqurat w wiadome miejsce, jeśli tylko uruchomi AM na Androidzie. Zazdroszczę wam problemów, jakie opisujecie. Nie dlatego, że jestem masochistą, ale z powodu wypadnięcia z obiegu we współtworzeniu czegoś, co zawsze wyprzedzało aktualne technologie rynkowe. A pionier zawsze ma najtrudniej, bo przeciera szlaki.

Przypomnę tylko takie ficzery jak bezszwowe mapy (seamless maps) - tylko w AM można było początkowo skorzystać w trakcie jazdy z sąsiadującej geograficznie i odrębnej mapy bez konieczności jej wgrywania w miejsce aktualnie używanej, sama się dogrywała.
Dalej, krytykowane i wyśmiewane początkowo obrysy budynków, następnie bryły 3D budynków. Teraz mają to już wszystkie systemy i nikt nie poczytuje tego za fanaberię, tylko za konieczność.
Nie twierdzę, że tylko AM była i jest innowacyjna. Ale mały, lokalny producent navi, z rynku długo lekceważonego przez wiodące marki, w starciu z tymi gigantami okazał się całkiem sprawnym uczestnikiem gry. Nie docenianym nawet przez własnych userów.

AutoMapa powstała w początku 2003 roku. Już od pierwszej połowy 2005 r. prowadziliśmy na tym Forum lobbying w celu włączenia komunikatów o robotach drogowych ze stron GDDKiA do systemu navi. Tu przykładowy link:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/poi-drogi-krajowe-punkty-poczatkowe/msg90173/?topicseen#msg90173
To była długa droga zarówno dla AM jak i dla użytkowników traffica. Nie wiem, czy aktualnie Aqurat/Geosystem współpracują z Gdaką, czy - tradycyjnie - GDDKiA olewa wszystkich innych uczestników komunikacji drogowej?
Tak czy inaczej, jakiś system wiedzy o zdarzeniach drogowych stworzono i zaczyna on być wykorzystywany w routingu.

A że ma braki i niedociągnięcia? Chciałbym widzieć, jak np. Grzegorz52 korzysta dziś w Polsce z wyczekiwanego (przez wszystkich) TMC. Dzisiaj byłaby z TMC w PL jeszcze większa kupa niż z trafficowymi ficzerami AM. Tyle, że w swoim systemie AM jest sama sobie gospodarzem rozwiązań i może wszystko dowolnie ustawiać, zaś w TMC była by petentem, którego operatorem wyznaczono by pewnie GDDKiA. AM mogła by tylko o coś poprosić. Jak znam życie - bezskutecznie.
A tak - klasyczny, oryginalny TMC w Polsce nie istnieje, nie ma co krytykować, jest święty spokój. Więc cała para kontestatorów i malkontentów idzie w traffic AM.
Czy Aquratowi, jako lokalnemu dostawcy, opłaca się już dziś implementować TMC dla podróżujących za granicę, to odrębna kwestia. Moim zdaniem powinien to zrobić, ale z braku wiedzy o przesłankach decyzyjnych pozostaje mi tylko przyjąć decyzję producenta.

Polska jest absolutnie wyjątkowym krajem w Europie, jeśli idzie o dynamikę rozwoju sieci dróg, rozwiązań komunikacyjnych i inwestycji oraz remontów. Bez względu na doraźne stanowiska różnych polityków w tej sprawie, takie są fakty. Więc nie dość, że mamy nie najlepsze drogowe mapy cyfrowe PL (już chyba leśne są lepsze), to jeszcze nakłada się na to niebywały galimatias remontowo-inwestycyjny "w temacie dróg". Kompetencyjny, decyzyjny, informacyjny, koordynacyjny, organizacyjny, finansowy, etc.

To jest trudne do ogarnięcia algorytmami nawigacyjnymi i musi użytkowników boleć. Przez jakiś czas, póki nie zostaną stworzone, zaakceptowane i nie staną się bezwzględnie wymagalne procedury informacyjne o tym, co dzieje się na drogach.
Być może to jest dla AM walka z wiatrakami i tylko jakiś oficjalny system typu TMC mógłby taki stan wyegzekwować. Ale ktoś musi całą tę "zabawę" zainicjować i przetrzeć szlaki. Jak zwykle AutoMapa zbierze cięgi za wszystkie choroby wieku dziecięcego systemów Traffic w PL. Ale wszyscy późniejsi jego beneficjenci będą mieli łatwiej. Korzystając z takiej czy innej platformy systemowej.

Na tym Forum od zawsze był podział na tych, którzy chcą włączyć się aktywnie w rozwój systemu, przedkładających potencjalne korzyści użytkownika nad wartość dokonanego przez siebie wkładu pracy oraz tych, którzy twierdzą, że zapłacili za system, więc powinien on funkcjonować nienagannie, zatem nie będą pomagać w żaden sposób. O ile ci pierwsi mają szansę przyczynić się do poprawy jakości funkcjonowania AutoMapy, to efektem działania tych drugich może być co najwyżej zniechęcenie pierwszej grupy, czyli zahamowanie wsparcia ze strony użytkowników. Innego "dobroczynnego" skutku nie widzę. Jeśli ktoś myśli, że wiecznym malkotenctwem zmobilizuje producenta do stworzenia nawigacji ściśle według wyobrażeń malkontenta, to pozostaje mi tylko współczuć. Z wielu różnych powodów, których nie nazwę, bo zaostrzono administracyjne rygory za brak empatii dla współuczestników Forum.

Dodam jeszcze tylko, że zgłoszenie problemu w funkcjonowaniu AM przez kanał producenta skutkuje nadaniem zgłoszeniu numeru, co w domyśle musi mieć jakiś ciąg dalszy. Bez względu na logikę i system produkcji. A zgłoszenie problemu tylko na tym Forum pozostaje wyłącznie poinformowaniem jakiejś części użytkowników, że taka kwestia istnieje. AM może to zauważy i zasygnalizuje w procesie produkcji, może nie. Nie odstręczam nikogo od opisywania tutaj perypetii z AutoMapą. Tylko, na litość boską, zgłaszajcie też do supportu. Wtedy jest szansa na skuteczność, w przeciwieństwie do zwykłego pitolenia i wyścigu, kto więcej zauważy guana w algorytmach AM. Co więcej, jest także szansa, że aktywnie zgłaszający dostanie darmową subskrypcję AM. Jeśli zakup/przedłużenie licencji jest dla kogoś trudne finansowo.

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #213 dnia: Maj 08, 2011, 10:00:11 »
Podzielam stwierdzenia Adama - Moi.
Pozdrawiam
Leszek

*

Offline mif4

  • **
  • 208
  • Sprzęt: SG Advance poprzednio: BLOW Sirrocco. Modecom AX
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #214 dnia: Maj 08, 2011, 10:09:36 »
Również
Gdyby  Aqurat zrobił minimalne preferencje na subskrypcję dla zgłaszających uwagi do supportu, pewnie miałby więcej danych o błędach.
Aqurat nie umie liczyć, lub liczy w myśl zasady:
"Jeżeli na coś liczysz, to licz na siebie"    :]
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2011, 10:13:33 wysłana przez mif4 »

*

Zachu

Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #215 dnia: Maj 08, 2011, 10:40:42 »

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #216 dnia: Maj 08, 2011, 10:55:42 »
To była długa droga zarówno dla AM jak i dla użytkowników traffica. Nie wiem, czy aktualnie Aqurat/Geosystem współpracują z Gdaką, czy - tradycyjnie - GDDKiA olewa wszystkich innych uczestników komunikacji drogowej?
Tak czy inaczej, jakiś system wiedzy o zdarzeniach drogowych stworzono i zaczyna on być wykorzystywany w routingu.


Obecnie NaviExpert korzysta z tych danych GDDKIA. System min. android.

http://radarynamapie.pl/

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #217 dnia: Maj 08, 2011, 11:02:18 »
@MOI

Zgadzam się w 100 %  Czasami trzeba coś dać od siebie a nie tylko brać - Bardzo dobrze to opisałeś :ok:

Cytuj
Co powiecie na takie coś: http://gpstracklog.com/2011/05/new-iphone-app-pays-you-to-help-fix-tomtom-maps.html ?
Może to samo zgłaszać na Miplo i Targeo
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #218 dnia: Maj 08, 2011, 11:06:56 »
A czy było by wielkim problemem wstawienie opcji wyłaczajace wszelkie "ustrojsta" i mapa na surowo kto ma ochote to ma  i byłby "święty spokój"

*

Dżeju

Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #219 dnia: Maj 08, 2011, 11:20:42 »
A czy było by wielkim problemem wstawienie opcji wyłaczajace wszelkie "ustrojsta" i mapa na surowo kto ma ochote to ma  i byłby "święty spokój"
Producent wie lepiej  :mrgreen: Tzn. masz używać, te wszystkie bzdety albo w ogóle nie używać AM. Jakiś wybór masz, no i z resztą konkurencja nie śpi.

Moi - znasz ludzi, którzy używają podczas nawigacji widoku z budynkami ? Bo ja nie.

AM obrała taki kierunek jaki obrała i albo się z tym zgadzamy, albo rezygnujemy z licencji i tyle.

P.S. Co do zgłoszeń do AM, to nie jest już, to co było. Zrobili się zbyt zadufani w sobie. Na pytanie dotyczące możliwości wyłączenia SR w kolejnej wersji AM, czyli po AM 6.8.1., padła taka odpowiedź, że szkoda ją nawet cytować. Jak producent jest już tak zadufany w sobie, to cóż... oby jego kolejne produkty nie podzieliły "wspaniałego i oszałamiającego" sukcesu AM na iPhone.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2011, 11:22:14 wysłana przez Dżeju »

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #220 dnia: Maj 08, 2011, 11:27:51 »
Ja używam widoku z budynkami i mi to nie przeszkadza  :ok:
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #221 dnia: Maj 08, 2011, 12:24:23 »
@ Moi (Adam Kubicki) Wszystko fajnie to co piszesz i podpisałbym się pod tym jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Ale teraz już nawet SmartRotues wyczynia takie głupoty, że ręce opadają (do tej pory zarezerwowane to było dla LiveDrive).
Wcale się nie dziwię, że użytkownicy są niezadowoleni jak widzą, że praca programistów skupiona jest na np. sygnalizacji świetlnej (nie wiem czy komuś to potrzebne) zamiast nad poprawą routingu.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #222 dnia: Maj 08, 2011, 12:38:21 »
Co powiecie na takie coś: http://gpstracklog.com/2011/05/new-iphone-app-pays-you-to-help-fix-tomtom-maps.html ?

Że nie ma związku z tematem wątku - "Wielkanocna AM 6.8.1"

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #223 dnia: Maj 08, 2011, 13:09:35 »
Cytuj
Wcale się nie dziwię, że użytkownicy są niezadowoleni jak widzą, że praca programistów skupiona jest na np. sygnalizacji świetlnej (nie wiem czy komuś to potrzebne) zamiast nad poprawą routingu.

A co ma wspólnego praca nad sygnalizacją świetlną i danymi zawartymi w warstwie mapy a routingiem????
Inna grupa pracuje nad mapami a inna nad programem i algorytmami.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #224 dnia: Maj 08, 2011, 13:15:05 »
@ Moi (Adam Kubicki) Wszystko fajnie to co piszesz i podpisałbym się pod tym jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Ale teraz już nawet SmartRotues wyczynia takie głupoty, że ręce opadają (do tej pory zarezerwowane to było dla LiveDrive).
Wcale się nie dziwię, że użytkownicy są niezadowoleni jak widzą, że praca programistów skupiona jest na np. sygnalizacji świetlnej (nie wiem czy komuś to potrzebne) zamiast nad poprawą routingu.

Mimo wszystko uważam, że Moi ma rację, ale Tobie również trudno odmówić racji.

Cytuj
Wcale się nie dziwię, że użytkownicy są niezadowoleni jak widzą, że praca programistów skupiona jest na np. sygnalizacji świetlnej (nie wiem czy komuś to potrzebne) zamiast nad poprawą routingu.

A co ma wspólnego praca nad sygnalizacją świetlną i danymi zawartymi w warstwie mapy a routingiem????
Inna grupa pracuje nad mapami a inna nad programem i algorytmami.

Uważam, że sygnalizacja świetlna na mapie jest niepotrzebna. Tylko zaśmieca obraz. Np. w Białymstoku pokazywana jest sygnalizacja tam gdzie jej nie ma.
Pozdrawiam
Leszek

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #225 dnia: Maj 08, 2011, 13:15:53 »
Moi - znasz ludzi, którzy używają podczas nawigacji widoku z budynkami ? Bo ja nie.

W czasie jazdy - nie. Ale w kilku innych przypadkach sam używałem. Np. włączając system nie masz pewności, czy na ekranie przód i tył oraz lewo i prawo są te same, co w realu. Dopiero jak ruszysz, wtedy wiesz na pewno, a bywa że to za późno. W takich sytuacjach orientacja po charakterystycznych landmarkach, wcześniejsza przed startem, mnie bardzo pomagała.
W tej chwili mam jakąś licencję AM (pewnie przeterminowaną) na Rafaelu, którego nie włączałem pewnie z pół roku. Ale mam czynne licencje na każdym note-/netbooku. I czasem, jeśli wiem, że sam dojazd do celu jest skomplikowany (np. budynek w trzecim rzędzie od ulicy), to wyświetlam to sobie w 3D, żeby w krytycznym momencie już wiedzieć dokąd (w którą "dziurę") wjechać.

Skoro mówimy o ficzerach - a znasz może jakiegoś producenta, który zaimplementował by Ci pikietaż? Ty widzisz ten automapowy księżyc wyłącznie od ciemnej strony. Ciekawym, jakiej odpowiedzi udzieliliby Ci supporterzy od innych aplikacji na zapytanie o tę funkcjonalność?
A pikietaż w AM zrodził się tu, na tym Forum, nigdzie indziej. I to jest kolejny przykład podatności AM na innowacyjność.

Być może AM nie ma najlepszego zespołu programistów. Może nie są w stanie prawidłowo "ogarnąć" projektu. Widać to było w epic failu iAM. Kuleją trafficowe ficzery. Ale niech nikt nie mówi, że to wyłącznie banda idiotów, mająca gdzieś użytkowników. Gdybym miał wolne pół niedzieli, to skatalogowałbym wszystko, co znalazło się w AM na nasz - tutejszych forumowiczów - wniosek. Byłoby tego zaskakująco dużo, zaręczam.

Jakiś zamysł w tym, by nie pozwalać wyłączyć LD i SR może jest. Nie wiem, nie używam, nie mam pojęcia jak one działają. Skoro goście z supportu Ci odpowiedzieli w tej kwestii, to przytocz ich słowa. Sam jestem ciekawy. Przecież nie było to chyba coś w rodzaju: "Spadaj na drzewo". Nie wierzę.

Wcale się nie dziwię, że użytkownicy są niezadowoleni jak widzą, że praca programistów skupiona jest na np. sygnalizacji świetlnej (nie wiem czy komuś to potrzebne) zamiast nad poprawą routingu.

Tego nie wiesz na czym się skupiają, ja też. Bardzo ryzykowne jednak jest stwierdzenie, że komercyjna organizacja fokusuje się bardziej na czymś, co nie przyniesie jej zysku ani splendoru, niż na podstawowej funkcjonalności systemu.

Obecnie NaviExpert korzysta z tych danych GDDKIA. System min. android.

Z konieczności korzystam często z NE. Nie jest zły, choć wiele razy go przeklinałem.
Ale w swoim stosunku AM vs. NE nie jest chyba osamotniony, skoro najbardziej popularnym wpisem wśród czytelników oficjalnego bloga NaviExperta jest "AutoMapa na Androida".  :E

*

Dżeju

Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #226 dnia: Maj 08, 2011, 13:34:30 »
Moi - znasz ludzi, którzy używają podczas nawigacji widoku z budynkami ? Bo ja nie.
W czasie jazdy - nie. Ale w kilku innych przypadkach sam używałem. Np. włączając system (…).
Wybacz, ale dużo jeżdżąc po nowych nieznanych mi miejscach nie byłem zmuszony do takiego korzystania z AM, czyli z zawartych w niej budynków.

Skoro mówimy o ficzerach - a znasz może jakiegoś producenta, który zaimplementował by Ci pikietaż? Ty widzisz ten automapowy księżyc wyłącznie od ciemnej strony. (…)
O pikietaż sam „molestowałem” AM jeszcze przy wersji 3.8 i jakbyś sięgnął pamięcią, to nie zawsze widzę AM jako ciemną stronę księżyca.
Niestety inni producenci są oporni w kwestii pikietażu, choć przy testach Nawigo9i zapowiadało się obiecująco.

Jakiś zamysł w tym, by nie pozwalać wyłączyć LD i SR może jest. Nie wiem, nie używam, nie mam pojęcia jak one działają. Skoro goście z supportu Ci odpowiedzieli w tej kwestii, to przytocz ich słowa. Sam jestem ciekawy. Przecież nie było to chyba coś w rodzaju: "Spadaj na drzewo". Nie wierzę.
Nic nie pisałem o odpowiedzi tego typu, tylko w tonie zadufanym… W odróżnieniu, do większości nie ujawniam prywatnej korespondencji z AM, a za taką ją uważam. Co innego opinia na temat treści.

Widać, że AM zmierza w jakimś ustalonym strategicznie kierunku, ale ja jako jej użytkownik od wersji 3.X mogę mieć i mam odmienne zdanie, na temat słuszności tegoż kierunku przyjętego od wersji 6.X.

P.S. Proponuję Moderatorowi wyodrębnienie tej interesującej dyskusji w inny wątek, gdyż zaraz wszyscy będziemy „obserwowani”.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #227 dnia: Maj 08, 2011, 21:25:10 »
A co ma wspólnego praca nad sygnalizacją świetlną i danymi zawartymi w warstwie mapy a routingiem????
Inna grupa pracuje nad mapami a inna nad programem i algorytmami.
Jakby grupy pracującej nad sygnalizacją świetlną nie było, to grupa pracująca nad routingiem byłaby liczniejsza.
Co 15 głów to nie 10 (przykładowo).
Taki widzę związek.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #228 dnia: Maj 08, 2011, 21:27:29 »
W odróżnieniu, do większości nie ujawniam prywatnej korespondencji z AM, a za taką ją uważam. Co innego opinia na temat treści.
To dość hmmm... oryginalne podejście - traktować korespondencję z firmą komercyjną na temat jej komercyjnej aplikacji jako korespondencję prywatną, wyłączoną z jawności. Ale za to przyznawać sobie prawo do publicznej oceny jej treści i osoby korespondenta bez najmniejszego uzasadnienia.

Można mieć odrębną opinię na temat priorytetów dla kierunku rozwoju popularnego softu. To nawet bywa często konstruktywne. Ale nie w otoczce epitetów w stylu: bzdety, kółko różańcowe, fanatyk, kretyńska i chciwa, chamstwo AM - by zacytować wyjątki z ostatnich kilkunastu tylko Twoich postów.
To przez te drobne z pozoru wtręty i figury stylistyczne merytoryczna dyskusja staje się zwykle niemożliwa, zbacza na offtopiki.

Jak pisujesz czasem do NocnegoMarka - nie bierz wszystkiego zbyt osobiście. Powyższe dotyczy nie tylko i nie przede wszystkim Ciebie, Dżeju. Piszę do obu stron sporu, zbyt emocjonalnie podchodzących do tematu. Ludzie, to tylko zwykły soft, kosztujący ułamek ceny waszych urządzeń. Nie warto dlań podnosić sobie ciśnienia i rezygnować z elegancji wypowiedzi.

Ja zrozumiałem to kilka lat temu. I innym gorąco polecam ku rozwadze.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #229 dnia: Maj 08, 2011, 21:33:56 »
Tego nie wiesz na czym się skupiają, ja też. Bardzo ryzykowne jednak jest stwierdzenie, że komercyjna organizacja fokusuje się bardziej na czymś, co nie przyniesie jej zysku ani splendoru, niż na podstawowej funkcjonalności systemu.
Dokładnie oczywiście, że nie wiem. Ale ktoś musiał to zaprogramować, wstępnie potestować, potem poprawić.
I nawet ta jedna osoba zamiast zajmować się tą sygnalizacją może wniosłaby coś do poprawy routingu.
Też na pewno nie wiem ;)

I żeby nie było - nie ganię AM za innowacyjność - bo ta sama w sobie jest ok. Tylko w czasie, gdy z podstawowymi funkcjami programu jest coraz gorzej (odpuścmy routing - spójrz na moją podpiętą ankietę, jak działa LD - miał czas wyjść z wieku niemowlęcego), to nowinki może można byłoby trochę odłożyć.

Bo trochę mi to zaczyna wyglądać jak picowanie firmy pod sprzedaż. Niewygodne rzeczy zamiata się pod dywan a front robi się na cacy i maluje trawę na zielono.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #230 dnia: Maj 08, 2011, 21:53:35 »
"Po raz kolejny staje mi przed Wysoką Izbą" bronić tych nieszczęsnych traffic lightsów. Dajcie im spokój, bo są ważne. Pisałem już tu kiedyś o lewoskrętach z podporządkowanej na główną. Jeśli ta ostatnia jest zatłoczona w szczycie, to zapomnijcie o takim manewrze bez sygnalizacji świetlnej. Chyba, że integralność nadwozia auta nie jest waszym priorytetem. Jak planuję trasę, to często korzystam w takich sytuacjach z informacji o sterowaniu ruchem na analizowanym skrzyżowaniu.

Nadto, muszą one być brane pod uwagę przy wyznaczaniu tras szybkich, jako czynnik spowalniający (jak sądzę) na drodze głównej. Szczególnie kiedy jest pusto, a obok jest równoległa bez świateł. I zielona fala jest w stronę przeciwną (np. rano w stronę centrum).
Podobnie znienawidzone tutaj przez wielu POI z szykanami w rodzaju "leżących policjantów". Kiedyś w Warszawie AM kochała mnie prowadzić "szybką" zamiast przez ul. Podleśną, to przez równoległą ul. Kiwerską. Która to jest upstrzona tymi garbami co kilkadziesiąt metrów. 20 km/h max.

Przecież to tylko punkty. Nie ma się co nimi zajmować. Branie ich pod uwagę w routingu tras szybkich, to pewnie tylko jedna linijka kodu więcej. Jedyny zespół jaki jest do tego potrzebny, to ochotnicy wrzucający do bazy te punkty.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #231 dnia: Maj 08, 2011, 21:59:13 »
"Po raz kolejny staje mi przed Wysoką Izbą" bronić tych nieszczęsnych traffic lightsów. ... Branie ich pod uwagę w routingu tras szybkich, to pewnie tylko jedna linijka kodu więcej. Jedyny zespół jaki jest do tego potrzebny, to ochotnicy wrzucający do bazy te punkty.
Ciekawe czy nie za sprawą tych świateł Lublin o północy upstrzony jest korkami (dane SR na czarno albo na czerwono). :wink:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #232 dnia: Maj 08, 2011, 22:12:50 »
Ciekawe czy nie za sprawą tych świateł Lublin o północy upstrzony jest korkami (dane SR na czarno albo na czerwono).
Kto wie? Może ktoś coś wreszcie zajarzy i to poprawi?

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #233 dnia: Maj 08, 2011, 22:49:33 »
Adam, ponieważ jak piszesz, masz już półtoraroczny rozbrat z AM, to raczej nie wiesz co przez ten okres zafundowała uzytkownikom.  Innowacyjność tak, głupoty nie /dotyczy LD, a teraz niestety dochodzi SR/  Używam AM niezbyt długo , bo od wersji 5, i niestety żal d... ściska jak patrzę na coraz gorsze działanie. I nie naprawi tego żadne ficzerowanie, lightowanie oraz focusowanie :O  tylko przeproszenie się z logicznym myśleniem. Dodam tylko, że najchętniej używałbym własnie AM.  pozdr

*

Offline raval77

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie mamy pańskiego płaszcza...
  • Sprzęt: było sporo została Lumia 620
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #234 dnia: Maj 08, 2011, 23:13:33 »
Adam, ponieważ jak piszesz, masz już półtoraroczny rozbrat z AM, to raczej nie wiesz co przez ten okres zafundowała uzytkownikom.  Innowacyjność tak, głupoty nie /dotyczy LD, a teraz niestety dochodzi SR/  Używam AM niezbyt długo , bo od wersji 5, i niestety żal d... ściska jak patrzę na coraz gorsze działanie. I nie naprawi tego żadne ficzerowanie, lightowanie oraz focusowanie :O  tylko przeproszenie się z logicznym myśleniem. Dodam tylko, że najchętniej używałbym własnie AM.  pozdr

Nie jestem urodzonym optymistą, i podobnie jak Kolega używam automapy od wersji 5.x, ale uważam że program jest coraz lepszy. Zawsze gdy wychodziła nowa wersja miałem lekki stres czy mój super diamond ją uciągnie (szczególnie na pomarańczwym romie), ale zawsze okazywało się ze moje obawy były bezpodstawne, a wprowadzone przez producenta zmiany wpływają pozytywnie na obsługę programu. Tak jest i z najnowszą wersją. Mnie zawsze brakowało podglądu łaczność GPS. Mam pojęcię o innych programach nawigacyjnych bo jeździlem z i iGO i NE, ale na nic tak nie czekam na jak automapę na androida i na WP7. Choć tej drugiej nawet nie zapowiadają....

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #235 dnia: Maj 08, 2011, 23:31:59 »
Hipku, zapewniam Cię, że mimo długiego rozbratu z AM dziś ją dosiądę i nie stwierdzę większych fanaberii w jej działaniu, niż w innych nawigacjach, które wykorzystują dane trafficowe na terenie Polski. Wielokrotnie zostałem przez nie wpuszczony w maliny, także i w późnych godzinach nocnych.
Nigdy jednak nie przyszło by mi do głowy, żeby stwierdzić, że w związku z tym te systemy nie nadają się do użytku. Że to jakaś kompletna kompromitacja. Nie - to zwykłe błędy w technologii, która dopiero się rodzi.

Forumowa historia z LD i SR nie różni się niczym od losu ficzerów, jakie w przeszłości z perturbacjami wdrażano w AM. Społeczność od zawsze dzieliła się w takich przypadkach na dwa obozy - pierwszy mówił to skandal, że nigdy więcej AM, drugi zaś, że spokojnie, damy radę. Wyłapmy błędy i cieszmy się później nową funkcjonalnością.

Traffic jest w nawigacji nieodzowny. Albo pomożemy go zaimplementować, albo będziemy permanentnie ściskać gruchę od CB. Bez względu na rozmach inwestycyjny w komunikacji drogowej, przyrost liczby samochodów skutecznie zniweluje komfort jazdy. Korki były, są i będą. Przynajmniej za naszego życia.

*

Offline mif4

  • **
  • 208
  • Sprzęt: SG Advance poprzednio: BLOW Sirrocco. Modecom AX
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #236 dnia: Maj 09, 2011, 00:18:03 »
Blokada odcinka (most w przebudowie)
N 50. 02' 29,83"
E 19.47' 08,81"
ale nawet ciężarowe wg AM przejadą   :evil:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #237 dnia: Maj 09, 2011, 01:37:34 »
Tak sądzisz? Ja mam ten most od ponad miesiąca nieprzejezdny: http://www.miplo.pl/point.php?p=MpqVwv2e
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline mif4

  • **
  • 208
  • Sprzęt: SG Advance poprzednio: BLOW Sirrocco. Modecom AX
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #238 dnia: Maj 09, 2011, 02:11:24 »
Punkt jest... tylko dziurawy  :E
Równo przepuszcza z i do Krakowa.
Ustaw sobie ślad Kaszów - Kraków
Podobnie jest w Czułowie
http://www.miplo.pl/point.php?p=7zHn2lp4
Ustaw ślad Sanka - Cholerzyn
 :wink:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wielkanocna AM 6.8.1
« Odpowiedź #239 dnia: Maj 09, 2011, 02:37:22 »
Raczej Ty masz jakiś problem z plikiem blokad, o mnie wszystko gra, SOA#1  :)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free