Osobiście pełen podziwu jestem dla osób ustawiających prędkości dla poszczególnych kategorii dróg z dokładnością co do 1km oraz nie bardzo widzę różnicę w drogach międzynarodowych i głownych (może mnie ktoś oświeci). Chodzi mi o różnicę nie teoretyczną a praktyczną.
1- skorzystaj z linku zamieszczonego trochę wyżej
2- uważnie przestudiuj mój "doktorat"
3- porównaj to, co napisane, z obrazkami
Jeżeli to nie wystarczy, by Cię teoretycznie oświecić

, to pójdźmy dalej:
4- ustaw sobie profil i pozostałe rzeczy zgodnie z tym, co tam podane
5- wyznacz sobie trasę
optymalną Poznań - Władysławowo
6- zwróć uwagę, jak przy podanych ustawieniach prowadzi od Żnina do wylotu z Bydgoszczy
7- a teraz zmień w profilu prędkość dla "drugorzędnych" z
47 na
49Mam nadzieję, że na tym prostym przykładzie, troszeczkę Cię oświeciło

nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie (o co prosiłeś)

.
Nie będę już nawet się rozpisywał o efekcie zmiany z 47 na 52

.
Jeżeli do tego dodać fakt, że ustawiając profil "pod siebie", trzeba go przetestować na kilku (nastu) dobrze sobie znanych, specyficznych trasach i lawirować tymi cyferkami tak, by osiągnąć efekt max zbliżony do zamierzonego na każdej z tras, to zrozumiesz, dlaczego ten 1 km w jedną, czy w drugą stronę dla poszczególnych dróg, ma takie znaczenie.
Myślę, że teraz zaczniesz używać nie tylko "okrągłych" cyferek.

Miłej zabawy

i pozdrawiam

Edit.
Natomiast, jak się będę habilitował w dziedzinie profili, to postaram się wyjaśnić wpływ cyferki, którą ustawiamy dla "Autostrad", na sposób wyznaczania tras (i tu uwaga) nie prowadzących autostradami

, a nawet (druga uwaga) - po wyłączeniu autostrad (nie tylko płatnych) w opcjach

.
To tak pod kątem tego co napisałeś, że ustawiasz 120, bo to się wiąże z osiągami Twojego "Porszaka"
