PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa WinCE, WM, WP6.x => Wątek zaczęty przez: stafid w Październik 01, 2010, 17:36:30
-
Witam, nie to że leń i nie szuka w "szukaj" ale co zacznę szukać to groch z kapustą. Może ktoś mniej nerwowy z własnej praktyki podeśle mi ustawienia AM szczególnie trasy, prędlości na kategoriach i inne cholerne suwaki w wyniku czego osiągał cel drogą najszybszą ale jednocześnie nie po zakamarkach a po drogach najwyższej kategorii gdzie wygoda jest ponad wszystko. Miałem extra jak nadpisywałem teraz po formacie z boxem na dachu zapiepszam po osiedlach niektórych miast a współpasażerka pęka ze śmiechu ........... Hołek chyba też :wink:
-
To czytałeś? http://pdaclub.pl/forum/automapa/profile-predkosci-profile-predkosci-za-i-przeciw/msg1365045/#msg1365045 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/profile-predkosci-profile-predkosci-za-i-przeciw/msg1365045/#msg1365045)
-
kukcio
Uprzedziłeś mnie o minutkę :wink:
Właśnie znalazłem i miałem wklejać ten sam link.
Pozdrawiam
-
LUDU mój LUDU. Im dalej w las tym AM ma więcej :zaptaszkowania ,od ptaszkowania pierdułek, łączenia z internetem ZA KTÓRY JA PŁACĘ. A na koniec zwiedzam w miasteczkach osiedla i inne okolice by nie powiedzieć zadu*** tylko dla tego że obsługa AM staje się coraz mniej intuicyjna. Zaczyna mię to totalnie wpieniać Forum AM traktuję jako swoistą skarbnicę wiedzy szkoda tylko że AM z tego nie korzysta A z drugiej strony nabywca AM myślałem że nie musi kończyć kursu obsługi tej aplikacji.
-
A ja za to bardzo sobie chwalę, że zamiast sterczeć jak gwizdek w korku, omijam go bocznymi drogami, o których gdybym nie miał AM, w życiu bym nie miał pojęcia, poza własnym miastem. A nawet u siebie czasem się czegoś nowego dowiem :ok:
-
A ja za to bardzo sobie chwalę, że zamiast sterczeć jak gwizdek w korku, omijam go bocznymi drogami, o których gdybym nie miał AM, w życiu bym nie miał pojęcia, poza własnym miastem. A nawet u siebie czasem się czegoś nowego dowiem :ok:
Pół biedy, jak jedziesz osobówką. Ja już dwa razy busem zawracałem, raz wycofywałem ponad 500 metrów, bo AM z włączonym LD wprowadziła mnie w tzw. maliny :P
-
.. Może ktoś mniej nerwowy z własnej praktyki podeśle mi ustawienia AM szczególnie trasy, prędlości na kategoriach...
Osobiście pełen podziwu jestem dla osób ustawiających prędkości dla poszczególnych kategorii dróg z dokładnością co do 1km oraz nie bardzo widzę różnicę w drogach międzynarodowych i głownych (może mnie ktoś oświeci). Chodzi mi o różnicę nie teoretyczną a praktyczną.
Ze względu na powyższe mam SmartRoutes włączone oraz tak ustawione w profilach prędkości:
- Wszystkie - 160
- Autostrady - 120
- Międzynarodowe i główne - 80
- Drugorzędne - 50
- Miejskie główne - 40
- Miejskie - 30
- Gruntowe - 10
Przy kategorii Autostrada ustawienie jest mocno związane z osiągami mojego autka :mrgreen:
Z ETA jestem zadowolony.
Przy suwaku trasy optymalnej Ci nie pomogę, bo jeżdżę permanentnie na szybkiej.
-
Osobiście pełen podziwu jestem dla osób ustawiających prędkości dla poszczególnych kategorii dróg z dokładnością co do 1km oraz nie bardzo widzę różnicę w drogach międzynarodowych i głownych (może mnie ktoś oświeci). Chodzi mi o różnicę nie teoretyczną a praktyczną.
1- skorzystaj z linku zamieszczonego trochę wyżej
2- uważnie przestudiuj mój "doktorat"
3- porównaj to, co napisane, z obrazkami
Jeżeli to nie wystarczy, by Cię teoretycznie oświecić :mysli:, to pójdźmy dalej:
4- ustaw sobie profil i pozostałe rzeczy zgodnie z tym, co tam podane
5- wyznacz sobie trasę optymalną Poznań - Władysławowo
6- zwróć uwagę, jak przy podanych ustawieniach prowadzi od Żnina do wylotu z Bydgoszczy
7- a teraz zmień w profilu prędkość dla "drugorzędnych" z 47 na 49
Mam nadzieję, że na tym prostym przykładzie, troszeczkę Cię oświeciło :proud: nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie (o co prosiłeś) :wink:.
Nie będę już nawet się rozpisywał o efekcie zmiany z 47 na 52 B).
Jeżeli do tego dodać fakt, że ustawiając profil "pod siebie", trzeba go przetestować na kilku (nastu) dobrze sobie znanych, specyficznych trasach i lawirować tymi cyferkami tak, by osiągnąć efekt max zbliżony do zamierzonego na każdej z tras, to zrozumiesz, dlaczego ten 1 km w jedną, czy w drugą stronę dla poszczególnych dróg, ma takie znaczenie.
Myślę, że teraz zaczniesz używać nie tylko "okrągłych" cyferek. :proud:
Miłej zabawy :ok: i pozdrawiam :wink:
Edit.
Natomiast, jak się będę habilitował w dziedzinie profili, to postaram się wyjaśnić wpływ cyferki, którą ustawiamy dla "Autostrad", na sposób wyznaczania tras (i tu uwaga) nie prowadzących autostradami :shock:, a nawet (druga uwaga) - po wyłączeniu autostrad (nie tylko płatnych) w opcjach :shock:.
To tak pod kątem tego co napisałeś, że ustawiasz 120, bo to się wiąże z osiągami Twojego "Porszaka" :wink:
-
Tak tak.... Bilunia ma "najlepszy" profil i nawet niech nikt nie próbuje tego zmieniać:)
fakt ze przy Twoich ustawieniach możne i wygląda to logicznie patrząc na mapę, a le w praktyce to już nie jest tak ciekawie. Ja jeżdżę przy swoich w miarę dopracowanych ustawieniach i z SM dzięki temu czasami nadrabiam sporo czasu. Ostatnio jechałem przez Trójmiasto, profil Bilunia oczywiście obwodnicą no i od wysokości Sopotu do Kartuskiej "jechałem" 1,5 h było super, ale już na moim profilu wyglądało to dość dziwnie bo jakimiś tam uliczkami prowadziło no i ETA kurde było lepsze o 30 minut więc nie wiem co jest lepsze, ja jednak wolę czasami trochę pokręcić ale jechać.
-
... Jeżeli do tego dodać fakt, że ustawiając profil "pod siebie", trzeba go przetestować na kilku (nastu) dobrze sobie znanych, specyficznych trasach i lawirować tymi cyferkami tak, by osiągnąć efekt max zbliżony do zamierzonego na każdej z tras...
Nie inaczej czynię :proud:
To tak pod kątem tego co napisałeś, że ustawiasz 120, bo to się wiąże z osiągami Twojego "Porszaka" :wink:
Jeśli wysnułeś wniosek, że te 120 to prędkość maksymalna mojej padaki to nie trafiony. Po autostradzie jadąc utrzymuję prędkość podróżną 130-140 km/h. Jadąc kilka razy autostradą w Polsce zanotowałem sobie czasy przejazdu przez całość i potem bawiłem się trasami autostradowymi w AM i wyszło mi, że ustawienie 120km/h daje porónywalny ETA z osiągniętym przeze mnie.
Ślicznie śliznąłeś się obok pytania dotyczącego dróg międzynarodowych i głownych. :P
Przy Twoich ustawieniach trasa szybka, którą pokonuję cztery razy w miesiącu ma ETA zawyżone o 47 minut.
Start Lublin Herbowa 9 (piątek 15:00), koniec Kielce Karbońska 1.
A tak swoją szosą to jak AM traktuje ekspresówki (w kontekście konfiguracji profili prędkości)? Jak autostrady czy międzynarodowe?
-
OT
@Bilunia mylisz cyferki z liczbami. Jak w takim przypadku dostałeś doktorat? :grin:
-
Dareczku
Racz zauważyć, że nigdzie nie napisałem, że mój profil jest najlepszy. Mało tego, wszędzie zamieściłem informację, że jest to profil, który ułożyłem "pod siebie". Zaznaczyłem też, że nawet na moich trasach, nie sprawdza się w 100 % i czasami trzeba dorzucić jakiś "przez". Podałem też przy profilu pozostałe ustawienia, których używam, by to wszystko się trzymało kupy.
Jedno jest pewne. Jeżeli ktoś jeździ bez włączonych "gadżetów", by uniknąć niespodzianek typu zwiechy, skróty przez stacje paliw, czy "skoki na boki", by za chwilę z powrotem wjechać na wytyczoną trasę, to czasami najbardziej niedorzecznie ustawiony profil, potrafi być lepszy od wbudowanego.
Żeby choć po części Cię usatysfakcjonować, to dodam, że czasami po wyznaczeniu trasy, włączę na chwilę SR, by podejrzeć czy są różnice, po czym ew. koryguję swoją traskę i wyłączam gadżety, by nie wprowadzały zamieszania w czasie jazdy.
Jeszcze raz powtórzę.
Tak jak nie stworzy się programu navi, który będzie pasił wszystkim, tak nie ma profilu, który wszystkich zadowoli.
Jednak "grzebiąc" w profilu, dobrze jest wiedzieć, co się robi.
A tak swoją szosą to jak AM traktuje ekspresówki (w kontekście konfiguracji profili prędkości)? Jak autostrady czy międzynarodowe?
To pytanie chyba skierowałeś pod zły adres. Kategoryzacja, to w AM chyba dosyć przyszłościowy temat :wink:
OT
@Bilunia mylisz cyferki z liczbami. Jak w takim przypadku dostałeś doktorat? :grin:
Napisać doktorat, wcale nie oznacza, go mieć :wink:. Na przyszłość dla wklejających uśmieszki, będę częściej używał "...". Ciekawe o czym wtedy będziesz pisał. :proud:
-
@Bilunia, gdzie Twoje poczucie humoru?
Wielu pouczasz, a sam uwagi znieść nie potrafisz. Co do sedna cyfry - liczby nie wypowiedziałeś się. Poprawność językowa to dla Ciebie upokorzenie?
-
... A tak swoją szosą to jak AM traktuje ekspresówki (w kontekście konfiguracji profili prędkości)? Jak autostrady czy międzynarodowe?
To pytanie chyba skierowałeś pod zły adres. Kategoryzacja, to w AM chyba dosyć przyszłościowy temat :wink: ...
Pytanie rzuciłem ogółem, bo może ktoś wie jak to ugryźć. Bo w profilach prędkości ekspresówek nie ma, mało które międzynarodowe to ekspresówki a jedzie się po nich zdecydowanie szybciej niż po drogach jednopasmowych. czy tak samo szybko jak po autostradach? :mysli:
-
Pytanie rzuciłem ogółem, bo może ktoś wie jak to ugryźć. Bo w profilach prędkości ekspresówek nie ma, mało które międzynarodowe to ekspresówki a jedzie się po nich zdecydowanie szybciej niż po drogach jednopasmowych. czy tak samo szybko jak po autostradach? :mysli:
Ten problem możesz ugryźć w prosty sposób.
Ustaw sobie testowy profil i zróżnicuj w nim "cyferki" (pozdrawiam kol. izaw) dla dróg, które Cię interesują, co 10 km/h.
Wyłącz wszelkie gadżety.
Zaplanuj trasę prowadzącą interesującymi Cię kategoriami dróg.
Włącz demo trasy i zobacz, jaką prędkość będzie "trzymało" na interesujących Cię kategoriach dróg.
W ten sposób stanie się jasność. Znajdziesz też odpowiedź na pytanie, jak traktuje S-ki.
Z tego, co zauważyłem na S11 (wylot z Poznania), to uwzględnia prędkość taką, jak mam ustawioną w profilu dla autostrad (mam ustwione 100), pomimo, że ograniczenie jest do 110. Chyba jest OK.
Gorzej będzie, jak ktoś sobie ustawi w profilu dla autostrad 200 - bo ma "bolida" :wink:
Połączone: [time]03 Październik 2010, 23:11:53[/time]
@Bilunia, gdzie Twoje poczucie humoru?
Szanowny kolego.
Więcej uśmieszków w komentowanej przez Ciebie wypowiedzi, nie byłem w stanie wkleić, a ty mi zarzucasz brak poczucia humoru ?
Wielu pouczasz, a sam uwagi znieść nie potrafisz.
Ta wypowiedź, to zakrawa na prowokację. Nie rozumiem tylko, co chciałeś osiągnąć. Dyskutuję z ochkarolem, wymieniamy poglądy, a Ty się wcinasz z uwagami dot. cyferek i pouczania. Ktoś pyta, ktoś odpowiada - tak rozumiem wymianę doświadczeń. I racz zauważyć, że tak ochkarol, jak i ja, nie ubliżamy sobie, mimo, że często mamy tak odległe poglądy, jak bieguny naszego globu.
Co do sedna cyfry - liczby nie wypowiedziałeś się. Poprawność językowa to dla Ciebie upokorzenie?
Prawdę mówiąc, w przedstawionym przez Ciebie kontekście, to mi LOTTO. Ale gdybyś chciał kontynuować, to może zmień forum. Pogoogluj - może nawiążesz kontakt z Panem Miodkiem ? Na "nawigacyjnym", raczej go nie znajdziesz, a jeżeli nawet, to będzie nie na temat.
-
Ze względu na powyższe mam SmartRoutes włączone oraz tak ustawione w profilach prędkości:
- Wszystkie - 160
- Autostrady - 120
- Międzynarodowe i główne - 80
...
A może mi ktoś powiedzieć do czego odnosi się ustawienie prędkości dla "Wszystkie"?
-
Do wszystkich kategorii dróg :proud:
Np posiadacz ciągnika rolniczego może sobie ustawić "wszystkie" na 40km/h, bo niezależnie od tego ile wskazuje kategoria drogi, nie przekroczy on 40 km/h.
-
Rozumiem że jeżeli ustawie prędkość Wszystkie powyżej prędkości w pozostałych kategoriach to to ustawienia nie ma znaczenia? Niezależnie czy będzie tam 160 czy 220 to trasa będzie wyznaczona teoretycznie tak samo?
-
Jeżeli prędkość dla danej kategorii drogi jest ustawiona powyżej tej dla "wszystkich", to wtedy przyjmie tą dla "wszystkich". Jeżeli poniżej, to ważna będzie ta prędkość dla konkretnej kategorii.
-
W AM6.6 to tak niestety działa, ustawienie pozycji 'wszystkie' MZ nie ma żadnego znaczenia,
nie zauważyłem żadnego wpływu tego parametru na kalkulację czasu ani na prędkości używane w demie.
Ponadto w v6.6 domyślną wartością parametru 'wszystkie' jest 35 km/h.
Tak przy okazji, niezależnie od tego jak duże wartości ustawić w profilu prędkości,
maksymalną prędkością jaką można uzyskać na demie jest 159 km/h,
a maksymalną używaną przez AM prędkością w szacowaniu czasu dojazdu jest 196km/h.
-
Pozwolę sobie podsumować dwie ostatnie wypowiedzi.
W v.6.6 jest dokładnie jak pisze nocnyMarek - ustawienie dla "wszystkie" - np. 40 km/h nie ma wpływu tak na kalkulację trasy, jak i na demo.
W v.6.2 było (jest) dokładnie jak napisał Akubit. Po zmianie dla "wszystkie" - na 40 km/h, zmienia się czas w kalkulacji trasy, oraz w trakcie DEMO nie jest przekraczana prędkość 40 km , pomimo, że jedziemy drogami dla których mamy ustawione w profilu o wiele większe prędkości.
Sprawdzone organoleptycznie :wink:
MZ (modny skrót) powinno być tak, jak było w 6.2 :wink:
-
Nie sądziłem, że to popsuli :-|
-
ochkarol w wersji beta 6.6.1 są już w profilu prędkości drogi expresowe :)
-
Bilunia jak ustawić prędkości dla bety, sprawdzają się stare ustawienia? Aha jak ustawić drogi ekspresowe.
-
Bilunia jak ustawić prędkości dla bety, sprawdzają się stare ustawienia? Aha jak ustawić drogi ekspresowe.
mi na ustawieniach standardowych i z włączonym SR routing i ETA wychodziły ok
-
Patrzyłem na kilka swoich tras z wyłączonymi profilami prędkości i włączonym SR i też wydaje mi się, że jest git :ok:
-
Dla moich tras testowych też mi pasuje :ok:
-
Bilunia jak ustawić prędkości dla bety, sprawdzają się stare ustawienia? Aha jak ustawić drogi ekspresowe.
Do tego tematu możemy wrócić po wyjściu wersji finalnej.
Beta jest betą i jak widać z opinii, algorytmy wyznaczania tras uległy poprawie.
Porządne ustawienie profilu, to nie jest robota na kilka minut, więc nie zamierzam się bawić tym elementem co kilka dni w betach.
-
Bilunia jak ustawić prędkości dla bety, sprawdzają się stare ustawienia? Aha jak ustawić drogi ekspresowe.
Do tego tematu możemy wrócić po wyjściu wersji finalnej.
Beta jest betą i jak widać z opinii, algorytmy wyznaczania tras uległy poprawie.
Porządne ustawienie profilu, to nie jest robota na kilka minut, więc nie zamierzam się bawić tym elementem co kilka dni w betach.
Teraz profile predkosci maja wplyw tylko i wylacznie na ETA i na nic innego. Bardzo dobrze ze tak to zostalo w koncu zmienione. Tak jest to opisane w pomocy AM.
-
Teraz profile predkosci maja wplyw tylko i wylacznie na ETA i na nic innego.... .
Ciekawe rzeczy prawisz :worried:
Włącz sobie profile, ustaw np130 dla dróg drugorzędnych i wytycz parę tras :mrgreen:
Potem popraw posta :ohreally:
-
Moze sie myle ... Ale zobacz sobie co i jak jest napisane w pomocy AM odnosnie ustawien trasy. Odpal AM i poczytaj.
-
Wiesz, mniej mnie interesuje co jest napisane a bardziej jak coś działa.
A dziś na pewno nie zachęcisz mnie do lektury (za małe literki) :wink:
-
Moze sie myle ... Ale zobacz sobie co i jak jest napisane w pomocy AM odnosnie ustawien trasy. Odpal AM i poczytaj.
Spróbuj jednak skorzystać z rady ochkarola i wyznacz te trasy, nie do końca to co napisane jest prawdą.
-
Moze sie myle ... Ale zobacz sobie co i jak jest napisane w pomocy AM odnosnie ustawien trasy. Odpal AM i poczytaj.
Spróbuj jednak skorzystać z rady ochkarola i wyznacz te trasy, nie do końca to co napisane jest prawdą.
Dane od BiluniDla 6.6 proponuję:
- oba suwaki dot wyznaczania tras - w środku. Ew. dolny można przestawić 1 klik w prawo od środka.
- prędkości w profilu:
120 - wszystkie
100
72
63
47
42
40
dalej bez zmian
Wszystko co związane z Traffikiem i SR jest wyłączone
Płatne - wyłączone
Promy - wyłączone,
Autostrady - OK
Pomijanie - gruntowych utrzymanych
Na tych ustawieniach, trasy które sprawdzałem, zostały wyznaczone OK.
A moje preferencje przy Twoich ustawieniach nie są spełnione, mam inne prędkości pracuję sam pod swoje wymogi i myślę że w końcu znajdę złoty środek aby jeżdzić szybko, krótko i w dodatku głównymi drogami. Pozdrawiam
-
A jak w takim przypadku wychodzi ETA ?
-
ETA to trochę indywidualna sprawa. U mnie profile prędkości Biluni się nie sprawdziły. Miałem dość poważnie zawyżony czas dojazdu (rozjazd o 40 minut, o ile dobrze pamiętam, na trasie 176km to dla mnie dużo).
Ale niewątpię, że komuś się sprawdza.
-
Pytam, bo odkąd został wprowadzony system Traffic ETA jest kosmiczną wartością gdy nie jest włączony. Czasami zdarzało mi się dotrzeć w zaplanowany przez AM czas, ale jechałem niemal jak Hołek (choć prowadziła mnie Marzenka :) ).
Aktualnie używam SR, ale tylko ze względu na ETA. Producenci AM mnie złamali, chyba o to im chodziło. IMHO żadne modyfikacje profili prędkości czy suwaczków tego nie zmieni. Jesteśmy skazani na co najmniej SR.
-
Ja uzywam SR + moje ustawienia profili. LD mam wyłączone i usunąłem plik ze zdarzeniami.
Sprawdzałem ETA na trasie, którą pokonuję 8 razy w miesiącu i jak dla mnie ETA z wyłączonymi profilami jest ciut za mały (jakieś 10 minut na 176 km).
Profile włączyłem ze względu na routing bardziej niż na ETA, bo te 10 minut jest spoko dopuszczalne.
-
tak jest, mi również bardziej chodzi o routing przy grzebaniu w prędkościach (tak na marginesie to sam nie jestem pewien czy mają one z tym cokolwiek wspólnego) niż o ETA która nie wiedzieć czemu kojarzy mi się z krajem Basków :D
-
Ale spokojnie można osiągnąć i jedno i drugie.
Na routing rzutują bardziej różnice pomiędzy prędkościami dla poszczególnych kategorii dróg niż konkretne wartości. Te z kolei rzutują na ETA.
-
stafid
Rozumiem, że w dalszym ciągu jeździsz na 6.6.0 , bo mój profil, który przedstawiłeś wyżej, dotyczył tylko i wyłącznie tej wersji.
Pod nim było też napisane:
cyt.
"Na tych ustawieniach, trasy które sprawdzałem, zostały wyznaczone OK. Ewentualnie jeden "Przez" załatwiał sprawę. ;-)
Przypomnę jeszcze o istnieniu opcji "Szybka - Optymalna - Krótka" - przy tak ustawionym profilu, różnice są widoczne
... Powyższe dotyczy wyłącznie v.6.6 z oryginalnymi (zawartymi w instalacyjnej mapie) plikami traffic (speeds.a i hubnet.a). Jeżeli Traffic został zaktualizowany, to bez względu na to, czy SR włączymy, czy też wyłączymy, własny profil prędkości musimy sobie ustawić na nowo, lub wyłączyć i korzystać z wbudowanego "
Dodam tylko, że żaden profil, nie jest w stanie zadowolić wszystkich. Ten który przedstawiłeś wyżej, zrobiłem dla siebie i pod siebie. Udostępniłem, bo nie jestem "psem ogrodnika".
Ochkarol
Ty to musisz mieć pedał gazu przyklejony do podłogi :wink:, jeżeli miałeś nadwyżkę 40 min. na 176 km trasie. Dodam jeszcze, że jest taka opcja do ustawienia przerw w podróży (ja mam "0" co 180 min.) :wink:, bo uwzględniłem "przerwy na dymka" w profilu.
Natomiast Twoje 40 min nadwyżki, wynikło zapewne z faktu, że miałeś również włączone coś z traffika :proud:
-
sory Bilunia przeoczyłem jezdze na 6.1 .......... no ale i tak nie ustawiłem jeszcze optymalnych dla siebie rozwiązań
-
... Ty to musisz mieć pedał gazu przyklejony do podłogi :wink:, jeżeli miałeś nadwyżkę 40 min. na 176 km trasie. Dodam jeszcze, że jest taka opcja do ustawienia przerw w podróży (ja mam "0" co 180 min.) :wink:, bo uwzględniłem "przerwy na dymka" w profilu.
Natomiast Twoje 40 min nadwyżki, wynikło zapewne z faktu, że miałeś również włączone coś z traffika :proud:
Przeszacowanie ETA wzięło się z dwóch powodów. Miałem włączony SR (tu zwracam honor) i to w połączeniu z ustawieniem dla dróg głównych 63 dało taki efekt.
Teraz już 6.6.0 nie mam. Ale wrzuciłem jeszcze raz do 6.6.1 z wyłączonym SR.
Na 6.6.1 ETA wyszło 2:29 - nierealne. No chyba, że o 3 rano w niedzielę z pedałem wcisniętym do podłogi :mrgreen:
Po przejsciu z 6.6 na 6.6.1 zmieniłem tylko ustawienie dla dróg międzynarodowych i głównych z 80km/h na 70/km/h.
Czyli nowy SR jest na tych drogach deko "szybszy".
I dalej nie kumam różnych prędkości dla międzynarodowych i głównych.
-
Teraz już 6.6.0 nie mam. Ale wrzuciłem jeszcze raz do 6.6.1 z wyłączonym SR.
Jeszcze raz powtórzę, że profil jest układany do konkretnej wersji AM i działa prawidłowo tylko ze szczegółowo określonymi pozostałymi ustawieniami.
Na 6.6.1 ETA wyszło 2:29 - nierealne. No chyba, że o 3 rano w niedzielę z pedałem wcisniętym do podłogi :mrgreen:
Nie wiem nad czym w tym przykładzie można dyskutować. Ani początku, czy końca trasy ....
Profilu nie tworzy się dla jednej trasy, bo wtedy łatwiej postawić jeden, czy dwa "Przez" i po sprawie. Natomiast właściwie ustawiony pod daną wersję AM profil, ma nam jedynie załatwić to, byśmy tych "przez", musieli używać sporadycznie, a przy okazji mieli zbliżone do realiów ETA. Dodam w tym miejscu kolejny raz - jeżeli zaktualizowałeś dane Traffic,, to nawet po jego wyłączeniu, wcześniej ustawiony profil możesz sobie wsadzić... A chyba mi nie powiesz, że nie aktualizujesz gadżetów.
I dalej nie kumam różnych prędkości dla międzynarodowych i głównych.
Też nie kumam :wink:, ale taka jest potrzeba, by poprawić i wymusić na programie określony Routing.
Jeżeli trasa jest dosyć długa i pomiędzy Start - Koniec program ma do wyboru tak drogi drugorzędne, poprzez .... aż po autostrady, to często jest tak, że manewrując prędkością "głównej", ustawiasz, czy poprowadzi autostradą, czy drugorzędną. Często 1 km/h będzie też miał wpływ na to, czy w obie strony poprowadzi identyczną trasą (początki i końcówki tras to oddzielne zagadnienie)
Jeżeli dodam do tego fakt (a raczej powtórzę), że profil ma obsłużyć wszystkie potencjalne trasy, w tym długie i krótkie (które też są wyznaczane zupełnie inaczej), to trudno oczekiwać, że profil zastąpi nam wszystko, co zostało skompilowane w programie (mapie) i nie znajdzie się trasa, do przebiegu której każdy się przywali.
Zapewniam Cię też, że zdaję sobie sprawę z tego, że profil, który sam ułożyłem, dla siebie i pod siebie, nie wszystkie trasy wyznaczy po mojej myśli. Problem w tym, by takich tras było jak najmniej i bym stosunkowo rzadko musiał dorzucać jakiś "przez", a jeżeli już, to by jeden załatwił sprawę. Po wcześniejszym skorzystaniu z innych możliwości, typu krótka .... szybka.
Amen
-
Na 6.6.1 ETA wyszło 2:29 - nierealne. No chyba, że o 3 rano w niedzielę z pedałem wcisniętym do podłogi :mrgreen:
Nie wiem nad czym w tym przykładzie można dyskutować. Ani początku, czy końca trasy ....
Wszystko ok. Ale nie może ETA rozjechac się na pół godziny przy tak krótkiej trasie.
Jeszcze nie znasz na pamięc mojej ulubionej trasy?! :O :wink:
Start Lublin Herbowa 9 (piatek 15:00)
Koniec Kielce Karbońska 1
Typ trasy szybki.
3h jazdy jak nic.
Natomiast właściwie ustawiony pod daną wersję AM profil, ma nam jedynie załatwić to, byśmy tych "przez", musieli używać sporadycznie, a przy okazji mieli zbliżone do realiów ETA.
No właśnie.
Dodam w tym miejscu kolejny raz - jeżeli zaktualizowałeś dane Traffic,, to nawet po jego wyłączeniu, wcześniej ustawiony profil możesz sobie wsadzić... A chyba mi nie powiesz, że nie aktualizujesz gadżetów.
Aktualizuję, jak najbardziej. Ale po zmianie SR nie rozjedzie się aż tak bardzo.
I dalej nie kumam różnych prędkości dla międzynarodowych i głównych.
Też nie kumam :wink:, ale taka jest potrzeba, by poprawić i wymusić na programie określony Routing.
To skoro nie kumasz to po co dwie różne prędkości? :O
Drogi główne i miedzynarodowe, to w AM tzw krajówki. Zgoda, że na międzynarodowych częściej uswiadczysz pobocze ale z drugiej strony są bardziej zapchane niż "zwykłe krajówki".
Ja traktuję je tożsamo.
Wiadomo, ze idealnego routingu się nie wykombinuje i nie ma co bic piany.
-
To skoro nie kumasz to po co dwie różne prędkości? :O
To że wy nie kumacie, to jeszcze nie powód żeby była tylko jedna :P
Drogi międzynarodowe znacznie częściej niż 'zwykłe krajówki' są drogami klasy GP
(droga główna ruchu przyspieszonego) i zdecydowanie częściej są 2-jezdniowe,
a średnie prędkości uzyskiwane na drogach 2-jezdniowych są jednak znacząco wyższe
niż na 1-jezdniowych. Tak samo śr. prędkości na drogach klasy GP są wyższe niż w klasie G,
bo mają mniej skrzyzowań, są szersze itd. Owszem bywają też odcinki gdzie jest odwrotnie
ale generalnie lepszy jest taki podział niż żaden.
-
Większą niby przepustowość jednojezdniowych dróg międzynarodowych niweluje większy ruch niż na zwykłych krajówkach. A tych dwupasmowych to nie ma chyba za wiele. Od czasy, gdy w profilach pojawiły się ekspresówki uważam podział na międzynarodowe i głowne za niekoniecznie zasadny.
Ale w AM można sobie to wybrać.
-
a jakby sutuacja wyglądała gdybym profil odptaszkował ?
-
Sytuacja z czym?
-
a jakby sutuacja wyglądała gdybym profil odptaszkował ?
W czym problem ? :shock:
Odptaszkuj, porównaj i podziel się spostrzeżeniami. B)
-
Czy można tak ustawić tryb pieszego aby przy wyznaczonej trasie nie ściągało na siłę do drogi , a kursor pokazywał dokładnie pozycję w której się znajdujemy ?
-
Trzeba w pliku AutoMapa EU/Profiles/ osobowy (lub inny który używasz) /settings files/ am.settings zmienić wartość: AttractToSegment= z "1" na "0" to przestanie przyciągać do drogi :ok: ale tylko w trybie śledzenia , w trybie nawigacji dalej będzie przyciągać. No ale inaczej się nie da program musi przyjąć że jesteś na tej drodze a nie innej , błąd wyznaczania poz. + błędy mapy powodują że kursor przeważnie by był poza drogą
-
W I-go można odptaszkować "pozycja na drodze" i nie przyciąga do drogi . Nie wiem w praktyce na ile to jest dokładne namierzanie , ale można to zrobić . Wprowadzenie edytowalnych profili jest bardzo przydatne i wykorzystuję je w praktyce właśnie przy wędrówkach pieszych . Tylko to przyciąganie utrudnia nawigację
-
Można przecież włączyć funkcję:
"Włącz wyświetlanie śladu w trakcie jazdy":
Menu/Ustawienia/II zakładka - Przyciski/ Funkcja 27
-
witam i od razu pytam...mam AM w wersji 6.6.1 i problem a mianowicie w zakładce ustawienia-trasy-pomijaj drogi o klasie: mam ustawioną gruntowa utrzymaną gdyż nie zamierzam jeździć po polnych drogach i wówczas jak ustawić opcje "nadkładając maksymalnie"?chodzi o to, że program podczas nawigacji przez ustawiony nadkładany 1 km nie nawiguje a każe cały czas zawracać po pominięciu manewru np. skrętu wskazywanego przez ten program..jadę wówczas jadę np. po warszawce a AM mi każe cały czas zawracać i zawracać - chodzi mi o to, żeby program po przejechaniu np punktu skrętu od razu wytyczał alternatywna trasę dojazdu do celu bez potrzeby zawracania...owszem wiem, że zdarzy się tak czasem, że nie ma innej możliwości dojazdu bez zawrócenia ale to wyjątkowe przypadki...nie wiem jak ustawić te parametry...z góry dziękuję za pomoc...próbowałem przez szukajkę ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania..
-
No to ustaw sobie "Unikaj zawracania nadkładając" na 5km. No chyba, że w grzebiąc w plikach mozna tę wartość zwiększyć jeszcze (np. do 100km)
Ale naprawdę wolisz nadłożyć np. 20km niż zawrócić? :mysli:
-
Był już wątek "Co konkretnie oznacza <Unikaj zawracania nadkładając...>".
Warto cały przejrzeć.
-
Słuszna uwaga.
http://pdaclub.pl/forum/automapa/co-konkretnie-oznacza-%27unikaj-zawracania-nadkladajac-%27/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/co-konkretnie-oznacza-%27unikaj-zawracania-nadkladajac-%27/)
-
dzięki za wskazówkę...poczytałem..ale muszę to sprawdzić organoleptycznie...rozumiem, że w opcji nie przekraczaj granic nadkładając zaznaczam nie przekraczaj-o tym nie ma we wskazanym wątku...dziękuję.... :)
-
I tak, jeśli chodzi o kraje, które podpisały Układ z Schengen, to o ile się nie mylę nie działa.
-
chodzi mi o to, żeby program po przejechaniu np punktu skrętu od razu wytyczał alternatywna trasę dojazdu do celu bez potrzeby zawracania...owszem wiem, że zdarzy się tak czasem, że nie ma innej możliwości dojazdu bez zawrócenia ale to wyjątkowe przypadki...nie wiem jak ustawić te parametry...z góry dziękuję za pomoc...próbowałem przez szukajkę ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania..
to kurde dziwne bo ja mam właśnie ustawione 1 km i na mieście nigdy mi nie karze zawracać po pominięciu manewru tylko wyznacza nową trasę