AutoMapa 6.6.2

  • 473 Odpowiedzi
  • 134787 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline cichyq

  • **
  • 141
  • Sprzęt: HTC HD2; AM EU; HTC Sensation XE
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #270 dnia: Listopad 26, 2010, 10:27:09 »
@cichyq - sam zgłaszasz ten pomysł do supportu, czy też ja mam to zrobić? Bo samo się nic nie robi.

Zgłoszone:)
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2010, 10:39:07 wysłana przez cichyq »
Nie kłóć się z głupim, bo zniży cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #271 dnia: Listopad 26, 2010, 12:28:04 »
"Znika dopiero po wyłączeniu pliku events.a, poprzez zmianę jego nazwy, lub skasowanie go."

Gdzie znajduje się ten plik?
Pozdrawiam
Leszek

Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #272 dnia: Listopad 26, 2010, 12:48:34 »
W katalogu Automapa EU\Maps\Polska

*

Bilunia

Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #273 dnia: Listopad 26, 2010, 13:26:45 »
Pozostanę przy swoim zdaniu i tylko przypomnę, że to wątek o v6.6.2, a nie o 6.6.1
gdzie było to jedynym sposobem na pozbycie się zdarzeń.
I jeszcze raz napiszę, że nie zwykłem pisać o rzeczach, których wsześniej nie sprawdziłem.
Trafiłeś w 10-tkę :wink:
Odpaliłem przez pomyłkę 6.6.1 :shock:
Na 6.6.2 rzeczywiście "Zdarzenia" i ich "efekty" znikają po wyłączeniu AM Traffic :ok:
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2010, 03:39:49 wysłana przez Bilunia »

*

Offline cichyq

  • **
  • 141
  • Sprzęt: HTC HD2; AM EU; HTC Sensation XE
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #274 dnia: Listopad 27, 2010, 10:07:24 »
@cichyq - sam zgłaszasz ten pomysł do supportu, czy też ja mam to zrobić? Bo samo się nic nie robi.

Zgłoszone:)

Tego się właśnie obawiałem :)

<cytat>
Witamy,

AutoMapa LiveDrive! posiada skuteczne mechanizmy, eliminujace tego typu sytuacje, zatem nie powinny one wplywac na dzialanie systemu AutoMapa Traffic.

Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen AutoMapa (gm) 

</cytat>
Nie kłóć się z głupim, bo zniży cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #275 dnia: Listopad 27, 2010, 11:10:47 »
Jak to dobrze, że producent zatrudnia geniuszy. Ulga :)

Ja tam bym w życiu nie wpadł na to, w jaki sposób stanięcie w polu na siku/kupę ma być odróżnione od korka.
Domyślam się dwóch metod:
- jeśli inny samochód przejechał danym odcinkiem, a mój stoi, to znaczy, że to siku/kupa (to wymaga jednak innego samochodu z GPS na danym odcinku, na co szansa może być niska)
- detekcja, czy jest podłączone zasilanie do telefonu, bo jak nie, to jest wyłączony silnik (ale po pierwsze, latem spokojnie można wyłączyć silnik stojąc w dużym korku, a zimą odwrotnie, kupa/siku mogą nie spowodować wyłączenia silnika)

Pytanie za 10 punktów, jak rozpoznać szybko NOWY postój taksówek, usytuowany w pobliżu ważnej trasy?

Nie rozumiem, dlaczego producent tak lekko pozbywa się tak cennego źródła informacji, skoro z jakości tej informacji żyje. Ale takie mają wilcze prawo :) Zatem pozostaje nam tylko okrzyk: "niech żyją cudowne algorytmy" ;)

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #276 dnia: Listopad 27, 2010, 12:30:10 »
- detekcja, czy jest podłączone zasilanie do telefonu, bo jak nie, to jest wyłączony silnik

Tu już bywa różnie w różnych autach.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline Miami

  • ***
  • 356
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ASUS MyPal A636N SDHC Class6 8GB FAT32 klaster4KB
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #277 dnia: Listopad 27, 2010, 15:19:51 »
Ja tam bym w życiu nie wpadł na to, w jaki sposób stanięcie w polu na siku/kupę ma być odróżnione od korka.
Odróżnienie jest bardzo proste.
Przeważnie dobry korek ciągnie się jakiś kawałek drogi np: 500-2000 metrów a prędkość poruszania się w korku jest podobna do żabiego skoku o niskich prędkościach np: 15-30 km/h.

Dla mnie korek a siku/kupa jest do rozpoznania, chyba że ktoś chciałby siku/kupę robić w trakcie jazdy przez opuszczone szyby wtedy będzie dwa w jednym... drugie nie do rozpoznania.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2010, 15:28:14 wysłana przez Miami »
AutoMapa PL/EU 6.27.1(3126), mapa: teraz Polska 2303 6.1491

*

Offline robertpiaty

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Cruser Alpha B50
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #278 dnia: Listopad 27, 2010, 17:01:14 »
Poza tym nie sądzę aby na podstawie danych od jednej osoby od razu zmieniane były dane LD i SR. Wydaje mi się, że te dane otrzymane z naszych urządzeń wrzucane są do algorytmu, który wyznacza średnią na podstawie zebranych danych od kilku użytkowników w danym miejscu i o tej samej porze. Zatem jeśli ktoś stanie na siku/kupę :ok: a 10 innych aut przejedzie normalnie, to raczej AM weźmie pod uwagę dane tych 10 aut, a nasze siku/kupę puści w niepamięć.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #279 dnia: Listopad 27, 2010, 19:45:02 »
......
Pytanie za 10 punktów, jak rozpoznać szybko NOWY postój taksówek, usytuowany w pobliżu ważnej trasy?
.......

A skąd pomysł że powstają nowe postoje taxi  :-?  *   Raczej ich ubywa  :-|  Gdzie były to i są, ale nowe :shock: w czasach łączności radiowej  :shock: :shock: 

* oczywiście myślę globalnie a nie o pojedynczych przykładach
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #280 dnia: Listopad 27, 2010, 19:50:31 »
"Znika dopiero po wyłączeniu pliku events.a, poprzez zmianę jego nazwy, lub skasowanie go."

Gdzie znajduje się ten plik?
W katalogu Automapa EU\Maps\Polska

Dziękuję bardzo za informację.
Pozdrawiam
Leszek

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #281 dnia: Listopad 27, 2010, 21:25:12 »
@RUKAT

Mi nie chodzi o postój, z którego odbiera się pasażerów. Chodzi mi o postoje, gdzie stoją radio taxi i skąd jadą dopiero do klientów.

@robertpiaty

Cały sens danych LD (dla przypomnienia - powinno to oznaczać LIVE (!) Drive) powinien być powiązany z minimalną ilością obróbki, uśrednień itp., by możliwie mało kierowców utknęło w korku, tylko po to, by LD to uwzględnił. I by możliwie szybko te dane rozpropagować.

Jesteśmy w początkowym okresie, kiedy każda Automapa z LD (ciekawe, ile ich jest) i każde urządzenie z GPS'em online (ciężarówki, dostawcze) jest na wagę złota dla LD. Każdy zniechęcony użytkownik raz, że wyłącza się z systemu, dwa, rozpowiada na boki, jak go system wyniósł na manowce.

Z tego względu, nie rozumiem, dlaczego Automapa nie dąży do tego, by zminimalizować, nawet do jednej osoby (z algorytmami weryfikującymi wiarygodność, np. osoba przejeżdżająca obok osoby sygnalizującej stop świadczy o jej niewiarygodności)) źródło informacji o konieczności zmiany trasy.

Niemniej, na chwilę obecną, jest to najlepszy dostępny system :)

Połączone: Listopad 27, 2010, 21:25:35
@RUKAT

Mi nie chodzi o postój, z którego odbiera się pasażerów. Chodzi mi o postoje, gdzie stoją radio taxi i skąd jadą dopiero do klientów.

@robertpiaty

Cały sens danych LD (dla przypomnienia - powinno to oznaczać LIVE (!) Drive) powinien być powiązany z minimalną ilością obróbki, uśrednień itp., by możliwie mało kierowców utknęło w korku, tylko po to, by LD to uwzględnił. I by możliwie szybko te dane rozpropagować.

Jesteśmy w początkowym okresie, kiedy każda Automapa z LD (ciekawe, ile ich jest) i każde urządzenie z GPS'em online (ciężarówki, dostawcze) jest na wagę złota dla LD. Każdy zniechęcony użytkownik raz, że wyłącza się z systemu, dwa, rozpowiada na boki, jak go system wyniósł na manowce.

Z tego względu, nie rozumiem, dlaczego Automapa nie dąży do tego, by zminimalizować, nawet do jednej osoby (z algorytmami weryfikującymi wiarygodność, np. osoba przejeżdżająca obok osoby sygnalizującej stop świadczy o jej niewiarygodności)) źródło informacji o konieczności zmiany trasy.

Niemniej, na chwilę obecną, jest to najlepszy dostępny system :)

*

Offline cichyq

  • **
  • 141
  • Sprzęt: HTC HD2; AM EU; HTC Sensation XE
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #282 dnia: Listopad 27, 2010, 21:48:46 »
Ja tam bym w życiu nie wpadł na to, w jaki sposób stanięcie w polu na siku/kupę ma być odróżnione od korka.
Odróżnienie jest bardzo proste.
Przeważnie dobry korek ciągnie się jakiś kawałek drogi np: 500-2000 metrów a prędkość poruszania się w korku jest podobna do żabiego skoku o niskich prędkościach np: 15-30 km/h.

Dla mnie korek a siku/kupa jest do rozpoznania, chyba że ktoś chciałby siku/kupę robić w trakcie jazdy przez opuszczone szyby wtedy będzie dwa w jednym... drugie nie do rozpoznania.
Wczoraj jechalem przez Bielany Wrocławskie.
Zatrzymalem sie w korku i stalem pol godziny bez ruszania.
Po pol godzinie ruszylem i z predkoscia max 20km/h przejechalem cale bielany bez zatrzymywania się.
Wg Twojego algorytmu, to siku/kupa czy korek ??

Od kilku tygodni tak jest w bielanach, a mimo to AM z LD i SR poslala mnie przez bioelany (pojechalem, bo myslalem, ze juz po robotach drogowych)
Mialem trase szybka ustawiona.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

*

Bilunia

Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #283 dnia: Listopad 27, 2010, 22:40:03 »
Wczoraj jechalem przez Bielany Wrocławskie.
Zatrzymalem sie w korku i stalem pol godziny bez ruszania.
Po pol godzinie ruszylem i z predkoscia max 20km/h przejechalem cale bielany bez zatrzymywania się.
Wg Twojego algorytmu, to siku/kupa czy korek ??
:ok:Ślicznie to ująłeś.
A może twórcy LD Cię tam wysłali, by się przekonać, czy te roboty są nadal aktualne ? :proud:
Teraz mają pewność. :)

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #284 dnia: Listopad 27, 2010, 23:15:47 »
Z tego co obserwuje Aqurat nigdzie nie podzielil sie informacjami, jakie to maja systemy weryfikacji LD i jak to do konca funkcjonuje. Pewnie ze wzgledu na to, ze system kuleje, to te zasady nie sa jeszcze jasno sprecyzowane, ale i tak nie wiemy co tam sie dokladnie dzieje. Dlatego dywagujemy sobie troche na obszarze fantastyki. Z drugiej strony, w takiego rodzaju systemie, czesto bedzie tak, ze ktos bedzie musial byc tym "pierwszym", utnkac w korku, zeby moc ostrzec innych. Wiec sugestia, ze ktos kogos "celowo wysyla w korek"... smiac sie czy plakac... To nie jest system idealny, czasami pomoze (jak bedzie juz dzialal, bo dalej uwazam, ze jest w powijakach), a czasami nic nie poradzi i utkniemy w korku, ale zawsze mamy prawo wyboru i mozna, to wylaczyc. Wtedy zadne sily spiskowe nie wepchna nas w korek, wjedziemy sobie w niego samodzielnie.

*

Offline robertpiaty

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Cruser Alpha B50
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #285 dnia: Listopad 27, 2010, 23:23:50 »
spinnek a kto powiedział, że dane do LD mają być pobierane tylko z nawigacji i AM?

Poza tym przy Twojej teorii np na "gierkówce" LD by już całkowicie głupiał, bo jedni w tym samym czasie jadą prosto a inni stają w zajazdach tudzież na siku/kupe :ok:. Nie wiem dokładnie co się dzieje pod spodem funkcji LD, ale ustawianie korka na jakiejś trasie na podstawie danych dostępnych od tylko jednej osoby było by bez sensu. Musi być jakiś algorytm generujący dane do pobrania na podstawie wielu innych danych jakie otrzymuje serwer od użytkowników i/lub jakiegoś źródła zewnętrznego. Ty mając włączony LD co jakiś czas pobierasz takie paczki danych jakie wygenerował ten algorytm (na podstawie wielu różnych danych).

Nie wiem czy udało mi się zrozumiale opisać moją myśl ;)



Połączone: Listopad 27, 2010, 23:27:16
Z tego co obserwuje Aqurat nigdzie nie podzielil sie informacjami, jakie to maja systemy weryfikacji LD i jak to do konca funkcjonuje. Pewnie ze wzgledu na to, ze system kuleje, to te zasady nie sa jeszcze jasno sprecyzowane, ale i tak nie wiemy co tam sie dokladnie dzieje. Dlatego dywagujemy sobie troche na obszarze fantastyki. Z drugiej strony, w takiego rodzaju systemie, czesto bedzie tak, ze ktos bedzie musial byc tym "pierwszym", utnkac w korku, zeby moc ostrzec innych. Wiec sugestia, ze ktos kogos "celowo wysyla w korek"... smiac sie czy plakac... To nie jest system idealny, czasami pomoze (jak bedzie juz dzialal, bo dalej uwazam, ze jest w powijakach), a czasami nic nie poradzi i utkniemy w korku, ale zawsze mamy prawo wyboru i mozna, to wylaczyc. Wtedy zadne sily spiskowe nie wepchna nas w korek, wjedziemy sobie w niego samodzielnie.

Mi się wydaję że Aqurat dla tego nie informuje o sposobie działania LD, aby konkurencji niczego nie podpowiadać, bo jak wiadomo konkurencja nie śpi i pod niektórymi względami nawet wyprzedza.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2010, 23:27:16 wysłana przez robertpiaty »

*

Offline Miami

  • ***
  • 356
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ASUS MyPal A636N SDHC Class6 8GB FAT32 klaster4KB
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #286 dnia: Listopad 27, 2010, 23:34:14 »
Po pol godzinie ruszylem i z predkoscia max 20km/h przejechalem cale bielany bez zatrzymywania się.
Bardziej załapujesz się na korek, ale skoro masz szczęście trafiać na tak ekstremalne przypadki to widać iż trzeba będzie udoskonalić system o funkcje:
MENU/AMTraffic/SMS/Stoję w korku
MENU/AMTraffic/SMS/Siku...
AutoMapa PL/EU 6.27.1(3126), mapa: teraz Polska 2303 6.1491

*

Offline Roberto41

  • **
  • 117
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #287 dnia: Listopad 28, 2010, 08:16:06 »
Bardziej załapujesz się na korek, ale skoro masz szczęście trafiać na tak ekstremalne przypadki to widać iż trzeba będzie udoskonalić system o funkcje:
MENU/AMTraffic/SMS/Stoję w korku
MENU/AMTraffic/SMS/Siku...

No super pomysł i co jeszcze i oczywiście sms na 7235 po 3,66+vat. No i weźmiemy udział raz w miesiącu w losowaniu mercedesa  :E

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #288 dnia: Listopad 28, 2010, 12:26:26 »
@RUKAT
........
Mi nie chodzi o postój, z którego odbiera się pasażerów. Chodzi mi o postoje, gdzie stoją radio taxi i skąd jadą dopiero do klientów.
......

Ja też miałem takie miejsca na myśli   B)   
Są Takie możliwości:
1.)  Taxi stoi na postoju i czeka na klienta w tym również to o czym pisałeś ,miejsca gdzie radiotaxi czekają na zgłoszenia  - takie miejsca są stałe
2.) Taxi miało dalszy kurs i nie chcąc wracać na pusto staje w przypadkowym miejscu by poczekać na zgłoszenie z okolicy . - Ten przypadek jest nieodróżnialny z każdym innym samochodem  . Każdy może stanąć aby  : siku/kupa , odebrać telefon  , dostarczyć przesyłkę , wymienić przebite koło , dać wypisać sobie mandat .........itd.   

Jak widać nie ma znaczenia taxi/nie taxi w drugim przypadku  a w pierwszym tak jak pisałem takie miejsca są w miarę stałe * i dlatego pisałem że tych  miejsc nie przybywa   B)


*np. takim miejscem jest pętla autobusowa  W-wa Wilanów  , postoju nie ma a taxi czekają i tak jest odkąd pamiętam. 
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2010, 12:30:37 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

pliers

Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #289 dnia: Listopad 28, 2010, 15:29:07 »
a ja sporo jeżdżę taksówkami i na kilkanaście przypadków tylko raz spotkałem żeby kierowca miał legalną AM, poza tym nawet jak będzie miał już legalną to prawdopodobieństwo że włączy LD nie jest duże. Generalnie według mnie statystyka poradzi sobie bez problemu z taksówkarzami i innymi przypadkami siko-kupstwa

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #290 dnia: Listopad 28, 2010, 16:22:42 »
a ja sporo jeżdżę taksówkami i na kilkanaście przypadków tylko raz spotkałem żeby kierowca miał legalną AM

Po czym poznajesz czy jest legalna? Jak Aqurat? Jak na Larku to pirat, jak na innym urządzeniu to legal  :E
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

pliers

Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #291 dnia: Listopad 28, 2010, 16:26:06 »
czasem wystarczy podpytać, czasem widać że 5.0.5 nie wiem czemu ale najczęściej spotykana, po rozpoczęciu rozmowy o nawigacjach dwa razy spotkałem się z propozycją że może mi wgrać...

*

Offline świetlik

  • ***
  • 450
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S i9003
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #292 dnia: Listopad 28, 2010, 18:23:53 »
A ja sobie tak myślę, że ktoś musi utknąć w korku, żeby ktoś mógł korek ominąć. Przecież nie może być tak, że wszyscy dostają info, że na Bielanach Wrocławskich jest korek, bo ktoś musi sprawdzić czy jest tam rzeczywiście :D
Może AM specjalnie wpuszcza część kierowców w takie drogi, żeby mieć dane na bieżąco, czy droga jest przejezdna. Ale to tylko tak żartem.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #293 dnia: Listopad 28, 2010, 20:29:33 »
Ale to chyba jasne, że żeby skądkolwiek przyszła informacja o korku, czy to będzie TMC, czy LiveDrive, czy telefonia komórkowa, to ktoś ten korek musi utworzyć i trudno oczekiwać, że nie będzie w nim użytkowników nawigacji. Dopiero po pewnym czasie informacja o korku będzie dostępna - oczywiście im prędzej, tym lepiej.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #294 dnia: Listopad 28, 2010, 20:41:41 »
@akubit

Podejrzewam, że jest raczej odwrotnie - że większość informacji o korkach w ramach LD to informacje, pochodzące z monitoringu pojazdów, z których (tu strzelam) powiedzmy 30% ma nawigację. A z tych 30% mających nawigację może jakieś 30% udostępnia swoje dane off-line, a on-line - podejrzewam, że nie więcej niż 5%.

Źródło: "Dane gromadzone są z kilkunastu różnych i niezależnych źródeł. W tym między innymi z systemów monitoringu pojazdów oraz z anonimowych danych przesyłanych przez użytkowników systemu AutoMapa Traffic"

Innymi słowy, gdyby nie monitoring pojazdów, to LD można by potraktować jako bajkę na dobranoc - użytkownicy korzystający z LD (i tym samym wysyłający dane on-line) to pewnie jeszcze niszowy margines - ja tej grupie daję optymistycznie 5%.

*

Bilunia

Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #295 dnia: Listopad 28, 2010, 20:43:47 »
Od kilku tygodni tak jest w bielanach, a mimo to AM z LD i SR poslala mnie przez bioelany (pojechalem, bo myslalem, ze juz po robotach drogowych)
Dopiero po pewnym czasie informacja o korku będzie dostępna - oczywiście im prędzej, tym lepiej.
Trochę chyba jednak za długi ten czas :proud:
Koledze cichyq proponuję przejście na metodę "ograniczonego zaufania". :D

*

Offline Roberto41

  • **
  • 117
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #296 dnia: Listopad 28, 2010, 21:21:34 »
Ja dziś zrobiłem na AM 6.6.2 trasę z Warszawy do Krakowa i muszę powiedzieć, że naprawdę dobrze mi sie jechało z programem. A wiecie dlaczego ? A to dlatego, że wyłączyłem LD, wywaliłem Miplo Traffic oraz zdarzenia i teraz to wreszcie działa dla mnie jak należy. Trzy dni temu wracałem z włączonymi "bajerami" z Katowic do Warszawy. Jak w pewnym momencie na gierkówce program "oznajmił" mi, że droga jest zamknięta i mnie gdzieś pchała z głównej drogi na Warszawę w prawo, to stwierdziłem dosyć tego. Mam dość frustracji tymi niepotwierdzonymi blokadami itp niespodziankami. W Warszawie po której poruszam się na co dzień Live Drive to jakaś iluzja, bo korki są wszędzie i o praktycznie każdej porze, więc jeżdżąc z tym ustrojstwem jeszcze ani razu pozytywnie mnie to nie zaskoczyło. A co do opisywanej wcześniej blokady na katowickiej trasie, to oczywiście droga z Katowic do Wawy była przejezdna tylko było zwężenie, bo jest remont i to wszystko. Z resztą ktoś tu niedawno pisał, że jak chcesz się odstresować z AM to wyłącz dodatki i masz spokój i ja to uczyniłem. Live Drive nie dostanie ode mnie już ani bita informacji on-line, bo to zawracanie głowy jest.  Przepraszam za zbyt długi tekst  :)

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #297 dnia: Listopad 28, 2010, 21:27:08 »
Czyli w MT uruchomiłeś sobie blokady na zwężenia i masz jeszcze do kogoś o to pretensje ??

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #298 dnia: Listopad 28, 2010, 21:33:31 »
Podejrzewam, że jest raczej odwrotnie

Ale co odwrotnie?  :O Przecież ja nie pisałem o tym skąd AM pobiera dane, tylko o tym, że te dane, niezależnie od źródła, są dostępne po utworzeniu się korka, a nie przed. Czyli ktoś w tym korku musi utknąć, żeby powstał, co jest takim truizmem, że aż trudno uwierzyć w to, że można z tym dyskutować.

Połączone: Listopad 28, 2010, 21:39:42
Trochę chyba jednak za długi ten czas :proud:

Wyłączając LD w sposób oczywisty go wydłużasz. Ale cóż, lepiej ponarzekać...
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2010, 21:39:42 wysłana przez akubit »

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #299 dnia: Listopad 28, 2010, 21:55:28 »
@akubit

"Raczej odwrotnie" dotyczyło Twojego zdania: "ktoś ten korek musi utworzyć i trudno oczekiwać, że nie będzie w nim użytkowników nawigacji". Właśnie do tego się odniosłem. Sprecyzuję to jeszcze raz: o tym, że jest korek, moim zdaniem dowiadujemy się raczej nie od użytkowników nawigacji, tylko właśnie z monitoringu pojazdów (dane z GPS, przesyłane on-line do centrali, bez nawigacji w pojeździe). I często będą korki, o których będziemy wiedzieć tylko z monitoringu, a ŻADNA z osób stojących w korku nie bedzie użytkownikiem nawigacji on-line, wnoszącej dane do systemu Automapa LD.

Dlaczego tak sądzę - napisałem wcześniej.