I po co kłapać 10 razy to samo, jeżeli wystarczy raz zainstalować najnowszą wersję, żeby się przekonać, że problemy z zawieszaniem ustąpiły. Istnieją one prawdopodobnie nadal dla urządzeń łączących się z internetem i przesyłających równolegle inne dane niż tylko traffic. Nie mają zaś najprawdopodobniej żadnego związku z posiadanym wolnym RAMem.
Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń, oraz głosów na forum (nie spotkałem niczyjej wypowiedzi, żeby komuś zawieszała się nawigacja mająca 64MB RAM i nie komunikująca się z internetem w wersji AM 6.1.0).
Ten, tego... kłap, kłap paszczą...
AM 6 jest programem korzystającym z internetu.
Trudno chyba wymagać, by właściciele nowoczesnych urządzeń, z wykupionymi pakietami danych, ograniczali ich funkcjonalność tylko dlatego, że korzystają z Automapy 6.
Cytuję za WWW Automapy.
Jak twierdzi Janusz M. Kamiński – szef marketingu i PR AutoMapy – niespodziewanie cenna zaletą systemu AutoMapa Traffic okazało się uspokojenie jazdy: „- Kiedy widzimy przed sobą korek i nie wiemy czy oznacza on 10 minut czy godzinę opóźnienia naturalne staje się uczucie frustracji i próby ratowania sytuacji przez rozpaczliwe manewry i objazdy. Nabierając zaufania do AutoMapy Traffic kierowca już na starcie wie, ze system wybrał najszybszą możliwą w danej chwili trasę. Nawet więc gdy widzi korek wie, że nie ma szybszej drogi niż wybrana przez AutoMapę a jeśli sytuacja na drodze się zmieni AutoMapa automatycznie zmieni trasę. Wie też jaki jest spodziewany czas dotarcia do celu. Uspakaja to jazdę i pozwala lepiej zaplanować czas, uprzedzić innych o ewentualnym spóźnieniu i np. spokojnie posłuchać radia. W listopadzie przekroczyliśmy łączną liczbę 450 tys użytkowników AutoMapy. Znaczna ich część włączyła w programie anonimowe przesyłanie danych o ruchu drogowym [...]
Kłap, kłap paszczą...
Ten traffic tak fajnie działa, wspomagany przez kilkadziesiąt tysięcy aktywnych użytkowników (wg. słów szefa marketingu i PR AutoMapy), że szkoda byłoby jeździć off-line.
A z drugiej strony, te najnowsze telefony tracą bez internetu (zablokowanego tylko do wyłącznego użytku AM)...
I tak dalej, kłap, kłap paszczą...
Napisane: Styczeń 31, 2010, 18:34:32
To ja, z uporem godnym maniaka , wrócę do pytania: dlaczego AM jest tak czuła na rzekomą fragmentację danych na karcie? Dlaczego MM czy TT nie?
Bo mapa TT Polski jest o wiele mniejsza niż mapa AM, gdyż zawiera znacznie mniej danych (np. topograficznych, o budynkach, o jeziorach, o..., itd., itp.).
To może Automapa Light?
Bez bajerów 3D, całego MIPLO, ograniczeń prędkości, ścieżek gruntowych i rowerowych itd.?
Na wymuszenie zakupu urządzeń z kartami 4 GB i więcej Aqurat chyba jeszcze się nie zdecyduje, a na 2 GB co raz trudniej upchnąć cały ten bagaż.
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby na optymalizację map i pamięci nie miały wpływu zabezpieczenia antypirackie, które to piraci i tak łamią, jak w reklamie Plusa, z palcem w nosie.