To nie jest do konca tak jak piszecie.
Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkownie sie do reklamacji !!
Naprawa natomiast moze trwac dluzej, bo sprzedawca musi to zrobic w "odpowiednim czasie".
Przepisy niestety sa niejasne i pozostawiaja wielkie pole do interpretacji
Teraz druga sprawa, postawcie sie w roli sprzedawcy, ktorym ja np. tez jestem.
Wyobrazcie sobie sytuacje, ze jestem malym sklepem i sprzedalem z 10 takich Asusow i wszyscy wracaja do mnie i kaza sobie dac nowego Asusa. Co mam zrobic
Na dodatek musze zalozyc, ze te nowe tez sa wadliwe bo chyba z 90% ich jest wadliwych. Co mam potem zrobic z naprawionymi
Marza jesli chodzi o komputery i tego typu urzadzenia to 3-4% To nie jest w stanie pokryc wszystkich strat.Na dodatek ceny szybko spadaja.
Do tego wcale nie jest tak jednoznacznie, ze sprzedawca musi wymienic towar na nowy, szczegolnie, ze moze sie latwo wykrecic tym iz jest to niemozliwe bo model np. A636N nie jest juz produkowany i ma prawo oddac go do naprawy. To wszystko nie jest takie proste jak sie wydaje.
Kazdy chce kupic wszystko za bezcen, a potem jeszcze chce miec full praw. Jesli marza bylaby w okolicy 15% wtedy sytuacja bylaby nieco inna.
Tak czy siak reasumujac przepisy nie sa jasne niestety i nie widze sensu aby isc np. do sadu za glupie 1000 zl ryzykujac przegrana i poniesienie kosztow rozprawy i ile nerwow i czasu itd...
Czasem tez trzeba postawic sie z tej drugiej strony, to nie sprzedawca zawinil, ze towar jest wadliwy tylko producent i to on powiien poniesc konsekwencje. A na przyszlosc ja np. mam nauczke, zeby czytac forum najpierw i zerknac na wady, a potem kupowac
Pozdro
Misiek