Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!

  • 115 Odpowiedzi
  • 20948 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline docent14

  • *
  • 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://marcinbojko.wordpress.com/
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 07, 2006, 17:32:04 »
Cytat: "majcool"


Wiekszosc sprzedawcow przyjmujac towar w sklepie nawet nie wspomina o mozliwosci skorzystania z niezgodnosci- domyślnie wybieraja naprawe gwarancyjna (przez serwis producenta). Chcesz powiedziec, ze przyjmujac towar do naprawy gwarancyjnej robia to nielegalnie?
Fakt, ze kupujacy moze dostarczyc sprzet bezposrednio do serwisu nie oznacza, ze sprzedawca nie moze posredniczyc przy naprawie gwarancyjnej w serwisie zewnetrznym.
A co do tego upadku z 1,5 metra- niezgodnosc to rowniez nieprawidlowa praca urzadzenia (wada ukryta).

Bo primo: nie mają o tym pojęcia, secundo: jeszcze się taki nie zdażył co w momencie sprzedawania sprzętu zaczyna rozmawiać o tym: a bo Panie jak się Panu zepsuje to wtedy ...
Skoro niezgodność towaru z umową jest świadczeniem sprzedawcy a gwarancja - producenta to mają pełne prawo wskazać ci sieć oficjalnego serwisu. Gdyby takowa gwarancja producenta nie istniała, lub była gwarancją sklepu - proszę bardzo.
Co do przyjmowania towaru do naprawy gwarancyjnej - skąd pomysł o nielegalności ? To raczej zachowanie obligowane postawą klienta a nie dobra wola.

A propos - kiedyś usiłowaliśmy popełnić poradnik dla forum konsola.pl. Z całym szacunkiem wskazuje linka do 'prawniczej' części stworzonej przez emcepl.
http://www.konsola.pl/forum/viewtopic.php?p=45591#45591
VERY FIRST FAQ for Copenhagen and WarrenB's build.
Please - take a look BEFORE asking questions:

HERE > FAQ <

*

Offline Gyc

  • **
  • 132
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 07, 2006, 19:01:07 »
SST -> Może trzeba było spróbować wgrać ROM v15 zanim oddałeś do serwisu znowu...? Wstawały forumowiczom po takich zabiegach...

Pozdrawiam,
Gyc.

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 07, 2006, 21:06:54 »
SST sprzet elektroniczny jest delikatny.. 20cm to duzo przeciez. Obwiniasz serwis acera za to ze spada Ci sprzet? Ja tego nie rozumiem kompletnie. :shock:

*

Offline docent14

  • *
  • 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://marcinbojko.wordpress.com/
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 07, 2006, 21:13:50 »
Nie ma już rękojmi. Pojęcie zostało tylko w sprzedaży pomiędziy podmiotami gospodarczymy. Dla sprzedaży konsumenckiej jest niezgodność towaru z umową.
Myślę że możesz się na to powoływać do 6 miesięcy od zakupu ciężar dowodu spływa na sprzedawcę (odbiór sprzętu nie oznacza jego poprawnego stanu).
Polecam powyższe FAQ o naszych prawach.

Czy 20 cm to dużo czy mało - kewstia dyskusyjna. Ale skoro nie padł wyświetlacz ? Tylko elektronika - czy to nie świadczy o słabości konstrukcyjnej ?
VERY FIRST FAQ for Copenhagen and WarrenB's build.
Please - take a look BEFORE asking questions:

HERE > FAQ <

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 08, 2006, 10:32:33 »
Cytat: "docent14"

Co do przyjmowania towaru do naprawy gwarancyjnej - skąd pomysł o nielegalności ? To raczej zachowanie obligowane postawą klienta a nie dobra wola.


Postawa klienta nie poparta paragrafem nie jest wiele warta. Zobligowac sprzedawce do dzialania moze jedynie jasno okreslony przepis.
Co do rozroznienia odpowiedzialnosci gwaranta i sprzedawcy- tutaj jest calkowita zgoda. Jednak nie spotkalem do tej pory sprzedawcy, ktory odmowilby przyjecia sprzetu do naprawy gwarancyjnej w serwisie zewnetrznym (czego, jak napisales, nie moze zrobic).

*

Offline docent14

  • *
  • 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://marcinbojko.wordpress.com/
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 08, 2006, 12:57:03 »
Cytat: "majcool"
Cytat: "docent14"

Co do przyjmowania towaru do naprawy gwarancyjnej - skąd pomysł o nielegalności ? To raczej zachowanie obligowane postawą klienta a nie dobra wola.


Postawa klienta nie poparta paragrafem nie jest wiele warta. Zobligowac sprzedawce do dzialania moze jedynie jasno okreslony przepis.
Co do rozroznienia odpowiedzialnosci gwaranta i sprzedawcy- tutaj jest calkowita zgoda. Jednak nie spotkalem do tej pory sprzedawcy, ktory odmowilby przyjecia sprzetu do naprawy gwarancyjnej w serwisie zewnetrznym (czego, jak napisales, nie moze zrobic).

Nie może, ale też nie jest w żaden sposób zobligowany do utrzymania parametrów 'niezgodności towaru z umową' przy pośredniczeniu sprawy 'gwarancyjnej'.
VERY FIRST FAQ for Copenhagen and WarrenB's build.
Please - take a look BEFORE asking questions:

HERE > FAQ <

*

Offline SST

  • 21
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #96 dnia: Kwiecień 10, 2006, 07:32:32 »
->Gyc   Bałem się wgrywać nowy ROM nie widząc ca jest napisane na wyświetlaczu. Poza tym nie był to zwis tylko problem z wyświetleniami ekranu.
->Przemol  A ja się jednak upieram, że to ich wina. Nie zacząłem jeszcze normalnie używać sprzętu, Acer cały czas leżał na biurku lub w kołysce. Taki mały wstrząs to to samo co normalne użytkowanie w etui przypiętym do paska - uderzenie ręką w etui (spadł na gruby dywan - jest to sprzęt przenośny i musi być odporny na wstrząsy, do pewnej granicy oczywiście, inaczej nie można by go normalnie używać). Uważam, że albo coś sknocili podczas poprzedniej naprawy (coś zostało źle zamocowane lub nadwyrężone podczas montażu), albo w ogóle to bardzo awaryjny i delikatny sprzęt...

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 13, 2006, 13:57:32 »
Uwaga, ważna i jakże oczekiwana informacja. Otworzyli nowy serwis ACERA w Brnie, tam należy wysyłać teraz sprzęt za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS na ich koszt a firma BLASC spada do lamusa. Będą wykonywać tylko i wyłącznie naprawy pogwarancyjne, buahahhahahahaha, widać, że nasze pisma do siedziby głównej ACERA ze skargami na Blasc pomogły.

Gratuluję wszystkim, którzy napisali skargę na opieszałość w działaniu firmy serwisowej BLASC. Dało to wspaniały efekt!!

*

Offline chato.pl

  • ******
  • 4852
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://chato.pl
  • Sprzęt: iPhone • Mio C520 [AM]
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 13, 2006, 14:00:13 »
Cytat: "Peter_Gdansk"
Będą wykonywać tylko i wyłącznie naprawy pogwarancyjne, buahahhahahahaha, widać, że nasze pisma do siedziby głównej ACERA ze skargami na Blasc pomogły.

... już sobie wyobrażam ich cennik  :?
'(•_•)' oмиιa possυм ιи εo, qυι мε coиƒoяτaτ '(•_•)'

*

Offline PawelP7

  • *****
  • 1204
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy , Asus Transformer TF101
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 13, 2006, 14:00:58 »
Potwierdzam, widocznie chłopaki się przejeli.
Były: Nec e228, Nec Mobile Pro 780, Acer n311, HTC Wizard, HTC Universal, Toshiba g900, HP rz1710, Nokia E51, Palm Treo 750v, Palm Centro, OQO 01+, Motorola v8, Nokia E90, HTC Alpine, HTC HD, Toshiba g910, HTC Desire, HTC HD 2,

*

Offline OsiRis

  • 43
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.osmenda.pl
dziwne...
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 13, 2006, 18:28:10 »
a może oni nic znim nie zrobili poprostu wcinęli ci KIT...szybka korekta i do usera...


Ale 31 marca wieczorem, przeglądając forum niechcący strąciłem Acerka z wysokości... 20 cm (materac) na gruby dywan.
Okazało się to dla niego zabójcze  :evil:  :evil:  :evil:
Oczywiście żadnych śladów, bo co to za upadek, ale wyświetlacz
Myślenie ma kolosalną przyszłość...

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 14, 2006, 00:34:04 »
no i super z tym Brnem
w koncu Blasc sie doczekal
tylko kto normalny bedzie chcial tam naprawiac acera nawet jako serwis pogwarancyjny :roll:

*

Offline SST

  • 21
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 21, 2006, 00:04:26 »
Ciąg dalszy przebojów z serwisem Acera.
Oddałem do naprawy (po raz drugi) 3 kwietnia - wyświetlacz biały w czarne pionowe pasy. Ciągle oczekiwali na części, ale dziś miałem już dosyć - mam go od 7 tygodni, z czego 5 spędził w serwisie :evil:  :evil:  :evil:
Postanowiłem odebrać nienaprawionego i oddać sprzedawcy. W Blascu czekałem około 40 min i dostałem naleśnika... działającego. :?:
 Serwisant na poczekaniu coś poprawił i obraz wrócił, jednak oni nie dają żadnej gwarancji na taką naprawę (mówią o uszkodzonych konektorach na płycie głównej - cała do wymiany).
Co ciekawe znowu mam ROM 1.00.08 chociaż wgrywałem 15 i nie działa klawisz kalendarza (nie słychać "klik").
Porównywałem dziś go z n560 i ciągle bardziej mi się podoba Acer, ale rozsądek każe mi go zamienić na FSC :cry:
Szkoda, ale mam już dosyć serwisu Acera.
Ciekawostka: po dość długim pobycie w Blascu i rozmowach z klientami okazało się, że zdecydowana większość z nich jest tu po raz kolejny ( 2 osoby były po 4 razy) - jak Acer się zacznie psuć to już na całego :evil:
A może to wina nieumiejętnej naprawy...

*

Offline chato.pl

  • ******
  • 4852
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://chato.pl
  • Sprzęt: iPhone • Mio C520 [AM]
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 21, 2006, 00:08:01 »
Cytat: "SST"
Ciekawostka: po dość długim pobycie w Blascu i rozmowach z klientami okazało się, że zdecydowana większość z nich jest tu po raz kolejny ( 2 osoby były po 4 razy)

... a na forum temat jakoś tak przysechł
'(•_•)' oмиιa possυм ιи εo, qυι мε coиƒoяτaτ '(•_•)'

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 21, 2006, 09:57:42 »
Powiem Wam dziwna sprawa co do Acera, może nie serwisu a ogólnie sprzętu.
Mam Notebooka Acera już 3 lata i nigdy nic.
A kupiłem go bo wcześniej miałem również Acera, około 1,5 roku i też nic nie było. Szwagier zobaczył że mam Acera i też kupił :lol:
I stojąc przed wyborem czy kupić N311 czy looxa zdecydowałem się jednak na Acera.
Jak narazie nie żałuję i mam nadzieję, że nie będę musiał

*

Offline docent14

  • *
  • 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://marcinbojko.wordpress.com/
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 21, 2006, 13:50:25 »
Ja użytkowałem Acer TravelMate 360 przez dwa lata , z wyjątkiem spalonego zasilacza - było bezawaryjnie. Niestety była to straszliwa cegła z wadą standardową acerowego sprzętu - niska pojemność baterii.
Serwisem wtedy zajmowała się firma AC Serwis - czas oczekiwania (nawet po znajomości) około tygodnia (na sam zasilacz!)
VERY FIRST FAQ for Copenhagen and WarrenB's build.
Please - take a look BEFORE asking questions:

HERE > FAQ <

*

Offline nox_

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://nox.boo.pl/
  • Sprzęt: E-Ten M700 + 2GB, Nokia 6670
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 21, 2006, 18:10:04 »
czy nalesnik powinien wrocic z servisu ze starym czy nowum romem?

btw ja juz czekam 7 tygodni
a po paru mailach zostalem poinformowany ze w srode [to jest 19 kwietnia] zostanie wyslany on do mnie
no i chyba nie wyslali _-_

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 21, 2006, 23:27:38 »
Współczuję tych problemów z palmtopami Acera.
Dla mnie ta firma co do laptopów to jest jedną z najlepszych.
A co do N311, którą zdecydowałem się kupić to zobaczymy (lepiej żebym nie wysyłał do serwisu  :D )

*

Offline SST

  • 21
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 24, 2006, 10:04:28 »
Kilka uwag po weekendzie z odebranym z serwisu "nienaprawionym" naleśnikiem (opisywałem 7 postów temu):
- wstawili mi starą płytę główną z serii tzw. "wadliwych", stąd ROM 1.00.08, szkoda, że dopiero teraz, a nie trzy tygodnie temu, wtedy mógłbym jeszcze poczekać na części :?
- ogólnie naleśnik wydaje mi sie wolniejszy niż wcześniej (wolniej reaguje) ale to może być sprawa starego ROMu (wcześniej miałem wgrany 1.00.15),
- po włączeniu opcji DirectDraw w TCPMP zalicza zwis w postaci białego ekranu i pasów :(  (tak trafił po raz pierwszy do serwisu - padł po HR), ale pomaga SR (próbowałem kilka razy :) ),
- HR próbowałem raz, jezcze działa :wink:
- na razie nie zamierzam wgrywać ROMu 1.00.15
- po wizycie w serwisie oprócz uszkodzonego klawisza Kalendarz rozruszała się klapka baterii  :(
- jednak nie chcę go zamieniać na FSC N560, naleśnik jest mniejszy i zgrabniejszy, a wygląda 100 razy lepiej :D

*

Offline nox_

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://nox.boo.pl/
  • Sprzęt: E-Ten M700 + 2GB, Nokia 6670
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 29, 2006, 16:36:43 »
Mam pytanie!

czy jesli od 6 marca 2006 roku [data wyslania do serwisu] do teraz
nie otrzymalem palmtopa spowrotem
to czy moge ubiegac sie o zwrot pieniadzy od sklepu w ktorym go kupilem???

[acera po padzie oddalem do tego sklepu... i to oni wysylali go do BLASCu]

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 29, 2006, 16:44:05 »
Cytat: "nox_"
Mam pytanie!

czy jesli od 6 marca 2006 roku [data wyslania do serwisu] do teraz
nie otrzymalem palmtopa spowrotem
to czy moge ubiegac sie o zwrot pieniadzy od sklepu w ktorym go kupilem???

[acera po padzie oddalem do tego sklepu... i to oni wysylali go do BLASCu]

Jasne, że nie. Domniemuję, że Acera oddałeś bez jakiegokolwiek pisma, ale za to z dołączoną gwarancją? A zatem sprzedawca uznał (a co mu tam), że korzystasz z uprawnień dotyczących gwarancji i odesłał do serwisu. I na tym rola sklepu się de fakto skończyła.

Zajrzyj jeszcze do karty gwarancyjnej i sprawdź co warunki gwarancji mówią na temat czasu trwania naprawy. I co przewidują w przypadku jej niedotrzymania. To wsio co możesz zrobić. Pamiętaj, że gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta, które jest wykonywane na zasadach określonych w tejże gwarancji i żaden przepis tego nie reguluje.

Zupełnie inaczej jest uregulowana odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu tzw. niezgodności z umową. Jest to odpowiedzialność ustawowa, której warunki określa ustawa.

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #111 dnia: Maj 03, 2006, 16:20:43 »
Ja tydzien temu dalem Acerowi druga szanse i... ten sam objaw! po wylaczeniu wylacznikiem i odczekaniu chwili soft reset.
Cos mi sie nie widzi, ze to przypadek. Poniewaz poprzedni oddalem jakis czas temu w ramach zwrotu przy sprzedarzy wysylkowej, mam dziwne podejrzenie, ze oni przepakowuja zwroty i sprzedaja jako nowki. Moze trafilem znowu na ten sam??
Zamierzam skorzystac z rekojmi i oddac to do sklepu. Jesli nie wyrobia sie w 2 tygodnie, to ich problem :)

*

_Morf_

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #112 dnia: Maj 03, 2006, 16:28:30 »
Pierwszą rzeczą jaką robimy przed oddaniem sprzętu do serwisu jest spisanie wszystkich numerów seryjnych

*

Offline OsiRis

  • 43
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.osmenda.pl
ojojojojjjoj
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 25, 2006, 21:01:50 »
ale mialem przypadek wysłałem do acera serwisu pamięć TYLKO pamięć pomimo iż chcieli całego PC pamięć zaginęła otrząsam sie jak to pisze bo nie chce myśleć co by było jakbym wysłał całego pc... :terrified:  :terrified:  :terrified:  :terrified:  :terrified:  :terrified:  :terrified:  :terrified:  :terrified:
Myślenie ma kolosalną przyszłość...

Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 25, 2006, 23:53:43 »
Czy w ramach gwarancji mozna jeszcze wysylac acera do Blasca? czy juz trzeba do Brna?

*

Offline me_th_od

  • **
  • 113
    • capzone.pl - fullcapy, snapbacki
  • Sprzęt: HTC One
Serwis ACERA - no porażka - przestroga!!!
« Odpowiedź #115 dnia: Wrzesień 22, 2006, 15:22:35 »
Cytat: "Peter_Gdansk"
Dzwonie do Fedracji Konsumenta, okazuje się iż rzeczywiście jeżeli wysłaliśmy sprzęt bezpośrednio do serwisu, mają czas naprawy zgodnie z uchwaleniem firmy. Ale UWAGA, gdybyśmy oddali sprzęt do naprawy do sklepu, w którym oddaliśmy naszego Acera ( reklamacja ), zgodnie z prawem mają 2 tygodnie na oddanie naprawionego sprzętu!!!!

2 tygodnie to owszem i maja ale na poinformowanie Cie jak Twoja reklamacja zostala rozpatrzona ... ;)

a tak na ten temat mowi Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

"Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia."

ja nie widze nigdzie info ze maja na wymiane 2 tygodnie ;)