gwarancja SIM-UNLOCK

  • 45 Odpowiedzi
  • 12954 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gwarancja SIM-UNLOCK
« dnia: Luty 07, 2008, 23:05:20 »
Witam, proszę o odpowiedź jak jest ze ściągnięciem Sim-unlock. Czy traci się gwarancję.
Dzisiaj byłem w salonie Orange i odpowiedzieli że jak ściągnę to stracę.
Dzwoniłem też do serwisów podanych przez Orange w Częstochowie, i również powiedzieli że jak ściągnę SIM-UNLOCK to stracę gwarancję.
Na forum znowu czytałem że nie powinno się utracić gwarancji.
Jak to jest w końcu ?

*

jajco112

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2008, 23:08:48 »
TAK!! Tracisz gwarancje obojętnie czy to jest nokia 3310 czy Athena i tak tracisz gwarancje podczas ściągania simlocka!!

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2008, 23:21:33 »
TAK!! Tracisz gwarancje obojętnie czy to jest nokia 3310 czy Athena i tak tracisz gwarancje podczas ściągania simlocka!!

 :O Od kiedy? Czyzby prawo sie znow zmienilo, bo nic nie slyszalem, zeby tak bylo ...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

*

Offline MrHagen

  • **
  • 168
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Diamond, HTC HD2 oraz rower Wigry III ;)
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2008, 13:23:56 »
Kolego, nie tracisz gwarancji jeśli ściagasz simlocka. Było to omawiane z pół roku temu w Rzeczpospolitej. Co innego jeśli ściągniesz CIDlocka. Wtedy można powiedzieć, że ją tracisz.
Znam jednak przypadek w którym możesz wgrać rom i ściągnać CIDlocka bez utraty gwarancji. Dzieje się to wtedy, gdy wgrywasz oryginalny rom pochodzący od HTC, niemodyfikowany przez nikogo. Był taki przypadek na forum i forumowicz który to zrobił udowodnił w serwisie, że skoro to oryginalny rom to muszą uznać gwarancję. Oczywiście roszeczenie gwarancyjne nie może dotyczyć uszkodzenia wynikłego w skutek ściągania CIDlocka.

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2008, 13:28:19 »
Dokladnie, zdjecie SIMLOCKa nie powoduje utraty gwarancji, chyba, ze uszkodzenie urzadzenia bylo skutkiem sciagania SIMLOCKa...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2008, 15:45:05 »
Dokladnie, zdjecie SIMLOCKa nie powoduje utraty gwarancji, chyba, ze uszkodzenie urzadzenia bylo skutkiem sciagania SIMLOCKa...
Wydaje mi się, że ... to czy powoduje utratę gwarancji zależy od tego, kto jej udziela. Jeśli/skoro w gwarancji takie zapisy są to powoduje utratę. Nie zwalnia tylko odpowiedzialności sprzedawcy za wady co użytkownikowi zapewnia mniej więcej to samo.

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2008, 20:17:45 »
Dokladnie, zdjecie SIMLOCKa nie powoduje utraty gwarancji, chyba, ze uszkodzenie urzadzenia bylo skutkiem sciagania SIMLOCKa...
Wydaje mi się, że ... to czy powoduje utratę gwarancji zależy od tego, kto jej udziela. Jeśli/skoro w gwarancji takie zapisy są to powoduje utratę. Nie zwalnia tylko odpowiedzialności sprzedawcy za wady co użytkownikowi zapewnia mniej więcej to samo.

Ludzie uzyjcie szukajki na forum! Polskie prawo jest NADRZEDNE w stosunku do jakiejkolwiek gwarancji a ja w zyciu nie spotkalem gwarancji w ktorej byloby napisane, ze sciagniecie simlocka powoduje jej utrate, a jezeli taki zapis gdzies jest to znaczy ze jest zapisem niedozwolonym i z przyjemnoscia UOKiK sie tym zajmie.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

*

Offline kaszczu

  • *
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
  • HTC TyTN II +8GB microSDHC
  • Sprzęt: HTC TyTN II +8GB microSDHC
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2008, 22:41:45 »
Cóż pracuje w branży GSM i z doświadczenia wiem, ze ściągnięty SIMLOCK= utrata gwarancji, chyba, że ściągniesz go w autoryzowanym serwisie co kosztuje kupę kasy, jeśli zrobisz to w inny sposób i później Ci telefon siądzie to serwis odeśle sprzęt z pieczątką UTRATA PRAW GWARANCYJNYCH i w ekspertyzie będzie napisane, że usterka jest spowodowana  ingerencją użytkownika w oryginalne oprogramowanie a co za tym idzie uszkodzenie powstało z jego winy. A według regulaminu uszkodzenia i wszelkie szkody powstałe z winy użytkownika nie podlegają naprawie gwarancyjnej. Więc gwarancję nie traci się za samo ściągnięcie simlocka a za ingerencję w oryginalne oprogramowanie. Dlatego nie radzę ściągać simlocków na własną rękę... serwis stwierdzi ze w ten sposób uszkodziliście soft, przez co urządzenie nie działa prawidłowo i odmówi naprawy. (chociaż to nie będzie wasza wina)

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2008, 23:06:37 »
Dokladnie, zdjecie SIMLOCKa nie powoduje utraty gwarancji, chyba, ze uszkodzenie urzadzenia bylo skutkiem sciagania SIMLOCKa...
Wydaje mi się, że ... to czy powoduje utratę gwarancji zależy od tego, kto jej udziela. Jeśli/skoro w gwarancji takie zapisy są to powoduje utratę. Nie zwalnia tylko odpowiedzialności sprzedawcy za wady co użytkownikowi zapewnia mniej więcej to samo.

Ludzie uzyjcie szukajki na forum! Polskie prawo jest NADRZEDNE w stosunku do jakiejkolwiek gwarancji
Tak jest nadrzędne, że w ogóle nie wymaga, by producent gwarancji udzielił.
Napisane: Luty 08, 2008, 22:52:38
Cóż pracuje w branży GSM i z doświadczenia wiem, ze ściągnięty SIMLOCK= utrata gwarancji, chyba, że ściągniesz go w autoryzowanym serwisie co kosztuje kupę kasy, jeśli zrobisz to w inny sposób i później Ci telefon siądzie to serwis odeśle sprzęt z pieczątką UTRATA PRAW GWARANCYJNYCH i w ekspertyzie będzie napisane, że usterka jest spowodowana  ingerencją użytkownika w oryginalne oprogramowanie a co za tym idzie uszkodzenie powstało z jego winy. A według regulaminu uszkodzenia i wszelkie szkody powstałe z winy użytkownika nie podlegają naprawie gwarancyjnej. Więc gwarancję nie traci się za samo ściągnięcie simlocka a za ingerencję w oryginalne oprogramowanie. Dlatego nie radzę ściągać simlocków na własną rękę... serwis stwierdzi ze w ten sposób uszkodziliście soft, przez co urządzenie nie działa prawidłowo i odmówi naprawy. (chociaż to nie będzie wasza wina)
Ale tak bądźmy szczerzy, co ma piernik do wiatraka. Urządzenie raczej nie uszkadza się z powodu zdjęcia simlock'a, więc odmowa naprawy jest raczej nieuzasadniona jeśli gwarancja w sposób jawny nie odnosi się do tego. Producent po prostu w ten sposób unika odpowiedzialności i jeśli konsumentowi uda się wykazać, że tak jest to producent jednak będzie musiał sprzęt naprawić. Problem jest w tym wykazaniu. Dlatego jeśli sprzęt uszkodził się w okresie pierwszych 6 miesięcy, lepiej reklamować u sprzedawcy zamiast z umowy gwarancyjnej. Wtedy konsument nie musi tego wykazywać bo zgodnie z ustawą konsumencką domniemuje się, że wada tkwiła w przedmiocie.

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2008, 00:05:36 »
Tak jest nadrzędne, że w ogóle nie wymaga, by producent gwarancji udzielił.

Ale po co gwarancja? Jest rekojmia wymagana prawem ...

Poza tym rynek wymusza gwarancje... kto Ci kupi w dzisiejszych czasach nowy sprzet bez gwarancji?
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2008, 01:34:41 »
Tak jest nadrzędne, że w ogóle nie wymaga, by producent gwarancji udzielił.

Ale po co gwarancja? Jest rekojmia wymagana prawem ...
Gwarancja może Ci dać wymianę po 3 naprawach, dopuszczalny czas naprawy, door to door, może być dłuższa niż 2 lata, ...
Cytuj

Poza tym rynek wymusza gwarancje... kto Ci kupi w dzisiejszych czasach nowy sprzet bez gwarancji?
Ale warunków gwarancji nie wymusza. Możesz mieć tam wpisane, że tracisz uprawnienia z powodu usunięcia simlocka albo jakieś inne dyrdymały.

*

Offline dewota

  • 26
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Herald
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 09, 2008, 04:08:54 »
a co jeśli serwis posiada poprostu nr imei urządzeń pochodzących z "wolnej dystrybucji" = bez sim-locka? bardzo łatwo to sprawdzic ;)

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 09, 2008, 09:10:24 »
Ale warunków gwarancji nie wymusza. Możesz mieć tam wpisane, że tracisz uprawnienia z powodu usunięcia simlocka albo jakieś inne dyrdymały.

Widze, ze albo nie rozumiesz tekstu pisanego, albo nie uwaznie czytasz. Takie zapisy jakie podales sa niezgodne z prawem i sa traktowane jako zapisy niedozwolone, i wtedy wystarczy zgloszenie do UOKiKu i sprawa zalatwiona.  :ok:
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

*

Offline luqasss

  • ***
  • 423
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TOUCH PRO 2
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2008, 10:25:39 »
W takim razie skoro jest jak mowicie ... da się załozyć SIMa i CIDa ?? Czy to jest niewykonalne
SE P910i >> HTC Hermes >> HTC Kaiser >> HTC Raphael >> HTC Rhodium

ROM:  ¯`·.¸¸.- Energy -.¸¸.·´¯
RADIO: 4.49.25.77

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2008, 10:42:34 »
Simlocka zakladac a po co? Przeciez caly czas tluczemy o tym, ze nie wplywa to na gwarancje...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

*

Offline luqasss

  • ***
  • 423
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TOUCH PRO 2
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 09, 2008, 11:35:22 »
No niby nie ale chciałbym zeby phone wygladał na dziewiczego ... tak to jak koles z serwisu dostanie go do łap , zobaczy ze sim sciagniety to sie zastanowi i pojdzie dalej sprawdzi CIDa i koniec ....

To jest sposób na założenie tego ?? CIDa przynajmneij
SE P910i >> HTC Hermes >> HTC Kaiser >> HTC Raphael >> HTC Rhodium

ROM:  ¯`·.¸¸.- Energy -.¸¸.·´¯
RADIO: 4.49.25.77

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 09, 2008, 12:37:45 »
Ale warunków gwarancji nie wymusza. Możesz mieć tam wpisane, że tracisz uprawnienia z powodu usunięcia simlocka albo jakieś inne dyrdymały.

Widze, ze albo nie rozumiesz tekstu pisanego, albo nie uwaznie czytasz.
Co mam rozumieć albo nieuważnie czytać ? Nic nie wiem o tym, by takie zapisy w gwarancji były niezgodne z prawem ! Jak według Ciebie są to ja tego nie kwestionuję, bo nie wiem, ale też nie uznaję bo niby czemu miałbym uznawać jak może pomyliłeś się co do szczegółów. Może podaj odnośnik do odpowiedniego miejsca witryny urzędu konkurencji i konsumentów, gdzieś te zapisy powinny tam być...

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 09, 2008, 14:16:48 »
Co mam rozumieć albo nieuważnie czytać ? Nic nie wiem o tym, by takie zapisy w gwarancji były niezgodne z prawem ! Jak według Ciebie są to ja tego nie kwestionuję, bo nie wiem, ale też nie uznaję bo niby czemu miałbym uznawać jak może pomyliłeś się co do szczegółów. Może podaj odnośnik do odpowiedniego miejsca witryny urzędu konkurencji i konsumentów, gdzieś te zapisy powinny tam być...

Wystarczy Ci ten link: http://pdaclub.pl/forum/index.php?action=search wiele razy walkowane na forum wlacznie z linkami o ktore pytasz...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 09, 2008, 16:30:44 »
...
Wystarczy Ci ten link: http://pdaclub.pl/forum/index.php?action=search wiele razy walkowane na forum wlacznie z linkami o ktore pytasz...

Widzę, że nie masz nic do powiedzenia na temat.

Ok, znalazłem Ci artykuł z Rzeczypospolitej w którym pisze między innymi:

"Sąd zgodził się z rzecznikiem co do tego, że choć warunki gwarancji może prawie dowolnie określać umowa konsumenta z producentem, to uprawnień z tytułu niezgodności towaru nie wolno wyłączać ani ograniczać. Sprzedawca ma oczywiście prawo nie uznać reklamacji takiej usterki, która powstała w wyniku nieautoryzowanego ściągnięcia blokady SIM, ale samo ściągnięcie blokady, nie oznacza utraty prawa do naprawy innych usterek."

Jeśli o to chodziło to jak w cytacie chodzi o rękojmię a nie o gwarancję. No i ja napisałem, że konsument może skutecznie reklamować telefon ze zdjętym simlockiem w okresie pierwszych 6-ciu miesięcy pod warunkiem, że dokona tego u sprzedawcy i powoła się na uprawnienia z tutułu niezgodności z umową (rękojmia).

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 09, 2008, 17:25:58 »
Rękojmia jest ważna rok a nie 6 miesięcy ...

Abstrahując już od tego, w jaki sposób producent Ci udowodni, że telefon miał fabrycznie założoną blokadę SIMLOCK jeżeli simlocka zakłada w wiekszosci przypadków operator i to nie na wszystkie urzadzenia...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 09, 2008, 18:17:53 »
Rękojmia jest ważna rok a nie 6 miesięcy ...
Rękojmia jest ważna 2 lata z czego tylko 6 miesięcy jest korzystne dla konsumenta
Cytuj
Abstrahując już od tego, w jaki sposób producent Ci udowodni, że telefon miał fabrycznie założoną blokadę SIMLOCK jeżeli simlocka zakłada w wiekszosci przypadków operator i to nie na wszystkie urzadzenia...
Jak upłynie 6 miesięcy to producent nie musi niczego udowadniać. Wtedy konsument musi udowodnić, że wada w ogóle była.

Poczytaj trochę o prawach konsumenta.

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 09, 2008, 21:21:30 »
Chyba masz inna rekojmie niz ja bo w mojej stoi:

Sposób reklamacji wybiera kupujący. Rękojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc od chwili wykrycia tej wady. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym.

Co tlumaczac na prosty jezyk znaczy, ze jak wade wykryjesz w 11 miesiacu od zakupu towaru to dalej mozesz skorzystac z rekojmi... Wiec nie wiem skad te Twoje 6 miesiecy ...

Poza tym przy korzystaniu z gwarancji w dalszym ciagu gwarant musi Ci udowodnic ze zdjales tego simlocka a nie Ty ze jestes wielbladem, pomijajac fakt ze zapisu o simlocku nie ma w karcie gwarancyjnej.

Dalej nie rozumiem co starasz sie udowodnic...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 09, 2008, 21:29:15 »
Chyba masz inna rekojmie niz ja bo w mojej stoi:

Sposób reklamacji wybiera kupujący. Rękojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc od chwili wykrycia tej wady. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym.

Co tlumaczac na prosty jezyk znaczy, ze jak wade wykryjesz w 11 miesiacu od zakupu towaru to dalej mozesz skorzystac z rekojmi... Wiec nie wiem skad te Twoje 6 miesiecy ...

Poza tym przy korzystaniu z gwarancji w dalszym ciagu gwarant musi Ci udowodnic ze zdjales tego simlocka a nie Ty ze jestes wielbladem, pomijajac fakt ze zapisu o simlocku nie ma w karcie gwarancyjnej.

Dalej nie rozumiem co starasz sie udowodnic...
USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży ...

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 09, 2008, 21:55:07 »
Za tym co zacytowałeś:

Art. 10.1.

Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

A to czego sie Ty tak uparcie czepiasz:

Art. 4.1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Prosze... czytaj ze zrozumieniem ...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 09, 2008, 22:02:38 »
Za tym co zacytowałeś:

Art. 10.1.

Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

A to czego sie Ty tak uparcie czepiasz:

Art. 4.1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Prosze... czytaj ze zrozumieniem ...

Już wyjaśniłem dlaczego 2 letni okres rękojmii nic nie daje klientowi. Nie chce mi się już dłużej argumentować bo to dość podstawowe sprawy, których nie znasz a które znajdziesz na każdym forum konsumenckim.

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 09, 2008, 22:05:49 »
Już wyjaśniłem dlaczego 2 letni okres rękojmii nic nie daje klientowi. Nie chce mi się już dłużej argumentować bo to dość podstawowe sprawy, których nie znasz a które znajdziesz na każdym forum konsumenckim.

Jak na razie nic nie wyjasniles zupelnie poza cytowaniem ustawy bez zadnego slowa wyjasniena, wyjasnij prosze... moze ja do konca czegos nie rozumiem...

EDIT: ja wiem co daje te 6 miesiecy pierwszych, tyle ze po 6 miesiacach zasada tak na prawde nie rozni sie wiele niz jak bys wyslal na gwarancje z tym, ze nie moga Ci odmowic naprawy z powodu tego ze nie masz simlocka (a przy gwarancji moga) A Ty twierdzisz, ze tak nie jest wiec wytlumacz prosze dlaczego ... Bo dyskusja jest o to dlaczego po 6 miesiacach nie moge zarzadac naprawy z tytulu rekojmi jezeli telefon mi umarl?
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2008, 22:19:23 wysłana przez OleYek »
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 09, 2008, 23:26:43 »
Już wyjaśniłem dlaczego 2 letni okres rękojmii nic nie daje klientowi. ...

Jak na razie nic nie wyjasniles zupelnie poza cytowaniem ustawy bez zadnego slowa wyjasniena, wyjasnij prosze... moze ja do konca czegos nie rozumiem...

EDIT: ja wiem co daje te 6 miesiecy pierwszych, tyle ze po 6 miesiacach zasada tak na prawde nie rozni sie wiele niz jak bys wyslal na gwarancje z tym, ze nie moga Ci odmowic naprawy z powodu tego ze nie masz simlocka (a przy gwarancji moga) A Ty twierdzisz, ze tak nie jest wiec wytlumacz prosze dlaczego ... Bo dyskusja jest o to dlaczego po 6 miesiacach nie moge zarzadac naprawy z tytulu rekojmi jezeli telefon mi umarl?
Ponieważ "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową". Ciekawe jak to wykażesz po 6-ciu miesiącach ...
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2008, 23:37:04 wysłana przez trzcionk »

*

Offline luqasss

  • ***
  • 423
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TOUCH PRO 2
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 10, 2008, 00:41:40 »
Chlopaki wiadomo chodzi o gwarancję Kaisera ... jak wiadomo jedynym serwisem w Polsce jest CRC ... co powiedzie na taką ich wypowiedź ?? CYTAT ZE STRONY CRC

Cytuj
Dlaczego niektórych usterek nie naprawiacie?

Zgodnie z umową gwarancyjną różnych producentów autoryzowanym serwisom nie wolno naprawiać telefonów np.:
- z ingerencją cieczy i zawilgoconych,
- z nieautoryzowaną ingerencją w elektronikę lub oprogramo-wanie,
- ze zdjętym sim-lockiem.

Po prostu naprawa tego nie obejmuje. Więcej informacji znajduje się na karcie gwarancyjnej danego producenta.
SE P910i >> HTC Hermes >> HTC Kaiser >> HTC Raphael >> HTC Rhodium

ROM:  ¯`·.¸¸.- Energy -.¸¸.·´¯
RADIO: 4.49.25.77

*

Offline kaszczu

  • *
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
  • HTC TyTN II +8GB microSDHC
  • Sprzęt: HTC TyTN II +8GB microSDHC
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 10, 2008, 00:47:56 »
Nie chce mi się tego wszystkiego czytać tylko pisze jak jest :-) sam ściągasz simlock-a = tracisz gwarancję, Zmieniasz na własną rękę Rom etc = tracisz gwarancję tak jak ten koleś z tematu
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=90341.0
zrobisz to w autoryzowanym serwisie, gwarancja dalej biegnie. Jak myślicie czemu era proponuje ściągnięcie simlocka w ich telefonach za 500zł a nie za 50 jak jest to w komisach?. Odpowiedź, jak ściągniesz simlocka w komisie stracisz gwarancję a jak w salonie Ery za opłatą ta gwarancja dalej jest. Z tymi przepisami macie rację, że ściągnięcie simlocka nie może być podstawą do utraty gwarancji etc. ale tu chodzi o to kto tego simlocka ściąga !!!! Serwis jak ściąga simlocka daje nowe plomby etc. i gwarancja dalej biegnie, jak sami ściągamy simlocka czy wgrywamy ROMy ingerujemy w soft. Ktoś pytał co ma piernik do wiatraka otóż ma i to dużo. Bo jak np. po takim zabiegu telefon zacznie gubić zasięg wieszać się czy cokolwiek innego i jeśli to nawet nie jest nasza wina to serwis się wypnie zwali winę na nas )(nic nikomu nie udowodnimy) gwarancja zostanie utracona a serwis dostanie większą kasę za anulowanie gwarancji niż jakby miał naprawiać telefon. To tak jakbyś np miał płytę główną od kompa wgrał nowego biosa i płyta by się spaliła. Jeśli byś ją wysłał na reklamację to jeśli wykryją że aktualizowałeś sam biosa to Ci nie wymienią płyty na nową... Dlatego jak chesz cokolwiek aktualizować a aparat jest na gwarancji lepiej jest wysłać tel do serwisu z notą żeby wgrali najnowsze aktualizację. To nic nie kosztuje a mamy pewność że gwarancja dalej biegnie. A wiem bo tak jak pisałem wcześniej pracuje w branży i wiem co pisze. A co do przepisów etc. wszystko można obejść w końcu są tak niedokładne, że każdy je interpretuje na swój sposób.
Napisane: Luty 10, 2008, 00:46:51
Chlopaki wiadomo chodzi o gwarancję Kaisera ... jak wiadomo jedynym serwisem w Polsce jest CRC ... co powiedzie na taką ich wypowiedź ?? CYTAT ZE STRONY CRC

Cytuj
Dlaczego niektórych usterek nie naprawiacie?

Zgodnie z umową gwarancyjną różnych producentów autoryzowanym serwisom nie wolno naprawiać telefonów np.:
- z ingerencją cieczy i zawilgoconych,
- z nieautoryzowaną ingerencją w elektronikę lub oprogramo-wanie,
- ze zdjętym sim-lockiem.

Po prostu naprawa tego nie obejmuje. Więcej informacji znajduje się na karcie gwarancyjnej danego producenta.

Dokładnie tak jest !!!!!!!!! Chyba już wszystko zostało wyjaśnione :-)

*

Offline copymaker

  • *****
  • 1253
  • Płeć: Mężczyzna
  • PW to nie helpdesk :)
  • Sprzęt: HTC Desire
Odp: gwarancja SIM-UNLOCK
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 10, 2008, 01:04:59 »
Ja się tylko pytam w jaki sposób ingeruje się w oprogramowanie telefonu jeśli blokada zdejmowana jest kodem - takim jak np.. z imei check... Nie podłączam przecież sprzętu pod serwisowego boxa, nie grzebie na płycie głównej pod mikroskopem (nokia bb5), nic do telefonu nie wgrywam... tylko wpisuje kod... więc gdzie tu ingerencja...
Poza tym ja już kiedyś pisałem... kupując fony u opów trafiały mi się wielokrotnie sztuki bez locka. Więc jak mi serwis udowodni, że locka fabrycznie nie miałem?
SPV M3000-->Loox N560-->MDA Vario II-->HTC TyTN II-->HTC TouchDual-->TyTNII-->Touch Pro-->Samsung Omnia 8GB-->Touch HD-->G1-->SPVM5000-->SGH i780->Iphone 3G 16 GB->HTC Hero--> HTC Touch HD->Iphone 3GS->Vario IV->G2->HD2->BB9700->IP3Gs 32GB->Desire