Gwarancja/reklamacja w Orange

  • 18 Odpowiedzi
  • 5833 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline funky

  • 31
  • Płeć: Mężczyzna
Gwarancja/reklamacja w Orange
« dnia: Styczeń 22, 2008, 21:44:03 »
Moja przygoda z Kaiserka nie zaczęła się zbyt udanie (czytaj wątekhttp://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=88924.0). Kulminacją była taka, że niestety sprzęt okazał się uszkodzony. Pewnie jak większość z Was odkupiłem Bułeczke (po atrakcyjne cenie), która była brana na firmę a następnie przeznaczona do odsprzedaży. Większość sprzedających zapewnia Was (Nas), że faktura wystarczy do uzyskania reklamacji/gwarancji. Nic bardziej mylnego. Dzis sam się o tym przekonałem. Musicie bezwzględnie mieć podbitą kartę gwarancyjną! W przeciwnym razie salon może ale nie musi przyjąć urządzenia do rekalamacji. Wyjątkiem jest (jak mi wyjaśniono) sytuacja gdy faktura pochodzi z tego samego salonu, w którym został zakupiony sprzęt - wtedy powinni przyjąć bez zbędnego ale. W przeciwnym wypadku niestety, droga do reklamacji będzie usłana kłodami. Ja na szczęście miałem jeszcze dodatkowo umowę kupna/sprzedaży więc odbyło się po krótkiej rozmowie przyjęciem sprzętu do reklamacji (mimo braku podbitej karty gwarancyjnej). Dowiedziałem się jednak, że reklamacja potrwa o wiele dłużej bo najpierw muszą ustalić pochodzenie urządzenia itd. (z salonu w którym zostało zakupione) a pozniej dopiero zostanie ono przekazane do naprawy.
Dodam, że Kaiserke zapukiłem na Allegro - otrzymalem fakture vat (ktora niby powinna wystarczyc do gwarancji).

Moja rada dla wszystkich, ktorzy kupili bułeczke w podobnych okolicznościach jak ja. Stancie na głowie, aby jednak dostać podbitą gwarancję oraz/lub w ostateczności umowę kupna/sprzedaży w przeciwnym razie możecie napotkać wielkie problemy (jeśli coś się stanie - czego oczywiście Wam nie życze).

Jednocześnie proszę Was o wpisywanie Waszych  przygód w tej sprawie w tym wątku.

*

Offline Novac

  • *
  • 82
    • hotgorzow.pl Puby Dyskoteki Restauracje Pizzerie Kebap Kawiarnie
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2008, 21:53:40 »
Od siebie dodam tyle, że sam ma Kaisera z Orange i mój znajomy mi go wziął za dobrą cenę.
W pudełku od razu była gwarancja która przy sprzedaży była podpita więc sprzedawca po prostu Cię oszukał.

*

Offline funky

  • 31
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2008, 21:56:50 »
Oczywiście jeśli ktoś będzię miał jakieś pytania to proszę pisać - chętnie odpowiem. Dzis także dowiedziałem się (salon we Wrocławiu), że Orange coraz poważniej zaczyna podchodzić do spraw gwarancji/reklamacji w takich przypadkach. Ponieważ większość tel. w tym przedziale cenowym zostaje później odsprzedawana - zaczynają więc robić problemy  :( .
Napisane: Styczeń 22, 2008, 21:54:02
Od siebie dodam tyle, że sam ma Kaisera z Orange i mój znajomy mi go wziął za dobrą cenę.
W pudełku od razu była gwarancja która przy sprzedaży była podpita więc sprzedawca po prostu Cię oszukał.

Można to traktować na wiele sposobów - oszukał czy nie. Prawdą jest, że większość sprzedających jednak nie ma podbitych gwarancji :( . Dlatego założyłem ten wątek, aby jeśli to możliwe oszczędzić innym przykrości/rozczarowania.

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2008, 22:05:20 »
A ja chciałbym się dowiedzieć czy oryginalne HTC też powinny mieć podbitą kartę gwarancyjną ? Kupiłem oryginalny HTC PL i karty gwarancyjnej nie było w zestawie. Mam tylko fakturę.

*

Offline funky

  • 31
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2008, 22:12:01 »
A ja chciałbym się dowiedzieć czy oryginalne HTC też powinny mieć podbitą kartę gwarancyjną ? Kupiłem oryginalny HTC PL i karty gwarancyjnej nie było w zestawie. Mam tylko fakturę.

Niestety nie jestem wstanie odpowiedzieć Ci na to pytanie. Najlepiej napisz do HTC w Polsce - oni powinni Ci udzielić wyczerpującej informacji. Napisz maila, jak coś to zawszę będziesz miał podkładkę w postaci maila. Jak zadzwonisz to jedni powiedzą Ci tak, a następna osoba innym razem zupełnie inaczej - tak to bywa. Zawsze warto mieć dowód na wprowadzenie w błąd użytkownika.

*

Offline stefanek24

  • 2
  • Sprzęt: Nokia 9500, HTC TyTN II
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2008, 22:16:32 »
To jest ciekawy wątek. Zawsze do gwarancji potrzebny był paragon fiskalny/FV. Kartę gwarancyjną podbijali jak się oddawało sprzęt do naprawy (tak zawsze miałem). Z ciekawości też zajrzałem jeszcze raz do gwarancji...i jest czysta!! Oby sie nie popsuł ;)

*

Offline razor777

  • **
  • 160
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia 9300, FS T810, HTC Tytn II, HTC Diamond, HTC HD2
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2008, 22:32:27 »
Posiadam gwarancję z orange (notabene na blankiecie motoroli) nie podbitą z adnotacją, że jest ważna tylko razem z fakturą Vat o numerze...
Wiara czyni cuda a ja wierzę, że sprzęt prawidłowo użytkowany nie nawala :)
Pozdrawiam
    razor

*

Offline funky

  • 31
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2008, 22:51:02 »
Posiadam gwarancję z orange (notabene na blankiecie motoroli) nie podbitą z adnotacją, że jest ważna tylko razem z fakturą Vat o numerze...
Wiara czyni cuda a ja wierzę, że sprzęt prawidłowo użytkowany nie nawala :)


Ciekawa teoria. A sprzęt nie używany...:) ?

*

Offline Novac

  • *
  • 82
    • hotgorzow.pl Puby Dyskoteki Restauracje Pizzerie Kebap Kawiarnie
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2008, 23:28:37 »
Więc tak.

SPV M3000 w Orange sprzedawane były bez karty gwar. Jedyna podstawa to paragon.
W tej chwili sytuacja wygląda tak, że gwarancji nie podbijają ze względu na to że można odstąpić od umowy w ciągu iluś tam dni.
Z tego co wiem to po podbicie gwarancji należy się zgłosić do salonu w którym był kupowany tel. oczywiście trzeba mieć ze sobą paragon bądź fakturę.

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2008, 08:41:59 »
W tej chwili sytuacja wygląda tak, że gwarancji nie podbijają ze względu na to że można odstąpić od umowy w ciągu iluś tam dni.

E tam. Jak kupiłem nową kajzerke od szefa (wziął na przedłużenie umowy w Orange) i dostałem podbitą gwarancje. Jakieś 3 tygodnie temu.

*

Offline rkm78

  • 11
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 + HTC Desire
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2008, 17:37:53 »
zasadniczo sprawa wygląda tak: dla osób fizycznych istnieje coś takiego jak "odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umową" 24m-ce oraz dla firm "rękojmia" (pod warunkiem zakupu urządzenia w celu wykonywania działalności gospodarczej)  12 m-cy od daty zakupu. Jeżeli ktoś chce korzystać z tych dróg reklamacji to powinien wystarczyć tylko paragon/faktura i naprawę dokonuje sprzedawca. Z tą uwagą że tylko klient który nabył ten sprzęt może go w ten sposób reklamować . Natomiast co do gwarancji to jej regulamin jest jedynym wyznacznikiem tego czego moze od nas wymagać serwis i tego czego my możemy od nich wymagać a także czas trwania garancji.



*

Offline eplus

  • **
  • 111
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 22, 2008, 19:33:00 »
Jaka gwarancja o co chodzi? Wszyscy ktorzy oprucz rachunku, faktury wymagaja cos jeszcze zeby przyjac sprzet do reklamacji sa OSZUSTAMI!!! W claej europie i nie tylko, podstawa do reklamacji jest rachunek i obojetne czy kupilem sprzet w salonie czy z drugiej reki. Czasami jak tak czytam jakie macie problemy z opami w tym dziwnym kraju to coraz bardziej sie ciesze ze juz mnie tam nie ma i nie bedzie. Proponuje wam skontaktowac sie z Europejskim Centrum Konsumenta chetnie pomagaja i juz nie raz slyszalem jak sie pozniej OSZUSCI tlumacza.

Pozdrawiam.

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2008, 23:02:05 »
powiem jedno.w zyciu a mam telefon w orange od lat 8 tak samo mój ojciec który ma firme i ma telefony w orange nigdy przy kupowaniu telefonu nie podbito mi gwarancji.zawsze trzeba się o to prosic a zazwyczaj mówia że to sie podbiją póżniej.tylko póżniej są problemy jak miałem z nokią pan mi uprzejmie powiedział że bez podbitej gwarancji w salonie nie mam co szukac a umowa i faktura nic nie znaczą dopiero po dłuższej "kłótni" pan łaskawie przyjął telefon.a tak naprawdę to gó**** prawda że jesli nie masz podbitej gwarancji to wydłuża się czas reklamacji.radzę poczytac o prawie gwarancyjnym.tylko nasz wspaniały kraj robi wodę z mózgu konsmunetom bo większośc ludzi przyjmie do świadomości że utraciło gwarancję i koniec tak samo ja do niedawna byłem przekonany że po zdjęciu simlocka traci się gwaranacje o wyprowadził mnie z błędu dopiero nasz moderator Oleyek....... zresztą zazwyczaj przy podpisywaniu umowy podpisujecie świstek że zgadzacie się ze regulaminem.czy kiedokolwiek ktoś wam cho pokazał ten regulamin nie mówiąc już o dołączeniu kopi do umowy sprzedaży aparatu?? trzeba poprostu mie oczy naookoło głowy  :|
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline robix1999

  • Ekspert HTC HD2
  • *****
  • 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • KRK
  • Sprzęt: Kaiser,TG01,LE0, SGS2, SGSIII, SGS4 Exynos Octa
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 23, 2008, 00:07:25 »
w sumie to w razie takich problemów z gwarancją to uważam że trzeba być dobrej myśli - idąc do Urzędu Ochrony  Konsumenta - tam jest prawnik który sprawę załatwi kilkoma telefonami - jesteśmy w unii i część zapisów na kartach gwarancyjnych to mogą sobie wsadzić w d.... bo są w sprzeczności z obowiązującym prawem - regulaminy to sobie mogą pisać dla siebie albo dla naiwniaków
____________________________________________
ROM :   ≈≈≈  Crash ROM 10 ≈≈≈

*

Offline biceps33

  • ***
  • 341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy SII
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 23, 2008, 21:32:46 »
Podobnie jak kolega razor777 mam fakturę i kartę gwarancyjną wystawioną na blankiecie motoroli. Są na niej również wypisane warunki gwarancji. Ostatnio reklamowałem u siebie w mieście LG KS20 kupiony na drugim końcu Polski z takim samym zestawem dokumentów i nikt nie robił problemów :) swojego Kaisera natomiast mam prosto z tajnej bazy Orangutanów w Warszawie, a więc też można powiedzieć że nie pochodzi z mojego salonu na dolnym śląsku :)

*

Offline magnuss

  • 38
  • Omnia + 5310i
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 24, 2008, 10:27:53 »
Podepne sie pod wątek bo za kilka dni będe chciał oddać HTC do serwisu a przy zakupie dostałem tylko dwie gwarancje od sprzedającego i oginalna HTC ale nie mam żadnej faktury czy paragonu. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz bo sprzedawca kazał mi sie czytelnie podpisać imieniem i nazwiskiem na gwarancji HTC a co jeśli go sprzedam komuś innemu. Wtedy nie bezie problemu z gwarancją??
Kupie internet, oferty posylac na PW ;)

*

Offline romulus

  • ******
  • 2929
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mam to gdzieś
  • Sprzęt: LG OPTIMUS 4X HD P880
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 24, 2008, 11:05:04 »
ja mialem tak samo GWARA Ci nie potrzebna tylko faktura.
tez odkupilem od firmy fona przywiozl kurier i po 2 miechach sie zepusul.
trasa do salonu orange gdzie pani stwierdzila ze potrzebuje gwarancji wiec dalem jej numer do CRC i poprosilem zeby sama zadzwonila do serwisu i sie dowiedziala czy gwarant HTC wymaga gwary czy wystarczy faktura. Po telefonie oczywiscie htc poinformowalo ze albo faktura albo gwarancja to nie orange daje gware tylko HTC
Po co pytać człowieka, gdzie idzie. Jak ktoś idzie, to gdzieś idzie, sam wie najlepiej, gdzie idzie, nie muszą zaraz wszyscy wiedzieć, gdzie idzie.

*

Offline Kilg

  • ***
  • 292
  • Sprzęt: Galaxy SIII
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 24, 2008, 13:51:44 »
ja kupilem moja kaiserke w sklepie (komisie), mam fakture z tegoż komisu i przez komis podpisana gwarancje. Natomiast sprzet jest z orange (ma logo itp) myslicie ze w razie czego mam szanse na uznanie gwarancji?
WYGIWYGAINGW
What You Get Is What You're Given and It's No Good Whining
(The Science of Discworld by Terry Pratchett)

*

Offline ELMUNIO

  • **
  • 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC KAISER
Odp: Gwarancja/reklamacja w Orange
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 24, 2008, 16:04:51 »
Jak komis podpisuje gwarancje to chyba sam bierze na siebie warunki gwarancji w ogóle nie rozumiem takiego zachowania. Gwarantem jest Orange a nie komis i to Orange musi uzupełnić gwarancję. Czyli praktycznie nie masz gwarancji.
Temat o gwarancji był wałkowany kilkakrotnie, wystarczy poczytać.
Podstawowe pytanie do sprzedającego to czy jest oryginalna faktura/paragon lub kopia z ORANGE + uzupełniona karta gwarancyjna. Jeżeli nie to można poprosić o podbicie przed wysłaniem w salonie. Jeżeli tego nie ma to telefon powinien chyba być 300 zł tańszy, tak jest moje zdanie, przynajmniej ja bym takiego telefonu nie kupił.

Pozdrawiam
ROM: Plemnik v1.0 - 6.5.5 bulid 23563