O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)

  • 54 Odpowiedzi
  • 14248 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 02, 2010, 22:32:35 »
Widzisz . Ty widzisz tylko przewage CB nad nawigacja, ja uwazam ze powinno byc na odwrot. Bo nie ma to jak tlumaczyc 78 razy dziennie ten sam komunikat jak dojechac na jedna ulice w moim miescie (pomimo ze dojazd jest oznakowany) bo sie duzym mobilom ani nawigacji nie chce ustawic, ani znakow poczytac, bo lepiej popytac na CB i na pewno ktos odpowie... Szkoda ze takie osoby nie wiedza o tych mobilach ktore slysza identyczne pytanie co 15 minut. Wtedy zawsze zastanawiam sie nad jednym.. czemu te duze mobile nie kupia sobie nawigacji ktora IMHO mam u siebie na pólce od 250 zl nawet (czy tez za 320 zl jakis porzadny LARK do ktorego na karcie SD dorzuca sie Automape ktora IMHO jest najlepsza na Polskę ?)
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline sp5it

  • **
  • 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • iPAQ316 i HTC Sensation rzondzi
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 02, 2010, 22:43:54 »
Ja CB do "trafiania do celu" używam tylko w w/w przypadkach. Jak wszystko inne zawiedzie a AM wyprowadzi mnie nie wiadomo gdzie.
W pozostałych mam rozum, atlas drogowy i AM :)
Na #19 mało kiedy się odzywam, bo i po co, skoro wszystko słychać wielokrotnie powtarzane.
Oprócz tego lubię gadać przez cymbała ze znajomymi w promieniu słyszalności.
Michał
You can't have too many antennas...

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 05, 2010, 11:07:15 »
czemu te duze mobile nie kupia sobie nawigacji ktora IMHO mam u siebie na pólce od 250 zl nawet (czy tez za 320 zl jakis porzadny LARK do ktorego na karcie SD dorzuca sie Automape ktora IMHO jest najlepsza na Polskę ?

Gdybyś miał kategorię C+E, nie pytałbyś dlaczego Automapa nie przydaje się "dużym mobilkom".

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 05, 2010, 14:46:02 »
Gdybyś miał kategorię C+E, nie pytałbyś dlaczego Automapa nie przydaje się "dużym mobilkom".
Jest inny/lepszy patent nawigacyjny dla ciężarówek niż AM + MiploTraffic?
Tak z ciekawości pytam.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 05, 2010, 20:45:43 »
czemu te duze mobile nie kupia sobie nawigacji ktora IMHO mam u siebie na pólce od 250 zl nawet (czy tez za 320 zl jakis porzadny LARK do ktorego na karcie SD dorzuca sie Automape ktora IMHO jest najlepsza na Polskę ?

Gdybyś miał kategorię C+E, nie pytałbyś dlaczego Automapa nie przydaje się "dużym mobilkom".

czyzby nowa funkcjonalnosc w AM, przewiadziana wlasnie dla ciezarowek, nie sprawdzala sie ?
bo cos czuje, ze kierowcy ciezarowek na wszystko wydzadza kase, ale nie na nawigacje

w 2008 roku w Legionowie stanal facet Tirem na drodze krajowej i wolal KILKANASCIE minut przez CB "gdzie jest ulica jakastam". Moj pech polegal na tym, ze testowalem CB u siebie w aucie i mialem wlaczone....Korki popoludniowe byly, wiec szybko do Warszawy nie udalo mi sie przebic. No i sluchalem co pol minuty jak facet pyta o ta ulice. Odzywalo sie wielu i wszyscy mowili to samo - w Legionowie nie ma takiej ulicy. Facet byl uparty. Zirytował mnie do tego stopnia, ze stanalem na poboczu, wyjalem nawigacje, odpalilem AM, znalazlem ta ulice i zaczalem z nim rozmawiac. Dowiedzialem sie gdzie stoi i krok po kroku pokierowalem go na mala uliczke na obrzezu Legionowa. W eterze zapanowala cisza, wszyscy sluchali.
Nie ludze sie nawet, ze ten kierowca kupi nawigacje. To byl stary zawodowy kierowca, ktory na wszystko wyda, ale nie na te elektroniczne glupoty

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 05, 2010, 22:55:23 »
Gdybyś miał kategorię C+E, nie pytałbyś dlaczego Automapa nie przydaje się "dużym mobilkom".
Jest inny/lepszy patent nawigacyjny dla ciężarówek niż AM + MiploTraffic?
Tak z ciekawości pytam.

Niestety, ale chyba żaden z popularnych.

Może ktoś wypowiedziałby się na temat specjalizowanych, tworzonych "na miarę", rozwiązań flotowych?

Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 05, 2010, 23:20:02 »
No właśnie, przecież jest tam możliwość ustawienia pojazdów "gabarytowych". Można też ustawić trasę optymalną. Wtedy też nie działa, oczywiście w miarę, dobrze? Przecież przy takim ustawieniu trasy AM stara się prowadzić "większymi" drogami.

Czy ktoś w dużym mobilku to sprawdzał?

Pozdrawiam

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 05, 2010, 23:21:55 »

czyzby nowa funkcjonalnosc w AM, przewiadziana wlasnie dla ciezarowek, nie sprawdzala sie ?
bo cos czuje, ze kierowcy ciezarowek na wszystko wydzadza kase, ale nie na nawigacje

w 2008 roku w Legionowie stanal facet Tirem na drodze krajowej i wolal KILKANASCIE minut przez CB "gdzie jest ulica jakastam". Moj pech polegal na tym, ze testowalem CB u siebie w aucie i mialem wlaczone....Korki popoludniowe byly, wiec szybko do Warszawy nie udalo mi sie przebic. No i sluchalem co pol minuty jak facet pyta o ta ulice. Odzywalo sie wielu i wszyscy mowili to samo - w Legionowie nie ma takiej ulicy. Facet byl uparty. Zirytował mnie do tego stopnia, ze stanalem na poboczu, wyjalem nawigacje, odpalilem AM, znalazlem ta ulice i zaczalem z nim rozmawiac. Dowiedzialem sie gdzie stoi i krok po kroku pokierowalem go na mala uliczke na obrzezu Legionowa. W eterze zapanowala cisza, wszyscy sluchali.
Nie ludze sie nawet, ze ten kierowca kupi nawigacje. To byl stary zawodowy kierowca, ktory na wszystko wyda, ale nie na te elektroniczne glupoty


Doświadczony kierowca zawodowy ma atlas drogowy w małym palcu.
Drogami lokalnymi ze względu na ograniczenia gabarytowe i tonażowe i tak nie pojedzie.
Ma sobie włączyć nawigację i na po raz tysiąc pierwszy przemierzanej trasie ze Śląska do Gdyni słuchać Hołka: - Dwadzieścia kilometrów prosto, potem w lewo?
Raz na ruski rok i tak, dzięki CB, trafi pod rzadko uczęszczany adres.

Czy Automapa pozwoli mu tak zaplanować trasę, by o określonej godzinie stanął na pauzę na odpowiednim parkingu?

Jakiej jakości są informacje dotyczące ograniczeń?
Mało który duży mobilek używa nawigacji, a jeszcze mniej zgłasza do supportu błędy.
Informacje niepewne, więc mało kto używa nawigacji. Niewielu użytkowników, to brak zgłaszanych poprawek. Kółko się zamyka.


*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 05, 2010, 23:32:16 »
ES cos mi sie zdaje ze dramatyzujesz... a z adresem na CB to tez masz roznie, obecnie jest tyle oszolomstwa na CB ze szkoda gadac...

Nawigacja to pewnego rodzaju ulatwienie, a ty widac szukasz znowu niemal autopilota :) Nawet szukajac adresu lepiej sie to sprawdza niz papierowa mapa :) trase mozna tak samo przeanalizowac... Co do Atlasu Samochodowego w malym palcu to ten atlas z ktorego roku jest ;)

Sorry tez mam tam jakies kategorie, fakt ze duzym autem juz z 10 lat nie jezdzilem :) ale IMHO troche przesadzasz....


"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 05, 2010, 23:42:56 »
No właśnie, przecież jest tam możliwość ustawienia pojazdów "gabarytowych". Można też ustawić trasę optymalną. Wtedy też nie działa, oczywiście w miarę, dobrze? Przecież przy takim ustawieniu trasy AM stara się prowadzić "większymi" drogami.

Czy ktoś w dużym mobilku to sprawdzał?

Pozdrawiam

A jeżeli akurat nie zadziała "w miarę dobrze"?
Utkniesz z zestawem na ograniczeniu w centrum zakorkowanego miasta, braknie ci godziny straconego w ten sposób czasu. Nie dowieziesz towaru przed zamknięciem rozładunków i przełożysz to na jutro?
A może będziesz miał pecha i pojedziesz, ale krokodylki spytają, czemu nie pauzujesz? A to drogie pytania.

Na pocieszenie dostaniesz miplomile, czy jak się to nazywa.

Aha, zapomniałem spytać, na której wersji Automapy chcesz sprawdzać?
Starej, sprawdzonej? Czy może najnowszej, którą NocnyMarek podsumował, że nie ma co n razie zakładać wątku o jej błędach:
"Wątek się pojawi jak już będzie 6.1EU i pewnie razem z nią naprawiona (zakazy ruchu) PL.
IMO teraz nie ma się co bawić w extra wątek, bo 'materiał' lada dzień będzie nowy".

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 05, 2010, 23:51:40 »

A jeżeli akurat nie zadziała "w miarę dobrze"?
Utkniesz z zestawem na ograniczeniu w centrum zakorkowanego miasta, braknie ci godziny straconego w ten sposób czasu. Nie dowieziesz towaru przed zamknięciem rozładunków i przełożysz to na jutro?
A może będziesz miał pecha i pojedziesz, ale krokodylki spytają, czemu nie pauzujesz? A to drogie pytania.

Na takie sytuacje mozna natrafic i jadac bez nawigacji. Nawigacja ma pomagac, a nie wyreczac myslenia. To co pokazuje i jak prowadzi mozna kontrolowac i nie trzeba sie dostosowywac jesli widzi sie ze cos jest nie tak...

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 05, 2010, 23:52:03 »
Cytat: ES
Jakiej jakości są informacje dotyczące ograniczeń?

To właśnie jest pytanie, na które nie znamy odpowiedzi. Wg deklaracji producenta
mapa zawiera restrykcje tonażowe i rozmiarowe wszystkich dróg numerowanych w Polsce.
Dodatkowo wszystkie wiadukty na tych drogach są  przemierzone dalmierzami laserowymi.
Ale to deklaracje, a jak jest w praktyce ciężko wyczuć, jako użytkownik samochodu osobowego
miałem zbyt mało samozaparcia by przejechać więcej niż kilka km z opcją ciężarową.

Co do jakości, to dotąd na forum pojawił się bodajże zaledwie jeden konkretny błąd (już poprawiony).
Wiem, że dane w miastach na drogach nienumerowanych w chwili gdy pojawiła sie opcja dla ciężarówek
(z mapą 0903) były zdecydowanie niekompletne, a drogi lokalne niższych kategorii były z routingu
wykluczone z definicji, niezależnie od faktycznych ograniczeń, jak jest obecnie nie mam pojęcia.
Wiem tylko, że proces zbierania danych jest kontynuowany.

Niestety restrykcji ciężarowych nie widać na mapie, więc nie da się ich przejrzeć,
można tylko układać testowe trasy, a to nużąca i nieefektywna zabawa.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 06, 2010, 00:40:34 »
ES cos mi sie zdaje ze dramatyzujesz... a z adresem na CB to tez masz roznie, obecnie jest tyle oszolomstwa na CB ze szkoda gadac...

Nawigacja to pewnego rodzaju ulatwienie, a ty widac szukasz znowu niemal autopilota :) Nawet szukajac adresu lepiej sie to sprawdza niz papierowa mapa :) trase mozna tak samo przeanalizowac... Co do Atlasu Samochodowego w malym palcu to ten atlas z ktorego roku jest ;)

Sorry tez mam tam jakies kategorie, fakt ze duzym autem juz z 10 lat nie jezdzilem :) ale IMHO troche przesadzasz....


Przy CB trzeba wiedzieć kiedy i do  kogo zagadać, a cichy szum ignorować. Można się tego nauczyć, a lepszego "Traffic Online" w Polsce nie ma.

Drogi nie powstają na tyle często i gęsto, by jeżdżąc zawodowo lub służbowo nie znać większości polskich krajówek i wojewódzkich ze swojego regionu.
Wiem kiedy jadę "starą piętnastką", a A4 od granicy do Targowiska jechałem zanim pojawiła się/pojawi się na najnowszych mapach. ;-)
Nie bardzo rozumiem zatem pytanie o rocznik atlasu.

Nie dramatyzuję, a przedstawiam inny punkt widzenia.

Gdybym jeździł, na przykład, jako kurier w Citroenie Berlingo, który przywiózł żonie zimówki do domu, to nie wyobrażałbym sobie pracy bez dobrej nawigacji.

Napisane: Styczeń 06, 2010, 00:28:21

A jeżeli akurat nie zadziała "w miarę dobrze"?
Utkniesz z zestawem na ograniczeniu w centrum zakorkowanego miasta, braknie ci godziny straconego w ten sposób czasu. Nie dowieziesz towaru przed zamknięciem rozładunków i przełożysz to na jutro?
A może będziesz miał pecha i pojedziesz, ale krokodylki spytają, czemu nie pauzujesz? A to drogie pytania.

Na takie sytuacje mozna natrafic i jadac bez nawigacji. Nawigacja ma pomagac, a nie wyreczac myslenia. To co pokazuje i jak prowadzi mozna kontrolowac i nie trzeba sie dostosowywac jesli widzi sie ze cos jest nie tak...


Większość dużych mobilków też tak myśli: - Po co mi pilot, którego i tak muszę kontrolować. I pewnie dlatego nie spieszno im do zakupu nawigacji (jednej z tych popularnych).

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 06, 2010, 00:56:20 »
Generalnie do AM Traffic jak i Cymbal Radia mam takie samo zaufanie  :E ale to nie dyskryminuje aby nie ulatwiac sobie mimo wszystko zycia.
Prawde mowiac to nigdy raczej nie bedzie nawigacji ktora poprowadzi idealnie uwzgledniajac wszystkie okolicznosci, jednak jest wygodniejsza od papierowej mapy... Prawde mowiac to mozna zdyskredytowac kazdy wynalazek na zasadzie po co mi jak musze cos tam...

Oczywiscie nie namawiam do zakupu :) co by nie bylo... Jedank wspomniales ze jak by bylo cos super to bys kupil, czyli jakas tam potrzeba jest - z tym ze raczej nie realna... Generalnie stale trasy to znam na pamiec i nawet CB nie potrzebuje bo wiem gdzie lubia stac, gdzie sa korki itd. :) ale nie zawsze sie jedzie w znajome miejsca, lub spotyka sie niespodziewane sytuacje na drodze (np. zamknieta z powodu wypadku) i tutaj nawigacja staje sie dobra podpora...






"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 06, 2010, 22:05:57 »
ES powiem krótko. Kiedy słyszę właśnie co kilka minut takiego co pyta o ulicę w moim mieście (i tak jak mówiłem wcześniej, dojazd do firmy jest ładnie oznakowany i ciężko przeoczyć, ale właśnie się 80% takim starym prykom nie chcę popatrzeć bo wolą zapytać - wiem bo w firmie w której pracowałem mam takiego pryka) - to wtedy właśnie się zastanawiam dlaczego sobie nie kupią.

Fakt - z ograniczeniami będzie ciężko, ale bez przesady... Prawie każdy 24 paletowiec (naczepa) którym miałem okazję jeździć po Europie i nie tylko, miał nawigację a często też nocami widać, komu co świeci na szybie, mijając się obok, ale podstawowym moim pytaniem jest:

JEŚLI NIE CHCESZ SŁUCHAĆ HOŁKA BO TRASY ZNASZ, to czemu nie wyłączyć po prostu komunikatów dźwiękowych, na rzecz po prostu odnalezienia tylko i wyłącznie adresu do którego chcesz dojechać, kiedy jesteś już w pobliżu ?
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline Myomi

  • ****
  • 526
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: I9505
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 08, 2010, 03:58:55 »
Ja CB nie mam, jeździłem z kolegą co miał i wnioskuję nie urażając nikogo, że bym musiał kupić golfa 2 i dres, żeby się dogadać z większością użytkowników tego "systemu".
Nawi używam często i się nie zawiodłem praktycznie nigdy, nieraz poprowadziła za daleko, nieraz za blisko, ale zawsze w obrębie 100 m więc po co stać, czekać, słuchać niespełnionych talentów wokalnych i lirycznych oraz liczyć na innych?
Temat jednakże nie dotyczy samego dotarcia do celu, a dotarcia w jak najktótszym czasie, bez przygód.
Co sadzicie o IQ Routes TomToma. Mi się wydaje, że w PL te dane nie są dostateczne.
Druga sprawa, jeśli taki IQ zaczyna wszystkich prowadzić drogami o mniejszym natężeniu to po pewnym czasie droga staje się drogą o dużym natężeniu.
Kolejna sprawa TMC, w Polsce nie ma, ale z tego co słyszałem to ma być. Proszę o info działania w innych krajach Europy. Znam już komunikat o pędzeniu krów przez autostradę w Niemczech więc podchodzę do tego sceptycznie.

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 08, 2010, 14:24:42 »
TMC w Polsce raczej nie będzie, ale takie dane musiałbym dokładnie sprawdzić
Co IQ Routes, dla mnie zupełnie nieprzydatna opcja na Polskę... :/
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 08, 2010, 15:05:13 »
No co do TMC tez raczej u nas to nie szybko :) A samo TMC dziala i to OK, nie wiem skad te cuda o TMC. Moze w PL sie to rozpowiada co by nie uruchamiac systemu  :E

Owszem moga byc wpadki i w TMC jak w kazdym innym systemie, w sumie zalezny jest on po czesci od ludzi ktorzy sprawuja nad nim kontrole.
Z moich doswiadczen tzn. z tras na ktorych go uzywalem sprawdza sie super, a co pokazuje i jakie dane sa dostepne to jakis czas temu wklejalem na forum screeny z nawigacji...


"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 08, 2010, 23:36:38 »
Co IQ Routes, dla mnie zupełnie nieprzydatna opcja na Polskę... :/
A u mnie z kolei IQ Routes działają bardzo dobrze, ... może dlatego że używam TomToma na co dzień  :P
Kilka razy zdarzyło mi się że poprowadziły mnie bardzo interesującymi skrótami w miastach , które wydawało mi się że znam bardzo dobrze...


*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:34:46 »
Dyskusja na temat nawigacji i CB jest zawsze ciekawa :D
Ile doświadczeń tyle opinii.

Moje doświadczenia:
Nawigacja, przydatna do dojechania "pod drzwi", przejazdy przez miasta, itp.
CB info o sytuacji na drodze,szukanie objazdów, itp.

Jeżdżę po 7 000km / mc, z takim bagażem po profilu drogi, po sytuacji na drodze wyłapać można miejsca popularne do "suszenia" nawet jeśli tą trasą jadę pierwszy raz, tak samo korzystając ze znaków potrafię na skrzyżowaniu skręcić we właściwą stronę.

Do czego zmierzam, jadąc w trasę np. 500 km nawigacja i CB są mi potrzebne może 2-3 razy na całą trasę. Ja oczywiście należę do ludzi którzy siadają do atlasu lub e-atlasu i przed podróżą planuje (łącznie z postojami).

Używam tego dla przyjemności i aby mi pomogło, a nie aby myślało za mnie... Z takim podejściem nie boję się że będę jeździł "lasami" bo jestem w stanie wyłapać dziwne zachowanie nawigacji - jakiś błąd. Bo trasę mam w głowie.

Narzędzia te ułatwiają kierowcom życie, nie myślą za nich, i są to dwa różne rodzaje (CB i Navi), które się uzupełniają i na 100% się nie zastąpią i nie wykluczą.

PS. Ostatnio jechałem A2 (Stryków-N. Tomyśl) i całą autostradę przejechałem średnio 80 km/h pomiędzy dużymi mobilami, w towarzystwie na kanale. Wiecie że przejazd autostradą wydłużył mi się niewiele, ale w świadomości A2 zeszła mi nie wiedziałem kiedy... Dlatego lubie CB

I popieram Kulturalną 19
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 10, 2010, 00:15:29 »
czemu te duze mobile nie kupia sobie nawigacji ktora IMHO mam u siebie na pólce od 250 zl nawet (czy tez za 320 zl jakis porzadny LARK do ktorego na karcie SD dorzuca sie Automape ktora IMHO jest najlepsza na Polskę ?)

Bo ich AM wyprowadzi:
- na zakaz tonażowy
- pod zbyt niski wiadukt
- w ulicę/drogę gdzie ledwo osobówka przejedzie.
A zestawem ciągnik+naczepa na tzw. "trzy" nie zawrócisz. I proszę mi nie pisać o opcjach dla ciężarówek w AM, bo one, delikatnie rzecz ujmując, nie działają.
Napisane: Styczeń 10, 2010, 00:06:38
ES powiem krótko. Kiedy słyszę właśnie co kilka minut takiego co pyta o ulicę w moim mieście (i tak jak mówiłem wcześniej, dojazd do firmy jest ładnie oznakowany i ciężko przeoczyć, ale właśnie się 80% takim starym prykom nie chcę popatrzeć bo wolą zapytać - wiem bo w firmie w której pracowałem mam takiego pryka) - to wtedy właśnie się zastanawiam dlaczego sobie nie kupią.

Mnie bardziej denerwują goście "Sprawdzam radio, jak mnie słychać?". Czemu to ma służyć? Nie wiem. Albo jedzie dwóch i sobie opowiadają wrażenia z trasy i psioczą na szefów. Nie przeszkadzają Tobie? A jak ktoś pyta o drogę? Nie widzę w tym nic dziwnego, w końcu CB m.in. ma do tego służyć. A jak Ci przeszkadzają tacy co się o drogę pytają to wyłącz, nie będziesz ich słyszał.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline twinsen

  • ****
  • 528
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: FS Pocket Loox n560, Samsung i9000 Galaxy S
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 10, 2010, 00:39:56 »
Mnie bardziej denerwują goście "Sprawdzam radio, jak mnie słychać?". Czemu to ma służyć? Nie wiem.

Tania, i oparta na prostej psychologii zagrywka. Niestety wciąż skuteczna. Działa zwykle w sytuacji,
gdy ktoś bezskutecznie woła z pytaniem o drogę lub "misiaki". Nikomu nie chce się odpowiadać,
bo Polacy to już taki naród, że lubią jak czymś zajmie się "ktoś inny". No więc takie pytanie to
prowokacja: ktoś odpowiada, bo nic go to nie kosztuje, jak nadusić gruchę i powiedzieć że słychać,
bo to oczywiste. A za chwilę pada pytanie o coś konkretnego. I wtedy już musimy odpowiedzieć,
bo mamy poczucie winy: skoro już się ujawniliśmy, to byłoby głupio milczeć. I tyle :D
--
twinsen

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 10, 2010, 09:01:12 »
Ale nie ma co ukrywać u nas nie ma kultury na CB
19 jest zapchana, bo nikomu nie chce się dać dwa wyżej/niżej
i właśnie takich dwóch z wrażeniami z drogi, baza pilotująca mobila, i wiele innych w tym samym czasie na 19-ce - to może zrazić.
A CB ma 40 kanałów (oczywiście bez 9, 19 i 28)

--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 10, 2010, 20:40:56 »
"Mnie bardziej denerwują goście "Sprawdzam radio, jak mnie słychać?""

No własnie szkoda że mi nikt nie odpowiedział ostatnio pomimo wołania o pomoc bo albo radio albo antena mi zdechła i całą trasę jechałem w totalnej ciszy, albo padła mi tylko przekaźnik wewnątrz więc pewnie jakiś szum w eterze robiłem, ale nikomu się odezwać nie chciało że np. piszczę i mnie nie słychać....

Więc nie jest to aż tak głupie pytanie.


SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

lipalipski

Odp: O wyższości świąt ... (CB kontra Traffic/IQ Routes)
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 10, 2010, 20:54:30 »
Jak jechałeś w totalnej ciszy i nie słyszałeś innych rozmów to i odpowiedzi na swoje pytanie byś nie usłyszał.