Serwis Karta Gwarancyjna

  • 55 Odpowiedzi
  • 6533 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline tranzystor

  • ****
  • 500
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackberry 9000, PlayBook 16GB OS2
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 10, 2009, 11:42:19 »
ups  to cos mi sie  popapralo  .. musze to sprawdzic  bo cos  w autoryzacji  sie u nich pozmienialo   wiem ze napewno  skonczyli z  Fujitsu siemens ....a cos  jeszcze  dostali  .... sorki za blad  w takim razie

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 10, 2009, 11:46:06 »
Nic się nie stało. Nawet w kuponie gwarancyjnym są wskazani, a komórka jest z 2008 roku

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 10, 2009, 20:59:41 »
Jestem w identycznej sytuacji jak michalek123, tzn. G900 przyjęta do naprawy od 16 września i do teraz oczekuje na części. Dostałem też list o braku części i konieczności oczekiwania. Problem w tym, że nie wiadomo jak długo. Zapisy w karcie gwarancyjnej, to typowy bełkot (dużo słów, mało konkretów). Nie jest określony ani maksymalny czas naprawy, ani warunki wymiany, zwłaszcza na inny model. Tak naprawdę, w przypadku braku możliwości naprawy, wymiany czy nieproporcjonalnych kosztów tegoż, to dostawca może powiedzieć sorry i nie robić nic.

ale nie w nieskończoność.....teraz niepamietam gdzie dokładnie było to napisane, ale z tego co mnie pamiec niemyli 3 naprawy nowy sprzet jedna naprawa max miesiac, sprowadzenie czesci za granicy +1 miesiac musze tego poszukac bo to serwis musi miec regulamin zgodnym z prawem wyzej


Virustronie przypomniałeś sobie gdzie jest tak napisane? Na stronie CCS-u znalazłem tylko "krótki czas napraw: 1 dzień roboczy, a w przypadku konieczności przedłużenia naprawy powyżej 4 dni powiadomienie e-mailem lub faxem"
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2009, 21:05:25 wysłana przez azyork »

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 10, 2009, 23:12:49 »
cholera niestey mi sie poknieciło z gwarancja od CB radia ktora niedawno czytałem i w niej miałem takie zapiski niestety wg. kodeksu cywilnego art. 580 nie jest regulowany czas naprawy :/
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 17, 2009, 16:27:21 »
Dobra, rozmawiałem z Panem z infolinii urzędu rpaw konsumenta i podsunął mi jeden artykuł. Mówił, że serwis nie może nam odpowiadać, że nie wie, kiedy będzie miał części.

A artykuł o jaki chodzi, to Art. 455 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 Dz.U. z 1964r. Nr 16, poz. 93, a brzmi on następująco:

"Jeżeli termin spełnienia świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z właściwego zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do wykonania."

Myślę, że to pomoże nam z CCSem, ale nie wiem co można oczekiwać w zamian, bo wiadomo, że części nam nie sprowadzą szybko.

*

Offline miba

  • *****
  • 4050
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900, doszedł x51v
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 18, 2009, 03:54:57 »
Bezzwłocznie czyli bez zbędnej zwłoki - tylko udowodnij, że oni przeciągają to dostarczenie części ponad niezbędne minimum.

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 18, 2009, 18:53:45 »
Ja wyznaczam im termin w piśmie, w ciągu jakiego żądam naprawy telefonu. Jeśli nie ma u producenta części, to znaczy, że telefon nie nadaje się do naprawy.

Prosiłbym o zeskanowanie gwarancji telefonu Toshiba G900, bo jest mi potrzebna dla urzędu praw konsumenta.

*

Offline marsozerca

  • **
  • 211
  • Płeć: Mężczyzna
  • obserwator ;)
  • Sprzęt: Tośka g900@520MHz@ Win6.1 :)
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 18, 2009, 19:19:32 »
Zeskanowałem stronę pierwszą plus ostatnią oraz część polską, sorry za wielkość, ale nie chce mi się edytować tego ;]

Mam swoje życie wy mówicie mi jak żyć
mam swoją drogę wy mówicie mi którędy iść
mam swoje pięści słyszę z kim się bić
i swoje serce kogo kochać z kogo kpić

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 19, 2009, 14:23:32 »
Dobra, rozmawiałem z Panem z infolinii urzędu rpaw konsumenta i podsunął mi jeden artykuł. Mówił, że serwis nie może nam odpowiadać, że nie wie, kiedy będzie miał części.

A artykuł o jaki chodzi, to Art. 455 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 Dz.U. z 1964r. Nr 16, poz. 93, a brzmi on następująco:

"Jeżeli termin spełnienia świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z właściwego zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do wykonania."

Myślę, że to pomoże nam z CCSem, ale nie wiem co można oczekiwać w zamian, bo wiadomo, że części nam nie sprowadzą szybko.

Też zadzwoniłem na infolinię UOKiK. Zasugerowano mi 2 artykuły KC:

476
Dłużnik dopuszcza się zwłoki, gdy nie spełnia świadczenia w terminie, a jeżeli termin nie jest oznaczony, gdy nie spełnia świadczenia niezwłocznie po wezwaniu przez wierzyciela. Nie dotyczy to wypadku, gdy opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

oraz

479
Jeżeli przedmiotem świadczenia jest określona ilość rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku, wierzyciel może w razie zwłoki dłużnika nabyć na jego koszt taką samą ilość rzeczy tego samego gatunku albo żądać od dłużnika zapłaty ich wartości, zachowując w obu wypadkach roszczenie o naprawienie szkody wynikłej ze zwłoki.

Dłużnikiem jest tu Dostawca - Toshiba i od niej (pewnie jakiegoś przedstawiciela w Polsce) należałoby dochodzić swoich praw na podstawie ww. artykułów KC.

Ciekawi mnie jeszcze jak miałaby być ustalona wartość telefonu do zwrotu kasy (brak możliwości naprawy lub wymiany), w przypadku kiedy był kupiony wraz z usługą operatora i cena na paragonie to np. 1zł ? W gwarancji co prawda nic nie mówią o takim zwrocie, ale na infolinii podali, że w opisanej sytuacji mam takie prawo.

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 19, 2009, 19:49:40 »
Ja wysłałem do nich dzisiaj maila z moim pismem, to podali mi maila do przedstawiciela Toshiba UK (w Polsce nie ma Toshiby od komórek - UK obejmuje nasz region). Dzięki za gwarancję.

Ja na fakturze mam akurat 900 zł, to spoko, ale jak ktoś ma 1zł, to przysługuje mu chyba "taka sama ilość rzeczy tego samego gatunku". Czyli logicznie u mnie - "zapłataich wartości".

Napisze do tego goscia z Anglii i zobaczymy. Ciekawe to, że zawsze jak pisałem na maila CCS'u, to czekałem kilka godzin (albo następnego dnia) odpowiadali, a teraz po 3 minutach dostałem odpowiedź ;d

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 19, 2009, 20:30:21 »
W takich sytuacjach, pewnie nie częstych, ale jak pokazuje nasz przykład zdarzających się, warto przed zakupem czegokolwiek 'zauważyć' i warunki gwarancji (tu bez konkretów i dowolnie przez serwis interpretowalnej), i to kto i skąd jest dostawcą-gwarantem. Już samo "bujanie się" między serwisem i gwarantem gdzieś poza granicami daje do zastanowienia czy warto na przyszłość kupować produkt takiej firmy.
Na "responsywność' działu obsługi klienta CCS-u nie mogę narzekać. Tylko co mi z szybkiej odpowiedzi typu (przybliżony cyt. z Misia):
- Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?
- Taaa, cham się uprze i mu daj. Skąd wezmę jak nie mam.

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 20, 2009, 07:58:44 »
11 minie miesiąc od oddania komórki do serisu. Dostałem od nich tylko list (błędny), że nie mają części do telefonów G500 (na gwarancje oddałem G900) i że chcą wymienić mi na G810. Zadzwoniłem do nich, powiedzieli, że to błąd. Żadnego sprostowania nie dostałem. Status po zmianie z błędnego "oczekuję na decyzje klienta" jest dalej "oczekuje na dostarczenie części zamiennych". I nie spodziewam się jej szybko :(
Moja narzeczona ma g900 i jest w identycznej sytuacji :/ W poniedziałek minęło 7 tygodni, od kiedy dała sprzęt do serwisu :/
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2009, 14:03:53 wysłana przez Shiryu »
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 27, 2009, 15:58:48 »
Ciekaw jestem czy ktoś z oczekujących na naprawę kontaktował się z Dystrybutorem. A jeśli, to czy i jaką uzyskał odpowiedź. Na mój e-mail nikt nie raczył odpowiedzieć.
Dzwoniłem też do CCS SA i śpiewka wciąż ta sama. Że niby ponaglają (wczoraj ostatni raz), ale odpowiedzi kiedy przyjdą części nie dostają. No i pocieszono mnie, że był przypadek, że czekali 3 miesiące.
No jak tak, to za takie osr.nie klienta NIGDY WIĘCEJ TOSHIBY.

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 04, 2009, 16:33:07 »
ja CCS dręczę codziennie i wam tez to radze oprócz tego pisać do firmy toshiba na 3 maila
toshibasupport@uk.wdsglobal.com
customer_operations@toshiba.co.uk
english.toshiba@wdsglobal.com   
bo ja do nich wczoraj pisałem i niby maja się dowiedzieć co jest grane w ccs bo oni nic nie wiedza o żadnej dostawie do polski z płytami głównym do naszych tosiek. A po drugie z tego co mi pisali to części nie są już produkowane i ich po prostu nie ma.Jak dalej CCS będzie sobie leciał w kulki to pójdę dalej do federacji konsumentów bo oni nie maja prawa tak długo trzymać naszych tosiek. Wiec panowie dalej pisać do toshiby ze nie tylko CCS mnie zbywa

pozdrawiam i oczekuje ze się dołączycie do dręczenia CCS i toshiby

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 04, 2009, 17:03:39 »
...niby maja się dowiedzieć co jest grane w ccs bo oni nic nie wiedza o żadnej dostawie do polski z płytami głównym do naszych tosiek. A po drugie z tego co mi pisali to części nie są już produkowane i ich po prostu nie ma

Czyli, że od Toshiby wiesz, że nie ma już płyt głównych na wymianę? To w takim razie jedni i drudzy walą głupa, bo jak mają naprawiać jak nie mają czym. I że CCS niby nie wie (cały czas czeka na dostawę), że Toshiba nie ma już płyt, a klienta o tym poinformowali. BZDURA
Ta cała angielska Toshiba to też niezłe dziadostwo. Sprzedają swoje badziewie w krajach gdzie angielski nie jest językiem urzędowym, ale serwis mają tylko po angielsku. Marnie widzę wyegzekwowanie jakichkolwiek zobowiązań. CCS rżnie głupa, że to Toshiba części nie dostarcza i że to Dostawca odpowiada wobec klienta za zobowiązania gwarancyjne (a w zasadzie do niczego nie jest zobowiązany, bo jak nie może naprawić, to war. gwarancji do niczego nie zobowiązują). A angole pewnie wypną się na nasze prawo, bo możemy im skoczyć. Jedyne co można, to narobić 'szumu' w sieci i przestrzec innych.

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 04, 2009, 18:04:32 »
Cytuj

Thank you for contacting Toshiba Mobile Communications.
 
We do apologise for the delay and for any inconvenience that this may cause. We are expecting all outstanding repair enquires to be solved this week. The delay has been caused  by the custom’s laws and regulations.
 
Please do not hesitate to contact us again for further assistance and use the reference number found in the subject field for all enquiries.
 
Best Regards,
 
IT Technical Support
Toshiba Mobile Communications,
 
T: 008000 505 2006 - International free phone number
T: 0044 207 111 0990 - Please use this number if your country does not support the free phone number
E: customer_operations@toshiba.co.uk

TOSHIBA

Teraz coraz szybciej odpisują o 15 wysłałem im zapytanie jak długo to potrwa i już dostałem odpowiedz
poczekam do piątku jak dalej się nie zmieni to dalej będę do nich pisał bo denerwuje mnie już to bo bez telefonu to jak bez ręki A jutro zadzwonię na infolinie:P

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 04, 2009, 18:43:18 »
Takie słodkie pierdy, to i mi wysłali (chociaż bez jakichkolwiek terminów). Nawet formułki wklejają takie same. I coś tu nie gra, bo przemyslaw_1990 w poprzednim poście pisałeś, że nic nie wiedzą o dostawie, i że w ogóle nie produkują już części. A tu piszą, że opóźnienie to niby prawo. Jakby pierwszy raz to importowali. Wg. mnie zbywają i łżą jak bura suka, i niewiele mam nadziei, że to się szybko skończy.

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 04, 2009, 18:56:33 »
tez uważam ze wałki wciskają ale co można poradzić ze toshiba i CCS ma nas w du... bo co maila wyśle to inna odpowiedz  a maila wysyłam tego samego tzn. jak długo bede musiał czekac za płyta głowna do g900
serwis toshiby to dosłownie tragedia jak miałem nokie n95 to narzekałem ze 14 dni muszę czekać za slaidere A tu już prawie miesiąc mija i nawet nie umieją odpowiedzieć jak długo będzie to trwało.

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 04, 2009, 19:33:50 »
Wyszedłem z założenia, że nie ma co tracić czasu i nerwów jakimś tam g...em (chociaż pisząc tu sam sobie przeczę). Nie jest to tego warte, a odpowiedzią na to będzie omijanie szerokim łukiem produktów Toshiby i odradzanie ich wszystkim znajomym. Podobnie z serwisem CCS S.A.
Swoją drogą, to umowa serwisowa między CCS a Toshibą też musi być ciekawa. Z tego co pamiętam z tego forum, większość usterek G900, to niełączące gniazdo USB (ewidentna niedoruba projektowa). I zamiast wlutować je porządnie, to wstawiają całą płytę. Pewnie mają cwaniaki z tego kasę, a to co zostanie naprawią, i pójdzie na naprawy płatne. A osr.nie klienta, który czeka już prawie 2 miesiące nic nie znaczy. Takie czasy. Ja ze wstydu bym się schował pod stół. No ale kasa jest dziś więcej warta niż najmniejsze pozory solidności.

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 05, 2009, 20:22:11 »
Napiszmy wszyscy maila, albo po kilka maili do Pana Weissa z radia zet. Niech sie facet zainteresuje tą sprawą.
Pewnie nie zależy im na tym żeby w mediach źle o nich mówiono :)

*

Offline miba

  • *****
  • 4050
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900, doszedł x51v
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 05, 2009, 20:29:51 »
A może jeden e-mail, tylko podpisany przez kilka osób? :)

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 05, 2009, 22:59:51 »
jestem  za kto jest ktos chetny do napisania maila

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 05, 2009, 23:16:12 »
jest ktos chetny do napisania maila


Mogę napisać. Tylko, że problem dotyczy pewnie kilku osób i na 99,99% nie zostanie zauważony. Pomyślcie sami kogo obchodzi, że jakiś tam serwis i Toshiba nie wywiązują się ze zobowiązań gwarancji danej na swoje produkty. No żeby jeszcze tym produktem był jakiś częsty model samochodu czy nawet telefon używany przez tysiące. A tu jakiś zupełnie niszowy telefon, którego nie ma pewnie więcej niż kilkaset w całym kraju.
Można pisać, ale uważam, że pójdzie na Berdyczów.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2009, 23:24:52 wysłana przez azyork »

Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 06, 2009, 14:33:00 »
dzwonilem do rzecznika praw konsumenta i poinformowal mnie ze najwyzej mozemy wytoczyc im proces, który bedzie sie toczył w warszawie (z wielkopolski mam daleko troche) lub napisac list polecony za potwierdzeniem odbioru, w którym wyznaczamy termin naprawy , naprzyklad na za 2 tygodnie, pod rygorem zerwania umowy, i do tego terminu albo kasa albo naprawiony telefon. Pewnie to pozniej i tak by mialo  konsekwencje prawne, czyli trzeba bylo by śmigac do warszawy do sądu.
Głupia sprawa.
Zostaje Pan Weiss. Ja dzisiaj wieczorem napisze mu maila. Nie zajmie to dużo czasu, więc też tak zróbcie.
Dokładnie opisać swój problem i już :) A nóż sie uda

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 06, 2009, 15:00:10 »
List z wyznaczeniem terminu trzeba by wysłać na adres Dostawcy - gwaranta (to on a nie CCS jest stroną). Czyli pod podany na karcie gwarancyjnej adres w Anglii. I to on byłby ewentualnie pozwanym. Nie wiem jaką formę powinno mieć takie pismo. Poza poinformowaniem w czym rzecz trzeba zapewne podać zapis w prawie na które się powołujemy. I tylko czy oni się tym przejmą. Wątpię. Myślę, że zarchiwizują to w koszu.
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że w powództwie cywilnym (chyba o takie postępowanie by tu chodziło) powód wnosi także opłatę. Nie wiem jak jest liczona, czy jest proporcjonalna do wartości sporu ale 'nie mniej niż' czy też inaczej. Ale to byłby dodatkowy koszt i tak pewnie nie do odzyskania gdyby wyrok był korzystny.
Szkoda na to czasu.

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Serwis Karta Gwarancyjna
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 04, 2009, 14:30:11 »
List z wyznaczeniem terminu trzeba by wysłać na adres Dostawcy - gwaranta (to on a nie CCS jest stroną). Czyli pod podany na karcie gwarancyjnej adres w Anglii. I to on byłby ewentualnie pozwanym. Nie wiem jaką formę powinno mieć takie pismo. Poza poinformowaniem w czym rzecz trzeba zapewne podać zapis w prawie na które się powołujemy. I tylko czy oni się tym przejmą. Wątpię. Myślę, że zarchiwizują to w koszu.
Nie wiem, jaki będzie skutek, ale zaczynam dorastać do wysłania takiego maila. Ponad trzy miesiące w serwisie to już grube przegięcie :-| Może ktoś już próbował takiego kroku?
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4