wydaje mi się, że w przypadku "skrzyżowania" z drogą gruntową komunikatu nie powinno być wcale
Postulat jak najbardziej słuszny, zwłaszcza gdyby dotyczył tylko dróg gruntowych nieutrzymanych (typowo polnych/leśnych).
Problem w tym, że na terenach wiejskich są tysiące kilometrów dróg, które mają już od dawna, a nawet 'od zawsze'
nawierzchnię twardą, a w AM są oznaczone jako gruntowe, to setki gmin wiejskich, w których dane
nie są jeszcze zweryfikowane w terenie i kategorie dróg są tam obniżone 'na wszelki wypadek'
(takie gminy w miarę łatwo poznać po tym, że poza miastami nie mają żadnych nazw ulic).
Skalę zjawiska można szacować przeglądając statystyki (o ile te dane można uznać za w miarę wiarygodne).
Wg własnych danych AM ma >220tys. km dróg asfaltowych, a GPMapa ma ich 308tys.
Gdyby teraz usunąć ten komunikat przy skrzyżowaniach z drogami oznaczonymi na mapie jako gruntowe,
to po wielokroć nie miałbyś komunikatu na skrzyżowaniach dróg w rzeczywistości asfaltowych.