Porażka AM w teście Motoru

  • 78 Odpowiedzi
  • 23480 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Porażka AM w teście Motoru
« dnia: Grudzień 05, 2011, 20:47:26 »
W najnowszym teście Motoru AM poniosła poważną porażkę: http://blognavi.pl/naviexpert-nawigacja-gsm-online/23-2/172-naviexpert-miady-konkurencj#addcomments
Co Panowie na to?

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:58:54 »
Biorąc pod uwagę jakość LD, to żadne zaskoczenie. Bardziej to, że TomTom live i Navigon z TMC wcale nie prezentuje się lepiej, a to jak dobrze wypadł NE to dla mnie niespodziewanka.  pozdr

*

ratajczyk

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:17:11 »
napisze tak, jezdze juz przewaznie na TT a te trase ktora wskazal naviexpert pokonuje czesto ze wzgledu na to, ze na dzien dzisiejszy jest najoptymalniejsza i najbezpieczniejsza np w dostaniu sie na A2 od strony warszawy czy dojezdzajac do warszawy ( :mrgreen: sloiki tedy nie jezdza). byc moze cala tajemnica jest ukryta w algorytmie i sposobie powiazania danych od "kierowcow". przykre jest to, ze AM zaczyna sie sama zakrecac w swoich skomplikowanych algorytmach - a polscy programisci mieli byc tacy aj waj. w zasadzie w dzisiejszych czasach wyjechac z warszawy tak aby nie stac - to towar deficytowy nie kazdy sie chce ta wiedza dzielic. Test ciekawy wiele mowi o pomysle na nawigacje (algorytmy + dane statystyczne). Garmin czy TT to dobre programy na kraje z dobra logistyka i systemem zarzadzania infrastruktura drogowa - w polsce takowej nie ma.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:25:44 »
Aqurat w ogóle nie docenia androida... Przez co (mam wrażenie) źródeł nie przybywa a wręcz przeciwnie...  NE idzie z androidem do przodu.

Dodatkowo od czasu, do czasu serwery odmawiają posłuszeństwa i wcale bym się nie zdziwił gdyby test ten był robiony w poniedziałek 28.11.11r. kiedy nie działały serwery.

I bardzo dobrze!
Może w końcu ruszą temat AM'Droid... Nie oszukujmy się,jest tylko jedna droga i praktycznie wszyscy (developerzy) nią poszli... a Aqurat? ech...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2011, 22:37:16 wysłana przez jachraniak »

*

ratajczyk

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:28:50 »
Myslisz?  w zasadzie oddali pole bez walki wobec androida. nie sledze np TT na biezaco ale zaraz i TT ma byc na Androida (a moze juz jest?)
bo kto bedzie nosil "dwa pletwale"  4" w kieszeni?.

*

mik39

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:48:01 »
Mnie to nie dziwi. Mialem AM od wersji 3 i zakonczylem "przygode" na wersji 6.8.1 Teraz mam TT i.....zapanowal totalny spokoj, nic sie nie wiesza, nie ma bzdurnych komunikatow etc. Zreszta, nie probuje nikogo nawrocic, sam czuje sie z TT o wiele lepiej :) i zagladam tutaj z przyzwyczajenia ale pewnie i ten "odcisk na piecie" kiedys sam odpadnie  :mrgreen:

*

Offline MietasM

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia P, Ipaq 316, Phantom NaviBox HD
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2011, 21:58:53 »
Wcale mnie ta porażka nie dziwi. LD to totalne badziewie, co potwierdzają kolejni użytkownicy, a SR można jako tako zaakceptować tylko w połączeniu z profilami prędkości i to jeszcze pod warunkiem dokładnego przejrzenia każdej wyznaczonej trasy przed wyruszeniem.

*

q1w2

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2011, 22:43:08 »
Dopóki AM nie "zbuduje" zaszytego w mapę routingu od podstaw, to nie pomogą kolejne nakładki typu SR, czy LD.
Cieszy tylko to, że w końcu ktoś wykonał rzetelny test, co powinno skutkować głębszymi przemyśleniami ze strony producenta AM.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegami twierdzącymi, że to wina braku programu na Andka, a co za tym idzie - małej ilości źródełek danych.
Uważam, że to zdecydowanie następstwo wysychających źródełek w postaci dotychczasowych użytkowników SR/LD, którzy zawiedzeni jakością otrzymywanych danych, przestali z LD (a niektórzy nawet z SR) korzystać.
Szkoda tylko, że producent zamiast wziąć się w porę do roboty i poprawić podstawy w tej materii, czyli wbudowany routing, wraz z przypisanymi do niego prędkościami dla poszczególnych kategorii dróg, a następnie dostroić do tego i poprawić funkcjonalność bazujących na nim dodatkowych funkcji, skupił się na utrudnianiu użytkownikom możliwości wyłączenia SR.
Gdyby te nowinki (SR i LD) prowadziły jak powinny, to raczej nikt o zdrowych zmysłach, by ich nie wyłączał.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2011, 23:16:26 »
A tak z ciekawości to czy ktoś może podać linki dotyczące tych wielu testów na któdych NE wypadł tak dobrze. Chetnie zapoznam sie z lektóra i kto wie .... :mysli: :mysli: :mysli: :mysli: :mysli:
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

q1w2

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 05, 2011, 23:39:58 »
@ morette
Dla mnie to żadna wykładnia i nie mam opinii co do NE, bo z niego nie korzystam.
Jednak prosisz, to znajduję i daję:
http://blognavi.pl/naviexpert-nawigacja-gsm-online/23-2/172-naviexpert-miazdy-konkurencje

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 05, 2011, 23:40:31 »
Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegami twierdzącymi, że to wina braku programu na Andka, a co za tym idzie - małej ilości źródełek danych.
Z tym to ja się zgodzę.
Ale uważam, że nie pomogłyby nawet dane online od wszystkich jeżdżących z AM.
Nawet plus potencjalni użytkownicy andka (czyli 2x tyle).
Oprócz samego algorytmu (nie działającego najlepiej), ważne są podstawy, na których taki system online działa (czyli w przypadku AM nienajlepsze SR) a chyba nie ma lepszego źródła danych niż przemieszczające się po drogach komórki (tylko z tych danych też trzeba umieć skorzystać).
Zawsze jadących komórek będzie dużo więcej, niż użytkowników jakiejkolwiek nawigacji (nawet wszystkich razem wziętych).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

ratajczyk

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2011, 23:52:36 »
ale gdzies, nie pamietam gdzie prawie wszyscy producenci navi napisali, ze maja umowy z operatorami "gsm" na takie dane wlasnie do swoich nowych wynalazkow "online".

*

q1w2

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 05, 2011, 23:54:55 »
Karol
Nie wyłuskuj urywków, bo to trochę wypacza wypowiedzi.
Zauważ, że w sumie napisaliśmy to samo.
Gdybym jeszcze dla jasności wstawił po "to" jedynie (co teraz uczynię tutaj), to już chyba nie miałbyś się do czego przy... :proud:
Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegami twierdzącymi, że to jedynie wina braku programu na Andka, a co za tym idzie - małej ilości źródełek danych.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2011, 23:58:03 wysłana przez q1w2 »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 06, 2011, 00:25:58 »
Nie uważam również, że
...to zdecydowanie następstwo wysychających źródełek w postaci dotychczasowych użytkowników SR/LD, którzy zawiedzeni jakością otrzymywanych danych, przestali z LD (a niektórzy nawet z SR) korzystać.
ponieważ tych nigdy nie było wystarczająco dużo (powody opisałem w poprzednim poście).
Nie uważam również, żeby kategoryzacja była tak skopana, żeby miała aż taki zły wpływ na routing.
SR owszem - uważam, że jest przekombinowany.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 00:27:57 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Miami

  • ***
  • 356
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ASUS MyPal A636N SDHC Class6 8GB FAT32 klaster4KB
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 06, 2011, 00:30:35 »
To miażdzenie konkurencji jest dla mnie mocno podejrzane. Bardziej pasuje miażdzący sponsoring.
Oczywiście trasy nie pokonałem, ale symulacja trasy (poniedziałek 9:00) pokazje zdecydowanie niższe czasy na dwóch urządzeniach. Jeszcze mi się nie zdarzyło abym dojechał gdzieś poźniej niż pokazała to AutoMapa przy pierwszym obliczeniu. Wyliczenie z TomToma również wskazuje znacznie niższy czas od tego z testu.
Zapewnie kierowca jadący z NaviExpertem jechał wozem strażackim na sygnale (zgodnie z przepisami) a pozostali testerzy dodatkowo na trasie mieli za zadanie uzbieranie koszyka grzybów. A grzybów brak.
AutoMapa PL/EU 6.27.1(3126), mapa: teraz Polska 2303 6.1491

*

q1w2

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 06, 2011, 00:43:30 »
Bardziej pasuje miażdzący sponsoring.
Z tym raczej trudno się nie zgodzić. Ale zauważ, że sponsoringu łapie się każdy.
Kto płaci, ten ma (czyt. wygrywa :D). Ileż to razy testy wygrywała AM :ok:
Dla mnie jest nie do pomyślenia, że różnica w jakimkolwiek wariancie i z jakąkolwiek super navi, na w/w trasie może wynieść 2 godz. To oczywista farsa.
Inna rzecz, że każdy program można tak ustawić, by przegrał. A kombinacji ustawień z wszystkich wymienionych, chyba najwięcej ma AM
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 00:46:21 wysłana przez q1w2 »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 06, 2011, 01:51:59 »
Co racja to racja  :mrgreen: :ok:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 06, 2011, 08:25:07 »
Bardziej pasuje miażdzący sponsoring.
.........jest nie do pomyślenia, że różnica w jakimkolwiek wariancie i z jakąkolwiek super navi, na w/w trasie może wynieść 2 godz. To oczywista farsa............
Oczywista, oczywistość jak mawiał klasyk.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 06, 2011, 09:16:28 »
Ustawianie, ustawianiem   B)

Nie zapominajcie o tym że blokady w zdarzeniach pojawiają się via serwer LD, który ostatnio dostawał czkawki...

Panowie z "Motora" mogli mieć AM ze starym SR, nowych pobrać nie mogli, blokady w związku z tym, też mieli stare a serwer LD nie "pomógł" bo leżał i kwiczał. Pozbawieni całego oręża jechali na (starym) SR, nieuwzględniającym obecnej sytuacji i mogło się tak to skończyć. Sytuacja na drogach jest jak sieć naczyń połączonych... gdzieś się zatkał odpływ to wszyscy walą w inne ujścia a to powoduje korki...

Co do kategoryzacji - zapewne wielu strasznie się oburzy, ale mi by wystarczyły dwie kategorie;

1) równa
2) dziurawa (bardzo proste do zrobienia z pomocą miplo)

Bo po kiego groma te wszystkie inne kategorie? W sytuacji gdzie trasy mamy zdefiniowane następująco:

Szybka - liczy się czas
Łatwa - eliminacja skrętów w lewo i rond
Krótka - wiadomo
Optymalna - kompromis pomiędzy szybką i krótką.

Pytanie było retoryczne, bo gdzie mamy trasę która potrzebuje kategoryzacji? Nie ma takiej... A to, że AM cały czas błądzi, wynika ze starego algorytmu z czasów sprzed AM'Traffic, gdzie kategorie rządziły... zupełnie bez sensu zresztą...
Nie ma tasy "głównymi"  :) nie ma...

za targeo:
Cytuj
problem jest bardzo skomplikowany (i dotyczy również AM) - na długich trasach preferowane są drogi o wyższej kategorii i to może powodować, że trasa szybka wcale nie jest najszybsza.

W dobie AM'Traffic widziałbym to tak - więcej przedziałów prędkości - tak jak ma to NE (załączniki) i routing oparty na założeniach, które Aqurat zdefiniował... To wszystko, nie trzeba złożonej kategoryzacji. Oczywiście jak ktoś ma życzenie pojechać "dziurawą" (zaptaszkować odpowiednią pozycję w menu) i zaoszczędzić czas, czy ilość kilometrów, a może ma samochód służbowy i zwyczajnie sie nie martwi zawieszeniem, proszę bardzo.

Wiadomo, im prostsze rozwiązanie tym pewniejsze, w chwili obecnej mamy hybrydę, a właściwie karykaturę... Znajdziemy szybszą od szybkiej, łatwiejszą od łatwej itp, itd. a to wszystko dzięki temu, że na routing ma wpływ kategoryzacja dróg.

SR nie jest przekombinowane... To AM nie potrafi dobrze korzystać z tych danych, bo już sami nie wiedzą na czym ma się opierać algorytm.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 09:47:40 wysłana przez jachraniak »

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 06, 2011, 10:34:23 »
Piszecie tu o szemranym sponsoringu NE. Jak zwykle wszystko w Polsce musi być podejrzane i teorie spiskowe górują. Ja natomiast od kilku miesięcy przesiadłem się na NE, który był zainstalowany w nowo zakupionym telefonie. Przez 7 dni przetestowałem tą navi za darmo a następnie ją kupiłem i nie żałuję. NE nie ma takich wodotrysków jak AM, ale nawiguje od niej wielokroć lepiej. Potrafi prowadzić przez na pierwszy rzut oka dziwne drogi, po których w sumie dociera się szybciej, bo nie ma na nich korków. Wielokrotnie tego doświadczyłem. Dodając do tego zawsze aktualne mapy i POI bez żadnej aktualizacji i posiadanie nawigacji w jednym urzadzeniu z telefonem  o AM zapomniałem bez żalu. NE nie jest idealną nawigacją ale wg mnie bez zporównania lepszą w Polsce od AM.
ps. jezeli dziwicie się przewadze jaka NE uzyskał nad pozostałymi nawigacjami, to zobaczcie jakimi drogami prowadził ( jako jedyny) i wszystko będzie jasne.
Aha i nie jestem związany w żaden sposób z NE, poza tym, że korzystam z tej nawigacji.
Pozdr.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 06, 2011, 10:59:54 »
Piszecie tu o szemranym sponsoringu NE. Jak zwykle wszystko w Polsce musi być podejrzane i teorie spiskowe górują...........
OK Można się zgodzić że NE jest lepsze od AM ale pomyśl : WSZYSTKIE pozostałe navi 2h później  :shock: :-? :mysli:  Żeby tylko AM to ok dali ciała ale TT i Garmin też :-?  To chyba NE odkryło jakąś tajną autostradę . (a to się Tusk ucieszy jak się o niej dowie  :E :E )
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 06, 2011, 11:23:49 »
Widziałem test motoru, zaznaczyli tam mapkę jak prowadziły poszczególne navi. NE wygrał bo wybrał jakieś boczne drogi gdzie było pusto, a AM w tym czasie stała w korku na gierkówce a później w okolicy Skierniewic. Co do 2 godzin różnicy,  dotyczy to Navigona. AM potrzebowała 1,5 godziny więcej, a TT i Garmin około 1 h więcej.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2011, 11:29:05 wysłana przez sagi79 »

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 06, 2011, 11:27:16 »
Piszecie tu o szemranym sponsoringu NE. Jak zwykle wszystko w Polsce musi być podejrzane i teorie spiskowe górują...........
OK Można się zgodzić że NE jest lepsze od AM ale pomyśl : WSZYSTKIE pozostałe navi 2h później  :shock: :-? :mysli:  Żeby tylko AM to ok dali ciała ale TT i Garmin też :-?  To chyba NE odkryło jakąś tajną autostradę . (a to się Tusk ucieszy jak się o niej dowie  :E :E )
Pozostałe navi dały ciała po wyprowadziły kierujących na remontowaną i zakorkowaną 8-emkę. NE jako jedyny pognał północą po podrzędnych drogach. Ot i cała tajemnica... :wink:

*

Offline tesbor

  • **
  • 242
  • Sprzęt: Galaxy sIII + Galaxy Note II
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 06, 2011, 11:50:53 »
Teraz trzeba czekac na speca od marketingu AM - ciekawe co wymysli na ta medialna porazke AM w Motorze?

Czekam z niecierpliwoscia na riposte AM!

*

PapaD

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 06, 2011, 12:09:44 »
A po co czekać na ripostę ze strony AM. Ciekawiej by się zrobiło jakby za kilka dni pojawił sie artykuł jak to TomTom ze swoim systemem omijania korków powala konkurencję na łopatki. :)

*

q1w2

Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 06, 2011, 13:41:03 »
A to, że AM cały czas błądzi, wynika ze starego algorytmu z czasów sprzed AM'Traffic, gdzie kategorie rządziły
To prędzej, czy później musiało się tak skończyć jak pokazał test Motoru.
AM wprowadzając SR/LD, zamiast przygotować "podstawy", poszła na żywioł.
Algorytmy pozostały stare, nijak nie pasujące do rzeczywistości. Wrzucili do tego kotła "nowinki" w postaci SR/LD i myśleli, że to wszystkie babole w tej materii naprawi i jakoś to będzie. No i się doigrali. To, że serwery LD działają jak działają, to wszyscy chyba na forum wiemy. Natomiast fakt, że jeżeli rzeczywiście trafiło na przerwę pracy serwerów i skutki były tak opłakane, to tylko świadczy o jakości załadowanego "fabrycznie" w mapy routingu (w szerokim rozumieniu tego zagadnienia) i jakości danych SR.
Ciekawe, jak w takim razie jeżdżą użytkownicy AM, korzystający z urządzeń bez dostępu do sieci :O Na czuja? :O~

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 06, 2011, 15:02:59 »
Nie zapominajcie, że na trasie pozostałych był wypadek /jak LD, TT i Navigon go zlokalizowały, to już było po tzw ptakach/ 2 km w wypadku, wg Motoru jechali godzinę. Niezależnie od wypadku i tak dali ciała.  pozdr

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 06, 2011, 16:13:16 »
Ten test to zwykła sponsorowana gadzinówka pisana przeciwko AutoMapie.
Pierwszy adres :
http://blognavi.pl/naviexpert-nawigacja-gsm-online/23-2/172-naviexpert-miady-konkurencj#addcomments
Drugi adres :
http://blognavi.pl/gsm-android/5-android-w-telefonach/16-automapa-na-androida

Nie twierdzę że AM jest lepsza, ale takie testy to tendencyjne sponsorowane goowno.

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 06, 2011, 18:49:15 »
Przyganiał kocioł garnkowi :O  A mało było takich goowien o AM?  Korzystam z AM, ale jeśli to niejednorazowy wybryk NE tylko będzie to stała tendencja, to mozna się zastanowić.  pozdr

*

Offline mkursor

  • **
  • 139
  • Sprzęt: HTC Desire HD
Odp: Porażka AM w teście Motoru
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 06, 2011, 19:47:29 »
Ten wypadek na trasie to na pewno ustawka była.