Teraz dzięki danym pobranym z systemu GPS i satelitarnym mapom obszaru działań piloci uzyskują większą „świadomość” otaczającego ich świata, a to wszystko za sprawom systemu Billa Gatesa na pokładzie ich maszyn. Bez większego problemu w czasie lotu można przeglądać szczegółowe dane pogodowe, gdy nadejdzie czas ataku precyzyjnie odpalić pociski, a w razie kłopotów z samolotem szybko uruchomić cyfrową wersję podręcznika zawierającego gotowe rozwiązania problemów.
Niestety nie dysponujemy żadnymi zrzutami ekranu prezentującymi ów system w akcji – prawdopodobnie długo ich nie zobaczymy :-)
kolan siedzących za sterami osób. Dostarczycielem sprzętu jest Fujitsu Ltd, a opracowaniem oprogramowania zajęła się firma Position Integrity LLC. Zaowocowało to powstaniem PACMANa (Pilot/Aircrew Management system). Urządzenia te mają służyć przede wszystkim pilotom starszych maszyn takich jak samoloty F-15 i A-10 oraz helikoptery AH64, UH60 i CH47. Nie są one bowiem wyposażone w zaawansowane cyfrowe systemy celowania i nawigacji co przy najnowszych osiągnięciach w dziedzinie stosowanych obecnie rakiet i bomb sprawia iż samoloty te są mało użyteczne.