"...W drugiej połowie grudnia ubiegłego roku nabyłem LOOX-a 720 i jestem w sumie zadowolony z tego urządzenia, poza jednym niezwykle uciążliwym drobiazgiem. Pierwszy rysik do LOOX-a złamał mi się w palcach (podczas wkładania do silosu) po miesiącu użytkowania - uznałem, że to wadliwy egzemplarz, jednakże drugi rysik złamał mi się dzisiaj, również bez jakiejkolwiek widocznej przyczyny. Osobiście uważam to za bardzo poważne niedociągnięcie Państwa produktu - bez rysika nie da się praktycznie pracować na urządzeniu.
O tym, że mój problem nie jest odosobniony, świadczy wątek na forum dyskusyjnym wortalu PDAclub, do którego link podaję poniżej:
http://www.pdaclub.pl/forum/posty.php?temat_id=11555&od=0
Co więcej, o tym, że nie jest to problem tylko polskich użytkowników świadczy nawet bardziej obszerny wątek na stronie firstloox.org:
http://firstloox.org/forums/showthread.php?t=2443&highlight=broken+stylus
Uważam, że w związku z tak często powtarzającą się i tak uciążliwą wadą produktu, firma Fujitsu-Siemens powinna dołożyć wszelkich starań aby zagwarantować satysfakcję użytkowników. W szczególności, działaniem ze wszech miar adekwatnym byłoby udostępnienie nabywcom możliwości wymiany rysików na wolne od wad - oczywiście za darmo. Dlatego oczekuję od Państwa oficjalnego stanowiska w powyższej kwestii. Ze względu na konieczność korzystania z urządzenia w chwili obecnej - zgodnie z Państwa sugestią telefoniczną - zakupię komplet rysików na własny koszt, oczekuję jednak od Państwa podjęcia decyzji o zwrocie kosztów zakupu w możliwie najkrótszym terminie, nie później niż do końca maja tego roku. W przeciwnym razie będę zmuszony będę rozważyć podjęcie kroków prawnych, w szczególności złożenie skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów..."
Zachęcamy posiadaczy nowych LOOXów do wysyłania kopii tego listu - być może Fujitsu-Siemens Computers nie zignoruje dużej liczby zgłoszeń. Namiary (adresy e-mail) osób odpowiedzialnych za PDA w FSC można uzyskać dzwoniąc na infolinię, pod numer 0-801 300 100. Product managerem jest Robert Grosiak, a specem od serwisu zajmującym się palmtopami LOOX 720 jest Wojciech Wróbel.
Wszystko na to wskazuje, że sprawa łamiących się rysików palmtopów Pocket LOOX serii 700 stanie się tym czym odpadające gumowe boczki dla iPAQów serii 2210. Na naszym forum i nie tylko, coraz częściej pojawiają się informacje, że rysiki jakie firma Fujitsu-Siemens dołącza do swych PDA są fatalnej jakości. Odkręcana mała plastikowa nasadka, przeznaczona do resetowania palmtopa, odłamuje się bowiem po kilku tygodniach użytkowania urządzenia. Ciekawe czy producent pójdzie w ślady firmy HP, która to rozsyła całkowicie za darmo nowe boczki wszystkim posiadaczom palmtopów iPAQ 2210, będących wciąż na gwarancji. Jeden z naszych Czytelników wystosował nawet odpowiedni list do polskiego oddziału Fujitsu-Siemens Computers. Oto jego treść: