Wydrukuj tę stronę

ASUS zdalnie sprawdza, czy użytkownicy zrobili roota i anuluje gwarancję

19 sierpień 2012 Autor :   Michał Jakubowski :: revanmj
Nad do tej pory chwalonym i zbierającym prawie same laury ASUSem zaczynają zbierać się czarne chmury. Użytkownicy z forum xda-developers odkryli, że firma może zdalnie sprawdzić czy użytkownik nie łamie zasad gwarancji i nie uzyskał, np. uprawnień roota (jeśli korzysta z oficjalnego ROMu).

Za wszystko odpowiedzialne jest oprogramowanie Device Tracker, które pozwala użytkownikowi zdalnie namierzyć swój tablet, usunąć z niego dane, itd. Jak widać nie tylko, ponieważ jeden z użytkowników napisał, że otrzymał od ASUSa informację o naruszeniu zasad gwarancji. Zdziwił się, ponieważ nigdy nie oddawał swojego urządzenia do serwisu. Po kilku rozmowach, pracownicy ASUSa w końcu powiedzieli mu, że firma może zdalnie sprawdzić takie rzeczy. Póki co, jedynym sposobem na uniemożliwienie tego producentowi wydaje się być usunięcie kilku plików. Przy okazji jednak traci się dostęp do wspomnianej funkcji oraz możliwość sprawdzania i pobierania aktualizacji z poziomu tabletu. Więcej informacji (w j. angielskim znajdziecie w tym wątku)

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję