Gdy ktoś nie przeczytał instrukcji i podłączył podstawkę synchronizacyjną do komputera przed zainstalowaniem programu ActiveSync może mieć trudności z prawidłowym rozpoznaniem urządzenia przez PC. Wtedy należy:
- pozostawić aparat podłączony do PC
- na PC (opis dla systemu Windows XP) wejść do Menu Start -> Ustawienia -> Panel Sterowania -> System -> zakładka Sprzęt -> Menadżer Urządzeń
- tam odszukać pozycji odpowiadającej sterownikowi USB swojego aparatu (nazwa zależna od producenta)
- usunąć tą pozycję
- zainstalować ActiveSync
- wrócić do powyższego okienka z listą urządzeń
- kliknąć na grupie USB prawym przyciskiem -> wybrać Szukaj nowych urządzeń
- system powinien automatycznie znaleźć prawidłowe sterowniki
Natomiast jeśli jakimś cudem po pewnym czasie prawidłowej pracy opisywany zestaw (czyli PC + SmartPhone) daje podobne objawy to należy postąpić w bardzo podobny sposób:
- pozostawić aparat podłączony do PC
- na PC (opis dla systemu Windows XP) wejść do Menu Start -> Ustawienia -> Panel Sterowania -> System -> zakładka Sprzęt -> Menadżer Urządzeń
- tam odszukać pozycji odpowiadającej sterownikowi USB swojego aparatu (nazwa zależna od producenta)
- usunąć tą pozycję
- wyciągnąć aparat z podstawki synchronizującej
- otworzyć ActiveSync
- w menu File wybrać Delete Partnership
- następnie w Menu Start -> Ustawienia -> Panel Sterowania -> Dodaj usuń programy -> odinstalować ActiveSync
- uruchomić ponownie komputer
- zainstalować ActiveSync
- włożyć aparat do podstawki synchronizującej
- w tym momencie system powinien znaleźć urządzenie i powinno ono pracować prawidłowo