PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Eten / Acer => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => X500/X500+ => Wątek zaczęty przez: eser w Czerwiec 14, 2007, 13:51:04
-
Witam!
Czytając o kłopotach napraw gwarancyjnych Etenów pragnę podzielić się kilkoma uwagami.Kupując Etena otrzymujemy DWIE gwarancje: 1. serwisu sprzedawcy i 2.zewnętrznego serwisu gwarancyjnego. Warunki tych gwarancji są różne, a niejednokrotnie sprzeczne ze sobą. Warto zatem czytać. W moim przypadku Komputronik miał bardzo szczegółowe i "upierdliwe" warunki naprawy gwarancyjnej ( dowód zakupu, faktura, kompletny karton, jak przy zakupie i dostarczenie do serwisu). Natomiast UniCom, w rozmowie telefonicznej, wymagał tylko przesłania samego urządzenia z ich kartą gwarancyjną. Wyszedłem z założenia, że gwarancja Komputronika (sprzedawcy) jest, jakgdyby, nadrzędną w stosunku do gwaranta zewnętrznego, jaką jest UniCom. Etena X500 zostawiłem w serwisie Komputronika nie martwiąc się o przesyłkę, ubezpieczenie itp.Trwało to 4 tyg. Jestem jednak bardzo zadowolony z naprawy. Nie sugeruję w żadnym wypadku, że UniCom odpowiadając za naprawę przed "Dużą Firmą" wykonał ją dokładniej. ;D
PS.
Wydaje się, że wysyłając sprzęt bezpośrednio do zewnętrznego serwisu gwarancyjnego, z pominięciem sprzedawcy pozbawiamy się, na własne życzenie, praw wynikających z gwarancji sprzedawcy.
-
Kupilem sprzet w Komputroniku, gwarancyjnie wyslalem do Unicomu :)
Pracownik Komputronika przekazal ze sami i tak dalej wysylaja do Unicomu, a ten dalej w swiat ;D
Plusem dostarczenia urzadzenia do sprzedawcy (o ile znajduje sie w tym samym miescie) jest brak kosztow wysylki sprzetu.
Nie wiem kto pracuje w tych zagranicznych serwisach, ale jakosc naprawy pozostawiala wiele do zyczenia :(
Wymieniony ekran dziala do dzis, ale obudowe pocharatali mi konkretnie podczas otwierania X500 >:(
-
Wymieniony ekran dziala do dzis, ale obudowe pocharatali mi konkretnie podczas otwierania X500 >:(
eh... skąd to znam... Kiedyś mój pierwszy telefon - motkę v2288 po oddaniu z serwisu dostałem podrapaną jak cholera ;/ A była jak nóweczka (dbałem o nią cholernie :) )... A jak im powiedziałem, że tego nie przyjmuję i oddałem do reklamacji to stwierdzili, że rysy wynikają z mojego użytkowania i mogą mi oddać go za 45, naprawić za 96 lub zezłomować za free.... Dopiero po ostrej rozmowie w swej wspaniałomyślności oddali za free... Eh.. ciekawe swoją drogą czy coś się zmieniło w tym serwisie do dzisiaj. :)
-
Niekoniecznie pozbawiamy sie praw wynikajacych z gwarancji sprzedawcy, zawsze mozemy do tego wrocic, a takie rozwiazanie ma swoje dobre i zle strony jak slusznie zauwazyl @mariano77.
Z jednej strony nie ponosi sie kosztow wysylki itp, ale z drugiej wydluza sie okres naprawy bo i tak musi trafic do Unicom, a oni wysylaja dalej.
Ja nie mam wlasciwie wyboru bo kupilem w Unicom :)
Poza tym w kontaktach indywidualnych z klientem zamiast rekojmi jest cos takiego jak niezgodnosc towaru z umowa i mozna z tego rownolegle korzystac razem z gwarancja, jedno nie wyklucza drugiego.
-
...
http://www.konsument.gov.pl/files/ust_o_szczegolnych_warunkach_sprzedazy.pdf (http://www.konsument.gov.pl/files/ust_o_szczegolnych_warunkach_sprzedazy.pdf)
dokladna tresc ustawy.
2 lata sprzedawcy- i w ciagu 14 dni musi sie ustosunkowac do naszych wymagan- tj. albo naprawa albo wymiana...
probujcie z tego korzystac... ja jak bede reklamowal to tak zrobie- zadne gwarancje producenta...
-
...
http://www.konsument.gov.pl/files/ust_o_szczegolnych_warunkach_sprzedazy.pdf (http://www.konsument.gov.pl/files/ust_o_szczegolnych_warunkach_sprzedazy.pdf)
dokladna tresc ustawy.
2 lata sprzedawcy- i w ciagu 14 dni musi sie ustosunkowac do naszych wymagan- tj. albo naprawa albo wymiana...
probujcie z tego korzystac... ja jak bede reklamowal to tak zrobie- zadne gwarancje producenta...
Wlasnie o tym pisalem, niezgodnosc towaru z umowa. Wtedy uderza sie do sprzedawcy, a nie gwaranta.
Poza tym przy bardziej skomplikowanych sprawach albo kiedy sprzedawca odmawia warto zwrocic sie do
Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
Oczywiscie cala korespondencja ze sprzedawca powinna byc udokumentowana w formie pisemnej, a nie na
piekne oczy, bo pozniej moze sie wszystkiego latwo wyprzec.
-
jako przyklad , zebyscie korzystali z tej opcji , o ktorej pisze wyzej, podam wam cos niezwiazanego z PocketPC, ale...
otoz tydzien temu zepsula mi sie szlifierka - duza, o duzej mocy do ciecia betonu...zaczely wylatwywac z niej kulki- łożysko padlo...poszukalem paragonu- szlifierka miala 1,5 roku. poszedlem do sklepu, zarzadalem wymiany na nowa- oczywiscie obsluga niechetnie przyjela do wiadomosci, ze mam prawo do reklamacji 2 lata, wiec na wszelki wypadek wzialem ustawe hehehe i co? i dzis odebralem nowa szlifierke!!!, mam nowa szlifierke i w dodatku znow mam 2 lata na to, zeby sie popsula...
tak wiec koszrystajcie z tego prawa!!!
-
Mam w swojej stajni 13 (chyba pechowe) ETEN'ów X500. Gwarancję mają z Unicomu. Trzy z nich już były w serwisie, bezpośrednio w Unicomie. Obsługa była rzetelna i miła. Serwis załatwił sprawę porządnie. Nie mogę narzekać na jakość samych napraw. Najgorszy był czas oczekiwania, ponad trzy tygodnie. Chociaż jeden z ETEN'ów wrócił już po dwóch tygodniach. Myślę że swoje zdanie nt jakości obsługi mogę traktować jako trzy :wink: i to trzy pozytywne. Generalnie serwis ETEN'a jest :ok: