Zmiana spalas screen - problem.

  • 5 Odpowiedzi
  • 454 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmiana spalas screen - problem.
« dnia: Grudzień 01, 2008, 22:43:42 »
Witam.
Prosze o pomoc przy zmianie HTC logo. Chodzi mi o ten splash gdzie pojawiaja sie dane z IPL itp. Robie wszystko wg instrukcji zmieniam zipa na exe o odpowiedniej nazwie klikam i jedyne co mi sie wyswietla to na kilka sekund okienko "DOS-owe". Probowalem wlaczyc ruu z poziomu zipa ale jedyne co mi siw ywswitla w jakims wloskim jezyku to error 238.

pozdrawiam i prosze o pomoc.

*

Offline pavlick

  • ***
  • 467
  • Płeć: Mężczyzna
  • HTC wizard G3
    • pavlick site
Odp: Zmiana spalas screen - problem.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2008, 20:44:32 »
No ale zrobiles bmpka przekonwertowanego na ten plik do logo?
---
pozdrawiam, pavlick
tu była strona... była

Odp: Zmiana spalas screen - problem.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2008, 19:22:01 »
jak najbardziej. Glupie pytanie ale moze to kwestia tego, ze musza byc odrazu 2 spalshe zmienione 1 i 2 .. ?

Wykorzystalem taka instrukcje.

"1. Przed przystąpieniem do tworzenia własnych grafik, ściagnij i rozpakuj ten plik z narzędziami potrzebnymi do stworzenia Splash Sreena (najlepiej stwórz folder "splashe" i tam rozpakuj zipa).

2. Splashscreen1 czyli HTC Logo
HTC Logo to pierwszy ekran jaki widzimy po włączeniu naszego telefonu. Przed pojawieniem się informacji o wersji składników ROMu.
Tworzymy HTC_Logo Splash w następujący sposób:
2a) Stwórz grafikę o rozmiarach 240x320 (układ pionowy!) i zapisz ją jako 24 bitowy plik "bmp" w formacie Windows.
2b) Nazwij ją htc.bmp i skopiuj do folderu ("splashe") z plikami, które sciągnąłes w punkcie pierwszym.
2c) Uruchom htc-compres.bat, zostanie stworzony plik "HTC_Logo.nb". Rozmiar tego pliku powinien wynosić dokładnie 65536 bajtów* (64KB, rozmiar świadczy, że proces przebiegł poprawnie)

3. Splashscreen2 czyli Splash Screen
Splash Screen jest następnym ekranem po HTC Logo.
3a) Stwórz grafikę o rozmiarach 240x320 (układ pionowy!) i zapisz ją jako 24 bitowy plik "bmp" w formacie Windows.
3b) Nazwij ją splash.bmp i skopiuj do folderu ("splashe") z plikami, które sciągnąłeś w punkcie pierwszym.
3c) Uruchom program nb_image_converter.exe; otwórz plik splash.bmp, kliknij w save .nb; nazwij ten plik signed.002 ( zwróc uwagę żeby nie nazwać go signed.002.nb )
3d) Uruchom splash2.bat, zostanie stworzony plik signed-splash.nb. Rozmiar tego pliku powinien wynosić dokładnie 196608 bytes (192KB)


4. Tworzymy plik instalacyjny dla Splash Screena.
4a) Uruchom program nbfsplash-tool.exe, służy on do utworzenia pliku nk.nbf, który można wgrać za pomocą programu RUU. Należy wypełnić poszczególne pola w następujący sposób (pobież grafike pokazującą jak wypełnić poszczególne pola)
4b) Model ID pozostaje bez zmian Wizard
- Zmień język w jakim jest ROM np. PPL dla polskiego lub WWE dla angielskiego
- OEM version; Operator version oraz CID pozostaw puste ważne!
4c) Zaznacz File #1 i otwórz plik signed-splash.nb; wybież nazwę "Splash Screen" i kliknij w "start address" musi być "92000000"
4d) Zaznacz File #2 i otwórz plik htc_logo.nb; wybież nazwę "HTC Logo"i kliknij w "start address" musi być "9D000000"
4e) Kliknij w "Translate", zostanie za chwile stworzony plik nk.nbf.
4f) Otwórz ruu_255pl.zip i wrzuć do otwartego archiwum plik nk.nbf.
4g) Zmień nazwę ruu_255pl.zip na RUU_SPLASH.exe

Teraz jesteś gotowy do wgrania swojego Splash Screena.
Uruchom plik RUU_SPLASH.exe i potwierdź wszystkie kroki wgrywania ROMu.

5. Splashscreen3 czyli Welcomehead.96.png
Jest to trzeci ekran widoczny po Splash Screenie.
5a) Stwórz grafikę o rozmiarach 240x320 (układ pionowy!) i zapisz ją jako 24 bitowy plik "bmp" w formacie Windows.
5b) Nazwij ją welcomehead.bmp i skopiuj do folderu ("splashe") z plikami, które sciągnąłes w punkcie pierwszym.
5c) Uruchom welcomehead.bat, zostanie utworzony plik welcomehead.cab.
5d) Przekopiuj go do telefonu i uruchom. Od nastepnego resetu bedzie on widoczny jako Twój ekran startowy.

Uwagi:
*Plik HTC Logo ma ograniczenie do 64KB, żeby to ominąć, nalęży używać grafiki z mniejsza ilością kolorów, lub zrobic indeksację kolorów do 256 i dopiero wtedy zapisać jako 24 bit "bmp". Można też, zapisać plik jako "gif" lub "jpg", otworzyć go i ponownie zapisać jako "bmp"."
Napisane: 03 Grudzień 2008, 21:00:25
widze rozwiazania brak .. :/

*

Offline pavlick

  • ***
  • 467
  • Płeć: Mężczyzna
  • HTC wizard G3
    • pavlick site
Odp: Zmiana spalas screen - problem.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2008, 23:19:20 »
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=284006&highlight=1st+step%3A+Splashscreen1+the+HTC+Logo

Czasem mam ochotę wziąć siekierę i powybijać wszystkich wokoło... :S
---
pozdrawiam, pavlick
tu była strona... była

Odp: Zmiana spalas screen - problem.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2008, 12:58:58 »
pavlick .. dalej nie widze mojego bledu. zrobilem zarowno htc logo jak i splasha .. wykonuje wszystko wg intrukcji. Po kliknieciu na zmieniony zip  wywala mi tylko na chwile okienko dosa.

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18341
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 16 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: Zmiana spalas screen - problem.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2008, 13:40:09 »
To nie zipuj tego tylko rozpakuj z reki wszystko i uruchom RUU, bo widocznie cos skopales przy pakowaniu.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.