Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity

  • 8 Odpowiedzi
  • 1092 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« dnia: Lipiec 21, 2008, 18:16:05 »
Witam, mam pod ręką ładowarkę samochodową do Nokii 6500 CLASSIC, jest to ładowarka mini USB, czy ktoś próbował podpiąć taką ładowarkę do Trinity? Wiem, że ładowarki do Trinity powinny mieć na wyjściu 5V, nie mogę jednak znaleźć specyfikacji do ładowarki do tej nokii. Ktoś próbował? Ktoś coś wie? Pozdrawiam.

Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2008, 12:03:46 »
kupilem na allegro ladowarke samochodowa do  Motorili V3 za 1.99 zł :P i dziala idealnie z trinka
dziwne to, bo ladowarka 'specjalnie' opisana jako ta dla MDA kosztuje 20 zł... :/

Aukcja byla opisana w ten sposob:

Cytuj
ŁADOWARKA SAMOCHODOWA do telefonów MOTOROLA :
A668 A780 A1200 E6 E680 E680i E770v E1070 K1 K2 K3 L2 L6 L7 MOTOKRZR K1 MOTOKRZR K2 MOTOKRZR K3 MOTORAZR MAXX V6 MOTORAZR V3xx MOTORIZR Z3 MOTOROKR E6 MOTOROKR Z6 MPx200 PEBL U6 SLVR L7 RAZR V3 RAZ V3c RAZR V3i RAZR V3x U6 V V3c V3i V3x V3xx V6 V190 V195 V197 V235 V323 V325i V360 V360v V361 V365 W315 W375 Z3 Z6 ORAZ INNYCH ZGODNYCH Z TYM MODELEM/KOŃCÓWKĄ

Poza tym zgodnie z opisem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/USB
wszystkie ladowarki posiadajace interfejs usb/mini usb operuja na tym samym przedziale okolo 5V 500mA.
Taki jest standard, od co :)

*

Offline daras28-82

  • *****
  • 2158
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2008, 20:55:10 »
kiedys ladowalem na ladowarce kumpla od v3 i trwalo to jakies 4-6 godzin :grin:
trinka potrzebuje 1A a nie polowy tego.
powinna sie ladowac na mniejszej ladowarce ale bedzie to trwalo dluzej...
Xiaomi Redmi 9T 4/128+200GB, ThinkPad T480 , Romet ZXT125, Author Kinetic + Mystic... Fiesta!

*

Offline szczelmin

  • 46
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Desire
Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2008, 15:30:29 »
Każde wyjście USB, czy miniUSB ma napiecie 5V, różnica może być tylko w natężeniu, ale to się objawi tylko szybkością ładowania. Jednak najlepiej używać oryginalnych akcesoriów.
Było: Mio P550 --> HTC Trinity --> HTC Magic

Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2008, 18:57:55 »
Wybrałem ładowarkę do Motoroli V3, narazie spisuje się świetnie ;) Pozdrawiam.

*

Offline misioooo

  • *
  • 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moja marka - HTC!
  • Sprzęt: HTC Touch Dual & HTC Trinity
Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2008, 20:15:02 »
Fachowo... O ilke ładowarka dostarczająca mniejszy prąd niż oryginalna nam nie zaszkodzi (poza straconym czasem) to ładowarki ładujące szybko (czyli większym prądem) mogą rozpierduchać baterię w trymiga. Zatem taka 500mA spokojnie będzie służyć i poza czasem raczej nic nie stracisz. A cena - rewelacja! 1.99PLN?!
HTC Touch Dual: WM6.1 Phoenix
HTC Trinity: WM 6.1 PL by Tommi 020
Motorola F3, Nokia 6280 oraz Nokia 6020
Kiedy będzie słuchawka na 4 SIM karty?

*

Offline globalbus

  • Ekspert PDA
  • ******
  • 6139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Power User // ROM Developer
  • Sprzęt: N900
Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2008, 20:21:52 »
Cytuj
O ilke ładowarka dostarczająca mniejszy prąd niż oryginalna nam nie zaszkodzi (poza straconym czasem) to ładowarki ładujące szybko (czyli większym prądem) mogą rozpierduchać baterię w trymiga.
Kolejny mit, jeśli producent pozwala na ładowanie wyższym prądem to znaczy, że można. Bateria ma swoją własną elektronikę ograniczającą maksymalny prąd ładowania.
"Wiedza zdobyta samodzielnie jest więcej warta niż przekazana przez inną osobę"

"ponieważ gotowanie to nie jest copy/paste"
paypal

*

Offline misioooo

  • *
  • 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moja marka - HTC!
  • Sprzęt: HTC Touch Dual & HTC Trinity
Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2008, 00:45:19 »
Skoro ta elektronika tak ogranicza ładnie, to proponuję mały test koledze - podepnij baterię (najlepiej jakąś starą, niepotrzebną) pod ładowanie prądem np. 3A. O ile dasz radę przeprowadź kilka cykli ładowanie-rozładowanie...

Elektronika jeśli miałaby ograniczać prąd ładowania to może to w niewielkim zakresie robić. Jak np. prąd przez producenta ustalony na 1A to norma a my podepniemy 2A... To ten extra amper (czyli defakto kilka watów mocy) musi gdzieś "odpłynąć" - jedyna opcja - rezystancja i zamiana energii na ciepło... Nie wiem jak dziś, ale z tego co kiedyś oglądałem rezystory kilkuwatowe nie należały do najmniejszych. Upchać wewnątrz baterii raczej bym nie dał rady. Nawet jeśli - problemem będzie ciepło i bliskość innych elementów elektronicznych - już nie koniecznie odpornych na wysoką temperaturę. Oczywiście różne mostki czy inne układy z tranzystorami mogą też ograniczać prąd, ale również problemem jest odprowadzenie nadmiaru energii.

Elektronika raczej ma (jako główne zadanie) nie dopuścić do "przeładowania" ogniwa tudzież kategorycznie nie może dopuścić do jego całkowitego wyładowania do zera (wtedy ogniwo na śmietnik). I to jest główna rola elektroniki w bateriach. Z zasady jeżeli ogniwo jest w stanie przyjąć X energii to więcej nie popłynie - zatem prąd maksymalny jaki poleci w baterię zależy tylko i wyłącznie od jej właściwości. Idealna bateria brałaby tyle dokładnie, ile powinna. Niestety - ideał a rzeczywistość to różne sprawy...

Oczywiście nie piszę tutaj  o zmianie (zwiększeniu) prądu ładowania z np. 1A producenta do 1.1 czy nawet 1.2A. To jak najbardziej może działać i elektronika może zadbać o poprawne ładowanie. Podejrzewam jednak, że zwiększenie amperażu o 50% lub więcej szybko załatwi baterię (może kilka(dziesiąt) cykli ładowania bateria pożyje). nie zapominajmy, ze bateria to ogniwo chemiczne. Większy prąd ładowania = ciepło. Dla chemikaliów ciepło może mieć różny wpływ... I zwykle zmienia ich właściwości powodując szybkie zużycie ogniwa.

Ot takie moje dywagacje na temat ładowania. Jestem otwarty na dyskusję popartą argumentami (czy to słusznymi czy też nie - bez znaczenia) :-)
HTC Touch Dual: WM6.1 Phoenix
HTC Trinity: WM 6.1 PL by Tommi 020
Motorola F3, Nokia 6280 oraz Nokia 6020
Kiedy będzie słuchawka na 4 SIM karty?

*

Offline dylon

  • **
  • 120
  • Sprzęt: HTC Evo 3D, HTC HERO
Odp: Ładowarka samochodowa Nokia 6500 a Trinity
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 24, 2008, 07:39:54 »
ak np. prąd przez producenta ustalony na 1A to norma a my podepniemy 2A...
oszzz kurde... Miales w szkole fizyke? Ty nie masz duzego wplywu na to, jaki pradem nastepuje ladowanie (ew. mozesz go ograniczyc dajc mniej wydajne zrodlo)
W najwiekszym skrocie: o wartosci pradu plynacego w obwodzie decyduje napiecie zasilania oraz rezystancja ukladu.
W narmalnych bateriach (czyt. lit-jon i lit-pol) rezystancje (czyli pobor pradu) reguluje elektronika zaszyta w baterii.

Ogolnie jest jak juz wspomniano: mniej wydajna ladowarka=dluzszy czas ladowania TYLE i TYLKO TYLE.

Oczywiscie w prehistorycznych bateriach ni-cd, ni-mn etc. sprawa wyglada "troche" bardziej ciekawie :D
--
Dylon
HTC Evo 3D: ROM: Yoda's ICS 8.0
HTC Hero ROM:Froyd Villain 1.7.2, HTC Trinity ROM: WM 6.1 PL by Tommi 0.32 RADIO: 1.56.70.11