0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Informacja dla pragnacych zakupić w polskiej sieci telefon SPV C600..
Pracownik Orange poinformował mnie że dla klienta indywidualnego rękojmia nie obowiazuje. Tak więć nie ma rękojmi i nie ma gwarancji.
"Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem dwóch lat od wydania towaru. W przypadku wymiany towaru na nowy termin dwuletni biegnie na nowo."
"Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana - należy do kupującego.""Jeżeli kupujący, w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, nie wskazując jednego sposobu / np. poprzez wymianę /, sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę."
"W praktyce obrotu, zapewne częściej aniżeli do tej pory, celowe będzie doradzanie konsumentom, aby wyznaczali przyjmującemu reklamację termin do jej załatwienia.""Roszczenie kupującego powinno być (o ile jest to możliwe) zaspokojone niezwłocznie po złożeniu reklamacji (jest to równoznaczne z sytuacją, gdy kupujący wzywa dłużnika-sprzedawcę do wykonania zobowiązania – art. 455 Kodeksu cywilnego). "" Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie wymiany (naprawy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał roszczenie za uzasadnione ""W praktyce obrotu sprzedawca nie może odsyłać konsumenta do producenta, hurtownika, importera, ponieważ sam odpowiada za rozstrzygnięcie zgłoszonej reklamacji."