Ważna informacja na temat telefonu SPV C600 i Orange

  • 6 Odpowiedzi
  • 1377 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ważna informacja na temat telefonu SPV C600 i Orange
« dnia: Luty 06, 2006, 22:06:11 »
Informacja dla pragnacych zakupić w polskiej sieci telefon SPV C600.

Ja kupiłem zepsuty telefon SPV C600 ponad 2 miesiące temu i do teraz go nie mam. Krąży miedzy serwisem a Salonem Orange.

ORANGE dołącza małą karteczkę do telefonu SPV C600 z taką oto treścią.


UWAGA: WAŻNA INFORMACJA OD PRODUCENTA.

Prosimy wziąć pod uwagę: że sprzedawca od którego użytkownik końcowy bezpośrednio zakupił produkt nie udziela żadnej gwarancji dotyczącej produktu, nie mniej nie wyłącza to praw użytkownika końcowego z tytułu rękojmi wynikających z Kodeksu Cywilnego, a w przypadku konsumenta roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.


p.s.

Jest to informacja od producenta ale nie jest podane kto jest producentem tego telefonu.

Re: Ważna informacja na temat telefonu SPV C600 i Orange
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2006, 00:58:54 »
Cytat: "leobukmacher"
Informacja dla pragnacych zakupić w polskiej sieci telefon SPV C600..


No dobrze :)
Ale jaka to wazna informacja ?
Ja kupujac SPV zapoznalem sie z wszystkimi dokumentami, lacznie z ta karteczka :) Siedzialem w salonie blisko poltorej godziny, ale jak mozna kupic taki sprzet nie sprawdzajac wszystkiego ?
Ta karteczka to fajna jest, bo potwierdza rekojme jaka ma w obowiazku swiadczyc mi Orange. Zapoznaj sie z ogolnymi warunkami rekojmi gdzies w internecie i zobaczysz ze ona nie gorsza od gwarancji a moze byc nawet lepsza :)

Pozdrawiam, leszek

Rękojmia
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2006, 11:13:45 »
Właśnie byłem w salonie Orange.

Pracownik Orange poinformował mnie że dla klienta indywidualnego rękojmia nie obowiazuje. Tak więć nie ma rękojmi i nie ma gwarancji.

Re: Rękojmia
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2006, 14:07:59 »
Cytat: "leobukmacher"
Pracownik Orange poinformował mnie że dla klienta indywidualnego rękojmia nie obowiazuje. Tak więć nie ma rękojmi i nie ma gwarancji.


Pracownik Orange posluzyl sie polprawda - rekojma rekojmia ale sa jeszcze prawa konsumenta :))
Na owej "karteczce" masz bowiem wyraznie napisane : "... z tytulu niezgodnosci towaru z umowa wynikajacych z ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej..."

Kloknij w to http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=139

Cytuj
"Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem dwóch lat od wydania towaru. W przypadku wymiany towaru na nowy termin dwuletni biegnie na nowo."


Cytuj
"Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana - należy do kupującego."
"Jeżeli kupujący, w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, nie wskazując jednego sposobu / np. poprzez wymianę /, sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę."


Wskazujesz natychmiast wymiane na nowy, sprawdziwszy uprzednio czy je maja i

Cytuj
"W praktyce obrotu, zapewne częściej aniżeli do tej pory, celowe będzie doradzanie konsumentom, aby wyznaczali przyjmującemu reklamację termin do jej załatwienia."
"Roszczenie kupującego powinno być (o ile jest to możliwe) zaspokojone niezwłocznie po złożeniu reklamacji (jest to równoznaczne z sytuacją, gdy kupujący wzywa dłużnika-sprzedawcę do wykonania zobowiązania – art. 455 Kodeksu cywilnego). "
" Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie wymiany (naprawy), nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał roszczenie za uzasadnione "
"W praktyce obrotu sprzedawca nie może odsyłać konsumenta do producenta, hurtownika, importera, ponieważ sam odpowiada za rozstrzygnięcie zgłoszonej reklamacji."


Reszte poczytaj dokladnie w ustawie i pojdz do Orange ze stosownym pismem z wyznaczonymi terminami w lapie, a potem to zostaje sąd.
Oczywiscie mozesz tez zagrozic odstapieniem od umowy co wiaze sie takze z zerwaniem cyrografu :)

pozdrawiam, leszek

*

Offline Pidzama1x

  • **
  • 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: E52
Ważna informacja na temat telefonu SPV C600 i Orange
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2006, 12:21:14 »
Witam
Z tegoco mi wiadomo. salon czyli dalej sprzedawca końcowy. Jak wydał ci kartę gwarancyjną. To niestety wełlug prawa ma 14 dni na rozpatrzenie gwarancji. Ostatecznie 21 dni roboczych .Wedlugo kodeksu . zawsze mozesz isc po PIH-u. I poprosic o jakiś nalot w tej Sprawie. Przeciez zakupiłes nowy produkt i powinien on byc wolny od Wad. W przeciągu tych ustawowych dni serwis powinien poinformowac dany sklep o przebiegu naprawy. Lub o uznaniu gwarancji. Jeżeli tego nie zrobi. Masz prawo o wybór innego aparatu w tym samym przedziale kwotywym.( Objętym po za promocją) czyli wybrac se inny telefon który stoi w salone w podobnej cenie  bezpromocyjnej.
9210 - SPV CLASSIC - SPV C550 - MDA II - SPV M600 - N70 - SPV E650 - N80 -SAMSUNG I300 - IMATE JAQ3 - MDA VARIO III - HTC DIAMOND - E51 - IPhone 3g - Omnia Lite - E52 - Alcatel OT908 - Nokia 5800XM - Blackberry 8520 - Alcatel OT918 - SE live - BB 9320 :D

SPV C600
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2006, 21:10:27 »
Telefon już mam, niestety nie otrzymałem informacji na ile czasu jest gwarancja i kto jest gwarantem telefonu, czekałem 70 dni na telefon z serwisu, rekord świata, niech zyje Orange

pozdrawiam wszystkich
Leo

Jak chce go ktoś kupić to niech da znać, ja tym telefonem już wymiotuje

Ważna informacja na temat telefonu SPV C600 i Orange
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2006, 16:17:19 »
Witam,

Moim zdaniem Orange ma obowiazek przyjąć ten telefon do naprawy. A dlaczego tego nie robi??? Pracowałem w podobnym punkcie i wiem ile to jest zachodu wydanie klientowi nowego telefonu. Ten stary niesprawny telefon będzie później zalegał na stanie magazynu. Wiec dlatego łatwiej klientowi powiedzieć  że "Nas to nie obchodzi". Jaka rada:chodzić do skutku.

Pozdrawiam i życzę cierpliwości.