PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => TomTom => Wątek zaczęty przez: Moi (Adam Kubicki) w Marzec 26, 2005, 11:17:12
-
Nie sądzę, żeby mapa Polski dla TTN5 różniła się od mapy PL dla TomTom GO 500. Jeśli tak, to ewentualnie na niekorzyść.
Co zatem mamy w ofercie? Tradycyjny zestaw regionu D+A+CH, powiększony o PL i CZ.
Sieć dróg polskich jest uwzględniona w tej mapie w 18%. Takiego debiutu w TomTomie jeszcze chyba nie było. :S Czechy mają dwukrotnie większe pokrycie (36%).
http://www.tomtom.com/products/section.php?ID=73&Section=81&Language=1
Kupuję we wtorek przedłużenie subskrypcji AM XL.
A ewentualne Navigo Plus Professional Extra Turbo New Enhanced, córka kupi mi na urodziny za swoją tygodniówkę.
-
Serdecznie gratulujemy podjęcia decyzji i cieszymy się Twoją radością ;) Ja również na 99% przedłużam licencję, ale czasu mam jeszcze do czerwca. Poczekam i spokojnie wszystko sobie obejrzę, bez "gdybania".
-
...cieszymy się Twoją radością ;)
Pewnie i tak mi nikt nie uwierzy, ale ja naprawdę marzyłem o porządnej mapie PL w TTN5. Info z serwisu AutoMapy, że kończy mi się subskrypcja XL chwilowo olałem.
Cóż, po raz kolejny okazało się, że genotyp leminga nie jest najlepszym wynalazkiem Natury.
-
Sieć dróg polskich jest uwzględniona w tej mapie w 18%. Takiego debiutu w TomTomie jeszcze chyba nie było. :S Czechy mają dwukrotnie większe pokrycie (36%).
http://www.tomtom.com/products/section.php?ID=73&Section=81&Language=1
Przecież to było raczej oczywiste - zdaje się, że sam wyliczałeś możliwe pokrycie? ;)
Ja mimo wszytko wydam te 49 Euro na upgrade - żeby być na bieżąco.
A ewentualne Navigo Plus Professional Extra Turbo New Enhanced, córka kupi mi na urodziny za swoją tygodniówkę.
W jakiejś gazecie komputerowej widziałem wczoraj płytkę z Navigo za 6.49 ;)
-
Ja mimo wszytko wydam te 49 Euro na upgrade - żeby być na bieżąco.
Oczywiście, że również wykupię upgrade. Bo nic nie wskazuje na to, aby cokolwiek dla Zachodniej Europy było od TT lepsze (Grecy, Irlandczycy, Finowie i Portugalczycy pewnie myślą inaczej).
Żeby jeszcze zrobili cywilizowany TMC. Mam nadzieję, że przed- i poświąteczni stacze w korkach w różnych krajach zasypią TomToma uwagami, że TT Plus i Traffic via GPRS nie załatwiają sprawy.
-
Jesli faktycznie Navigo w werji Professional jest za 6,99zl to warto. Bo upgrade do nowej wersji bedzie tani jak barszcz.
-
Nie napisałem "Navigo Professional", tylko "Navigo" - wersja bliżej nieokreślona, a gazeta - nie pamiętam - na pewno nie Chip i chyba nie PC World Komputer, może Enter ?:)
-
Navigo jest jako dodatek do Auto+ ale to raczej wersja tylko na PC sprawdzę po świetach bo gazetka została w pracy
-
Navigo jest jako dodatek do Auto+ ale to raczej wersja tylko na PC sprawdzę po świetach bo gazetka została w pracy
O, chyba właśnie coś takiego ...
-
Czy ktoś to próbował instalować? Jest sens biegać za "Auto+"?
-
Ta wersja to Navigo Start, tylko dla PC (Windows, konieczny IE 5.5), dodawana do gazet "Auto+" za 6,90 zł. Biegać nie trzba, dostaniesz na każdej stacji benzynowej ;). Wymaga bezpłatnej rejestracji na stronie Navigo, co z kolei (wg informacji z gazety) uprawnia do zniżki 30% na Navigo Plus (dla PC) i Plus Pro (PC i PDA).
Wersja Start jest okrojoną i pozbawioną niektórych opcji wersją Navigo Plus. Warszawę zna całkiem nieźle więcej nie sprawdzałęm, zainstalowałem 15 min. temu. Za 7 zł chyba warto ;)
-
Hmm, to TT w końcu bazuje na Teleatlasie czy nie?
-
Tak, bazuje.
-
Jeżeli navigo dołączony do auto+ ma te same mapy co oczekiwana wersja navigo plus pro to z przykrością stwierdzam że nie będzie wesoło
Jako przykład brak odcinka A4 Nogawczyce – Kleszczów oddany już chyba dwa lata temu, brak A4 Gliwice – Katowice oddany w lutym 2005
Istnieją również miejsca gdzie mapy są znacznie dokładniejsze niż te w AM
-
To Navigo w gazecie to jest stara wersja z 2003 roku.
-
Co zatem mamy w ofercie? Tradycyjny zestaw regionu D+A+CH, powiększony o PL i CZ.
Sieć dróg polskich jest uwzględniona w tej mapie w 18%.
Ech... a jak to ludzie psy na mnie wieszali jak pisałem, że TeleAtlas oficjalnie mi powiedział, że mają niewiele ponad 10%...
-
Sieć dróg polskich jest uwzględniona w tej mapie w 18%. Takiego debiutu w TomTomie jeszcze chyba nie było. :S .
Jak po trzech miesiącach ? Nadal zegnaj TT5 i witaj AM ?
Mam podobny dylemat, czekalem na mape Europy z AM , bedzie kiedyś.
Teraz doceniam AM za dokładnośc (jednak) ale szybkosc i prostota obsługi TT3 mi sie podoba.
Czyli jednak musimy brnąć w dwa programy, mapy. ?
Za granicą muszę /przynajmniej na razie uzywac TT/ ale w polsce chcialbym
jak najdłuzej uzywac AM.
Jak wypada porównanie TT5 i AM pod kątem szybkości wyznaczania trasy,
szybkiego startu, szybkości odszukiwania adresów ?
-
Jak wypada porównanie TT5 i AM pod kątem szybkości wyznaczania trasy, szybkiego startu, szybkości odszukiwania adresów ?
a wiec pod wzgledem szybkosci wzynaczania trasy, a zwlaszcza przeliczeniu trasy po zjechaniu z wyznaczonej drogi, to AM jeszcze brakuje do TT5, naprawde w TT5 dziala to blyskawicznie,
natomiast wyszukiwanie adresow, moze szybciej jest to w AM, ale to dlatego ze w TT5 polska jest razem z 4 innymi krajami.
-
Kazdy ocenia TTN5 pod katem swoich potrzeb. Dla mnie bije AM w kazdym punkcie (oczywiscie poza dokladnoscia map PL ale to z czasem pewnie rowniez ulegnie zmianie) , teraz mam jeden program, z ktorym jako tako moge podrozowac po Polsce i doskonale nawigowac po calej zachodniej Europie.
-
No bije rzeczywiście...
Zwłaszcza w pokazywaniu zapisanych śladów, wyliczaniu statystki przejechanej trasy czy dopuszczalnej ilości rodzajów POI...
Ja rozumiem - rozpoczęta przez TTN4 unifikacja platform - wspólny engine wymusza pewne kompromisy, natomiast wydaje mi się że te uproszczenia poszły nieco za daleko.
Chętnie wróciłbym do TTN3. Czy jest możliwość żeby współpracował on z mapami z wersji 5?
-
Wiesz , ja nie potrzebuje super programu z wieloma funkcjami, z ktorych i tak nie korzystam, wlacznie z obrysem budynkow, potrzebny mi program, ktory wyznaczy mi trase z A do B, przez C i to robi TTN5.
Mnie kompletnie nie jest potrzebne funkcja zapisywania sladu czy tym bardziej statystyyka przejechanej trasy.
A TTN3 niestety nie wspolpracuje z mapami TTN5, probowalem.
p.s. warto rowniez wspomniec , ze przynajmniej na obecna chwile cenowo TTN5 kladzie AM na lopatki, wystarczy kupic za 50-80 eur TTN2/TTN3 +60 eur i masz slaba mape PL + Europe Zachodnia w cenie okolo 630pln.Nie chce nawet sie domyslac ile bedzie kosztowala AM PL+Europa
-
Chętnie wróciłbym do TTN3. Czy jest możliwość żeby współpracował on z mapami z wersji 5?
tak bede,
a najdziwniejsze jest to ze w droga strone niedziala ;)
-
No własnie obiło mi się o uszy że cos takiego jest możliwe...
Marcus masz może jakieś blizsze info jak to zrobić?
Może zainstalować cały pakiet map z TTN5, później odinstalować główną aplikację, zmienić nazwy katalogów map na zgodne z nazewnictwem TTN3, zainstalować TTN3...
Ruszy cos takiego?
Wiesz , ja nie potrzebuje super programu z wieloma funkcjami, z ktorych i tak nie korzystam, wlacznie z obrysem budynkow, potrzebny mi program, ktory wyznaczy mi trase z A do B, przez C i to robi TTN5.
Mnie kompletnie nie jest potrzebne funkcja zapisywania sladu czy tym bardziej statystyyka przejechanej trasy.
Claude, jak dla mnie to najważniejszą rzeczą którą ma program zrobić to pokazać gdzie jestem.
Czyli mapy!
Mają być dokładne i aktualne.
Pojeździłem trochę z TTN5 po Polsce i mogę potwierdzić to co napisałem na forum parenaście dni temu - to co jest zrobione jest zrobione dobrze, ale do w pełni użytecznej mapy całego kraju droga daleka jak z 18 do 100%.
Na przejazd door to door z Krakowa do Warszawy po głównych drogach program się może nadaje, ale to tyle.
Jeżeli pozostałe 82% siatki dróg zostanie odwzorowane równie dokładnie, to będzie można powiedzieć że najważniejszy warunek jest spełniony.
Funkcje zapisu śladu wydaje mi się należą do podstawowych w systemach nawigacyjnych i przyznam się tak na szybko nie kojarzę innego programu tej klasy który takiej opcji nie oferuje.
Ogólnie TTN5 mnie rozczarował (a jego TT Traffic co raz wpuszcza mnie w kanał) i dlatego dla Polski dalej pozostaje AM, dla Europy przerzuciłem się na garminowski Que.
-
Zapytam z ciekawosci , ostatnio jechalem na trasie Szczecin - Linz- Szczecin - do czego mialoby mi sie przydac zapisywanie sladu ? TTN5 precyzyjnie poprowadzil mnie z mojej ulicy do Kudlichstrasse 5 w Linzu.
Co do szczegolowosci map PL w TTN5 to wiadomo, ze tak naprawde tylko kilka miast ma szczegolowe plany ale mnie to wystarcza, oczywiscie sa rozne potrzeby ;), zreszta jest nadzieja , ze do czasu kiedy pojawia sie mapy Europy z AM to bedzie juz TTN6 z bardziej szczegolowymi mapami PL
-
Marcus masz może jakieś blizsze info jak to zrobić?
z tego co pamietam to do zainstalowanego TT3 recznie wrzucone byly mapy z TT5, aczkolwiek musialbym to sprawdzic
pozdrawiam
-
Tak to probowalem, TTN3 nie widzi takich map (z TTN5)
-
Zapytam z ciekawosci , ostatnio jechalem na trasie Szczecin - Linz- Szczecin - do czego mialoby mi sie przydac zapisywanie sladu ? TTN5 precyzyjnie poprowadzil mnie z mojej ulicy do Kudlichstrasse 5 w Linzu.
A choćby po to, abyś na przykład mógł podzielić się z nami dobrą i sprawdzoną trasą ;)
-
Nie przekonales mnie ;) , dla mnie to funkcja, ktora oczywiscie moze byc ale jej braku nawet nie zauwazam, mam chyba prostsze potrzeby i mniejsze oczekiwania co do softu do nawigacji :) dlatego pewnie TTN5 mi sie bardziej podoba od AM, swoje tez oczywiscie robi przyzwyczajenie
-
Porownujac oba produkty narzuca mi sie wniosek. Isnieje rynkowa potrzeba systemu w wersji oszczednej. Niezaleznie od kierunkow rozwoju AM, TT ewidentnie odbywa sie to kosztem przeladowania funkcjonalnosci, szybkosci dzialania itp.
Taka 'cienka' szybko dzialajaca wersja z okrojonymi podstawowymi funkcjam i oczywiscie tansza, sprzedawala by sie by sie znacznie lepiej.
Wymaga to zapewne innej koncepcji map, ich podzialu itp ale sadze ze to jest wlasciwa droga.