PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => TomTom => Wątek zaczęty przez: Cat^ w Marzec 13, 2005, 20:14:12
-
Jak miałem niewątpliwą przyjemność dzisiaj osobiscie sprawdzić na stoisku TomTom'a w Hannoverze - TomTom nareszcie wprowadza do sprzedaży najnowszą wersję (5) wszystkich swoich produktow, tj.: Tom Tom GO, Tom Tom MOBILE, TomTom NAVIGATOR (PocketPC i PalmOS).
Wśród najistotniejszych cech najnowszej wersji, są:
- interfejs użytkownika CALKOWICIE PO POLSKU
- POLSKIE komunikaty głosowe - do wyboru głos męski i żeński (brzmią nawet całkiem poprawnie) ;)
- DOKŁADNA mapa Polski pośrod map całej Europy (jak ustaliłem: na podstawie TeleAtlasu).
Planowane rozpoczęcie sprzedaży w Polsce - maj 2005. Ceny nie chciano mi zdradzić... ;)
Co do dokładnosci mapy Polski - oglądałem wiele miejsc, ze szczególnym naciskiem na rejony, które znam i które należą do tzw. miejsc gdzie "wrony zawracają"... Dokładnosc odwzorowania - bardzo dobra. Np. w miejscowościach podwarszawskich są wprowadzone numery budynków, czego nie ma w AutoMapie! Ogólnie: mapa z wiekszą szczegółowością niz mapa Polski 50K z AutoMapy!
Niżej zamieszczam kilka fotek ze stoiska TomTom'a:
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-1.jpg]
Fot. 1. Stoisko TomTom'a
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-2.jpg]
Fot. 2. Jeden z "filarów", na którym można było osobiście przetestować nowego TomTom GO.
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-3.jpg]
Fot. 3. Polski interfejs na ekranie TomTom GO.
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-4.jpg]
Fot. 4. Prototypowa wersja "motocyklowa" TomTom RIDER.
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-5.jpg]
Fot. 5. Podczas mojej rozmowy na stoisku.
oraz - jako bonus - kilka fotek ze stoiska firmy Brodit:
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-6.jpg]
Fot. 6 Stoisko Brodit'a.
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-7.jpg]
Fot. 7 Stoisko Brodit'a.
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-8.jpg]
Fot. 8 Stoisko Brodit'a.
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/ttn5/c05-9.jpg]
Fot. 9 Stoisko Brodit'a.
-
Lepszej wiadomości nie mogłeś nam przekazać :party:
-
Wsrod najistotniejszych cech najnowszej wersji, sa:
- interfejs uzytkownika CALKOWICIE PO POLSKU
- POLSKIE komunikaty glosowe - do wyboru glos meski i zenski (brzmia nawet calkiem poprawnie) ;)
- DOKLADNA mapa Polski posrod map calej Europy (jak ustalilem: na podstawie TeleAtlasu).
http://www.teleatlas.com/template_newsdetail.jsp?ctype=pressreleases&contentpage=1756.htm&clang=en&ccoun=uk
Rozpoczynają nawet współpracę z Rosją:
http://www.teleatlas.com/template_newsdetail.jsp?ctype=pressreleases&contentpage=1758.htm&clang=en&ccoun=uk
Planowane rozpoczecie sprzedazy w Polsce - maj 2005. Ceny nie chciano mi zdradzic... ;)
Jeśli dobrze patrzę na ceny sugerowane TomToma, to Navigator3 kosztował 300euro.
Czyżby jednak konkurencja cenowa z Automapą?
Co do dokladnosci mapy Polski - ogladalem wiele miejsc, ze szczegolnym naciskiem na rejony, ktore znam i ktore naleza do tzw. miejsc gdzie "wrony zawracaja"... Dokladnosc odwzorowania - bardzo dobra. Np. w miejscowosciach podwarszawskich sa wprowadzone numery budynkow, czego nie ma w AutoMapie! Ogolnie: mapa z wieksza szczegolowoscia niz mapa Polski 50K z AutoMapy!
A masz jakieś screenshoty?
Kurczę. Namieszałeś mi. Bo właśnie chciałem kupić AutoMapę, a teraz co. Znów będę czekał do maja?
-
...Jeśli dobrze patrzę na ceny sugerowane TomToma, to Navigator3 kosztował 300euro.
Czyżby jednak konkurencja cenowa z Automapą?
Uff na szczęście źle patrzysz. 169 Euro za np. Francję i tyle samo za np. Skandynawię, lub np. Niemcy+Austria+Szwajcaria. http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=3&Language=1
Może Polska będzie w komplecie z Czechami i Słowacją?
-
...Jeśli dobrze patrzę na ceny sugerowane TomToma, to Navigator3 kosztował 300euro.
Uff na szczęście źle patrzysz. 169 Euro za np. Francję i tyle samo za np. Skandynawię, lub np. Niemcy+Austria+Szwajcaria. http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=3&Language=1
Faktycznie, patrzyłem na wersję z GPSem na kablu.
Ale nie widzę czy można kupić całej Europy.
A może można?
Może Polska będzie w komplecie z Czechami i Słowacją?
No tak, ale za 169euro, to już nie będzie tak tanio.
Choć tu: http://www.siecom.de/show_product/A_157036.html
jest za 119+przesyłka (do Polski na razie nie wywsyłają).
-
Chyba nie bez zwiazku z tym , AM rozpoczela w W-wie w weekend akcje promocyjna, pokazowa. Mozna bylo podobno pojezdzic z urzadzeniami i AM po W-wie. Byl ktos ?
-
Informacje z dziś od AM
Moje zapytanie
> 1. Kiedy bedzie dostępna wersja programu 3D
> 2. Kiedy będzie dostępna wersja map na Niemcy i Europę
> 3. Kiedy będzie mozliwa opcja obrotu ekranu, tak aby ekran był w poziomie.
Odpowiedź AM
Wszystkie te funkcje / wlasciwosci powinny pojawic sie w wersji 4.0. Pracujemy nad tym by AutoMapa 4.0 weszla do sprzedazy przed sezonem wyjazdow wakacyjnych.
Ciekawe czy to ze względu na wejscie TT5?
Robi sie ciekawie.
-
Wsrod najistotniejszych cech najnowszej wersji, sa:
- interfejs uzytkownika CALKOWICIE PO POLSKU
- POLSKIE komunikaty glosowe - do wyboru glos meski i zenski (brzmia nawet calkiem poprawnie) ;)
My już to (drugie) dawno mamy, prawda Cat?
- DOKLADNA mapa Polski posrod map calej Europy (jak ustalilem: na podstawie TeleAtlasu).
Tenże TeleAtlas pisze, że w nowej edycji map, które pokażą się w wersjach 5. TomTomów, dodano Polskę i Czechy jako mapy szczegółowe, w związku z czym łączna długość wszystkich dróg Europy wzrosła o 78.500 km.
Załóżmy, że w Starej Europie nie dodano na mapach nawet metra nowej drogi.
Powierzchnia Polski wynosi ok. 300.000 km2. Powierzchnia Czech ok. 80.000 km2.
Średnia gęstość dróg w naszym regionie wynosi ok. 0,6 km / km2.
Policzmy, powinno być: 380.000 * 0,6 = 228.000 km dróg.
To gdzie te 150 tys. km? Ano, będziemy ich pewnie szukać Panie i Panowie. I sypać wiązanki pod adresem TomToma, TeleAtlasa, AND'a i Bóg wie kogo jeszcze. A respons z supportu TomToma i ilość upgrade'ów TTN jest powszechnie znana.
Nie podniecajmy się przedwcześnie...
Planowane rozpoczecie sprzedazy w Polsce - maj 2005. Ceny nie chciano mi zdradzic... ;)
Co do dokladnosci mapy Polski - ogladalem wiele miejsc, ze szczegolnym naciskiem na rejony, ktore znam i ktore naleza do tzw. miejsc gdzie "wrony zawracaja"... Dokladnosc odwzorowania - bardzo dobra. Np. w miejscowosciach podwarszawskich sa wprowadzone numery budynkow, czego nie ma w AutoMapie! Ogolnie: mapa z wieksza szczegolowoscia niz mapa Polski 50K z AutoMapy!
TeleAtlas albo TomTom (nie pamiętam) wspomina, że w v. 5. numeracja budynków jest w dużych miastach oraz w aglomeracjach miejskich (miejscowości podwarszawskie). Plany mniejszych miast (tylko co to znaczy) jej nie zawierają.
Cat, jest niemożliwe, by te mapy były dokładniejsze od AutoMapowych, szczególnie w kwestii świeżych rozwiązań drogowych/komunikacyjnych oraz tych wszystkich (wkurzających) drobiazgów typu zakazy wjazdu, zakaz prawo/lewoskrętu, etc., etc.
Tydzień temu byłem w Niemczech i na południe od Halle był totalny dramat z wiernością odwzorowania nowych dróg. Dwie trzecie trasy pokonywałem przez pole. Jeśli tam nie dają rady, to jak mogą u nas?
Wiecej bede mogl napisac po powrocie z Hannoveru. Tyle "na goraco" z kafejki internetowej :) (dlatego bez polskich znakow)...
Jadę jutro na CeBIT. Jeśli znajdę w TTN5 ulicę Dworcową w Barlinku, to hibernuję się do maja...
A BTW - konia z rzędem temu, kto wie jaki adres wpisać w TTN3, żeby dojechać do południowego wjazdu na Messe.
-
dla mnie to jest jeden wniosek
wreszczcie sie ruszylo
teraz Panowie to tylko kwestia czasu ( mam nadzieje niewielka) i bedzie rzeczywista konkurencja na tym poletku
a konsekwencja tego bedzie mozliwosc wyboru komu i ile zaplacic za produkt lepszy czy troszke mniej lepszy ale wtedy decyzja bedzie tylko NASZA
lepszej wiadomosci nie moglem dzisiaj zobaczyc
z szerokim usmiechem pozdrawiam
-
Jadę jutro na CeBIT. Jeśli znajdę w TTN5 ulicę Dworcową w Barlinku, to hibernuję się do maja...
Mam prośbę. Może byś dał radę zrobić screenshot centrum Zgorzelca? ;)
To nieduże miasto i zaraz będzie wiadomo jaka jest szczegółowość w małych miastach
-
W tym wątku podałem adres do strony gdzie jest mapa Polski by TeleAtlas. Możesz porównać. Myślę, że ta mapa ogólnodostępna nie jest lepsza od tej sprzedanej TomTomowi.
http://www.pdaclub.pl/forum/posty.php?temat_id=12861#67640
-
W tym wątku podałem adres do strony gdzie jest mapa Polski by TeleAtlas. Możesz porównać. Myślę, że ta mapa ogólnodostępna nie jest lepsza od tej sprzedanej TomTomowi.
Wiem, bo uczestniczyłem w tym wątku. I mapy Niemiec TeleAtlasu nie zachwyciły mnie specjalnie.
-
Jeśli z każdym zakupionym państwem/grupą państw w TT są MRoE to może AM będzie dorzucać mapę Europy do zestawu np. XL, żeby wyrównać swoje szanse na rynku?
-
Kilka fajnych screenshotow z TTN5
http://www.kkoeniger.at/ttn5.htm
Navigon od maja zapowiada ze bedzie pakiet map:Austria, Polska, Czechy, Wegry, Slowacja i Slowenia. 99,00 eur ?
-
Nie ma to jak nadmiar szczęścia :D
Robi się już fajnie na tym rynku. Wreszcie zaczną obowiązywać reguły wolnorynkowe.
-
(...) Kurczę. Namieszałeś mi. Bo właśnie chciałem kupić AutoMapę, a teraz co. Znów będę czekał do maja?
Spokojnie! Jeszcze nie tak szybko. Już wróciłem do Polski i mogę nieco rozwinąć swoje info: Od maja ma zostać wprowadzony na rynek polski TomTom GO - a to, jak wiadomo, kosztuje dużo więcej niż TomTom Navigator (cena obejmuje również nietanie urządzenie). TomTom Navigator 5 ma być w sprzedaży "w późniejszym terminie". Trudno zatem być pewnym, że poczekanie do maja wystarczy...
(...) Może Polska będzie w komplecie z Czechami i Słowacją?
Polska ma być w sprzedaży w pakiecie razem z Niemcami, Austrią i Czechami.
Informacje z dziś od AM: (...) Wszystkie te funkcje / wlasciwosci powinny pojawic sie w wersji 4.0. Pracujemy nad tym by AutoMapa 4.0 weszla do sprzedazy przed sezonem wyjazdow wakacyjnych.
Ciekawe czy to ze względu na wejscie TT5?
Robi sie ciekawie.
Nie sądzę, choć zapowiedzi TTN5 na rynek polski mogą te prace przyspieszyć...
(...) Cat, jest niemożliwe, by te mapy były dokładniejsze od AutoMapowych, szczególnie w kwestii świeżych rozwiązań drogowych/komunikacyjnych oraz tych wszystkich (wkurzających) drobiazgów typu zakazy wjazdu, zakaz prawo/lewoskrętu, etc., etc.
Tydzień temu byłem w Niemczech i na południe od Halle był totalny dramat z wiernością odwzorowania nowych dróg. Dwie trzecie trasy pokonywałem przez pole. Jeśli tam nie dają rady, to jak mogą u nas?
Ja też nie oglądałem dokładnie całej mapy, nie mówiąc o próbie podczas jazdy po Polsce. Wyszukałem tylko kilka miejsc, które albo są w AutoMapie, ale bez nazw ulic/numeracji domów albo ich nie ma i to za każdym razem 100% trafienia w TTN5. Wiem, że w TTN3 jest sporo błędów w mapach (gdzie ich nie ma!) ale tu chodzi o rozsądny % takich będów w stosunku do całej mapy - z resztą... potestujemy, zobaczymy...
-
Byloby oczywiscie swietnie gdyby np.TTN5 z mapami PL ukazal sie jeszcze przed sezonem wakacyjnym ale tak czy tak w koncu wyglada na to , ze na rynku oprogramowania z mapami zacznie byc normalnie, TTN5, Navigon, Destinator i AM :).
-
Chyba nie bez zwiazku z tym , AM rozpoczela w W-wie w weekend akcje promocyjna, pokazowa. Mozna bylo podobno pojezdzic z urzadzeniami i AM po W-wie. Byl ktos ?
Ja byłem w Reducie - Infopolis.
Prezentowali AM na h4700 z dwoma modelami GPS BT - Fortuna ClipOn i Asus GPS 600.
Sama prezentacja średnia, nie za dużo informacji, choć obsługa bardzo miła i mocno życzliwa. Przejażdżka była możliwa moim samochodem, ale ponieważ prezentacja rozpoczęła się w czwartek ok 16 i tłok dookoła Reduty był już uniemożliwiający śledzenie AM w trakcie prowadzenia samochodu to umówiłem się indywidualnie na ten tydzień, po powrocie szefostwa Infopolis z CEBITU.
Przy okazji - zmienili ceny na te odbiorniki i teraz Fortuna 750 zł brutto, a Asus 800 zł.
Zobaczę co będzie po jeździe i dam znać.
-
Dołożyłem kilka fotek :)
-
Jak ogólnie oceniasz CeBit?
Czy oprócz TomToma było coś szczególnie ciekawego? Opłacało się wydać te paredziesiąt Euro na bilet?
-
Moim zdaniem było warto. Ten wątek nie jest jednak najlepszym miejscem na rozpisywanie się na ten temat... ;)
-
- DOKŁADNA mapa Polski pośrod map całej Europy (jak ustaliłem: na podstawie TeleAtlasu).
Z PEWNOŚCIĄ NIE.
TeleAtlas pytany przeze mnie w Cannes (oraz ponownie na Cebicie) stwierdza z rozbrajającą szczerością: "owszem, mamy mapy Polski. eee.. to znaczy jakichś 10% Polski. Żeby być całkiem precyzyjnym, to samej Warszawy".
To raz.
Sam TomTom przepytany na tą okoliczność w Hanowerze stwierdza, iż mapy Polski zakupili od kogoś. Oczywiście na razie nie podadzą od kogo. A to oznacza, iż nie można stwierdzić, jaka będzie ich jakość. BARDZO NIEOFICJALNE źródła twierdzą, iż ma to być standard taki, aby cudzoziemiec przyjeżdzający do Polski dojechał tu i ówdzie. To dwa.
I na koniec - map Polski NIE MA. To jest fakt. TomTom obiecuje, że BĘDĄ - to istotna różnica. MAJĄ BYĆ w momencie premiery Navigatora 5. Znaczy - za miesiąc, półtora. Nic Wam ta bajeczka nie mówi? Przecież dokładnie to samo jest od ponad roku.... To trzy.
Konkluzja jest taka, że uwierzę, jak zobaczę. Konkurencja dla AM owszem, będzie. Ale TomTom otwarcie mówi, iż standard map Polski ma być taki jak Czech - czyli niski :(
Jedyna zaleta tego będzie taka, iż wreszcie będzie nawigacja na Palmy i telefony z Symbianem i MS Smartphone.
-
No ciekawe jest to co piszesz ale w kontekście tego co jest w internecie (mapa Polski firmowana przez TeleAtlas) dziwnie to wyglada.
Bardziej wiarygodny dla mnie jest napis TeleAtlas na mapie Polski (świadczący o istnieniu tych map i ich dokładności) niż Twoje rewelacje uzyskane w czasie rozmowy z "kimś".
-
Bardziej wiarygodny dla mnie jest napis TeleAtlas na mapie Polski (świadczący o istnieniu tych map i ich dokładności) niż Twoje rewelacje uzyskane w czasie rozmowy z "kimś".
A możesz pokazać palcem, gdzie jest napisane "mapa Polski do TomToma z napisem TeleAtlas"??
A jedyne co jest u TeleAtlasa brzmi:
"Tele Atlas enables deployment of car navigation in Poland
's Hertogenbosch - Warsaw, April 23, 2002
Tele Atlas, the world-leading provider of detailed digital maps, today announced a partnership with Imagis, the main Polish provider of digital maps."
Co znaczy, że dwa lata temu rozpoczęli współpracę z Imagisem w celu wykonania map Polski dla TeleAtlasa. I na razie zrobili 10% jak sami twierdzą.
Masz lepsze źródła?
-
http://www.tomtom.com/products/section.php?ID=74&Section=91&Language=1
Dla mnie jest to wiarygodna informacja, ze TomTom "ma" mape Polski
-
Dla mnie jest to wiarygodna informacja, ze TomTom "ma" mape Polski
Noooo.. brawo.. ładnie ma....
A jak dam Ci pieniążki, to mi kupisz??? Bo ja jakbym nie patrzał, to widzę odnośnie TomTom GO700, że "Available soon from TomTom.com".
Aha - i gdzie tam widzisz, że mapa Polski jest od TeleAtlasa?
-
Jasne, ze nie kupie, TT Go ma wejsc w maju, pozniej TTN5.
Tyle wytrzymam, nie upieram sie tez, ze TT mape Polski ma od TeleAtlasu, to jest dla mnie obojetne, od kogo ja kupil :)
-
Ja też bym bardzo chciał, żeby wreszcie była konkurencja i żebym miał dobrą nawigację na Smartphone.
Tyle, że po tabunach obietnic TT już im nie wierzę - uwierzę jak zobaczę.
A co do tego od kogo kupił - to naprawdę nie jest obojętne, bo wpływa to na jakość nawigacji. Do przejechania autostradą przez Czechy nawigacja nie jest mi potrzebna. Natomiast słyszałem wiele głosów, że mapy Czech od TT nie są najlepsze... I powiedzmy, że poprzednie zdanie to eufemizm.
Nie mam jak tego sprawdzić, ale takie głosy mam z wielu źródeł.
Jeżeli wejdą z takiej jakości mapą Polski, to się tylko ośmieszą. I nici z konkurencji.
-
a to ??
http://www.teleatlas.com/template_newsdetail.jsp?ctype=pressreleases&contentpage=1756.htm&clang=en&ccoun=uk
Two new countries, Poland and the Czech Republic, are added to the TomTom European navigation atlas. In addition, there are 78,500 km of new roads and 128,330 new points of interest (POIs) that bring the extra dimension to personal navigation
No i tu www.map24.com , nie sprawdzalem innych miast ale Szczecin jest super dokladny wszsytkie ulice ( chyba wszsytkie :) Bazuja na Teleatlasie i Navtechu wiec chyba wiecej maja niz Warszawa
Pozdrawiam
Tomek
-
TTN3 obecnie oferuje tzw.Major Roads za glownymi drogami w PL, to co zapowiada przeciez nie bedzie gorsze wiec postep bedzie :) i to w dobrym kierunku.Zreszta cala dyskusja zaczela sie od postu Cat^-a, ktory widzial mape PL, dyskutujemy tutaj raczej o jakosci i terminie a nie o fakcie czy TT mam mape PL czy nie :).Ja szczerze mowiac chcialbym w koncu miec mapy mozliwie calej Europy od jednego producenta i TT daje mi taka nadzieje.Do konca sierpnia mam jeszcze prawo do darmowych aktualizacji AM wiec moge spokojnie czekac ;)
-
Zreszta cala dyskusja zaczela sie od postu Cat^-a, ktory widzial mape PL, dyskutujemy tutaj raczej o jakosci i terminie a nie o fakcie czy TT mam mape PL czy nie :).
Cały dowcip w tym, że on jej NIE widział, bo nie mógł. Po prostu jej tam nie było. Byłem na tym stoisku dwukrotnie i specjalnie rozmawiałem z człowiekiem o tych mapach.
BYŁ jedynie TomTom Go z polską wersją językową, ale BEZ polskich map. Mapy MAJĄ BYĆ w kwietniu, razem z premierą Navigatora 5
-
..."Co do dokładnosci mapy Polski - oglądałem wiele miejsc, ze szczególnym naciskiem na rejony, które znam i które należą do tzw. miejsc gdzie "wrony zawracają"... Dokładnosc odwzorowania - bardzo dobra"...
To fragment z poczatkowego postu Cat^-a, cos zle zrozumialem ? ;)
-
Jak miałem niewątpliwą przyjemność dzisiaj osobiscie sprawdzić na stoisku TomTom'a w Hannoverze ...
...Co do dokładnosci mapy Polski - oglądałem wiele miejsc, ze szczególnym naciskiem na rejony, które znam i które należą do tzw. miejsc gdzie "wrony zawracają"... Dokładnosc odwzorowania - bardzo dobra. Np. w miejscowościach podwarszawskich są wprowadzone numery budynków, czego nie ma w AutoMapie! Ogólnie: mapa z wiekszą szczegółowością niz mapa Polski 50K z AutoMapy!
Czyli Cat^ miał przywidzenia? Przeżył taką swoistą technologiczną fatamorganę?
Aby rozwiać Twoje wątpliwości napiszę jednynie abyś dobrze przeczytał ten temat i zapoznał się z mapami, do których linki umieściłem w przytoczonym tutaj poście. Mapy Polski istnieją i podpisał się pod nimi TeleAtlas. Ich jakość możesz sprawdzić osobiście. TomTom jest klientem TeleAtlasu więc jeśli będzie chciał kupić mapy Polski to z pewnością kupi je od TeleAtlasu.
Podyskutujmy o faktach a nie o Twoich przypuszczeniach. OK?
-
Fakty są takie, że dwukrotnie prosiłem TomToma o demonstrację map Polski, i dwukrotnie powiedziano, że ich nie ma.
TeleAtlas ustami rzecznika prasowego w Cannes powiedział, że pracują. Wszystkie informacje mówią, że będą "available soon". To jakie inne fakty chcesz widzieć?
Piszę, iż nie wierzę w te polskie mapy na Cebicie. Oczywiście jest możliwość, że pokazali jakąś betę, tak samo jak jest możliwe że będą w sprzedaży w kwietniu.
Ale takie same możliwości były rok temu i też obiecywano TomToma z Polską na czerwiec 2004. Po raz kolejny - uwierzę jak zobaczę.
-
Two new countries, Poland and the Czech Republic, are added to the TomTom European navigation atlas. In addition, there are 78,500 km of new roads and 128,330 new points of interest (POIs) that bring the extra dimension to personal navigation
Komentowałem ten "dimension" w tym wątku, nieco wcześniej.
A Navteq pisze, że 20% dróg zmienia się co roku.
Jeśli tylko dodali WSZYSTKIE nowe drogi w trabanciarskim DDR, to jest to kilka tysięcy km więcej od edycji 3.x. Wiem, bo jeżdżę po wschodnich zadupiach Niemiec. I nikt mi nie wierzy, bo każdy zaiwania A-dwójką i mówi: No ten TomTom to czysta zajebioza. Zero braków.
No i tu www.map24.com , nie sprawdzalem innych miast ale Szczecin jest super dokladny wszsytkie ulice ( chyba wszsytkie :) Bazuja na Teleatlasie i Navtechu wiec chyba wiecej maja niz Warszawa.
A ja sprawdziłem Kielce (230 tys. mieszkańców). Zarówno pod tym adresem, jak i www.city-maps.de (też TeleAtlas).
Totalny dramat. Major (a nawet: general, żeby trzymać się nomenklatury wojskowej) roads i to w dodatku sprzed dwóch lat.
Nie mówię o mniejszych miastach, jak mój adoptowany Barlinek.
-
Fakty są takie, że dwukrotnie prosiłem TomToma o demonstrację map Polski, i dwukrotnie powiedziano, że ich nie ma.
TeleAtlas ustami rzecznika prasowego w Cannes powiedział, że pracują. Wszystkie informacje mówią, że będą "available soon". To jakie inne fakty chcesz widzieć?
Fakty, potwierdzone przez źródła internetowe, prasowe, radiowe czy telewizyjne a nie informacje zasłyszane przez Twoją osobę.
Ja Tobie przedstawiłem informację, że mapa Polski istnieje, że podpisał się pod nią TeleAtlas a inni Clubowicze przytoczyli Ci informacje prasowe zawarte na stronach internetowych.
To są fakty.
-
Ja Tobie przedstawiłem informację, że mapa Polski istnieje, że podpisał się pod nią TeleAtlas a inni Clubowicze przytoczyli Ci informacje prasowe zawarte na stronach internetowych.
To są fakty.
A możesz pokazać palcem, gdzie pokazałeś?
Bo ja tak patrzę trzy razy i widzę:
1. zapowiedź TomToma, że będzie soon
2. Informację o TomTom Go700, który w sklepie TomToma jest "available soon"
3. Stronę Teleatlasa która cytuje informację prasową TomToma z punktu 1.
Coś przeoczyłem? Masz jakiś link, który mówi, że to już jest? Najlepiej z ceną i terminem dostawy. Bo takie informacje jak powyżej to ja widuję od roku. A ich efekty są jak widać.
PS. Mam propozycję - szkoda naszych klawiatur. Wysłałem zapytanie do działu prasowego TeleAtlasa o podanie stanu zaawansowania ich prac nad mapami Polski. Myślę iż do czasu odpowiedzi szkoda kontynuować ta dyskusję, bo będzie jałowa.
-
TeleAtlas pytany przeze mnie w Cannes (oraz ponownie na Cebicie) stwierdza z rozbrajającą szczerością: "owszem, mamy mapy Polski. eee.. to znaczy jakichś 10% Polski. Żeby być całkiem precyzyjnym, to samej Warszawy".
I to może być prawda, bo doniesienia po ukazaniu się nawigacji na DXa mówiły o 4% pokrycia.
(BTW - Waldku, avatar też z Cannes? Ta druga z prawej wydaje mi się znajoma... :O~)
Sam TomTom przepytany na tą okoliczność w Hanowerze stwierdza, iż mapy Polski zakupili od kogoś. Oczywiście na razie nie podadzą od kogo. A to oznacza, iż nie można stwierdzić, jaka będzie ich jakość. BARDZO NIEOFICJALNE źródła twierdzą, iż ma to być standard taki, aby cudzoziemiec przyjeżdzający do Polski dojechał tu i ówdzie.
Jedynym rozsądnym źródłem, dysponującym super mapami byłaby Emapa.
Przeglądałem wielokrotnie interesujące mnie obszary (np. Kielce i Barlinek) i jest rewelacyjnie.
Nie wiem kto/co jest źródłem tych map, ale różnią się od wszystkich innych. Na korzyść, of course...
TomTom otwarcie mówi, iż standard map Polski ma być taki jak Czech - czyli niski :(
Jedyna zaleta tego będzie taka, iż wreszcie będzie nawigacja na Palmy i telefony z Symbianem i MS Smartphone.
I to one wezmą większość rynku.
[Dodano: 2005-03-18 18:29:47]
Jadę jutro na CeBIT. Jeśli znajdę w TTN5 ulicę Dworcową w Barlinku, to hibernuję się do maja...
A BTW - konia z rzędem temu, kto wie jaki adres wpisać w TTN3, żeby dojechać do południowego wjazdu na Messe.
Dla jasności - na CeBIT nie dojechałem. Z tak błahego powodu, że mnie krew do dziś zalewa.
A hint na okoliczność drugiego zdania cały czas jest oczekiwany.
-
Jesli mapy w TomTom Navigator 5 beda tak dokladne jak w http://www.uk.map24.com/ to jestem w niebie :) Przynajmniej jesli chodzi o GOP - bajka... :))
-
Ja tez :)
Moze Kielce i Barlinek tez niedlugo sie tam pojawia ;)
Szczecin jeszcze 3 tygodnie temu mial 10 ulic.
-
Kielce mnie tak bardzo nie interesują ;)
zauważyłem jednak pewną prawidłowość
- na wschód od Wisły - cienizna.
Nie wspomnę o Radomiu, Gorzowie, Bydgoszczy, Toruniu itd.
Chyba jednak przyjdzie nam poczekać dłużej
niż byśmy chcieli ... :(
pozdrawiam wszystkich
-
TeleAtlas pytany przeze mnie w Cannes (oraz ponownie na Cebicie) stwierdza z rozbrajającą szczerością: "owszem, mamy mapy Polski. eee.. to znaczy jakichś 10% Polski. Żeby być całkiem precyzyjnym, to samej Warszawy".
Odpowiedziałem, że jeśli dobrze poczytasz ten temat to trafisz do linku ... ale po co ja to po raz kolejny powtarzam. Waldek wejdź tutaj a następnie kliknij Search http://www.de.map24.com/
Sam TomTom przepytany na tą okoliczność w Hanowerze stwierdza, iż mapy Polski zakupili od kogoś. Oczywiście na razie nie podadzą od kogo. A to oznacza, iż nie można stwierdzić, jaka będzie ich jakość. BARDZO NIEOFICJALNE źródła twierdzą, iż ma to być standard taki, aby cudzoziemiec przyjeżdzający do Polski dojechał tu i ówdzie. To dwa.
Zobacz mapy, nie są takie złe jak by się Tobie wydawało.
I na koniec - map Polski NIE MA. To jest fakt.
A jednak są.
Nie napisałem, że TomTom ma już mapy Polski, ani że są juz do kupienia. Moim celem było zdementowanie Twoich rewelacji jakoby map Polski nie było i nikt nic nie wiedział o ich istnieniu.
-
Jesli mapy w TomTom Navigator 5 beda tak dokladne jak w http://www.uk.map24.com/ to jestem w niebie :) Przynajmniej jesli chodzi o GOP - bajka... :))
;)
Ja znam dosyć dobrze dwa polskie miasta: Zgorzelec i Bydgoszcz.
By zrobić takie mapy powyższych miast potrzeba :
1. w miarę trzeźwego 10-latka
2. ołówek
3. helikopter
4. 0,5h czasu
-
Odpowiedziałem, że jeśli dobrze poczytasz ten temat to trafisz do linku ... ale po co ja to po raz kolejny powtarzam. Waldek wejdź tutaj a następnie kliknij Search http://www.de.map24.com/
Cytuję:
© 2004 Mapsolute GmbH - powered by MapTP, digitales Kartenmaterial von Tele Atlas, NAVTEQ, AND
Zobacz mapy, nie są takie złe jak by się Tobie wydawało.
Owszem nie są i chciałbym aby TomTom takie miał. Ale po raz kolejny i do znudzenia - uwierzę jak zobaczę.
A jednak są.
Ale czyje?
-
Zreszta cala dyskusja zaczela sie od postu Cat^-a, ktory widzial mape PL, dyskutujemy tutaj raczej o jakosci i terminie a nie o fakcie czy TT mam mape PL czy nie :).
Cały dowcip w tym, że on jej NIE widział, bo nie mógł. Po prostu jej tam nie było. Byłem na tym stoisku dwukrotnie i specjalnie rozmawiałem z człowiekiem o tych mapach.
BYŁ jedynie TomTom Go z polską wersją językową, ale BEZ polskich map. Mapy MAJĄ BYĆ w kwietniu, razem z premierą Navigatora 5
WaldekGo:
Słuchaj, chłopie czy ty aby byłeś na właściwym CeBICIE, a jeśli tak to faktycznie na stoisku TomTom'a? Jeśli tak to jest mi bardzo przykro, że pracownicy stoiska ukryli przed Tobą mapy Polski... Potwierdzam: osobiście widziałem w JEDNYM z urządzeń TomTom GO mapę Polski i około 40 minut się nią bawiłem: w szczególności nie był to fragment naszego kraju, tylko cała Polska, a na pytanie: jakie jest źródło mapy Polski - padła odpowiedź: TeleAtlas. Nie mi sądzić czy ja zostałem oszukany czy Ty. Może po prostu człowiek, którego pytałeś nie był kompetentny i nie wiedział nic o Polsce (w końcu to praktycznie wciąż dopiero przyszły rynek)? Ja na własne oczy widziałem mapę Polski w TomTomie oraz własnoręcznie "macałem ją" w urządzeniu TomTom GO. Szczegółowość tej mapy jest porównywalna z mapą Polska 50K z AutoMapy i zdecydowanie zostawia w tyle to co jest w Major Roads w TTN3.
-
Nie wiem Waldek jak Ty ale ja tam widzę jedynie napis TeleAtlas.
[pic=http://pocketlink.w.interia.pl/am/pl01.jpg]
[pic=http://pocketlink.w.interia.pl/am/pl02.jpg]
[pic=http://pocketlink.w.interia.pl/am/pl03.jpg]
Wystarczy taki dowód czy mam dla Ciebie jakieś szczególne miejsce w Polsce wystawić?
-
Maap wystaw Lublin, 4 drogi na krzyż.
-
Lublin faktycznie nie wygląda zbyt ciekawie.
[pic=http://pocketlink.w.interia.pl/am/pl05.jpg]
[pic=http://pocketlink.w.interia.pl/am/pl04.jpg]
-
No właśnie. Zerknij sobie jeszcze na moje miasto Zamość, a później obczaj to w AM.
-
Wschodnia Polska w ogóle jest super traktowana... Białystok wygląda podobnie jak Lublin. Mogliby chociaż drogi odwzorować bo w porównaniu z Warszawą to jest aż przesada. Niemcom Polska się kończy na Wiśle...
-
Odpowiedziałem, że jeśli dobrze poczytasz ten temat to trafisz do linku ... ale po co ja to po raz kolejny powtarzam. Waldek wejdź tutaj a następnie kliknij Search http://www.de.map24.com/
Ależ ta mapa to żart. Sprawdź:
- Leszno
- Zieloną Górę
- Gorzów Wielkopolski
- Wałbrzych
- Legnicę
- Piłę
- wiele innych.
To wszystko są byłe miasta wojewódzkie, nie najmniejsze.
Czy na podstawie Szczecina, Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska i Śląska można ocenić, że mapa Polski jest super?
-
Nie można oceniać mapy Polski na podstawie wspomnianych wyżej miast bo było to spore nadużycie.
Pamiętajmy też o tym, że Cat^ widział nieco lepsze mapy w TomTom GO zawierające np. numerację budynków w miejscowościach podwarszawskich.
A kto pamięta jak wyglądała pierwsza mapa by AM?
-
Polecam Wam zajrzeć na stronę:
http://www.route.de/index.jsp
wybrać opcje QuickMap
i poznać mapy Navteq'a :)
Kilka próbek do z porównanie z obrazkami z map24 i materiałami TeleAtlasa:
Toruń
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/toun2km.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/teletor1km.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/toun1km.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/teletor500m.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/toun500m.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/teletor200m.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/toun40m.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/teletor40m.gif]
Warszawa
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/war5km.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/war500m.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/war100m.gif]
Lublin
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/lublin5km.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/lublin1km.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/lublin500m.gif]
Leszno
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/leszno1km.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/leszno500m.gif]
Gorzów Wlkp.
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/gorzow.gif]
[pic=http://autogps.webpark.pl/images/gorzowtele500.gif]
CHOLERNY LIMIT TRANSFERU :(
-
No, Navteq wypada znacznie lepiej.
Tylko rodzą się pytania: ile "garniturów" map mają poszczególni ich producenci, które z nich są zastosowane w różnych aplikacjach (internetowych, nawigacyjnych, transportowych, etc.), jaka jest aktualność poszczególnych "wcieleń" oraz poziom szczegółowości.
Słowem - co my tak naprawdę oglądamy i na czym bazujemy wydając opinie.
-
Na tym samym stoisku na CeBIT był materiał z którego wynikało, że Polska będzie w komplecie (na jedenej karcie SD-Card) z Niemcami, Austrią, Szwajcarią i Czechami. I druga nowość którą tam można było obejrzeć a nie publikują tego - to działą również na Sony Ericssonie T 910i. Ktoś wie coświęcej na ten temat ? Szczególnie termin i sposób nabycia w Polsce ?
-
I druga nowość którą tam można było obejrzeć a nie publikują tego - to działą również na Sony Ericssonie T 910i. Ktoś wie coświęcej na ten temat ? Szczególnie termin i sposób nabycia w Polsce ?
A nie P910i? A co z P900 i P800? Bo na stronach SE nic nie znalazłem.
I co ma na nim działać? TT5?
Co do sposobu nabycia:
1. PLUSGSM
http://www.plusgsm.pl/promocje/abonamentowe_z_telefonem/nowe_taryfy_w_plusie/regulamin/
2. ERAGSM
http://www.era.pl/index.php/id=firma_14/dane_tech=237/zone=10/section=korp
3. IDEA
brak
-
Nie można oceniać mapy Polski na podstawie wspomnianych wyżej miast bo było to spore nadużycie.
Tak, trzeba oceniać na podstawie 5/6 miast, a nie 200.
Pamiętajmy też o tym, że Cat^ widział nieco lepsze mapy w TomTom GO zawierające np. numerację budynków w miejscowościach podwarszawskich.
Gdyby zrobił zdjęcie(-a), mielibyśmy jasny obraz.
A kto pamięta jak wyglądała pierwsza mapa by AM?
Właśnie zdjąłem z półki. Wersja 1.11 (PL i WAW). Nie chciałbym drugi raz przez to przechodzić.
Nawet z TomTomem.
-
- DOKLADNA mapa Polski posrod map calej Europy (jak ustalilem: na podstawie TeleAtlasu).
Tenże TeleAtlas pisze, że w nowej edycji map, które pokażą się w wersjach 5. TomTomów, dodano Polskę i Czechy jako mapy szczegółowe, w związku z czym łączna długość wszystkich dróg Europy wzrosła o 78.500 km.
Załóżmy, że w Starej Europie nie dodano na mapach nawet metra nowej drogi.
Powierzchnia Polski wynosi ok. 300.000 km2. Powierzchnia Czech ok. 80.000 km2.
Średnia gęstość dróg w naszym regionie wynosi ok. 0,6 km / km2.
Policzmy, powinno być: 380.000 * 0,6 = 228.000 km dróg.
To gdzie te 150 tys. km? Ano, będziemy ich pewnie szukać Panie i Panowie. I sypać wiązanki pod adresem TomToma, TeleAtlasa, AND'a i Bóg wie kogo jeszcze. A respons z supportu TomToma i ilość upgrade'ów TTN jest powszechnie znana.
Nie podniecajmy się przedwcześnie...
Informacja dodatkowa ze stron AutoMapy (stan na dzień 09.02.2005):
"Sieć nawigacyjna AutoMapy obejmuje 451 tys. km dróg podzielonych na 9 kategorii".
-
I druga nowość którą tam można było obejrzeć a nie publikują tego - to działą również na Sony Ericssonie T 910i. Ktoś wie coświęcej na ten temat ? Szczególnie termin i sposób nabycia w Polsce ?
A nie P910i? A co z P900 i P800? Bo na stronach SE nic nie znalazłem.
I co ma na nim działać? TT5?
Co do sposobu nabycia:
1. PLUSGSM
http://www.plusgsm.pl/promocje/abonamentowe_z_telefonem/nowe_taryfy_w_plusie/regulamin/
2. ERAGSM
http://www.era.pl/index.php/id=firma_14/dane_tech=237/zone=10/section=korp
3. IDEA
brak
Oczywiście: P 910i - moja pomyłka. Innych SE na stoisku do testów nie mieli.
-
Na zasadzie ciekawostki i trochę wsadzania kolejnego "kija w mrowisko" - to jest informacja, którą dzisiaj dostałem z firmy PPWK GeoInvent Sp. z o.o.
www.geoinvent.pl odnośnie Navigo Professional:
---
W kwietniu ukaże się w sprzedaży nowa wersja produktu, uaktualniona, ze znacznie rozszerzoną bazą danych: 220 szczegółowych planów, punkty adresowe w 80 miastach i miejscowościach.
cena 79,90zł
----
I będzie ciekawie ;)
-
Na zasadzie ciekawostki i trochę wsadzania kolejnego "kija w mrowisko" - to jest informacja, którą dzisiaj dostałem z firmy PPWK GeoInvent Sp. z o.o.
www.geoinvent.pl odnośnie Navigo Professional:
---
W kwietniu ukaże się w sprzedaży nowa wersja produktu, uaktualniona, ze znacznie rozszerzoną bazą danych: 220 szczegółowych planów, punkty adresowe w 80 miastach i miejscowościach.
To, to pikuś. W poniższym linku jest też autorouting!
http://www.geoinvent.pl/dokument.aspx?id=11
-
Po zainstalowaniu PDA Nawigatora e-Mapy i konstatacji gdzie są tego typu produkty w porównaniu z "wiodącymi proszkami na rynku", sądzę że ich producenci powinni chyba szukać jakiegoś niszowego kawałka tortu p/n nawigacja GPS.
Może np. instalować w GameBoy'ach...? ;)
-
Jednak w odroznieniu od AM mapy Navigo mozna instalowac na pc jaki i co wazniejsze na telefonach.Tego AM nie ma, a jej cena moze za jakis czas, w obliczu zblizajacej sie konkurencji spowodowac, ze sama stanie sie niszowym produktem ;)
-
Kontynuując temat "kija"
W nowym iQue M5 http://www.gps-y.pl/ique_m5.html (podobnie jak w odbiornikach samochodowych) możemy kompilować pliki mapowe z np. GPMapy + CitySelect. Kto już posiada PDA może zaopatrzyć się w nowy odbiorniki GPS10 http://www.gps-y.pl/gps10.html (umożliwia współpracę z programami innych producentów poprzez NMEA). Od wersji 2.4 QueMap obsługuje również nowe modele PDA z wyświetlaczami VGA (640 x 480). W cenie ~ 400 EURO mamy odbiornik GPS (BT), mapę Europy zachodniej i szczegółową mapę Polski GPMapa (317 planów adresowych, część można sprawdzić na http://www.trafdo.pl ). Oczywiście oprogramowanie można zainstalować jednocześnie na PDA i PC (wszystkie punkty użytkownika możemy zgeokodować na dużym ekranie !)
-
Po zainstalowaniu PDA Nawigatora e-Mapy i konstatacji gdzie są tego typu produkty w porównaniu z "wiodącymi proszkami na rynku", sądzę że ich producenci powinni chyba szukać jakiegoś niszowego kawałka tortu p/n nawigacja GPS.
Może np. instalować w GameBoy'ach...? ;)
A propos odwoływania się do "proszków" to pozdrawiam obecnego z nami GPS Maniaka autora teorii proszkowej. Szkoda, że ostatnio obecnego z nami tylko duchem a nie słowem.
-
Jednak w odroznieniu od AM mapy Navigo mozna instalowac na pc jaki i co wazniejsze na telefonach.Tego AM nie ma, a jej cena moze za jakis czas, w obliczu zblizajacej sie konkurencji spowodowac, ze sama stanie sie niszowym produktem ;)
Nie tak wiele programów ma desktop-companiona.
Bo jakie zalety on posiada:
- możliwość wykrojenia korytarza dla zaplanowanej trasy, uniknięcie ładowania do PDA wielu pamięciożernych map. Szczerze mówiąc, nie wiem czy w dobie gigabajtowych kart pamięci ta przewaga się utrzyma. Ponadto, miałoby to zastosowanie przede wszystkim dla skomplikowanej trasy, z wieloma stopoverami, prowadzonej po bocznych drogach - co jest chyba rzadkością. W przeciwnym razie jest Major Map of Europe.
- łatwiejsza obsługa programu (np. dodawanie POI, wyszukiwanie, planowanie trasy, etc.) przez desktopa - pełnowymiarowa klawiatura, duży ekran, itd. Tu także mam wątpliwość, bo w obecnych programach obsługa została znacznie uproszczona, zaś nakładki typu POI Sync sprowadzają się do kliknięcia w jedną ikonę. Być może konieczność późniejszej synchronizacji PC z PDA niwelują przewagę desktopowego companiona.
Nie wiem jakie jeszcze zalety można wymienić?
Co do telefonów - pełna zgoda. Kto nie obsługuje wielu platform, prędzej czy później zje własny ogon.
[Dodano: 2005-03-22 23:43:46]
317 planów adresowych, część można sprawdzić na http://www.trafdo.pl
Ćwiczyłem ten serwis w weekend. Wypadł bardzo słabiutko.
-
Nie tak wiele programów ma desktop-companiona.
Bo jakie zalety on posiada:
- możliwość wykrojenia korytarza dla zaplanowanej trasy, uniknięcie ładowania do PDA wielu pamięciożernych map. Szczerze mówiąc, nie wiem czy w dobie gigabajtowych kart pamięci ta przewaga się utrzyma. Ponadto, miałoby to zastosowanie przede wszystkim dla skomplikowanej trasy, z wieloma stopoverami, prowadzonej po bocznych drogach - co jest chyba rzadkością. W przeciwnym razie jest Major Map of Europe.
- łatwiejsza obsługa programu (np. dodawanie POI, wyszukiwanie, planowanie trasy, etc.) przez desktopa - pełnowymiarowa klawiatura, duży ekran, itd. Tu także mam wątpliwość, bo w obecnych programach obsługa została znacznie uproszczona, zaś nakładki typu POI Sync sprowadzają się do kliknięcia w jedną ikonę. Być może konieczność późniejszej synchronizacji PC z PDA niwelują przewagę desktopowego companiona.
Nie wiem jakie jeszcze zalety można wymienić?
Przyjedź przy okazji do mnie, to zobaczysz możliwości MapSource i nRoute - tylko, że to coś więcej niż "desktop-companion" - daje to:
- w pełni funkcjonalny program do nawigacji np. na laptopie - w cenie jest druga licencja na PC,
- komfortowego zaplanowania właśnie takiej skomplikowanej trasy i przeniesienia jej do odbiornika "samochodowego",
- kilkunastokrotnie szybsze wyznaczanie trasy, możliwość szybkiego sprawdzenia różnych wariantów,
- dużo wygodniejsze szukanie i błyskawiczne pokazywanie kolejnych wskazanych znalezionych POI (których np. w GPMapie jest duuuuużo więcej niż w AM)
- bezwzględnie nieporównywalnie większe możliwości analizy zapisanych śladów przebytej trasy
Dlatego kilka razy w "pobożnych życzeniach" zgłaszałem postulat takiej opcji - tylko z zastrzeżeniem - w ramach tej samej licencji, a nie za podwójną opłatą!
-
I o ile niedoskonałości programowe Navigo są oczywiste, ale znane to tak jak napisał jacek_wo właśnie możliwość podwójnego wykorzystania oprogramowania za pojedyńczą cenę może być w dzisiejszych czasach argumentem decydującym.
-
Nie tak wiele programów ma desktop-companiona.
Bo jakie zalety on posiada:
- łatwiejsza obsługa programu (np. dodawanie POI, wyszukiwanie, planowanie trasy, etc.) przez desktopa - pełnowymiarowa klawiatura, duży ekran, itd. Tu także mam wątpliwość, bo w obecnych programach obsługa została znacznie uproszczona, zaś nakładki typu POI Sync sprowadzają się do kliknięcia w jedną ikonę. Być może konieczność późniejszej synchronizacji PC z PDA niwelują przewagę desktopowego companiona.
A jak sobie wyobrażasz bez wsparcia na PC z mapą wprowadzenie np. 100 szt. wizytówek nowych klientów z geokodowaniem ich adresów ? Zostawisz swojego PDA sekretarce i zlecisz stukanie przez cały dzień rysikiem.
Sam w innym wątku domagasz się wprowadzenia do Automapy- "synchronizacja z Outlookiem (kontakty);"
Ćwiczyłem ten serwis w weekend. Wypadł bardzo słabiutko.
Nie chodzi o serwis tylko o możliwość sprawdzenia samego odwzorowania (konkrety mozesz podać do: http://www.pdaclub.pl/forum/posty.php?temat_id=13820 ). W "TrafDo" możesz podać pełen adres z numerem domu. Wskaźnik będzie się ustawiał różnie (w zależności czy zadasz zapytanie z czy bez numeru). To że nie widzisz obrysów budynków to nie oznacza że nie zostały wyznaczone ich współrzędne.
-
A jak sobie wyobrażasz bez wsparcia na PC z mapą wprowadzenie np. 100 szt. wizytówek nowych klientów z geokodowaniem ich adresów ? Zostawisz swojego PDA sekretarce i zlecisz stukanie przez cały dzień rysikiem.
Sam w innym wątku domagasz się wprowadzenia do Automapy- "synchronizacja z Outlookiem (kontakty);"
Przecież rozmawiamy o programie do nawigacji samochodowej, a nie kombajnie GIS.
Synchronizacji z Outlookiem domagam się, bo to jest naturalna integracja dwóch programów w tym samym PDA, funkcjonująca już w innych softach.
Wizytówki klientów mam właśnie w Outlooku. I chcę, by AM mnie do nich doprowadziła.
Nie chodzi o serwis tylko o możliwość sprawdzenia samego odwzorowania (konkrety mozesz podać do: http://www.pdaclub.pl/forum/posty.php?temat_id=13820 ). W "TrafDo" możesz podać pełen adres z numerem domu. Wskaźnik będzie się ustawiał różnie (w zależności czy zadasz zapytanie z czy bez numeru). To że nie widzisz obrysów budynków to nie oznacza że nie zostały wyznaczone ich współrzędne.
Odwzorowanie jest fatalne (Kielce, ul. Szwedzka), brak ulic i numerów (Barlinek), nieprawidłowe geokodowanie numeracji (Warszawa, ul. Gwiaździsta). To tylko kilka adresów (moje prywatne), jakie sprawdziłem. I wszędzie klapa...
-
czytam z wielkim zainteresowaniem wszystkie wypowiedzi i jakos caly czas na jedno mi wychodzi ze czesc z kolegow bioracych udzial w dyskusji jest ZYWOTNIE ZAINTERESOWANA negowaniem wszystkiego co nie jest AM i chwaleniem tej ostatniej
natomiast wydaje mi sie ze dyskutowac powinnismy zwlaszcza tutaj bezstronnie jako uzytkownicy a nie producent kontra wszyscy
wymieniajmy informacje bo to jest dla szarego GPS maniaka najwazniejsze acha jeszcze jest wazna CENA
z usmiechem pozdrawiam
-
Aluziju poniał, jednakże:
- ryzykowne jest pisanie nekrologów o śmierci króla, który żyje i ma się coraz lepiej, zaś nowy król jeszcze się nie narodził i nie wiadomo czy nie będzie dzieckiem specjalnej troski;
- AFAIK nie ma w społeczności PDAclubu osoby powiązanej formalnie lub nieformalnie z AutoMapą;
- brak chyba na tym forum jakiegokolwiek zakazu publicznego obnażania wad AM, a dyskusje nad ewentualnym subiektywizmem takiej oceny są rzeczą naturalną;
- wbrew powszechnym opiniom, inne programy do autonawigacji też mają wady i należy o tym dyskutować;
- co wiąże się z powyższym - większość Clubowiczów zna dość dobrze soft AutoMapy, zaś o oprogramowaniu zachodnim i problemach z jego użytkowaniem ma blade pojęcie;
- dla ceny, póki co, nie ma odnośników dla porównywalnego softu dla Polski (GPMapa jest produktem specyficznym, wymagającym dodatkowych nakładów), choć należy uznać ją za wysoką. Jeśli jednak wziąć pod uwagę analogiczne oprogramowanie dla krajów ościennych, jego funkcjonalność i ceny (PocketKim - Czechy/Słowacja; Visicom - Ukraina), to koszt nabycia AutoMapy przestaje być postrzegany jako kosmiczny;
- itd., itp.
-
czytam z wielkim zainteresowaniem wszystkie wypowiedzi i jakos caly czas na jedno mi wychodzi ze czesc z kolegow bioracych udzial w dyskusji jest ZYWOTNIE ZAINTERESOWANA negowaniem wszystkiego co nie jest AM i chwaleniem tej ostatniej
natomiast wydaje mi sie ze dyskutowac powinnismy zwlaszcza tutaj bezstronnie jako uzytkownicy a nie producent kontra wszyscy
Akurat chyba jest odwrotnie - w dyskusji raczej nie biorą udziału dealerzy AM, natomiast zabierają głos dystrybutorzy innych produktów (no offence - broń Boże nie mam nic przeciwko temu ;) ).
Twoje wrażenie może być spowodowane faktem, że cześć dyskutantów bardzo optymistycznie podchodzi do nowych programów i stara się przedstawić ich znaczną wyższość nad obecnymi już na rynku.
Druga grupa natomiast stara się zachować umiar i troszkę ochłodzić emocje i zredukować oczekiwania. Myślę że zapisałbym się do tej drugiej grupy - jako użytkownik parunastu różnych programów nawigacyjnych nie znalazłem aplikacji bez wad.
Dotychczasowe doświadczenia z TTN2/3 nie nastrajają zbyt optymistycznie, jak do tej pory firma potrzebuje sporo czasu na jakikolwiek update, ale kto wie - może zdarzy się cud i TomTom wespół z TeleAtlas zrobią nam miłą niespodziankę. Głowy bym jednak za to nie dał....
Co do Garmina - próbowałem również stać się użytkownikiem cf Que 1620 i GPMapy - niestety Garmin nie przewidział że jego produkt może być instalowany w samochodach, że sporo aut ma ogrzewane/metalizowane szyby i że wejście anteny zewnętrznej jest niezbędne przy module GPS CF.
Być może dam się namówić na GPS10, jeżeli oczywiście w międzyczasie nie wyjdą jakieś ewidentne braki tej nowej oferty.
Konkludując - proponuję podchodzić do nowych produktów z pewną rezerwą - patrzyć w ich kierunku i sprawdzać oferty ale nie wybierać ich tylko dlatego że są nowe i firmowane przez potentatów.
-
pisalem o wrazeniach podczas sledzenia tego watku nic wiecej
marzy mi sie sytuacja kiedy wchodzedo sklepu i mam do wyboru kilka produktow o sensownych parametrach i przewidywalnej ilosci bledow lub niedoskonalosci roznia se miedzy soba przedde wszystkim producentem a ceny sa w zasadzie zblizone oczywiscie jest mozliwosc transakcji wiazanej tzn razem z odbiornikiem GPS lub bez
i kupujac produkt nawet nie bede sie martwil o licencje na nastepny rok bo
w nastenym roku moze mnie skusi konkurencja i kupie cos innego
dlaczego akurat takie marzenia
posiadam juz w kilka roznych map
Streets&Trips 2002
DeLORME Street Atlas 2003
Ostia 2004
i prosze mi wierzyc nie byly to wydatki ktore by mnie przyprawialy o zawrot glowy dlatego wczesniej pisalem swoje wypowiedzi na temat ceny AM
jeszcze raz wszystkim uzytkownikom takich programow zycze normalnosci
A MOZE W NASZEJ NAJJASNIEJSZEJ TO TYLKO MARZENIA
[Dodano: 2005-03-23 15:51:03]
Ps. zapomnialem dodac ze wspomniane mapy swobodnie chodza i na laptopie i PDA
-
Przecież rozmawiamy o programie do nawigacji samochodowej, a nie kombajnie GIS.
W tym przypadku możesz jedynie mieć uwagi do Garmina, że dodaje takie "kombajny GIS" do zwykłych programów nawigacyjnych. - dla ceny, póki co, nie ma odnośników dla porównywalnego softu dla Polski (GPMapa jest produktem specyficznym, wymagającym dodatkowych nakładów)
GPS10 jest najtańszą ofertą na rynku dla kogoś kto zamierza dopiero kupić zestaw nawigacyjny do PDA z mapami Polski i Europy zachodniej. GPS10 współpracuje z innymi programami nawigacyjnymi przyjmującymi dane w formacie NMEAOdwzorowanie jest fatalne (Kielce, ul. Szwedzka), brak ulic i numerów (Barlinek), nieprawidłowe geokodowanie numeracji (Warszawa, ul. Gwiaździsta).
Zgłoś konkretne przykłady w podanym powyżej linku .
-
W tym przypadku możesz jedynie mieć uwagi do Garmina, że dodaje takie "kombajny GIS" do zwykłych programów nawigacyjnych.
Nie będę miał do Garmina pretensji o nic, jeśli będzie umożliwiał integrację programów nawigacyjnych z dowolnym, powszechnie stosowanym w pocketach PIM-em. Wydaje się, że Outlook i zawarte w nim Kontakty będzie zupełnie odpowiedni. A i sekretarka da radę bez geokodowania...
Nie chciałbym w tym tylko celu kupować iQue M5.
GPS10 jest najtańszą ofertą na rynku dla kogoś kto zamierza dopiero kupić zestaw nawigacyjny do PDA z mapami Polski i Europy zachodniej.
Niestety, nie jest najtańszą ofertą na rynku dla kogoś, kto taki zestaw już ma. Znacznie obniża to ewentualną atrakcyjność GPMapy dla pocketowców.
Odwzorowanie jest fatalne (Kielce, ul. Szwedzka), brak ulic i numerów (Barlinek), nieprawidłowe geokodowanie numeracji (Warszawa, ul. Gwiaździsta).
Zgłoś konkretne przykłady w podanym powyżej linku .
Tak też pewnie i uczynię. Dodam tylko, że - jak sugerowałeś - nie zwracałem uwagi na obrysy budynków. I tak z tą mapą kicha...
-
Po zainstalowaniu PDA Nawigatora e-Mapy i konstatacji gdzie są tego typu produkty w porównaniu z "wiodącymi proszkami na rynku", sądzę że ich producenci powinni chyba szukać jakiegoś niszowego kawałka tortu p/n nawigacja GPS.
Może np. instalować w GameBoy'ach...? ;)
Wykrakałem (nie miałem wcześniej o tym pojęcia):
[pic=http://www.msh-tools.com/GBA/merigba.jpg]
-
Widze ze newsow nie czytasz... pisalem o tym kilkanascie dni temu :)
-
A to dlatego, że miałem włączone filtrowanie "tylko PPC".
Ale już dodałem smartfony, symbiana i gadżety. Dam radę tyle przełknąć? :worried:
-
Do dzialu Symbian i Gadzety nie ma za duzo newsow... podobnie jak do Smartphone, wiec mysle ze nie bedzie problemu :)
-
Ech.. fajny ten teleatlas, nie ma co...
Zapytanie do nich wysłałem dokładnie 18 marca, tydzień temu. Do dziś zero odpowiedzi. Normalnie, jak w Polsce.
-
Porownalem mape Gdanska ze strony MAP24 oraz AM i w wielu przypadkach ta zagraniczna jest duzo dokladniejsza !!! JESTEM W ZASKOCZONY że oni potrafią zdobyć i szybko nanieść informacje a nasi nie. Już od roku 4 razy wysyłałem do AM korekte uliczki gdzie po prostu kończy sie asfalt w polu a potem są krzaczory i ścieżka taka że ciężko piechotą przejść ale oni nic twardo dalej trzymają normalną drogę w tamtym miejscu a na MAP 24 droga konczy sie dokladnie tam gdzie asfalt zanika pod piachem i trawą !!! Do tego wystarczy przyjrzeć sie okolice np szpitala gł w Gdansku gdzie maja zaznaczone takie szczegoly jak wjazd dla karetek ktory zaznaczyli jednokierunkowa oraz wiele malutkich osiedowych uliczek z poprawnie zaznaczoną jednokierunkowością które w AM nie wystepują wogole !
-
Już od roku 4 razy wysyłałem do AM korekte uliczki gdzie po prostu kończy sie asfalt w polu a potem są krzaczory i ścieżka taka że ciężko piechotą przejść ale oni nic twardo dalej trzymają normalną drogę w tamtym miejscu a na MAP 24 droga konczy sie dokladnie tam gdzie asfalt zanika pod piachem i trawą !!! Do tego wystarczy przyjrzeć sie okolice np szpitala gł w Gdansku gdzie maja zaznaczone takie szczegoly jak wjazd dla karetek ktory zaznaczyli jednokierunkowa oraz wiele malutkich osiedowych uliczek z poprawnie zaznaczoną jednokierunkowością które w AM nie wystepują wogole !
Mógłbyś podać namiary na te punkty (Lat, Lon), lub adres do wyszukania w AM? Ciekawy jestem tego porównania.
-
Oto screen. Widac na nim wyraznie to miesce poniewaz od dawna zmuszony bylem do blokowania tej drogi gdyż AM namietnie wyznacza mi przez nia powrot do domu - wystarczy zobaczyc na MAP24 ze pokrywa sie to z moim zablokowanym ocinkiem.
[pic=http://oom.home.pl/allegro/screen003.jpg][pic=http://oom.home.pl/allegro/zrzut.jpg]
Rozglądając sie po okolicy widać (nawet na fragmencie ktory uchwycilem duzo dokladniejsze a zarazem aktualniejsze uliczki osiedlowe jak np boczne od Bacha czy Cyganską Górke - ale takie przykłady widać wszędzie. Potwierdza to też że wiele dróg AM jest tworzona tylko na podstawie zdjęć lotniczych bez jakiegokolwiek sprawdzenia z rzeczywistą a innym razem na podstawie starych nieaktualnych juz od lat map. Przykład ? - byłem ostatnio w Malborku. Jade drogą zaznaczoną na mapie która w połowie odcinka wchodzi w bardzo gęste i mocno zarośnięte drzewa. W tym momencie na AM droga sie kończy ! by jakies kilkaset metrów dalej gdzie kończą się drzewa pojawić się znowu - aby nie było niedomówień - jest to stara droga i nie wybudowano jej w między czasie :)
-
Rzeczywiście, jest to skopane przez AM. Choć czuję, że coś chyba usiłowano poprawić (może na skutek Twoich zgłoszeń), bo ta droga zablokowana przez Ciebie po lewej stronie, jest "dziwnie" podzielona na dwa odcinki.
A już miałem Cię pytać jaki udało Ci się zablokować fragment odcinka...
Być może chcieli ten błąd poprawić, tylko nie przeprowadzili procedury zmian do końca?
-
Co ciekawe trzecia odnoga "lewa" znikająca za górną krawędzią tego screena jest przejezdna (niektorzy robia sobie tam skrot) i na mapie 24 ta jedna odnoga jest narysowana jako przejezdna i doprowadzona do najblizszego skrzyzowania tak jak powinno byc :) - niestety nie uchwycilem tego na zdjeciach. Dlatego smieszy mnie i dziwi skad oni takie rzeczy wiedza na mapach z zagranicznych serwisow a nasi chlopcy nie moga tego dopracowac.
Mimo wszystko wspieram i uzywam dalej AM tylko mam nadzieje ze konkurencja wymusi na nich większe przykladanie sie do tego co robią.
-
Dlatego smieszy mnie i dziwi skad oni takie rzeczy wiedza na mapach z zagranicznych serwisow a nasi chlopcy nie moga tego dopracowac.
Nie sądzę, żeby jakakolwiek zagraniczna osoba fizyczna brała udział w inwentaryzacji terenowej poprawek do map cyfrowych Polski. Chyba, że w charakterze nadzoru, lub jako operator naszpikowanego antenami GPS vana, przemierzającego Major Roads.
To raczej Polacy jeżdżą/biegają po uliczkach z GPS-ami w ręku (jeśli w ogóle).
Sądzę za to, że kwestia wychwycenia błędów w odwzorowaniach, to jedno, zaś drugie to "ludzki potencjał programistyczny" zdolny do przeniesienia tych zgłoszeń do geoinformacyjnej bazy oraz właściwej implementacji tych danych w sofcie nawigacyjnym.
I tutaj para Geosystem+Aqurat może być słabsza od tandemów TeleAtlas+AND, czy TeleAtlas+TomTom.
Bo jakaż inna może być przyczyna zwłoki w uwzględnianiu przez AM zgłaszanych przez nas poprawek (abstrahując od ewentualnych prac nad mapą Europy, która musiałaby mieć osobny zespół jako odrębny projekt <o ile się na tym znam>, jednak mogłaby angażować jakąś wspólną część ekipy)?
Lenistwo i olewactwo wykluczam, bo to słabo prawdopodobne w dzisiejszych trudnych czasach.
Zatem, albo AutoMapa tnie koszty zatrudnienia, albo - pewniej - cierpi na brak specjalistów z powodu ich... braku na rynku. Ogłoszenia o zatrudnieniu wiszą od jakiegoś czasu na serwerze AM, choć wiszą one chyba na wszystkich stronach www producentów softu nawigacyjnego i map cyfrowych.
Jakiś powód dla permanentnych ogłoszeń jest. Nie sądzę żeby tego typu firmy były wyżymaczkami siły roboczej, jak np. Chio Lilly Chips. Za dużo kosztuje przeszkolenie.
-
Nie wiem co jest przyczyna ale AM w przypadku Szczecina wyraznie przegrywa, w ostatnim polroczu, zgodnie z ogolna moda wiele skrzyzowan przebudowana na ronada , doskonalym przykladem jest rondo Ojca Siwka, i AM i Teleatlas je uwzglednili ale AM zrobila to wyjatkowo niedokladnie.Takich punktow gdzie AM przegrywa jest duzo.
-
Nie wiem co jest przyczyna ale AM w przypadku Szczecina wyraznie przegrywa, w ostatnim polroczu, zgodnie z ogolna moda wiele skrzyzowan przebudowana na ronada , doskonalym przykladem jest rondo Ojca Siwka, i AM i Teleatlas je uwzglednili ale AM zrobila to wyjatkowo niedokladnie.Takich punktow gdzie AM przegrywa jest duzo.
Co masz na myśli mówiąc, że wyjątkowo niedokładnie?
Na map24 wygląda identycznie jak w AM (przynajmniej na pierwszy rzut okiem).
-
Zerknij na zjazdy w kierunku ul.Boh.Warszawy
-
Słowo daję, nie widzę większej różnicy...