Witam,
zachecony recenzjami i opiniami o nowej mapie dla TT5 - poszukałem , znalazłem , zainstalowałem i troche potestowałem w ruchu miejskim - konkretnie w Krakowie - Eastern Europe map.
W zestawie palm T3 i Rikaline 6033 - porównywałem do oryginalnej mapy z zestawu dla polski , czech austrii itd.
Zgodze sie że program działa szybko ale jakis zasadniczych róznic w stosunku do ponad 2-krotnie wiekszej mapy oryginalnej nie zauważyłem.
Jesli chodzi o dokładnosc to już znacznie gorzej....
Generalnie wyglada mi na to że podkładowe mapy dla Krakowa zostały uzyte z jakis starszych zródel niż te ktore sa w finalnej wersji której uzywam.
Mam kilka takich ulic które kiedys w planach wygladały inaczej - nigdy ich nie wybudowano jednak figurowały na planach miasta - w wersji 632 (oryginalnej) te ulice sa wyswietlane prawidlowo - tak jak faktycznie przebiegaja. Natomiast w EEMap wyswietlane są wedlug starych - nigdy nie istniejacych przebiegów. Stad moje domniemanie o starych podkladówkach.
Drugim poważnym zarzutem jest nagminne laczenie malych ulic biegnacych prostopadle do drogi glownej - ze zdziwieniem widze że wszystkie lacza sie z droga glowną choc w praktyce tylko co trzecia z nich faktycznie jest skrzyżowaniem z droga glowną.
Co prawda program w wiekszosci przypadkow nie nawiguje na skroty (ktore nota bene nie istnieja) niemniej jednak wiekszosc z tych drog nie laczy sie z droga glowną. Kilkakrotnie jednak ze zdziwieniem zobaczylem na mapie nieistniejace skrzyzowania.
Poniewaz problem powtarzal sie dosc czesto na testowym odcinku dochodze do wniosku ze jednak jest to generalne uproszczenie dla calej mapy. Drogi zmierzajace prostopadle do drogi glownej domyslnie sie z nią krzyzuja. Tego bledu nie ma oryginalna mapa gdzie prawie 100% drog w centrum miasta jest wyswietlana prawidlowo.
Duze uproszczenie skzyzowan - dla przykladu rondo grunwaldzkie - nie ma zaznaczonych przejazdow na wprost tunelami i program nawiguje ruchem okreznym. Co ciekawe - zaznaczone sa prawie wszystkie drogi na bulwarach wislanych tak jak drogi normalne choć nie sa one dopuszczone do ruchu pojazdow mechanicznych.
Co do wspólpracy z GPS-em nie miałbym wiekszych zastrzen niemniej jednak kilka razy jechałem znaczaco obok mapy co jednak moze byc wynikiem plywajacego sygnalu z gps-a. Takie rzeczy zdarzaja sie i na normalnej mapie stad nie poczytuje tego za wielki blad.
Co ciekawe - mapa ładnie wyswietla wgrany dodatkowo plik z fotoradarami ale co wiecej - sama z siebie wyswietla lokalizacje stacji benzynowych tu akurat zwrocilem uwage na BP oraz Orlen

- i to zarowno takich co istnieja od dawna jak i takich z przed roku. interesujace.
Reasumujac -
na podstawie tej mapy mozna ogolnie nawigowac - niemniej jednak trudno - zaznaczam - w centrum miasta - na niej polegac. Nie udało mi sie jej zmusic do prowadzenia pod numer mozna za to wybierac skrzyżowania konkretnych ulic.
Wyglada mi to na jakis wstepny projekt byc moze ostatnio nieco "podszlifowany". Niemniej jednak - biorąc pod uwage poziom map do jakiego przyzwyczaił nas tomtom - tej mapy jako godna polecenia na razie polecic nie można. Co nie wyklucza że jesli ja poprawia wyjdzie z tego ciekawy produkt.
Szczerze powiedziawszy mam ochote przetestować ja na jakiejs dłuzszej trasie u wschodnich sasiadów ale jak na razie zaden wyjazd mi sie tam nie szykuje wiec bede musiał poczekać.
Pozdrawiam
Piotr