Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?

  • 116 Odpowiedzi
  • 15717 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline annras

  • **
  • 116
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 29, 2007, 19:18:49 »
Rozmawiałem z taksówkarzem, który twierdzi, że w Warszawie dokładniejszy jest TomTom, a na resztę Polski Automapa. Używa w pracy obydwa programy.

*

Offline jachu77

  • *
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A696
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 29, 2007, 20:40:20 »
Mogę potwierdzic, TomTom jest dokładniejszy i ma lepsze odwzorowanie ulic w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców, natomiast w terenie brakuje mu jeszcze dużo dróg i tu Automapa ma przewagę (do czasu kolejnych aktualizacji TomToma).

*

Offline niepokorny666

  • **
  • 227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy SII
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 30, 2007, 11:46:24 »
Czytam co tu wypisuje niejaki "Nocny Marek" - no coz ....... no comments.
Uzywam AM i TT i od jakiegos pol roku wogole nie dotykam AM.
Jezeli chodzi o obsluge to TT nie ma sobie rownych /porownuje to ze wszystkim co jest na rynku:Desti,IGo, Navigon, Mapamap itp./
Jezeli chodzi o szybkosc przeliczania to tylko iGO moze dotrzymac kroku, ale te komunikaty i brak ostrzezen o POI  to dyskwalifikacja dla tego programu.
Ktos napisal ze AM ma numery budynkow, TT tez prowadzi pod wskazany adres/drzwi/ tylko nie widac jak w AM jaki to numer na podgladzie.

Nocny niech uzywa AM i nich bedzie szczesliwy.

*

Dżeju

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 30, 2007, 12:41:36 »
... Jezeli chodzi o obsluge to TT nie ma sobie rownych /porownuje to ze wszystkim co jest na rynku:Desti,IGo, Navigon, Mapamap itp./...

 ???  Szczególnie jak jesteś w "Ustawienia 3 z 5" i chcesz się cofnąć do "Ustawienia 2 z 5"  - prostota sama w sobie  :evil:  Cofnąć nie można, tylko zaczyna się wszystko od początku  :mrgreen:   Chyba, że porównywałeś TT do AM 3.9 - to przyznaję rację.  Co do dokładności map, to nie ma się co rozpisywać, niedługo wszystkie będą na jednakowym poziomie i tylko gusta będą decydowały, który program wybrać. Ja zawsze mówię znajomym tak: "Jak chcesz podczas nawigacji widzieć tylko pasek drogi na ekranie, to możesz brać TT, choć nie polecam, ale jeśli podczas nawigacji chcesz na ekranie widzieć obszar o promieniu większym niż kilkadziesiąt lub set metrów - to tylko AM, gdyż tam sam ustalasz skalę jazdy, a nie narzuca ci to jakiś żałosny program"  :evil: Dlatego też, obecnie przy AM4 EU, TTN6 sluży tylko jako wyjątkowa rezerwa i balast w pamięci SD  :evil:

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 30, 2007, 13:07:25 »
Co do dokładności map, to nie ma się co rozpisywać, niedługo wszystkie będą na jednakowym poziomie i tylko gusta będą decydowały, który program wybrać.

Być może, na razie w kwestii dokładności (nie mylmy dokładności z pokryciem) TT prowadzi. Nie sądzę, aby coś się zmieniło w tej kwestii w najbliższym czasie (Geosystems miał IMO aż nadto czasu by podciągnąć się w stosunku do TeleAtlasa), no chyba że AM kupi mapę PL od TA :"P
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 30, 2007, 13:52:36 »
Cytat: niepokorny666
Czytam co tu wypisuje niejaki "Nocny Marek" - no coz ....... no comments.
Uzywam AM i TT i od jakiegos pol roku wogole nie dotykam AM.

Widzisz niepokorny, tak się składa, że Ty W OGÓLE Nie znasz AM4 (pierwsza wersja wyszła w maju)  :P
całe szczęście, że starczyło Ci inteligencji, zy powstrzymać się od komentarzy.
W przeciwnym wypadku zapewne skończyłoby się tak jak z tym komentarzem:
Cytat: niepokorny666
Jezeli chodzi o szybkosc przeliczania to tylko iGO moze dotrzymac kroku, ale te komunikaty
i brak ostrzezen o POI   to dyskwalifikacja dla tego programu.
Piszesz o dyskwalifikacji, czyli musisz mieć na myśli ostrzeganie o fotoradarach
(ogólne dyskwalifikowanie programu z powodu braku ostrzeżeń o innych POI byłoby MZ głupotą)
Faktycznie pierwsze iGO nie miało ostrzeżeń, ale obecnie zarzucanie iGO, że nie ma ostrzegania,
jest tak samo błyskotliwe jak zarzucanie AM, że nie ma trybu 3D.


Cytat: niepokorny666
Nocny niech uzywa AM i nich bedzie szczesliwy.

No i z wzajemnością, używaj sobie TT w błogiej szczęśliwości i szczerym przekonaniu,
że nic lepszego od TomToma nigdy nie było, nie ma i nie będzie  :D
I pozostań wierny swojej dewizie "no comments" wobec wszystkich programów których nie znasz.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ajed

  • *****
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 30, 2007, 14:35:43 »
To może ja się też wypowiem  B)

Najpierw jako moderator.
Temat wątku jest jasny: " Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?". A nie "Pyskówki na temat programów nawigacyjnych". Wypowiadajcie się na temat i bez osobistych wycieczek. Po drugie, jest jakaś nowa moda na forum - jak się komuś nie podoba czyjaś wypowiedź zaraz pada stwierdzenie "Z PiS-u jesteś". Jakby przynależność partyjna miała cokolwiek do rzeczy. Jakby ktoś nie zauważył to jest to PDAClub a nie wortal polityczny. Preferencje polityczne proszę zostawiać "przed wejściem".


Teraz jako Clubowicz  :)
Ciężko jednoznacznie powiedzieć, czy warto przesiąść się z AM na TTN. Wiele zależy od osobistych preferencji.

1) Przesadka z AM na TTN oznaczać będzie zwiększone koszty. O ile w przypadku AM obecnie musisz ponosić tylko koszt przedłużenia licencji, to w przypadku TTN każdą mapę musisz kupić. Jeśli będziesz chciał mieć zawsze najnowszą mapę wyjdzie Ci dużo drożej.

2) Jeśli jeździsz w Polsce do małych dziur, AM będzie sprawdzać się lepiej.

3) TTN lepiej (przynajmniej w mojej ocenie) wyznacza trasy. Jeśli jadę w miejsce które jest na mapie TTN zawsze używam TTN - trasa jest zazwyczaj bardziej optymalna a "mapa" mniej gadatliwa.

4) Moją przygodę z nawigacją rozpocząłem od AM. I tak się przyzwyczaiłem do jej interfejsu, że nie potrafię swobodnie używać TTN.

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 30, 2007, 14:50:47 »
Cytuj
większym niż kilkadziesiąt lub set metrów  - to tylko AM, gdyż tam sam ustalasz skalę jazdy, a nie narzuca ci to jakiś żałosny program"

Przecież w TT także można oddalić sobie tak, że możesz widzieć większy obszar podczas nawigacji

*

Dżeju

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 30, 2007, 16:00:57 »
Tylko, że za chwilę wraca do domyślnej skali - mówimy o widoku 3D. W TTN6 nie ustawisz na stałe podczas nawigacji innej skali niż takiej jaką ma zakodowany TTN6. Dla mnie osobiście, to właśnie przede wszystkim dyskwalifikuje ten program - o czym zresztą pisałem nie raz i nie dwa  :|

*

Offline dodo

  • **
  • 110
  • Sprzęt: Iphone 3g, Nokia E52
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 30, 2007, 19:31:14 »
Do autora postu kolego ja używam dośc długo różnych navigacji ostatnio jeżdze dużo po EU i mam ten sam problem co ty ,ALE
Od jakiegoś czasu jak opętany testuje sobie na moim PDA różne programy i po kilku tygodniach mam trzech faworytów ale niestety nie mogę dalej stwierdzić która najlepsza numer jeden moim zdaniem Tomtom (jeżdziłem z TT ONE, 910 no i na pda) na drugim miejscu puki co IGO 2006+ (Porąbany interfejs ale dośc ładnie chodzi i dokładniejszy niz TT na polske)  no i na ostatnim miejscu AM 4.0 tu mała uwaga ponieważ nie mam subskrybcji na 4.1 to jeśli chodzi o 4.0 to nie jest zła poza tym że jak napisal ktoś u góry że czasami wyznacza trasy widokowe !!! poza tym skąplikowane menu tu podejrzewam ze ten ktoś co je stworzył niema w domu chyba zadnych problemów. Polecam Ci przetestuj sobie kilka programów i sam wybierz bo każdy ma jakiegoś faworyta. Pozdro
całe mnóstwo telefonów od NOKIA przez SE HTC Samsung do Iphone 3g

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 30, 2007, 19:41:50 »
Cytuj
mówimy o widoku 3D.

Aha - no może- ja jeżdżę tylko z widokiem 2d

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 02, 2007, 20:52:20 »
Niewątpliwym atutem AutoMapy (co zaczyna doceniać też TeleAtlas/TomTom w najnowszych mapach np. Berlina) są obrysy budynków.
Ostatnio straciłem sporo czasu przy dwóch adresach: WaWa, Broniewskiego 59a i Karolkowa 59b.

Przy Broniewskiego nr 59a (brak nru 59) jest oddalony od ulicy o kilkadziesiąt metrów. Przy ulicy jest nr 57 i 61. Pomiędzy nimi, w oddali widać numer 59a, ale nie widać żadnej tabliczki. Pech chciał, że nr 61 jest świeżo malowany i nie ma na nim żadnego oznaczenia. Sądziłem, że skoro poprzedni jest nr 57, to ten jest właśnie numerem 59 (tak właśnie wskazywała nawigacja). Obchodziłem go naokoło (w drzwiach domofon z nrami lokali bez nru budynku, same drzwi zamknięte) chyba z 10 minut. Przechodnie nie wiedzieli, nie potrafili pomóc. Musiałem otworzyć AutoMapę, żeby zorientować się o który budynek chodzi i że trzeba podjechać do niego z zupełnie innej strony.

Na Karolkowej zaś nr 59b jest na tyłach nru 59, równolegle. Podjechałem nocą, w deszczu (dokładnie w czasie tej słynnej burzy). Nawigacja wysadziła mnie bezpośrednio przy Karolkowej, a trzeba było wjechać za budynek, by nie zostać zmuszonym do okrążenia niemałego obiektu, znalezienia właściwego numeru i uniknięcia totalnego przemoczenia.
Na AM wszystko widać pięknie.

Gwoli prawdy, nie nawigowałem TomTomem (zacznę - ponownie - dopiero od jutra), tylko innym, równie znanym i chwalonym programem, ale mającym dokładnie tę samą przypadłość, co TTN - adresy są tylko przy ulicy.

*

Offline pma110

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4 5.0, Samsung i5700
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 02, 2007, 21:12:48 »
Ja przed zakupem 'pozwoliłem' sobie zainstalować oba programy. Bezapelacyjnie wygrał TT. Dlaczego? Bez problemu i bez zastanowienia obsługuję go w samochodzie palcem. A to jest dla mnie najważniejsze. Obsługa AM jest dla mnie niemożliwa bez chwilowego postoju.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 02, 2007, 21:54:39 »
Jeśli sobie 'pozwoliłeś' to jestem niemal pewny, że piszesz zupełnie innym programie - starej wersji AM3
Tam faktycznie bez rysika był problem, ale to ma się nijak do tego wątku.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jachu77

  • *
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A696
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 02, 2007, 22:12:03 »
W AM 4 można bez problemu wybierac ikonki palcem. Za to niedopracowana jest kategoryzacja dróg i ulic, bo przy ustawieniu trasy szybkiej potrafi prowadzic nawet przez ulice wewnątrzosiedlowe, z parkingami, a nie główne, które po prostu są nie wyznaczone na mapie jako główne ulice o największej przepustowości ruchu (we Włocławku tak jest, nie wiem jak inne miasta). Myślę, że sam program wyznacza trasy bardzo dobrze tylko te mapy go gubią.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 02, 2007, 23:23:47 »
A próbowałeś użyć funkcji (wybór dostępny przy planowaniu trasy) - Pomijaj drogi o klasie (i gorsze): Miejska lokalna?

*

Offline jachu77

  • *
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A696
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 02, 2007, 23:44:07 »
Próbowałem m.in. i tej funkcji ale bez większych efektów. Przez ostatnie 3 dni wysłałem do AM 23 stwierdzone błędy w mapach Włocławka. Może tylko to miasto ma dużo błędów?

*

Offline Yako

  • ****
  • 508
  • Płeć: Mężczyzna
  • .: AutoMapa EU & iGO Primo :.
    • Jarosław Chmielewski - Wizytówka
  • Sprzęt: GoClever Navio 505
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 03, 2007, 09:42:41 »
O rany. Ale się porobiło...  :O
Zatem:
1. Nie ma softu idealnego i sądzę, że każdy z Was ma tego świadomość
2. Porównując AM i TT zawsze będzie wiele subiektywnych opinii
3. Wiele zależy od preferencji danej osoby
4. Trudno znaleźć kompromis
5. Jeszcze się taki nie narodził, coby wszystkim dogodził
Nie bardzo widzę sens walki w temacie który produkt lepszy. Każdy produkt ma swoje zalety i wady. Uważam, że trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie autora postu. Wydaje mi się, że dla bardziej zaawansowanych użytkowników możliwości AutoMapy (konfigurowalność interfejsu + bardzo dobre pokrycie Polski) są silnym argumentem obronnym tego softu. Dla mniej zaawansowanych pozostaje wybór:
a) AutoMapa z wyłączonym interfejsem dla zaawansowanych
b) TT z gorszymi mapami Polski
Ideałem byłaby możliwość przetestowania _aktualnych_  wersji AM i TT. Ale te testy byłyby wymierne nie po 300 czy 800 kilometrach. Na każdym sądzę trzebaby zrobić z 10 000 km i wówczas oceniać.
Ja testowałem AM, TT, Desti, I-GO. Obecnie używam AM w Polsce i I-GO poza krajem. Wyjeżdżam na Europę tylko na wakacje, zatem moja opinia nie może być wykładnikiem prawdy. Mogę jedynie określić swoje preferencje. Prawdopodobnie gdzybym nie miał I-GO kupiłbym AM Europa.
No i na koniec powiem, że nie będę wchodził w dyskusje na temat "wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi"...
Niech autor postu po analizie całego tego tematu sam zdecyduje, co woli...
Created By Yako - GSM PL +48 533 67 29 53

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 03, 2007, 23:47:58 »
Właśnie zacząłem jeżdzić na trzy nawigacje: AM, TTN i GPMapa. Trochę mało widać z fotela pasażera, bo przednia szyba wygląda jak plecy chorego z postawionymi bańkami, ale taki już los żon pasjonatów nawigacji. A i współużytkownicy dróg dziwnie zerkają w czasie postoju na światłach.

Czuję, że będę nawigował potrójnie tylko w drogach powrotnych, bo wklepywanie trzech celów podróży jest koszmarnie długie (ale chociaż GPSy się porządnie fiksują). Zaś ustawienie trasy powrotnej jest błyskawiczne: Go Home i z głowy.

Poczęstuję Szanowne Forum jakąś relacją. Subiektywną, zapewne.  :grin:

*

Offline Yako

  • ****
  • 508
  • Płeć: Mężczyzna
  • .: AutoMapa EU & iGO Primo :.
    • Jarosław Chmielewski - Wizytówka
  • Sprzęt: GoClever Navio 505
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 03, 2007, 23:58:06 »
Właśnie zacząłem jeżdzić na trzy nawigacje: AM, TTN i GPMapa. Trochę mało widać z fotela pasażera, bo przednia szyba wygląda jak plecy chorego z postawionymi bańkami, ale taki już los żon pasjonatów nawigacji. A i współużytkownicy dróg dziwnie zerkają w czasie postoju na światłach.

Czuję, że będę nawigował potrójnie tylko w drogach powrotnych, bo wklepywanie trzech celów podróży jest koszmarnie długie (ale chociaż GPSy się porządnie fiksują). Zaś ustawienie trasy powrotnej jest błyskawiczne: Go Home i z głowy.

Poczęstuję Szanowne Forum jakąś relacją. Subiektywną, zapewne.  :grin:
A nie... Jak już naprawdę potestujesz, to będzie _względnie_obiektywna opinia...
Obiektywizm jest tym większy, im więcej osób w ten sam sposób wypowiada się (wydaje opinie) w tym samym temacie...
Zatem moja drobna sugestia - wsadź do auta tyle osób, na ile jest zarejestrowane i przyjemnej podróży...  :proud:
Po powrocie niech każda z osób się wypowie, co sądzi o każdej z nawigacji...
BTW - widziałem w okolicach Action w W-wie auto z 10-cioma palmami na przedniej szybie...
Ci to dopiero testy umieją robić...  :grin:
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2007, 23:59:44 wysłana przez Yako »
Created By Yako - GSM PL +48 533 67 29 53

*

Offline annras

  • **
  • 116
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 04, 2007, 08:39:30 »
To jest chyba rozwiązanie. Dwa aparaty, na jednym AM, na drugim TT i jedziemy tam, gdzie prowadzi jeden albo drugi. Jak się któryś pogubi, zawsze mamy alternatywę - wszędzie dojedziemy. Tak mają w promach kosmicznych. :O~

*

Offline Yako

  • ****
  • 508
  • Płeć: Mężczyzna
  • .: AutoMapa EU & iGO Primo :.
    • Jarosław Chmielewski - Wizytówka
  • Sprzęt: GoClever Navio 505
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 04, 2007, 08:55:59 »
To jest chyba rozwiązanie. Dwa aparaty, na jednym AM, na drugim TT i jedziemy tam, gdzie prowadzi jeden albo drugi. Jak się któryś pogubi, zawsze mamy alternatywę - wszędzie dojedziemy.
Ale tylko na testy...  :grin:
No tak docelowo to ja jazdy z dwoma urządzeniami na stałe sobie nie wyobrażam...  :wink:

Tak mają w promach kosmicznych. :O~
No i trochę jeszcze innych fajnych bajerów które do AM czy TT mają się nijak...  :S
Created By Yako - GSM PL +48 533 67 29 53

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 04, 2007, 09:12:00 »
Czuję, że będę nawigował potrójnie tylko w drogach powrotnych, bo wklepywanie trzech celów podróży jest koszmarnie długie (ale chociaż GPSy się porządnie fiksują). Zaś ustawienie trasy powrotnej jest błyskawiczne: Go Home i z głowy.

Wtedy przetestujesz przede wszystkim poprawność wyznaczania tras oraz pokrycie/dokładność map, a nie obsługę każdego z programów.
Trzeba by jeszcze zrobić test w stylu "wyciągamy sprzęt z pudełka i zaczynamy pracę od zera" - porównując szybkość i prostotę konfiguracji, intuicyjność obsługi i tak dalej.
Aczkolwiek samo porównanie jakości wyznaczania tras też sporo daje.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 04, 2007, 13:05:35 »
Wtedy przetestujesz przede wszystkim poprawność wyznaczania tras oraz pokrycie/dokładność map, a nie obsługę każdego z programów.

I tu jak sądzę, TT pokaże się z najlepszej strony (jakość nawigacji jest MZ najsilniejszym punktem TT)
a z tej gorszej (mapy) tylko pod warunkiem, że nie będzie testowana tylko w Wa-wie i na trasie Wa-wa - Kielce.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 04, 2007, 22:16:47 »
Się jedzie w Bieszczady, tydzień po wyborach (jak przeżyję, z radości lub rozpaczy). Będzie okazja do przetestowania.
Ale, faktycznie, większość po Warszawie, Kielcach i pomiędzy.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 04, 2007, 23:06:28 »
a z tej gorszej (mapy) tylko pod warunkiem, że nie będzie testowana tylko w Wa-wie i na trasie Wa-wa - Kielce.

Hmmm, a czym szczególna jest trasa W-wa - Kielce?
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 04, 2007, 23:19:03 »
No, jak to, czym? Radom jest po drodze...  :E :grin:

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 04, 2007, 23:23:54 »
No, jak to, czym? Radom jest po drodze...  :E :grin:

"Radom miastem twojej szansy - zwolnij, zwolnij, zwolnij zwolnij" - tak się kiedyś układały napisy na billboardach na rondzie które jest od strony Warszawy :"P
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 06, 2007, 11:11:54 »
Tak to wygląda:





Trochę niechlujnie porozmieszczane, ale za to wszystko widać i słychać.

Ponieważ trasa Kielce-Warszawa, to tylko drobne wnioski (ustawienia sposobu wyznaczania tras i prędkości na poszczególnych kategoriach dróg - identyczne):

- ETA (oczekiwany czas przybycia do celu)
-- najbardziej optymistyczny (najszybszy przejazd) jest chyba zawsze w GPMapie/nuvi250w,
-- najmniej (najwolniej) w TTN, AM pośrodku,
-- dodam, że przyjeżdżam wcześniej nawet, niż przepowiada to Garmin, ale jeżdżę jak szaleniec,
-- w warunkach "normalnych" (jazda szybka, ale z wielką rozwagą) prawdopodobnie przyjazd byłby nawet później, niź wyznacza to TomTom.

- Trasy
-- inne tylko na terenie Warszawy (trudno zjeżdżać z E77 przy trasie szybkiej),
-- różnica może być oceniana tylko subiektywnie (zależy, co kto lubi), a mnie nie pasuje trasa żadnego z programów,
-- słowem - nie należy wierzyć, że istnieje jakikolwiek program, który wyznaczy trasę pod oczekiwania użytkownika w mieście, które user dobrze zna,
-- bo, niewielka różnica, czy program z Al. Krakowskiej prowadzi mnie na Marymont przez dramatyczną Grójecką, pl. Zawiszy w Towarową/Okopową, czy nieco wcześniej w Bitwy Warszawskiej przez Prymasa Tysiąclecia (choć ta druga lepsza, wyznaczana przez TTN, bo Prymasa jest znacznie szybsza), skoro ja i tak jeżdżę w szczycie przez Pęcice (tuż za Jankami w lewo) i Aleje Jerozolimskie, potem w Prymasa.

- Objazdy (bardzo dużo dróg w remonice/rozbudowie, z ruchem wahadłowym, objazdy przydają się często)
-- niestety żaden program (AFAIR) nie pokazuje, bezpośrednio po wyznaczeniu, zbliżenia (mapki) samego objazdu,
-- objazdy są wytyczane dość podobnie, różnice są pomijalne (jedna ulica/droga w tę, czy w tamtę - nie ma znaczenia),
-- podobnie jak z trasami, rzadko jest to objazd optymalny, jeśli doskonale znamy teren,
-- utrudniają to zapewne również preferencje ustawione dla tras.

- Wygląd ekranu nawigacyjnego
-- sprawa bardzo subiektywna i nie chcę wywoływać flejma.

*

Offline NdR

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: N560
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 18, 2007, 10:02:53 »
TT niestety nie używałem, ale mogę sporo powiedzieć o AM:
- menu nie jest najłatwiejsze, trzeba się do niego po prostu przyzwyczaić, natomiast pozwala na personalizację bardzo wielu parametrów - i to mi się najbardziej podoba.
- ustawianie spalania/prędkości zależnej od kategoryzacji drogi. Ostatnia trasa Wawa - Mielno różniła się o 10 min z 6h i 0,5L z 65L (ok. 450km) rzeczywiste/podane przez program. Oczywiście mowa o warunkach nocnych, bo w dzień nie da się większości "niespodzianek" przewidzieć.
- czytelny widok 3D bardzo pomocny w mieście (w trasie zwykle jeżdzę na 2D, więcej widać  okolic), oczywiście domyślna skala definiowana w menu + zbliżenia na manewrach. Tutaj czasem po zbliżeniu na manewrze, POI ostrzeganych nie wraca do domyślnej skali, chociaż w wersji 4.1.2 nie zauważyłem tego błędu
- bardzo dokładne pokrycie adresowe, prawie zawsze prowadzi mnie od drzwi do drzwi, chociaż są "dziury" w numeracji - np Cubus lub Krzywoustego 9 w Katowicach.
- modyfikowalny interfejs (głównie dzięki uprzejmości kolegi Darek_Foto i innych zapaleńców)
- kiepska baza POI - Miplo funkcjonuje źle, niestabilnie, brak konwertera z formatu AM4 do innych
- niektóre ulice "przeniesione" o ładnych kilkadziesiąt metrów (np. Szyb Zachodni w Zabrzu lub trasa Kamienica - Rudnik Wielki)
- za często każe skręcać mimo, że jedziemy cały czas główną trasą (traktuje skrzyżowanie jak manewr, mimo, że nie jest nim, np DK8 za Nadarzynem w stronę Wrocławia, Piotrkowa)
- zła kategoryzacja dróg - Konstancin-Jeziorna, okolice Długiej traktuje jak drogi asfaltowe, a ciężko tam rowerem przejechać; Smardzewice - piesza ścieżka zakończona schodami... Cofanie 1km na wstecznym w lesie. Ale jest np mieścina "Kolonia Holonki" (trzy budynki), której nawet w Googlach nie ma :)

Jestem zdania, że na Polskę AM spisuje się znakomicie (porównanie mam tylko do Destylatora6), ma swoje bolączki, ale warta ceny.  Trudno mi jednak cokolwiek powiedzieć o TT.