TomTom #2 w USA

  • 3 Odpowiedzi
  • 839 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TomTom #2 w USA
« dnia: Luty 14, 2006, 20:33:38 »
To niesamowity sukces.
Sprzedaż TT GO została rozpoczęta w czerwcu 2005, a już w IV kwartale tego roku TT został drugą marką na rynku pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.
W czerwcu 2005 udział TomToma w rynku wynosił 7%, zaś w grudniu już 25%.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TomTom #2 w USA
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2006, 09:53:05 »
Uzupełnię informację o miejsce I - Garmin (45%) i miejsce III - Magellan (20%).
Praktycznie swój udział w rynku USA TomTom "wyrwał" Magellanowi, który rok temu miał ponad 40%.

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
TomTom #2 w USA
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2006, 10:04:57 »
W Europie też mu nieźle pójdzie. Patrząc na to, co wyczynia konkurencja, to chyba nic wyrywać nie musi nawet. Stać z boku i patrzeć wystarczy - konkurencja sama sobie ze sobą poradzi.
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TomTom #2 w USA
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2006, 11:47:44 »
Jeśli chodzi o innowacyjność i różnorodność, to IMHO #1 należy się absolutnie Garminowi. To co robią od roku jest jednym wielkim fajerwerkiem. Sukces za sukcesem.

A jeszcze z półtora roku temu wypisywałem tu na Forum, że to chyba bardzo skostniała firma, nie podatna na sygnały rynkowe. Powinienem połknąć swój język...

A co do Magellana, to np. w segmencie PND RoadMate'y są dość ciekawymi urządzeniami, zaś seria 800 cieszy się raczej zasłużenie bardzo dobrą opinią wśród użytkowników. Magellan ma także mnóstwo zagorzałych zwolenników wśród użytkowników outdoorowych GPS.

Garmin świetnie zdyskontował sukces SiRFa III. Wrzucił go do swoich nowych produktów, które także odniosły sukces jeszcze zanim... się ukazały na rynku. Tak było z Nuvi, tak jest np. z outdoorową 60-tką.
Dodatkowo, w ręcznych odbiornikach turystycznych Garmin pozbawił najbardziej konkurencyjnego w tym segmencie Magellana ważnej przewagi w postaci slotu kart pamięci.
Udostępnienie POI Loadera i Web Updatera, to kolejne kroki równania do najlepszych.
Zatem Garmin IMHO wsłuchuje się w rynek zdecydowanie lepiej niż konkurencja i słusznie należy mu się pozycja zdecydowanego lidera w USA.
Myślę, że w Europie, szczególnie Wschodniej, jest znacznie gorzej z powodu map. Zarówno Navteq, jak i oparte na jego danych mapowe produkty Garmina na Europę (CitySelect/Navigator, MetroGuide) nie są tak ekspansywne terytorialnie, jak produkty bazujące na TeleAtlasie.
To samo i z tego samego powodu dotyczy IMHO Magellana.